Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Βερβέρη Αργυρώ-Παναγιώτα 5256 Ζλατανίδης Νικόλαος 5021 Τζατζανά Ιωάννα 5051 Χαραλαμπάκης Γιώργος 5068 ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΔΥΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Βερβέρη Αργυρώ-Παναγιώτα 5256 Ζλατανίδης Νικόλαος 5021 Τζατζανά Ιωάννα 5051 Χαραλαμπάκης Γιώργος 5068 ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΔΥΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Βερβέρη Αργυρώ-Παναγιώτα 5256 Ζλατανίδης Νικόλαος 5021 Τζατζανά Ιωάννα 5051 Χαραλαμπάκης Γιώργος 5068 ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΔΥΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΓΕΝΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΔΥΟ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ

2 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΕΕΠ); «το ΕΕΠ παρέχει πρόσθετη ατομική υποστήριξη και είναι προσαρμοσμένο στο πρόγραμμα σπουδών»( Watkins 2003: 18-19) Περιγράφει τα προβλήματα του μαθητή «Σκιαγραφεί μια ειδική πορεία ενεργειών για την αντιμετώπισή τους»(Slavin, 2007)

3

4 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΌ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ (ΕΕΠ); Συμβάλλει στην βελτίωση της επίδοσής τους και στην παραμονή τους σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης Η υποστήριξη θα πρέπει να δίνεται όσο πιο διακριτικά γίνεται, δηλαδή να είναι ουδέτερου και ευέλικτου χαρακτήρα

5 ΠΟΙΟΣ ΣΧΕΔΙΑΖΕΙ ΕΝΑ ΕΕΠ; ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ; Για το σχεδιασμό, την αξιολόγηση και την τροποποίηση ενός ΕΕΠ στην Ελλάδα συνεργάζονται επίσημοι φορείς, το προσωπικό του σχολείου και η οικογένεια του μαθητή Βασισμένοι στη διάγνωση και την αξιολόγηση από ένα ΚΕ.Δ.Δ.Υ συνεργάζονται για να σχεδιάσουν, να αξιολογήσουν και να τροποποιήσουν το ΕΕΠ ενός μαθητή Το πρόγραμμα θα πρέπει να εγκριθεί από το γονέα ο οποίος συμμετέχει στην εφαρμογή του, μαζί με μια επιτροπή ειδικών υπηρεσιών. Αυτή η επιτροπή αποτελείται από επαγγελματίες του σχολείου

6 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ BILL ΚΑΙ ΤΟΝ EVAN; Αν και υπάρχει η διάθεση από τους εκπαιδευτικούς της τάξης να εφαρμόσουν ένα ΕΕΠ, κάτι τέτοιο δε συμβαίνει με το σωστό τρόπο Προχωρούν στο σχεδιασμό του ΕΕΠ μόνοι τους χωρίς τη βοήθεια ενός σχολικού συμβούλου ειδικής και γενικής αγωγής

7 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ BILL ΚΑΙ ΤΟΝ EVAN; Η Martha δεν έχει υπόψη της την ακριβή διάγνωση που έχει δοθεί από έναν αρμόδιο φορέα στις ΗΠΑ όπως το ΚΕ.Δ.Δ.Υ Ο σχεδιασμός ενός ΕΕΠ για τον Evan και τον Bill είναι αποτυχημένος αφού πολύ πιθανόν να μην είναι προσαρμοσμένος στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κάθε παιδιού.

8 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΨΥΧΟΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΤΙ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ; Οι σχολικοί ψυχολόγοι βοηθούν τα παιδιά και τους νέους να επιτύχουν ακαδημαϊκά, κοινωνικά, συμπεριφορικά και συναισθηματικά. Στα πλαίσια της ειδικής αγωγής: I.Παρέχουν συμβουλές II.Αυξάνουν την επιτυχία III.Προωθούν την ευεξία, τη διαχείριση θυμού, την επίλυση προβλημάτων, την αυτορρύθμιση, την αυτοδιάθεση και την αισιοδοξία

9 ΠΩΣ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΕΝΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ Ή ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΨΥΧΟΛΟΓΟ; Σύμβουλοι εκπαίδευσης: I.Έχουν εκπαιδευτεί στην ειδική αγωγή και στη γενική εκπαίδευση II.Μπαίνουν στην τάξη και συμβουλεύουν το δάσκαλο, δίνουν και λύσεις Οι εκπαιδευτικοί ψυχολόγοι διεξάγουν έρευνα σχετικά με τα χαρακτηριστικά των μαθητών, τις αρχές της μάθησης και τις μεθόδους διδασκαλίας

10 Ο BILL ΚΑΙ ΟEVAN ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΗΣ MARTHA. ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ(MAINSTREAMING); Ενσωμάτωση (mainstreaming ή incorporation), ένταξη (integration), συνεκπαίδευση (inclusion): συχνά ταυτόσημοι Αναφέρονται όλοι σε έννοιες και πρακτικές που αντιτάχθηκαν στην «ιδρυματοποίηση» και του διπολικού συστήματος εκπαίδευσης που κυριάρχησε στις ΗΠΑ μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του ’60 Ο όρος mainstreaming αναφέρεται στη διαδικασία τοποθέτησης παιδιών με ειδικές ανάγκες σε τάξεις γενικής εκπαίδευσης.

