Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ

2 Σχεδιασμός προγραμμάτων αναψυχής  Συστηματικός και μεθοδικός σχεδιασμός δραστηριοτήτων.  Το πρόγραμμα αφορά όλα τα στελέχη που εμπλέκονται στην εφαρμογή του. Συλλογική διαδικασία / πλεονεκτήματα :  Αξιοποίηση της εμπειρίας  Νέες ιδέες  Προσωπική δέσμευση  Αποδοχή

3 Σχεδιασμός προγραμμάτων αναψυχής Προϋποθέσεις σχεδιασμού :  Είδος υπηρεσιών  Τοποθεσία  Χρονική διάρκεια λειτουργίας  Εγκαταστάσεις / εξοπλισμός  Στελέχη ( εμπειρία, εκπαίδευση )  Πελάτες ( ηλικία, φύλλο, φυσική κατάσταση, τεχνική επιδεξιότητα, αριθμός συμμετεχόντων, διαθέσιμο χρόνο )  Οργάνωση ( ελεύθερες / οργανωμένες δραστηριότητες )  Χρήματα  Συνάφεια δραστηριοτήτων / στόχων / αποστολής / οράματος Περιλαμβάνει :  Συνολικό πρόγραμμα ( κατασκηνωτικοί περίοδοι )  Εβδομαδιαίο  Ημερήσιο

4 Διαδικασία σχεδιασμού προγραμμάτων αναψυχής Περιλαμβάνει :  Γνώση των βιολογικών και κοινωνικό - ψυχολογικών χαρακτηριστικών κάθε ηλικιακής ομάδας / αξιολόγηση των αναγκών και επιθυμιών των κατασκηνωτών  Καθορισμός στόχων  Εξέταση των δυνατοτήτων / προτάσεις  Λήψη αποφάσεων / επιλογή των δραστηριοτήτων  Καθορισμός ενεργειών ( αρμοδιότητες / μέσα )  Κατάρτιση του προγράμματος  Προϋπολογισμός

5 Προϋποθέσεις επιτυχίας του προγράμματος Πρέπει να :  Γνωρίζουν τα στελέχη τις σύγχρονες ανάγκες / ενδιαφέροντα / επιθυμίες των κατασκηνωτών, καθώς και τα οφέλη  Υπάρχουν ελκυστικές εγκαταστάσεις  Υπάρχει ο απαιτούμενος εξοπλισμός  Ταξινομηθούν οι δραστηριότητες κατά ηλικία / δυνατότητες / ομάδες κοινών ενδιαφερόντων  Ενισχύεται η ενεργή συμμετοχή  Υπάρχει αρμονική εναλλαγή στους βασικούς τομείς των αναγκών / επιθυμιών των κατασκηνωτών  Υπάρχουν ποικίλες ευκαιρίες / ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναψυχής  Διακρίνεται το πρόγραμμα από κίνηση, φαντασία, πρωτοτυπία …  Είναι ευέλικτο / προβλεπόμενες μεταβολές

6 Υλοποίηση του προγράμματος αναψυχής ( Ι ) Σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν θετικά είναι :  Η αποτελεσματική επικοινωνία / συνεργασία των στελεχών  Ορθή συνεχής επίβλεψη / καθοδήγηση / εμψύχωση  Αποτελεσματικός συντονισμός των καθημερινών δράσεων  Ξεκάθαρες αρμοδιότητες των εμπλεκόμενων  Συνεχής ροή των δραστηριοτήτων  Έγκαιρη ενημέρωση των κατασκηνωτών  Ασφάλεια του χώρου / υλικών / συμμετεχόντων  Συνέπεια στην τήρηση του προγράμματος  Επιμονή στη σωστή αθλητική ενδυμασία / καπέλο …  Ισοστάθμιση συναγωνισμού ( αρχάριοι, καλοί, πολύ καλοί …)

7 Υλοποίηση του προγράμματος αναψυχής ( ΙΙ )  Προσαρμογή της διάρκειας των δραστηριοτήτων στην ηλικία και τη φυσική ικανότητα των συμμετεχόντων  Προσαρμογή των κανονισμών ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων  Προσαρμογή των διαστάσεων του χώρου παιχνιδιού στη φυσική ικανότητα των συμμετεχόντων  Προτροπή καλής προετοιμασίας για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα  Διεξαγωγή των δραστηριοτήτων σε κατάλληλους χώρους  Παροχή προστασίας στους θεατές  Περιορισμός συμμετοχής σε δραστηριότητες που απαιτούν επιδεξιότητα, αντοχή, δύναμη..… στα πλαίσια λογικής ασφάλειας  Χρησιμοποίηση καταρτισμένων διαιτητών / κριτών  Γνώση παροχής πρώτων βοηθειών

