Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

 Καθαρές ουσίες είναι τα χημικά στοιχεία και οι χημικές ενώσεις.  Αποτελούνται από ένα είδος μορίων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: " Καθαρές ουσίες είναι τα χημικά στοιχεία και οι χημικές ενώσεις.  Αποτελούνται από ένα είδος μορίων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2

3  Καθαρές ουσίες είναι τα χημικά στοιχεία και οι χημικές ενώσεις.  Αποτελούνται από ένα είδος μορίων.

4  Μείγματα υπάρχουν και στις τρεις φυσικές καταστάσεις : στερεή, υγρή, αέρια.

5  το προϊόν της ανάμειξης δύο ή περισσότερων συστατικών  π.χ. Αλεύρι που έγινε από μείγμα σιταριού και σίκαλης.

6  κάθε σώμα που αποτελείται από δύο ή περισσότερα συστατικά, τα οποία εξακολουθούν να διατηρούν τις αρχικές τους ιδιότητες.

7  το σώμα που διατηρεί τις ιδιότητες που έχουν τα συστατικά του. π.χ. Το αλάτι είναι αλμυρό. Αν δημιουργήσουμε ένα μίγμα αναμειγνύοντας αλάτι με νερό, το αλατόνερο, είναι κι αυτό αλμυρό.

8 Οι καθαρές ουσίες από τις οποίες αποτελείται ένα μίγμα ονομάζονται συστατικά του μίγματος.

9  Σε άλλα μείγματα μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά με το μάτι ή με το μικροσκόπιο, ενώ σε άλλα δεν μπορούμε να διακρίνουμε.

10  Τα μείγματα στα οποία μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους με γυμνό μάτι ή με μικροσκόπιο, ονομάζονται ετερογενή (δεν έχουν ενιαία σύσταση).

11

12  Τα μείγματα στα οποία μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους με γυμνό μάτι ή με μικροσκόπιο, ονομάζονται ετερογενή (δεν έχουν ενιαία σύσταση).

13  Τα μίγματα στα οποία δεν μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους ακόμη και με το μικροσκόπιο ονομάζονται ομογενή ή διαλύματα (έχουν ενιαία σύσταση).

14

15  Κάποια μείγματα, όπως το αίμα, που με γυμνό μάτι μας φαίνονται ομογενή, στην πραγματικότητα είναι ετερογενή.  Αν κοιτάξουμε το αίμα μέσα από το μικροσκόπιο, θα δούμε πως περιέχει πλάσμα, ερυθρά και λευκά αιμοσφαίρια, αιμοπετάλια, κ.ά.

16  Το σοκολατένιο γάλα είναι ετερογενές μίγμα. Μια ποσότητα από το κακάο που περιέχει το μίγμα κατακάθεται συνήθως στον πυθμένα, γι’ αυτό πρέπει να «ανακινούμε» το σοκολατούχο γάλα, πριν το πιούμε.

17

18

19

20

21

22

23  είναι το διάλυμα που δεν μπορεί να διαλυθεί περισσότερη ουσία.  Αν προσθέσουμε περισσότερη ουσία θα δημιουργηθεί ίζημα.

24

25

26 ΑΣΚΗΣΗ 1 Η  Βάζουν σε ποτήρια διαφανή :  Νερό + άμμος  Νερό +ζάχαρη  Νερό +λάδι  Νερό +κρασί  Νερό +μελάνι  Νερό +αλάτι  Νερό +οινόπνευμα  και απαντούν αν είναι ομογενή ή ετερογενή υγρά μείγματα.

27  ΑΣΚΗΣΗ 2 Η  Βάζουν σε πιάτα :  Ζάχαρη +καφές  Φασόλια +φακές + ρύζι  Πιπέρι+ αλάτι  και απαντούν αν είναι ομογενή ή ετερογενή στερεά μείγματα.

28  ΑΣΚΗΣΗ 3 Η  Υλικά:  Πορτοκάλια  Στίφτης  Σουρωτήρι  Τα παιδιά στύβουν και σουρώνουν την πορτοκαλάδα και κατανοούν τη διήθηση ως μέθοδο διαχωρισμού μειγμάτων.

29  ΑΣΚΗΣΗ 4 Η  Υλικά:  Φίλτρο καφέ  Χώμα + πέτρες+ νερό σε ποτήρι  Λεκάνη  Τα παιδιά σουρώνουν το μείγμα του νερού και κατανοούν τη διήθηση ως μέθοδο διαχωρισμού μειγμάτων.

30  ΑΣΚΗΣΗ 5 Η  Υλικά:  Φίλτρο καφέ  Τσάι  Ποτήρι  Ζεστό νερό  Τα παιδιά σουρώνουν το μείγμα του τσαγιού και κατανοούν τη διήθηση ως μέθοδο διαχωρισμού μειγμάτων.

31  ΑΣΚΗΣΗ 6 Η  Υλικά:  Αλεύρι και φασόλια ανακατεμένα  Κόσκινο  Λεκάνη  Τα παιδιά κοσκινίζουν το μείγμα και κατανοούν το κοσκίνισμα ως μέθοδο διαχωρισμού μειγμάτων.

32  ΑΣΚΗΣΗ 7 Η  Υλικά:  Καρφίτσες  Κομματάκια χαρτιού  Μαγνήτης  Τα παιδιά χρησιμοποιούν το μαγνήτη και κατανοούν αυτή τη μέθοδο διαχωρισμού μειγμάτων.

33  ΑΣΚΗΣΗ 8 Η  Υλικά:  Αλατόνερο σε ποτήρι  Μπρίκι  Καμινέτο  Τα παιδιά ζεσταίνουν το μείγμα ώσπου να μείνει μόνο το αλάτι και κατανοούν την εξάτμιση ως μέθοδο διαχωρισμού μειγμάτων.

34  ΑΣΚΗΣΗ 9 Η  Υλικά:  Ζάχαρη  Νερό  Τα παιδιά ρίχνουν ζάχαρη σταδιακά για να κατανοήσουν το κορεσμένο διάλυμα και το ίζημα.

35  ΑΣΚΗΣΗ 10 Η  Υλικά:  2 ποτήρια ένα με ζεστό και ένα με κρύο νερό  Ζάχαρη  Τα παιδιά διαλύουν ζάχαρη στα δυο ποτήρια και καταλήγουν στο συμπέρασμα πως στο ζεστό νερό διαλύεται ευκολότερα.

36  ΑΣΚΗΣΗ 11 Η  Υλικά:  2 ποτήρια ένα γεμισμένο ως τη μέση με νερό και ένα ως πάνω με νερό  Ζάχαρη  Τα παιδιά διαλύουν ζάχαρη στα δυο ποτήρια και καταλήγουν στο συμπέρασμα πως στο περισσότερο νερό διαλύεται περισσότερη ζάχαρη.


Κατέβασμα ppt " Καθαρές ουσίες είναι τα χημικά στοιχεία και οι χημικές ενώσεις.  Αποτελούνται από ένα είδος μορίων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google