Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η Εξέλιξη της Εκπαίδευσης των Μηχανικών στη σύγχρονη Ευρώπη Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για την Εκπαίδευση των Μηχανικών-SEFI Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η Εξέλιξη της Εκπαίδευσης των Μηχανικών στη σύγχρονη Ευρώπη Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για την Εκπαίδευση των Μηχανικών-SEFI Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η Εξέλιξη της Εκπαίδευσης των Μηχανικών στη σύγχρονη Ευρώπη Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για την Εκπαίδευση των Μηχανικών-SEFI Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για την Εκπαίδευση των Μηχανικών-SEFI Καθηγητής Άρης Αβδελάς, Δρ. Πολ. Μηχανικός Μέλος του Δ.Σ. του SEFI

2 Ιδρύθηκε το 1973 ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός και είναι σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο ιδρυμάτων ανώτατης τεχνικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Ιδρύθηκε το 1973 ως μη κερδοσκοπικός οργανισμός και είναι σήμερα το μεγαλύτερο δίκτυο ιδρυμάτων ανώτατης τεχνικής εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Société Européenne pour la Formation des Ingénieurs European Society for Engineering Education

3 Ιδρύματα - Μέλη Αυστραλία1 Αυστραλία1 Αυστρία 1 Αυστρία 1 Βέλγιο 10 Βέλγιο 10 Δανία 6 Δανία 6 Εσθονία 1 Εσθονία 1 Ελβετία 7 Ελβετία 7 Γαλλία 25 Γαλλία 25 Γερμανία 6 Γερμανία 6 Ουγγαρία 5 Ουγγαρία 5 Ισπανία 13 Ισπανία 13 Ιρλανδία 5 Ιρλανδία 5 Ιταλία 6 Ιταλία 6 Καζακστάν1 Καζακστάν1 Κροατία1 Κροατία1 Λιθουανία 2 Λιθουανία 2 Μεξικό1 Μεξικό1 Μεγ. Βρετανία 4 Μεγ. Βρετανία 4 Νορβηγία 1 Νορβηγία 1 Νιγηρία1 Νιγηρία1 Ολλανδία 5 Ολλανδία 5 ΠΓΔΜ1 ΠΓΔΜ1 Πολωνία 11 Πολωνία 11 Πορτογαλία 8 Πορτογαλία 8 Ρουμανία 4 Ρουμανία 4 Ρωσία 3 Ρωσία 3 Σλοβακία1 Σλοβακία1 Σουηδία 11 Σουηδία 11 Τουρκία 4 Τουρκία 4 Τσεχία 1 Τσεχία 1 Φινλανδία 9 Φινλανδία 9 Ελλάδα 3: Ελλάδα 3: (ΑΠΘ, ΔΠΘ, ΕΜΠ) (ΑΠΘ, ΔΠΘ, ΕΜΠ)

4 Συνεργαζόμενα Μέλη Φορείς όπως Φορείς όπως FEANI FEANI European Higher Engineering and Technical Professionals Association-Eureta European Higher Engineering and Technical Professionals Association-Eureta Vlaamse Ingenieurskamer-VIK Vlaamse Ingenieurskamer-VIK The Finnish Association of Graduate Engineers - TEK The Finnish Association of Graduate Engineers - TEK Union of Professional Engineers in Finland Union of Professional Engineers in Finland 4ING 4ING Institution of Engineers of Ireland Institution of Engineers of Ireland Centro Studi del Consiglio Nazionale degli Ingegneri Centro Studi del Consiglio Nazionale degli Ingegneri The Norwegian Society of Engineers and Technologists The Norwegian Society of Engineers and Technologists Engineering Council UK Engineering Council UK Engineering Professors' Council UK Engineering Professors' Council UK European Council of Civil Engineers UK European Council of Civil Engineers UK Institution of Civil Engineers UK Institution of Civil Engineers UK

