Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ρέθυμνο 2009 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΑΜΑΡΙΩΤΟΥ» Β΄ Εξάμηνο 2008-2009.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ρέθυμνο 2009 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΑΜΑΡΙΩΤΟΥ» Β΄ Εξάμηνο 2008-2009."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Ρέθυμνο 2009 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΑΜΑΡΙΩΤΟΥ» Β΄ Εξάμηνο Κατεύθυνση: Γενική Αγωγή Μάθημα: Η τηλεδιάσκεψη στο Δημοτικό Σχολείο II Πρακτική εφαρμογή Θέμα: «Ψηφίδες από τη λαϊκή παράδοση του τόπου μου» Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΜΑΣ Επιστημονικός Υπεύθυνος Αναστασιάδης Παναγιώτης Επίκουρος Καθηγητής Π.Τ.Δ.Ε. Κρήτης Μάλλιαρης ΚυριάκοςΜπατσολάκη ΓεωργίαΠαπαϊωάννου Κων/νοςΠούλου ΑικατερίνηΣαρικάκη Γεωργία

3 Ρέθυμνο 2009 Συνεργαζόμενα Σχολεία ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΗ Δημοτικό Σχολείο Σίφνου1 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου

4 Ρέθυμνο 2009 Γενική περιγραφή  Ο πλούτος της λαϊκής παράδοσης της Κρήτης και των Κυκλάδων.  Οι διαφορές-ομοιότητες που παρουσιάζουν οι δυο τόποι μεταξύ τους.  Η περιέργεια των μαθητών να γνωρίσουν από απόσταση έναν άλλο τρόπο ζωής.  Η μαγεία της ανακάλυψης των «κρυμμένων θησαυρών» της λαϊκής παράδοσης.  Η επιθυμία για ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών σε θέματα λαϊκής παράδοσης. Λόγοι επιλογής του θέματος – Συσχέτιση με συνεργαζόμενα Σχολεία

5 Ρέθυμνο 2009 Οι στόχοι μας  Γνωστικοί •Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης •Καλλιέργεια προφορικού και γραπτού λόγου •Εξοικείωση με την επιστημονική μεθοδολογία  Συναισθηματικοί • Ευαισθητοποίηση  Κοινωνικοί •Ανάληψη πρωτοβουλιών  Αισθητικοί •Αισθητική απόλαυση  Επικοινωνιακοί •Γνώσεις χειρισμού Η/Υ

6 Ρέθυμνο 2009 Μεθοδολογική Προσέγγιση  Βιωματική Επικοινωνιακή Διδασκαλία  Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία  Διαθεματική Προσέγγιση  Τηλεδιδασκαλία – Εικονική Τάξη  Μέθοδος Project – Σχέδια Εργασίας  Αξιολόγηση

7 Ρέθυμνο 2009 Επιλογή θέματος Συνδετικός κρίκος Σίφνου – Ρεθύμνου Μετεγγραφή μαθήτριας Ανάδυση του θέματος Με φυσικό τρόπο Μαθήτρια Εκδήλωση ενδιαφέροντος Για διατήρηση επικοινωνίας με το παλιό σχολείο Για βαθύτερη γνωριμία των πόλεων Ρεθύμνου – Απολλωνίας Σίφνου Για επικοινωνία των δυο σχολείων μέσω Αξιοποίηση της τηλεδιάσκεψης

8 Ρέθυμνο 2009 Προετοιμασία εκπαιδευτικών (κοινή και για τις δυο τάξεις)  Επιμόρφωση εκπαιδευτικών  Εξοικείωση εκπαιδευτικών με το σύστημα της τηλεδιάσκεψης  Συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών  Προετοιμασία φόρμας τηλεδιασκέψεων  Διερεύνηση ενός αρχικού σχεδιασμού δραστηριοτήτων  Επιλογή μεθόδου αξιολόγησης

9 Ρέθυμνο 2009 Προετοιμασία γονέων – μαθητών  Ενημέρωση Γονέων  Ενημέρωση μαθητών χωριστά σε κάθε τάξη  Διερεύνηση ενδιαφερόντων, δεξιοτήτων από λίστα που δίνει κάθε τάξη χωριστά

10 Ρέθυμνο 2009 Προσδοκίες εκπαιδευτικών  Ενεργητική εμπλοκή των μαθητών  Χαρά – ικανοποίηση μαθητών – εκπαιδευτικών  Καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος  Ανάπτυξη κριτικής – δημιουργικής – αναστοχαστικής σκέψης  Ανάπτυξη θετικών στάσεων:  Για τον «άλλο» τόπο  Για τους συμμαθητές της απομακρυσμένης τάξης  Για τις Τ.Π.Ε.

