Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ηθική  Τι είναι σωστό;  Τι είναι λάθος  Τι είναι καλό;  Τι είναι κακό;  Ποια είναι η κατάλληλη συμπεριφορά;  Ποια είναι η εσφαλμένη συμπεριφορά;

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ηθική  Τι είναι σωστό;  Τι είναι λάθος  Τι είναι καλό;  Τι είναι κακό;  Ποια είναι η κατάλληλη συμπεριφορά;  Ποια είναι η εσφαλμένη συμπεριφορά;"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Ηθική  Τι είναι σωστό;  Τι είναι λάθος  Τι είναι καλό;  Τι είναι κακό;  Ποια είναι η κατάλληλη συμπεριφορά;  Ποια είναι η εσφαλμένη συμπεριφορά;

3 Ηθική  Προσπαθεί να απαντήσει στο ερώτημα «Τι πρέπει να κάνουμε;»  Να βελτιώσει τον άνθρωπο ηθικά και ή να τον κάνει ευτυχισμένο ή να τον κάνει άξιο της ευτυχίας.

4 Τι είναι η ηθική;  Η ηθική δεν είναι κανένα επιθετικό όπλο, τόξο ή πυροβόλο να επιτίθεται στο συνάνθρωπο.  Το μοναδικό στο οποίο χρησιμεύει η ηθική είναι στο να προσπαθήσει να βελτιώσει κανείς τον εαυτό του και όχι να επικρίνει τον διπλανό του  Το μόνο σίγουρο που γνωρίζει η ηθική είναι πως ο διπλανός, εσύ, εγώ και οι υπόλοιποι είμαστε όλοι φτιαγμένοι με διαφορά.

5 Ηθική  Ποια είναι τα όρια μεταξύ μιας ηθικής πράξης και μιας ανήθικης ;  Σε ποια ζητήματα μπορεί να επέμβει η ηθική;

6 Κατηγορίες ηθικού λόγου  Το πράττειν  Ο στοχασμός πάνω στο πράττειν  Το φιλοσοφείν

7 Η ηθική με την οπτική της φιλοσοφίας  Η καθημερινή ηθική επηρεάζεται από:  Τα ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ  Την θρησκεία  Την παράδοση  Τα επικρατούντα κοινωνικά πρότυπα

8 Πείραμα Milgram  Ο Stanley Milgram έκανε ένα πείραμα με σκοπό τη μελέτη της αντίδρασης των ανθρώπων, όταν αυτοί εκτελούν εντολές κάποιας εξουσίας που έρχονται σε σύγκρουση όμως με τη συνείδησή τους.  Στο πείραμα συμμετείχαν δύο άτομα κάθε φορά. Ο ένας ήταν εθελοντής και άλλος ηθοποιός.  Ο ρόλος του μαθητή ήταν να απομνημονεύει μια σειρά από ζεύγη λέξεων, ενώ του δασκάλου να τον "τιμωρεί" για κάθε φορά που έκανε λάθος, υποβάλλοντάς τον σε ηλεκτροσόκ  Ο ηθοποιός είχε να επιλέξει μεταξύ τεσσάρων πιθανών απαντήσεων, ενώ σε κάθε περίπτωση λάθους ο εθελοντής έπρεπε να του προκαλέσει ηλεκτροσόκ  Οι περισσότεροι εθελοντές σε κάποιο σημείο της διαδικασίας εξέφραζαν τις αμφιβολίες τους ή την επιθυμία τους να διακόψουν. Ο ερευνητής, τους έδινε τότε τις εξής οδηγίες, με την ακόλουθη σειρά:  1. Παρακαλώ συνεχίστε. 2. Το πείραμα απαιτεί να συνεχίσετε. 3. Είναι απολύτως σημαντικό να συνεχίσετε. 4. Δεν έχετε άλλη επιλογή, πρέπει να συνεχίσετε.  Αν ο εθελοντής επιθυμούσε ακόμα να διακόψει μετά από τις τέσσερις διαδοχικές οδηγίες, το πείραμα σταματούσε. Στην αντίθετη περίπτωση, ο τερματισμός της διαδικασίας γινόταν μόνο αφού ο "δάσκαλος" είχε διοχετεύσει τρεις φορές το μέγιστο σοκ των 450V στο μαθητή.  Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως η ηθική εν τέλει φαίνεται πως είναι ένα πολύ σχετικό θέμα. Εξαρτάται από την διατύπωση του ηθικού ζητήματος, τις προδιαθέσεις μας, τις κοινωνικές συνθήκες αλλά και το αναμενόμενο τελικό αποτέλεσμα.

