Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΝΟΤΗΤΑ 11 3 ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης Τάξη Ε2 Δασκάλα : Μπάμπη Χρυσάνθη Σχολικό έτος 2010-2011.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΝΟΤΗΤΑ 11 3 ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης Τάξη Ε2 Δασκάλα : Μπάμπη Χρυσάνθη Σχολικό έτος 2010-2011."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΝΟΤΗΤΑ 11 3 ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης Τάξη Ε2 Δασκάλα : Μπάμπη Χρυσάνθη Σχολικό έτος

2 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ: Το παιχνίδι στην παιδική ηλικία αποσκοπεί με όλες τις μορφές δραστηριότητάς του να αναπτύξει ισόρροπα κι αρμονικά,τις σωματικές, ψυχικές και πνευματικές δυνάμεις των παιδιών και να τα καταστήσει ικανά να ενταχθούν ομαλά στο κοινωνικό σύνολo. Παρακολουθώντας κανείς τα σημερινά παιδιά, να βυθίζονται όλο και περισσότερο στους υπολογιστές, σε παιχνίδια που τα παρασύρουν μέσα σε πλασματικούς κόσμους, θυμηθήκαμε παλιές εποχές, παίζοντας τα ξεχασμένα και χαμένα στο χρόνο παιχνίδια. Ακόμα η έλλειψη επικοινωνίας των παιδιών μεταξύ τους, ήταν ακόμα ένας λόγος πραγματοποίησης αυτού του προγράμματος. Η αφορμή μας δόθηκε όταν κάναμε στη γλώσσα την ενότητα 11 «παιχνίδια».

3 ΣΤΟΧΟΙ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Να μπορέσουν τα παιδιά : Να αναπτύξουν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας. Να κοινωνικοποίηθούν μέσα από το παιχνίδι. Να γνωρίσουν παιχνίδια από όλο τον κόσμο, από την αρχαιότητα, τα ελληνικά λαϊκά παιχνίδια. Να χαρούν παίζοντας. · Να βρουν τρόπους δημιουργικής ενασχόλησης και παιχνίδια (πέρα απ‛ τα γνωστά) για το χρόνο των διαλειμμάτων · Να θυμηθούν τα παλιά παιχνίδια, που βοηθούσαν στην ανάπτυξη της κοινωνικότητας και της κινητικότητας, γιατί κοντεύουν να ξεχαστούν. · Να μπορέσουν να συνδεθούν συναισθηματικά μεταξύ τους και να λειτουργήσουν ως ομάδα. · Να γνωρίσουν τα παιχνίδια που έπαιζαν οι συνομήλικοι τους στα παλιότερα χρόνια και τα υλικά με τα οποία κατασκευάζονταν τα παιχνίδια. · Να γνωρίσουν τη σχέση των παλιότερων ομαδικών παιχνιδιών με τα σημερινά.

