Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργάστηκαν οι μαθητές: Αβραμηλά Φωτεινή Μίχαλος Χάρης Μπέρμπεη Φιλάνθη Μπουχούνας Πάνος Μπρουμά Κατερίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργάστηκαν οι μαθητές: Αβραμηλά Φωτεινή Μίχαλος Χάρης Μπέρμπεη Φιλάνθη Μπουχούνας Πάνος Μπρουμά Κατερίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργάστηκαν οι μαθητές: Αβραμηλά Φωτεινή Μίχαλος Χάρης Μπέρμπεη Φιλάνθη Μπουχούνας Πάνος Μπρουμά Κατερίνα

2  Το παιχνίδι διαδραμάτιζε σημαντικό ρόλο στην αρχαία ελληνική κοινωνία.  Κατά την αρχαιότητα αναγνωρίστηκε πρώτα η αξία του παιχνιδιού.  Επικρατούσε η αντίληψη ότι το παιχνίδι : α) τελειοποιεί τον χαρακτήρα του παιδιού β) αναπτύσσει την συντροφικότητα γ) καλλιεργεί το πνεύμα δ) εναρμονίζει το σώμα ε) μαθαίνει στα παιδιά να σέβονται και να υπακούουν σε νόμους της πατρίδας τους.  Το παιχνίδι αποτελούσε σημαντικό μέρος της καθημερινότητας και των ενηλίκων.  Την αξία του παιχνιδιού επεσήμαναν και πολλοί Αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι, όπως 0 Πλάτωνας, ο Αριστοτέλης, ο Ιπποκράτης και ο Πολυδεύκης. 1.1 Το παιχνίδι στην αρχαία Ελλάδα

3 Ακινητίνδα Απόρραξις Βασιλίνδα Κολλαβισμός Κρικηλασία ή Τροχός Κρυπτίνδα ή Αποδιδρασκίνδα ή Μυίνδα Χαλκή Μυία ή Ψηλαφίνδα Πεντάλιθα Πλαγγόνα Παιχνίδια της αρχαιότητας που παίζονται και σήμερα …

4 Αγόρια:  Υπαίθρια ομαδικά παιχνίδια όπως κυνηγητό, κρυφτό, τόπι, στεφάνι, κότσια, σφαίρα, αγάλματα κλπ. έπαιζαν τα αγόρια.  Γνώριζαν τα επιτραπέζια παιχνίδια όπως το σημερινό σκάκι και ντάμα.  Τα αγόρια, πετώντας μια μπάλα με τα χέρια, προσπαθούσαν να την περάσουν στο στόμιο ενός αγγείου, κάτι σαν τη σημερινή καλαθοσφαίριση.  Χρησιμοποιούσαν αμύγδαλα, καρύδια πέτρες και ξύλα για να παίξουν τα διάφορα παιχνίδια. Παιχνίδια ανάλογα με το φύλο

5 Κορίτσια  Τα κορίτσια έπαιζαν με τις πλαγγόνες, τις γνωστές σήμερα κούκλες, τις οποίες έντυναν με διάφορα ρούχα.  Αγαπημένο τους παιχνίδι ήταν η τραμπάλα. Γνωστή τους ήταν η αιώρα ή αλλιώς, βραχιόνιος, η σημερινή κούνια. Συνηθισμένα παιχνίδια τους ήταν το κουτσό, το σχοινάκι, η σβούρα και η τυφλόμυγα.  Τα κορίτσια πριν από τον γάμο τους έπρεπε να θυσιάσουν στη θεά Αρτέμιδα τα παιχνίδια τους, ως σύμβολα της αγνότητάς τους, ενώ αν πέθαιναν πριν παντρευτούν, τα παιχνίδια συνόδευαν τις μικρές ιδιοκτήτριές τους στον τάφο. Παιχνίδια ανάλογα με το φύλο