11 Ρέθυμνο 2009 Ανάδυση διερευνητικού ερωτήματος  Γνωριμία των παιδιών με τη λαϊκή παράδοση Ρεθύμνου -Σίφνου  Να εγείρει το ενδιαφέρον των μαθητών  Να έχει σχέση με τη ζωή τους  Να είναι σύνθετο και να χρειάζεται κάποιας μορφής ανάλυση για να απαντηθεί

12 Ρέθυμνο 2009 Δραστηριότητες πριν από την 1η Τηλεδιάσκεψη  Οι μαθητές συζητούν, αναλύουν κι επιλέγουν τρόπους αυτο – παρουσίασής τους & παρουσίασης: •Τάξης •Σχολείου •Τόπου Γνωριμία – Εισαγωγή στις θεματικές ενότητες

13 Ρέθυμνο 2009 Δημιουργία ομάδων εργασίας  Ανάθεση έργου σε ομάδες μεικτές (ετερογενείς) ως προς: •τη δυναμικότητα •την επίδοση •το φύλο  Κριτήρια ανάθεσης έργου: •Η εκδήλωση ενδιαφέροντος από τους ίδιους τους μαθητές •Οι προσωπικές δεξιότητες και οι προϋπάρχουσες γνώσεις κάθε μαθητή •Οι προτιμήσεις, οι κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών

14 Ρέθυμνο 2009 Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄)  Εισαγωγή – Γνωριμία (10΄)  Παρουσίαση τάξης Ρεθύμνου (20΄)  Παρουσίαση τάξης Σίφνου (20΄)  Γέφυρα – Κλείσιμο (10΄)  Αξιολόγηση 1ης τηλεδιάσκεψης Γνωριμία Τάξεων (Στάδιο Α)

15 Ρέθυμνο 2009 Δραστηριότητες πριν από την 2η Τηλεδιάσκεψη  Συλλογή υλικού  Επεξεργασία υλικού  Αρχική επιλογή – Καταγραφή θεματικών ενοτήτων  Δημιουργία εννοιολογικού χάρτη με τη βοήθεια του λογισμικού ειδικής χρήσης inspiration και με την τεχνική της ιδεοθύελλας (brainstorming)  Διαθεματικές εργασίες (cross-thematic integration) – Εποικοδομητικές δραστηριότητες ανάδειξης θεματικών ενοτήτων  Διερεύνηση για τη δυνατότητα εκπόνησης Σχεδίων Εργασίας  Τάξη Ρεθύμνου  Βιντεοσκόπηση συνέντευξης με αρχιτέκτονα. Φωτογράφιση παραδοσιακών κτηρίων.  Ηχογράφηση παραδοσιακών τραγουδιών - μαντινάδων με τη συνοδεία παραδοσιακών μουσικών οργάνων.  Τάξη Σίφνου  Επίσκεψη σε εργαστήριο αγγειοπλαστικής. Δημιουργία PowerPoint. Καταγραφή εντυπώσεων.  Εύρεση παραδοσιακών συνταγών. Παρασκευή παραδοσιακών φαγητών - γλυκών. Βιντεοσκόπηση. Δράσεις

16 Ρέθυμνο 2009 Δραστηριότητες κατά την 2η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄)  Δάσκαλος Ρεθύμνου  Εισαγωγή – Αφόρμηση(10΄)  Τάξη Σίφνου (20΄)  Τάξη Ρεθύμνου (20΄)  Δάσκαλος Σίφνου  Επανάληψη κεντρικών σημείων – Κλείσιμο Τηλεδιάσκεψης (10΄)  Αξιολόγηση 2ης τηλεδιάσκεψης Εικονική Τάξη (Στάδιο Β)

