Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΡΟΣ 2: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΛΕΞΑΚΗ ΕΛΕΝΗ ΑΕΜ 30219 ΑΡΓΥΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΕΜ 30222 ΚΑΚΑΡΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΕΜ 30236 ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΑΕΜ 30278.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΡΟΣ 2: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΛΕΞΑΚΗ ΕΛΕΝΗ ΑΕΜ 30219 ΑΡΓΥΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΕΜ 30222 ΚΑΚΑΡΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΕΜ 30236 ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΑΕΜ 30278."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕΡΟΣ 2: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΛΕΞΑΚΗ ΕΛΕΝΗ ΑΕΜ ΑΡΓΥΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΕΜ ΚΑΚΑΡΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΕΜ ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΑΕΜ 30278

2  ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΤΟ E-LEARNING ; Τη χρήση δικτυωμένων τεχνικών πληροφοριών στην εκπαίδευση και περιλαμβάνει : 1)Administration 2) Εφοδιαστική 3) Αξιολόγηση 4) Επικοινωνία 5) Εκπαίδευση 6) Μάθηση

3  1) σε αρχάριους για τους οποίους αποτελεί μια εισαγωγή  2) σε έμπειρους επαγγελματίες ως πηγή πληροφοριών και ταυτόχρονα ως πρόκληση Ο οδηγός αυτός χωρίζεται σε 2 μέρη, από τα οποία εδώ θα αναλυθεί το δεύτερο που ασχολείται με τα εξής : 1) Πρακτικές γνώσεις για τις μορφές της τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται στην ηλεκτρονική εκπαίδευση 2) Στάσεις εκπαιδευτικών και μαθητών στο περιβάλλον του e- learning 3) Το σχέδιο του περιεχομένου και των δραστηριοτήτων στο περιβάλλον e-learning 4) Η πολιτική και η ψυχολογία στο e-learning 5) Ηθικά, νομικά και οικονομικά ζητήματα

4 Σε αυτό το τμήμα δίνεται το backround της τεχνολογίας που χρησιμοποιείται στην ηλεκτρονική μάθηση. Παρατίθενται τα εξής σημεία : Α ) Μηχανήματα υπολογιστών Β ) Λογισμικό Γ ) χώρος, απόσταση Δ ) Ταχύτητες προσβασιμότητας και εύρος ζώνης Ε ) Εμπόδια / φραγμοί

5 Στην ηλεκτρονική μάθηση χρησιμοποιούνται τα ακόλουθα :  Επιτραπέζιοι υπολογιστές καθώς και φορητοί υπολογιστές που χρησιμοποιούνται από τους μαθητές όλο και περισσότερο  Συσκευές χειρός συμπεριλαμβανομένου κινητών τηλεφώνων,PDAs κ. ά.  Διαδραστικοί πίνακες και προτζέκτορες, αλλάζοντας σημαντικά τον τρόπο διδασκαλίας  Δίκτυα υπολογιστών που επιτρέπουν κοινή χρήση συσκευών ( πχ εκτυπωτής ) και την επικοινωνία μεταξύ των χρηστών  Διαδίκτυο που αποτελεί τη φυσική αρχιτεκτονική των υπολογιστών και των μεταξύ συνδέσμων  Διακομιστές αρχείων που τρέχουν τα δίκτυα, ιστοσελίδες, αποθηκεύουν μεγάλες ποσότητες πληροφοριών, διατηρούν βάσεις δεδομέων και στηρίζουν το διαδίκτυο Οι διακομιστές αρχείων δεν χρησιμοποιούνται άμεσα αλλά μεσολαβούν σε όλες τις εργασίες μαθητών και καθηγητών στα πλαίσια του e- learning

6 Περιλαμβάνει όλα τα προγράμματα και τα εργαλεία που τρέχουν στον υπολογιστή και μερικά από αυτά είναι τα εξής :  Λειτουργικά συστήματα : προγράμματα που αλληλεπιδρούν απευθείας με το hardware πχ windows  Εργαλεία παραγωγικότητας πχ επεξεργαστής κειμένου κτλ  Εργαλεία οργάνωσης πχ ημερολόγιο κτλ \  Πολυμέσα πχ εργαλεία που παίζουν μουσική  Παιχνίδια  Παγκόσμιο δίκτυο  Προγράμματα που επιτρέπουν στο πρόγραμμα περιήγησης να τρέχει πιο εσωτερικά είδη περιεχομένου πχ εξειδικευμένα βίντεο και μουσικά κλιπάκια  Λογισμικό για τις διάφορες υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω internet