6  Από τις μαρτυρίες των ομηρικών επών ήδη γίνεται φανερό ότι οι αρχαίοι Έλληνες αρέσκονταν στα τυχερά παιχνίδια, ήταν μάλιστα εθισμένοι στον τζόγο.  Συνηθισμένα τυχερά παιχνίδια των Αρχαίων ήταν οι αστράγαλοι, η κυβεία, ο ιμαντελιγμός, τα πεντάλιθα, ο αρτιασμός, η πλειστοβολίδα, η τηλία, η οστρακίνδα κ.ά.  Οι αστράγαλοι, προσφιλές παιχνίδι τύχης και κερδοσκοπίας, αναφέρονται για πρώτη φορά στον Όμηρο, όταν λέει ότι ο Πάτροκλος είχε σκοτώσει πάνω στο παιχνίδι τον φίλο του Κλεισώνυμο «χολωθείς αμφ' αστραγάλισιν». Τυχερά παιχνίδια της αρχαιότητας

7  Εννεάδα  Πόλις  Διαγραμμισμός  Αστραγαλισμός  Πύργος Επιτραπέζια παιχνίδια της αρχαιότητας

8 Κατά την Βυζαντινή εποχή το παιχνίδι και η ψυχαγωγία αποτελούσαν δύο από τα κύρια συστατικά της καθημερινότητας των παιδιών, ιδιαίτερα αυτών στα οποία δεν παρεχόταν μόρφωση. Για τους Βυζαντινούς, ήταν ένα μέσο ψυχαγωγίας καθώς και τήρησης των παραδόσεων. Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν για το Βυζάντιο, μετά τον 11 ο αιώνα μΧ το παιχνίδι χρησιμοποιούνταν κυρίως για την εκπαίδευση και την πνευματική καλλιέργεια των παιδιών. 1.2 Α) Το παιχνίδι στο Βυζάντιο

9 Τα παιχνίδια των μωρών και των νηπίων ήταν οι πλαταγές ή τα σείστρα. Υπήρχε και ο καλαθίσκος, ένα μικρό παιχνίδι μέσα στο οποίο μέσα έβαζαν άλλα παιχνίδια, ή μεταχειριζόταν το ίδιο σαν παιχνίδι. Τα κορίτσια έπαιζαν με τις κούκλες τους που ονομάζονταν «νέννος» ή «νινί. Τους άρεσε να αναπαριστούν σημαντικά κοινωνικά γεγονότα όπως η βάπτιση και ο γάμος. Τα παιχνίδια των μωρών, των νηπίων και των κοριτσιών

10 Τα παιχνίδια των αγοριών Παιχνίδια από την Αρχαία Ελλάδα που συνεχίζονταν και στο Βυζάντιο, ήταν η δεκαεξάρα, το αλώνι, το τσιλίκι, η αποδιδρασκίνδα ( το σημερινό κρυφτό), η ακινητίδα ( τα αγάλματα ), η μυίνδα ή χαλκή μυία (τυφλόμυγα ), οι αστράγαλοι και τα πεντέλιθα ( πεντόβολα ). Άλλα παιχνίδια γνωστά και σε εμάς σήμερα είναι τα στρατιωτάκια,ο κρίκος, ο τροχός, το κυνηγητό, οι στρόμβοι ( σβούρες ), η αμαξίς και τα αθύρματα ( τα αμαξάκια ) και τα ξύλινα κουνιστά αλογάκια.

11 Τα κοινά παιχνίδια Επίσης, υπήρχαν και παιχνίδια τα οποία ήταν κοινά μεταξύ των ηλικιακών ομάδων και σπανιότερα μεταξύ των δύο φύλων, όπως η «αιώρα – κρεμάστρα», πρόγονος της σημερινής κούνιας. Ακόμη, υπήρχαν και μελωδικά παιχνίδια τα οποία είχαν σχέση με το θερισμό και το όργωμα. Τέλος, υπήρχε και η τριόδην, η σημερινή τρίλιζα που είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο και τα πούλια από ορείχαλκο.

