Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ISO 9001:2008: Βασικές Αλλαγές & Περίοδος Μετάβασης TUV HELLAS (TUV NORD) AE, Ιανουάριος 2009.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ISO 9001:2008: Βασικές Αλλαγές & Περίοδος Μετάβασης TUV HELLAS (TUV NORD) AE, Ιανουάριος 2009."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ISO 9001:2008: Βασικές Αλλαγές & Περίοδος Μετάβασης TUV HELLAS (TUV NORD) AE, Ιανουάριος 2009

2 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 2Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Σκοπός της παρουσίασης Παρουσίαση των βασικών αλλαγών του ISO 9001:2008 σε σχέση με το ISO 9001:2000 Παρουσίαση των όρων της μετάβασης από το πρότυπο ISO 9001:2000: - Προγραμματισμός μετάβασης - Διαχείριση Πιστοποιητικών

3 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 3Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 ISO 9001: Γενικά Οι βασικοί λόγοι αναθεώρησης της σειράς των προτύπων ISO 9001:2008 είναι ουσιαστικά οι ακόλουθοι: - Αποσαφήνιση ορισμένων απαιτήσεων του ISO 9001:2000, χωρίς να δημιουργηθούν νέες απαιτήσεις - Βελτίωση της συμβατότητας με το ISO 14001:2004. Το ISO 9001:2008 εκδόθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2008

4 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 4Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Σειρά ISO 900X/ISO 1000X Ο οδηγός ISO 9004 “Managing for success” είναι υπό αναθεώρηση. Η νέα έκδοση του οδηγού αναμένεται περίπου στα μέσα του Σήμερα υπάρχει μόνο σε μορφή draft. Η τεχνική επιτροπή για το ISO έχει επίσης εκδώσει μια σειρά από οδηγούς που σχετίζονται με τα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας (Σειρές - ISO 1000X):

5 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 5Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Πρόγραμμα Εφαρμογής & Διάρκεια Πιστοποιητικού Ο οργανισμός ISO και ο International Accreditation Forum (IAF) έχουν εκδώσει της παρακάτω οδηγίες εφαρμογής : - Είκοσι τέσσερις (24) μήνες μετά την έκδοση του ISO 9001:2008 (π.χ ), όλες οι υπάρχουσες πιστοποιήσεις με βάση το ISO 9001:2000 δεν θα ισχύουν - Ένα (1) χρόνο μετά την έκδοση του ISO 9001:2008 (π.χ ) όλοι οι νέες πιστοποιήσεις θα γίνονται με βάση το ISO 9001: Τα πιστοποιητικά με βάση το ΙSO 9001:2008 μπορούν να εκδοθούν μετά την επίσημη έκδοση του ISO 9001: Η μετάβαση μπορεί να γίνει είτε κατά τις επιθεώρησης επιτήρησης αλλά και κατά τις επαναπιστοποιήσεις (re-certification).

6 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 6Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Πρόγραμμα Εφαρμογής & Διάρκεια Πιστοποιητικού Αν η μετάβαση γίνει κατά την διάρκεια ισχύος της πιστοποίησης με βάση το ISO 9001:2000: - Η ισχύς του πιστοποιητικού θα είναι μέχρι την λήξη του ήδη ισχύοντος πιστοποιητικού (ISO 9001:2000) Αν η μετάβαση γίνει στην επαναπιστοποίηση: - Η ισχύς του πιστοποιητικού θα είναι 3ετής με βάση την λήξη του προηγούμενου ISO 9001 πιστοποιητικού (ώστε να ισχύει το certified since)