4 ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ

5 ΠΟΡΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε με την εξέλιξη του παιχνιδιού από την αρχαιότητα μέχρι το σήμερα. Α) ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Η αναγνώριση της ιδιαίτερης αξίας του παιχνιδιού στην εκπαίδευση ανάγεται στην αρχαιότητα. Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν εντάξει τα ομαδικά παιχνίδια στην αγωγή των παιδιών και τα θεωρούσαν πολύ σημαντικά και για τους ενήλικες. Φιλόσοφοι όπως ο Πλάτωνας και ο Αριστοτέλης τονίζουν την αναγκαιότητα του ελεύθερου και του κατευθυνόμενου παιχνιδιού αλλά και του πρωτότυπου που αναπτύσσει την φαντασία. Ο Ιπποκράτης συμβουλεύει και τους ενήλικες να παίζουν παιχνίδια για να ασκούν το σώμα τους. Ο Πολυδεύκης στο «Ονομαστικό» του περιγράφει πενήντα ομαδικά παιγνίδια και αναφέρεται σε παιγνίδια που έπαιζαν τα αγόρια και αυτά που έπαιζαν κορίτσια. Σε ηλικία έξι με επτά ετών, τα αγόρια ξεκινούσαν την εκπαίδευσή τους και στέλνονταν για διδασκαλία εκτός σπιτιού. Η θέση τους στο σπίτι ήταν πια στα δωμάτια των ανδρών και σύντροφοί τους στο παιχνίδι ήταν πια αποκλειστικά άλλα αγόρια. Ήταν πλέον ξεκάθαρος ο διαχωρισμός των παιχνιδιών σε «αγορίστικα» και «κοριτσίστικα». Έτσι τα κορίτσια: έπαιζαν μέσα στο σπίτι με πήλινες, κέρινες ή υφασμάτινες κούκλες, τις «πλαγγόνες», που τις έντυναν με ρούχα, με κουζινικά, δηλαδή μικροσκοπικά ομοιώματα ειδών νοικοκυριού, όπως κρεβατάκια, καρέκλες, τραπέζια, αλλά και ποτήρια, πιάτα, κατσαρόλες κλπ. Έπαιζαν ακόμα διάφορα παι­χνί­δια με σφαίρες, τα τόπια ή αλλιώς μπάλες Κορίτσια παίζουν με πλαγγόνες και κουζινικά από μαλλί, ύφασμα ή δέρμα, με σβούρες, o αρχαίος κώνος ή στρόμβος ή στρόβιλος ή ρόμβος ή βόμβυκας, με ίυγγες, έναν

6 ξύλινο τροχό περασμένο σε διπλή κλωστή που παιζόταν με τον εξής τρόπο: αφού περιέστρεφαν την κλωστή, μια τραβούσαν και μια χαλάρωναν με αποτέλεσμα να παράγεται ένας ήχος που θύμιζε ένα πουλί, την ίυγγα, από το οποίο πήρε και το όνομα του το παιχνίδι. Ενώ τέλος, ένα από τα πιο αγαπημένα τους παιχνίδια ήταν οι αστράγαλοι που παιζόταν με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Τα αγόρια: έπαιζαν εκτός σπιτιού υπαίθρια και κυρίως ομαδικά παιχνίδια, όπως: Διάφορα παιχνίδια με τη σφαίρα ή αλλιώς τόπι ή μπάλα, όπως η φαινίνδα, η επίσκυρος σφαίρα ή ένα είδος χόκεϊ. Διάφορα παιχνίδια με τους αστραγάλους, με τον τροχό ή αλλιώς το τσέρκι, με γιο – γιο, με ξύλινα αλογατάκια ή ξύλινα δίτροχα αμαξάκια που τα σέρνανε τα ίδια τα παιδιά ή μικρά ζώα, αλλά και, κυνηγητό, κρυφτό( η αρχαία αποδιδρασκίνδα), κουτσό (ο αρχαίος ασκωλιασμός), τυφλόμυγα (η αρχαία χαλκή μυία), αγαλματάκια (η αρχαία ακινητίνδα) και μπιζ (το αρχαίο κολλαβίζειν). Πολλά από αυτά τα παιχνίδια επιβίωσαν μέχρι τα νεότερα χρόνια με διαφορετικές ονομασίες. Αγόρια παίζουν την «επίσκυρο» σφαίρα Β) ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΥ ΠΑΙΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ. Παρακάτω αναφέρουμε επιγραμματικά κάποια παιγνίδια της αρχαιότητας, που έχουν φτάσει ως τις μέρες μας και παίζονται σήμερα, με τον ίδιο τρόπο ή με παραλλαγές. Επίσης αναφέρουμε τις ονομασίες που τα συναντάμε. Τα παιγνίδια αυτά είναι: «Αιώρα», η γνωστή κούνια ή κρεμάστρα

