Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών 6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού 6.2 Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών 6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού 6.2 Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών 6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού 6.2 Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα

2 6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού Ποιοι γράφουν τις εντολές των προγραμμάτων (κώδικας); Οι προγραμματιστές!

3 6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού Οι προγραμματιστές γράφουν τα προγράμματά τους σε τεχνητές γλώσσες που λέγονται γλώσσες προγραμματισμού

4 6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού Οι γλώσσες προγραμματισμού Εξελίσσονται με την πάροδο του χρόνου Κάθε εφαρμογή στον υπολογιστή έχει αναπτυχτεί με κάποια γλώσσα προγραμματισμού

5 6.1 Η Γλώσσα μηχανής Αλφάβητο : 0 και 1 (δυαδικά ψηφία) Τα προγράμματα σε γλώσσα μηχανής απευθύνονται σε συγκεκριμένο υλικό (επεξεργαστή) Άριστη γνώση του υλικού του υπολογιστή Κάθε τύπος υπολογιστή (με διαφορετικό επεξεργαστή) έχει τη δική του γλώσσα μηχανής

6 6.1 Η Γλώσσα μηχανής Πλεονεκτήματα Άμεση εκτέλεση Ταχύτητα Μειονεκτήματα Δύσκολη χρήση Δύσκολη εκμάθηση Δύσκολος εντοπισμός και διόρθωση των λαθών

7 6.1 Συμβολικές Γλώσσες ή Γλώσσες Χαμηλού Επιπέδου Εντολές: συντομογραφίες λέξεων της Αγγλικής Γλώσσας Στενά συνδεδεμένες με την αρχιτεκτονική του υπολογιστή. Ένα πρόγραμμα σε συμβολική γλώσσα για έναν υπολογιστή δεν μπορεί να μεταφερθεί και να εκτελεστεί σε κάποιον άλλον. Συμβολομεταφραστής: Μεταφράζει το πρόγραμμα από συμβολική γλώσσα σε γλώσσα μηχανής για να εκτελεστεί

8 6.1 Γλώσσες Υψηλού Επιπέδου Ευκολότερη συγγραφή, διόρθωση και συντήρηση προγραμμάτων Τα προγράμματα είναι ανεξάρτητα από τον τύπο του υπολογιστή στον οποίο θα εκτελεστούν. Κοντά στην φυσική μας γλώσσα Έχουν αλφάβητο, λεξιλόγιο, συντακτικό. Μεγάλο πλήθος γλωσσών προγραμματισμού υψηλού επιπέδου. C, C++, Java, PHP, Python, Javascript, Perl, Visual Basic, Ruby, Lisp, Pascal, Prolog, Logo, MATLAB

9

10 6.1 Γλώσσες Υψηλού Επιπέδου

11 Εργαλεία Προγραμματισμού Τι είναι ο προγραμματισμός ή κωδικοποίηση; Η εργασία σύνταξης ενός προγράμματος. Δημιουργική διαδικασία! Προγραμματιστικό περιβάλλον ή περιβάλλον ανάπτυξης εφαρμογών Συντάκτης κειμένου (editor) Μεταγλωττιστή ή διερμηνέα (compiler – interpreter) Συνδέτης (linker) Εργαλεία εντοπισμού λαθών (debuggers)

12 Συντάκτης κειμένου (editor) Εδώ γράφουμε το πρόγραμμα (τις εντολές) Απλός συντάκτης – βασικές λειτουργίες (όχι Word!) Το πρόγραμμα ονομάζεται πηγαίος κώδικας (source code).

13 Συντάκτης κειμένου (editor)

14 Συντάκτης κειμένου του NetBeans

15 Συντάκτης κειμένου (editor)

16 Μεταγλωττιστή ή διερμηνέα ( compiler – interpreter ) 1.Πηγαίο πρόγραμμα  Αντικείμενο πρόγραμμα (object) 2.Έλεγχος για λάθη. 3.Κατάλληλα μηνύματα για τα λάθη 4.Αν το πρόγραμμα είναι σωστό  Αντικείμενο πρόγραμμα 5.Αντικείμενο πρόγραμμα (γλώσσα μηχανής) – ΌΧΙ ακόμη εκτελέσιμο από τον υπολογιστή

17 Συνδέτης (Linker) 1.Αντικείμενο πρόγραμμα 2.Βιβλιοθήκη της γλώσσας 3.Βιβλιοθήκη του προγραμματιστή Συνδυάζονται Εκτελέσιμο πρόγραμμα (executable) Σε Γλώσσα Μηχανής Άμεση ετέλεση από CPU

18 Εργαλεία εντοπισμού λαθών (debuggers) Βοηθάνε στην εύρεση και επιδιόρθωση των λαθών Τι ακριβώς συμβαίνει στο παρασκήνιο

19 Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα Επαγγελματίες προγραμματιστές Σχεδίαση Κωδικοποίηση Έλεγχο λαθών Συντήρηση κ.α. Ολοκληρωμένο Περιβάλλον Ανάπτυξης (IDE) Dev-C++, BlueJ, JBuilder, NetBeans IDE, Eclipse, Microsoft Visual Studio, Apple Xcode, Komodo IDE

20 Το περιβάλλον Dev-C++

21 Το περιβάλλον JBuilder

22 Το περιβάλλον Microsoft Visual Studio

23 Το περιβάλλον Komodo IDE & EDIT

24 Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα Προηγμένες λειτουργίες  Οπτικοποίηση με διαγράμματα των τμημάτων μιας εφαρμογής  Αυτόματη συμπλήρωση εντολών  Εργαλειοθήκες για δημιουργία του γραφικού περιβάλλοντος – διεπαφής (GUI)  Εγκατάσταση και λειτουργία σε διάφορα Λ.Σ.  Υποστηρίζουν όλες τις δημοφιλείς Γλώσσες Προγραμματισμού (Java, C/C++, Python, PHP)  Ανάπτυξη αυτόνομων εφαρμογών – Εφαρμογών για το Internet – Εφαρμογών για φορητές συσκευές (tablets, smartphones)

25 Εκπαιδευτικές Γλώσσες - Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα Πρώτα βήματα προγραμματισμού Ανάπτυξη μικρών και απλών εφαρμογών Εισαγωγή στις βασικές εφαρμογές του προγραμματισμού Logo-like περιβάλλοντα (Microworlds Pro) Γλώσσα LOGO (εντολές π.χ. Μπροστά 100)

26 Προγραμματιστικοί μικρόκοσμοι Ένας προγραμματιστή-κεντρικός ήρωας (χελώνα-ρομποτ-πασχαλίτσα) Περιορισμένο ρεπερτόριο εντολών – απλή σύνταξη Οπτικό περιβάλλον- ευκολότερος ο έλεγχος (Δημιούργησε η χελώνα το τετράγωνο;) Εντολές με Σύρσιμο και Αποθήκευση (με blocks π.χ. Scratch, BYOB) Τρισδιάστατοι απεικόνιση (Kodu, Yenga, StarLogo, TNG)

27 Game Maker

28 Alice

29 App Inventor


Κατέβασμα ppt "Κεφάλαιο 6 -Περιβάλλοντα Ανάπτυξης Εφαρμογών 6.1 Γλώσσες και εργαλεία προγραμματισμού 6.2 Σύγχρονα προγραμματιστικά περιβάλλοντα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google