7 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 7Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Εισαγωγή (0) Στην πρώτη παράγραφο εισάγεται ο όρος “risks” (κίνδυνοι) που σχετίζονται με το “organisation’s environment” (περιβάλλον εργασίας) ως παράγοντας που επιδρά στο Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ). Συγκεκριμένα: Η σχεδίαση και η θέση σε εφαρμογή του ΣΔΠ σε έναν οργανισμό επηρεάζεται από: - το περιβάλλον εργασίας του οργανισμού, αλλαγές στο περιβάλλον, ή κινδύνους που σχετίζονται με το περιβάλλον εργασίας  Στην τρίτη παράγραφο υπάρχει αναφορά και στον όρο statutory (μαζί με τον όρο regulatory)  Οι υπόλοιπες αλλαγές αφορούν την προσθήκη ορισμένων λέξεων και αλλαγές στην σύνταξη ορισμένων προτάσεων Αντικείμενο (1) Ο όρος “product” (προϊόν) δεν αναφέρεται μόνο στο προϊόν το οποίο προορίζεται για ή απαιτείται από, έναν πελάτη, αλλά ο όρος διευρύνεται σε κάθε αναμενόμενα εξερχόμενο (προϊόν / υπηρεσία) ως αποτέλεσμα της υλοποίησης προϊόντος / υπηρεσίας. Π.χ αγοραζόμενα προϊόντα, ενδιάμεσα προϊόντα, που προέρχονται από υπεργολαβίες. Στην ουσία δίνεται πλέον η δυνατότητα το πεδίο πιστοποίησης να περιορίζεται και σε ένα μέρος της λειτουργίας της εταιρείας (π.χ πιστοποίηση ενός συγκεκριμένου τμήματος της εταιρείας) Εισάγεται ο όρος ‘statutory’ μαζί με τον όρο ‘regulatory’, οι οποίο μπορούν να χρησιμοποιηθούν γενικευμένα ως νομικές απαιτήσεις

8 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 8Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Γενικές Απαιτήσεις (4.1) Αναθεώρηση του κειμένου που σχετίζονται με τις ‘outsourced processes’ (υπεργολαβικές εργασίες): - Ξεκαθαρίζεται τι είναι outsourced process (Ως υπεργολαβική εργασία ορίζεται η εργασία που είναι αναγκαία για το Σύστημα Ποιότητας του οργανισμού αλλά επιλέγεται από τον οργανισμό να γίνει σε εξωτερικό φορέα) - Ξεκαθαρίζεται ποιοι παράγοντες μπορεί να επηρεάσουν την έκταση και τον τύπο / μέθοδο του ελέγχου που πρέπει να εφαρμοστεί για τις υπεργολαβικές εργασίες. Οι παράγοντες συγκεκριμένα αφορούν: την πιθανή επίπτωση της υπεργολαβικής εργασίας στην ικανότητα του οργανισμού να παρέχει προϊόν που καλύπτει τις απαιτήσεις τον βαθμό που ο έλεγχος αυτών των εργασιών μοιράζεται (προφανώς με τον εξωτερικό φορέα) την ικανότητα του οργανισμού να επιτυγχάνει τους απαραίτητους ελέγχους μέσα από την εφαρμογή της § Ξεκαθαρίζεται ότι ο οργανισμός ανεξάρτητα αν αναθέτει εργασίες σε εξωτερικούς φορείς δεν απαλλάσσεται της ευθύνης του ‘προϊόντος’ το οποίο πρέπει να καλύπτει τις απαιτήσεις του πελάτη αλλά και τις νομικές απαιτήσεις (statutory & regulatory)

9 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 9Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Απαιτήσεις τεκμηρίωσης (4.2) Ο όρος ‘record’(αρχείο) περιέχεται στον όρο ‘document’ (έγγραφο) Οι απαιτήσεις τεκμηριώσεις εφαρμόζονται επίσης στα αρχεία (records) Τα αρχεία αποτελούν μέρος του συστήματος διαχείρισης όπως οι διαδικασίες, οι οδηγίες εργασίας και άλλα έγγραφα Εκπρόσωπος της Διοίκησης (5.5.2) Ο εκπρόσωπος της διοίκησης πρέπει να είναι μέλος της διοίκησης του οργανισμού Ο εκπρόσωπος της διοίκησης δεν μπορεί να είναι θέση εργασίας που ανατίθεται υπεργολαβικά (εξωτερικός συνεργάτης) Η διαχείριση του συστήματος είναι ευθύνη της ανώτατης διοίκησης και έτσι ο εκπρόσωπος της διοίκησης πρέπει να προέρχεται από την ανώτατη διοίκηση του οργανισμού