8 Αθλητικές δραστηριότητες στις υπαίθριες εγκαταστάσεις  Αθλοπαιδιές Παιχνίδια ( με διάφορα υλικά )  Αερόμπικ  Ενόργανη / ρυθμική γυμναστική  Αθλήματα στίβου  Παραδοσιακοί χοροί  Μοντέρνος χορός  Τένις  Μπάντμιντον  Μίνι γκολφ  Τραμπολίνο  Πινγκ - πονγκ  Τοξοβολία / Βελάκια ( με υλικό που ενδείκνυται για παιδιά )  Μπόουλινγκ ( με υλικό που ενδείκνυται για παιδιά )  Αναρρίχηση

9 Δραστηριότητες στη θάλασσα / παραλία  Beach volley  Beach handball  Beach soccer  Ρακέτες  Θαλάσσιο πόλο  Μαθήματα κολύμβησης  Πεζοπορία / τρέξιμο στην παραλία  Ποδήλατα / κανό θαλάσσης  Ιστιοπλοΐα με μικρά σκάφη  Αθλοπαιδιές στη θάλασσα  Χρήση διαφόρων φουσκωτών υλικών  Παιχνίδια ( με διάφορα υλικά )

10 Δραστηριότητες στην πισίνα  Παιχνίδια καταδύσεων με μάσκα / αναπνευστήρα  Γυμναστική / αερόμπικ  Πόλο  Μπάντμιντον  Αθλοπαιδιές  Ρυθμική  Μαθήματα κολύμβησης  Μαθήματα ναυαγοσωστικής  Παιχνίδια ( με διάφορα υλικά )

11 Δραστηριότητες στην ύπαιθρο  Πεζοπορία  Εκδρομές  « Σαφάρι »/ διανυκτέρευση στην ύπαιθρο  Δρόμος προσανατολισμού  Ορειβασία  Ποδηλασία  Εξερεύνηση  Flying fox  Αθλήματα περιπέτειας  Παιχνίδια ( με διάφορα υλικά )

12 Αθλητικά γεγονότα  Πρωταθλήματα / τουρνουά μεταξύ των οικίσκων σε ατομικά και ομαδικά αθλήματα  Παρουσιάσεις δημοτικών χορών  Παρουσιάσεις μοντέρνων χορών / χορογραφιών  Mini Ολυμπιάδες  Παραδοσιακά παιχνίδια  Παιχνίδια από όλο τον κόσμο  Ολυμπιακή ημέρα ( κορυφαία αθλητική εκδήλωση με ποικίλα αγωνίσματα )  Σκυταλοδρομίες

13 Βασικά στοιχεία για την επιτυχία των αθλητικών δραστηριοτήτων  Τα παιδιά πρέπει αβίαστα να συμμετέχουν / επιλέγουν  Μεγαλύτερη σημασία έχει η συμμετοχή από τη νίκη  Πρέπει να ενισχύεται η συμμετοχή όλων των παιδιών  Πρέπει να δίνονται οι απαραίτητες οδηγίες  Βασική επιδίωξη είναι η απόκτηση θετικών εμπειριών  Οι κανόνες στις αθλοπαιδιές προσαρμόζονται / ηλικία  Πρέπει να αναγνωρίζεται η ατομική / ομαδική προσπάθεια  Πρέπει να ενισχύεται η άμιλλα και το ομαδικό πνεύμα  Πρέπει οι ομάδες να είναι ισοδύναμες  Πρέπει να λαμβάνονται όλα τα μέτρα προφύλαξης ( Οι γυμναστές είναι περισσότερο εμψυχωτές / παιδαγωγοί και λιγότερο προπονητές )

14 Παιχνίδια Όλοι κρύβουμε ένα παιδί μέσα μας. Όταν παίζουμε με τα παιδιά, γινόμαστε κι εμείς ένα από αυτά. Γι ’ αυτό :  Να γνωρίζετε πολλά παιχνίδια  Να χαμογελάτε συχνά  Να δείχνετε ενθουσιασμό  Να επιμένετε στην τήρηση των κανονισμών  Να ασχολείστε ισότιμα με όλα τα παιδιά  Να βάζετε μουσική / τραγούδια  Να έχετε ένα καλό λόγο για κάθε παιδί  Να οργανώνετε / προετοιμάζετε σωστά κάθε παιχνίδι  Να κάνετε ελκυστικό και ευχάριστο κάθε παιχνίδι  Να προσαρμόζετε τα παιχνίδια που γνωρίζετε και να δημιουργείτε νέα πρωτότυπα. Χρειάζεται καλή διάθεση, αγάπη και φαντασία …

15 Οι βασικές ανάγκες των παιδιών / εφήβων σε μια κατασκήνωση  Η ανάγκη για αγάπη  Η ανάγκη για ασφάλεια  Η ανάγκη για νέες εμπειρίες  Η ανάγκη των ορίων και του ελέγχου των ενστικτωδών ενορμήσεων  Η ανάγκη « του ανήκειν στην ομάδα » ( Νικηταράς 2004)

16 Χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας  Στη βιβλιογραφία δεν υπάρχει αποδεκτός διαχωρισμός της παιδικής ηλικίας. Τυπικός διαχωρισμός :  Αρχική παιδική ηλικία (5-7 χρονών )  Μέση παιδική ηλικία (8-10 χρονών )  Προεφηβική (11-14 χρονών )  Υπάρχει συμφωνία ως προς κάποια γενικά χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας.