12  Κεντρικός ο ρόλος της διασκέδασης και της ψυχαγωγίας:  Το micatio  Ζάρια, κότσια, χαλίκια, κορώνα-γράμματα και καρύδια.  To παιχνίδι “TALI & TROPA” το κοινώς γνωστό από την αρχαία Ελλάδα έως και σήμερα ως αστράγαλοι.  Το παιχνίδι “LANTRUNCULI”, δηλαδή το ρωμαϊκό σκάκι.  Το “SINGLE STONE LATRUNCULI”, δηλαδή η αρχαία ελληνική πεττεία.  Το “ROMAN CHECKERS”, οι Λογισμοί. 1.2 Β) Ρωμαϊκό παιχνίδι

13  Το παιχνίδι “DUODECIM SCRIPTA”, γνωστό και ως το παιχνίδι των Δώδεκα Γραμμών.  Το “TERNI LAPILI” ή “TABULA LUSORIA” το κοινό tic- tac-toe ή η σημερινή τρίλιζα.  Το “TABULA”, το ρωμαϊκό τάβλι.  Διάφορα παιδικά παιχνίδια που περιλάμβαναν τη χρήση μπάλας όπως ένα παιχνίδι που θυμίζει την σύγχρονη χειροσφαίριση ή και το τα βαρελάκια.

14 1.3 ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΟΧΗ ΑΒΡΑΜΗΛΑ ΦΩΤΕΙΝΗ

15 ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΤΟ 2600 π. χ. ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΩΝ

16 ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΧΕΙ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΕΣ ΡΙΖΕΣ ΠΑΙΖΟΝΤΑΝ ΣΤΟ ΑΛΩΝΙ ΗΤΑΝ ΟΜΑΔΙΚΟ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ

17 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΚΛΕΦΤΙΚΟ ΠΕΤΡΟΠΟΛΕΜΟΣ ΞΙΦΟΜΑΧΙΑ ΚΥΝΗΓΗΤΟ

18 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΟΡΙΤΣΙΑ Η ΜΕΛΛΙΣΑ ΤΟ ΚΟΥΤΣΟ ΤΟ ΤΣΕΛΙΚΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΠΑΝΙ Η ΠΙΝΑΚΩΤΗ

19 ΚΑΤΟΧΗ ΑΝΑΣΤΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ Β ’ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΤΑ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΕΜΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ : Ο ΠΟΛΕΜΟΣ

20 ΚΑΤΟΧΗ ΧΑΡΤΑΕΤΟΣ ΠΕΝΤΟΒΟΛΑ ΚΑΛΑΜΕΝΙΑ ΤΟΥΦΕΚΙΑ ΒΩΛΟΙ ΑΜΠΑΡΙΖΑ – ΣΚΛΑΒΑΚΙΑ ΤΟΚΑ ΑΜΑΔΑ

21 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΞΥΛΙΝΗ ΚΟΥΤΣΟΥΝΑ ΦΥΛΑΚΤΟ ΚΟΥΤΣΟΥΝΑ ΝΥΦΗ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΡΙΣΤΑΛΙΓΚΑ

22  Ενώ η σημασία του παιχνιδιού στη ζωή ενός παιδιού είναι σπουδαιότατη, μέσα στη συνεχώς μεταβαλλόμενη σύγχρονη κοινωνία μας τα παιδιά έχουν ελάχιστο χρόνο για παιχνίδι.  Ωστόσο, υπάρχουν ποικιλίες παιχνιδιών τις οποίες αξιοποιούν τα παιδιά στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο που τους απομένει. 1.4Το παιχνίδι στη σύγχρονη εποχή

23  Τα εισαγόμενα ευρωπαϊκά παιχνίδια του εικοστού αιώνα απορροφούνταν από την υψηλή κοινωνία.  Για τα κορίτσια υπήρχαν οι κούκλες, ενώ για τα αγόρια τα αυτοκίνητα και τα στρατιωτάκια.  Οι κούκλες ήταν πολύ αγαπημένο θέμα κατασκευής της εποχής για την Ελλάδα και κατασκευάζονταν κυρίως από Έλληνες.  Οι κούκλες ήταν κυρίως φτιαγμένες από πανί, ξύλο και από πεπιεσμένο χαρτί (Papier Mache) 20 ος αιώνας