10 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 10Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Ανθρώπινοι Πόροι (6.2.1 / 6.2.2) Αναθεώρηση του κειμένου ώστε να διευκρινίζεται ότι η συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του προϊόντος επηρεάζεται άμεσα ή έμμεσα από το προσωπικό το οποίο εκτελεί οποιαδήποτε δραστηριότητα μέσα στο σύστημα διαχείριση ποιότητας. Στην ουσία απαιτείται επάρκεια οποιουδήποτε εργαζομένου μπορεί να επηρεάσει την συμμόρφωση με τις απαιτήσεις του προϊόντος. Παράδειγμα: Ο οδηγός που μεταφέρει προϊόντα δεν επηρεάζει άμεσα την ποιότητα του προϊόντος αλλά είναι υπεύθυνος για την ασφαλή και έγκαιρη παράδοση του προϊόντος. Με αυτόν τον τρόπο ο συγκεκριμένος υπάλληλος πρέπει να έχει την ανάλογη επάρκεια καθώς οι ενέργειες του επηρεάζουν τις απαιτήσεις για το προϊόν.

11 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 11Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Υποδομές (6.3) Αναθεώρηση του κειμένου ώστε στις υπηρεσίες υποστήριξης να περιλαμβάνονται τα συστήματα πληροφορικής (information systems) Περιβάλλον εργασίας (6.4) Αναθεώρηση του κειμένου με σκοπό να παρέχει παραδείγματα για τους παράγοντες που επιδρούν στο περιβάλλον εργασίας. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι ο όρος περιβάλλον εργασίας σχετίζεται και με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γίνεται μία εργασία. Στις συνθήκες αυτές περιλαμβάνονται ο θόρυβος, η θερμοκρασία, η υγρασία, ο φωτισμός και οι καιρικές συνθήκες

12 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 12Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Προσδιορισμός των απαιτήσεων που σχετίζονται με το προϊόν (7.2.1) Αναθεώρηση του κειμένου με επεξήγηση των απαιτήσεων που καθορίζονται από τους πελάτες...για δραστηριότητες μετά την παράδοση. Συγκεκριμένα με τον όρο δραστηριότητες μετά την παράδοση νοούνται δραστηριότητες που σχετίζονται με εγγυήσεις, συμβάσεις (π.χ συμβάσεις συντήρησης) αλλά και υποστηρικτικές υπηρεσίες όπως ανακύκλωση και τελική διάθεση. Προγραμματισμός του σχεδιασμού και της ανάπτυξης (7.3.1) Αναθεώρηση κειμένου (σημείωσης) όπου διευκρινίζεται ότι αν και κάθε στάδιο σχεδιασμού και ανάπτυξης,επαλήθευσης και επικύρωσης έχουν διακριτούς σκοπούς μπορούν να πραγματοποιούνται και να καταγράφονται είτε διαφορετικά είτε σε οποιοδήποτε συνδυασμό. Αποτελέσματα του σχεδιασμού και την ανάπτυξης (7.3.3) Αναθεώρηση του κειμένου με επεξήγηση ότι τα Αποτελέσματα του σχεδιασμού πρέπει να παρέχουν πληροφορίες για τις αγορές,την παραγωγή και για την παροχή υπηρεσιών Σημείωση οι πληροφορίες αυτές μπορεί να περιέχουν λεπτομέρειες για την διατήρηση του προϊόντος.

13 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 13Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Απόδοση ταυτότητας και ιχνηλασιμότητα (7.5.3) Αναθεώρηση του κειμένου ώστε να διευκρινίζεται ότι ο οργανισμός πρέπει να αποδίδει ταυτότητα της κατάστασης του προϊόντος σε όλη την διάρκεια υλοποίησης του προϊόντος Ιδιοκτησία του πελάτη (7.5.4) Αναθεώρηση κειμένου (σημείωση) όπου διευκρινίζεται ότι ως ιδιοκτησία πελάτη εννοούνται και τα πνευματικά δικαιώματα και τα προσωπικά δεδομένα. Ικανοποίηση των πελατών (8.2.1) Αναθεώρηση του κειμένου ώστε να παρέχονται παραδείγματα για τα εισερχόμενα για την παρακολούθηση της αντίληψης του πελάτη για τον οργανισμό. Συγκεκριμένα η αντίληψη του πελάτη για τον οργανισμό μπορεί να περιλαμβάνει εισερχόμενα από πηγές όπως: έρευνες ικανοποίησης πελάτη, δεδομένα από τον πελάτη για την ποιότητα του παραδοθέντος προϊόντος, έρευνες για την γνώμη του χρήστη, ευχαριστήρια έγγραφα, παράπονα (claims) μέσα στην εγγύηση, αναφορές από dealers, ανάλυση δεδομένων πωλήσεων (π.χ πελάτες που χάθηκαν) κτλ

