Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Σελίδες: 42 - 49.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Σελίδες: 42 - 49."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Σελίδες:

2 Γράψτε στο τετράδιο σας τα πιο κάτω: Τα ευαγγέλια ονομάζουν τις ενέργειες του Χριστού «σημεία» (σημάδια) και όχι θαύματα Τα ευαγγέλια ονομάζουν τις ενέργειες του Χριστού «σημεία» (σημάδια) και όχι θαύματα Δείχνουν πως θα είναι ο εντυπωσιάζουν – ο άνθρωπος καινούριος κόσμος του Θεού άβουλος και φοβισμένος Ο Ιησούς δεν έκανε θαύματα για να εντυπωσιάσει, αλλά σεβόταν την ελευθερία του ανθρώπου, βοηθώντας όσους Τον είχαν ανάγκη. Ο Ιησούς δεν έκανε θαύματα για να εντυπωσιάσει, αλλά σεβόταν την ελευθερία του ανθρώπου, βοηθώντας όσους Τον είχαν ανάγκη. Σκοπός του Χριστού ήταν να θεμελιώσει τη σχέση Του με τους ανθρώπους στην αγάπη και στην ελευθερία. Σκοπός του Χριστού ήταν να θεμελιώσει τη σχέση Του με τους ανθρώπους στην αγάπη και στην ελευθερία. Ο χριστιανός είναι υποχρεωμένος να υπερασπίζεται την ελευθερία σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο. Ο χριστιανός είναι υποχρεωμένος να υπερασπίζεται την ελευθερία σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.

3 Το έργο του Φιοντόρ Ντοστογέφσκι ( ) Αδερφοί Καραμαζόφ μας μεταφέρει νοερά στη Σεβίλλη της Ισπανίας (15 ο αι.). Η Δυτική Εκκλησία, με το πρόσχημα της καταπολέμησης των αιρέσεων, έχει δημιουργήσει την «Ιερά Εξέταση» και καταπνίγει κάθε ελεύθερη φωνή. Το έργο του Φιοντόρ Ντοστογέφσκι ( ) Αδερφοί Καραμαζόφ μας μεταφέρει νοερά στη Σεβίλλη της Ισπανίας (15 ο αι.). Η Δυτική Εκκλησία, με το πρόσχημα της καταπολέμησης των αιρέσεων, έχει δημιουργήσει την «Ιερά Εξέταση» και καταπνίγει κάθε ελεύθερη φωνή.

4 Η «Ιερά Εξέταση» ήταν ένα εκκλησιαστικό δικαστήριο που βασιζόταν σε ένα σύστημα αστυνομικής παρακολούθησης με δίκτυο μυστικών καταδοτών. Οι ύποπτοι καλούνταν για ανάκριση και ο δικαστής τους υποχρέωνε να κατηγορήσουν τον εαυτό τους. Οι τιμωρίες ήταν απάνθρωπες: βασανιστήρια, μαστιγώσεις, ισόβια δεσμά, κατάσχεση της περιουσίας και τις περισσότερες φορές το κάψιμο του κατηγορούμενου στη φωτιά. Μόνο στην Ισπανία την περίοδο 1481 – 1808 καταδιώχτηκαν πάνω από άτομα. Η «Ιερά Εξέταση» ήταν ένα εκκλησιαστικό δικαστήριο που βασιζόταν σε ένα σύστημα αστυνομικής παρακολούθησης με δίκτυο μυστικών καταδοτών. Οι ύποπτοι καλούνταν για ανάκριση και ο δικαστής τους υποχρέωνε να κατηγορήσουν τον εαυτό τους. Οι τιμωρίες ήταν απάνθρωπες: βασανιστήρια, μαστιγώσεις, ισόβια δεσμά, κατάσχεση της περιουσίας και τις περισσότερες φορές το κάψιμο του κατηγορούμενου στη φωτιά. Μόνο στην Ισπανία την περίοδο 1481 – 1808 καταδιώχτηκαν πάνω από άτομα.

5 Η «Ιερά Εξέταση» είχε καταδικάσει μερικούς ανθρώπους ως αιρετικούς και τους είχε οδηγήσει στην πυρά. Την «τελετή» παρακολουθούσαν ο ιεροεξεταστής (πρόεδρος του εκκλησιαστικού δικαστηρίου) και οι άρχοντες της πόλης. Η «Ιερά Εξέταση» είχε καταδικάσει μερικούς ανθρώπους ως αιρετικούς και τους είχε οδηγήσει στην πυρά. Την «τελετή» παρακολουθούσαν ο ιεροεξεταστής (πρόεδρος του εκκλησιαστικού δικαστηρίου) και οι άρχοντες της πόλης. Ξαφνικά, μέσα από το πλήθος ξεπρόβαλε η μορφή του Χριστού. Οι άνθρωποι άρχισαν να τον δοξολογούν. Ο μεγάλος ιεροεξεταστής είχε διαφορετική γνώμη και, όταν τον συνάντησε, διέταξε να τον συλλάβουν, να φυλακιστεί και την επόμενη μέρα να ριφθεί στην πυρά για δύο λόγους: Ξαφνικά, μέσα από το πλήθος ξεπρόβαλε η μορφή του Χριστού. Οι άνθρωποι άρχισαν να τον δοξολογούν. Ο μεγάλος ιεροεξεταστής είχε διαφορετική γνώμη και, όταν τον συνάντησε, διέταξε να τον συλλάβουν, να φυλακιστεί και την επόμενη μέρα να ριφθεί στην πυρά για δύο λόγους:

