Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο. ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μέρη του Αντιστοιχίστε σωστά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου με τις ονομασίες τους: Κοίλον – Ορχήστρα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο. ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μέρη του Αντιστοιχίστε σωστά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου με τις ονομασίες τους: Κοίλον – Ορχήστρα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο

2 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μέρη του Αντιστοιχίστε σωστά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου με τις ονομασίες τους: Κοίλον – Ορχήστρα – Σκηνή - Εδώλια – Διαζώματα - Κερκίδες – Κλίμακες (σκάλες) - Πάροδοι (2) - Θυμέλη

3 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μέρη του Πόσα βρήκατε; Ποιος βρήκε 10 στα 10;

4 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – η χωρητικότητά του Ποια είναι η μέση χωρητικότητα ενός αρχαίου θεάτρου κατά τη γνώμη σας; Π.χ. της Επιδαύρου

5 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – η σκηνή πριν (μέχρι τα τέλη του 4 ου αιώνα π.Χ.) Απλή ξύλινη ορθογώνια κατασκευή, όπου οι ηθοποιοί φυλούσαν τα απαραίτητα

6 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – η σκηνή μετά (από τα τέλη του 4 ου αιώνα π.Χ) Τι παρατηρείτε ανάμεσα στη σκηνή και την ορχήστρα; λογείον Τι αναπαριστούσε ο τοίχος της σκηνής; Πόσες πόρτες είχε; Ποιοι έμπαιναν από την αριστερή πάροδο; Ποιοι έμπαιναν από τη δεξιά πάροδο;

7 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μηχανικά μέσα Εκκύκλημα Σε τι νομίζετε ότι χρησίμευε αυτό το αντικείμενο στο αρχαίο δράμα;

8 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μηχανικά μέσα Τι είναι αυτή η μηχανή κατά τη γνώμη σας;

9 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μηχανικά μέσα Περίακτοι Περιστρεφόμενες πρισματικές κατασκευές που χρησιμοποιούνταν για την ταχεία αλλαγή των σκηνικών. Στις τρεις κατακόρυφες έδρες τους έφεραν ζωγραφισμένες παραστάσεις σχετικές με την πλοκή του έργου προσφέροντας στην παράσταση εννιά διαφορετικούς συνδυασμούς σκηνικών.

10 ΙII. Το αρχαίο θέατρο – οι μηχανές του Θεολογείο = Εξώστης στη στέγη της σκηνής για θεούς και ημίθεους Χαρώνειες κλίμακες = Καταπακτή απ’ όπου ανέβαιναν στη σκηνή οι… νεκροί Βροντείο = Μηχανή για την απομίμηση της βροχής

11 ΙV. Οι δραματικοί αγώνες – ο χώρος Θέατρο του Διονύσου Κάθε χρόνο παραστάσεις Στην αρχή με ξύλινα καθίσματα (μέχρι 330 π.Χ.) και μετά με λίθινα

12 ΙV. Οι δραματικοί αγώνες – ο χρόνος Πότε γίνονταν οι πιο πολλές παραστάσεις στο θέατρο του Διονύσου (Διονύσια); Γιατί γίνονταν τότε κατά τη γνώμη σας;

13 ΙV. Οι δραματικοί αγώνες – η διοργάνωση Επώνυμος άρχων = διοργανωτής (Μεγάλα Διονύσια) –Επιλογή έργων –Επιλογή ηθοποιών (έργο του κράτους) –Αναζήτηση χορηγών Χορηγός = εύπορος πολίτης Πληρωμή – τροφή και στέγη χορευτών Φροντίδα για χοροδιδάσκαλο και αυλητή Μέριμνα για σκευή υποκριτών και χορευτών

14 ΙV. Οι δραματικοί αγώνες – η κρίση Κριτές των έργων = 10 Εκλογή με κλήρο από κατάλογο Αθηναίων συνταγμένο από πριν Παρακολούθηση παραστάσεων Εκδήλωση προτίμησης γραμμένη σε πινακίδα Κάλπη Ανάσυρση πέντε πινακίδων Μέτρηση ψήφων για κάθε έργο Ανάδειξη νικητή δραματικού ποιητή

15 ΙV. Οι δραματικοί αγώνες – η βράβευση Βραβείο = Στεφάνια κισσού για ποιητή και χορηγό Δικαίωμα οικοδόμησης χορηγικού μνημείου στην οδό Τριπόδων, που να γράφει πάνω τους συντελεστές της παράστασης Χορηγικό μνημείο του Λυσικράτη στην Πλάκα Πλάκες (διδασκαλίες) με τα ονόματα των συντελεστών στο δημόσιο αρχείο