14 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 14Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Βασικές Αλλαγές Εσωτερικές Επιθεωρήσεις (8.2.2) Αναθεώρηση του κειμένου ώστε να περιλαμβάνεται ότι ο υπεύθυνος της Διοίκησης του συγκεκριμένου τομέα που επιθεωρείται πρέπει να εξασφαλίζει, χωρίς αδικαιολόγητη καθυστέρηση ότι αναλαμβάνονται όλες οι απαραίτητες διορθώσεις και διορθωτικές ενέργειες... Έλεγχος μη συμμορφούμενου προϊόντος (8.3) Αναθεώρηση κειμένου ώστε να περιλαμβάνεται... Όπου είναι απαραίτητο ο οργανισμός πρέπει να χειρίζεται το μη συμμορφούμενο προϊόν με ένα ή περισσότερους από τους παρακάτω τρόπους:... Στην ουσία η προσθήκη του όρου ‘ όπου είναι απαραίτητο’ (ή όπου εφαρμόζεται) επιτρέπει ευελιξία στις ενέργειες διαχείρισης του μη συμμορφούμενου προϊόντος. Διορθωτική / Προληπτική Ενέργεια (8.5.2f/8.5.3e) Αναθεώρηση του κειμένου ώστε να περιέχει “ανασκόπηση της αποτελεσματικότητας της διορθωτικής / προληπτικής ενέργειες που έλαβε χώρα’’ (αυτό είναι επίσης σύμφωνο με το ISO 14001)

15 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 15Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές στο πρότυπο Όλες οι αλλαγές παρουσιάζονται στο Παράρτημα Β (Annex B) του προτύπου. Παρακάτω παρουσιάζονται με κόκκινο οι αλλαγές στο κείμενο του προτύπου

16 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 16Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: INTRODUCTION 0.1 General The adoption of a quality management system should be a strategic decision of an organization. The design and implementation of an organization's quality management system is influenced by - its organizational environment, changes in that environment, or risks associated with that environment, - its varying needs, - its particular objectives, - the products it provides, - the processes it employs, - its size and organizational structure. It is not the intent of this International Standard to imply uniformity in the structure of quality management systems or uniformity of documentation. Cont’d..

17 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 17Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Cont’d.. The quality management system requirements specified in this International Standard are complementary to requirements for products. Information marked “NOTE” is for guidance in understanding or clarifying the associated requirement. This International Standard can be used by internal and external parties, including certification bodies, to assess the organization's ability to meet customer, statutory and regulatory requirements applicable to the product, and the organization's own requirements. The quality management principles stated in ISO 9000 and ISO 9004 have been taken into consideration during the development of this International Standard.

18 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 18Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: 1. SCOPE 1.1 General This International Standard specifies requirements for a quality management system where an organization - a) needs to demonstrate its ability to consistently provide product that meets customer and applicable statutory and regulatory requirements, and - b) aims to enhance customer satisfaction through the effective application of the system, including processes for continual improvement of the system and the assurance of conformity to customer and applicable statutory and regulatory requirements. Cont’d..

19 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 19Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Cont’d.. NOTE 1 In this International Standard, the term “product” only applies to a)product intended for, or required by, a customer, b)any intended output resulting from the product realization processes. NOTE 2 Statutory and regulatory requirements can be expressed as legal requirements. Αλλαγές:

20 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 20Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: 4.1 General requirements The organization shall establish, document, implement and maintain a quality management system and continually improve its effectiveness in accordance with the requirements of this International Standard. The organization shall - a) determine the processes needed for the quality management system and their application throughout the organization (see 1.2), - b) determine the sequence and interaction of these processes, - c) determine criteria and methods needed to ensure that both the operation and control of these processes are effective, - d) ensure the availability of resources and information necessary to support the operation and monitoring of these processes, - e) monitor, measure (where applicable), and analyze these processes, and - f) implement actions necessary to achieve planned results and continual improvement of these processes. These processes shall be managed by the organization in accordance with the requirements of this International Standard. Cont’d..