7 «Ακινητίνδα», Παραλλαγή του παιγνιδιού στρατιωτάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα και τα αγαλματάκια. «Αμπάριζα», το σημερινό κυνηγητό «Ασκωλιασμός», παιγνίδι ισορροπίας, σήμερα το βρίσκουμε με παραλλαγές, σαν: κουτσαλωνάκι, προζύμι, κουτσοκαλόγερος, άντζης, κουτσό-κουτσό. «Αστραγαλισμός», τυχερό παιγνίδι,(ζάρια), παίζονταν με πεσσούς- κύβους (ζάρια) και στους νεώτερους χρόνους με αμύγδαλα, ποντιακά καρύδια (μικρά στο μέγεθος) και μεταλλικά νομίσματα. «Βασιλίνδα», όμοιο με το κλέφτες και αστυνόμοι. « Διελκυστίνδα», το σημερινό τράβηγμα του σχοινιού, το τραβηχτό «Εφεδρισμός», το συναντάμε σαν πλακίτσες, λούμπαρδα, τσουνιά, κ.ά. «Κολλαβισμός», το γνωστό μπιζ ή βζζ. «Ιμαντελισμό» το συναντάμε σήμερα σαν λουρί «Κρικηλασία» παιγνίδι με κρίκο, τροχό, το σημερινό στεφάνι, το τσέρκι. «Κρυπτίνδα», το σημερινό κρυφτό. «Κυνδαλισμός» παίζεται το ίδιο και σήμερα, με άλλες ονομασίες: παλούκια, αλαμάνα, μπηχτιές, καζίκια, καρφιά. «Κώνος», ή «στρόμβος», «στρόβιλος», «ρόμβος», «βόμβυκας» η γνωστή σβούρα

8 «Πέταυρον», η τραμπάλα με διάφορες ονομασίες σήμερα: τράμπα, ξυλογαϊδάρα, νταντζαλαβίτσα, κά. «Πεντέλιθα», τα πεντόβολα, επίσης ονομάζεται: πετράδια, πενταπέτρια, πεντεκούκια, πεντεγούλια, στα βυζαντινά χρόνια το ονόμαζαν καλαλάτζια ή καλολαλάκια. «Πετροπόλεμος», επικίνδυνο παιγνίδι παίζεται και σήμερα αλλά όχι τόσο έντονα όπως παλιά.. «Στρεπτίνδα», σήμερα το βρίσκουμε σαν γυριστάρι, πετράδι, βωλάκι, κ.λ.π. «Σφαίρα», η μπάλα, το τόπι όπως και σήμερα παίζονταν πολλά παιγνίδια με την μπάλα. «Σοινάκι», το γνωστό μας σχοινάκι «Σχοινοφιλίνδα», παίζεται το ίδιο και σήμερα αλλάζει ονομασία,όπως μαντιλάκι, λουρί, λουριδίτσα, πετρούλα, χτυπητό, βαρετό, βαλμάς. «Χαλκή μυία» ή «ψηλαφίνδα», η τυφλόμυγα γνωστό παιγνίδι και σήμερα

9 Γ. ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ Στα χρόνια του Βυζαντίου και μέχρι το 9 ο μ.Χ. αιώνα δεν υπάρχουν αρκετές πληροφορίες για τη θέση του παιγνιδιού και της άσκησης μέσα στη τότε κοινωνία. Η εκπαίδευση ήταν καθαρά εκκλησιαστική, και πολλοί νέοι πήγαιναν στα μοναστήρια. Από τα άλλα όμως παιδιά το παιγνίδι δεν έλειπε. Τα αγόρια συνήθως έπαιζαν στις αυλές και στις αλάνες της γειτονίας παιγνίδια όπως η 16άρα, κρυφτό, κυνηγητό, τσιλίκι, γουρούνα, τυφλόμυγα, αλώνι, μήλο και άλλα, και τα κορίτσια με τις κούκλες στο σπίτι. Δ. ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ Οι πληροφορίες που έχουμε για τα παιγνίδια την εποχή αυτή είναι ότι τα παιδιά συνέχιζαν να τα παίζουν. Ήταν παιγνίδια που άλλα είχαν αρχαιοελληνικές ρίζες, άλλα βυζαντινές και άλλα από άλλες εθνικότητες. Ο χώρος που τα έπαιζαν ήταν το αλώνι. Μερικά από τα παιγνίδια που έπαιζαν ήταν το κλέφτικο (το κρυφτό), ο πετροπόλεμος, η ξιφομαχία, το κυνηγητό. Υπήρχαν υπαίθρια παιγνίδια και για τα κορίτσια όπως η μέλισσα, το κουτσό το μήλο, η πινακωτή η τυφλόμυγα το τσιλίκι Ε. ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΗ ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΑΔΑ Στους νεώτερους χρόνους τα παιγνίδια έπαιξαν σπουδαίο ρόλο για τα παιδιά του λαού μας. Τα χρόνια της Κατοχής (1940 –44) ήταν πολύ δύσκολα για όλους. Το παιγνίδι τα έκανε να ζουν και να νιώθουν, για όσο διαρκούσε αυτό, ελεύθερα και ανέμελα από τα προβλήματα, τα γέμιζε με θάρρος, αυτοπεποίθηση, και χαρά. Από την άλλη, μέσα από την κίνηση διασφάλιζαν, όσο αυτό ήταν δυνατό, την καλή τους υγεία και την ομαλή ανάπτυξη του σώματος τους. Αργότερα, μεταπολεμικά, οι συνθήκες διαβίωσης ήταν πολύ δύσκολες και τα παιδιά από πολύ μικρά αναγκάζονταν να εργαστούν, για να συνεισφέρουν στην οικογένεια. Έπαιζαν με τους συνομήλικους τους στο δρόμο. Με το παιγνίδι ξεχνούσαν για λίγο

