Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κλωνοποίηση Κριτική: από επιστημονική- φιλοσοφική, ιατρική- βιολογική, κοινωνική, οικονομική-πολιτική, νομική, θεολογική άποψη.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κλωνοποίηση Κριτική: από επιστημονική- φιλοσοφική, ιατρική- βιολογική, κοινωνική, οικονομική-πολιτική, νομική, θεολογική άποψη."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κλωνοποίηση Κριτική: από επιστημονική- φιλοσοφική, ιατρική- βιολογική, κοινωνική, οικονομική-πολιτική, νομική, θεολογική άποψη

2

3 Στον τοµέα των µεταµοσχεύσεων και της αντικατάστασης κατεστραµµένων κυττάρων (Parkinson, Alzheimer), η προοπτική µιας ανανεώσιµης πηγής κυττάρων, ιστών και οργάνων από πολυδύναµα βλαστοκύτταρα, που θα χρησιµοποιούνται ως µοσχεύµατα, υπόσχεται να καλύψει την αυξανόµενη ανάγκη για δωρεές οργάνων και να θεραπεύσει πολλές ανίατες µέχρι σήµερα, ασθένειες και αναπηρίες.

4 Η κλωνοποίηση είναι µια τεχνική δηµιουργίας εµβρύων in vitro, κι ως εκ τούτου µια πιθανή οδός, για την αποµόνωση βλαστοκυττάρων.

5 Ερώτημα: έχουν όρια η επιστήμη; ο άνθρωπος;

6 Ερωτήματα επιστήμης-φιλοσοφίας Η επιστήμη είναι για τον άνθρωπο; ή ο άνθρωπος για την επιστήμη; Η επιστήμη για την επιστήμη, ή στην υπηρεσία άλλων στόχων; Τι είναι ο άνθρωπος; (σώμα και ψυχή) και πώς τον φροντίζουμε; Εδώ είναι οι μεγάλες διαφωνίες……

7 Ο Τάσος Κουράκης είναι αναπληρ. καθηγητής Ιατρικής του ΑΠΘ στο Εργαστήριο Βιολογίας και Γενετικής. Είναι δυστύχημα που πολλοί επιστήμονες δεν αντιλαμβάνονται, ότι η επιστήμη και η τεχνική είναι προβολές μιας συγκεκριμένης εκδοχής κοινωνικής εξέλιξης, που στις μέρες μας υπαγορεύεται από τη διαρκή αύξηση της παραγωγής και κατανάλωσης, από την οικονομία της αγοράς και την αυτονόμηση του ανθρώπου έναντι της φύσης.

8

9 Η συγκεκριμένη γνώση τόσο ως περιεχόμενο, όσο και ως εφαρμογές, είναι το αποτέλεσμα μιας ορισμένης επιλογής ανάπτυξης της επιστήμης. Μιας επιλογής που υπαγορεύθηκε από τις αξίες και τις προτεραιότητες μιας συγκεκριμένης κοσμοαντίληψης της κοινωνίας. Είναι σίγουρο ότι με μια άλλη θεσπισμένη κοινωνία, με άλλες προτεραιότητες και άλλα προστάγματα, το περιεχόμενο αλλά και οι εφαρμογές της γενετικής, ίσως θα ήταν εντελώς διαφορετικές.

10 Στην εξοικείωσή μας με την ανθρώπινη κλωνοποίηση βοηθούν και οι επιστήμονες, όσο κι αν οι περισσότεροι εκφράζουν θεωρητικά την αντίθεσή τους. Με την επιμονή τους στους κινδύνους παραμορφώσεων ή ασθενειών, υπαινίσσονται ότι η ανθρώπινη κλωνοποίηση, δεν είναι εξ ορισμού ανήθικη, αλλά απλώς επικίνδυνη, κατά συνέπεια αν οι κίνδυνοι αυτοί εξουδετερωθούν, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.

11 Ιατρική πτυχή Τι είναι η Ιατρική; Ποιος είναι ο σκοπός της; Η σχέση της με φιλοσοφικές και θεολογικές αρχές. Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα; Οικονομικά και κοινωνικά κατεστημένα.

