Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ
ΤΣΙΡΩΝΗΣ ΡΑΦΑΗΛ ΣΠΑΝΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΤΜΗΜΑ ΒΕΥΠ ΜΑΙΟΣ 2010 2 ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

2 Τα αεροπλάνα…

3 Ιστορική εξέλιξη Το αεροπλάνο χρησιμοποιήθηκε μόνο στον 20ο αιώνα, αλλά η ιδέα να πετάξει στον αέρα ο άνθρωπος είναι πολύ παλιά. Σ' όλους τους αρχαίους πολιτισμούς (Κίνας, Ινδίας, Αιγύπτου) υπάρχουν εικόνες φτερωτών ανθρώπων. Είναι επίσης γνωστός ο μύθος για το ζωγράφο, γλύπτη και αρχιτέκτονα Δαίδαλο και το γιο του Ίκαρο που πέταξαν με φτερά φτιαγμένα από το Δαίδαλο. Κατά την γνωστή ιστορία έγιναν πολλές απόπειρες κατασκευής πτητικών συσκευών. Χαρταετοί χρησιμοποιήθηκαν για πολεμικούς σκοπούς από πολλούς λαούς στην αρχαιότητα και στο μεσαίωνα. Για πολλούς αιώνες ο άνθρωπος προσπάθησε, χωρίς επιτυχία όμως, να χρησιμοποιήσει τη μυϊκή του δύναμη, για να πετάξει. Ο Ιταλός ζωγράφος, σοφός και μηχανικός Λεονάρντο Ντα Βίντσι, που έζησε το 15ο και αρχές 16ου αιώνα, προσπάθησε για πρώτη φορά να στηρίξει θεωρητικά τη δυνατότητα κατασκευής πτητικής συσκευής, με βάση την προσεκτική μελέτη του τρόπου πτήσης των πουλιών. Ο Λεονάρντο σχεδίασε πτητικές συσκευές που κινούνταν με τη βοήθεια της μυϊκής δύναμης του ανθρώπου, καθώς και ένα πρότυπο ελικόπτερο με μηχανική κίνηση. Αεροσκάφος Henry Farman, το πρώτο στρατιωτικό αεροπλάνο της Ελλάδος

