Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευγενία Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη Υπεύθυνη Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αιγάλεω Γ΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας e-mail:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευγενία Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη Υπεύθυνη Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αιγάλεω Γ΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας e-mail:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ευγενία Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη Υπεύθυνη Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αιγάλεω Γ΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας

2

3

4

5

6

7

8 Έκτοι Πανελλήνιοι Αγώνες Κατασκευών και Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών με θέμα: «Αιχμαλωτίζοντας την Καρδιά και το Νου μέσω της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών» ( «Winning Hearts and Minds in Science Teaching») 15 και 16 Οκτωβρίου 2010, Ε.Κ.Φ. Ε. Αιγάλεω, Αθήνα Θα βραβευτούν επτά εκπαιδευτικοί, οι οποίοι θα συμμετάσχουν στην κεντρική εκδήλωση του προγράμματος που θα γίνει στην: Κοπεγχάγη, 16 έως 19 Απριλίου 2011

9 Greece

10 Δραστηριότητες σχολείων που παρουσιάζονται στην 3 η Εκδήλωση για τις Φυσικές Επιστήμες στην Καρδίτσα Πειράματα Αφίσες Θεατρικά Κατασκευές Ταινίες

11 1 ο και 12 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Ο δείκτης του κόκκινου λάχανου μας βοηθάει να καταλάβουμε αν μια ουσία είναι οξύ ή βάση. Εξουδετέρωση βάσης από οξύ και οξέως από βάση. Τα οξέα διαλύουν τα άλατα και οι βάσεις διαλύουν τα λίπη. Οξέα και βάσεις στην καθημερινή ζωή. Εκπαιδευτικοί Μαρία Κουτρουμάνου Μαρία Καπνιά Οξέα – βάσεις - άλατα

12 1 ο και 12 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Το φως διαδίδεται ευθύγραμμα. Το φως ανακλάται, όταν προσπίπτει σε λείες και γυαλιστερές επιφάνειες Απορρόφηση του φωτός από τραχιές επιφάνειες Τα σκούρα χρώματα απορροφούν το φως Εκπαιδευτικοί Μαρία Μυλωνά Οπτική

13 1 ο και 12 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Θεατρικό δρώμενο μέσα από το οποίο φαίνεται η κυκλοφορία του αίματος μέσα στο ανθρώπινο σώμα. Εκπαιδευτικός Αθανάσιος Καφρίτσας Κυκλοφορία του αίματος

14 5 ο και 16 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Πειράματα και «παιχνίδια» με το στατικό ηλεκτρισμό Αγωγοί και μονωτές Κυκλώματα σε σειρά και παράλληλα Το ηλεκτρικό ρεύμα φίλος μας αλλά και εχθρός μας Εκπαιδευτικοί Αικατερίνη Κουτσώνη Μελπομένη Παναγιωτίδου Στατικός και Δυναμικός Ηλεκτρισμός

15 5 ο και 16 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Μαγνήτες και ηλεκτρικό ρεύμα Το ιστορικό πείραμα που συσχετίζει το μαγνητισμό με τον ηλεκτρισμό Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας Ηλεκτρομαγνήτες και εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή Εκπαιδευτικοί Άγγελος Λεωνίδας Ζησόπουλος Ηλεκτρομαγνητισμός

16 6 ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας Τι θα δείτε: Προσανατολισμός με τους μαγνήτες. Παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, όπου χρησιμοποιούνται πυξίδες για την εύρεσή του. «Μαγνητοψαράδες». Τα παιδιά «ψαρεύουν» χρησιμοποιώντας καλάμια με μαγνήτες και ψαράκια, που έχουν στις άκρες τους συνδετήρες. Εκπαιδευτικός Ελένη Ευκαρπίδου Μαγνήτες

17 7 ο και 21 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Οι μαθητές κατασκεύασαν αφίσες που έχουν σχέση με την εξοικονόμηση ενέργειας. Εκπαιδευτικοί Σωτήριος Γκιούρης Κώστας Μολασιώτης Εξοικονόμηση ενέργειας

