Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

5 ο Συνέδριο στη Σύρο – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "5 ο Συνέδριο στη Σύρο – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 5 ο Συνέδριο στη Σύρο – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει SOS» ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ευσταθίου Αθανασία Καφετζιδάκη Μαρία Κύρκος Νίκος Μπαρχαμπά Μαρία Παπαευθυμίου Σωτήρης Σταματοπούλου Ελένη Τσιαγιαννίδου Πηνελόπη Αναστασιάδης Παναγιώτης Σύρος 2009

2 Πρόταση εφαρμογής σχεδίου εργασίας μέσω Διαδραστικής Τηλεδιάσκεψης, μεταξύ δύο απομακρυσμένων τάξεων. Βασίζεται στο πρόγραμμα: «Οδυσσέας » Αναπτύσσεται στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης

3 Τι είναι η Διαδραστική Τηλεδιάσκεψη; Εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενοι από δύο ή περισσότερα γεωγραφικά σημεία έρχονται σε επαφή επικοινωνούν συνεργάζονται συμμετέχουν ενεργά σε ένα δυναμικό περιβάλλον αλληλεπίδρασης σε πραγματικό χρόνο, μέσω ήχου, ζωντανής εικόνας και δεδομένων (Anastasiades, 2008, όπ. αναφ. στο Αναστασιάδης, 2008)

4 Πρόγραμμα «Οδυσσέας» Κεντρικός στόχος: Η Παιδαγωγική Αξιοποίηση της Δ.Τ. στο σχολείο του 21ου αιώνα Η άμβλυνση του φαινομένου του Ψηφιακού Δυϊσμού ιδιαίτερα για μαθητές ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών. 2000, πιλοτική εφαρμογή σε Δ.Σ. της Κυπριακής Δημοκρατίας. 2004, Δ.Σ. Κύπρου - Ελλάδας Μέχρι σήμερα: 75 εκπαιδευτικές τηλεδιασκέψεις 1000 περίπου μαθητές 45 εκπαιδευτικοί 16 Δ.Σ. της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας Το ταξίδι συνεχίζεται... (Παναγιώτης Σ. Αναστασιάδης)

5 Τεχνολογικό μοντέλο Ανά σχολική μονάδα χρειαζόμαστε: σύνδεση με το διαδίκτυο κάμερα τηλεδιάσκεψης βιντεοπροβολέα ή τηλεόραση υπολογιστή τηλεφωνική συσκευή

6 Μοντέλο χωροταξικού σχεδιασμού αιθουσών Διομαδικό Ακροατήριο Ενδοομαδικό Ακροατήριο

7 «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει SOS» Στόχοι: να γνωρίσουν μαθητές το νέο κλιμακούμενο υβριδικό μαθησιακό περιβάλλον της Δ.Τ. να ευαισθητοποιηθούν και να διαμορφώσουν άποψη πάνω στη συμβολή των ζώων που απειλούνται με εξαφάνιση στην ισορροπία του οικοσυστήματος να κινητοποιηθούν αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες δράσης για την προστασία των απειλούμενων ζώων

8 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ (Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ Δ.Τ.) Τα στάδια διδασκαλίας (Η Πυραμίδα της ΔΤ σύμφωνα με το πρόγραμμα «Οδυσσέας») ΤΗΛΕΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Τηλεδιάσκεψη 1 Εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της Τηλεδιάσκεψης και γνωριμία των δύο τάξεων Παρουσιάσεις των δύο σχολείων Γέφυρα: Ανάδυση του θέματος Τηλεδιάσκεψη 2 - Εικονική Τάξη Επέκταση του θέματος: σύνδεση της βιοποικιλότητας με τον πολιτισμό και τις πανανθρώπινες αξίες / Ανάδειξη των αξόνων της περαιτέρω διερεύνησης του θέματος Τηλεδιάσκεψη 3 Τηλεσυνεργασία (αδελφοποίηση τάξεων) Σύγχρονη συνεργασία τοπικής και απομακρυσμένης τάξης Συγκρότηση συνεργατικών σχεδίων δράσης Τηλεδιάσκεψη 4 Διαδραστική τηλεπαρουσίαση Παρουσίαση κοινών δράσεων Κριτικός αναστοχασμός - Σχέδια για την περαιτέρω αντιμετώπιση του προβλήματος

9 Θεωρητικό – Μεθοδολογικό πλαίσιο Κοινωνικοεποικοδομητικές θεωρίες μάθησης Χειραφετικό ενδιαφέρον Μεθοδολογία «Σχεδίου εργασίας» (project) Διαθεματική προσέγγιση Ομαδοσυνεργατική (ενδοομαδική & διομαδική) διαδικασία Παιδαγωγικό μοντέλο του προγράμματος «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»