4 Επισης Το αεροσκάφος (ή αεροπλάνο) είναι μια πτητική συσκευή βαρύτερη από τον αέρα, (σε αντίθεση με το αερόστατο), αυτοπροωθούμενη, με ακίνητες πτέρυγες, (σε αντίθεση με το ελικόπτερο), υπό τις οποίες εκ της ταχύτητας που αναπτύσει δημιουργείται δύναμη άντωσης, που κρατά αυτή στον αέρα. Η προς τα μπρος κίνηση επιτυγχάνεται με την προωθητική δύναμη του κινητήρα, ελικοφόρου ή στροβιλοκινητήρα. Χρησιμοποιείται για τη μεταφορά ανθρώπων και εμπορευμάτων, σε ειρηνικούς αλλά και πολεμικούς σκοπούς. Το αεροπλάνο άρχισε να χρησιμοποιείται από τον 20ο αιώνα, αλλά η ιδέα να πετάξει στον αέρα ο άνθρωπος είναι πολύ παλιά. Σ' όλους τους αρχαίους πολιτισμούς (Κίνας, Ινδίας, Αιγύπτου) υπάρχουν εικόνες φτερωτών ανθρώπων. Είναι επίσης γνωστός ο μύθος για το ζωγράφο, γλύπτη και αρχιτέκτονα Δαίδαλο και το γιο του Ίκαρο που πέταξαν με φτερά φτιαγμένα από το Δαίδαλο. Κατά την γνωστή ιστορία έγιναν πολλές απόπειρες κατασκευής πτητικών συσκευών. Χαρταετοί χρησιμοποιήθηκαν για πολεμικούς σκοπούς από πολλούς λαούς στην αρχαιότητα και στο μεσαίωνα. Για πολλούς αιώνες ο άνθρωπος προσπάθησε, χωρίς επιτυχία όμως, να χρησιμοποιήσει τη μυϊκή του δύναμη, για να πετάξει. Ο Ιταλός ζωγράφος, σοφός και μηχανικός Λεονάρντο Ντα Βίντσι, που έζησε το 15ο και αρχές 16ου αιώνα, προσπάθησε για πρώτη φορά να στηρίξει θεωρητικά τη δυνατότητα κατασκευής πτητικής συσκευής, με βάση την προσεκτική μελέτη του τρόπου πτήσης των πουλιών. Ο Λεονάρντο σχεδίασε πτητικές συσκευές που κινούνταν με τη βοήθεια της μυϊκής δύναμης του ανθρώπου, καθώς και ένα πρότυπο ελικόπτερο με μηχανική κίνηση. Το 17ο αιώνα ο Ιταλός Τζιοβάνι Μπορέλι και ο Άγγλος Ρ. Γκουκ κατάληξαν σ' ένα σοβαρό, αν και αρνητικό αποτέλεσμα. Είπαν ότι δεν είναι δυνατή η πτήση του ανθρώπου με τη χρήση μόνο της μυϊκής δύναμης καθώς, προκειμένου να πετάξει αυτόνομα, ο άνθρωπος θα έπρεπε να έχει πολλαπλάσιο μυϊκό όγκο. Απόδειξαν έτσι θεωρητικά πως, για να κατασκευαστεί συσκευή πιο βαριά από τον αέρα που να πετά, χρειάζεται οπωσδήποτε κινητήρας. Όταν εφευρέθηκε η ατμομηχανή το 18ο αιώνα και ιδιαίτερα όταν τελειοποιήθηκε το 19ο αιώνα, έγιναν πολλές απόπειρες να κατασκευαστεί ατμοκίνητη πτητική συσκευή. Έτσι, το 19ο αιώνα κατασκευάστηκε το πρώτο αεροπλάνο από το Ρώσο εφευρέτη Α.Φ. Μοζάισκη. Η συσκευή έκανε μικρή πτήση. Αργότερα, στο τέλος του αιώνα, ο Χ. Μαξίμ στην Αγγλία έκαμε δοκιμή αεροπλάνου με ατμομηχανή, αλλά στην πρώτη απόπειρα να αποσπαστεί από το έδαφος η μηχανή έπαθε βλάβη. Γενικά η ατμομηχανή, με τις διαστάσεις και το βάρος που είχε δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις μιας πτητικής συσκευής και έτσι, μόνο στο τέλος του 19ου αιώνα, όταν αναπτύχθηκαν κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπόρεσε να επιτευχθεί κατασκευή αεροπλάνου ικανού για πτήση. Έτσι, οι αδελφοί Ράιτ (εφευρέτες και αεροπόροι) κατάφεραν να κατασκευάσουν αεροπλάνο που να επιτυγχάνει σταθερή πτήση και μάλιστα με επιβάτη. Διαβλέποντας τη στρατηγική του σημασία, πολλές κυβερνήσεις ανέπτυξαν το αεροπλάνο κυρίως για στρατιωτική χρήση, ιδιαίτερα κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Το αεροπλάνο χρησιμοποιήθηκε σε ακόμα μεγαλύτερη κλίμακα στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, στη διάρκεια του οποίου αναπτύχθηκαν πολύ τα καταδιωκτικά και τα βομβαρδιστικά. Στο τέλος του πολέμου οι Γερμανοί κατασκεύασαν αεροπλάνο με στροβιλοκινητήρα. Μετά τον πόλεμο κατασκευάστηκαν τα πυραυλοκίνητα αεροπλάνα.

5 Το 17ο αιώνα ο Ιταλός Τζιοβάνι Μπορέλι και ο Άγγλος Ρ
Το 17ο αιώνα ο Ιταλός Τζιοβάνι Μπορέλι και ο Άγγλος Ρ. Γκουκ κατάληξαν σ' ένα σοβαρό, αν και αρνητικό αποτέλεσμα. Είπαν ότι δεν είναι δυνατή η πτήση του ανθρώπου με τη χρήση μόνο της μυϊκής δύναμης καθώς, προκειμένου να πετάξει αυτόνομα, ο άνθρωπος θα έπρεπε να έχει πολλαπλάσιο μυϊκό όγκο. Απέδειξαν έτσι θεωρητικά πως, για να κατασκευαστεί συσκευή πιο βαριά από τον αέρα που να πετά, χρειάζεται οπωσδήποτε κινητήρας. Όταν εφευρέθηκε η ατμομηχανή το 18ο αιώνα και ιδιαίτερα όταν τελειοποιήθηκε το 19ο αιώνα, έγιναν πολλές απόπειρες να κατασκευαστεί ατμοκίνητη πτητική συσκευή.