11 Ο BILL ΚΑΙ ΟEVAN ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΗΣ MARTHA. ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ(MAINSTREAMING); Στην εκπαιδευτική κοινότητα όμως ως ενσωμάτωση χαρακτηρίζεται: «η ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στο κανονικό σχολείο» (Μπίρτσας 1990: 18-19) «η από κοινού διδασκαλία και αγωγή των παιδιών με ειδικές ανάγκες»(Πατσάλης 1998: 42) στη διάρκειά της υπάρχει «αλληλεπίδραση μεταξύ των μαθητών» χωρίς την «απομόνωση και τον στιγματισμό»(Μπάρδης 1994: ).

12 Ο BILL ΚΑΙ ΟEVAN ΕΝΣΩΜΑΤΩΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΤΗΣ MARTHA. ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ(MAINSTREAMING); πρόκειται μια διαδικασία που αρχίζει στο πλαίσιο της οικογένειας, συνεχίζεται στο σχολικό περιβάλλον και ολοκληρώνεται στην κοινωνία (Κυπριωτάκης 2001 : 17-22) επιδίωξη είναι και η συμμετοχή του παιδιού σε εκπαιδευτικές και κοινωνικές διαδικασίες προσιδιάζουσες με αυτές των συνομηλίκων του (Πατσίδου-Ηλιάδου 2011)

13 ΤΙ ΔΕΊΧΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΑΠΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ; Σύμφωνα με έρευνες η ενσωμάτωση παιδιών με ειδικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση αποδείχτηκε ότι φέρνει θετικά αποτελέσματα τόσο στους μαθητες με ειδικές ανάγκες όσο και στιυς μαθητές χωρίς ειδικές ανάγκες. η συνεκπαίδευση έχει οφέλη για τα παιδιά με αναπηρία στις γνωστικές και στις κοινωνικές δεξιότητές τους παρατηρήθηκε ότι υπήρξε βελτίωση της επίδοσης σε σταθμισμένα κριτήρια βελτιώθηκαν οι κοινωνικές και επικοινωνιακές τους δεξιότητες

14 ΤΙ ΔΕΊΧΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΑΠΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ; Αυξήθηκε η αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους Μέσω της αλληλεπίδρασης απόκτησαν εκτός από κοινωνικές δεξιότητες, δεξιότητες όσο αναφορά τη μέθοδο εργασίας αλλά και τις γνώσεις των άλλων μαθητών. παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά με αναπηρία που βρίσκονταν σε διαδικασίες συνεκπαίδευσης άρχισαν να μαθαίνουν να συμπεριφέρονται όπως τα παιδιά της ηλικίας τους ενώ άρχισαν να έχουν λιγότερη εξάρτηση από την οικογένειά τους (Power-deFur & Orelove 1996: 5)

15 ΤΙ ΔΕΊΧΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΑΠΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ; Η διαδικασία της συνεκπαίδευσης ενισχύει το αίσθημα του ανήκειν, κάτι που έχει παρατηρηθεί ότι αποτελεί προϋπόθεση για τη μάθηση (Kunc 1992 : 30, Shaffner & Buswell 2004: 299). οφέλη παρατηρούνται και στους μαθητές χωρίς αναπηρία όταν στην τάξη ακολουθείται μια διαδικασία ενσωμάτωσης.. Σε μία έρευνα που διεξήχθει στην ότι υπάρχουν υπάρχουν πλεονεκτήματα για τους μαθητές χωρίς αναπηρία σε κοινωνικό κυρίως επίπεδο

16 ΤΙ ΔΕΊΧΝΟΥΝ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ ΟΣΟ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΣΟ ΣΕ ΑΠΛΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗΣ; οι μαθητές αποκτούν επίγνωση των δυσκολιών των ατόμων με αναπηρίες, αναπτύσσοντας έτσι αλληλεγγύη και ενδιαφέρον για αυτούς. Αποκτούν γνώσεις για το πώς να επικοινωνήσουν πιο αποτελεσματικά με τους συμμαθητές τους με αναπηρία Δείχνουν μεγαλύτερη κατανόηση και αποδοχή των ατομικών διαφορών. Αναπτύσσουν μεγαλύτερη αυτοεκτίμηση και ικανότητα να αναπτύσσουν φιλίες (Power- deFur & Orelove 1996: 5, ΜψΨαρτυ 2006: 7).