18 7 ο και 21 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Μετατροπή φωτεινής ενέργειας σε ηλεκτρική με τη βοήθεια φωτοβολταϊκού μετατροπέα. Ηλεκτρικό αυτοκίνητο και ανεμιστήρας. Ανεμόμυλος Υδροηλεκτρικός σταθμός Εκπαιδευτικοί Γιώργος Αντωνίου ΜΕΤΑΤΡΟΠΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

19 14 ο Δημ Σχ Καρδίτσας Τι θα δείτε: Θεατρικό παιχνίδι μέσα από το οποίο φαίνεται η ανάκλαση και η απορρόφηση του ήχου, όταν προσπίπτει σε διάφορες επιφάνειες. Εκπαιδευτικοί Σεραφείμ Ασκητής Αντιγόνη Οικονόμου Ακουστική

20 1 ο Γενικό λύκειο Καρδίτσας Εντυπωσιακή αιώρηση στον… αέρα με τη βοήθεια των μαγνητών! Οι ισχυρότατοι μαγνήτες νεοδύμιου, μας δίνουν την ευκαιρία για εντυπωσιακές κατασκευές… έργων τέχνης! Εκπαιδευτικοί Σοφία Κατσιαούνη Μιχάλης ΠαπανούσκαςΜαθητές Οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης της Β΄ Τάξης Η δύναμη του μαγνήτη νεοδύμιου!

21 1 ο Γενικό λύκειο Καρδίτσας Πυροτεχνήματα φτιαγμένα από τα χέρια μας ακίνδυνα και εντυπωσιακά! Το χλωρικό κάλιο “φλερτάρει” με τη ζάχαρη γύρω από ένα ξυλάκι για σουβλάκια, με τη βοήθεια μιας κόλλας… Πανίσχυρο το οξυγόνο καίει εντυπωσιακά τη ζάχαρη.! Εκπαιδευτικοί Σοφία Κατσιαούνη Μιχάλης ΠαπανούσκαςΜαθητές Οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης της Β΄ Τάξης Μικρά… πυροτεχνήματα !

22 1 ο Γενικό λύκειο Καρδίτσας Μια εκπληκτική παραγωγή αφρού που θυμίζει έντονα οδοντόκρεμα αλλά για …ελέφαντες ! Μια άλλη χρήση του υπεροξειδίου του υδρογόνου, που με την καταλυτική του διάσπαση μας δίνει την ευκαιρία για διασκέδαση! Εκπαιδευτικοί Μιχάλης Παπανούσκας Σοφία ΚατσιαούνηΜαθητές Σοφία Βαϊοπούλου Σόνια Παπαδημητρίου Μια οδοντόκρεμα για… ελέφαντες !

23 1 ο Γενικό λύκειο Καρδίτσας Ένα εκκρεμές μάλλον… αναποφάσιστο! Τα μαγνητικά πεδία που δημιουργούνται από πολλούς μικρούς μαγνήτες, κάνουν αυτό το εκκρεμές να συμπεριφέρεται εντυπωσιακά… παράλογα! Εκπαιδευτικοί Μιχάλης Παπανούσκας Σοφία ΚατσιαούνηΜαθητές Οι μαθητές της θετικής κατεύθυνσης της Β΄ Τάξης Το χαοτικό εκκρεμές!

24 6 ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Τι θα δείτε: Μέσα σε μια αεραντλία τοποθετούμε ένα μπαλόνι μέτρια φουσκωμένο. Τραβάμε τον αέρα με την αντλία δημιουργώντας υποπίεση. Ο αέρας που είναι μέσα στο μπαλόνι το πιέζει προς τα έξω. Αν ανοίξουμε τη βαλβίδα το μπαλόνι επανέρχεται στην αρχική του κατάσταση. Εκπαιδευτικός Χατζημήτρου ΑφροδίτηΜαθητές Γιαννίκας Σωτήρης Γιαννάκος Γιάννης Αποστόλου Ελένη Κολοκύθα Ελένη Το μπαλόνι φουσκώνει μόνο του