12 Η Ιατρική, αποσκοπεί στην επαναφορά του ανθρώπινου οργανισμού στη φυσιολογική λειτουργία, ή τουλάχιστον, κάποιων μερών του, που για κάποιο λόγο λειτουργούν παθολογικά. Σε περίπτωση απόφραξης π.χ. της πεπτικής οδού σε κάποιο σημείο, η Ιατρική με μια εγχείρηση διανοίγει την οδό, αποκαθιστώντας τη σχετική λειτουργία. Η φύση (και ο ανθρώπινος οργανισμός ως μέρος της) εργάζεται βάσει των νόμων, που ο Θεός καθόρισε. Η Ιατρική και η Τεχνολογία δεν καταργούν, ούτε και βελτιώνουν αυτούς τους νόμους. Απλώς όταν η δυσλειτουργία της φθοράς τους διαταράσσει, γίνονται ανθρώπινες προσπάθειες, για να τους επαναφέρουν σε ισχύ.

13 Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η ιατρική είναι μια επιστήμη εξαιρετικά γοητευτική. Πέρα απ' όλα τα άλλα, για δυο κυρίως λόγους: α. Γιατί αντικείμενό της είναι ο άνθρωπος, που άλλωστε αποτελεί το αριστούργημα του Θεού και β. Γιατί η έρευνα στον τομέα της ιατρικής, μας παρέχει τη δυνατότητα να ανακαλύπτουμε μερικά απ' τα πιο ενδιαφέροντα και συναρπαστικά μυστικά του Θεού.

14 Περιέχει και σοβαρούς κινδύνους τόσο για την υγεία του νέου κλωνοποιημένου οργανισμού, όσο και για τη μητέρα που θα εγκυμονήσει. Βιολογική πτυχή

15 Δηλαδή….. Θα θέλαμε να βλέπουμε αυξημένους εμβρυϊκούς θανάτους, νεογέννητα με σοβαρά αναπνευστικά και καρδιακά προβλήματα, ανωμαλίες του εγκεφάλου ή των νεφρών, παιδιά να πεθαίνουν λόγω συγγενών ανωμαλιών και μητέρες να πεθαίνουν απροσδόκητα;

16

17 Οι ειδικοί πιστεύουν ότι οι γενεσιουργές ανωμαλίες, προκύπτουν κατά τη διαδικασία δραστηριοποίησης του DNA, του δότη. Επειδή δεν γίνεται η φυσιολογική ωρίμανση, που παρατηρείται στα σπερματοζωάρια και στα ωάρια (γαμετογένεση), ορισμένες αναγκαίες επεξεργασίες που γίνονται στο DNA ( genetic reprogramming, DNA methylation ), δεν λαμβάνουν χώρα όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα τις πολλαπλές ανωμαλίες που παρατηρούνται.

18 Πέραν κάποιων εξαιρέσεων, όπως η εταιρεία Clonaid και οι συνεργαζόμενοι Antinori και Ζαβός, η διεθνής επιστημονική κοινότητα επισημαίνει πως οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι και ζητούν ένα moratorium πειραμάτων, όσον αφορά την ανθρώπινη κλωνοποίηση. Τονίζουν μάλιστα πως η ανθρώπινη κλωνοποίηση, δεν έχει θέση στην εποχή μας, αφού ακόμη βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και μπορεί να έχει πολλές συνέπειες -ασύλληπτες ακόμη- για την κοινωνία.

19 Παναγιώτης Ζαβός

20 2008 Το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο καλεί την Επιτροπή Ε.Ο.Δ.Ν.Τ. να υποβάλει προτάσεις που να απαγορεύουν (α) την κλωνοποίηση ζώων, (β) την εκτροφή κλωνοποιημένων ζώων ή των απογόνων τους, (γ) τη διάθεση στην αγορά κρέατος ή γαλακτοκομικών προϊόντων προερχομένων από κλωνοποιημένα ζώα ή τους απογόνους τους. Ντόλλυ

