Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Τεχνητή Νοημοσύνη Μαρίνα Μήτρου και Δώρα Νίκου. Περιεχόμενα Ορισμός Ορισμός Επιστήμη Επιστήμη Εξέλιξη Εξέλιξη Σχολές Σκέψης Σχολές Σκέψης Διαφορές ανάμεσα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Τεχνητή Νοημοσύνη Μαρίνα Μήτρου και Δώρα Νίκου. Περιεχόμενα Ορισμός Ορισμός Επιστήμη Επιστήμη Εξέλιξη Εξέλιξη Σχολές Σκέψης Σχολές Σκέψης Διαφορές ανάμεσα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Τεχνητή Νοημοσύνη Μαρίνα Μήτρου και Δώρα Νίκου

2 Περιεχόμενα Ορισμός Ορισμός Επιστήμη Επιστήμη Εξέλιξη Εξέλιξη Σχολές Σκέψης Σχολές Σκέψης Διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και στον Η/Υ Διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και στον Η/Υ Τέλος!!!!! Τέλος!!!!!

3 Ορισμός Ο όρος Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ, εκ του Artificial Intelligence) αναφέρεται στον κλάδο της ε ε ε ε ε ππππ ιιιι σσσσ ττττ ήήήή μμμμ ηηηη ςςςς υυυυ ππππ οοοο λλλλ οοοο γγγγ ιιιι σσσσ ττττ ώώώώ νννν ο οποίος ασχολείται με τη σχεδίαση και την υλοποίηση υπολογιστικών συστημάτων που μιμούνται στοιχεία της ανθρώπινης συμπεριφοράς τα οποία υπονοούν ευφυΐα (έστω και στοιχειώδη): μάθηση, προσαρμοστικότητα, εξαγωγή συμπερασμάτων, κατανόηση από τα συμφραζόμενα, επίλυση προβλημάτων κλπ. Ο Τ Τ Τ Τ Τ ζζζζ οοοο νννν Μ Μ Μ Μ αααα κκκκ άάάά ρρρρ θθθθ ιιιι όρισε τον τομέα αυτόν ως " εεεε ππππ ιιιι σσσσ ττττ ήήήή μμμμ ηηηη και μεθοδολογία της δημιουργίας νννν οοοο οοοο ύύύύ νννν ττττ ωωωω νννν μηχανών".

4 Επιστήμη Η Τεχνητή Νοημοσύνη Διαιρείται: στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη στη συμβολική τεχνητή νοημοσύνη στην υπολογιστική νοημοσύνη στην υπολογιστική νοημοσύνη

5 Εξέλιξη 1950: Ο Άλαν Τούρινγκ περιγράφει τη δοκιμή Τούρινγκ, που επιδιώκει να εξετάσει την ικανότητα μιας μηχανής να συμμετάσχει απρόσκοπτα σε μια ανθρώπινη συνομιλία. 1950: Ο Άλαν Τούρινγκ περιγράφει τη δοκιμή Τούρινγκ, που επιδιώκει να εξετάσει την ικανότητα μιας μηχανής να συμμετάσχει απρόσκοπτα σε μια ανθρώπινη συνομιλία. 1950δοκιμή Τούρινγκ 1950δοκιμή Τούρινγκ 1951: Τα πρώτα προγράμματα ΤΝ γράφονται για τον υπολογιστή Ferranti Mark I στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ ένα πρόγραμμα που παίζει ντάμα από τον Κρίστοφερ Στράκλι και ένα που παίζει σκάκι από τον Ντίτριχ Πρίνζ. 1951: Τα πρώτα προγράμματα ΤΝ γράφονται για τον υπολογιστή Ferranti Mark I στο Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ ένα πρόγραμμα που παίζει ντάμα από τον Κρίστοφερ Στράκλι και ένα που παίζει σκάκι από τον Ντίτριχ Πρίνζ Μάντσεστερ 1951 Μάντσεστερ 1956: Ο Τζον Μακάρθι πλάθει τον όρο «Τεχνητή Νοημοσύνη» ως κύριο θέμα της διάσκεψης του Ντάρτμουθ. 1956: Ο Τζον Μακάρθι πλάθει τον όρο «Τεχνητή Νοημοσύνη» ως κύριο θέμα της διάσκεψης του Ντάρτμουθ Ντάρτμουθ 1956 Ντάρτμουθ