7  3 βασικά σημεία για το χώρο στον οποίο γίνεται η χρήση της ηλεκτρονικής μάθησης : 1) Συνδεσιμότητα δικτύου και ηλεκτρική ενέργεια 2) Αποθήκευση και ασφάλεια 3) Υγεία και ασφάλεια, που περιλαμβάνει εργονομικά θέματα ( σωστά καθίσματα, σωστή στάση σώματος κτλ )

8  Γρήγορη πρόσβαση μαθητή σε υλικό ( ταχύτητα εξαρτάται από τύπο σύνδεσης, δίκτυο, άρα διακομιστή ) 2 τύποι σύνδεσης ( καλωδιακή, ασύρματη )  Εύρος ζώνης : ποσότητα πληροφοριών που μεταφέρει πληροφορίες σε συγκεκριμένο χρόνο Υπάρχουν πολλά είδη υλικών και αρχείων και δραστηριότητες που έχουν περισσότερο ή λιγότερο εύρος του αρχείου στο οποίο έχουν πρόσβαση οι μαθητές. Μεγάλο περιεχόμενο = αργή μεταφορά, άρα προβλήματα εκπαίδευσης από απόσταση

9 ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ : 1. CD, DVD με μεγάλα αρχεία = δύσκολη μετάδοση online 2. Προγράμματα που μειώνουν μέγεθος αρχείων 3. Αποστολή αρχείων σε συνεχή ροή = πολλά δεδομένα με ταυτόχρονη χρήση αρχείου

10  Τείχος προστασίας : περιορισμός ειδών κίνησης σε τοπικό δίκτυο και έξω κόσμο, περιορισμός πρόσβασης χρηστών. ( χρήστες = ηλεκτρονικοί μαθητές, ηλεκτρονικοί καθηγητές )  Κωδικοί πρόσβασης  Κρυπτογράφηση

11 Προσβασιμότητα : πρόσβαση σε ποσότητα και ποιότητα υπολογιστών και προσαρμογή τους σε ικανότητες και δυσκολίες του σπουδαστή Δεξιότητες και πεδία χρηστών : Α ) προπτυχιακοί : αυτοαξιολόγηση, παρεμβάσεις καθηγητή Β ) καθηγητές : δημιουργία αυτοπεποίθησης και παιδείας ως προς το e-learning για διευκόλυνση φοιτητή Τεχνική υποστήριξη : 1) υποστήριξη προσανατολισμού 2) Τεκμηρίωση και δυνατότητα συχνών ερωτήσεων 3) Υπηρεσία υποστήριξης μέσω ιντερνετ 4) Δυνατότητα εξυπηρέτησης σε μη εργάσιμες ώρες 5) Σωστή διαχείριση από χρήστη 6) Αυθεντικότητα και εφεδρική υποστήριξη 7) Αποθήκευση δεδομένων με χρήση λογισμικού αποκρυπτογράφησης.

12  Δραστήρια συμμετοχή στην οργάνωση της μόρφωσης  Ελεύθερο πεδίο δράσης μαθητή  Προτίμηση στην online διδασκαλία από μαθητές  Ανάγκη για εξειδικευμένους επαγγελματίες στη δομή του e-learning  Αυτονομία και οργάνωση συστήματος  Εισαγωγή μαθητή σε ενεργητικές διαδικασίες πάρα σε παθητικές  Εισαγωγή μαθητή σε έρευνα και δόμηση υλικού με βάση την προσωπικότητα του κάθε μαθητή

13  Ταυτότητα ( ψηφιακές, εξακρίβωση στοιχείων )  Λογοκλοπή ( αντιγραφή ηλεκτρονικού περιεχομένου, πώληση εργασιών, ηλεκτρονικές υπηρεσίες ανίχνευσης λογοκλοπής )  Πρόσβαση ( αδύναμοι κωδικοί πρόσβασης άρα εύκολη κλοπή και πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα )  Πνευματικά δικαιώματα ( απρόσεκτη χρήση υλικού που δε φέρει τη συγκατάθεση κατόχων πνευματικών δικαιωμάτων, αναδημοσίευση υλικού  Νομική επιτήρηση ηλεκτρονικού περιβάλλοντος ( ηλεκτρονική συμπεριφορά καθηγητών η οποία καθοδηγεί σωστά τους μαθητές στη χρήση του ηλεκτρονικού περιβάλλοντος )