21 και (δ) την εισαγωγή κλωνοποιημένων ζώων, των απογόνων τους, σπέρματος και εμβρύων από κλωνοποιημένα ζώα ή τους απογόνους τους, καθώς και κρέατος και γαλακτοκομικών που προέρχονται από κλωνοποιημένα ζώα ή τους απογόνους τους, λαμβάνοντας υπόψη τις συστάσεις της ΕΑΑΤ και της EGE ( Ευρωπαϊκή Ομάδα για τη Δεοντολογία της Επιστήμης και των Νέων Τεχνολογιών)· Dr Wilmut Ντόλλυ

22 Οικονομική-Κοινωνική-Πολιτική-Πτυχή Σεβασμός ανθρωπίνου προσώπου, αξιοπρέπεια Ελευθερία, ατομικά δικαιώματα Ισότητα (όχι διακρίσεις, φυλετικές, φύλου κλπ.)

23 Η Clonaid θεωρεί ότι η ανθρώπινη κλωνοποίηση είναι μια καλή «μπίζνες», αφού οι ενδιαφερόμενοι, πρέπει να καταβάλουν δολάρια, για μια σκοτεινή επιχείρηση, με αμφιλεγόμενα αποτελέσματα.

24 Θα είναι μια ευγονική, που συνδέεται με το ρατσισμό, μια παρέμβαση στα πράγματα της φύσης, η οποία πάντα ρυθμίζει την ισορροπία. (Κάτι τέτοιο δεν έκανε και ο Χίτλερ με τους επιλεγμένους γάμους των ναζί, επιβάλλοντας το λεγόμενο βιοδεσποτισμό; …)

25 H κλωνοποίηση, περιορίζει τη μοναδικότητα του ανθρώπου, την ατομικότητά του, την ελευθερία του και την προσωπική του ταυτότητα, αρνούμενη στον κλώνο ένα ανοικτό μέλλον και αυτό είναι εντελώς αντίθετο με ό,τι υποστηρίζεται, για τη δυνατότητα των γενετιστών να δημιουργήσουν ισότητα.

26 Με τη μέθοδο αυτή, η παρέμβαση του αρσενικού στη δημιουργία νέων ανθρώπων γίνεται, αν όχι περιττή, πάντως σπανιότατη και δευτερεύουσα. Ένας θρίαμβος του φεμινισμού, που οι πρωτοπόροι του, ούτε καν τον φαντάστηκαν. !!!!!!!

27

28 Το πιο ανησυχητικό όμως είναι ότι η παραδοχή ότι «είμαστε τα γονίδιά μας», οδηγεί αναπόφευκτα στην έννοια της «διόρθωσης» των ελαττωματικών γονιδίων, όπως περίπου κάνουμε τώρα με τις πλαστικές και τις άλλες διορθωτικές επεμβάσεις. Και εάν σήμερα μπορούμε να διορθώσουμε τα ελαττωματικά γονίδια των ασθενειών, τι θα εμποδίσει αύριο να διορθώσουμε και τα «αποκλίνοντα» γονίδια, που σχετίζονται με τη συμπεριφορά ή τον ψυχισμό των ανθρώπων;

29 Η βρετανική κυβέρνηση έδωσε το πράσινο φως, για την κλωνοποίηση ανθρωπίνου εμβρύου για ερευνητικούς θεραπευτικούς σκοπούς, τονίζεται σε επίσημη αναφορά, που ανακοινώθηκε χθες και υπογράφεται από το διευθυντή της υπηρεσίας Δημοσίας Υγείας, Λίαμ Ντόναλντσον. Είδηση από εφημ.«ΤΑ ΝΕΑ»,

30 Ο Μάικ Νίκολς, πρόεδρος της Κίνησης, στη Βρεττανία, κατά της Ανθρώπινης Κλωνοποίησης, υποστηρίζει ότι η απόφαση της βρεττανικής κυβέρνησης, είναι το πρώτο βήμα «για τη νομιμοποίηση της πλήρους ανθρώπινης κλωνοποίησης».

31 Η κλωνοποίηση στον ΟΗΕ 20/11/2004 Με τη διεθνή κοινότητα διχασμένη στο θέμα της κλωνοποίησης ανθρώπων, ο ΟΗΕ αναγκάστηκε προχθές, να εγκαταλείψει τη σύνταξη διεθνούς συνθήκης κατά της τεχνολογίας αυτής και πιθανότατα θα αρκεστεί στην έκδοση μιας πολιτικής διακήρυξης, χωρίς δεσμευτική ισχύ.