6 Έτσι, το 19ο αιώνα κατασκευάστηκε το πρώτο αεροπλάνο από το Ρώσο εφευρέτη Α.Φ. Μοζάισκη. Η συσκευή έκανε μικρή πτήση. Αργότερα, στο τέλος του αιώνα, ο Χ. Μαξίμ στην Αγγλία έκαμε δοκιμή αεροπλάνου με ατμομηχανή, αλλά στην πρώτη απόπειρα να αποσπαστεί από το έδαφος η μηχανή έπαθε βλάβη. Γενικά η ατμομηχανή, με τις διαστάσεις και το βάρος που είχε δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις μιας πτητικής συσκευής και έτσι, μόνο στο τέλος του 19ου αιώνα, όταν αναπτύχθηκαν οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, μπόρεσε να επιτευχθεί κατασκευή αεροπλάνου ικανού για πτήση.

7 Έτσι, οι αδελφοί Ράιτ (εφευρέτες και αεροπόροι) κατάφεραν να κατασκευάσουν αεροπλάνο που να επιτυγχάνει σταθερή πτήση και μάλιστα με επιβάτη. Διαβλέποντας τη στρατηγική του σημασία, πολλές κυβερνήσεις ανέπτυξαν το αεροπλάνο κυρίως για στρατιωτική χρήση, ιδιαίτερα κατά τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Το αεροπλάνο χρησιμοποιήθηκε σε ακόμα κλίμακα στο δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, στη διάρκεια του οποίου αναπτύχθηκαν πολύ τα καταδιωκτικά και τα βομβαρδιστικά. Στο τέλος του πολέμου οι Γερμανοί κατασκεύασαν αεροπλάνο με στροβιλοκινητήρα. Μετά τον πόλεμο κατασκευάστηκαν τα πυραυλοκίνητα αεροπλάνα.

8 Τα 5 μεγαλύτερα αεροσκάφη στον κόσμο
Από τη μυθική πτήση του Ικαρου μέχρι τους Αδερφούς Ράιτ και τα σύγχρονα μαχητικά με τα υπερεξελιγμένα συστήματα πλοήγησης, η αεροπλοία ήταν πάντα μια συναρπαστική προσπάθεια επίτευξης του ακατόρθωτου. Πιο γρήγορα, πιο δυνατά, πιο ψηλά, πιο μακριά ήταν ανέκαθεν ο στόχος των ονειροπόλων ναυπηγών και αεροπόρων.

9 Στα παρασκήνια αυτής της περίβλεπτης κούρσας και με έπαθλο, όχι μια θέση στην ιστορία, αλλά αυτό του οικονομικού ή πολιτικού-στρατιωτικού κέρδους διεξάγονταν πάντα η μάχη για το μεγαλύτερο αεροσκάφος. Το αποτέλεσμα; Αεροπλάνα σε μέγεθος και σχήμα πολλές φορές ασύλληπτο από τον ανθρώπινου νου.

10 C-5 Galaxy Μήκος: 75,3 μέτρα Άνοιγμα φτερών: 67,89 μέτρα Ωφέλιμο φορτίο: 120 τόννοι Το C-5 Galaxy παραδόθηκε στην αμερικάνικη πολεμική αεροπορία το 1969 και έκανε ντεμπούτο στο Βιετνάμ όπου χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά στρατευμάτων, πολεμικών οχημάτων και αεροπλάνων. Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα ρεκόρ που κατέχει είναι ότι είναι το μεγαλύτερο αεροπλάνο που έχει προσγειωθεί στην Ανταρκτική. Παραμένει σε υπηρεσία ακόμη και σήμερα.

11 VM-T Atlant Μήκος: 51,2 μέτρα Άνοιγμα φτερών: 53,6 μέτρα Ωφέλιμο φορτίο: 50 τόννοι Ο Ατλάντας είναι το μοναδικό αεροπλάνο που μπόρεσε να μεταφέρει φορτία μεγαλύτερα από το βάρος του. Ήταν ο προκάτοχος του An-225 στο διαστημικό πρόγραμμα της Ρωσίας (πρώην Σοβιετική Ένωση) και χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά των γιγαντιαίων δεξαμενών καυσίμων.