10 Διδακτικές στρατηγικές Καταιγισμός ιδεών, διερεύνηση πρότερων γνώσεων Εμπλοκή σε αυθεντικές καταστάσεις επίλυσης προβλήματος Ανίχνευση και τροποποίηση των εναλλακτικών ιδεών των μαθητών Αντιπαράθεση απόψεων Παιχνίδι ρόλων, δραματοποίηση Κατασκευή εννοιολογικών χαρτών Παιδαγωγικό σενάριο

11 Προετοιμασία 1ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Φυσικά, Γλώσσα, Ιστορία, Αισθητική αγωγή Θεματική περιοχή: Ο τόπος μας, το σχολείο μας, η τάξη μας Σκοπός: να γνωρίσουν καλύτερα το περιβάλλον που ζουν και να αναπτύξουν δεξιότητες συλλογής, επεξεργασίας και παρουσίασης δεδομένων

12 Προετοιμασία 1ης ΤηλεΔιάσκεψης Επικοινωνία εκπαιδευτικών Χωρισμός Ομάδων Εργασίας μαθητών (3 ομάδες) Ανταλλαγή φακέλων γνωριμίας Δημιουργία Blog: Προετοιμασία παρουσιάσεων 1ης Τηλεδιάσκεψης

13 1η ΤηλεΔιάσκεψη «γνωριμίας» Τίτλος: «Τηλεδιάσκεψη Γνωριμίας» Γενικός στόχος: Εξοικείωση των μαθητών των δύο σχολείων με τη διαδικασία της Τηλεδιάσκεψης και γνωριμία των δύο τάξεων μέσω αυτής της διαδικασίας.

14 ΙωάννΙωάνν. – Αλεξανδρ.Αλεξανδρ.

15 Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Φυσικά, Γλώσσα, Αισθητική αγωγή Θεματική περιοχή: Ζώα και οικοσυστήματα Γενικός στόχος: να προσεγγίσουν βιωματικά και με αυθεντικό τρόπο την έννοια «οικοσύστημα» και να ανακαλύψουν τη στενή σχέση που υπάρχει ανάμεσα στην υποβάθμιση των οικοσυστημάτων και τα απειλούμενα είδη.

16 Παιδαγωγικό σενάριο Τρεις φανταστικοί ήρωες γίνονται βοηθοί των μαθητών, τους συνοδεύουν σε όλες τις δραστηριότητες με προτάσεις και ιδέες και επικοινωνούν μαζί τους μέσα από το blog και το . Δασικά οικοσυστήματα: βοηθός ο Λούπος Λυκοφρύδης Υγρότοποι: Βοηθός η Περιστέρα Αργυροπελεκάνου Θαλάσσια οικοσυστήματα: βοηθός ο Μάριος Γλάρος

17 Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Α΄ Ενότητα Τ. Δ.

18 Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης Α΄ Ενότητα Δραστηριότητες Διαμόρφωση συμβολαίου συνεργασίας, συνάντηση με υπεύθυνο δασαρχείου Μελέτη πεδίου Σύνθεση ενιαίων εικονογραφημένων κειμένων Ανταλλαγή των κειμένων μέσω του BlogBlog Συγκριτική μελέτη (χλωρίδα-πανίδα, ανθρώπινες δραστηριότητες, απειλές για τα οικοσυστήματα) Κατασκευές παιχνιδιών-Τροφική αλυσίδα Ανασύνθεση του εννοιολογικού χάρτη της 1ης τηλεδιάσκεψης Ταξινόμηση των απειλούμενων ζώων της Ελλάδας ανά οικοσύστημα: δασικό, υγροτοπικό, θαλάσσιο

19 Προετοιμασία 2ης ΤηλεΔιάσκεψης B΄ Ενότητα Δραστηριότητες Διερεύνηση απειλούμενων ζώων σε όλα τα οικοσυστήματα (δασικό-υγροτοπικό-θαλάσσιο) της Ελλάδας Γνωριμία με τις προστατευόμενες περιοχές, περιβαλλοντικές οργανώσεις Σύνθεση ταυτότητας ζώων πάνω σε ημιδομημένο εννοιολογικό χάρτη Οδηγίες εννοιολογικό χάρτη Οδηγίες Σύνθεση διαδικτυακών χαρτών (χρήση wikimapia) – Προστατευόμενες περιοχές – Καταφύγια απειλούμενων ειδών (Συνεργασία τοπικής και απομακρυσμένης τάξης)χρήση wikimapia Ανταλλαγή παιχνιδιών μέσω του blogπαιχνιδιών

20 2η ΤηλεΔιάσκεψη (Εικονική τάξη-Τηλεδιδασκαλία) Τίτλος: Γιατί πρέπει να τα προστατεύουμε; Στόχος: Να πλουτίσουν τον περιβαλλοντικό τους γραμματισμό και να συνειδητοποιήσουν ότι η προστασία των απειλούμενων ειδών αποτελεί κομμάτι πανανθρώπινων αξιών.

