Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

2 Η μετάβαση στο νέο σχολείο

3 A. I. F. Pereira Υποθέτω πως θα έχω περισσότερη ελευθερία... Τα μεγαλύτερα παιδιά μπορεί να με ενοχλούν... Θα είναι πιο δύσκολο να είμαι καλός μαθητής... Θα συναντήσω περισσότερα άτομα …. Το σχολείο είναι τόσο μεγάλο που νομίζω ότι θα χαθώ... Θα μάθω περισσότερα... Η σχολική μετάβαση α π ό την ο π τική των π αιδιών Η μετάβαση στο νέο σχολείο

4 Η σχολική μετάβαση είναι μια περίοδος : * διαταραχής, διότι το παιδί πρέπει να αντιμετωπίσει αρκετές απαιτήσεις προσαρμογής, * αλλά είναι επίσης και μια περίοδος ευκαιριών και προκλήσεων που προωθεί με επιτυχία στο παιδί το αίσθημα ότι είναι ικανός/η. Η μετάβαση στο νέο σχολείο

5 A. I. F. Pereira 3 τομείς άγχους κατά τη σχολική μετάβαση Ακαδημαϊκό Κοινωνικό Καθηγητές / σχολείο Η μετάβαση στο νέο σχολείο

6 Ακαδημαϊκό άγχος Η μετάβαση στο νέο σχολείο

7 Πώς να αποτρέψετε το ακαδημαϊκό άγχος * Βοηθήστε το παιδί σας να γίνει πιο ανεξάρτητο στην οργάνωση της ύλης των διαφορετικών μαθημάτων. * Βοηθήστε το παιδί σας να γίνει πιο ανεξάρτητο κατά τη μελέτη:  Προσπαθήστε να καθιερώσετε ένα πρόγραμμα μελέτης,  Βρείτε ένα κατάλληλο χώρο μέσα στο σπίτι ώστε να μπορεί να μελετά το παιδί μακριά από θορύβους που θα του/της αποσπούν τη προσοχή,  Βοηθήστε στη δημιουργία στόχων μάθησης και εξασφαλίστε την εφαρμογής τους,  Προσοχή!!! Δεν πρέπει να κάνετε εσείς τις εργασίες που έχει. Η μετάβαση στο νέο σχολείο

8 Πώς να αποτρέψετε το ακαδημαϊκό άγχος Βοηθήστε στο σχεδιασμό και στην οργάνωση της μελέτης για τις εξετάσεις: Αναζητήστε μαζί με τον υπεύθυνο της τάξης πληροφορίες σχετικά με την εξέλιξη και τις δυσκολίες των εφήβων καθώς και πως θα βοηθήσετε τον έφηβο σας να προοδεύσει.  Ενθαρρύνετε τη δημιουργία ενός ημερολογίου με όλα τα τεστ του τριμήνου  Προγραμματίστε εγκαίρως τη μελέτη για τα τεστ  Παρακολουθήστε τα αποτελέσματα των εξετάσεων  Ενισχύστε την πρόοδο και από κοινού με το παιδί αντιμετωπίστε τις δυσκολίες Η μετάβαση στο νέο σχολείο

9 Κοινωνικό άγχος Η μετάβαση στο νέο σχολείο

10 Πώς να αποτρέψετε το κοινωνικό άγχος Βοηθήστε το παιδί σας να διατηρήσει τους φιλικούς του/της δεσμούς με τους παλιούς συμμαθητές του/της, διευκολύνοντας την επικοινωνία, για παράδειγμα, βοηθήστε το παιδί να οργανώσει δραστηριότητες για το Σαββατοκύριακο ώστε να συναντηθεί με τους παλιούς συμμαθητές του/της. Ενθαρρύνετε το παιδί να δημιουργήσει νέες σχέσεις, ενθαρρύνετε τη συμμετοχή του/της στις ομαδικές δραστηριότητες στο σχολείο ή βοηθήστε στην κοινωνικοποίηση του/της προσκαλώντας συμμαθητές στο σπίτι. Να είστε υπομονετικοί με τις ανησυχίες του/της σχετικά με τη σωματική του/της εμφάνιση, ενθαρρύνετε την ενίσχυση άλλων χαρακτηριστικών του/της. Η μετάβαση στο νέο σχολείο

11 Άγχος για τους καθηγητές / το σχολείο Η μετάβαση στο νέο σχολείο

12 ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΑΓΧΟΣ ΠΟΥ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ Βοηθήστε το παιδί να κατανοήσει καλύτερα το νέο σχολείο και τους κανονισμούς του (για παράδειγμα, διαβάζοντας στο παιδί τους εσωτερικούς κανονισμούς του σχολείου,...). Να έχετε μια στάση σεβασμού απέναντι στο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς του και να αντιμετωπίζετε τις δυσκολίες που προκύπτουν με εποικοδομητικό τρόπο, Να επικοινωνείτε προσωπικά με τον υπεύθυνο του τμήματος τουλάχιστον μία φορά το τρίμηνο και να συζητάτε τις ανησυχίες / τα προβλήματα που αφορούν το παιδί σας. Η μετάβαση στο νέο σχολείο