12 A ST Μήκος: 56,15 μέτρα Άνοιγμα φτερών: 44,84 μέτρα Ωφέλιμο φορτίο: 47 τόννοι Ένα ασυνήθιστο αεροπλάνο για ασυνήθιστες αποστολές. Παραλλαγή της στάνταρ έκδοσης του Α300, το Super Transporter δεν έχει τις μεγαλύτερες διαστάσεις αλλά το μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο και χρησιμοποιείται για να μεταφέρει τμήματα άλλων αεροπλάνων σε στάδιο κατασκευής ή ολόκληρα αεροπλάνα. Στην πορεία το παρατσούκλι Μπελούγκα έγινε τόσο δημοφιλές που πλέον έχει υιοθετηθεί επίσημα.

13 Airbus A380 Μήκος: 73 μέτρα Άνοιγμα φτερών: 79.8 μέτρα Ωφέλιμο φορτίο: 90 τόννοι και 853 επιβάτες Όταν μιλάμε για μεταφορά επιβατών, κανένα αεροπλάνο δεν μπορεί να συγκριθεί με το Airbus A380. Οσα αεροδρόμια θέλουν να έχουν την τιμή να το φιλοξενήσουν θα πρέπει να διαθέτουν κεντρικό αεροδιάδρομο που να υπερβαίνει τα 2950 μέτρα που χρειάζονται για την απογείωση του ενώ ο ICAO έχει αυξήσει τα διαστήματα απογειώσεων προσγειώσεων από 6 σε 10 λεπτά.

14 Antonov An-225 Μήκος: 84 μέτρα Άνοιγμα φτερών: 88,40 μέτρα Ωφέλιμο φορτίο: 250 τόννοι Ο γίγαντας των γιγάντων είναι το μεγαλύτερο αεροπλάνο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Κατέχει 240 ρεκόρ στο Βιβλίο Γκίνες και μπορεί να μεταφέρει από διαστημικά λεωφορεία. Στη φωτογραφία το Αντόνοφ καταπίνει ένα Airbus A Προς το παρόν μόνο δύο τέτοια αεροσκάφη έχουν κατασκευαστεί!

15 Περιγραφή του αεροπλάνου
Το αεροπλάνο αποτελείται βασικά από 3 μέρη που διαφέρουν στη μορφή και στον προορισμό τους. Αυτά είναι: το κύριο σώμα του αεροπλάνου που λέγεται σκάφος ή αεροσκάφος το σύστημα προώθησης και ο μηχανικός εξοπλισμός. Εφοδιασμός ενός αεροσκάφους Airbus A300

16 Η άτρακτος ενός αεροπλάνου.
Το σκάφος αποτελεί τον κορμό του αεροπλάνου και αποτελείται από 2 μέρη: τις πτέρυγες και την άτρακτο. Οι πτέρυγες είναι σταθερά συνδεμένες με την άτρακτο και σ' αυτό ακριβώς διαφέρει από το ελικόπτερο, που σ' αυτό τα πτερύγιά του κινούνται. Ανάλογα με τον αριθμό των πτερύγων, τα αεροπλάνα ονομάζονται μονοπτέρυγα, διπτέρυγα, πολυπτέρυγα. Τα κλασικά αεροπλάνα, επειδή παρουσιάζουν αστάθεια στην πτήση, χρησιμοποιούν βοηθητικές πτερυγικές επιφάνειες στην πίσω άκρη της ατράκτου. Αυτές αποτελούνται από τις οριζόντιες σταθερές πτέρυγες που δίνουν ευστάθεια, για να μην αναποδογυρίσει το αεροπλάνο και τις κάθετες σταθερές για να μη γυρίζει γύρω - γύρω. Η άτρακτος, όπως το λέει και το όνομά της, έχει σχήμα ατρακτοειδές και αποτελεί το βασικό τμήμα του σκάφους, στο οποίο προσαρμόζονται και οι πτέρυγες. Στο μπροστινό μέρος της ατράκτου υπάρχει ο θάλαμος χειρισμού και το μεγαλύτερο μέρος της χρησιμοποιείται για επιβάτες ή εμπορεύματα, αν το αεροπλάνο είναι μεταφορικό ή για αμυντικό ή επιθετικό εξοπλισμό, αν είναι πολεμικό. Η άτρακτος ενός αεροπλάνου. Η πτέρυγα ενός αεροπλάνου.

