Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση Βασίλης Λιακόπουλος Επίκ. Καθηγητής Νεφρολογίας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση Βασίλης Λιακόπουλος Επίκ. Καθηγητής Νεφρολογίας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση Βασίλης Λιακόπουλος Επίκ. Καθηγητής Νεφρολογίας

2 Ο ΓΙΑΤΡΟΣ Επιστήμονας, μάγος, μυστικιστής, εμπειρικός, τεχνίτης; τέχνηεπιστήμη Τι είναι η Ιατρική; τέχνη ή επιστήμη; ΤέχνηΕπιστήμηΑνθρωπισμός Τέχνη - Επιστήμη - Ανθρωπισμός* Ενσυναίσθηση η ικανότητα ενός να αισθάνεται το τι αισθάνεται ένας άλλος *Ενσυναίσθηση, δηλαδή η συναισθηματική κατανόηση (empathy), ή η ικανότητα ενός να αισθάνεται (όχι απλώς να αντιλαμβάνεται) το τι αισθάνεται ένας άλλος.

3 Ο ΓΙΑΤΡΟΣ ειλικρινές ενδιαφέρονπαραδοχή συμπάθεια Το ειλικρινές ενδιαφέρον, η παραδοχή και η συμπάθεια είναι αναντικατάστατα χαρακτηριστικά του καλού γιατρού. Εντιμότητα, ειλικρίνεια, ακεραιότητα Εντιμότητα, ειλικρίνεια, ακεραιότητα. Διάθεση για αυτοκριτική και ικανότητα για γόνιμη κριτική Διάθεση για αυτοκριτική και ικανότητα για γόνιμη κριτική

4 Ιατρική – Τι ισχύει; Πολλά χρόνια σπουδών (πτυχίο και ειδικότητα) Πολύ και συνεχές διάβασμα Ανεργία (?) Μέτριες οικονομικές απολαβές

5 Ιατρική – Κίνητρα; Αίσθημα προσφοράς Κοινωνική αποδοχή Οικονομικές απολαβές (?) Μοναδική σχέση γιατρού - ασθενούς Ικανοποίηση

6 Ιατρική ΑΠΘ 12 εξάμηνα σπουδών 59 υποχρεωτικά μαθήματα 67 επιλεγόμενα (8)

7 7 Τριπλή αποστολή και ποικιλομορφία στο Τμήμα Ιατρικής Α.Π.Θ. Εκπαίδευση Έρευνα Προσφορά φροντίδας υγείας και περίθαλψης Η ποικιλομορφία των επί μέρους γνωστικών αντικειμένων και ειδικοτήτων, εξυπηρετούνται με την ύπαρξη αυτοτελών επιστημονικών, εκπαιδευτικών, ερευνητικών και ιατρικών - νοσηλευτικών Μονάδων, των Κλινικών και των Εργαστηρίων

8 8 Γενικά στοιχεία 400 μέλη ΔΕΠ περίπου 2000 φοιτητές περίπου Μεγάλος αριθμός από κλινικές και εργαστήρια 6 έτη σπουδών 9 τομείς 300 εισακτέοι περίπου ετησίως Εκπαιδεύονται επίσης σε ορισμένα μαθήματα φοιτητές φαρμακευτικής και οδοντιατρικής (περίπου 250 συνολικά)

9 9 Χωροταξία Στεγάζεται: – Στην Πανεπιστημιούπολη (Εργαστήρια Βασικών Σπουδών, Γραμματεία, Αμφιθέατρα) – Σε 7 Νοσοκομεία (Κλινικές Μονάδες & Εργαστήρια) ΑΧΕΠΑ (αμιγώς Πανεπιστημιακές μονάδες, 24 Κλινικές – 45 Εργαστήρια) Ιπποκράτειο ΓΠΝ (16 Κλινικές και 20 Εργαστήρια) ΓΠΝ Παπανικολάου (9 Κλινικές & Εργαστήρια) ΓΠΝ Γεννηματάς (8 Κλινικές & Εργαστήρια) Νοσοκομείο Αφροδισίων & Δερματικών Παθήσεων (1 Κλινική) Ψυχιατρικό Νοσοκομείο (1 Κλινική) Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (μετεγκατάσταση 10 + ίδρυση 4 νέων Κλινικών)