10 τα προβλήματα και τις δυσκολίες, χαλάρωναν, διασκέδαζαν και έτσι κατάφερναν να μην χάσουν το κουράγιο τους και την αισιοδοξία τους για την ζωή και ένα καλύτερο αύριο. 1 η ομάδα Αποστολίδου Άννα Μάτη Αικατερίνη Παπαδόπουλος Βιτάλης Χατζηκωνσταντίνου Ευάγγελος Γκίκας Αρσένης Ντεμάι Κλαούντιο Τριανταφυλλίδου Ελεωνόρα

11 2.Η δεύτερη ομάδα ασχολήθηκε με το θέμα: τα παιχνίδια των παιδιών σήμερα και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν. Σήμερα αν και οι αλάνες, κυρίως στις πόλεις, έχουν μειωθεί ως εξαφανιστεί, τα παιδιά χαίρονται όταν βρίσκουν χώρο για να παίξουν, να τρέξουν, να κινηθούν. Η κύρια αιτία των προβλημάτων των παιδιών στο να παίζουν έξω σήμερα είναι: 1 ον ) Τα πολλά αυτοκίνητα στους δρόμους. 2 ο ) Οι πολλές υποχρεώσεις που έχουν και που δεν τα αφήνουν χρόνο να παίζουν. 3 ον ) Οι πυλωτές των οικοδομών είναι γεμάτες με αυτοκίνητα και δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος για παιχνίδι. Άρα τα παιδιά δεν έχουν πολύ ελεύθερο χρόνο και χώρο για παιχνίδι. Κατά τη γνώμη μας τα παιδιά λόγω των αιτιών αυτών δεν μπορούν να βγουν να παίξουν έξω. Έτσι τα περισσότερα παιδιά στον κόσμο έχουν πιο πολύ ελεύθερο χρόνο να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια μόνα τους στο σπίτι. 2 η ομάδα: Ασήμογλου Γεώργιος Γεωργακούδης Γεώργιος Τριανταφυλλίδης Δημήτρης

12 3.Η τρίτη ομάδα ασχολήθηκε με το θέμα: Ο σημερινός τρόπος ζωής και τα παιχνίδια των παιδιών Σήμερα Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011 Ο σημερινός τρόπος ζωής και τα παιχνίδια των Παιδιών. Ο σημερινός τρόπος ζωής είναι πολύ δύσκολος, αλλά κυριότερα για τα παιδιά. Τα παιδιά έχουνε πολλές υποχρεώσεις όπως τα φροντιστήρια, το διάβασμα, το σχολείο και πολλά άλλα πράγματα. Επίσης έχουν και ελεύθερο χρόνο για να παίζουν διάφορα παιχνίδια όπως: ποδόσφαιρο, κυνηγητό, Γερμανικά μηλάκια, handball κι όλα αυτά και πολλά άλλα στα διαλείμματα του σχολείου. Στο σπίτι, στον ελεύθερο χρόνο τους παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια όπως Super Mario, ΡΙaystation κ.α.. Θα ήθελα στον ελεύθερο χρόνο τους να παίζουν απ' αυτά ευτυχισμένα κι αν έχουν και παρέα να μην μεγαλώνουν. 3 η ομάδα Νικολέτα - Ελένη Παπαδοπούλου Γεωργία Μπεμπέκη Βενιαμίν Κόντε Γιώργος Κυριακίδης