5 Παρέχει υπηρεσίες και πληροφορίες σχετικές με την εκπαίδευση των μηχανικών στην Ευρώπη Παρέχει υπηρεσίες και πληροφορίες σχετικές με την εκπαίδευση των μηχανικών στην Ευρώπη Λειτουργεί ως σύνδεσμος ανάμεσα στα μέλη του και σε άλλες επιστημονικές εταιρίες και διεθνείς φορείς Λειτουργεί ως σύνδεσμος ανάμεσα στα μέλη του και σε άλλες επιστημονικές εταιρίες και διεθνείς φορείς Βελτιώνει την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα σε διδάσκοντες, ερευνητές, φοιτητές και ανάμεσα σε διάφορες μορφές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που ασχολούνται με την εκπαίδευση των μηχανικών Βελτιώνει την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα σε διδάσκοντες, ερευνητές, φοιτητές και ανάμεσα σε διάφορες μορφές εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που ασχολούνται με την εκπαίδευση των μηχανικών Προωθεί την Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης των μηχανικών Προωθεί την Ευρωπαϊκή διάσταση της εκπαίδευσης των μηχανικών Προωθεί τη θέση των μηχανικών και της εκπαίδευσής τους στην κοινωνία Προωθεί τη θέση των μηχανικών και της εκπαίδευσής τους στην κοινωνίαΣτόχοι

6 1. Ομάδες Εργασίας και Επιτροπές (ανοικτές σε όλα τα μέλη) Πώς Έρευνα σε θέματα Εκπαίδευσης των Μηχανικών Έρευνα σε θέματα Εκπαίδευσης των Μηχανικών Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών Ανάπτυξη Προγραμμάτων Σπουδών Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση των Μηχανικών Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση των Μηχανικών Εκπαίδευση των Μηχανικών και Μαθηματικά Εκπαίδευση των Μηχανικών και Μαθηματικά Νέες Τεχνολογίες (ICT) και Εκπαίδευση των Μηχανικών Νέες Τεχνολογίες (ICT) και Εκπαίδευση των Μηχανικών Γυναίκες Μηχανικοί και Ποικιλομορφία Γυναίκες Μηχανικοί και Ποικιλομορφία Θέματα Δεοντολογίας και Εκπαίδευση των Μηχανικών Θέματα Δεοντολογίας και Εκπαίδευση των Μηχανικών Ελκυστικότητα της Εκπαίδευσης των Μηχανικών Ελκυστικότητα της Εκπαίδευσης των Μηχανικών Διασφάλιση Ποιότητας και Πιστοποίηση Διασφάλιση Ποιότητας και Πιστοποίηση

7 2. Δίμηνη Διεθνή Επιστημονική Έκδοση: "European Journal of Engineering Education" + Ειδικά Τεύχη, όπως: Sustainable design and innovation in engineering education Sustainable design and innovation in engineering education Globalization and its Impact on Engineering Education and Research Globalization and its Impact on Engineering Education and Research Gender Studies in Engineering and Engineering Education Gender Studies in Engineering and Engineering Education New Perspectives and New Methods in Engineering Education New Perspectives and New Methods in Engineering Education New Perspectives of the Engineering Disciplines - Active Learning in Engineering Education New Perspectives of the Engineering Disciplines - Active Learning in Engineering Education Information and Communication Technologies (ICT) in Engineering Education Information and Communication Technologies (ICT) in Engineering Education

8 ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ “ Engineering Education 2020: Meet the Future” 40 th Annual SEFI Conference Θεσσαλονίκη Σεπτεμβρίου και 3. Διεθνή Ετήσια Συνέδρια

9

10 Το SEFI δεν είναι επαγγελματική οργάνωση. Κύριο μέλημά του είναι η προώθηση και βελτίωση της εκπαίδευσης των Μηχανικών στην Ευρώπη. Σε πρόσφατο, κοινό με το BEST, κείμενο θέσεων με την ευκαιρία της συνόδου των Υπουργών Παιδείας στο Βουκουρέστι (Απρίλιος 2012) διατυπώνονται οι εξής προτάσεις: Θέσεις του SEFI σχετικές με την Εκπαίδευση των Μηχανικών

11 Προώθηση της Διεπιστημονικότητας και της Υπερεπιστημονικότητας (Interdisciplinarity and Transdisciplinarity)Προώθηση της Διεπιστημονικότητας και της Υπερεπιστημονικότητας (Interdisciplinarity and Transdisciplinarity) # Στους φοιτητές πρέπει να προσφέρεται αριστεία στην εκπαίδευση, η οποία να τους δίνει τα κίνητρα και τη δυνατότητα να εκτιμήσουν τα πλεονεκτήματα της μάθησης πέρα από κάθε είδους σύνορα, στο πλαίσιο της ειδικότητας μηχανικού που έχουν επιλέξει # Στο ακαδημαϊκό προσωπικό πρέπει να παρέχεται ουσιαστική υποστήριξη, παιδαγωγικές ιδέες, και συγκεκριμένα κίνητρα για να προωθούν τη Διεπιστημονικότητα και την Υπερεπιστημονικότητα στη μάθηση οι οποίες να προκύπτουν από υψηλού επιπέδου έρευνα και εκπαίδευση # Οι κοινωνικοί εταίροι (stakeholders) θα πρέπει να προωθούν τη Διεπιστημονικότητα και την Υπερεπιστημονικότητα