17 ΤΙ ΣΤΑΣΗ ΚΡΑΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ; Σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε όπου ρωτήθηκαν εκπαιδευτικοί για τη στάση τος απέναντι στην ενσωμάτωση, παρατηρήθηκε ότι γενικότερα υπάρχει μια θετική στάση από τη πλευρά τους (Πατσίδου-Ηλιάδου 2011). Ιδιαίτερα θετική στάση διατηρουν οι εκπαιδευτικοί που έχουν πολύχρονη προϋπηρεσία ή μεγαλύτερη εμπειρία με μαθητές με ειδικές ανάγκες οι εκπαιδευτικοί που έχουν απλά επιμοφωθεί στην ειδική αγωγή έχουν λιγότερο θετική στάση απέναντι στην ενσωμάτωση λόγω του ότι θεωρούν ότι οι γνώσεις τους δε επαρκούν για να υποστηρίξουν ένα πρόγραμμα ενσωμάτωσης. (Πατσίδου-Ηλιάδου 2011)

18 ΤΙ ΣΤΑΣΗ ΚΡΑΤΟΥΝ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ; Όσο αναφορά τη στάση των γονέων απέναντι στην ενσωμάτωση παρατηρήθηκε ότι οι γονείς των οποίων τα παιδιά φοιτούν στο σχολείο με διαδικασία ενσωμάτωση, έχουν μια αρνητική στάση απέναντι στην ενσωμάτωση.(Hayes & Gunn 1988) Η στάση των διευθυντών απέναντι στη συνεκπαίδευση, σύμφωνα με έρευνες δείχνει να είναι αρκετά αρνητική (Daane et al.,2000) Το διευθυντικό προσωπικό φαίνεται να μην μπορεί να κατανοήσει και δεν έχει την κατάρτιση για την παροχή υπηρεσιών σε άτομα με ειδικές ανάγκες κάτι που οδηγεί στην αρνητική τους στάση.

19 ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΡΙΝ ΤΟ 1975 Στα μέσα του απο τους 8 εκατομμύρια μαθητές δε πήγαιναν σχολείο Τα παιδιά με αναπηρίες φοιτούσαν σε χωριστά σχολεία ή ιδρύματα Τα παιδιά με σοβαρές ανεπάρκειες κρατούνταν κλεισμένα σε πολιτειακά ιδρύματα ή αφήνονταν στο σπίτι χωρίς να λαμβάνουν καμία απολύτως υπηρεσία Τα παιδια με ήπιες ανεπάρκειες απομονώννονταν σε ειδικά προγραμματα που δε κατάφερναν να τους διδάξουν τις δεξιότητες που χρειάζονταν για να λειτουργήσουν στην κοινωνία.

20 ΝΟΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ Κάθε παιδί με ε.ε.α. δικαιούται κατάλληλη ειδική αγωγή με δημόσια δαπάνη. ΝΔΔ (1986) συμπεριλάμβανει τα παιδιά προσχολικής ηλικίας και τα βρέφη με σοβαρές ε.ε.α. ΝΔΔ (1990) μετονομάζει το άρθρο σε Πράξη περί Εκπαίδευσης Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτιικές ανάγκες (IDEA) Eλάχιστα περιοριστικό περιβάλλοντον οι μαθητές ενσωματώνονται στις τάξεις γενικής εκπαίδευσης στο μέτρο του δυνατού. Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

21 ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Εξετάζεται υπό το πρήσμα 5 βασικών αναπτυξιακών περιοχών : κινητικής γνωστικής επικοινωνίας και γλωσσικής κοινωνικής και συναισθηματικής προσαρμοστικής ανάπτυξης Για να γίνουν αποδέκτες των υπηρεσιών, ωστόσο, δε χρειάζεται να έχουν διαγνωσθεί ή να ανήκουν σε κάποια κατηγορία αναπηρίας.

22 ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ένας μαθητής περνάει απο εξέταση και αξιολόγηση Συχνότερα φαινόμενα αναπηρίας : Νοητική υστέριση ειδικές μαθησιακές δυσκολίες διαταραχές λόγου ή ομιλίας συναισθηματικές διαταραχές διαταραχές συμπεριφοράς απώλεια όρασης ή ακοής.