10 10 Τομείς Ιατρικού Τμήματος 1. Ανατομικής και Παθολογικής Ανατομικής 2. Φυσιολογίας και Φαρμακολογίας 3. Βιολογικών Επιστημών και Προληπτικής Ιατρικής 4. Ακτινολογίας - Ιατρικής Φυσικής και Πληροφορικής 5. Αισθητηρίων Οργάνων (Οφθαλμολογίας & Ωτορινολαρυγγολογίας) 6. Υγείας του παιδιού (Παιδιατρικής και Χειρουργικής Παίδων) 7. Νευροεπιστημών (Νευρολογίας, Ψυχιατρικής, Νευροχειρουργικής) 8. Χειρουργικής 9. Εσωτερικής Παθολογίας

11 11 Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Για λήψη πτυχίου: 12 εξάμηνα, μαθήματα Μαθήματα Α’ Κύκλου Σπουδών – Βασικές Ιατρικές Επιστήμες – Από 1 ο – 5 ο εξάμηνο Μαθήματα Β’ Κύκλου Σπουδών – Κλινικά Μαθήματα – Από 6 ο – 12 ο εξάμηνο Διάκριση Μαθημάτων – Υποχρεωτικά Μαθήματα – Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα – Κλινική Άσκηση Συνδυασμός θεωρητικής διδασκαλίας & νοσοκομειακής άσκησης Εισαγωγικά στο 3 ο έτος Αναλυτικά στο 5 ο και 6 ο έτος Άσκηση στην ΠΦΥ

12 12 Παθολογία Παιδιατρική Νευρολογία Ψυχιατρική Αισθητήρια όργανα ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ-ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ- ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ

13 13 Χειρουργική Μαιευτική Γυναικολογία Ορθοπαιδική ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ-ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΒΙOΧΗΜΕΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ- ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ

14 14 ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ

15 15 ΒΙΟΛΟΓΙΑ - ΓΕΝΕΤΙΚΗ

16 16 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Ή ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

17 17 ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

18 18 ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

19 19 ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ - ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ

20 20 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΥΓΙΕΙΝΗ

21 21 ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ Μηχανισμοί δράσης φαρμάκων Θεραπευτική χρησιμότητα – αποτελεσματικότητα Ανεπιθύμητες ενέργειες Αλληλεπιδράσεις φαρμάκων Φαρμακογενωμική

22 22 ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ

23 Ιατρική ΑΠΘ 3 εκπαιδευτικοί πόλοι κλινικών μαθημάτων – ΑΧΕΠΑ – Γ. Γεννηματάς – Ιπποκράτειο – Παπαγεωργίου - Παπανικολάου

24 24 Βασικός στόχος του προγράμματος σπουδών είναι η μύηση του φοιτητή της ιατρικής στην Ιατρική σκέψη και η εξοικείωσή του με τα σύγχρονα προβλήματα που επηρεάζουν την υγεία, ώστε τελειώνοντας την Ιατρική να υπάρχει η ικανότητα: – Να προσφέρει πρωτοβάθμια περίθαλψη για καθημερινά προβλήματα υγείας (διάγνωση και σωστή καθοδήγηση των αρρώστων). – Να αντιμετωπίζει σωστά τις επείγουσες περιπτώσεις – Να είναι ενήμερος της επίδρασης κοινωνικών παραγόντων και περιβάλλοντος στην υγεία ατόμων, με προσανατολισμό την πρόληψη της αρρώστιας – Να είναι ενήμερος των σύγχρονων τεχνικών για τη διάγνωση των νόσων – Να έχει επίγνωση των γνώσεών του και των δυνατοτήτων του ώστε να κατευθύνει, σωστά τον άρρωστο σε πλέον εξειδικευμένα κέντρα, όταν είναι ανάγκη – Να είναι ενήμερος για τους εξειδικευμένους κλάδους της Ιατρικής, ώστε να έχει σωστό προσανατολισμό κατά την επιλογή της ιατρικής του ειδικότητας