6 α) γιατί στην έρημο αρνήθηκε να ενδώσει στον πειρασμό που του έβαλε ο διάβολος και να μετατρέψει τις πέτρες σε ψωμιά, προτιμώντας να στηρίξει τη σχέση του με τους ανθρώπους στην ελευθερία και όχι στον καταναγκασμό, β) γιατί δεν κατέβηκε από το σταυρό όταν οι Ιουδαίοι τον προκαλούσαν, επειδή προτιμούσε η πίστη τους να στηρίζεται στην αγάπη και όχι στο φόβο και στο θαυμασμό.

7 Ο Ντοστογέφσκι στο έργο αυτό κάνει μια ακτινογραφία της ανθρώπινης ψυχής και τονίζει ότι τα βασικά συστατικά της χριστιανικής πίστης είναι η αγάπη και η ελευθερία. Ο Ντοστογέφσκι στο έργο αυτό κάνει μια ακτινογραφία της ανθρώπινης ψυχής και τονίζει ότι τα βασικά συστατικά της χριστιανικής πίστης είναι η αγάπη και η ελευθερία. 1. Ο μεγάλος ιεροεξεταστής κατηγορεί το Χριστό γιατί δεν εκμεταλλεύτηκε τη δυνατότητα να κάνει θαύματα. Ο Χριστός δεν έκανε θαύματα για να εντυπωσιάσει ούτε να πείσει τους ανθρώπους. Σεβόταν την ελευθερία και έκανε θαύματα σ’ αυτούς που πίστευαν. Γι’ αυτό τα ευαγγέλια χρησιμοποιούν τη λέξη «σημεία» δηλαδή σημάδια – παράθυρα που περιγράφουν πως θα είναι ο καινούριος κόσμος της Βασιλείας του Θεού.

8 2. Ο άνθρωπος, όπως γνωρίζουμε, είναι προικισμένος με την ελευθερία επιλογής. Αν ο Χριστός ενέδιδε στις προκλήσεις των Ιουδαίων και κατέβαινε από το σταυρό, τότε θα υποχρεώνονταν να τον ακολουθήσουν χωρίς να τον αγαπούν. 3. Ο Θεός δεν επιβάλλεται στον άνθρωπο, αλλά του αφήνει την τελική επιλογή: να παραμείνει κοντά Του ή να διακόψει τη σχέση μαζί Του. Αν παραμείνει κοντά Του, γίνεται μέτοχος του τρόπου ζωής της Αγίας Τριάδας και απελευθερώνεται από τα δεσμά του πόνου και του θανάτου.

9 4. Ο χριστιανός, μιμούμενος το πρότυπο του Ιησού Χριστού, είναι υποχρεωμένος να διεκδικεί και να υπερασπιστεί την ελευθερία σε κάθε επίπεδο: προσωπικό, κοινωνικό, πολιτικό. Αυτό όμως μπορεί να τον φέρει σε σύγκρουση με καθεστώτα που υπηρετούν την καταπίεση και την εκμετάλλευση. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις ισχύει αυτό που έλεγαν οι απόστολοι στους διώκτες τους: καλύτερα να πειθαρχούμε στο Θεό παρά στους ανθρώπους.

10 Στην ιστορική πορεία της Εκκλησίας παρατηρήθηκε αρκετές φορές το δυσάρεστο φαινόμενο εκκλησιαστικοί ηγέτες να συμπορεύονται και να ευλογούν τυραννικά καθεστώτα. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να θεωρηθεί ως υπονόμευση του χριστιανισμού και πρέπει να καταδικάζεται. Και η κρατική εξουσία πρέπει να διακονεί (υπηρετεί) τον άνθρωπο και όχι να τον καταδυναστεύει. Στην ιστορική πορεία της Εκκλησίας παρατηρήθηκε αρκετές φορές το δυσάρεστο φαινόμενο εκκλησιαστικοί ηγέτες να συμπορεύονται και να ευλογούν τυραννικά καθεστώτα. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να θεωρηθεί ως υπονόμευση του χριστιανισμού και πρέπει να καταδικάζεται. Και η κρατική εξουσία πρέπει να διακονεί (υπηρετεί) τον άνθρωπο και όχι να τον καταδυναστεύει.