32 ΟΗΕ: το θέμα έληξε με τη σύνταξη μιας γενικόλογης πολιτικής διακήρυξης «Υπάρχει τέτοια διάσταση απόψεων στη διεθνή κοινότητα, ώστε οποιαδήποτε συνθήκη δε θα είχε αποτέλεσμα, οπότε η ιδέα της διακήρυξης είναι, να βρούμε μια γενική γλώσσα, που θα μας ικανοποιεί όλους», σχολίασε ο Βέλγος διπλωμάτης Μαρκ Πεκστίν

33 Γίνεται «θεραπεία» του θέματος με απαγορεύσεις και ποινές; Οι εισηγήσεις επιτροπών βιοηθικής και οι σχετικές νομοθεσίες,τι αποτελούν; Νομική πτυχή

34 Οι επιτροπές ιατρικής ηθικής και δεοντολογίας αποτελούν σήμερα καθεστώς, σε όλες τις προηγμένες χώρες του κόσμου. Ίσως γιατί και τα αντίστοιχα προβλήματα γίνονται όλο και περισσότερα, ίσως όμως και γιατί η παγκόσμια συνείδηση, γίνεται όλο και πιο ευαίσθητη απέναντί τους.

35 Κέντρο βιοηθικής Αθηνών

36 Ο δρ Φουκουγιάμα πιστεύει ότι ορισμένες πρακτικές πρέπει να απαγορευθούν εξ ολοκλήρου, όπως η ανθρώπινη κλωνοποίηση, την οποία θεωρεί ανήθικη. Παρά τη συμμετοχή του στο Συμβούλιο Βιοηθικής, αμφιβάλλει για την αποτελεσματικότητα τέτοιων κρατικών επιτροπών, ζητώντας αντίθετα νομοθετικές ρυθμίσεις και «θεσμούς με κατασταλτικές δικαιοδοσίες». Ο δρ Φουκουγιάμα σκοπεύει να αφιερώσει τα ερχόμενα χρόνια, στη μελέτη νομικού πλαισίου για τη βιοτεχνολογία, καθώς θεωρεί ανεπαρκές το υπάρχον σύστημα ελέγχου, υπό την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων.

37 H θέση του Φουκουγιάμα στο Συμβούλιο Bιοηθικής του Λευκού Oίκου, δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στις απόψεις του. Αν και χαιρετίζει τις προσπάθειες του επιστημονικού κόσμου για αυτορρύθμιση, εκτιμά ότι οι οικονομικοί δεσμοί της επιστημονικής κοινότητας με τις εταιρείες βιοτεχνολογίας, θα οδηγήσουν σε παραβίαση, του άτυπου αυτού μορατόριουμ.

38 Ο δρ.Φράνσις Φουκουγιάμα, Παρόλο που θεωρεί την επιστήμη κινητήριο δύναμη της ανθρώπινης ιστορίας τα τελευταία 500 χρόνια, αναφέρει ότι φοβάται για τις ανεύθυνες κερδοσκοπικές χρήσεις των γονιδιακών μελετών. 17/11/2002

39 Οι ραελιανοί έχουν στόχο να μεταδοθεί σιγά σιγά στην κοινή γνώμη η εντύπωση, ότι η κλωνοποίηση είναι αναπόφευκτη. Αφού ο κλώνος αργά ή γρήγορα θα έλθει, ποιος ο λόγος να συζητάμε την απαγόρευση αυτής της πρακτικής; Αν δεν τα καταφέρουν οι ευνοούμενοι των εξωγήινων, θα το πετύχει ο Αντινόρι ή ο Ζαβός. «Καλό είναι λοιπόν να συνηθίζουμε την ιδέα».