6 Εξέλιξη 1958: Ο Τζον Μακάρθι εφευρίσκει την γλώσσα προγραμματισμού Lisp. 1958: Ο Τζον Μακάρθι εφευρίσκει την γλώσσα προγραμματισμού Lisp : Ο Έντουαρτ Φάιγκενμπαουμ ξεκινά το Dendral, μια δεκαετή προσπάθεια ανάπτυξης λογισμικού που θα συμπεράνει τη μοριακή δομή οργανικών ενώσεων χρησιμοποιώντας ενδείξεις επιστημονικών οργάνων. Ήταν το πρώτο Έμπειρο Σύστημα (Expert System). 1965: Ο Έντουαρτ Φάιγκενμπαουμ ξεκινά το Dendral, μια δεκαετή προσπάθεια ανάπτυξης λογισμικού που θα συμπεράνει τη μοριακή δομή οργανικών ενώσεων χρησιμοποιώντας ενδείξεις επιστημονικών οργάνων. Ήταν το πρώτο Έμπειρο Σύστημα (Expert System). 1965DendralΈμπειρο Σύστημα 1965DendralΈμπειρο Σύστημα 1966Ιδρύεται το Εργαστήριο Μηχανικής Νοημοσύνης στο Εδιμβούργο – το πρώτο από μια σημαντική σειρά που οργανώνεται από τον Ντόναλντ Μίτσι και άλλους. 1966Ιδρύεται το Εργαστήριο Μηχανικής Νοημοσύνης στο Εδιμβούργο – το πρώτο από μια σημαντική σειρά που οργανώνεται από τον Ντόναλντ Μίτσι και άλλους. 1966Εδιμβούργο 1966Εδιμβούργο 1970Αναπτύσσεται το Planner και χρησιμοποιείται στο SHRDLU, μια εντυπωσιακή επίδειξη αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή. 1970Αναπτύσσεται το Planner και χρησιμοποιείται στο SHRDLU, μια εντυπωσιακή επίδειξη αλληλεπίδρασης μεταξύ ανθρώπου και υπολογιστή. 1970

7 Εξέλιξη 1971: Ξεκινά εργασία πάνω στο σύστημα απόδειξης θεωρημάτων Boyer-Moore στο Εδιμβούργο. 1971: Ξεκινά εργασία πάνω στο σύστημα απόδειξης θεωρημάτων Boyer-Moore στο Εδιμβούργο. 1971Boyer-Moore 1971Boyer-Moore 1972: Η γλώσσα προγραμματισμού Prolog αναπτύσσεται από τον Αλάν Κολμεροέρ. 1972: Η γλώσσα προγραμματισμού Prolog αναπτύσσεται από τον Αλάν Κολμεροέρ : Ρομπότ συναρμολόγησης «Φρέντι» στο Εδιμβούργο: ένα ευπροσάρμοστο σύστημα συναρμολόγησης που ελέγχεται από υπολογιστές. 1973: Ρομπότ συναρμολόγησης «Φρέντι» στο Εδιμβούργο: ένα ευπροσάρμοστο σύστημα συναρμολόγησης που ελέγχεται από υπολογιστές. 1973

