Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους: Στα πλαίσια του μαθήματος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους: Στα πλαίσια του μαθήματος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους: Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους:

2 ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Α΄Γυμνασίου Α΄Γυμνασίου Με βάση το μύθο του Αισώπου της Ενότητας 6 για την περιπέτεια του ελαφιού: Με βάση το μύθο του Αισώπου της Ενότητας 6 για την περιπέτεια του ελαφιού: Να γράψουν οι μαθητές ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα με τίτλο: «Η ομορφιά δεν είναι το παν». Να γράψουν οι μαθητές ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα με τίτλο: «Η ομορφιά δεν είναι το παν». Το πρότυπο της όμορφης γυναίκας ή του όμορφου άντρα σήμερα και σε παλιότερες εποχές. Nα χρησιμοποιήσετε εικόνες από εφημερίδες, περιοδικά, διαδίκτυο, για να παρουσιάσετε το πρότυπο της όμορφης γυναίκας ή του όμορφου άντρα στην αρχαιότητα, στην Αναγέννηση, στη δεκαετία του 1960, σήμερα). Το πρότυπο της όμορφης γυναίκας ή του όμορφου άντρα σήμερα και σε παλιότερες εποχές. Nα χρησιμοποιήσετε εικόνες από εφημερίδες, περιοδικά, διαδίκτυο, για να παρουσιάσετε το πρότυπο της όμορφης γυναίκας ή του όμορφου άντρα στην αρχαιότητα, στην Αναγέννηση, στη δεκαετία του 1960, σήμερα).

3 ΕΝΟΤ.4η «Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας» ΕΝΟΤ.4η «Ένα ταξίδι επιστημονικής φαντασίας» Να εικονογραφήσουν την ιστορία και χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το κείμενο να βάλουν διάλογο ανάμεσα στους ήρωες. Να εικονογραφήσουν την ιστορία και χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το κείμενο να βάλουν διάλογο ανάμεσα στους ήρωες. Γ΄ ΓΥΜΝΑΣIΟΥ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣIΟΥ ΕΝΟΤ.9η «Η Καλλιπάτειρα» ΕΝΟΤ.9η «Η Καλλιπάτειρα» Να γράψουν ένα φανταστικό διάλογο ανάμεσα στην Καλλιπάτειρα και τους Ελλανοδίκες τη στιγμή που αποκαλύπτεται η ταυτότητά της. Να γράψουν ένα φανταστικό διάλογο ανάμεσα στην Καλλιπάτειρα και τους Ελλανοδίκες τη στιγμή που αποκαλύπτεται η ταυτότητά της.

4 Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-ΔΗΜΗΓΟΡΙΕΣ Διάλογος Αθηναίων - Μηλίων Με αφορμή τη σφαγή των αμάχων της Μήλου, να αναφερθούν οι μαθητές σε σύγχρονες σφαγές (Ιράκ, Αφγανιστάν, Γάζα). Με αφορμή τη σφαγή των αμάχων της Μήλου, να αναφερθούν οι μαθητές σε σύγχρονες σφαγές (Ιράκ, Αφγανιστάν, Γάζα). Να δημιουργήσουν υποθετικά σενάρια για τις πιο πάνω σύγχρονες περιπτώσεις, αναγράφοντας τα γεγονότα, τις αιτίες που τα προκάλεσαν και τους πρωταγωνιστές τους. Να δημιουργήσουν υποθετικά σενάρια για τις πιο πάνω σύγχρονες περιπτώσεις, αναγράφοντας τα γεγονότα, τις αιτίες που τα προκάλεσαν και τους πρωταγωνιστές τους. Να διαφανεί μέσα από τα σενάρια αυτά η διαχρονικότητα της σκέψης του Θουκυδίδη ( ιστορία =κτήμα ες αεί). Να διαφανεί μέσα από τα σενάρια αυτά η διαχρονικότητα της σκέψης του Θουκυδίδη ( ιστορία =κτήμα ες αεί).