40 Ραελιανοί

41 Η δημοκρατία δεν αποτελεί έτσι σύμμαχο της κλωνοποίησης, αλλά τον μεγαλύτερο εχθρό της. Το βρυκολακίστικο χαμόγελο της κυρίας Μπουασελιέ μπορεί τελικά να μας κάνει καλό. Δηλαδή να μας αφυπνίσει. ΤΑ ΝΕΑ,

42 Θεολογική πτυχή Γιατί το πρόβλημα του κάθε ανθρώπου, δεν είναι οικονομικό ή ηθικό, αλλά οντολογικό; Πώς ο Χριστός διά της Εκκλησίας, μας σώζει;

43

44 Το βιοηθικό πρόβλημα λοιπόν για τη χρήση των βλαστοκυττάρων, βασικά συνδέεται με την καταστροφή ή όχι των εμβρύων, από τα οποία θα αφαιρεθούν.

45 Ὡ ς Ὀ ρθόδοξοι Χριστιανο ὶ θεωρο ῦ με ὅ τι ἡ ἀ νθρωπίνη ζω ὴ ἀ ρχίζει « ἐ ξ ἄ κρας συλλήψεως» κα ὶ μάλιστα ὅ σο περισσότερο ἀ δύναμη κα ὶ κεκρυμμένη ε ἶ ναι, τόσο περισσότερο χρήζει τ ῆ ς δικ ῆ ς μας φροντίδας κα ὶ τ ῆ ς προστασίας το ῦ νομοθέτη. Τ ὸ ἔ μβρυο, ε ἴ τε ὡ ς γονιμοποιημένο ὠ άριο, ε ἴ τε ὡ ς ζυγώτης, ε ἴ τε ὡ ς βλαστοκύστη, ε ἶ ναι τέλειος ἄ νθρωπος κατ ὰ τ ὴ ν ταυτότητα κα ὶ διαρκ ῶ ς τελειούμενος, κατ ὰ τ ὴ ν φαινοτυπική ἔ κφραση κα ὶ ὀ ργάνωση.

46 Νά τονισθ ῇ, ὅ τι ἀ ποφάσεις διά θέματα τοιαύτης ὑ ψίστης δογματικ ῆ ς σημασίας, δέν ε ἶ ναι δυνατόν νά λαμβάνωνται ὑ πό Συνόδων τοπικ ῶ ν Ἐ κκλησι ῶ ν, ἀ λλά ὑ πό Ο ἰ κουμενικ ῶ ν ἤ Πανορθοδόξων. (πόσο μάλλον από άτομα ή ομάδες) Καί θέτομεν τό καίριον, διά τό μέλλον πλέον, ἐ ρώτημα: Πο ῖ ος ἐ λέγχει τοια ῦ τα κείμενα καί πο ῖ αι συλλογικαί-συνοδικαί διεργασίαι, δύνανται νά ἀ ποτρέψουν «ε ἰ δικούς» τινάς ἐ πί θεμάτων, ἅ τινα δέον ὅ πως ἀ ντιμετωπίζωνται μετ΄ ε ὐ ρυτέρων ἑ ρμηνευτικ ῶ ν καί δογματικ ῶ ν- παραδοσιακ ῶ ν- ἁ γιοπατερικ ῶ ν προσεγγίσεων; Επισκ. Γλυφάδας, Παύλος

47 Εκκλησία Ελλάδας Ἡ Ἐ κκλησία ἐ κφράζει τ ὴ ν κατηγορηματικ ὴ ἀ ντίθεσή της, στ ὴ ν διεξαγωγ ὴ πειραμάτων σ ὲ ἀ νθρώπινα ἐ μβρυϊκά κύτταρα. Α ὐ τ ὸ πο ὺ ἔ τσι ὀ νομάζεται, ἐ ξυπονοε ῖ τ ὴ ν καταστροφ ὴ, ὄ χι ἐ μβρυϊκ ῶ ν κυττάρων, ἀ λλ ὰ ἀ νθρωπίνων ἐ μβρύων.

48

49 Μια βασική αρχή που συναντούμε πολλές φορές και με διάφορους τρόπους έκφρασης στην Αγία Γραφή, είναι ο σεβασμός και η προστασία της ανθρώπινης ζωής, με την εντολή: «ου φονεύσεις». Αν, επομένως, σε οποιαδήποτε μέθοδο, που χρησιμοποιούν οι Βιοεπιστήμες, είναι δυνατό να υπάρξει καταστροφή ανθρώπινης ζωής σε οποιοδήποτε στάδιό της, τότε είναι φανερό ότι η μέθοδος, προσκρούει στο θέλημα του Θεού.