25 6 ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Τι θα δείτε: Ανάβουμε το κερί στο μέσο του πιάτου. Καλύπτουμε το κερί με το μπουκάλι έτσι ώστε το στόμιο του μπουκαλιού να είναι βυθισμένο στο νερό που βρίσκεται στο πιάτο. Μόλις το κερί σβήσει θα ρουφήξει το νερό και θα πάρουμε το νόμισμα. Εκπαιδευτικός Χατζημήτρου ΑφροδίτηΜαθητές Αβδελίδου Παναγιώτα Κατσίκα Βάντα Καρακώστα Παναγιώτα Καραγιώργου Ρούλα Πώς θα πάρουμε το νόμισμα με στεγνά χέρια

26 6 ο Γυμνάσιο Καρδίτσας Τι θα δείτε: Ρίχνουμε στη φιάλη ψευδάργυρο και υδροχλωρικό οξύ. Το υδρογόνο που εκλύεται διώχνει τον αέρα της φιάλης και στη συνέχεια την πωματίζουμε. Το μπαλόνι φουσκώνει επειδή γεμίζει με υδρογόνο. Δένουμε το μπαλόνι με ένα νήμα και το αφήνουμε ελεύθερο. Το μπαλόνι ανεβαίνει λόγω της άνωσης Εκπαιδευτικός Χατζημήτρου ΑφροδίτηΜαθητές Βαγενάς Ηλίας Βελώνης Τάσος Καραθύμιου Ειρήνη Καραπαναγιώτη Λίτσα Εφαρμογή της αρχής του Αρχιμήδη στα αέρια - αερόστατα

27 Γυμνάσιο – Αγναντερού Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Ο τρόπος κατασκευής μιάς μπαταρίας από υλικά καθημερινής χρήσης, π.χ. λεμόνια. Σκοπός είναι να κατανοήσουν οι μαθητές την τεχνική κατασκευής μιας μπαταρίας και την μετατροπή της χημικής ενέργειας σε ηλεκτρική. Στόχος μας είναι, ο προβληματισμός των παιδιών στην δυνατότητα παραγωγής ενέργειας από απλά υλικά. Εκπαιδευτικός Παναγιώτης ΛαφαζάνηςΜαθητές Αγραφιώτη Αθηνά-Ελευθερία Απάλλας Κων/νος Αρχοντή Χρυσοβαλάντω Ιακωβάκη Μαρία Ιακωβάκης Ελευθέριος Μασούρα Αννα-Μαρία Μπρέγκου Παναγιώτης- Μπρούνο Οικονόμου Ευθύμιος Παπαπαναγιώτου Ανθούλα Παππά Ευαγγελία Παππάς Αριστοτέλης Πλατή Δήμητρα Τζιουβάρας Παναγιώτης Τσιαφίτσα Δήμητρα ΜΠΑΤΑΡΙΑ ΑΠΟ ΛΕΜΟΝΙΑ

28 Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Μαγούλας Τι θα δείτε: ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ : Από το ίδιο σημείο κεκλιμένου επιπέδου με εμπόδια αφήνονται να κυλήσουν σφαίρες από πλαστικό υλικό. Καθώς κατέρχονται συγκρούονται με τα εμπόδια και η κίνηση τους συνίσταται σε μια τυχαία διαδρομή. Η συλλογή τους γίνεται σε κατακόρυφες στήλες στο κάτω μέρος του κεκλιμένου επιπέδου που έχουν αριθμηθεί. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ : Έτσι, μπορούμε να εισάγουμε σε ένα επαναλαμβανόμενο πείραμα φυσικής την έννοια της πιθανότητας, όπου στις ακραίες θέσεις η πιθανότητα είναι μικρή και σε κεντρικότερες μέγιστη. Έτσι, πέρα από «σωματίδιο» το «ηλεκτρόνιο» θα μπορούσε να είναι και κάτι διαφορετικό, το οποίο δεν μπορεί να εντοπιστεί σε μια συγκεκριμένη θέση αλλά σε μια πιθανή θέση. Εκπαιδευτικός Βαγενάς Αθανάσιος Μαθητές Μαθητές : Κλεοπάτρα Ψαρρή, Χριστίνα Ψαρρή, Κλεοπάτρα Βλάχου, Νικολέτα Καρδιτσιώτη, Αποστολία Παπακώστα, Αντώνης Βακουφτσής, Λάμπρος Καλλιάρας, Χριστίνα Καζάνα, Νερτίλα Μπαλίου, Ματούλα Νικολάου, Άννα Χύσα, Γραμματία Κανιούρα. Τίτλος : Μηχανικό ανάλογο και πιθανότητα