12 Transdisciplinarity connotes a research strategy that crosses many disciplinary boundaries to create a holistic approach. In German speaking countries, it refers to integration of diverse forms of research, and includes specific methods for relating scientific knowledge in problem- solving. Wider usage: Transdisciplinarity is also used to signify a unity of knowledge beyond disciplines. From Wikipedia

13 Αφοσίωση και Συμμετοχή στην Εκπαίδευση (Emphasising Engagement)Αφοσίωση και Συμμετοχή στην Εκπαίδευση (Emphasising Engagement) # Οι φοιτητές πρέπει να μαθαίνουν έξω από πλαίσια και να βλέπουν τον κόσμο και την κοινωνία ως ένα τεράστιο χώρο μάθησης. Πρέπει να χρησιμοποιούν και να αναπτύσσουν τις ικανότητές τους οπουδήποτε και οποιαδήποτε στιγμή # Το ακαδημαϊκό προσωπικό πρέπει να παρέχει και να δημιουργεί ευκαιρίες και δυνατότητες για την ενθάρρυνση των φοιτητών να μαθαίνουν και έξω από την επίσημο μαθησιακό περιβάλλον και να τους προκαλεί να συνδέουν αυτή τη μάθηση με το περιβάλλον διαβίωσης (και πιθανώς εργασίας) Οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να δημιουργούν δράσεις κινητικότητας, όχι μόνο για τις δραστηριότητες της τυπικής μάθησης, αλλά και για τις νέες και προηγμένες δυνατότητες ανάπτυξης ικανοτήτων # Οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να δημιουργούν δράσεις κινητικότητας, όχι μόνο για τις δραστηριότητες της τυπικής μάθησης, αλλά και για τις νέες και προηγμένες δυνατότητες ανάπτυξης ικανοτήτων

14 Ενθάρρυνση Επιχειρηματικότητας και ΚαινοτομίαςΕνθάρρυνση Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας # Οι φοιτητές μηχανικοί πρέπει να εκπαιδεύονται στο πλαίσιο ενός πιο αφηρημένου και μεταβαλλόμενου περιβάλλοντος εργασίας. Δεκαετίες απασχόλησης σε ένα και μόνο επάγγελμα δεν είναι πλέον ο κανόνας. Για το λόγο αυτό, πρέπει να δοθεί στους φοιτητές η ευκαιρία να αναπτύξουν άλλες δεξιότητες εκτός του τομέα σπουδών τους. Για να γίνουν καινοτόμοι, οι νέοι πτυχιούχοι θα πρέπει να διαθέτουν μια σειρά κοινωνικών δεξιοτήτων (soft skills), καθώς και διεπιστημονική γνώση. Αυτό θα μπορούσε να προωθηθεί με την ανάπτυξη πιο ευέλικτων προγραμμάτων σπουδών

15 Ενθάρρυνση Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας 2Ενθάρρυνση Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας 2 # Η εκπαίδευση και κατάρτιση στην Επιχειρηματικότητα πρέπει να ενθαρρυνθούν στα προγράμματα εκπαίδευσης των μηχανικών. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με διδασκαλία και μάθηση όπου οι φοιτητές θα έχουν πραγματικό ρόλο στη μάθησή τους (student- centred teaching and learning). Το ακαδημαϊκό προσωπικό πρέπει να προωθεί τις επιχειρηματικές δεξιότητες και να διαμεσολαβεί στην ανάπτυξη τέτοιων εμπειριών μάθησης # Οι κοινωνικοί εταίροι πρέπει να ενθαρρύνουν τέτοιες επιχειρηματικές νοοτροπίες και δεξιότητες και να προωθούν νέα μοντέλα διδασκαλίας και μάθησης.

16 Σας Ευχαριστώ!


Κατέβασμα ppt "Η Εξέλιξη της Εκπαίδευσης των Μηχανικών στη σύγχρονη Ευρώπη Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής Εταιρείας για την Εκπαίδευση των Μηχανικών-SEFI Οι θέσεις της Ευρωπαϊκής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google