11 Κείμενο 2 σελίδα 48. Ξέρετε ότι οι ηγέτες των εθνών ασκούν απόλυτη εξουσία πάνω τους και οι άρχοντες τα καταδυναστεύουν. Σ’ εσάς όμως δεν πρέπει να συμβαίνει αυτό, αλλά όποιος θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας πρέπει να γίνει υπηρέτης σας. Κι όποιος από σας θέλει να γίνει πρώτος πρέπει να γίνει δούλος σας. Ξέρετε ότι οι ηγέτες των εθνών ασκούν απόλυτη εξουσία πάνω τους και οι άρχοντες τα καταδυναστεύουν. Σ’ εσάς όμως δεν πρέπει να συμβαίνει αυτό, αλλά όποιος θέλει να γίνει μεγάλος ανάμεσά σας πρέπει να γίνει υπηρέτης σας. Κι όποιος από σας θέλει να γίνει πρώτος πρέπει να γίνει δούλος σας.

12 Όπως ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για να τον υπηρετήσουν, αλλά για να υπηρετήσει και να προσφέρει τη ζωή του λύτρο για όλους. ( Ματθ. 20: 25-28) Όπως ο Υιός του Ανθρώπου δεν ήρθε για να τον υπηρετήσουν, αλλά για να υπηρετήσει και να προσφέρει τη ζωή του λύτρο για όλους. ( Ματθ. 20: 25-28)

13 Εργασία για το σπίτι: 2 σελίδα 49. Εργασία για το σπίτι: 2 σελίδα 49. Πώς θα λειτουργήσει η πολιτική εξουσία αν τα λόγια του Χριστού που παρατίθενται (στο κείμενο 2 σελίδα 48) πιστευτούν αληθινά και εφαρμοστούν;

14 Ο Χριστός έκανε θαύματα σ’ όσους πίστευαν.

15 Κείμενο 1 σελίδα 47. Κείμενο 1 σελίδα 47. Πολλοί που τον άκουγαν (τον Χριστό) απορούσαν κι έλεγαν: Από πού τα κατέχει αυτά; Και ποια είναι η σοφία αυτή που του δόθηκε; Πώς κάνει τέτοια θαύματα με τα χέρια του; Αυτός δεν είναι ο ξυλουργός, ο γιος της Μαρίας και αδελφός του Ιακώβου, του Ιωσή, του Ιούδα και του Σίμωνος; Και οι αδελφές του δε μένουν στον τόπο μας; Κι αυτό τους δημιουργούσε εμπόδιο να τον πιστέψουν. Πολλοί που τον άκουγαν (τον Χριστό) απορούσαν κι έλεγαν: Από πού τα κατέχει αυτά; Και ποια είναι η σοφία αυτή που του δόθηκε; Πώς κάνει τέτοια θαύματα με τα χέρια του; Αυτός δεν είναι ο ξυλουργός, ο γιος της Μαρίας και αδελφός του Ιακώβου, του Ιωσή, του Ιούδα και του Σίμωνος; Και οι αδελφές του δε μένουν στον τόπο μας; Κι αυτό τους δημιουργούσε εμπόδιο να τον πιστέψουν.

16 Κι ο Ιησούς τους έλεγε: «Δεν υπάρχει προφήτης που να μην τον περιφρονούν οι συμπατριώτες του, οι συγγενείς του κι η οικογένειά του». Κι έτσι δεν μπορούσε να κάνει εκεί κανένα θαύμα, παρά μόνο ακούμπησε τα χέρια του σε λίγους αρρώστους και τους θεράπευσε. Κι έμεινε κατάπληκτος από την απιστία τους. (Μάρκ. 6:2-6) Κι ο Ιησούς τους έλεγε: «Δεν υπάρχει προφήτης που να μην τον περιφρονούν οι συμπατριώτες του, οι συγγενείς του κι η οικογένειά του». Κι έτσι δεν μπορούσε να κάνει εκεί κανένα θαύμα, παρά μόνο ακούμπησε τα χέρια του σε λίγους αρρώστους και τους θεράπευσε. Κι έμεινε κατάπληκτος από την απιστία τους. (Μάρκ. 6:2-6)

17 Απαλλαγή από τις δυνάμεις της φύσης

18

19 Δέκα λεπρών

20 Απελευθέρωση από ασθένειες

21 Θεραπεία της ψυχής

22 Απελευθέρωση από δαίμονες – δυνάμεις του κακού

23 Ανάσταση του γιού της χείρας της Ναϊν


Κατέβασμα ppt "5. Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Σελίδες: 42 - 49."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google