29 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Τα πειράματα δε συνδέονται μόνο με τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα σχολικά εργαστήρια, αλλά εξηγούν τα φαινόμενα της καθημερινής μας ζωής. Το μεγαλύτερο εργαστήριο βρίσκεται στην κουζίνα μας. Δοκιμάστε να πειραματιστείτε με λεμόνια, πιπέρι, νερό, υγρό σαπούνι, σόδα, ξυνό και μπέικιν πάουντερ. Εκπαιδευτικός Έλλη Βυτινιώτου Εργαστήριο στην κουζίνα Εργαστήριο στην κουζίνα

30 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Με άρωμα αιθέριο και γεύση μοναδική, το λεμόνι έχει χρησιμοποιηθεί απ’ όλους μας. Ιδανικό φάρμακο για την αντιμετώπιση των χειμωνιάτικων λοιμώξεων, βότανο και καλλυντικό, χιλιοτραγουδισμένο, με εφαρμογές καθημερινής πρακτικής. Πειραματιστείτε λοιπόν με το λεμόνι! Εκπαιδευτικός Έλλη Βυτινιώτου 1. Το λεμόνι

31 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Πώς η φλούδα ενός λεμονιού μπορεί να δημιουργήσει φωτοβολίδες; Εκπαιδευτικός Έλλη ΒυτινιώτουΜαθητές Ελίνα Παπακίτσου Βάσω Τζιόμπανου 1α) Φωτοβολίδες λεμονιού

32 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Πώς μπορούμε να λειτουργήσουμε ένα κομπιουτεράκι χωρίς μπαταρία, αλλά μόνο με τέσσερα λεμόνια; Εκπαιδευτικός Έλλη ΒυτινιώτουΜαθητές Νίκος Ντελής Αντριάνα Κυρίτση 1β) Μπαταρία λεμονιού

33 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Γιατί φουσκώνει ένα κέικ; Το λεμόνι είναι απαραίτητο και σε ποια μορφή; Δοκιμάστε το κέικ που φτιάξαμε και πείτε μας τη γνώμη σας. Εκπαιδευτικός Έλλη ΒυτινιώτουΜαθητές Χρύσα Καρακαξά Γεωργία Αρχοντή 1γ) Πώς φουσκώνει το κέικ

34 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί οι σταγόνες της βροχής είναι σφαιρικές; Έχετε παρατηρήσει ότι το λάδι σχηματίζει σφαιρικές σταγόνες στο ζεστό νερό, ενώ στο κρύο νερό απλώνεται; Μάθετε για την επιφανειακή τάση και τότε όλα θα είναι απλά. Εκπαιδευτικός Έλλη Βυτινιώτου 2. Η επιφανειακή τάση του νερού

35 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Γιατί ορισμένα έντομα μπορούν να περπατούν πάνω στην επιφάνεια του νερού; Δείτε πώς ορισμένα μεταλλικά αντικείμενα «νικούν» τη βαρύτητα και «επιπλέουν». Εκπαιδευτικός Έλλη ΒυτινιώτουΜαθητές Μαρία Γιαννακού Κωνσταντίνα Τζιόμπανου 2α) Νίκησε τη βαρύτητα!

36 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Γιατί η ζεστή σούπα έχει διαφορετική γεύση από την κρύα σούπα; Δείτε την περίεργη συμπεριφορά που έχει το πιπέρι στην επιφάνεια του νερού και θα καταλάβετε. Εκπαιδευτικός Έλλη ΒυτινιώτουΜαθητές Δημήτρης Γαλανίτσας Γιώργος Μάλλιος 2β) Το πιπέρι που «τρέχει»

37 Γυμν. – Λυκ. Τάξεις Ματαράγκας Τι θα δείτε: Τα δημητριακά που ρίχνετε στο γάλα στέκονται στο κέντρο ή σταματούν στα τοιχώματα του πιάτου; Προσπαθήστε να ισορροπήσετε ένα μικρό μπαλάκι στο κέντρο της ελεύθερης επιφάνειας του νερού, που βρίσκεται μέσα σ’ ένα ποτήρι. Θα τα καταφέρετε; Αν όχι, εμείς δίνουμε τη λύση. Εκπαιδευτικός Έλλη ΒυτινιώτουΜαθητές Βάιος Ντελής Βάσω Κυρίτση 2γ) Μυστηριώδεις κινήσεις!