23 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΕΙΣ Μερικές εκπαιδευτικές υποβοηθήσεις για τα παιδιά με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκης: Προσαρμογή κειμένου Υπερκείμενο Διδασκαλία με βιντεοδίσκους Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου Εναλλακτικές και επαυξητικές συσκευές επικοινωνίας

24 ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Στην περίπτωση του Evan και του Bill προτείνεται: Φροντιστηριακή διδασκαλία με συνομιλίκους για τον Evan Ένα μαθητής-δάσκαλος θα βοηθάει τον Evan να μαθαίνει, θα του δείξει πως να συκγεντρώνεται και να διαβάζει Πρόγραμμα υποστήριξης από έναν «κολλητό» για τον Bill Ένας μαθητής θα προσφερθεί να τον βοηθάει να αντιμετοπίζει τις καθημερινές απαιτήσεις της ζωής στην τάξη. Θα αναπτύξει τις κοινωνικές του δεξιότητες και θα γίνει πιο αποδεκτός από την τάξη.

25 ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ Οι πιο αποτελεσμαικές στρατηγικές για την ανταπόκριση στις ανάγκες των μαθητών με προβλήματα μάθησης και συμπεριφοράς είναι εκείνες που εφαρμόζονται στην τάξη γενικής εκπαίδευσης (Lloyd, Singh, & Repp, 1991). Εναλλακτικές επιλογές της ειδικής αγωγής θα εξετάζονται αφού γίνουν σοβαρές προσπάθειες ανταπόκρισης στις ανάγκες των μαθητών στο πλαίσιο της τάξης γενικής εκπαίδευσης (Putnam 1998, Smith, Polloway, Patton & Dowdy 1998).

26 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟΙ ΜΕΘΟΔΟΙ Η Μάρθα, θα πρέπει να χρησιμοποιήσει μία διαφορετική μέθοδο διαχείρισης της τάξης. Όπως: Διδασκαλία δεξιοτήτων μάθησης, Συχνή ανατροφοδότηση Χρήση διδακτικών στρατηγικών που εμπλεκουν ενεργητικά τους μαθητές στο μάθημα Διαφορετικά Στρατηγικές ειδικής αγωγής (Προσαρμογή κειμένου, Υπερκείμενο, Διδασκαλία με βιντεοδίσκους, Προγράμματα επεξεργασίας κειμένου κτλ)

27 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ; Συναισθηματικές ή συμπεριφορικές αντιδράσεις απέναντι σε σχολικά προγράμματα Κάτι περισσότερο από προσωρινές και αναμενόμενες αντιδράσεις Εκδηλώνεται με συνέπεια και σταθερότητα στο πλαίσιο του σχολείου και δεν υπάρχει δεκτικότητα στην άμεση παρέμβαση ( Federal register, 1993) (Shlavin,2007)

28 Εξωτερικευμένες διαταραχές Δ.Ε.Π.Υ Επιθετικές και βίαιες συμπεριφορές Αντιθετική Προκλητική Διαταραχή Νεανική Παραβατικότητα Γνωστική Διαταραχη Εσωτερικευμένες διαταραχές Καταθλιπτική διαταραχή Αγχώδης διαταραχή Η κατάχρηση ουσιών Απόσυρση Paul Zionts, Laura Zionts, Richard L. Simpson, 2002 ΤΙ ΤΥΠΟΥΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ;

29 Εξωτερικευμένες διαταραχές Καβγάς Κλοπή Καταστροφή ιδιοκτησιών Ανυπακοή στους εκπαιδευτικούς Αντιπαθείς απέναντι στους συνομιλήκους, στους δασκάλους και στους γονείς Εσωτερικευμένες διαταραχές Έχουν λίγους φίλους Παίζουν με παιδιά μικρότερες ηλικίας Φαντασιώσεις Ονειροπολήσεις Αδέξια Αυτοεικόνα υπερβολικό άγχος (Shlavin,2007) ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΗΜΑΔΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ;

30 ΠΟΙΕΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΣΑΝ ΤΟΥ BILL; Εκπαίδευση των γονέων και θεραπεία οικογένειας Γνωστικες επιλυσης προβληματων των δεξιοτητων καταρτισης Αποτελεσματικές στρατηγικές μάθησης Συχνή ανατροφοδότηση Ενταξη σε προγράμματα κοινωνικών δεξιοτήτων (the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry)

31 ΠΟΣΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ; Το 67% ατόμων με επιθετικές συμπεριφορές που λαμβάνουν θεραπεία και ειδικά με τους τρόπους που αναφέραμε παραπάνω, είναι πολύ πιθανό να απαλλαγούν από όλα τους τα συμπτώματα και με αυτόν τον τρόπο να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Στην περίπτωση του Μπιλλ κάτι τέτοιο είναι εφικτό εφόσον εμπλακεί στις διαδικασίες θεραπείας του τόσο η οικογένεια του όσο και οι δάσκαλοί του. (the Reach Institute)

32 3Α3Α


Κατέβασμα ppt "Βερβέρη Αργυρώ-Παναγιώτα 5256 Ζλατανίδης Νικόλαος 5021 Τζατζανά Ιωάννα 5051 Χαραλαμπάκης Γιώργος 5068 ΟΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΔΥΟ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google