Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
Σελίδες

2 α) Παρερμηνείες ή λαθεμένες ερμηνείες για το πρόσωπο του Χριστού
Ο Χριστός προς τους μαθητές: «τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;» (Μάρκ. 8, 27) Οι μαθητές του Χριστού μεταφέροντας τις απόψεις των συγχρόνων Ιουδαίων, απάντησαν ως εξής στην ερώτηση του Χριστού:

3 «άλλοι λένε πως είσαι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής...

4 ... άλλοι ότι είσαι ο Ηλίας...

5 ... και άλλοι ότι είσαι ένας προφήτης»
(Μάρκ. 8, 27 – 28).

6

7 Και η Σαμαρείτισσα αποκάλεσε το Χριστό, προφήτη.

8 Του είπε τότε ο Πιλάτος: «Είσαι, λοιπόν, βασιλιάς;»
(Ιωάν. 18, 37) Δύο μαθητές, ο Ιάκωβος και ο Ιωάννης τον έβλεπαν ως βασιλιά...

9 Οι Ιουδαίοι πίστευαν ότι είναι προφήτης.
Οι Φαρισαίοι ότι οικειοποιήθηκε παράνομα τη μεσσιανική προσδοκία. Οι εθνικιστές ήθελαν να τους απελευθερώσει από τους Ρωμαίους Οι χριστολογικές αιρέσεις αρνήθηκαν τη θεανθρώπινη υπόσταση του Χριστού. Ο Ντέιβιντ Στράους αρνήθηκε την ιστορικότητα του Χριστού.

10 Ο Ερνέστος Ρενάν αρνήθηκε τη θεϊκή του καταγωγή.
Οι κοινωνιστές τον θεώρησαν κοινωνικό επαναστάτη που στράφηκε εναντίον του ρωμαϊκού και κοινωνικού κατεστημένου.

11 β) Αιρέσεις: Αρειανισμός – υποστήριζε ότι ο Υιός είναι δημιούργημα του Πατέρα (κτίσμα), άρα όχι αληθινός Θεός. (Α’ Οικ. Σύν. 325 μ.Χ. Νίκαια Βιθυνίας) Νεστοριανισμός – υποστήριζε ότι στο πρόσωπο του Χριστού δεν ενώθηκε η θεία με την ανθρώπινη φύση. Ο Χριστός γεννήθηκε άνθρωπος και ο Θείος Λόγος κατοίκησε στον άνθρωπο Χριστό αργότερα. (Γ’ Οικουμ. Σύνοδος 431 μ. Χ. Έφεσος)

12 Μονοφυσιτισμός – Ευτύχιος – αντίθετος με τον Άρειο, υποστήριζε ότι ο Χριστός ήταν μόνο Θεός.
(Δ’ Οικουμενική Σύνοδος 451 μ. Χ. Χαλκηδόνα) Δοκητισμός – υποστήριζε ότι ο Χριστός μόνο ως προς την εμφάνιση ήταν άνθρωπος, η φύση του ήταν αποκλειστικά θεϊκή. Αρνείται το πάθος, το θάνατο και την Ανάσταση του Χριστού.

13 γ) Τι όμως πραγματικά είναι ο Χριστός;
Η Δ’ Οικουμενική Σύνοδος (451 μ.Χ.) στη Χαλκηδόνα διακήρυξε ότι: Στον Ιησού ενώθηκαν τέλεια η θεία και η ανθρώπινη φύση. Ως Θεός είναι το δεύτερο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας, ομοούσιος με τον Πατέρα. Ως άνθρωπος είναι τέλειος και αναμάρτητος.

14

15 Εργασία για το σπίτι: Για σένα προσωπικά, τι είναι ο Ιησούς Χριστός;
Να απαντήσετε ότι ακριβώς αισθάνεστε.


Κατέβασμα ppt "Δ. Ε. 7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google