38 Γενικό Λύκειο Προαστίου Τι θα δείτε:  Ξεκινάμε με 3 όμοια χάλκινα νομί- σματα και καταλήγουμε σε 3 διαφο- ρετικά:ένα χάλκινο, ένα «ασημένιο» και ένα «χρυσό».  Βάζουμε 2 νομίσματα σε μίγμα σκόνης ψευδαργύρου και διαλύμα- τος ΝαΟΗ που έχουμε θερμάνει μέχρι βρασμού.  Τα απομακρύνουμε, τα πλένουμε με νερό και τα σκουπίζουμε. Έχουν γίνει «ασημένια».  Κρατάμε με λαβίδα το ένα από αυτά στη φλόγα του λύχνου μέχρι να γίνει «χρυσό». Εκπαιδευτικός Μαρία ΖησοπούλουΜαθητές Βαγγέλης Ρέππας Παναγιώτης Τσίντζας Μετατροπή Χαλκού σε «΄Αργυρο» και «Χρυσό»

39 Γενικό Λύκειο Προαστίου Τι θα δείτε:  Διαθέτουμε 4 ποτήρια που περιέχουν: το 1 ο και το 3 ο φαινολοφθαλεΐνη, το 2 ο τίποτα και το 4 ο οξύ.  Σε μια κανάτα βάζουμε νερό και μικρή ποσότητα βάσης.  Μοιράζουμε το νερό της κανάτας στα ποτήρια.  Στη συνέχεια κάνουμε διαδοχικές μεταγγίσεις του υγρού από τα ποτήρια στην κανάτα και αντίστροφα και παρατηρούμε εντυπωσιακές αλλαγές χρωμάτων στο υγρό. Εκπαιδευτικός Μαρία ΖησοπούλουΜαθητές Μαρία Λάϊου Βασιλική Μιχαλοπούλου Μαρία Χαιροπούλου Πώς το νερό γίνεται «κρασί» και αντίστροφα

40 Γενικό Λύκειο Προαστίου Τι θα δείτε:  Παίρνουμε ένα φύλλο ψευδάργυρου και κόβουμε από αυτό ένα κομμάτι σε σχήμα δέντρου.  Βυθίζουμε το δέντρο από ψευδάργυρο σε ένα γυάλινο δοχείο που περιέχει διάλυμα οξικού μολύβδου.  Τοποθετούμε το δοχείο σε σημείο ώστε να παραμένει ακίνητο.  Μετά από λίγες ώρες παρατηρούμε ότι το δέντρο έχει τρεις διαστάσεις εξαιτίας της αποθέσεως σπογγώδους μολύβδου πάνω σε αυτό. Εκπαιδευτικός Μαρία ΖησοπούλουΜαθητές Σοφία Καλύβα Στεφανία Κουκουρίκου Ευαγγελία Λιάνα Το Δέντρο του Κρόνου

41 Γυμνάσιο Προαστίου Τι θα δείτε:  Σε διηθητικό χαρτί γράφουμε το «μήνυμά» μας με τη βοήθεια ενός μικρού πινέλου που βουτάμε σε άχρωμο διάλυμα φαινολοφθαλεΐνης  Ψεκάζουμε το χαρτί με Azax και το «μήνυμα» εμφανίζεται.  Στη συνέχεια ψεκάζουμε με χυμό λεμονιού και το «μήνυμα» εξαφανίζεται. Εκπαιδευτικός Μαρία ΖησοπούλουΜαθητές Άντζελα Αμπάζι Μαριάννα Ελέζι Μαρία Μπεκιάρη Αόρατο μελάνι