8 Εξέλιξη 1974: Ο Τέντ Σόρτλιφ γράφει τη διατριβή του για το πρόγραμμα MYCIN (Stanford), το οποίο κατέδειξε μια πολύ πρακτική προσέγγιση στην ιατρική διάγνωση που βασίζεται σε κανόνες, και δουλεύει ακόμα και στην παρουσία της αβεβαιότητας. Ενώ δανείστηκε από το DENDRAL, οι δικές του συνεισφορές επηρέασαν έντονα το μέλλον των έμπειρων συστημάτων, ένα μέλλον με κατ’ εξοχήν εμπορικές εφαρμογές. 1974: Ο Τέντ Σόρτλιφ γράφει τη διατριβή του για το πρόγραμμα MYCIN (Stanford), το οποίο κατέδειξε μια πολύ πρακτική προσέγγιση στην ιατρική διάγνωση που βασίζεται σε κανόνες, και δουλεύει ακόμα και στην παρουσία της αβεβαιότητας. Ενώ δανείστηκε από το DENDRAL, οι δικές του συνεισφορές επηρέασαν έντονα το μέλλον των έμπειρων συστημάτων, ένα μέλλον με κατ’ εξοχήν εμπορικές εφαρμογές. 1974MYCIN 1974MYCIN 1991: Η εφαρμογή σχεδίασης ενεργειών DART χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στον Α' Πόλεμο του Κόλπου και ανταμείβει 30 χρόνια έρευνας στην ΤΝ του Αμερικανικού Στρατού. 1991: Η εφαρμογή σχεδίασης ενεργειών DART χρησιμοποιείται αποτελεσματικά στον Α' Πόλεμο του Κόλπου και ανταμείβει 30 χρόνια έρευνας στην ΤΝ του Αμερικανικού Στρατού. 1991DARTΠόλεμο του Κόλπου 1991DARTΠόλεμο του Κόλπου

9 Εξέλιξη 1994: Ντίκμαννς και Ντάιμλερ-Μπένζ οδηγούν περισσότερο από 1000 km σε μια εθνική οδό του Παρισιού υπό συνθήκες βαρείας κυκλοφορίας και σε ταχύτητες ως και 130 km/ώρα. Επιδεικνύουν αυτόνομη οδήγηση σε ελεύθερες παρόδους, οδήγηση σε συνοδεία, αλλαγή παρόδων και αυτόματη προσπέραση άλλων οχημάτων. 1994: Ντίκμαννς και Ντάιμλερ-Μπένζ οδηγούν περισσότερο από 1000 km σε μια εθνική οδό του Παρισιού υπό συνθήκες βαρείας κυκλοφορίας και σε ταχύτητες ως και 130 km/ώρα. Επιδεικνύουν αυτόνομη οδήγηση σε ελεύθερες παρόδους, οδήγηση σε συνοδεία, αλλαγή παρόδων και αυτόματη προσπέραση άλλων οχημάτων : Ο υπολογιστής Deep Blue της IBM νικά των παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού Γκάρι Κασπάροφ. 1997: Ο υπολογιστής Deep Blue της IBM νικά των παγκόσμιο πρωταθλητή σκακιού Γκάρι Κασπάροφ. 1997Deep BlueΓκάρι Κασπάροφ 1997Deep BlueΓκάρι Κασπάροφ 1998: Κυκλοφορεί ο Φέρμπι της Tiger Electronics και γίνεται η πρώτη επιτυχημένη εμφάνιση ΤΝ σε οικιακό περιβάλλον. 1998: Κυκλοφορεί ο Φέρμπι της Tiger Electronics και γίνεται η πρώτη επιτυχημένη εμφάνιση ΤΝ σε οικιακό περιβάλλον. 1998Tiger Electronics 1998Tiger Electronics

10 Εξέλιξη 1999: Η Sony λανσάρει το AIBO, που είναι ένα από τα πρώτα κατοικίδια ΤΝ που είναι επίσης αυτόνομα. 1999: Η Sony λανσάρει το AIBO, που είναι ένα από τα πρώτα κατοικίδια ΤΝ που είναι επίσης αυτόνομα. 1999SonyAIBO 1999SonyAIBO 2004: Η DARPA ξεκινά το DARPA Grand Challenge («Μεγάλη Πρόκληση DARPA»), που προκαλεί τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν αυτόνομα οχήματα για ένα χρηματικό βραβείο. 2004: Η DARPA ξεκινά το DARPA Grand Challenge («Μεγάλη Πρόκληση DARPA»), που προκαλεί τους συμμετέχοντες να δημιουργήσουν αυτόνομα οχήματα για ένα χρηματικό βραβείο. 2004DARPA Grand Challenge 2004DARPA Grand Challenge