17 Το αεροπλάνο αποτελείται βασικά από 3 μέρη που διαφέρουν στη μορφή και στον προορισμό τους. Αυτά είναι: το κύριο σώμα του αεροπλάνου που λέγεται σκάφος ή αεροσκάφος το σύστημα προώθησης και ο μηχανικός εξοπλισμός. Το σκάφος αποτελεί τον κορμό του αεροπλάνου και αποτελείται από 2 μέρη: τις πτέρυγες και την άτρακτο. Οι πτέρυγες είναι σταθερά συνδεμένες με την άτρακτο και σ' αυτό ακριβώς διαφέρει από το ελικόπτερο, που σ' αυτό τα πτερύγιά του κινούνται. Ανάλογα με τον αριθμό των πτερύγων, τα αεροπλάνα ονομάζονται μονοπτέρυγα, διπτέρυγα, πολυπτέρυγα. Τα κλασικά αεροπλάνα, επειδή παρουσιάζουν αστάθεια στην πτήση, χρησιμοποιούν βοηθητικές πτερυγικές επιφάνειες στην πίσω άκρη της ατράκτου. Αυτές αποτελούνται από τις οριζόντιες σταθερές πτέρυγες που δίνουν ευστάθεια, για να μην αναποδογυρίσει το αεροπλάνο και τις κάθετες σταθερές για να μη γυρίζει γύρω - γύρω. Η άτρακτος, όπως το λέει και το όνομά της, έχει σχήμα ατρακτοειδές και αποτελεί το βασικό τμήμα του σκάφους, στο οποίο προσαρμόζονται και οι πτέρυγες. Στο μπροστινό μέρος της ατράκτου υπάρχει ο θάλαμος χειρισμού και το μεγαλύτερο μέρος της χρησιμοποιείται για επιβάτες ή εμπορεύματα, αν το αεροπλάνο είναι μεταφορικό ή για αμυντικό ή επιθετικό εξοπλισμό, αν είναι πολεμικό. Το προωθητικό σύστημα είναι, είτε η έλικα στα πιο παλιά αεροπλάνα είτε ο κινητήρας τζετ (στροβιλοαντιδραστήρας) στα πιο καινούρια. Ο δεύτερος χρησιμοποιείται στα αεροπλάνα που θέλουν να έχουν μεγάλες ταχύτητες, γιατί η απόδοση της έλικας ελαττώνεται, όταν η ταχύτητα είναι πάνω από 700 χλμ. την ώρα. Ο μηχανικός εξοπλισμός αποτελείται από τα εξαρτήματα που βοηθούν στην οδήγηση του αεροπλάνου από τις συσκευές κλιματισμού και διατήρησης σταθερής πίεσης μέσα στην άτρακτο. Επίσης εδώ περιλαμβάνονται το ταχύμετρο, ο αυτόματος χειριστής (πιλότος), οι εγκαταστάσεις ραδιοτηλεφωνίας και ραδιοεντοπισμού, το σύστημα προσγείωσης, οι γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, οι επιπλώσεις των θαλάμων κλπ.

18 Όχημα βαρύτερο του αέρα που πετά, βάσει των νόμων της αεροδυναμικής, χάρη στο σχήμα του, ωθώντας μεγάλες μάζες αέρα προς τα πίσω ή προς τα κάτω, χρησιμοποιώντας έλικες ή στροβιλοκινητήρες. Αποτελεί το ταχύτερο μέσο μεταφοράς και ένα από τα σπουδαιότερα όπλα του σύγχρονου, συμβατικού ή πυρηνικού πολέμου. Τα αεροπλάνα διακρίνονται: ως προς τον τρόπο ωθήσεως, σε ελικοφόρα, αεριωθούμενα, πυραυλοκίνητα και πυρηνοκίνητα, ως προς την ταχύτητα που αναπτύσσουν σε υποηχητικά, διηχητικά και υπερηχητικά και ως προς τη χρήση σε πολιτικά και στρατιωτικά. Τα πολιτικά διακρίνονται σε επιβατικά και εμπορικά ενώ τα στρατιωτικά σε στρατηγικά, βομβαρδιστικά, μαχητικά, επιθετικά, μεταγωγικά, εκπαιδευτικά αναγνωριστικά και ειδικών αποστολών. Υπάρχουν ακόμα πυροσβεστικά αεροπλάνα και αεροπλάνα επιστημονικών ερευνών. Τα αεροπλάνα που μπορούν να προσθαλασσώνονται και να αποθαλασσώνονται λέγονται υδροπλάνα. Πιο παλιά τα αεροπλάνα διακρίνονταν ανάλογα με τα ζεύγη των πτερύγων που είχαν σε μονοπλάνα, διπλάνα και τριπλάνα. Ο πρώτος τύπος είναι αυτός που τελικά επικράτησε. Α) Αεροδυναμική του αεροπλάνου