9 Βιοηθική  Παρακλάδι της επιστήμης  Αποσκοπεί στο να προσεγγίσει τα ηθικά διλλήματα,που πηγάζουν από τον χώρο της βιολογίας  Έχει ως αποστολή να αξιολογήσει την πρόοδο στους τομείς της βιολογίας και ιατρικής.

10 Βιοηθική  Ο όρος βιοηθική αναφέρεται συχνά και μας απασχολεί όλο και περισσότερο.  Έχει διπλή ετυμολογική προέλευση για να υποδηλώσει τα δύο συστατικά του:  Την βιολογική γνώση  Τις ανθρώπινες αξίες,  Αναδεικνύοντας τον δεσμό μεταξύ του ανθρώπου και της φύσης.

11 Βιοηθική και δίκαιο  Στις περιπτώσεις που ο ανήλικος δεν διαθέτει την ικανότητα να συναινέσει σε χειρουργική επέμβαση, η επέμβαση επιτρέπεται μόνο αν ο κηδεμόνας του συμφωνήσει  Κάθε επέμβαση που αποσκοπεί στην τροποποίηση του ανθρώπινου γωνιδιώματος είναι επιτρεπτή μόνο για προληπτικούς, διαγνωστικούς ή θεραπευτικούς σκοπούς και μόνον εφόσον δεν αποσκοπεί στο να εισαγάγει οποιαδήποτε τροποποίηση στο γονιδίωμα

12 Περιβάλλον και Βιοηθική  Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα ονομάζονται τα τρόφιμα που παράγονται από γενετικά τροποποιημένους οργανισμούς που έχουν υποστεί επέμβαση στο γενετικό τους υλικό μέσω μεθόδων της γενετικής μηχανικής.

13 Ηθική και γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα  Επέμβαση στους γενετικούς μηχανισμούς της φύσης και παραβίαση των εσωτερικών αξιών φυσικών οργανισμών  Ανάμειξη γονιδίων από βιολογικά διαφορετικούς οργανισμούς  Αντίθεση για την κατανάλωση προϊόντων φυτικής προέλευσης που περιέχουν ζωικά γονίδια και αντίθετα

14 Περιβάλλον και Βιοηθική  Συνήθως τα γενετικά φυτά είναι:  Σόγια  Καλαμπόκι  Ελαιοκράμβη  Ρύζι  Βαμβακέλαιο.  Στην Ελλάδα, η πειραματικά καλλιέργεια του πρώτου μεταλλαγμένου προϊόντος, της ντομάτας, έγινε το 1997 και υπέστη τροποποίηση για την επιβράδυνση της ωρίμανσης της.

15 Αίτια δημιουργίας γενετικά τροποποιημένων τροφίμων  Αύξηση της φυτικής παραγωγής  Βελτίωση της ποιότητας των τροφίμων  Χρήση των Γενετικά Τροποποιημένων Φυτών ως φάρμακα

16 Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα  Καλύτερη γεύση και ποιότητα  Μείωση χρόνου ωρίμανσης των φυτών ή δέντρων που τα παράγουν  Αυξημένη περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά  Πιθανότητες για νέα προϊόντα και μεθόδους καλλιέργειας  Κίνδυνοι για την ανθρώπινη υγεία  Κίνδυνοι για το περιβάλλον  Εκμετάλλευση από τις πιο αναπτυγμένες χώρες  Αύξηση της εξάρτησης των φτωχότερων και λιγότερο αναπτυγμένων χωρών

17 Κλωνοποίηση  Ερευνητική διαδικασία με την οποία παράγονται πανομοιότυπα αντίγραφα μιας βιολογικής οντότητας. Παράγονται δηλαδή πανομοιότυπα αντίγραφα ενός γονιδίου, ενός κυττάρου, ενός οργάνου, ή ακόμα και ολόκληρου οργανισμού.