24  Ήταν το υλικό που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο για την κατασκευή κουκλών στην Ελλάδα.  Είναι ένα ανθεκτικό εύπλαστο υλικό, φτιαγμένο από πολτό χαρτιού, ενός είδους ζύμης, λαδιού και ρητίνης. Papier mache

25  Παιχνίδια για αγόρια στην Ελλάδα: Τα περισσότερα αγόρια τα παλιά τα χρόνια βοηθούσαν στη δουλεία τον πατέρα τους και εκείνος έφτιαχνε σε μικρογραφία το χρηστικό αντικείμενο της δουλειάς του, προσδίνοντας του το χαρακτήρα του παιχνιδιού.  Για τα κορίτσια το πιο σημαντικό παιχνίδι ήταν και είναι η κούκλα. Η ελληνική κούκλα ήταν η «κoυτσούνα», που μπορεί να θεωρηθεί η χαρακτηριστικότερη και η πιο αντιπροσωπευτική ελληνική κούκλα. Το παιχνίδι στην Ελλάδα

26 Τα παιχνίδια χωρίζονται σε ατομικά και ομαδικά : Ατομικά  Yo-Yo  Viewmaster  Slinger  Ευχούλης  Ο Κύβος του Ρούμπικ  Άλλα ατομικά παιχνίδια είναι, το πατίνι, η σβούρα, το στεφάνι και το καλάμι, το αλογάκι. Παιχνίδια ανά τον κόσμο

27  Στρατιωτάκια  Barbie  Lego & Playmobιl  Μπαλόνια νερού  Φρίσμπι  Το κουτσό  Χαλασμένο τηλέφωνο  Τα μήλα  Άλλα ομαδικά κλέφτες και αστυνόμοι, τα αγαλματάκια, η τρίλιζα, μπίλιες, τα χαρτάκια, τα πεντόβολα. Ομαδικά

28  Έλλειψη ανοιχτού χώρου Περιορισμός στο σπίτι Φόβος γονιών λόγω αύξησης της εγκληματικότητας και των κρουσμάτων βίας  Έλλειψη ελεύθερου χρόνου Υπερφόρτωση των παιδιών με διάφορες δραστηριότητες Νευρικότητα παιδιών Έλλειψη δημιουργικότητας στο παιχνίδι Έλλειψη ελεύθερου χρόνου στους γονείς

29  Εξοικείωση των παιδιών από πολύ μικρές ηλικίες με τους υπολογιστές  Υποβιβασμός του δημιουργικού και αληθινού παιχνιδιού  Αντικατάσταση του παιχνιδιού από το εικονικό και το ψεύτικο – έλλειψη φαντασίας

30 Έχουν χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο Είναι συνήθως υπέρβαρα Συμπεριφέρονται όπως οι ήρωες της τηλεόρασης Βλέπουν διαφημίσεις που είναι επιβλαβείς γι’ αυτά Τελευταίο σημείο και σημαντικότερο είναι ότι τα παιδιά μέσω της τηλεόρασης κατανοούν την βία ως μια αποδεκτή μορφή παιχνιδιού και τρόπο επίλυσης των διαφωνιών τους

31 Αντί επιλόγου Είναι λοιπόν αδιάψευστο το γεγονός ότι το παιχνίδι αποτελεί ζωτική ανάγκη για το παιδί σε οποιαδήποτε χρονική περίοδο και κοινωνική κατάσταση. Δεν είναι μόνο μέσο διασκέδασης και ψυχαγωγίας, αλλά και ένα από τα βασικά δικαιώματα των παιδιών.  « Ό,τι χρειάζεται η ψυχή ενός παιδιού είναι το φως του ήλιου, τα παιχνίδια, το καλό παράδειγμα και λίγη αγάπη » Φ.ΝΤΟΣΤΟΓΕΦΣΚΥ  «Children have their play on the seashore of worlds. Στην ακροθαλασσιά ατέλειωτων κόσμων παίζουν τα παιδιά» Rabindranath Tagore(India )


Κατέβασμα ppt "Εργάστηκαν οι μαθητές: Αβραμηλά Φωτεινή Μίχαλος Χάρης Μπέρμπεη Φιλάνθη Μπουχούνας Πάνος Μπρουμά Κατερίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google