14  Εμπιστευτικότητα ( προσβασιμότητα καθηγητών μόνο σε προσωπικά στοιχεία σπουδών του μαθητή, χρήση κλινικού υλικού εφόσον έχουν εξασφαλιστεί οι όροι συγκατάθεσης )  Ισορροπία ( μεταξύ online έρευνας και παραδοσιακών τρόπων διδασκαλίας, ικανότητα πρόσβασης όλων των μαθητών σε ηλεκτρονικά μέσα )

15  Η εκπαίδευση υγειονομικής περίθαλψης αντιμετώπιζε τον 21 ο αι. πολλά οικονομικά προβλήματα. Αποτέλεσμα ήταν η ανεπαρκής αντιπροσώπευση των κοινωνικών ομάδων, τα οποίο οδήγησε σε πιέσεις για την εξασφάλιση της ποιότητας και τον λογιστικό έλεγχο.

16 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ  Φορολογικές προσεγγίσεις ( χρήση ισολογισμών πχ μισθοί, εξοπλισμός, πρότυπα συμμετοχών, συνολικό κόστος προτύπων ιδιοκτησίας )  Ποιότητα και ποσότητα εκπαιδευτικού περιβάλλοντος ( κίνηση και τοποθέτηση υλικών σειράς μαθημάτων online ασκεί αρνητή οικονομική επίδραση σε σπουδαστές )

17 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ  Εξελισσιμότητα ( απευθείας σύνδεση εκπαιδευτικής δραστηριότητας : τα ο οικονομικό όφελος μειώνεται σημαντικά )  Ποικιλομορφία και διατήρηση ( προσαρμογή ηλεκτρονικών μέσων σε γνωστικές μορφές και προσεγγίσεις σπουδαστών στην εκμάθηση, άρα καλύτερη προσαρμογή παραλλαγών σε τρόπους παράδοσης )  Επιχειρησιακή ολοκλήρωση ( ενιαία πρότυπα στοιχείων σπουδαστών, δηλαδή σωστή σειρά μαθημάτων, σωστές πληροφορίες και υλικά για την εξασφάλιση της μαθητικής πορείας )  Συστήματα ανοιχτής γραμμής ( όχι μόνο τοπική αλλά ευρύτερη πρόσβαση σε θέματα αρχειοθέτησης γεγονότων και πόρων, άρα ιδρύματα εξασφαλίζουν άμεσα και διατηρούν υλικά και δραστηριότητες που χρησιμοποιούν οι δάσκαλοι )

18 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ  προσαρμογή αρχαρίων στις ανάγκες εκμάθησης ανάλογα με τους οικονομικούς πόρους  Σειρά μαθημάτων ( συνεδριάσεις, δωμάτια συνομιλίας, τηλεοπτική σύσκεψη )  Αλληλεπίδραση ( διαγωνισμοί γνώσεων, αυτοαξιολογήσεων, αλληλεπίδραση με άλλους συμμετέχοντες, τα αρχεία pdf δεν είναι πάντα πηγή πληροφοριών  Χρήση πολυμέσων ( ψυχαγωγία, κατάλληλη χρήση πολυμέσων άρα αύξηση αποτελεσματικότητας εκπαίδευσης )  Εμβέλεια χρηστών σε προγράμματα ( ικανότητα συμμετοχής αλλά και αποχής προσωρινά, με δυνατότητα επιστροφής )

19  Χρήση ημερολογίου ή χαρτοφυλακίου από μαθητές  Σπουδαστές με ειδικές ανάγκες στο e-learning ( δίνεται η δυνατότητα σε τυφλούς να διαβάζουν κείμενο και να δακτυλογραφούν μέσω υπαγόρευσης φωνής )  Ο φορέας παροχής δεν είναι μονοπωλιακή επιχείρησης. Στόχος δεν είναι μόνο το κέρδος από άλλους τομείς πανεπιστήμιου αλλά και μείωση του γενικού κόστους της επιχείρησης του πανεπιστημίου  Ανοιχτός - πηγή τεχνολογίες ή υπηρεσίες ( η διαφορά αυτών των 2 είναι ότι η βάση του κώδικα είναι διαθέσιμη για περαιτέρω ανάπτυξη ενώ το λογισμικό είναι η πηγή )  Τοποθετήσεις υγειονομικής περίθαλψης ( μείγμα προσεγγίσεων - υβριδικά περιβάλλοντα )