18 Κλωνοποίηση  Παράγονται δηλαδή πανομοιότυπα αντίγραφα:  ενός γονιδίου  ενός κυττάρου  ενός οργάνου  ολόκληρου οργανισμού.

19 Πειράματα Κλωνοποίησης  Η πρώτη περίπτωση «κλωνοποίησης» αποδίδεται στον Χανς Άντολφ Έντουαρντ Ντρις, Γερμανό βιολόγο και φιλόσοφο ο οποίος ασχολήθηκε με την κλωνοποίηση αχινών. Ο Ντρις, την δεκαετία του 1880 διαχώρισε εμβρυϊκά κύτταρα, ανακαλύπτοντας πως τα κύτταρα εξελίσσονταν σε πλήρεις, ολοκληρωμένους αχινούς.

20 Πειράματα Κλωνοποίησης  Με την κλωνοποίηση παράγονται άτοµα τα οποία στερούνται το θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωµα σε «ένα ανοιχτό και ελεύθερο μέλλον», καθώς οδηγεί σε ανθρώπους µε «κατασκευαστικές» προδιαγραφές που έχουν καθοριστεί από άλλους.

21 Κλωνοποίηση  Η δημιουργία ιστών όπως:  Αγγείων δέρματος  Και κατ' επέκταση οργάνων καρδιάς  Νεφρών  Θα δώσουν άλλη διάσταση στις μεταμοσχεύσεις. Είναι πιο εύκολο και πιο αποτελεσματικό να δημιουργήσουμε ζώα που θα παράγουν πρωτεΐνες για τη θεραπεία κάποιων ασθενειών.

22 Κλωνοποίηση  Ένας από τους λόγους που τα ζώα έχουν επιβιώσει στη Γη, είναι η ποικιλομορφία τους. Αν προχωρήσουμε στην κλωνοποίηση των ειδών είναι σαν να προδιαγράφουμε τα τέλος μας

23 Πειράματα Κλωνοποίησης  Στη δεκαετία του '70, υπήρχαν φήμες πως οι επιστήμονες είχαν πετύχει να δημιουργήσουν ανθρώπινους κλώνους. Ο συγγραφέας Ντέιβιτ Μ. Ρόρβικ, ότι παρήχθη πραγματικά ο κλώνος ενός εκατομμυριούχου, ο οποίος και ήταν 1,5 ετών στα μέσα του 1978.

24 Ευθανασία  Η λέξη ευθανασία από αρχαιοτάτων χρόνων σήμαινε τον κάλο ή γλυκό θάνατο. Στη σημερινή εποχή η ευθανασία έχει την έννοια του ανώδυνου θανάτου, που στοχεύει να μην βασανίζονται οι ασθενείς που βρίσκονται στο τελικό στάδιο της ζωής τους ή σε μια επώδυνη μη αναστρέψιμη κατάσταση της υγείας τους.

25 Ευθανασία  Ενεργητική ευθανασία Η ενεργητική ευθανασία είναι μια εσκεμμένη ενέργεια με ανάθεση ή ανάληψη από κάποιον άλλον, της πράξεως του τερματισμού της ζωής ενός προσώπου π.χ. ένα γιατρό με μια ένεση φαρμάκου ή αέρα στη φλέβα ή με κάποια συσκευή. Η ενεργητική διακρίνεται σε εκούσια και ακούσια ευθανασία.  Παθητική ευθανασία Η παθητική ευθανασία ενεργείται είτε: α) με παραλείψεις χρησιμοποιήσεως θεραπευτικών προσπαθειών( ορών, φαρμάκων, μηχανημάτων υποστηρίξεως βασικών λειτουργιών της ζωής είτε β) με την απόσυρση αυτών. Όμως η διακοπή της λειτουργίας ενός μηχανήματος, το γύρισμα ενός μοχλού ή το κλείσιμο μιας στρόφιγγας είναι μια πολύ δύσκολη απόφαση.