17 Ρέθυμνο 2009 Δραστηριότητες πριν από την 3η Τηλεδιάσκεψη Δράσεις Ομάδα Μαγειρικής Συλλογή παραδοσιακών συνταγών Ομάδα ΚεραμικήςΚατασκευή πήλινων αγγείων Ομάδα Αρχιτεκτονικής Αφίσα κολάζ με παραδοσιακά κτίσματα Ομάδα Μουσικής Δημιουργία μαντινάδων – Εκμάθηση παραδοσιακών χορών  Οι ομάδες αποφασίζουν και δημιουργούν ασύγχρονη πλατφόρμα επικοινωνίας  Εκθέτουν τη συλλογική εργασία τους στην αίθουσα τηλεδιάσκεψης

18 Ρέθυμνο 2009  Εισαγωγή – Χαιρετισμοί (3΄)  Αλληλοπαρουσίαση των ομαδικών προϊόντων εργασίας και συζήτηση (10΄)  Συμπλήρωση φύλλων εργασίας διαφορετικών για κάθε ομάδα (15΄)  Δραστηριότητες (20΄) Δραστηριότητες κατά την 3η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 60΄) Τηλεσυνεργασία (Στάδιο Γ) Ομάδα μαγειρικής Παρασκευή σαλάτας σιφνέικης - ντάκου Ομάδα κεραμικής Διακόσμηση πήλινων αγγείων με παραδοσιακά μοτίβα Ομάδα αρχιτεκτονικής Ομοιώματα παραδοσιακών κτισμάτων με πλαστελίνη Ομάδα μουσικής Δημιουργία σελιδοδεικτών – Διακόσμησή τους με μουσικά όργανα  Οι ομάδες συζητούν και καταλήγουν σε κάποια πρώτα συμπεράσματα

19 Ρέθυμνο 2009 Δραστηριότητες πριν από την 4η Τηλεδιάσκεψη  Οι ομάδες επικοινωνούν σε ασύγχρονη πλατφόρμα  Καταλήγουν στον τρόπο σχεδιασμού και παρουσίασης των τελικών σεναρίων της εργασίας τους. Η τάξη της Σίφνου:  Προετοιμάζει ένα σενάριο βασισμένο σε θεατρικό δρώμενο με τίτλο: «Παραδοσιακός γάμος». Περιλαμβάνει: Σκηνικά σχεδιασμένα σύμφωνα με τη σιφνέικη αρχιτεκτονική. Παραδοσιακή μουσική και χορό. Παραδοσιακά φαγητά και γλυκά σερβιρισμένα σε πήλινα σκεύη. Οι ομάδες της τάξης του Ρεθύμνου:  Παρουσιάζουν τέσσερα διαφορετικά σενάρια • Ομάδα κεραμικής: Δημιουργία παραδοσιακού παραμυθιού και δραματοποίησή του με πήλινους ήρωες. Βιντεοσκόπηση. • Ομάδα αρχιτεκτονικής: Παραδοσιακά κτίσματα με την τεχνική animation παρουσιάζουν τα υλικά κατασκευής τους, τα μέρη και την ονομασία τους. • Ομάδα μαγειρικής: Οργάνωση έκθεσης παραδοσιακών προϊόντων, φαγητών και γλυκών, και διαφήμισή τους από τα παιδιά. • Ομάδα μουσικής: Πρόσκληση από τηλεοπτικό σταθμό για παρουσίαση στοιχείων της παραδοσιακής μουσικής

20 Ρέθυμνο 2009  Παρουσίαση εργασιών (20΄για κάθε τάξη)  Εξήγηση του τρόπου δημιουργίας της εργασίας τους, απαντήσεις σε απορίες (15΄)  Συμπλήρωση φύλλων εργασίας που έχει ετοιμάσει κάθε ομάδα για τις άλλες με χιουμοριστικό ύφος (15΄)  Κλείσιμο με απονομή βραβείων και ευχαριστίες (10΄) Δραστηριότητες κατά την 4η Τηλεδιάσκεψη (διάρκεια 80΄) Παρουσίαση Εργασιών (Στάδιο Δ)

21 Ρέθυμνο 2009


Κατέβασμα ppt "Ρέθυμνο 2009 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΣΧΟΛΗ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΓΩΓΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ Δ.Ε. ΚΡΗΤΗΣ «ΜΑΡΙΑ ΑΜΑΡΙΩΤΟΥ» Β΄ Εξάμηνο 2008-2009."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google