16 V. Οι συντελεστές της παράστασης – ο ποιητής Ο δραματικός ποιητής είναι: –Συγγραφέας –Σκηνοθέτης –Μουσικοσυνθέτης –Χορογράφος –Σκηνογράφος –Ερμηνευτής στα πρώτα χρόνια του δράματος

17 V. Οι συντελεστές της παράστασης – οι ηθοποιοί Τρεις ηθοποιοί σε κάθε έργο (εναλλαγή ρόλων) Συντεχνία (οι περί τον Διόνυσον τεχνίται) Επαγγελματίες (π.χ. Θεόδωρος, Αισχίνης)

18 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η ενδυμασία Μεγαλοπρεπής – τελετουργική Χιτώνες με ζωηρά χρώματα (ευτυχία) Χιτώνες με γκρίζα (φαιά) χρώματα (δυστυχία

19 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η ενδυμασία Οι θεοί διακρίνονται από τα σύμβολά τους Βρείτε ποιοι είναι!

20 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η ενδυμασία Οι θεοί διακρίνονται από τα σύμβολά τους Βρείτε ποιοι είναι!

21 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η ενδυμασία Οι θεοί διακρίνονται από τα σύμβολά τους Βρείτε ποιοι είναι!

22 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η ενδυμασία Οι μάντεις φορούσαν μάλλινο ένδυμα (αγρηνόν) πάνω από το χιτώνα (π.χ. Τειρεσίας)

23 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η ενδυμασία Οι ηθοποιοί φορούσαν υψηλά υποδήματα (κοθόρνους) και παραγεμίσματα κάτω από τα ρούχα. Γιατί νομίζετε; κόθορνος

24 V. Οι συντελεστές της παράστασης – το προσωπείο Οι ηθοποιοί φορούσαν προσωπεία. Γιατί νομίζετε; Ας κάνουμε ένα μικρό «πείραμα»! Δύο παιδιά θα φορέσουν προσωπείο και θα πουν προς όλους μας τη φράση «Βοηθήστε μας» όσο πιο έντονα και εκφραστικά μπορούν. Τι νιώθετε εσείς που το είπατε και εσείς που το είδατε; Πώς λειτούργησε στην επικοινωνία το προσωπείο;

25 Προσωπείο = εξιδανίκευση του ήρωα = υπέρβαση της καθημερινότητας = μεταφορά σε έναν άλλο κόσμο V. Οι συντελεστές της παράστασης – το προσωπείο Τι αίσθηση σας προκαλεί το προσωπείο; Όταν το φοράτε Αλλά και όταν το βλέπετε;

26 Τα ο ακίνητο βλέμμα της μάσκας ατενίζει χώρους όλο φωτιά και αίμα, χώρους που η ανθρωπότητα μόλις αντέχει. Η μάσκα κρατά τα μάτια της ανοιχτά ακόμα κι όταν πέφτει η λάμα του τσεκουριού, όταν καίγονται βρέφη, όταν η πόλη γίνεται στάχτη, όταν πέφτουν οι βόμβες, όταν η ανθρωπότητα στέκει στο χείλος της εξαφάνισης. Η μάσκα βλέπει τα πάντα. (Δ. Φωτόπουλος, σκηνογράφος) V. Οι συντελεστές της παράστασης – το προσωπείο

27 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η υποκριτική Μεγαλόπρεπη χειρονομία Μεγαλόπρεπη στάση Κίνηση Φωνή

28 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η υποκριτική Χαρακτηρίστε την κίνηση των ηθοποιών χωρίς προσωπείο.

29 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η υποκριτική Χαρακτηρίστε την κίνηση των ηθοποιών χωρίς προσωπείο.