50 Ἡ ἄ ποψη ὅ τι τ ὸ ἀ νθρώπινο πρόσωπο ἀ ρχίζει ν ὰ διαμορφώνεται ἀ π ὸ τ ὴ ν 14η μέρα τ ῆ ς συλλήψεως, προσφέρει μ ὲ ν ἄ λλοθι σ ὲ ὅ σους θέλουν ν ὰ προωθήσουν τ ὴ ν ἔ ρευνα, ἀ λλ ὰ ἔ χοντας σχολαστικ ὴ προέλευση κα ὶ ὄ χι ἐ πιστημονική βάση ἀ ποτελε ῖ ὑ ποκειμενικ ὴ πίστη κα ὶ α ὐ θαίρετη δοξασία. Ἡ Ἐ κκλησία κα ὶ ἡ χριστιανικ ὴ συνείδηση δέχονται τ ὸ ν ἄ νθρωπο, ὡ ς πρόσωπο μ ὲ α ἰ ώνια κα ὶ ἀ θάνατη προοπτικ ὴ, ἀ π ὸ τ ὴ ν στιγμ ὴ τ ῆ ς συλλήψεώς του.

51 Μικρό!..τόσο μικρό… μαζί και αφανές;

52 Ὁ ἄ νθρωπος ὡ ς πρόσωπο ἔ χει μεγαλύτερη ἀ ξία ἀ π ὸ τ ὴ ν βιολογικ ὴ ζωή. Ὁ κίνδυνος τ ῆ ς ἀ ντικειμενοποιήσεως το ῦ ἀ νθρώπου κα ὶ τ ῆ ς χρήσεώς του ὡ ς ὑ λικο ῦ, ε ἶ ναι πλέον ὁ ρατός.

53 Ως κληρικοί ασχολούμαστε με τον άνθρωπο, που είναι πλασμένος «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση» Θεού. Γνωρίζουμε σαφώς ότι ο άνθρωπος, έστω και αν κλωνοποιηθεί, κάτι με το οποίο δεν συμφωνούμε, εν τούτοις έχει ψυχή, η οποία δημιουργείται από το Θεό και βέβαια, δεν μεταβιβάζεται με τη μεταμόσχευση του γενετικού υλικού.

54 Ξέρουμε ότι έχουν ένα παγκόσμιο χαρακτήρα αυτά τα προβλήματα, είναι εντελώς καινοφανή, προκαλούν ευαίσθητες χορδές της ανθρώπινης ψυχής και ζωής και απαιτούν αυτή την επικοινωνία.. Αποτελούν έναν πολύ ικανοποιητικό και αξιόλογο φορέα προσφοράς της μαρτυρίας της Ορθοδόξου ανθρωπολογίας, όπως, επίσης και αφορμή να κατανοήσουμε καλύτερα το μυστήριο του ανθρώπου, μέσα από την πρόκληση, η οποία δημιουργείται στην εποχή μας.

55 «Το ενδιαφέρον είναι ότι και με τις Διαχριστιανικές επαφές που έχουμε, βλέπουμε πόσο μπροστά βρίσκεται η Εκκλησία της Ελλάδος, στην όλη επεξεργασία και γι’ αυτό φθάσαμε στο σημείο, να ζητούν τη συνεργασία με πολύ ευνοϊκούς για εμάς όρους και με έναν ιδιαίτερο σεβασμό, και εκπρόσωποι των Προτεσταντικών ομολογιών και των Ρωμαιοκαθολικών.» Νικόλαος Χατζηνικολάου, μητρ. Μεσογαίας και Λαυρεωτικής