20  Το σχέδιο του e-learning οφείλει να προσαρμοστεί στις αρχές και στην πρακτική του ανθρώπινου σχεδίου, δηλ της δυνατότητας χρήσης και της ψυχολογίας  Βασικές δυνατότητες :  δυνατότητα πρόσβασης ( ειδικά για αρχάριους )  Μειωμένη αισθητήρια ή γνωστική λειτουργία  Τα υλικά προσιτά και χρησιμοποιήσιμα στο ευρύ φάσμα χρηστών  Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες παρέχουν : Ευκαιρίες επέκτασης και δυνατότητας πρόσβασης υλικών εκμάθησης στους τρόπους που δεν γίνονται εύκολα με παραδοσιακές προσεγγίσεις ( εικονικοί ασθενείς κτλ )

21 Η παρουσίαση σειράς μαθημάτων είτε online είτε όχι : οι φοιτητές πρέπει να έχουν την ικανότητα να εξετάζονται και να απαντούν στις ερωτήσεις εξέτασης ανάλογα με τη σειρά μαθημάτων το οποίο οδηγεί σε πιο γερές και βιώσιμες σειρές μαθημάτων  Στόχοι  Προγράμματα  Απαραίτητος χρόνος σε απευθείας σύνδεσης εκμάθηση

22  Η ισχύς περιοχών του σχεδίου πρέπει να ληφθεί υπόψη και ιδιαίτερα η ευθυγράμμιση με τις προοριζόμενες εκβάσεις μάθησης, πχ στο μάθημα των κλινικών δεξιοτήτων να παρέχονται βίντεο στα οποία μπορούν να ανατρέξουν οι μαθητές  Χρησιμοποίηση μέσων στην ιατρική εκπαίδευση  Ιδιομορφία περιοχών : γλώσσα, ορολογία κτλ

23  Συμβολή τεχνολογίας και ηλεκτρονικών υπολογιστών στον ιατρικό τομέα με αναγκαιότητα μάλιστα στην άμεση περαιτέρω εξέλιξη.  Η συνεχής μελέτη και έρευνα επιβεβαιώνει την συνεισφορά της τεχνολογίας στην πρόοδο, αλλά με αυτή τίθενται νέοι στόχοι και σκοποί στους οποίους η τεχνολογία αυθύπαρκτα δεν μπορεί να συμβάλλει.  Το e-learning προσφέρει μια τεράστια ποικιλία θεμάτων και πολλές ερευνητικές ευκαιρίες στην ιατρική ( συμπεριλαμβανομένου των πολιτικών, οικονομικών και ηθικών κριτηρίων ).

24  Η ηλεκτρονική έρευνα θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κριτική προσέγγιση σε σχέση με την ωφελιμότητα της υιοθέτησης της τεχνολογίας ή απόρριψης  Έντονοι προβληματισμοί εξακολουθούν να υπάρχουν σχετικά με τους καθιερωμένους διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης φαινομένων ηλεκτρονικά και ‘ λογοτεχνικά ’  Εμπειρική γνώση αναδεικνύει αποτελεσματικότερη λύση : η χρήση του e-learning.  To e-learning ήρθε αντιμέτωπο με την πρόκληση των standards: ηθικών, τεχνικών, επαγγελματισμού, ωστόσο στα πλαίσια των εκπαιδευτικών κύκλων εστιάζει στο κοινό συμφέρον και στην εξειδίκευση.