25 Τι είδους γιατρούς θέλει να βγάζει η Ιατρική ΑΠΘ; Η εκπαίδευση στην ΙΣΑΠΘ φιλοδοξεί επιστημονικέςγνώσεις να εξασφαλίσει στο φοιτητή/τρια τις επιστημονικές εκείνες γνώσεις που θα του επιτρέψουν να αναγνωρίζει και να χειρίζεται αποτελεσματικά τα γενικά ιατρικά προβλήματα ηθικές αξίες να του μεταδώσει πάνω απ’ όλα, τις ηθικές εκείνες αξίες που διέπουν την άσκηση του ιατρικού επαγγέλματος-λειτουργήματος

26 Σχηματική παράσταση της ισχύουσας αντίληψης για το πρόγραμμα σπουδών Προκλινικά μαθήματα 1o 3o έτος Κλινικά μαθήματα 4o 6o έτος Πτυχίο

27 General Medical Council Tomorrow ’ s Doctor : Recommendations on Undergraduate Medical Education, London December 1993 Αντιμετώπιση της υπερφόρτωσης του φοιτητή με θεωρητικές γνώσεις, με μείωση του φορτίου παρεχόμενων πληροφοριών Μελέτη στα πρότυπα μίας δια βίου εκπαίδευσης στηριζόμενη σε έννοιες όπως η εξερεύνηση, η κριτική αξιολόγηση και η αυτοεκπαίδευση Περιορισμός της διαίρεσης του προγράμματος σε προκλινικά και κλινικά μαθήματα, με ενοποίηση των μαθημάτων, οριζόντια και κάθετα, υπό τον όρο της διεπιστημονικής σύνθεσης

28 Μοντέλο Ιατρικής Εκπαίδευσης SPICES ( Harden,1984 )  Student centred  Student centred (φοιτητοκεντρική)  Problem-based learning  Problem-based learning (μάθηση μέσω επίλυσης προβλημάτων)  Integration  Integration (διασύνδεση)  Community-orientated  Community-orientated (Προσανατολισμένη στην κοινότητα)  Εlectives  Εlectives (επιλεγόμενα)  Systematic  Systematic (συστηματική και όχι μόνο βασισμένη σε μαθητεία)

29 Σχηματική παράσταση της νέας αντίληψης για το πρόγραμμα σπουδών προκλινικά μαθήματα 1o 3o έτος Κλινικά μαθήματα 4o 6o έτος Πτυχίο

30 Knows Shows how Knows how Does Knows Θεωρητική γνώση Knows how Συνδυασμός θεωρητικών γνώσεων Shows how Επίδειξη δεξιοτήτων στο εργαστήριο Does Εφαρμογή δεξιοτήτων στην πράξη Η Πυραμίδα των Ιατρικών γνώσεων

31 Εργαστήριο Κλινικών Δεξιοτήτων

32 Μαξιλαράκι για την εκπαίδευση στον καθετηριασμό φλεβών

33 Κλινικά μαθήματα Ο σκληρός πυρήνας της ιατρικής Ο λόγος που η συντριπτική πλειοψηφία διάλεξε την ιατρική Τότε που καταλαβαίνει κανείς τη σημασία των προκλινικών μαθημάτων και αρχίζει να κάνει το όνειρο πραγματικότητα

34 Η κλινική άσκηση του φοιτητή Ο φοιτητής ως «δέκτης - παραλήπτης» γνώσεων και εμπειριών. Ο φοιτητής ως «δότης». Γιατί, εξάσκηση της ιατρικής σημαίνει να υπηρετείς, να προσφέρεις, να δίνεις.

35 Κλινική άσκηση (συνέχεια) Δεν μπορείς να μάθεις την τέχνη ή την επιστήμη της ιατρικής πράξης από κανένα βιβλίο Την κλινική εξέταση δεν τη μαθαίνεις στη βιβλιοθήκη στο κρεβάτι του αρρώστου Τη μαθαίνεις στο κρεβάτι του αρρώστου «Μόνο αυτός που ασκεί την ιατρική γίνεται ένας καλός γιατρός»

36 Ο ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ κλίνη Η λέξη «κλινικός» προέρχεται από την «κλίνη». Ας μη το ξεχνάμε. Ορισμός του κλινικού: «ο κλινικός είναι: δίπλα στο κρεβάτι του πάσχοντος συνανθρώπου ο γιατρός που είναι δίπλα στο κρεβάτι του πάσχοντος συνανθρώπου, αναλαμβάνει την ευθύνη της ζωής ο γιατρός που αναλαμβάνει την ευθύνη της ζωής που του εμπιστεύθηκε ο ασθενής, στρατηγική ο γιατρός που σχεδιάζει και εφαρμόζει τη στρατηγική της θεραπευτικής φροντίδας»