19 Α) Αεροδυναμική του αεροπλάνου Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γνωρίζουμε είναι ότι το αεροπλάνο δεν μπορεί να παραμένει στον αέρα χωρίς να κινείται με μεγάλη ταχύτητα. Ακόμα πρέπει να καταλάβουμε από την αρχή ότι το "μυστικό" της στερέωσης του αεροπλάνου στον αέρα βρίσκεται στο σχήμα και στις διαστάσεις των πτερύγων του

20 ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ Ο μηχανικός εξοπλισμός αποτελείται από τα εξαρτήματα που βοηθούν στην οδήγηση των αεροπλάνου από τις συσκευές κλιματισμού και διατήρησης σταθερής πίεσης μέσα στην άτρακτο. Επίσης εδώ περιλαμβάνονται το ταχύμετρο, ο αυτόματος χειριστής (πιλότος), οι εγκαταστάσεις ραδιοτηλεφωνίας και ραδιοεντοπισμού καθώς και οι γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, οι επιπλώσεις των θαλάμων κλπ. Επίσης και το σύστημα προσγείωσης.

21 Το προωθητικό σύστημα είναι, είτε η έλικα στα πιο παλιά αεροπλάνα, είτε ο κινητήρας τζετ (στροβιλοαντιδραστήρας) στα πιο καινούρια. Ο δεύτερος χρησιμοποιείται στα αεροπλάνα που θέλουν να έχουν μεγάλες ταχύτητες, γιατί η απόδοση της έλικας ελαττώνεται, όταν η ταχύτητα είναι πάνω από 700 χλμ. την ώρα. Ο μηχανικός εξοπλισμός αποτελείται από τα εξαρτήματα που βοηθούν στην οδήγηση του αεροπλάνου από τις συσκευές κλιματισμού και διατήρησης σταθερής πίεσης μέσα στην άτρακτο. Επίσης, εδώ περιλαμβάνονται το ταχύμετρο, ο αυτόματος χειριστής (πιλότος), οι εγκαταστάσεις ραδιοτηλεφωνίας και ραδιοεντοπισμού, το σύστημα προσγείωσης, οι γεννήτριες ηλεκτρικού ρεύματος, οι επιπλώσεις των θαλάμων κλπ.

22 ΠΡΩΤΗ ΠΤΗΣΗ  Το 1903 έγινε τελικά με επιτυχία η πρώτη πτήση στο Kitty Hawk της Βόρειας Καρολίνας από τον Όρβιλ Ράιτ. Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε είχε βάρος 90 kg με ισχύ 12 PS. Η πτήση αυτή κράτησε περίπου 12 δευτερόλεπτα και κάλυψε απόσταση περίπου 35 μέτρων. Στην τέταρτη προσπάθεια καλύφθηκαν περί τα 250 μέτρα σε 59 δευτερόλεπτα, αλλά το αεροσκάφος έπαθε ζημιές και οι δοκιμές των δύο αδελφών συνεχίστηκαν μετά από ένα χρόνο. Αυτές οι πτήσεις θεωρούνται στην Ιστορία της Τεχνολογίας οι πρώτες με μηχανοκίνητο κατευθυνόμενο όχημα που ήταν βαρύτερο του αέρα, το οποίο όχημα ονομάστηκε αεροπλάνο (airplane). 

23 ΠΡΩΤΗ ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΠΤΗΣΗ Το 1926 καθιερώθηκε η πρώτη νυχτερινή πτήση από τη γερμανική εταιρία Lufthansa, μεταξύ Βερολίνου και Ανατολικής Πρωσίας. Το 1927 πέταξε με το αεροπλάνο του, με μηχανή 220 PS, ο Αμερικάνος πιλότος Charles Lindebergh (Λίντμπεργκ, ) από τη Νέα Υόρκη στο Παρίσι, σχεδόν χιλιόμετρα, χωρίς ενδιάμεσο σταθμό. Με αυτή την επιτυχία του κέρδισε ο Λίντμπεργκ δολάρια που είχε αθλοθετήσει ο επιχειρηματίας Raymond Orteig. Η πτήση του Λίντμπεργκ κράτησε λίγο παραπάνω από 33 ώρες και υπέβαλε στην παγκόσμια κοινή γνώμη την ιδέα για υπερατλαντικές πτήσεις, οι οποίες εκτελούνται μέχρι σήμερα, προφανώς ταχύτερα και πολύ πιο άνετα.