5 Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ – ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Σύγκριση του Αγησίλαου με τον Αλέξανδρο ή τον Νικία (6ον – 7ον βιβλίο Θουκυδίδη) ως προς τη δράση και τις αρετές τους. Σύγκριση του Αγησίλαου με τον Αλέξανδρο ή τον Νικία (6ον – 7ον βιβλίο Θουκυδίδη) ως προς τη δράση και τις αρετές τους. 1. Να παρουσιαστούν οι άντρες και το έργο τους σε project. Με τη χρήση χαρτών, να δείξουν την πορεία του κάθε ηγέτη, με φωτογραφίες και μαρτυρίες από ιστορικές πηγές να τεκμηριώσουν τα όσα παρουσιάζουν τα πιο κάτω κείμενα. -Αρριανός (τόμος Α), Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις, εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια, Ν. Γρηγοριάδης, -Αρριανός (τόμος Α), Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις, εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια, Ν. Γρηγοριάδης, Ι. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα. Ι. Ζαχαρόπουλος, Αθήνα. -Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, Ἀλέξανδρος, μετάφραση : φιλολογική ομάδα «Κάκτου», Κάκτος, Αθήνα Πλούταρχος, Βίοι Παράλληλοι, Ἀλέξανδρος, μετάφραση : φιλολογική ομάδα «Κάκτου», Κάκτος, Αθήνα Θουκυδίδης, Ἱστορίαι, μετάφραση: Άγγελος Βλάχος, Εστία, Αθήνα Θουκυδίδης, Ἱστορίαι, μετάφραση: Άγγελος Βλάχος, Εστία, Αθήνα 1999

6 2. Να επιλέξουν έναν από τους δύο ηγέτες (Αγησίλαο ή Αλέξανδρο) και να υποθέσουν ότι αυτός καλείται να ηγηθεί μιας σύγχρονης εκστρατείας για την καταπολέμηση της αδικίας, της πείνας και της ανέχειας. Να ανασυνθέσετε την προσωπικότητα του ηγέτη αυτού, προσδίδοντάς του αρετές/ικανότητες που απαιτούνται στη σύγχρονη εποχή Να ανασυνθέσετε την προσωπικότητα του ηγέτη αυτού, προσδίδοντάς του αρετές/ικανότητες που απαιτούνται στη σύγχρονη εποχή

7 Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ- ΛΥΣΙΑΣ Με βάση τα ενθυμήματα Με βάση τα ενθυμήματα στον «Υπέρ Μαντιθέου» λόγο του Λυσία, στον «Υπέρ Μαντιθέου» λόγο του Λυσία, καλούνται οι μαθητές να ανασυνθέσουν την κοινή γνώμη της Αθήνας την τότε εποχή. καλούνται οι μαθητές να ανασυνθέσουν την κοινή γνώμη της Αθήνας την τότε εποχή. Με αφορμή το κείμενο του Λυσία, οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν μια σύγχρονη δίκη, κατά την οποία, μέσα από την αγόρευση ενός κατηγορουμένου προβάλλονται διάφορες πτυχές της σύγχρονης κοινωνίας. Με αφορμή το κείμενο του Λυσία, οι μαθητές μπορούν να σχεδιάσουν μια σύγχρονη δίκη, κατά την οποία, μέσα από την αγόρευση ενός κατηγορουμένου προβάλλονται διάφορες πτυχές της σύγχρονης κοινωνίας.

8 Α΄- Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΗΡΟΥ, ΟΔΥΣΣΕΙΑ - ΙΛΙΑΔΑ Ζητείται από τους μαθητές: να εικονογραφήσουν τις ραψωδίες των ομηρικών επών και να γράψουν σύντομα σχόλια για την καθεμιά. να εικονογραφήσουν τις ραψωδίες των ομηρικών επών και να γράψουν σύντομα σχόλια για την καθεμιά. να σχεδιάσουν ή να φτιάξουν με ξύλο τη σχεδία του Οδυσσέα ή το Δούρειο Ίππο, σύμφωνα με τις περιγραφές του Ομήρου. να σχεδιάσουν ή να φτιάξουν με ξύλο τη σχεδία του Οδυσσέα ή το Δούρειο Ίππο, σύμφωνα με τις περιγραφές του Ομήρου.