56 «… Η διάθεση, όχι η πολιτική διάθεση των εκπροσώπων των άλλων Θρησκειών, αλλά του ίδιου του λαού, συχνά είναι διάθεση δίψας και προσδοκίας για κάποιον άλλου είδους λόγο. Η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει τον άλλο Λόγο και αυτό τον άλλο Λόγο, μπορεί να τον προσφέρει με ποικίλους και απεριόριστους τρόπους…. είναι πολύ περισσότερο ένοχο, το να απαγορεύσουμε εμείς το διάλογο με τους συνανθρώπους μας, διάλογο στον οποίο θα μπορούσαμε να καταθέσουμε το θησαυρό της δικής μας Πίστεως, Θεολογίας, Ιερής Παραδόσεως και Ζωής. Αυτά είναι βιωμένα πράγματα τα οποία μπορούμε να τα πούμε…

57 Το πιο απάνθρωπο, ίσως, είναι αυτό που ακούεται ότι με την κλωνοποίηση θα δημιουργούνται όντα, από τα οποία θα παίρνουμε όργανα για μεταμοσχεύσεις σε άλλους ανθρώπους. Μα είναι σωστό για χάρη του δέκτη, να θυσιάζεται ο δότης; Ο κλωνάνθρωπος, για την Εκκλησία, είναι άνθρωπος, όχι ανθρωποειδές. Ευχής έργο θα ήταν αν, με οποιαδήποτε επιστημονική μέθοδο, μπορούσαμε να δημιουργήσουμε όργανα και όχι ανθρώπους, από τους οποίους να αφαιρούμε τα όργανα. Θα ήταν μεγάλη ευλογία και ευεργεσία για την ανθρωπότητα.

58 Θα έχει ψυχή ή όχι ο κλώνος; Πώς ο Θεός θα θέλει να δημιουργεί μια νέα ψυχή, όταν θα παρεμβαίνουν οι τεχνικές κλωνοποίησης; (στα ομόζυγα δίδυμα έχουμε δύο πρόσωπα με ξεχωριστή ψυχή και ίσως και γι’ αυτό όχι ακριβώς ίδιο σώμα.)

59 « Η ΜΕΝ ΨΥΧΗ ΣΥΝΕΧΟΥΣΑ ΤΟ ΣΩΜΑ ῼ ΚΑΙ ΕΚΤΙΣΘΗ, ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΣΤΙΝ, ΟΥΧ ΩΣ ΕΝ ῼ ΟΥΔ’ ΩΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΗ, ΑΛΛ’ ΩΣ ΣΥΝΕΧΟΥΣΑ ΤΕ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΥΣΑ ΚΑΙ ΖΩΟΠΟΙΟΥΣΑ ΤΟΥΤΟ ΚΑΙ ΤΟΥΤ’ ΕΧΟΥΣΑ ΘΕΟΥ » (Γρηγορίου Παλαμ ᾶ, Φιλοκαλία ΛΗ΄ Τ ῶ ν θεολογικ ῶ ν, ἠ θικ ῶ ν καί πρακτικ ῶ ν κεφαλαίων). Ἡ ψυχή προϋπάρχει το ῦ ἐ γκεφάλου ἐ κ τ ῆ ς στιγμ ῆ ς τ ῆ ς συλλήψεως καί ε ἶ ναι τελεία, ἐ ν ῷ ὁ ἐ γκέφαλος σχηματίζεται σταδιακ ῶ ς καί διαχρονικ ῶ ς.

60

61 Υπόθεση…. Αν βρούμε φάρμακο για το θάνατο-αθανασία, για τα γηρατειά, ακόμη και για την κακία-αρετή, μπορούν να λυθούν τα ανθρώπινα προβλήματα;

62 Ασφαλώς όχι…. Όλα τα προβλήματα του ανθρώπου, προέρχονται από την κακή χρήση της Ελευθερίας, που είναι η έλλειψη αγάπης. Αν πρώτα επικρατήσει ελεύθερα η Αγάπη (η Βασιλεία του Θεού), τότε έχει νόημα και η αφθαρσία, και η νεότης και η αιωνιότης…Φανταστείτε τον κόσμο όπως τώρα, χωρίς τέλος- τι φρίκη….!