13 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ... Συζητήστε με το παιδί σχετικά με ότι συμβαίνει στο σχολείο, παράλληλα όμως με σεβασμό στην ανάγκη του/της για ιδιωτικότητα. Να είστε προσεκτικοί με την εμφάνιση ορισμένων εκδηλώσεων άγχους (π.χ. πονοκεφάλους, στομαχόπονους, ναυτία) που είναι πιο έντονοι ή προκαλούν αναστάτωση. Μάθετε να αναγνωρίζετε τα σημάδια στη συμπεριφορά του παιδιού τα οποία μπορεί να υποδεικνύουν την αποχώρηση ή την αποσύνδεση του/της από τη σχολική ζωή. Η μετάβαση στο νέο σχολείο

14 A. I. F. Pereira Άγχος κατά τη σχολική μετάβαση (Pereira, Mendonça, Canavarro & Canavarro, 2006) Η μετάβαση στο νέο σχολείο Άγχος μελέτης Κανόνες/Καθηγητές Κοινωνικό άγχος

15 Γεγονότα % Μου κάνει ερωτήσεις μέσα στην τάξη όταν δεν ξέρω την απάντηση 89 Μου λείπουν οι παλιοί μου φίλοι 85 Δυσκολεύομαι με τις εργασίες για το σπίτι 81 Χρειάζεται να εργαστώ σκληρότερα 80 Με προσβάλλουν 79 Ξεχνώ να φέρω στη τάξη τα υλικά που χρειάζονται για το μάθημα 75 Δυσκολεύομαι στη τάξη να πώ τη σωστή απάντηση 70 Χρειάζεται να κάνω ταυτόχρονα πολλές εργασίες για το σπίτι 70 Δυσκολεύομαι να εργαστώ μόνος/η μου 68 Με ενοχλούν τα μεγαλύτερα αγόρια / κορίτσια 60 Τα πιο συχνά δυσμενή γεγονότα κατά τη σχολική μετάβαση (Pereira, Mendonça, Canavarro & Canavarro, 2006) Η μετάβαση στο νέο σχολείο

16 A. I. F. Pereira Γεγονότα Με έχουν π ιέσει να κα π νίσω, να π ιώ αλκοόλ ή να κάνω χρήση ναρκωτικών (12%) Στο τέλος του τριμήνου έχω χαμηλούς βαθμούς στον έλεγχο μου (54%) Μου έχουν κλέψει κάτι (43%) Φοβάμαι τα ό π λα ή τη βία στο σχολείο (44%) Δεν μ π ορώ να γράψω στις εξετάσεις (72%) Χάνω τις εργασίες π ου έχω για το σ π ίτι (42%) Έχω τιμωρηθεί α π ό έναν καθηγητή (33%) Έχω χάσει τους π αλιούς μου φίλους Έχω άδικη μεταχείριση α π ό έναν καθηγητή (85%) (32%) Αρνητικά γεγονότα π ιο ανησυχητικά κατά τη σχολική μετάβαση (Pereira, Mendonça, Canavarro & Canavarro, 2006) Η μετάβαση στο νέο σχολείο

17 A. I. F. Pereira Οι μικρότεροι π ροσαρμόζονται καλύτερα στις α π αιτήσεις π ου τίθενται σε αυτούς κατά τη διαδικασία της σχολικής μετάβασης. Υ π άρχει μια μικρή μείωση στην ακαδημαϊκή αυτό - αντίληψη και στη σχολική ε π ίδοση. Η π ροσαρμογή των νέων κατά τη σχολική μετάβαση (Pereira, Mendonça, Canavarro & Canavarro, 2006) Η μετάβαση στο νέο σχολείο

18 Ερωτήσεις για την αξιολόγηση του δεσμού π ου έχει το π αιδί με το σχολείο  Αρέσει στο παιδί μου να πηγαίνει στο σχολείο;  Το παιδί μου θεωρεί ότι το προσωπικό του σχολείου το συμπαθεί και το αποδέχεται;  Έχει αγαπημένο καθηγητή;  Το παιδί μου θεωρεί ότι οι καθηγητές νοιάζονται ή ενδιαφέρονται γι 'αυτό;  Το παιδί μου αισθάνεται ότι οι συμμαθητές το συμπαθούν και το αποδέχονται;  Το παιδί μου νιώθει μέρος της ομάδας των συμμαθητών;  Το παιδί μου αισθάνεται ότι έχει ενσωματωθεί στο σχολείο ή θα ήθελε να είναι σε άλλο σχολείο;

19 ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ... Οι περισσότεροι έφηβοι προσαρμόζονται με επιτυχία στη μετάβαση μεταξύ των σχολείων. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζουν κατά τη σχολική μετάβαση είναι επίσης μια ευκαιρία για ανάπτυξη και μεγέθυνση. Η μετάβαση στο νέο σχολείο

20 Μεθοδολογία EPIS Εφαρμόζεται από την APPIS, στην περιοχή Paredes

21 Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ


Κατέβασμα ppt "Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google