11 Σχολές σκέψης Η συμβατική τεχνητή νοημοσύνη διακρίνεται σε: Έμπειρα ή Εξειδικευμένα συστήματα (Expert systems) Έμπειρα ή Εξειδικευμένα συστήματα (Expert systems) ΈμπειραΕξειδικευμένα ΈμπειραΕξειδικευμένα Λογική κατά περίπτωση (Case based reasoning) Λογική κατά περίπτωση (Case based reasoning)Λογική κατά περίπτωσηΛογική κατά περίπτωση Μπαϋεσιανά δίκτυα (Bayesian networks) Μπαϋεσιανά δίκτυα (Bayesian networks) Μπαϋεσιανά δίκτυα Μπαϋεσιανά δίκτυα Συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη (Behavior based AI). Συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη (Behavior based AI). Συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη Συμπεριφορική τεχνητή νοημοσύνη

12 Σχολές Σκέψης Η υπολογιστική τεχνητή νοημοσύνη διακρίνεται σε: Η υπολογιστική τεχνητή νοημοσύνη διακρίνεται σε: Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα (Artificial neural networks) Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα (Artificial neural networks) Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα Τεχνητά νευρωνικά δίκτυα Συστήματα Ασαφούς λογικής (Fuzzy logic systems) Συστήματα Ασαφούς λογικής (Fuzzy logic systems)Ασαφούς λογικήςΑσαφούς λογικής Εξελικτική υπολογιστική (Evolutionary computation) Εξελικτική υπολογιστική (Evolutionary computation) Εξελικτική υπολογιστική Εξελικτική υπολογιστική

13 Διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και στον Η/Υ Σημαντικές διαφορές ανάμεσα στον ανθρώπινο νου και τον ηλεκτρονικό υπολογιστή είναι οι εξής: Η ανθρώπινη γνωστική λειτουργία βασίζεται τόσο στο γνωστικό όσο και στο βιολογικό σύστημα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται στη λειτουργία μόνο του γνωστικού συστήματος. Η ανθρώπινη γνωστική λειτουργία βασίζεται τόσο στο γνωστικό όσο και στο βιολογικό σύστημα, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη βασίζεται στη λειτουργία μόνο του γνωστικού συστήματος. Οι άνθρωποι έχουν συναίσθηση της γνωστικής λειτουργίας τους, στην επεξεργασία των πληροφοριών, ενώ οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν έχουν. Οι άνθρωποι έχουν συναίσθηση της γνωστικής λειτουργίας τους, στην επεξεργασία των πληροφοριών, ενώ οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές δεν έχουν.

14 Τέλος η Τεχνητή Νοημοσύνη: ακμάζει ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε ακμάζει ιδιαίτερα στην εποχή που ζούμε βοηθάει τον άνθρωπο στην επίλυση σημαντικών και δύσκολων προβλημάτων βοηθάει τον άνθρωπο στην επίλυση σημαντικών και δύσκολων προβλημάτων δεν παύει ν' αποτελείται από μηχανές, οι οποίες κατασκευάστηκαν από τον άνθρωπο και δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του ανθρώπινου νου, κάτι που ενισχύει την υπεροχή μας πάνω σ' αυτές. δεν παύει ν' αποτελείται από μηχανές, οι οποίες κατασκευάστηκαν από τον άνθρωπο και δημιουργήθηκαν με τη βοήθεια του ανθρώπινου νου, κάτι που ενισχύει την υπεροχή μας πάνω σ' αυτές.

15 Ευχαριστούμε πολύ!!!!!!!


Κατέβασμα ppt "Τεχνητή Νοημοσύνη Μαρίνα Μήτρου και Δώρα Νίκου. Περιεχόμενα Ορισμός Ορισμός Επιστήμη Επιστήμη Εξέλιξη Εξέλιξη Σχολές Σκέψης Σχολές Σκέψης Διαφορές ανάμεσα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google