21 2η ΤηλεΔιάσκεψη

22 Προετοιμασία 3ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μουσική, Φυσική Αγωγή, Αγγλικά Θεματική περιοχή: Τα ζώα πηγή έμπνευσης και πολιτισμικής δημιουργίας Στόχος: να έρθουν οι μαθητές σε επαφή με πολιτιστικές δημιουργίες που σχετίζονται με τα απειλούμενα είδη ζώων που μελετούν.

23 Προετοιμασία 3ης ΤηλεΔιάσκεψης

24 Καταγραφή των ευρημάτων σε Φ.Ε.Φ.Ε. Συνθέτουν ταμπλό Δημιουργία διομαδικών παιχνιδιών με παροιμίες, αλφαβητάρια ζώων, συνεργατικό παραμύθι Προτάσεις στην τάξη υλικού για επεξεργασία (κείμενα, ταινίες, χορογραφίες τραγουδιών κλπ.) Καθορισμός των αξόνων Τηλεσυνεργασίας (3η Τηλεδιάσκεψη)

25 3η ΤηλεΔιάσκεψη ( Τηλεσυνεργασία - Αδελφοποίηση τάξεων ) Τίτλος Μαθήματος: «Αναλαμβάνουμε δράση» Σκοπός Η συνεργασία των διομάδων και η ελεύθερη έκφραση των ιδεών τους πάνω στο θέμα που διαπραγματεύονται.

26 3η ΤηλεΔιάσκεψη

27 Προετοιμασία 4ης ΤηλεΔιάσκεψης Γνωστικά αντικείμενα: Γλώσσα, Μαθηματικά, Αισθητική Αγωγή Θεματική περιοχή: Ανάληψη δράσης Στόχοι: υλοποίηση των δραστηριοτήτων για ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση του κοινωνικού συνόλου προαγωγή του αισθήματος κοινής ευθύνης Συνεργασία των ομάδων τοπικής και απομακρυσμένης τάξης για κοινή δράση

28 Προετοιμασία 4ης ΤηλεΔιάσκεψης 1η Δραστηριότητα Διομάδα δάσους: Επεξεργασία άρθρων και συγγραφή άρθρουσυγγραφή Κατασκευή αφίσας με μορφή σεναρίου Διομάδα υδροβιότοπων: Έρευνα σε συμπολίτες: Τι γνωρίζουμε για τα απειλούμενα είδη; Σύνταξη ερωτηματολογίου από κοινού με τη χρήση του blog, επεξεργασία των δεδομένων (excel)ερωτηματολογίου Διομάδα θάλασσας: Χτίσιμο επιχειρημάτων μέσα από άρθρα εφημερίδωνεπιχειρημάτων Προετοιμάζουμε την αντιπαράθεση απόψεων

29 Προετοιμασία 4ης Τηλεδιάσκεψης 2η Δραστηριότητα Όλα τα παιδιά και των δύο τάξεων Στο Δημαρχείο... Διαμαρτυρία με πικετοφορία και πάγωμα κινήσεων Ανάρτηση αφίσας Συνέντευξη

30 4η ΤηλεΔιάσκεψη (Διαδραστική Τηλεπαρουσίαση) Τίτλος: «Αποκτήσαμε άποψη και την κάναμε πράξη...» Σκοπός: Η προαγωγή του αισθήματος της αδελφοποίησης μέσα από την παρουσίαση των κοινών δράσεων και η ευαισθητοποίηση των μαθητών για συνεχή κινητοποίηση.

31 4η ΤηλεΔιάσκεψη

32 Συζήτηση Η Δ.Τ. μέσα από το πρόγραμμα «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» μηδενίζει τις φυσικές αποστάσεις, δίνει μια ακόμη ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς απομακρυσμένων περιοχών να συνεργαστούν, να αλληλεπιδράσουν, να ανταλλάξουν απόψεις και να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους μέσα σε ένα διαφορετικό μαθησιακό πλαίσιο που δημιουργείται από τους σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας. Το συγκεκριμένο σχέδιο εργασίας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται… Μια σιωπή που φωνάζει SOS» φιλοδοξεί να συνεισφέρει στην προετοιμασία ενεργών πολιτών με διάθεση ανάληψης δράσης απέναντι στα παγκόσμια περιβαλλοντικά ζητήματα.

33 Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει SOS» Σας ευχαριστούμε...

34 tp://nespa.pblogs.gr/2008/07/ html


Κατέβασμα ppt "5 ο Συνέδριο στη Σύρο – ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Απειλούμενα ζώα Προστατευόμενες περιοχές της Ελλάδας «Ανάσες και ψίθυροι που χάνονται... μια σιωπή που φωνάζει."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google