42 Γυμνάσιο Προαστίου Τι θα δείτε:  Σε ένα πλαστικό μπουκάλι βάζουμε νερό μέχρι το 1/5 του ύψους του και ρίχνουμε χρώμα ζαχαροπλαστικής. Γεμίζουμε το μπουκάλι με λάδι.  Τοποθετούμε το μπουκάλι πάνω σε ένα αναμμένο φακό και ρίχνουμε ένα αναβράζον δισκίο.  Το μπουκάλι μετατρέπεται σε λάμπα λάβας καθώς σταγόνες χρωματιστού νερού ανεβαίνουν μέχρι το επάνω μέρος του μπουκαλιού και ξαναβυθίζονται. Εκπαιδευτικός Μαρία ΖησοπούλουΜαθητές Κατερίνα Βουλιώτη Γιώργος Καμηνιώτης Ρέοντα χρώματα

43 Γυμνάσιο Προαστίου Τι θα δείτε:  Βάζουμε σε ένα ποτήρι ξύδι και βυθίζουμε μέσα σε αυτό ένα αβγό.  Μετά από 24 ώρες βγάζουμε το αβγό από το ξύδι και διαπιστώνουμε ότι το κέλιφος του είναι πολύ μαλακό και έχει ελαστικότητα.  Μπορούμε με προσοχή να βάλουμε το ελαστικό αβγό μέσα σε ένα μπου- κάλι με φαρδύ στόμιο (στενότερο βέβαια από το κανονικό μέγεθος του αβγού). Εκπαιδευτικός Μαρία ΖησοπούλουΜαθητές Ευθυμία Μπύρου Βασιλική Τσιτσιπά Αβγό με ελαστικότητα

44 Γυμνάσιο Προαστίου Τι θα δείτε:  Γεμίζουμε ένα άδειο μπουκάλι από Coca–Cola με νερό και προσθέτουμε αρκετό βάμμα ιωδίου ώσπου να αποκτήσει το κατάλληλο χρώμα.  Σε ένα ποτήρι ρίχνουμε μερικές σταγόνες διαλύματος θειοθειϊκού νατρίου.  Αδειάζουμε «Coca-Cola» από το μπουκάλι στο ποτήρι και παρατηρούμε ότι γίνεται άχρωμο σαν «νερό». Εκπαιδευτικός Μαρία ΖησοπούλουΜαθητές Αφροδίτη Τσίντζα Σωτηρία Χαρώνη Μετατροπή «αναψυκτικού Coca cola» σε νερό

45 Γυμνάσιο Προαστίου Ζωγραφιές και κατασκευές Τι θα δείτε: Εκπαιδευτικός Σοφία ΠαπακώσταΜαθητές Αφροδίτη Τσίντζα Σωτηρία Χαρώνη Μαρία Τσιτσιπά Κασσιανή Μπεκιάρη Ευθυμία Μπίρου Οι μαθητές του Γ2 τμήματος δημιούργησαν ζωγραφιές, κολάζ και κατασκευές με θέμα την βιοποικιλότητα

46 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΦΑΝΑΡΙΟΥ 1.ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΜΕ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ ΣΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΛΗΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Εκπαιδευτικοί: Εκπαιδευτικοί: Ελένη Γκαραγκάνη, Ανδρομάχη Οικονόμου, Βασίλης Πέρρος Μαθητές: Μαθητές: Παναγιώτης Δήμου, Αντώνης Κοντοπίδης, Μαρία Πραγκαλούδη, Θεμιστοκλής Σαΐτης, Κατερίνα Χορνόβα, Θάλεια Τσαγκέτα, Βανέσα Αλεξανδρή, Βίβιαν Παπαγεωργίου, Φένια Φασιανού, Σοφία Γιαννακού 1.ΑΦΙΣΣΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΒΙΟΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ

47 ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ Σε ένα σχολικό εργαστήριο το νάτριο που βρίσκεται σε διάλυμα με το χλώριο αισθάνεται την απειλή του καλίου που είναι δραστικότερο απ’ αυτό και μπορεί να το εκτοπίσει απ’ τις ενώσεις του. Με αφορμή την ανησυχία του νατρίου, τα υπόλοιπα μέταλλα προσπαθούν να του αποσπάσουν την προσοχή και αναφέρονται στις χρήσεις τους και στην ιστορία τους (διάρκεια 30 λεπτά )

