Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι μαθητές του 2 ου Π.Π.Γ. συναντούν την Ιστορία μέσα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Σχολείο: 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τάξη:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι μαθητές του 2 ου Π.Π.Γ. συναντούν την Ιστορία μέσα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Σχολείο: 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τάξη:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι μαθητές του 2 ου Π.Π.Γ. συναντούν την Ιστορία μέσα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Σχολείο: 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τάξη: Β’2 Εισηγητής: Στεφανίδης Χ. Παύλος Επιβλέπουσα καθ/τρια: Τσώνη Αναστασία

2 Την εργασία αυτή επιμελήθηκαν οι παρακάτω μαθητές του 2 ου Π.Π.Γ. Θεσσαλονίκης: ΜΟΣΧΟΥ-ΡΙΖΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ ΜΠΟΥΤΣΙΟΥΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΑΤΣΙΚΟΥ ΣΟΦΙΑ ΝΟΪΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΝΤΩΝΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΛΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΠΑΣΣΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕΙΣΜΑΝΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΟΛΥΧΡΟΝΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΟΠΟΒΙΔΗ ΕΛΙΝΑ ΡΕΒΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΒΒΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΠΥΡΙΔΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΣΤΕΠΚΟΥ ΟΛΓΑ-ΜΑΡΙΑ ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ ΤΣΙΑΜΠΙΡΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΣΙΓΓΑΝΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ-ΦΑΙΔΡΑ ΤΣΙΓΓΙΖΗ ΕΛΙΣΑΒΕΤ ΤΣΟΡΜΠΑ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΦΡΟΝΙΜΟΠΟΥΛΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΧΑΤΖΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΛΕΝΗ ΧΑΤΖΗΪΩΑΝΝΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ

3 Ο ρόλος ενός σύγχρονου μουσείου είναι:  να διαφυλάσσει τη μνήμη μας για το παρελθόν  να μεταδίδει γνώση στον επισκέπτη  να ψυχαγωγεί τον επισκέπτη

4 Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Εγκαινιάστηκε στις 27 Οκτωβρίου Δημιουργήθηκε από τον αρχιτέκτονα Πάτροκλο Καραντινό. Από το 1980 νέα πτέρυγα φιλοξενεί τα ευρήματα από τους Βασιλικούς Τάφους της Βεργίνας Κηρύχθηκε διατηρητέο μνημείο από το Υπουργείο Πολιτισμού το 2001.

5 Εκθέματα του Μουσείου  Προέρχονται από την περιοχή της Θεσσαλονίκης και των γύρω Νομών.  Χρονολογούνται από τα προϊστορικά χρόνια μέχρι την ύστερη αρχαιότητα.  Παρουσιάζεται συνολικά ο πολιτισμός της Μακεδονίας.

6 Ενότητες της Έκθεσης του Μουσείου  Α: Προϊστορική Μακεδονία  Β: Προς τη γένεση των πόλεων  Γ: Η Μακεδονία από τον 7 ο αι. π. Χ. ως την ύστερη αρχαιότητα  Δ: Θεσσαλονίκη, Μακεδονίας μητρόπολις  Ε: Ο χρυσός των Μακεδόνων  ΣΤ: Αγρός, Οικία, Κήπος, Τόπος

7 Προϊστορική Μακεδονία  Εκμαγεία κρανίων του «μακεδονικού ουρανοπιθήκου»  Αντίγραφο του κρανίου των Πετραλώνων ( π.Χ.)  Ευρήματα σχετικά με τη γεωργία, την κτηνοτροφία, την αλιεία, το κυνήγι, την κατασκευή εργαλείων, την αποθήκευση τροφίμων, το μαγείρεμα, την υφαντική τέχνη, την κεραμική και την τεχνολογία του προϊστορικού ανθρώπου  Οπτικοακουστική παρουσίαση

8 Χώρος έκθεσης Ενότητας Α

9 Προς τη γένεση των πόλεων  Παρουσίαση οικισμών και νεκροταφείων της εποχής του Σιδήρου (1100 – 700 π. Χ.) από τον Άθω έως τον Όλυμπο  Πολιτιστικά χαρακτηριστικά όπως: διαχείριση αγροτικών προϊόντων από μια κεντρική εξουσία, οργάνωση χώρου βάσει πολεοδομικού σχεδίου, ανοδική πορεία βιοτικού επιπέδου

10 Χώρος έκθεσης Ενότητας Β

11 Η Μακεδονία από τον 7 ο αι. π.Χ. ως την ύστερη αρχαιότητα  Από τα αρχαϊκά χρόνια έως τους αυτοκρατορικούς χρόνους (1 ος – 4 ος αι. μ.Χ.)  Πτυχές της δημόσιας και ιδιωτικής ζωής σχετικές με: πολιτική, στρατιωτική, κοινωνική, οικονομική οργάνωση  Τέχνες, γράμματα, θρησκεία, λατρεία και έθιμα των Μακεδονικών πόλεων  Διαδραστικές πολυμεσικές εφαρμογές (οθόνες αφής, βίντεο κλπ)