9 να ανασυνθέσουν την ιστορία των επών μέσα από τα αγγεία και γενικότερα την τέχνη του 5 ου αιώνα π.Χ. να ανασυνθέσουν την ιστορία των επών μέσα από τα αγγεία και γενικότερα την τέχνη του 5 ου αιώνα π.Χ. να αναζητήσουν την επίδραση των ομηρικών επών σε σύγχρονα έργα τέχνης (π.χ. η σκηνή της αναγνώρισης του Οδυσσέα από την Ευρύκλεια στον πίνακα του Γκυστάβ Μπουλανζέ κ.ά.) να αναζητήσουν την επίδραση των ομηρικών επών σε σύγχρονα έργα τέχνης (π.χ. η σκηνή της αναγνώρισης του Οδυσσέα από την Ευρύκλεια στον πίνακα του Γκυστάβ Μπουλανζέ κ.ά.)

10 να συγκροτήσουν μια θεατρική ομάδα από μαθητές/τριες του τμήματός τους και να αναλάβουν να γράψουν με βάση το ομηρικό κείμενο ένα θεατρικό κείμενο για ένα επεισόδιο της Οδύσσειας ή της Ιλιάδας. να συγκροτήσουν μια θεατρική ομάδα από μαθητές/τριες του τμήματός τους και να αναλάβουν να γράψουν με βάση το ομηρικό κείμενο ένα θεατρικό κείμενο για ένα επεισόδιο της Οδύσσειας ή της Ιλιάδας. π.χ. Η ιστορία με τον Κύκλωπα Η συνάντηση Έκτορα - Ανδρομάχης Η συνάντηση Έκτορα - Ανδρομάχης

11 Γ΄ Γυμνασίου – Β΄ Λυκείου Ευριπίδη, Ελένη – Σοφοκλή, Οιδίπους Τύραννος Ζητείται από τους μαθητές να συνεργαστούν σε ομάδες και να συμμετέχουν σε ένα σχέδιο δράσης (Project): να υποθέσουν ότι η τάξη τους έχει αναλάβει να ανεβάσει στο τέλος της χρονιάς μια σκηνή από την τραγωδία που διδάχθηκαν. Να αναζητήσουν λύσεις ή πιθανά ευρήματα, για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της «όψης». να υποθέσουν ότι η τάξη τους έχει αναλάβει να ανεβάσει στο τέλος της χρονιάς μια σκηνή από την τραγωδία που διδάχθηκαν. Να αναζητήσουν λύσεις ή πιθανά ευρήματα, για να αντιμετωπίσουν τις δυσκολίες της «όψης».

12 να επιλέξουν αποσπάσματα από τα παράλληλα κείμενα που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο και αναφέρονται στην Ελένη, καθώς και άλλα σχετικά ποιητικά κείμενα και να δημιουργήσουν μια διακειμενική σύνθεση, που θα παρουσιάζει τις ποικίλες μορφές που έδωσαν στην Ελένη ή στον Οιδίποδα διάφοροι δημιουργοί από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. να επιλέξουν αποσπάσματα από τα παράλληλα κείμενα που υπάρχουν στο σχολικό βιβλίο και αναφέρονται στην Ελένη, καθώς και άλλα σχετικά ποιητικά κείμενα και να δημιουργήσουν μια διακειμενική σύνθεση, που θα παρουσιάζει τις ποικίλες μορφές που έδωσαν στην Ελένη ή στον Οιδίποδα διάφοροι δημιουργοί από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.


Κατέβασμα ppt "Στα πλαίσια του μαθήματος της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και της Αρχαιογνωσίας προωθείται η δημιουργικότητα με τους εξής τρόπους: Στα πλαίσια του μαθήματος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google