17 Χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας  Η αερόβια ικανότητα βελτιώνεται μέχρι την ηλικία των 13 χρονών.  Η αντοχή είναι περιορισμένη γιατί ο οργανισμός των παιδιών δεν μπορεί να ανεχθεί την παρουσία του γαλακτικού οξέως.  Γενικά υπάρχει συνεχής και ακούραστη δραστηριότητα.  Υπάρχουν φυσικές διαφορές ( κινητική ανάπτυξη ) μεταξύ των παιδιών.  Υπάρχουν διαφορές στη σωματική διάπλαση μεταξύ παιδιών της ίδιας σχολικής τάξης.  Τα παιδιά συχνά δέχονται απόρριψη από τους συνομηλίκους τους λόγω των κινητικών τους ικανοτήτων.  Το είδος των δραστηριοτήτων που θα προσελκύσουν τα παιδιά, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις πολιτιστικές, κλιματολογικές, γεωγραφικές ιδιαιτερότητες και διαθέσιμες εγκαταστάσεις του τόπου διαμονής τους.

18 Χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας  Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού τα παιδιά συχνά διαπληκτίζονται και αλλάζουν τους κανονισμούς για να ταιριάζουν στις ικανότητες τους.  Η συμπεριφορά αυτή συνήθως επεκτείνεται και σε άλλους κοινωνικούς χώρους με συνέπεια τις συγκρούσεις.  Τα παιδιά αναζητούν εμπειρίες. Προσοχή ….  Τα παιδιά μιμούνται εύκολα συμπεριφορές ( καλές ή κακές ). Μοντέλα …  Συχνά, τα παιδιά σταματούν να ασχολούνται με συγκεκριμένες αθλητικές δραστηριότητες και παιχνίδια, όταν θεωρούν ότι δεν θα τα καταφέρουν.  Η συμμετοχή των παιδιών σε κάποια δραστηριότητα αναψυχής και αθλητισμού, εξαρτάται από την ευχαρίστηση που προσμένουν να αποκομίσουν, καθώς και από ανάλογες προηγούμενες θετικές ή αρνητικές εμπειρίες.

19 Χαρακτηριστικά παιδιών 5-7 χρονών  Κινητικότητα  Περιορισμένη ικανότητα επικοινωνίας  Η διάθεση τους αλλάζει συχνά  Έχουν μικρό χρόνο συγκέντρωσης  Δεν αντιλαμβάνονται γρήγορα τις οδηγίες  Είναι δημιουργικά  Χαίρονται το ρυθμό και τη μουσική  Επιζητούν τον έπαινο  Δεν έχουν την αίσθηση του κινδύνου / ριψοκίνδυνα / περιπετειώδη  Κάνουν πολλές ερωτήσεις  Επιδεικνύουν τις ικανότητες τους  Επιθυμούν τις επαναλήψεις  Κουράζονται εύκολα  Αδυναμία μακρινής όρασης  Μικρό ενδιαφέρον για το αντίθετο φύλλο  Ανάγκη για πλήρη κινητική ανεξαρτησία

20 Δραστηριότητες ( παιδιά 5-7 χρονών )  Παιχνίδια με κίνηση, τρέξιμο, ( μπάλες, μπαλόνια …)  Παιχνίδια για την ανακάλυψη του σώματος  Παιχνίδια ισορροπίας, ελέγχου της κίνησης  Παιχνίδια μίμησης, φαντασίας, μνήμης, παρατηρητικότητας  Μουσικά / ρυθμικά παιχνίδια  Θεατρικό παιχνίδι / κουκλοθέατρο  Ζωγραφική, απλές κατασκευές, χειροτεχνία, χαρτοκοπτική  Διάβασμα, διήγηση ιστορίας  Συναγωνισμοί  Περίπατοι ανακάλυψης και συλλογής διάφορων υλικών  Μεταμφιέσεις  Όργανα παιδικής χαράς  Κολύμβηση / παιχνίδια στο νερό και στην παραλία