25  Έχει γίνει πλέον απαραίτητο κομμάτι της ιατρικής εκπαίδευσης και συνεισφέρει απίστευτα στην εξέλιξη της ιατρικής έρευνας, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί πρόκληση καθώς απαιτεί τεχνικές δεξιότητες.  Επιπλέον, ηθικοί κανονισμοί και η ασφάλεια στην ποιότητα είναι στοιχεία αναγκαία

26  Η ηλεκτρονική ιατρική εκπαίδευση χρειάζεται να περιλαμβάνει λέκτορες, εικονικούς ασθενείς και πίνακες συζήτησης.  Εξίσου χρήσιμες υπηρεσίες θα ήταν η καταγραφή του ιστορικού των ασθενών, τα οικονομικά και η ασφάλειά τους.  Ακόμη σημαντική θα ήταν η διάθεση ιατρικής βιβλιοθήκης καθώς και η αλληλεπίδραση μεταξύ κλινικών πληροφοριών και εκπαιδευτικών συστημάτων.

27  Βέβαια οι άνθρωποι εμφορούμενοι από κριτική διάθεση αρνούνται να παραδεχτούν αρκετά οφέλη που προσφέρει η τεχνολογία λόγω των επιπτώσεων που έχει συχνά στην πολιτική και τον πολιτισμό.  Όπως τα περισσότερα συστήματα πληροφόρησης, έτσι και η ιατρική εκπαίδευση συνδυάζει το ανθρώπινο και τεχνικό στοιχείο.  Το e-learning στο μέλλον ίσως αποτελέσει μία παγκόσμια κοινή αίθουσα διδασκαλίας  Όσον αφορά τα κοινωνικά δίκτυα ( όπως το facebook, Secondlife), μακροπρόθεσμα θα εμπλουτιστούν με ήχους και βίντεο.  Δίκτυα που προσφέρουν διδασκαλία εξαιρετικής ταχύτητας βρίσκονται στα πρόθυρα εφαρμογής στις τάξεις !

28  Όσον αφορά την τεχνητή νοημοσύνη αν και στην πράξη είναι χρήσιμη, είναι αβέβαιη η δυνατότητα βιολογικής αίσθησης στη σκέψη.  Καινοτομίες όπως ‘’wearable computer ‘’ και chips δημιουργούν κοινωνικό θέμα από εκπαιδευτική και ιατρική σκοπιά.  Αν και το e-learning το διαδεχτούν νέες ανακαλύψεις, το μέλλον του δεν είναι απρόβλεπτο, διότι ‘’ όλα αλλάζουν και όλα μένουν ίδια ’’.  Το ρεύμα του e-learning έχει κατακλύσει πολλές ιατρικές σχολές προσφέροντας καινοτόμες και αξιόλογες μεθόδους και νέες προσεγγίσεις της ιατρικής εκπαίδευσης.

29  Το παραπάνω άρθρο πραγματεύεται το θέμα της « ηλεκτρονικής μάθησης »(e-learning) και αναλύει αρκετούς παράγοντες σχετικά με αυτό, όπως πληροφορίες για τους χρήστες, το υλικό, οικονομικές, ηθικές, νομικές, κοινωνικές και ψυχολογικές παραμέτρους  Σκοπός : η πληροφόρηση του ενδιαφερόμενου κοινού ( φοιτητές ιατρικής στη συγκεκριμένη περίπτωση και καθηγητές ) για το e-learning περιβάλλον και η κατάδειξη εξειδικευμένων στοιχείων για καλύτερη χρήση.

30  Μαθησιακά αποτελέσματα : αφού πλέον το e- learning αποτελεί μια πραγματικότητα στα πανεπιστήμια κρίνεται αναγκαία η ενημέρωση των εκπαιδευομένων ( και των καθηγητών ) ως προς τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του και η κατάδειξη των κανόνων που το διέπουν ως προς τη χρήση και την οργάνωση του και την πρόσβαση σε αυτό για καλύτερη συνεργασία. Επίσης, εκτιμούνται οι δυνατότητες και το εύρος του, όπου αντιλαμβάνεται κανείς ότι η προσφορά του στην εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο σύστημα υγείας πλέον είναι ιδιαίτερα σημαντική

31  “E-learning in medical education Guide 32 part2:technology,management and design”, (Medical Teacher) Ken Masters & Rachel Ellaway, ITHealthED Austria, Northern Ontario School of Medicine, Canada


Κατέβασμα ppt "ΜΕΡΟΣ 2: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΑΛΕΞΑΚΗ ΕΛΕΝΗ ΑΕΜ 30219 ΑΡΓΥΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΑΕΜ 30222 ΚΑΚΑΡΓΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΑΕΜ 30236 ΠΟΥΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΑΕΜ 30278."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google