63

64 Γενικά Συμπεράσματα Δε γίνεται θεραπεία ανθρωπίνων προβλημάτων με απαγορεύσεις μόνο. Μπορεί μελλοντικά παράνομα ή και νόμιμα να γίνει, οπόταν θα μένει να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες. Είναι ένας πειρασμός και πάλι…σίγουρα μπορεί να οδηγήσει την ανθρωπότητα στην πτώση- καταστροφή. Είναι και μια προσπάθεια να μην μπούμε στο ζυγό του γάμου (σε «οδό» σωτηρίας). Θεολογικά ίσως είναι η ίδια η εδεμική πρό(σ)κληση για ισοθεϊα. Η πρόληψη των συνεπειών, αλλά και μόνη θεραπεία, είναι η «υπακοή στην Εκκλησία».

65 Ο ἱ διακρίσεις ἀ νάμεσα στο ὺ ς ἀ νθρώπους ὅ λο κα ὶ περισσότερο α ὐ ξάνουν. Ὅ λα δείχνουν π ὼ ς ἡ πορεία τ ῶ ν κοινωνι ῶ ν μας ε ἶ ναι καθαρ ὰ πλέον «ε ὐ γονική» κα ὶ ρατσιστική. Ἡ προσπάθεια ὅ μως βελτιώσεως τ ῆ ς ζω ῆ ς, δ ὲ ν μπορε ῖ ν ὰ περν ᾶ ἀ π ὸ τ ὴ ν καταστροφ ὴ ἑ κατομμυρίων ἀ νθρωπίνων ὑ πάρξεων ἐ μβρυϊκ ῆ ς ἡ λικίας.

66 Αρχές για κύτταρα ομφάλιου λώρου Η συλλογή και φύλαξη αίµατος οµφάλιου λώρου, είτε πρόκειται για οµόλογη ή ετερόλογη χρήση ή για έρευνα, θα πρέπει να γίνεται µε σεβασµό των θεµελιωδών ηθικών αρχών και αξιών όπως:

67 α) της ανθρώπινης αξιοπρέπειας που περικλείει και την αρχή της µη εµπορευµατοποίησης του ανθρώπινου σώµατος, (β) της αυτονοµίας και της αυτοδιάθεσης του ατόµου που απαιτεί την πλήρη και ορθή πληροφόρηση, (γ) της δικαιοσύνης και αλληλεγγύης όσον αφορά την δίκαιη πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας,

68

69 (δ) της υποχρέωσης να ευεργετεί κανείς το συνάνθρωπο του ιδίως στον τοµέα της υγείας, (ε)της υποχρέωσης να µη βλάπτει κανείς το συνάνθρωπο του, περιλαµβανοµένης της υποχρέωσης για προστασία των ευάλωτων οµάδων και ατόµων και της υποχρέωσης σεβασµού της εµπιστευτικότητας και της ιδιωτικής ζωής. (ζ) εφαρµογή των αρχών της αναλογικότητας που απαιτεί την ύπαρξη ισοζυγίου µεταξύ µέσων που χρησιµοποιούνται και σκοπών που εξυπηρετούνται.

70 Συμπεράσματα: Είναι ταυτόχρονα και προσωπικό ζήτημα του κάθε νος,αφού στον πυρήνα του θέματος, είναι η ανθρώπινη Ελευθερία. Ο άνθρωπος είναι ελεύθερος και δυστυχώς μπορεί να ενεργεί και ενάντια στον προορισμό του-πηγή όλων του των προβλημάτων. Αν δεν μπορούμε να προλάβουμε, σίγουρα θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες αυτής της επιλογής.

71 Ερώτηση μαθ. Ελένης Καλλή Θα θελήσει ο Θεός να μας κάνει συνεργάτες του στη δημιουργία νέων ανθρώπων; Ασφαλώς μόνο αν δεν παραβιάζουμε τους όρους μιας τέτοιας διμερούς συμφωνίας μπορούμε να είμαστε αξιόπιστοι συνεργάτες Του. Κάτι το οποίο θέλει πολύ να πετύχουμε. Να του μοιάσουμε!!!

72


Κατέβασμα ppt "Κλωνοποίηση Κριτική: από επιστημονική- φιλοσοφική, ιατρική- βιολογική, κοινωνική, οικονομική-πολιτική, νομική, θεολογική άποψη."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google