Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής Πληροφορικής – Ιατρικής Εκπαίδευσης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής Πληροφορικής – Ιατρικής Εκπαίδευσης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής Πληροφορικής – Ιατρικής Εκπαίδευσης

2 2 Τριπλή αποστολή και ποικιλομορφία στην Ι.Σ.Α.Π.Θ. Εκπαίδευση Έρευνα Προσφορά φροντίδας υγείας και περίθαλψης Η ποικιλομορφία των επί μέρους γνωστικών αντικειμένων και ειδικοτήτων, εξυπηρετούνται με την ύπαρξη αυτοτελών επιστημονικών, εκπαιδευτικών, ερευνητικών και ιατρικών - νοσηλευτικών Μονάδων, των Κλινικών και των Εργαστηρίων

3 3 Γενικά στοιχεία 400 μέλη ΔΕΠ περίπου 3,000 φοιτητές περίπου Μεγάλος αριθμός από κλινικές και εργαστήρια 6 έτη σπουδών 9 τομείς 230 εισακτέοι με το σύστημα των εξετάσεων ετησίως

4 4 Χωροταξία Στεγάζεται: – Στην Πανεπιστημιούπολη (Εργαστήρια Βασικών Σπουδών, Γραμματεία, Αμφιθέατρα) – Σε 7 Νοσοκομεία (Κλινικές Μονάδες & Εργαστήρια) ΑΧΕΠΑ (αμιγώς Πανεπιστημιακές μονάδες, 24 Κλινικές – 45 Εργαστήρια) Ιπποκράτειο ΓΠΝ (16 Κλινικές και 20 Εργαστήρια) ΓΠΝ Παπανικολάου (9 Κλινικές & Εργαστήρια) ΓΠΝ Γεννηματάς (8 Κλινικές & Εργαστήρια) Νοσοκομείο Αφροδισίων & Δερματικών Παθήσεων (1 Κλινική) Ψυχιατρικό Νοσοκομείο (1 Κλινική) Νοσοκομείο Παπαγεωργίου (μετεγκατάσταση 10 + ίδρυση 4 νέων Κλινικών)

5 5 Τομείς Ιατρικού Τμήματος 1. Ανατομικής και Παθολογικής Ανατομικής 2. Φυσιολογίας και Φαρμακολογίας 3. Βιολογικών Επιστημών και Προληπτικής Ιατρικής 4. Ακτινολογίας - Ιατρικής Φυσικής και Πληροφορικής 5. Αισθητηρίων Οργάνων (Οφθαλμολογίας & Ωτορινολαρυγγολογίας) 6. Υγείας του παιδιού (Παιδιατρικής και Χειρουργικής Παίδων) 7. Νευροεπιστημών (Νευρολογίας, Ψυχιατρικής, Νευροχειρουργικής) 8. Χειρουργικής 9. Εσωτερικής Παθολογίας

6 6 Πρόγραμμα Προπτυχιακών Σπουδών Για λήψη πτυχίου: 12 εξάμηνα, μαθήματα Μαθήματα Α’ Κύκλου Σπουδών – Βασικές Ιατρικές Επιστήμες – Από 1 ο – 5 ο εξάμηνο Μαθήματα Β’ Κύκλου Σπουδών – Κλινικά Μαθήματα – Από 6 ο – 12 ο εξάμηνο Διάκριση Μαθημάτων – Υποχρεωτικά Μαθήματα – Κατ’ επιλογήν Υποχρεωτικά Μαθήματα – Κλινική Άσκηση Συνδυασμός θεωρητικής διδασκαλίας & νοσοκομειακής άσκησης Εισαγωγικά στο 3 ο έτος Αναλυτικά στο 5 ο και 6 ο έτος Άσκηση στην ΠΦΥ – Πρακτική Άσκηση (αναμένοντας τη νέα στήριξη του ΕΠΕΑΕΚ)

7 7 Παθολογία Παιδιατρική Νευρολογία Ψυχιατρική Αισθητήρια όργανα ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ-ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ- ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ

8 8 Χειρουργική Μαιευτική Γυναικολογία Ορθοπαιδική ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ-ΓΕΝΕΤΙΚΗ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ ΒΙOΧΗΜΕΙΑ ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΚΤΙΝΟΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ- ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ

9 9 ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ

10 10 ΒΙΟΛΟΓΙΑ - ΓΕΝΕΤΙΚΗ

11 11 ΒΙΟΛΟΓΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ Ή ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ

12 12 ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑ

13 13 ΙΑΤΡΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

14 14 ΙΣΤΟΛΟΓΙΑ - ΕΜΒΡΥΟΛΟΓΙΑ ΠΑΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΤΟΜΙΚΗ

15 15 ΜΙΚΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΥΓΙΕΙΝΗ

16 16 ΦΑΡΜΑΚΟΛΟΓΙΑ Μηχανισμοί δράσης φαρμάκων Θεραπευτική χρησιμότητα – αποτελεσματικότητα Ανεπιθύμητες ενέργειες Αλληλεπιδράσεις φαρμάκων Φαρμακογενωμική