13 4.Η τέταρτη ομάδα ασχολήθηκε με το θέμα: Οι νέες τεχνολογίες στο παιχνίδι και ο νέος τρόπος παιχνιδιού Οι νέες τεχνολογίες στο παιχνίδι και ο νέος τρόπος παιχνιδιού. Οι νέες τεχνολογίες στα παιχνίδια και ο νέος τρόπος παιχνιδιού έχει αλλάξει τον τρόπο ζωής των παιδιών και την καθημερινότητα τους. Τα παιδιά σήμερα προτιμούν στον ελεύθερο χρόνο τους να παίζουν ηλεκτρονικά παιχνίδια, παρά τα παιχνίδια που έπαιζαν παλαιότερα. Τα παιδιά επίσης δεν προλα­βαίνουν να παίζουν όπως παλιά λόγω των δραστηριοτή­των, των υποχρεώσεων τους και λόγω χώρου. Δεν υπάρχουν σήμερα αλάνες, όπως παλιά για να παίζουν τα παιδιά, επειδή τώρα στη θέση τους, υπάρχουν δρόμοι και πολυκατοικίες που είναι παρκαρισμένα τα αυτοκίνητα και πιάνουν όλο το χώρο. Άρα σαν συμπέρασμα βγάζουμε ότι τα παιδιά δεν έχουν τα πλεονεκτήματα να κατεβαίνουν για να παίζουν στις πυλωτές όπως παλαιότερα για τους παραπά­νω λόγους. Πιστεύουμε όμως πως μπορεί να αλλάξει κάτι. 4 η ομάδα ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΥΔΗΣ, ΛΥΔΙΑ ΜΑΚΡΗ ΣΩΤΗΡΗΣ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ, ΑΔΕΞΙΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ

14 5.Η Πέμπτη ομάδα διεξήγαγε δημοσκόπηση για τα παιχνίδια που προτιμoύν να παίζουν τα παιδιά του σχολείου μας. Παιχνίδια που προτιμούν να παίζουν τα παιδιά στο σχολείο. Τα παιδιά στα σχολεία προτιμούν να παίζουν διάφορα παιχνίδια μερικά από αυτά είναι το ποδόσφαιρο, το κυνηγητό, τα φρουτάκια, το κρυφτό, τα μηλάκια και το σκοινάκι. Τα αγόρια διαλέγουν να παίζουν περισσότερο ποδόσφαιρο, ενώ τα κορίτσια σκοινάκι ή φρουτάκια. Όσα παιδιά διάλεγαν να παίζουν κρυφτό ή ακόμα και κυνηγητό παίζουν ομαδικά. Διεξαγωγή δημοσκόπησης για τα παιχνίδια που προτιμούν να παίζουν τα παιδιά του σχολείου μας. Πονοκέφαλος σπασμένο τηλέφωνο Ποδόσφαιρο Κρυφτό Κυνηγητό Χάντμπολ Φρουτάκια Μπάσκετ Πατητό Γερμανικά μηλάκια Χαρτάκια Γεράκι ή γορίλας Κλέφτες και αστυνόμοι Κουτσό Σι μα ριο ποντίκια και γάτες Κορόιδο Αγαλματάκια 5 η ομάδα ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΚΡΑΝΑΣ ΛΥΔΙΑ ΖΗΚΟΥ ΡΑΦΑΗΛ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

15 Οι στατιστικοί πίνακες έγιναν από όλους τους μαθητές στο μάθημα της πληροφορικής.