26 Η Νομοθεσία για την ευθανασία  Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 300 του ποινικού κώδικα:« όποιος αποφάσισε και εκτέλεσε ανθρωποκτονία ύστερα από σπουδαία και επίμονη απαίτηση του θύματος και από οίκτο γι´ αυτόν που έπασχε από ανίατη ασθένεια, τιμωρείται με φυλάκιση».

27 Εκκλησιαστική ευθανασία  Η ζωή για την Εκκλησία είναι δώρο Θεού στον άνθρωπο, έχει απόλυτη αξία άρα είναι αναντικατάστατη και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να αφαιρεί τη ζωή κανενός, ούτε τη δική του ούτε του άλλου. Η πράξη της ευθανασίας είτε ενεργητικής, είτε παθητικής, αποτελεί φόνο.

28 Προγεννητικός Έλεγχος  Ο προγεννητικός έλεγχος είναι ο έλεγχος που αποσκοπεί στην:  Έγκαιρη διάγνωση ορισμένων παθήσεων  Και συνδρόμων του εμβρύου  Με σκοπό να εξασφαλίσει πληροφορίες στους γονείς σχετικά με την ύπαρξη μιας νόσου, την πρόγνωση της και τις πιθανές επιπτώσεις στο έμβρυο.

29 Άμβλωση  Άμβλωση είναι η διακοπή μιας αδιατάρακτης ενδομητρίου κυήσεως ενός ή περισσότερων εμβρύων, που διενεργείται σε πρώιμη ηλικία κυήσεως και οδηγεί σε αφαίρεση του εμβρύου από τη μήτρα, με συνέπεια το θάνατο του κυήματος.

30 Άμβλωση  Ο Ποινικός Κώδικας επιτρέπει την άμβλωση μόνο με συναίνεση της εγκύου και μόνο από γιατρό μαιευτήρα- γυναικολόγο.  Εντός των πρώτων 12 εβδομάδων της κύησης σε κάθε περίπτωση.  Εντός των πρώτων 24 εβδομάδων, αν υπάρχουν ενδείξεις σοβαρής ανωμαλίας του εμβρύου που επάγονται τη γέννηση παθολογικού νεογνού.  Εντός των πρώτων 19 εβδομάδων, αν η εγκυμοσύνη είναι αποτέλεσμα βιασμού, αποπλάνησης ανήλικης ή αιμομιξίας.

31 Άμβλωση  Η έκτρωση είναι μια απόφαση που εξαρτάται αποκλειστικά και μόνο από την έγκυο και το περιβάλλον της. Οι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν σε αυτή την επιλογή είναι πολλοί και ποικίλοι και έχουν να κάνουν τόσο με την υγεία όσο και με άλλους προσωπικούς παράγοντες.

32 Άμβλωση  Η έκτρωση είναι μια διαδικασία επώδυνη τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Οι επιπλοκές που προκαλούνται στον οργανισμό και γενικότερα στο σώμα της εγκύου είναι πολλές και από αυτές οι πιο σημαντικές είναι η διάτρηση της μήτρας, μελλοντικός καρκίνος μαστού, τραχήλου ή ωοθηκών και στείρωση.

33 Άμβλωση  Οι περιπτώσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν μια έγκυο στην άμβλωση είναι πολλές και διαφορετικές. Η πιο συνηθισμένη από αυτές είναι η ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη. Στην περίπτωση αυτή δεν είναι εύκολο να χαρακτηρίσουμε την άμβλωση ηθική ή όχι


Κατέβασμα ppt "Ηθική  Τι είναι σωστό;  Τι είναι λάθος  Τι είναι καλό;  Τι είναι κακό;  Ποια είναι η κατάλληλη συμπεριφορά;  Ποια είναι η εσφαλμένη συμπεριφορά;"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google