37 Ο ΚΛΙΝΙΚΟΣ ΓΙΑΤΡΟΣ Ο κλινικός δεν θεραπεύει μία νόσο. Θεραπεύει ασθενείς που έχουν κάποια ασθένεια Νόσος φαινομένων «Νόσος» (ή νόσημα): ένα σύνολο αλληλοσυσχετιζόμενων φαινομένων, όπως περιγράφονται σε οποιαδήποτε σελίδα ενός οποιουδήποτε βιβλίου Νοσολογίας, Παθολογίας ή Χειρουργικής Ασθένειααλληλεπίδραση «Ασθένεια»: προέρχεται από την αλληλεπίδραση μιας νόσου με ένα συγκεκριμένο ασθενή. H ασθένεια δεν είναι καθόλου απρόσωπη H ασθένεια δεν είναι καθόλου απρόσωπη

38 Ο καλός κλινικός γιατρός Περιληπτικά λοιπόν, αν κάποιος από σας θέλει να ανήκει στην κατηγορία των «καλών κλινικών γιατρών» θα πρέπει: καλός παρατηρητής Να είναι ένας καλός παρατηρητής καλός κριτικός Να είναι ένας καλός κριτικός Να επικοινωνεί καλά με τον ασθενή Να επικοινωνεί καλά με τον ασθενή καλός στη λήψη αποφάσεων Να είναι καλός στη λήψη αποφάσεων ηθικός, τίμιος και ακέραιος Να είναι ηθικός, τίμιος και ακέραιος καλός μαθητής πάντοτε Να είναι ένας καλός μαθητής – τώρα, αργότερα και πάντοτε.

39 39 Μεταπτυχιακά Προγράμματα

40 40 Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Κυρίως ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ στην Ιατρική με ειδίκευση στην "Ιατρική Ερευνητική Μεθοδολογία" με επιμέρους κατευθύνσειςΙατρική με ειδίκευση στην "Ιατρική Ερευνητική Μεθοδολογία" Διατμηματικό ΠΜΣ στην Ιατρική Πληροφορική Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ στην Ιατρική Φυσική – Ακτινοφυσική Διατμηματικό ΠΜΣ «Σύγχρονες Ιατρικές Πράξεις: Δικαιϊκή Ρύθμιση & Βιοηθική Διάσταση» Τα ΠΜΣ χορηγούν μεταπτυχιακό δίπλωμα εξειδίκευσης (ΜΔΕ) και διδακτορικό (PhD)

41 ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ 1. ΑΓΓΕΙΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ 2. ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΑ 3. ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ 4. ΑΚΤΙΝΟΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ 5. ΑΛΛΕΡΓΙΟΛΟΓΙΑ 6. ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΟΛΟΓΙΑ 7. ΓΑΣΤΡΕΝΤΕΡΟΛΟΓΙΑ 8. ΓΕΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ 9. ΔΕΡΜΑΤΟΛΟΓΙΑ _ ΑΦΡΟΔΙΣΙΟΛΟΓΙΑ 10. ΕΝΔΟΚΡΙΝΟΛΟΓΙΑ 11. ΙΑΤΡΙΚΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 12. ΙΑΤΡΟΔΙΚΑΣΤΙΚΗ 13. ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΙΑ 14. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ 15. ΚΥΤΤΑΡΟΛΟΓΙΑ 16. ΜΑΙΕΥΤΙΚΗ-ΓΥΝΑΙΚΟΛΟΓΙΑ 17. ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΙΑΤΡΙΚΗ ΒΙΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ) 18. ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΑ 19. ΝΕΥΡΟΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ 20. ΝΕΦΡΟΛΟΓΙΑ 21. ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΗ 22. ΟΥΡΟΛΟΓΙΑ 23. ΟΦΘΑΛΜΟΛΟΓΙΑ 24. ΠΑΘΟΛΟΓΙΑ 25. ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ 26. ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΟΓΚΟΛΟΓΙΑ 27. ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗ 28. ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ 29. ΠΛΑΣΤΙΚΗ ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ 30. ΠΝΕΥΜΟΝΟΛΟΓΙΑ ΦΥΜΑΤΙΟΛΟΓΙΑ 31. ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ 32. ΡΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ 33. ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ 34. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ 35. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΘΩΡΑΚΟΣ 36. ΧΕΙΡΟΥΡΓΙΚΗ ΠΑΙΔΩΝ 37. ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗ 38. ΩΤΟΡΙΝΟΛΑΡΥΓΓΟΛΟΓΙΑ