30 V. Οι συντελεστές της παράστασης – η υποκριτική Δεν υπήρχαν γυναίκες ηθοποιοί Άντρες έπαιζαν τους γυναικείους ρόλους

31 Απήγγειλαν το ρόλο τους (με μέτρο και ρυθμό) V. Οι συντελεστές της παράστασης – η υποκριτική Γιατί απαγγέλλει με τη συνοδεία κρουστού οργάνου (ντεφιού) η ηθοποιός;

32 V. Οι συντελεστές της παράστασης – ο χορός τραγούδι χορός μιμητικός τρόπος έκφραση της κοινής γνώμης Πώς φαίνεται από τη στάση του ότι ο χορός της εικόνας εκφράζει την κοινή γνώμη;

33 V. Οι συντελεστές της παράστασης – ο χορός Είσοδος από δεξιά πάροδο Κατά στοίχους (5Χ3 ή 3Χ5) Με συνοδεία αυλητή Ποιας λατρείας κατάλοιπο είναι η συνοδεία αυλητή κατά την είσοδο του χορού;

34 V. Οι συντελεστές της παράστασης – ο χορός Ακίνητος στις επωδούς Χορός από αριστερά προς δεξιά και αντίστροφα Χαρούμενος χορός με χαρούμενο τραγούδι (υπόρχημα) Πλάτη προς τους θεατές Συχνός διάλογος του κορυφαίου με τους υποκριτές Απλούστερη ενδυμασία από των ηθοποιών

35 V. Οι συντελεστές της παράστασης – ο χορός Τι παρατηρείτε στη στάση του χορού στις δύο φωτογραφίες;

36 V. Οι συντελεστές της παράστασης – ο χορός Τι παρατηρείτε στην κίνηση του χορού;

37 V. Οι συντελεστές της παράστασης – το κοινό Χιλιάδες Αθηναίοι στο θέατρο Άντρες – γυναίκες – παιδιά – ξένοι – μέτοικοι Δωρεάν εισιτήριο σε άπορους πολίτες (θεωρικό) Ραβδούχοι για την τήρηση της τάξης Πρώτες σειρές (προεδρίες) για τους άρχοντες Κεντρικότερη θέση για τον ιερέα του Διονύσου Ολοήμερη παραμονή στο θέατρο! Κολατσιό! Πρώτα επίσημες τελετές Γνωστοί οι μύθοι (υπόθεση του έργου) Προάγων (ενημέρωση πριν από την παράσταση) Χειροκρότημα ή γιουχάισμα (ανάλογα!) Τρεις μέρες συνεχόμενες παραστάσεις!

38 ΚΑΙ ΈΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΟΥΙΖ για μνήμη και παρατηρητικότητα Κοιτάξτε προσεκτικά τις φωτογραφίες έξι αρχαίων θεάτρων που ακολουθούν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

39 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΩΔΩΝΗΣ

40 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

41 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

42 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΥΡΑΚΟΥΣΩΝ

43 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ

44 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΦΕΣΟΥ

45 Στη συνέχεια θα τις ξαναδείξω με άλλη σειρά και χωρίς όνομα. Εσείς θα πρέπει να βρείτε τα ονόματά τους μέσα σε ένα δευτερόλεπτο! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ… ΠΑΜΕ!

46 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ……………..

47 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ……………

48 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ………………

49 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ………………….

50 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ………………

51 Αν κάποιος θέλει να … υιοθετήσει ένα αρχαίο θέατρο, μπορεί να πάει στην ιστοσελίδα του οργανισμού ΔΙΑΖΩΜΑ – Πολίτες για τα αρχαία θέατρα και να βοηθήσει στη συντήρησή του.

52 ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑTΡΟ του Γιάννη Ρίτσου Όταν, κατά το μεσημέρι, βρέθηκε στο κέντρο του αρχαίου θεάτρου, νέος Έλληνας αυτός, ανύποπτος, ωστόσο ωραίος όπως εκείνοι, έβαλε μια κραυγή (όχι θαυμασμού: το θαυμασμό δεν τον ένιωσε διόλου, κι αν τον ένιωθε σίγουρα δε θα τον εκδήλωνε), μια απλή κραυγή ίσως απ’ την αδάμαστη χαρά της νεότητάς του ή για να δοκιμάσει την ηχητική του χώρου. Απέναντι, πάνω απ τα κάθετα βουνά, η ηχώ αποκρίθηκε η ελληνική ηχώ που δεν μιμείται ούτε επαναλαμβάνει μα συνεχίζει απλώς σ’ ένα ύψος απροσμέτρητο την αιώνια ιαχή του διθυράμβου.

53 Έχετε σταθεί ποτέ στο κέντρο ενός αρχαίου θεάτρου για να βγάλετε μια κραυγή με όλη σας τη δύναμη; Όχι; Κάντε το κάποτε! Είναι απελευθερωτικό!


Κατέβασμα ppt "ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο. ΙII. Το αρχαίο θέατρο – τα μέρη του Αντιστοιχίστε σωστά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου με τις ονομασίες τους: Κοίλον – Ορχήστρα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google