17 17 ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ

18 18 Βασικός στόχος του προγράμματος σπουδών είναι η μύηση του φοιτητή της ιατρικής στην Ιατρική σκέψη και η εξοικείωσή του με τα σύγχρονα προβλήματα που επηρεάζουν την υγεία, ώστε τελειώνοντας την Ιατρική να υπάρχει η ικανότητα: – Να προσφέρει πρωτοβάθμια περίθαλψη για καθημερινά προβλήματα υγείας (διάγνωση και σωστή καθοδήγηση των αρρώστων). – Να αντιμετωπίζει σωστά τις επείγουσες περιπτώσεις – Να είναι ενήμερος της επίδρασης κοινωνικών παραγόντων και περιβάλλοντος στην υγεία ατόμων, με προσανατολισμό την πρόληψη της αρρώστιας – Να είναι ενήμερος των σύγχρονων τεχνικών για τη διάγνωση των νόσων – Να έχει επίγνωση των γνώσεών του και των δυνατοτήτων του ώστε να κατευθύνει, σωστά τον άρρωστο σε πλέον εξειδικευμένα κέντρα, όταν είναι ανάγκη – Να είναι ενήμερος για τους εξειδικευμένους κλάδους της Ιατρικής, ώστε να έχει σωστό προσανατολισμό κατά την επιλογή της ιατρικής του ειδικότητας

19 19 Μεταπτυχιακά Προγράμματα

20 20 (ΠΜΣΙ) Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρικής (ΠΜΣΙ) Σκοπός του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών είναι: ανεξάρτητα από τη διαδικασία της εκπαίδευσης στις ειδικότητες- να καθοδηγήσει, θεωρητικά και πρακτικά, στελέχη ικανά να συνεχίσουν και να προσφέρουν στην Έρευνα αλλά και την Ακαδημαϊκή Ιατρική.

21 21 Άλλα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών Διατμηματικό ΠΜΣ στην Ιατρική Πληροφορική Διαπανεπιστημιακό ΠΜΣ στην Ιατρική Φυσική – Ακτινοφυσική Τα ΠΜΣ χορηγούν μεταπτυχιακό δίπλωμα εξειδίκευσης (ΜΔΕ) και διδακτορικό

22 22 Πληροφορίες για την Ιατρική Σχολή (ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ) (ΕΡΓ. ΙΑΤΡ. ΠΛΗΡ/ΚΗΣ) (ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ) Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρικής Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ιατρικής Πληροφορικής

23 23 Πορεία προς την Αγορά Εργασίας 6 έτη σπουδών 1 έτος Υπηρεσία υπαίθρου (αγροτικό) – (μισθός) 2-6 έτη αναμονή ειδικότητας 5 έτη ειδικότητας (μισθός) Εξετάσεις ειδικότητας Εγγραφή σε Ιατρικό σύλλογο Περίπου 15 χρόνια μετά την εισαγωγή στην Ιατρική αρχίζει κανείς να ασκεί το επάγγελμα / λειτούργημα του ιατρού

24 24 Επαγγελματική αποκατάσταση Α’ βάθμια Περίθαλψη (πρώτη επαφή με τον άρρωστο) Β’ βάθμια Περίθαλψη (νοσοκομειακή) Γ’ βάθμια Περίθαλψη (εξειδικευμένα νοσηλευτικά κέντρα, Πανεπιστ. ή Ιδιωτικά) Εναλλακτικές μορφές περίθαλψης (π.χ. Υπηρεσία Νοσηλείας στο Σπίτι) ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΙΑΤΡΕΙΩΝ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΘΕΣΕΩΝ ΕΣΥ – Εφημερίδες – Νομαρχίες – Ιατρικοί Σύλλογοι … Μεταπτυχιακή εκπαίδευση Διδακτορική διατριβή  Ακαδημαϊκή καριέρα Ειδικοί επιστήμονες οργάνωσης και διοίκησης των υπηρεσιών υγείας (π.χ. Διοικητές Νοσοκομείων, Πρόεδροι ΠΕΣΥΠ κτλ).

25 25 Η παρούσα επαγγελματική κατάσταση Η περίθαλψη στην Ελλάδα παρέχεται από 339 νοσοκομεία και 180 Κέντρα Υγείας. Τα νοσοκομεία διακρίνονται σε 177 γενικά, 139 ειδικά και 23 μικτά με συνολικό αριθμό κλινών Γεωγραφική ανισοκατανομή των γιατρών. – Στην Αττική απασχολούνται οι από τους γιατρούς της χώρας με αναλογία 1 γιατρό / 172 κατοίκους – στις περιφέρειες των νησιών και της Θράκης η αναλογία αυτή είναι περίπου 1/500 Το υγειονομικό σύστημα υποφέρει από πληθωρισμό γιατρών Υπερεπάρκεια σε κάποιες ειδικότητες και μεγάλες ελλείψεις στη γενική και κοινωνική ιατρική, την ιατρική εργασίας.

26 26 Nέα προσέγγιση στην παροχή της ιατρικής φροντίδας – η διέξοδος ; Έμφαση και σύγχρονο περιεχόμενο στην Ιπποκρατική φιλοσοφία που αναγνώριζε τη σημασία της πρόληψης: «Κάλλιον εστίν προλαμβάνειν ή θεραπεύειν» Έμφαση στην πρόληψη και συμβουλή αντί για τη νοσηλεία Ολιστική προσέγγιση με έμφαση στον πολυπαραγοντικό και πολυδιάστατο χαρακτήρα της υγείας Συσχέτιση με το περιβάλλον (φυσικό, κοινωνικό, πολιτιστικό) και ταυτόχρονη επιρροή από τη βιολογική βάση του ατόμου (κληρονομικότητα). Νέος νόμος για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα της Υγείας Θεσμός του οικογενειακού γιατρού Λύση στον επαγγελματικό κορεσμό των ιατρών


Κατέβασμα ppt "ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΑΠΘ: ΙΑΤΡΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Παναγιώτης Μπαμίδης Επίκ. Καθηγητής Ιατρικής Πληροφορικής – Ιατρικής Εκπαίδευσης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google