Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία

2 Περιεχόμενα  Τι είναι η Θεωρία της δραστηριότητας;  Δομή ενός συστήματος δραστηριότητας

3 Τι είναι η Θ.Δ  Activity Theory (AT)  Απαρχές στις θέσεις του Vygotsky  Αναπτύχθηκε από τον Leontiev Συνεργάτης και μαθητής του Vygotsky

4 Τι είναι η Θ.Δ  Προσφέρει ένα πλαίσιο για τη μελέτη των ανθρωπίνων πράξεων Στο περιβάλλον στο οποίο εξελίσσονται  Βασικές κινητήριες ιδέες (Nardi, 1996) Η ανθρώπινη νόηση κατανοείται μόνο μέσα από την ανθρώπινη αλληλεπίδραση Η αλληλεπίδραση είναι κοινωνικά και πολιτιστικά προσδιορισμένη

5 Τι είναι η Θ.Δ  Δραστηριότητα Επίτευξη κάποιου σκοπού Ο σκοπός αντιστοιχεί σε κάποιο κίνητρο Εκτέλεση επιμέρους βημάτων - αυτόνομων πράξεων  Κάθε μία ικανοποιεί έναν σκοπό  Απαρτίζεται από μία σειρά ενεργειών Οριοθετούνται από τις επικρατούσες συνθήκες Εκτέλεση όλων των πράξεων Ικανοποίηση αρχικού κινήτρου

6 Τι είναι η Θ.Δ

7  Δεν επικεντρώνεται στις καταστάσεις γνώσης  Επικεντρώνεται Στις δραστηριότητες που εμπλέκονται οι άνθρωποι Στις κοινωνικές σχέσεις που αναπτύσσουν Στη φύση των εργαλείων που χρησιμοποιούν Στους σκοπούς των δραστηριοτήτων Στα αντικείμενα Στα αποτελέσματα

8 Τι είναι η Θ.Δ  Ένας κοινωνικοπολιτισμικός φακός για την ανάλυση των συστημάτων της ανθρώπινης δραστηριότητας

9 Περιεχόμενα  Τι είναι η Θεωρία της δραστηριότητας;  Δομή ενός συστήματος δραστηριότητας

10 Δομή ενός Σ.Δ Εργαλεία Καταμερισμό ς εργασίας Κανόνες Υποκείμεν ο Αντικείμεν ο Κοινότητα Αποτέλεσμ α

11 Δομή ενός Σ.Δ  Ανθρώπινη δραστηριότητα  Εντάσσεται σε ένα πλαίσιο πρακτικής  Εξυπηρετεί έναν στόχο Αντικείμενο δραστηριότητας  Εκτελείται από κάποιο υποκείμενο Άτομο ή ομάδα  Χρησιμοποιούνται διαμεσολαβητικά εργαλεία Υλικά (π.χ χάρακας) Νοητικά (π.χ χάρτης)  Διεξάγεται σε ένα χωροχρονικό πλαίσιο Διέπεται από νόρμες (κανόνες)  Το έργο επιμερίζεται μεταξύ Υποκειμένων Υποκειμένων - εργαλείων

12 Μελέτη περίπτωσης ενός Σ.Δ  Πλαίσιο  Εφαρμογή της θεωρίας της δραστηριότητας με σκοπό την εξέταση σύνθετων παιδαγωγικών, κοινωνικών και τεχνολογικών θεμάτων στη διαδικασία ενσωμάτωσης ΤΠΕ στην τάξη  Δύο δάσκαλοι από δύο δημοτικά σχολεία  Συντονιστές ΤΠΕ  Μαθητές από τα δύο σχολεία


Κατέβασμα ppt "ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google