12 Ο ενιαίος Ελληνικός χώρος της Μακεδονίας  Ευρήματα από ανασκαφές σε αρχαίες πόλεις της Μακεδονίας, όπως τα Άβδηρα, η Θάσος, τα Στάγειρα, η Αμφίπολη, η Όλυνθος, η Πέλλα, το Δίον, οι Αιγές κ.λ.π.  Ελληνιστικές επιγραφές κτερισμάτων και αναθημάτων  Χρήση Ελληνικών ονομάτων  Κοινή θρησκεία (δωδεκάθεο)  Κοινή τεχνοτροπία σε αντικείμενα τέχνης (αγάλματα, αγγεία, κοσμήματα, ψηφιδωτά, αρχιτεκτονική κτηρίων)

13 Ανασκαφικά ευρήματα Χάλκινο κράνος με χρυσό νεκρικό προσωπείο από ένα αρχαϊκό τάφο του νεκροταφείου της Σίνδου. Χρονολογείται γύρω στο 520 π.Χ.

14 Ανασκαφικά ευρήματα Μαρμάρινη θύρα του μακεδονικού Τάφου της Αγίας Παρασκευής. Εξαίρετο δείγμα μνημειώδους αρχιτεκτονικής αλλά και έργο τέχνης, με τεχνική τελειότητα και άριστη διατήρηση των χάλκινων διακοσμητικών εξαρτημάτων της Έργο της Ελληνιστικής περιόδου, τέλη του 4 ου αι. π.Χ.

15 Ανασκαφικά ευρήματα Ο κρατήρας του Δερβενίου, είναι οστεοφυλάκιο και τεφροδόχο σκεύος. Βρέθηκε σε κιβωτιόσχημο τάφο, βορειοδυτικά της Θεσσαλονίκης. Η παράσταση του αγγείου αναφέρεται στο κύκλο του θανάτου και της ζωής. Τον κάτοχο του αγγείου δηλώνει η επιγραφή στο χείλος: «ο Αστιούνειος Αναξαγοραίοι ες Λάρισας», δηλαδή του Αστίωνα, του γιου του Αναξαγόρα από την Λάρισα.

16 Ανασκαφικά ευρήματα Το άγαλμα του Αρποκράτη, αξιόλογο ρωμαϊκό γλυπτό, βρέθηκε στο Σαραπείο της Θεσσαλονίκης και αποδεικνύει τη διείσδυση της λατρείας Αιγυπτιακών θεοτήτων στην Ελλάδα. Ο Αρποκράτης, γιος του Όσιρι και της Ίσιδας, είναι γνωστός στο Αιγυπτιακό πάνθεον ως Ώρος και θεωρείται προστάτης των παιδιών. Χρονολογείται στα τέλη του 2 ου αι. π.Χ.

17 Αρχαιολογικοί χώροι Δίον Αιγές

18 Αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων

19 Χώρος έκθεσης Ενότητας Γ

20 Θεσσαλονίκη, Μακεδονίας μητρόπολις  Έκθεση ευρημάτων από την ίδρυση της πόλης (315 π.Χ.)  Συσχετισμός με τους χώρους και τα μνημεία ως σκηνικά ζωής για πρόσωπα, δραστηριότητες και λειτουργίες της πόλης, αναδεικνύοντας τον πολιτισμό της  Πολυμεσικές εφαρμογές για «περιήγηση» στους αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία της πόλης

21 Αρχαιολογικοί χώροι της Θεσσαλονίκης Αρχαία αγορά Το ανάκτορο του Γαλερίου Μαξιμιανού

22 Αρχαιολογικοί χώροι της Θεσσαλονίκης Ροτόντα Παλαιοχριστιανική κατακόμβη

23 Χώρος έκθεσης Ενότητας Δ

24 Ο χρυσός των Μακεδόνων  Εξαιρετικής τέχνης εκθέματα, κυρίως από νεκροταφεία αρχαϊκών και κλασικών χρόνων  Περιγραφή διαδικασίας επεξεργασίας ευγενών μετάλλων, από την εξόρυξη και εκμετάλλευση του χρυσού μέχρι τις περίπλοκες τεχνικές διακόσμησης των πολύτιμων αντικειμένων  Η σχέση του χρυσού με τις αντιλήψεις των ανθρώπων της εποχής για τη ζωή και το θάνατο

25 Ο χρυσός των Μακεδόνων

26

27 Χώρος έκθεσης Ενότητας Ε

28 Ο θησαυρός της Βεργίνας  Φιλοξενήθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης  Προέρχεται από τα ευρήματα των ανασκαφών των βασιλικών τάφων της Βεργίνας από 1977, από τον Μανώλη Ανδρόνικο  Αποτελείται από ανέγγιχτα κτερίσματα του τάφου και προσωπικά είδη του Φιλίππου του Β΄ και άλλων τριών βασιλικών τάφων