21 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 21Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Cont’d… Where an organization chooses to outsource any process that affects product conformity to requirements, the organization shall ensure control over such processes. The type and extent of control to be applied to these outsourced processes shall be defined within the quality management system. NOTE 1 Processes needed for the quality management system referred to above include processes for management activities, provision of resources, product realization and measurement, analysis and improvement. NOTE 2 An outsourced process is identified as one needed for the organization's quality management system but chosen to be performed by a party external to the organization. Cont’d…

22 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 22Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Cont’d… NOTE 3 Ensuring control over outsourced processes does not absolve the organization of the responsibility of conformity to all customer, statutory and regulatory requirements. The type and extent of control to be applied to the outsourced process can be influenced by factors such as - a) the potential impact of the outsourced process on the organization's capability to provide product that conforms to requirements, - b) the degree to which the control for the process is shared, - c) the capability of achieving the necessary control through the application of 7.4.

23 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 23Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: 4.2 Documentation Requirements General The quality management system documentation shall include: a)Documented statements of a quality policy and quality objectives b)a quality manual c)Documented procedures and records required by this International Standard d)Documents, including records determined by the organization to be necessary to ensure the effective planning, operation and control of its processes NOTE 1 Where the term ‘documented procedure’ appears within this International Standard, this means that the procedure is established, documented, implemented and maintained. A single document may address the requirements for one or more procedures. A requirement for a documented procedure may be covered by more than one documents Cont’d…

24 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 24Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Cont’d… Control of Documents Documents required by the quality management system shall be controlled. Records are a special type of document and shall be controlled according to the requirements given in A documented procedure shall be established to define the controls needed a) To approve documents for adequacy prior to issues b) To review and update as necessary and re-approve documents c) To ensure that changes and the current revision status of documents are identified d) To ensure that relevant versions of applicable documents are available at points of use e) To ensure that documents remain legible and readily identifiable f) To ensure that documents of external origin determined by the organization to be necessary for the planning and operation of the quality management system are identified and their distribution controlled, and g) To prevent the unintended use of obsolete documents, and apply suitable identification to them if they are retained for any purpose Cont’d…

25 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 25Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Cont’d… Control of Records Records shall established to provided evidence of conformity to requirements and of the effective operation of the quality management system shall be controlled. The organization shall establish a documented procedure to define the controls needed for the identification, storage, protection, retrieval, retention and disposition of records. Records shall remain legible, readily identifiable and retrievable.

26 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 26Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Management Representative Top management shall appoint a member of the organization’s management who, irrespective of other responsibilities, shall have responsibility and authority that includes: … 6.2 Human Resources General Personnel performing work affecting conformity to product requirements shall be competent on the basis of appropriate education, training, skills and experience. NOTE Conformity to product requirements may be affected directly or indirectly by personnel performing any task within the quality management system Cont’d…

27 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 27Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Cont’d… Competence, Training and Awareness The organization shall: a) Determine the necessary competence for the personnel performing work affecting conformity to product requirements b) Where applicable, provide training or take other actions to achieve the necessary competence 6.3 Infrastructure The organization shall determine, provide and maintain the infrastructure needed to achieve conformity to product requirements. Infrastructure includes, as applicable, a) buildings, workspace and associated utilities b) Process equipments (both hardware and software c) Supporting services (such as transport, communication or information systems)

28 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 28Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: 6.4 Work environment The organization shall determine and manage the work environment needed to achieve conformity to product requirements. NOTE The term “work environment” relates to those conditions under which work is performed including physical, environmental and other factors (such as noise, temperature, humidity, lighting or weather).

29 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 29Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Determination of requirements related to the product The organization shall determine - a) requirements specified by the customer, including the requirements for delivery and post-delivery activities, - b) requirements not stated by the customer but necessary for specified or intended use, where known, - c) statutory and regulatory requirements applicable to the product, and - d) any additional requirements considered necessary by the organization. NOTE Post-delivery activities include, for example, actions under warranty provisions, contractual obligations such as maintenance services, and supplementary services such as recycling or final disposal.