16 ποδόσφαιρο56 φρουτάκια50 κυνηγητό98 γορίλα12 κουτσό28 μηλάκια58 κορόιδο20 σπασμένο τηλέφωνο19 πάτυ10 γερμανικά μηλάκια25 πονοκέφαλος2 χάντομπολ12 κλέφτες και αστυνόμοι36 πατητό1 χαρτάκια18 Σι-μα-ριο28 αγαλματάκια24

17 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

18

19

20 ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΠΠΟΥΔΩΝ ΜΑΣ ΤΟ ΚΡΥΦΤΟ Στο κρυφτό, σύμφωνα με τα λιχνίσματα ένα παιδί καμάει. Στην αρχή τα άλλα παιδιά κρύβονται και όταν βγει το παιδί που καμάει λέει >. Μετά, αφού έχει βγει, προσπαθεί να βρει τα υπόλοιπα παιδιά. Όταν ένα παιδί > πρέπει να πει >. Όμως όταν το παιδί που καμάει βρει κάποιο από τα άλλα παιδιά, λέει >. Άμα το παιδί βρει το τελευταίο και ένα άλλο παιδί, θα καμάει το παιδί που βρήκε πρώτο. Όμως όταν το τελευταίο παιδί πει >, αυτό το παιδί που καμούσε πριν θα καμάει και για τον επόμενο γύρο. Από τον παππού μου Κώστα Γαρουφαλή από το Κουτσό Ξάνθης. Στέφανος Γεωργακούδης

21 ΤΑ ΣΚΛΑΒΑΚΙΑ Στα σκλαβάκια κάποιος πρέπει να σκύψει στα δύο πόδια όρθια και ένας άλλος πρέπει να πηδήξει από πάνω του. Αν τα καταφέρει θα νικήσει,αν όχι αυτός θα πάρει τη θέσει του άλλου και κάποιος άλλος θα προ- σπαθήσει να πηδήξει από πάνω του. Από τη γιαγιά μου Ευαγγελία Γαρουφαλή και τον παππού μου Κωνσταντίνο Γαρουφαλή από το Κουτσό Ξάνθης. Γιώργος Γεωργακούδης

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42 Τσιλίκια Από τη γιαγιά μου, Γεωργία Μπαρμπακώστα από την Ποταμιά Ξάνθης. Κόβετε ένα μικρό ξύλο το οποίο το ξύνετε στις άκρες όπως το μολύβι. Παίρνετε και ένα ξύλο μεγαλύτερο γύρω στο ένα μέτρο. Χωρίζεστε σε δύο ομάδες και οι παίκτες μπαίνουν σε δύο σειρές. Η ομάδα που παίζει είναι στην πρώτη σειρά. Ένας παίκτης από την ομάδα χτυπάει με το μεγάλο ξύλο το μικρό στην άκρη για να σηκωθεί στον αέρα και το ξαναχτυπάει προς τους παίκτες. Αν το πιάσει παίκτης από την ομάδα που παίζει, ξανά παίζει η ομάδα του, αν το πιάσει η άλλη ομάδα παίζουν εκείνοι και μπαίνουν όλοι οι παίκτες με τη σειρά τους. ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΕΜΠΕΚΗ

43 H συγγραφική ομάδα ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΟΥ ΑΝΝΑ ΑΣΗΜΟΓΛΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΥΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΑΚΟΥΔΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΓΚΙΚΑ ΑΡΣΕΝΗΣ ΓΚΡΑΝΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΑΛΕΞΙΑ ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΡΑΦΑΗΛ ΖΗΚΟΥ ΛΥΔΙΑ ΚΟΝΤΕ ΜΠΕΝΙΑΜΙΝ. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΚΡΗ ΛΥΔΙΑ ΜΑΤΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΠΕΜΠΕΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΝΤΕΜΑΪ ΚΛΑΟΥΝΤΙΟ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΙΤΑΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ-ΕΛΕΝΗ ΣΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΕΛΕΩΝΟΡΑ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "ΕΝΟΤΗΤΑ 11 3 ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης Τάξη Ε2 Δασκάλα : Μπάμπη Χρυσάνθη Σχολικό έτος 2010-2011."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google