29 Ο θησαυρός της Βεργίνας

30

31 Αγρός, Οικία, Κήπος, Τόπος  Έκθεση στον αύλειο χώρο του Μουσείου  Δύο βασικές ενότητες  Τα νεκροταφεία της Θεσσαλονίκης μέσα από τα χαρακτηριστικότερα ταφικά μνημεία, σαρκοφάγους και βωμούς  Αναπαράσταση κατοικίας της ρωμαϊκής εποχής  Στόχος της έκθεσης η σύνδεση ανάμεσα στο παρελθόν και το σύγχρονο αστικό περιβάλλον

32 Αγρός, Οικία, Κήπος, Τόπος

33 Αποτελέσματα επίσκεψης στο μουσείο  Μέσω των αντικειμένων το μουσείο διαφυλάσσει τη μνήμη μας για το παρελθόν και παρουσιάζει την εικόνα του.  Μεταδίδει γνώση στον επισκέπτη ώστε να αποκτήσει μια εκτίμηση των έργων που εκθέτονται. Μέσα από τους συμβολισμούς τους και τις εκπαιδευτικές δυνατότητες που προσφέρουν αποτελούν επίσης μια πλούσια πηγή γνώσης.  Ταμουσειακά αντικείμενα προσφέρουν δυνατότητα για επαφή με πρωτογενείς πηγές μάθησης  Τα μουσεία σχετίζονται με τη δια βίου μάθηση καθώς αποτελούν χώρο στον οποίο μπορούν να αναπτύξουν γνώση και καλύτερη κατανόηση των πραγμάτων άτομα όλων των ηλικιών.

34  Γενικά τα μουσεία έχουν τη δυνατότητα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία διάδοσης του πολιτισμού και στην απόδοση νοήματος στην ζωή.  Στοχεύουν στην εξοικείωση των παιδιών από μικρή ηλικία με τον χώρο του μουσείου και στη σταδιακή διαμόρφωση ενός ώριμου κοινούπου θα έχει κατανοήσει τα οφέλη του μουσείου και θα αποτελεί τακτικό επισκέπτη του.  Μέσα στο πλαίσιο της μάθησης το άτομο στηρίζεται στο γνωστικό πεδίο που έχει διαμορφώσει προσθέτοντας πάνω σε αυτό νέες εμπειρίες  Μολονότι οι επισκέπτες των μουσείων εκτίθενται σε ένα πλήθος πληροφοριών, ωστόσο συγκεκριμένα αντικείμενα τους κινητοποιούν για μάθηση προσελκύοντας το ενδιαφέρον τους Αποτελέσματα επίσκεψης στο μουσείο

35  Κοινωνική διάσταση της μάθησης (Social mediation). Η μάθηση είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται σχεδόν πάντοτε μέσα από την κοινωνική αλληλεπίδραση.  Τα άτομα ως κοινωνικά όντα μαθαίνουνκαλύτερα καθώς μιλούν, ακούν ή παρατηρούν άλλους. Επομένως ο κοινωνικός χαρακτήρας του μουσείου μπορεί να επιδράσει στη μάθηση των επισκεπτών του.  Σημαντική επίδραση στη διαδικασία της μάθησης ασκούν και τα φυσικά χαρακτηριστικά του χώρου όπως ο φωτισμός, ο περιβάλλον, ακόμα και η μυρωδιά. Οι επιδράσεις αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης. Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αλληλεπιδράσουν με τα αντικείμενα και να τα προσεγγίσουν κριτικά.  Επίσης τα μουσεία μπορούν να ανταποκριθούν στην πρόκληση της πραγματικής κατανόησης του κόσμου. Αποτελέσματα επίσκεψης στο μουσείο

36  Ως χώροι διαφύλαξης και ερμηνείας της υλικής και άυλης κληρονομιάς εκφράζουν ποικίλες ιδέες για τον κόσμο που μπορεί να αλλάζουν με το πέρασμα του χρόνου.  Τα μουσεία μέσα από την ποικιλία των θεμάτων τους μπορούν να προσεγγίσουν ολιστικά τον κόσμο με στόχο την πραγματική κατανόησή του.  Τα αντικείμενα που εκθέτουν είναι δείγματα της ανθρώπινης εμπειρίας και του φυσικού κόσμου τα οποία μπορούν να κατανοήσουν οι επισκέπτες του, καθώς τα παρατηρούν μέσα από το πέρασμά τους στο χρόνο.  Μέσα από την επαφή και τη γνωριμία με την ιστορία τα άτομα μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τον κόσμο, ενώ ταυτόχρονα αποκομίζουν σημαντικά οφέλη για το μέλλον. Αποτελέσματα επίσκεψης στο μουσείο

37


Κατέβασμα ppt "Οι μαθητές του 2 ου Π.Π.Γ. συναντούν την Ιστορία μέσα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης Σχολείο: 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης Τάξη:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google