30 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 30Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Design and development planning NOTE Design and development review, verification and validation have distinct purposes. They can be conducted and recorded separately or in any combination, as suitable for the product and the organization Design and development outputs The outputs of design and development shall be in a form suitable for verification against the design and development input and shall be approved prior to release. Design and development outputs shall - a) meet the input requirements for design and development, - b) provide appropriate information for purchasing, production and service provision, - c) contain or reference product acceptance criteria, and - d) specify the characteristics of the product that are essential for its safe and proper use. NOTE Information for production and service provision can include details for the preservation of product.

31 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 31Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Identification and Traceability Where appropriate, the organization shall identify the product by suitable means throughout product realization. The organization shall identify the product status with respect to monitoring and measurement requirements throughout product realization. Where traceability is a requirement, the organization shall control the unique identification of the product and maintain records (see 4.2.4) Customer property NOTE Customer property can include intellectual property and personal data 7.6 Control of monitoring and measuring equipment

32 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 32Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Customer satisfaction As one of the measurements of the performance of the quality management system, the organization shall monitor information relating to customer perception as to whether the organization has met customer requirements. The methods for obtaining and using this information shall be determined. NOTE Monitoring customer perception can include obtaining input from sources such as customer satisfaction surveys, customer data on delivered product quality, user opinion surveys, lost business analysis, compliments, warranty claims and dealer reports.

33 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 33Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Internal Audit The organization shall conduct internal audits at planned intervals to determine whether the quality management system a) Conforms to the planned arrangements (see 7.1), to the requirements of this International Standard and to the quality management systems requirement established by the organization, and b) Is effectively implemented and maintained An audit programme shall be planned, taking into consideration the status and importance of the processes and area to be audited, as well as the results of previous audits. The audit criteria, scope, frequency and methods shall be defined. This selection of auditors and conduct of audits shall ensure objectively and impartiality of the audit process. Auditors shall not audit the own work. A documented procedure shall be established to define the responsibilities and requirements for planning and conducting audits, establishing records and reporting results. Records of the audits and their results shall be maintained. The management responsible for the area being audited shall ensure that any necessary corrections and corrective actions are taken without undue delay to eliminate detected nonconformities and their causes. Follow-up activities shall include the verification of the actions taken and the reporting of verification results (see ) NOTE See ISO for guidance

34 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 34Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Monitoring and measurement of processes NOTE When determining suitable methods, it is advisable that the organization consider the type and extent of monitoring or measurement appropriate to each of its processes in relation to their impact on the conformity, to product requirements and on the effectiveness of the quality management system. 8.3 Control of nonconforming product The organization shall ensure that product which does not conform to product requirements is identified and controlled to prevent its unintended use or delivery. A documented procedure shall be established to define controls and related responsibilities and authorities for dealing with nonconforming product. Where applicable, the organization shall deal with nonconforming product by one or more of the following ways: a)….. b)…. c)…. d) By taking action appropriate to the effects, or potential effects, of the nonconformity when nonconforming product is detected after delivery or use has started When nonconforming product is corrected it shall be subject to re-verification to demonstrate conformity to the requirements Records of the nature of nonconformities and any subsequent actions taken, including concessions obtained, shall be maintained (see 4.2.4)

35 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 35Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Corrective action The organization shall take action to eliminate the causes of nonconformities in order to prevent recurrence. Corrective actions shall be appropriate to the effects of the nonconformities encountered. A documented procedure shall be established to define requirements for - a) reviewing nonconformities (including customer complaints), - b) determining the causes of nonconformities, - c) evaluating the need for action to ensure that nonconformities do not recur, - d) determining and implementing action needed, - e) records of the results of action taken (see 4.2.4), and - f) reviewing the effectiveness of the corrective action taken.

36 © TUV HELLAS AE. All rights reserved Slide 36Τρίτη, 20 Ιανουαρίου 2009 Αλλαγές: Preventive action The organization shall determine action to eliminate the causes of potential nonconformities in order to prevent their occurrence. Preventive actions shall be appropriate to the effects of the potential problems. A documented procedure shall be established to define requirements for - a) determining potential nonconformities and their causes, - b) evaluating the need for action to prevent occurrence of nonconformities, - c) determining and implementing action needed, - d) records of results of action taken (see 4.2.4), and - e) reviewing the effectiveness of the preventive action taken.


Κατέβασμα ppt "ISO 9001:2008: Βασικές Αλλαγές & Περίοδος Μετάβασης TUV HELLAS (TUV NORD) AE, Ιανουάριος 2009."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google