42 42 Πορεία προς την Αγορά Εργασίας 6 έτη σπουδών 1 έτος Υπηρεσία υπαίθρου (αγροτικό) – (μισθός) 2-6 έτη αναμονή ειδικότητας 5 έτη ειδικότητας (μισθός) Εξετάσεις ειδικότητας Εγγραφή σε Ιατρικό σύλλογο Περίπου 15 χρόνια μετά την εισαγωγή στην Ιατρική αρχίζει κανείς να ασκεί το επάγγελμα / λειτούργημα του ιατρού

43 43 Επαγγελματική αποκατάσταση Α’ βάθμια Περίθαλψη (πρώτη επαφή με τον άρρωστο) Β’ βάθμια Περίθαλψη (νοσοκομειακή) Γ’ βάθμια Περίθαλψη (εξειδικευμένα νοσηλευτικά κέντρα, Πανεπιστ. ή Ιδιωτικά) Εναλλακτικές μορφές περίθαλψης (π.χ. Υπηρεσία Νοσηλείας στο Σπίτι) ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΣΥ – Εφημερίδες – Νομαρχίες – Ιατρικοί Σύλλογοι … Μεταπτυχιακή εκπαίδευση Διδακτορική διατριβή  Ακαδημαϊκή καριέρα Ειδικοί επιστήμονες οργάνωσης και διοίκησης των υπηρεσιών υγείας (π.χ. Διοικητές Νοσοκομείων, Πρόεδροι ΥΠΕ κτλ).

44 44 Η παρούσα επαγγελματική κατάσταση Η περίθαλψη στην Ελλάδα παρέχεται από νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας. Τα νοσοκομεία διακρίνονται σε γενικά, ειδικά και μεικτά Γεωγραφική ανισοκατανομή των γιατρών. – Στην Αττική απασχολούνται οι από τους γιατρούς της χώρας με αναλογία 1 γιατρό / 172 κατοίκους – στις περιφέρειες των νησιών και της Θράκης η αναλογία αυτή είναι περίπου 1/500 Το υγειονομικό σύστημα υποφέρει από πληθωρισμό γιατρών Υπερεπάρκεια σε κάποιες ειδικότητες και μεγάλες ελλείψεις σε άλλες όπως και στη γενική και κοινωνική ιατρική, την ιατρική εργασίας κτλ.

45 45 Nέα προσέγγιση στην παροχή της ιατρικής φροντίδας – η διέξοδος ; Έμφαση και σύγχρονο περιεχόμενο στην Ιπποκρατική φιλοσοφία που αναγνώριζε τη σημασία της πρόληψης: «Κάλλιον εστίν προλαμβάνειν ή θεραπεύειν» Έμφαση στην πρόληψη και συμβουλή αντί για τη νοσηλεία Ολιστική προσέγγιση με έμφαση στον πολυπαραγοντικό και πολυδιάστατο χαρακτήρα της υγείας Συσχέτιση με το περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό, πολιτιστικό) και ταυτόχρονη επιρροή από τη βιολογική βάση του ατόμου (κληρονομικότητα). Νέος νόμος για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα της Υγείας Θεσμός του οικογενειακού γιατρού Λύση στον επαγγελματικό κορεσμό των ιατρών

46

47

48

49

50

51

52

53 53 Πληροφορίες για το Τμήμα Ιατρικής (Υπό ανακατασκευή...) (ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ) Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρικής


Κατέβασμα ppt "ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΤΜΗΜΑ ΙΑΤΡΙΚΗΣ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Πληροφορικής στην Ιατρική Εκπαίδευση Βασίλης Λιακόπουλος Επίκ. Καθηγητής Νεφρολογίας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google