24 Ταχύτητα αεροπλάνων Σαν χαρακτηριστικό μέτρο στις ταχύτητες των αεροπλάνων είναι ο αριθμός Μαχ. Αυτός είναι το κλάσμα: Μ=ταχύτητα του αεροπλάνου / ταχύτητα του ήχου. Όταν το Μ είναι μικρότερο από 1, έχουμε τις υποηχητικές ταχύτητες, όταν Μ=1, έχουμε τις ηχητικές και όταν το Μ είναι μεγαλύτερο από 1, τις υπερηχητικές. Για να κατασκευαστεί αεροπλάνο, που να μπορεί να αναπτύξει υπερηχητικές ταχύτητες, χρειάστηκαν πολλές μεταρρυθμίσεις στην όλη διάταξη του αεροπλάνου εξαιτίας μερικών ιδιοτήτων του αέρα και του φράγματος του ήχου.

25 Είδη αεροπλάνων Τα αεροπλάνα, ανάλογα με τον προορισμό τους, διακρίνονται σε πολιτικά και στρατιωτικά. Επίσης, ανάλογα με το είδος των οργάνων προσγείωσης σε αεροπλάνα και υδροπλάνα, ανάλογα με τις μορφές του προωθητικού συστήματος σε ελικοφόρα και αεριωθούμενα. Επίσης, ένας άλλος διαχωρισμός είναι ανάλογος με τη χρήση τους, έτσι υπάρχουν αεροσκάφη ψεκαστικά, πυροσβεστικά, στρατιωτικά μαχητικά, στρατιωτικά μεταφορικά, στρατιωτικά, κατασκοπευτικά κλπ. Επίσης, υπάρχουν και αεροπλάνα νοσοκομειακά με ειδικά διαρρυθμισμένο χώρο για άμεση εξυπηρέτηση, που όμως δεν είναι τόσο πρακτικά όσο τα ελικόπτερα, γιατί χρειάζονται ειδικό χώρο προσγείωσης (αεροδρόμια). Τα επιβατικά αεροπλάνα έφτασαν στον υψηλότερο ίσως βαθμό εξέλιξής τους με την κατασκευή του υπερηχητικού αεροπλάνου Κονκόρντ από τη γαλλική και βρετανική αεροπορική βιομηχανία, που μπορούσε να μεταφέρει 128 επιβάτες με ταχύτητα χλμ. την ώρα. Το μήκος του είναι 61,66 μ. το ύψος του 12,19 μ. και μπορεί ν' ανέβει στα μ.

26 ΤΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΟΡΙΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΟΥΝ ΔΙΑΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΕ ΔΥΟ ΜΑΓΑΛΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ: 1.ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ 2. ΤΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ… ΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΔΙΑΙΡΟΥΝΤΑΙ ΣΕ: Α.ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΧΡΙΣΙΜΕΥΟΥΝ ΣΤΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΩΝ Β.ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΑ ΣΥΝΗΘΩΣ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ ΓΙΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΠΙΚΟΥ Γ. ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΧΡΗΣΕΩΣ: ΕΙΔΙΚΑ ΜΙΚΡΑ ΣΥΝΥΘΩΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΕΥΟΥΝ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ Δ.ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΕΩΣ: ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΑ ΔΙΚΙΝΥΤΗΡΙΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΙ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΩΣΟΠΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΙΣΕΙ Η ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ Ε.ΕΚΠΕΔΕΥΤΙΚΑ : ΔΙΘΕΣΙΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΓΙΑ ΕΚΠΕΔΕΥΣΗ ΙΔΙΩΤΩΝ ΣΤΟ ΠΙΛΟΤΑΡΙΣΜΑ 2.)ΤΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ Α.ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΦΡΑ ΓΡΗΓΟΡΑ ΚΑΙ ΕΥΕΛΙΚΤΑ ΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΜΕ ΑΝΤΙΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΟΠΛΑ . Β.ΕΠΙΘΕΤΙΚΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΤΑ ΜΑΧΙΤΙΚΑ ΔΡΟΥΝ ΟΜΩΣ ΣΕ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΥΨΗ Γ.ΒΟΜΒΑΡΔΙΣΤΙΚΑ ΒΑΡΙΑ Κ ΟΓΚΟΔΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΜΕ ΚΑΤΑΛΗΛΗ ΔΙΑΡΥΘΜΙΣΗ Κ ΜΙΧΑΝΙΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝ ΒΟΜΒΕΣ Κ ΝΑ ΤΗΣ ΡΙΧΝΟΥΝ ΣΕ ΣΤΟΧΟΥΣ ΣΤΟ ΕΔΑΦΟΣ