48 Γενικό Λύκειο Φαναρίου Τι θα δείτε: Οποιοσδήποτε μπορεί να κατασκευάσει έναν απλό κινητήρα ή μια απλή γεννήτρια με λίγα καθημερινά υλικά σε μικρό χρονικό διάστημα. Μέσα από αυτές τις απλές κατασκευές μπορούμε να αντιληφθούμε τις βασικές αρχές της φυσικής στις οποίες βασίζεται η λειτουργία των ηλεκτρικών κινητήρων και των ηλεκτρικών γεννητριών που συναντάμε γύρω μας. Εκπαιδευτικός Βασίλειος ΒασιλείουΜαθητές Βάσω Μισδανίτη Κωτούλα Όλγα Ξενοφών Τσούλας Λάζαρος Φασιανός Σπύρος Χορνόβας Βαλεντίνος Τσιπράς Απλοί κινητήρες – Απλές γεννήτριες

49 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Αφαιρούμε τον αέρα από τα ημισφαίρια με την αντλία κενού και είναι αδύνατο να τα διαχωρίσουμε, όσο μεγάλη δύναμη και αν ασκούμε στις χειρολαβές τους. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Ημισφαίρια του Μαγδεμβούργου

50 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Αφαιρούμε τον αέρα από το δοχείο, βράζοντας λίγο νερό στο εσωτερικό του, κλείνουμε το καπάκι του και το δοχείο παραμορφώνεται εξαιτίας των δυνάμεων που δέχεται από τον αέρα. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Παραμόρφωση τενεκεδένιου δοχείου

51 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Βάζουμε το δοχείο με το νερό στον κώδωνα της αεραντλίας, αφαιρούμε τον αέρα και το νερό αρχίζει να βράζει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Νερό που βράζει σε θερμοκρασία δωματίου

52 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Τοποθετούμε ένα ξύλινο χάρακα σε ένα τραπέζι έτσι που να προεξέχει ένα κομμάτι του. Απλώνουμε την εφημερίδα στο τραπέζι ώστε να καλύπτει τον χάρακα που βρίσκεται πάνω σ’ αυτό. Κτυπάμε δυνατά το άλλο άκρο του χάρακα και αντί να σηκωθεί η εφημερίδα, σπάει ο χάρακας. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Εφημερίδα που σπάει ξύλα

53 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Φουσκώνουμε λίγο ένα μικρό μπαλόνι και το βάζουμε στον κώδωνα της αεραντλίας. Αφαιρούμε τον αέρα και το μπαλόνι συνεχίζει να φουσκώνει μόνο του μέχρι που σκάει. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Μπαλονάκια που φουσκώνουν και σκάνε μόνα τους

54 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Βάζουμε το κινητό στον κώδωνα της αεραντλίας, αφαιρούμε τον αέρα και το κινητό παρότι το καλούμε σταματά να ακούγεται ο ήχος κλήσης. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Το κουδούνισμα του κινητού που δεν το ακούμε

55 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Τρίβουμε τις χειρολαβές της λεκάνης και το νερό σχηματίζει πίδακες σε τέσσερα σημεία της και πετάγεται προς τα πάνω. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Πίδακας νερού (το νερό κινείται προς τα πάνω)

56 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Νανοσωματίδια του οξειδίου του σιδήρου(ΙΙ,ΙΙΙ) FeOFe 2 O 3 με παραμαγνητικές ιδιότητες, διαλυμένα σε κατάλληλο υγρό διαλύτη πολώνονται κάτω από την επίδραση μαγνητικού πεδίου. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Σιδηρο-ρευστό (ferrofluid)

57 Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας Τι θα δείτε: Χαρτιά που έχουν εμποτιστεί με καύσιμο χαμηλής θερμαντικής αξίας δεν καταστρέφονται. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Σεραφείμ ΜπίτσιοςΣυνεργάτες Ηρακλής Τέλιος Γιώργος Μπέσσας Λινέτα Φαλιάγκα Αντώνης Ντάνης Γιάννης Ντελής Χαρτιά που δεν ……καίγονται


Κατέβασμα ppt "Ευγενία Τσιτοπούλου – Χριστοδουλίδη Υπεύθυνη Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Αιγάλεω Γ΄ Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας e-mail:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google