27 Επίσης υπάρχουν και αεροπλάνα νοσοκομειακά με ειδικά διαρρυθμισμένο χώρο για άμεση εξυπηρέτηση, που όμως δεν είναι τόσο πρακτικό όσο τα ελικόπτερα, γιατί χρειάζονται ειδικό χώρο προσγείωσης (αεροδρόμια). Η πραγματοποίηση του μεγαλύτερου ίσως ονείρου της πολιτικής αεροπορίας είναι η κατασκευή του υπερηχητικού αεροπλάνου Concorde από τη γαλλική αεροπορική βιομηχανία, που μπορεί να μεταφέρει 128 επιβάτες με ταχύτητα χλμ. την ώρα. Το μήκος του είναι 61,66 μ. το ύψος του 12,19 μ. και μπορεί ν' ανέβει στα μ.

28 H χρήση των αεροπλάνων τα πρώτα χρόνια.
Για μερικά χρόνια το αεροπλάνο δεν φάνηκε  να έχει πολλούς φίλους, έως ότου άρχισαν να ενδιαφέρονται τα στρατιωτικά επιτελεία. Αλλά και τότε δεν το είδαν σαν το μέσο που θα άλλαζε τη μορφή των πολέμων και τη ζωή των ανθρώπων. Το είδαν σαν μια συσκευή που παρείχε ευκαιρίες εναέριας παρατήρησης, όπως αυτό συνέβαινε στατικά με τα αερόστατα.      Οι προσπάθειες στηρίζονταν  κυρίως  στο ρομαντισμό  λίγων ανθρώπων και στην επιμονή κάποιων  τεχνοκρατών. Καθώς όμως  επιτυγχάνονταν  συνεχώς  βελτιώσεις και διαφαίνονταν νέες δυνατότητες, το θέμα την κατασκευής αεροσκαφών ξέφευγε από τις ερασιτεχνικές ενασχολήσεις και έμπαινε στο πεδίο  των  επιστημονικών και βιομηχανικών ενδιαφερόντων έρευνας και παραγωγής.

29 Οι μελλοντικές πτήσεις!!!
Η γνώση καλπάζει. Ζούμε την εποχή που η συνολική γνώση διπλασιάζεται κάθε 8(-) χρόνια.  Τα πιο σημαντικά επιτεύγματα της τεχνολογίας προέρχονται από την περιοχή των αεροδιαστημικών ερευνών. Μια πρώτη εφαρμογή τους γίνεται στα νέα αεροσκάφη.

30 Μεγαλύτερη ασφάλεια, μικρότερο κόστος μεταφοράς, εξουδετέρωση των  ανθρωπίνων  σφαλμάτων, ανέσεις για τον άνθρωπο, νέοι τύποι κινητήρων, νέα ανθεκτικότερα υλικά, προστασία των αεροσκαφών από προσβολές ,αύξηση των μεγεθών. Ήδη το τελειότερο μαχητικό, το F-22 είναι στη γραμμή παραγωγής και το Αιrbus A380 που θα μεταφέρει 820 επιβάτες ετοιμάζεται. 

31 Επιπλέον, το SAX-40 θα είναι πολύ πιο αθόρυβο από οποιοδήποτε σύγχρονο επιβατικό αεροπλάνο. Το σφηνοειδές σχήμα του θα του επιτρέπει να προσγειώνεται σε πολύ χαμηλότερες ταχύτητες, μειώνοντας τον παραγόμενο θόρυβο. Επιπλέον, οι μηχανές του θα βρίσκονται στην κορυφή της ατράκτου, αντί να βρίσκονται κάτω από κάθε φτερό, περιορίζοντας έτσι τον θόρυβο της απογείωσης. Οι μηχανικοί διερευνούν την πιθανότητα να αφαιρέσουν τα πτερύγια των φτερών προκειμένου να ελαττώσουν ακόμη περισσότερο την ηχορύπανση.

32 …ΤΕΛΟΣ …


Κατέβασμα ppt "ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΕΡΟΠΛΑΝΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google