21 Παρατηρήσεις :  Μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων ( ατομικές / ζεύγη / ομαδικές )  Απλές δραστηριότητες παιχνιδιών και συναγωνισμών  Ποικιλία οργάνων σε διάφορα μεγέθη  Ενθάρρυνση για συμμετοχή  Αναγνώριση των ικανοτήτων  Συνδυασμοί κινητικών δεξιοτήτων  Πολλές κινητικές εμπειρίες ( ανεξάρτητα από τις ατομικές ικανότητες )  Επίγνωση ατομικής ασφάλειας  Ενίσχυση του ενδιαφέροντος για την ασφάλεια άλλων παιδιών  Έμφαση στη δημιουργία, έκφραση και στις ρυθμικές δραστηριότητες  Τα παιδιά πρέπει να επιλέγουν τις δραστηριότητες και να επαναλαμβάνουν αυτές που τους αρέσουν

22 Χαρακτηριστικά παιδιών 8-10 χρονών ( Ι )  Βελτιώνεται η προσοχή και η αντίληψη  Βελτιώνεται η ικανότητα εκτέλεσης χειρισμών  Αρέσκονται στην περιπέτεια και είναι ριψοκίνδυνα  Είναι ριψοκίνδυνα  Υπάρχει συντονισμός όρασης - κίνησης των άνω άκρων  Υπάρχει ανταγωνισμός με το άλλο φύλλο  Τα κορίτσια είναι πιο ώριμα  Επιζητούν την αναγνώριση από τους μεγαλύτερους  Επιζητούν την ανεξαρτητοποίηση από τους γονείς  Αναζητούν την ατομική τους ταυτότητα μέσα από παρέες με άτομα του ίδιου φύλλου  Ενδιαφέρονται για παιχνίδια συναγωνισμού που αποτελούν πρόκληση για την επιβεβαίωση ή την αναζήτηση των βιολογικών - ψυχολογικών τους ορίων.  Ίση μυϊκή δύναμη μεταξύ αγοριών και κοριτσιών.

23 Χαρακτηριστικά παιδιών 8-10 χρονών ( ΙΙ )  Δημιουργούν ομάδες στις οποίες θα αποκτήσουν εμπειρίες, συμπαράσταση και αναγνώριση.  Έχουν δική τους άποψη και την υποστηρίζουν με πείσμα στους μεγαλύτερους.  Επιζητούν συμπαράσταση / υποστήριξη από τους ενήλικες  Δέχονται αβίαστα να ακολουθήσουν τις οδηγίες και την καθοδήγηση από τους ενήλικες στο πλαίσιο κάποιας δραστηριότητας.  Η καρδιακή συχνότητα μειώνεται στους 85 παλμούς / λεπτό σε ηρεμία και η συχνότητα αναπνοής σε εισπνοές / λεπτό.  Αντιλαμβάνονται τη διαφορά μεταξύ καλού / κακού.  Προσπαθούν να παραβιάσουν τους κανόνες των παιχνιδιών ή να ρίξουν την ευθύνη για τυχόν λάθος που έκαναν σε άλλο παιδί ή κατάσταση.

24 Δραστηριότητες ( παιδιά 8-10 χρονών ) ( Ι )  Εκμάθηση νέων κινητικών / αθλητικών δεξιοτήτων  Ρυθμικές δραστηριότητες / χορός  Δραστηριότητες φυσικής κατάστασης  Ποικίλες δραστηριότητες με όργανα ( εξαρτήσεις ….)  Απλές δραστηριότητες παιχνιδιών με διάφορα υλικά  Ομαδικά παιχνίδια  Σκυταλοδρομίες / συναγωνισμοί  Δυναμική του σώματος  Αθλοπαιδιές σε mini μορφή  Όργανα παιδικής χαράς  Κολύμβηση / παιχνίδια στο νερό / στην παραλία

25 Δραστηριότητες ( παιδιά 8-10 χρονών ) ( ΙΙ )  Κατασκευές, συναρμολογήσεις, χειροτεχνίες, πηλός, γύψος …  Ζωγραφική σε πέτρες, μπουκάλια …  Θεατρικά / μουσικά παιχνίδια  Βραδινά παιχνίδια  Εκδρομές / περιηγήσεις / εξερευνήσεις  Επιτραπέζια παιχνίδια  Ολυμπιάδες  Γιορτές  Περιβαλλοντική εκπαίδευση

26 Παρατηρήσεις  Μεγάλη ποικιλία δραστηριοτήτων ( περισσότερο περίπλοκων ) που απαιτούν προσοχή και συνεργασία.  Διδασκαλία τεχνικής αθλημάτων.  Προσαρμογή των υλικών, μέσων, χώρων και κανονισμών.  Έμφαση στην ομαδική ασφάλεια των παιδιών.  Δραστηριότητες για έκφραση, ανακάλυψη, δημιουργία και εξερεύνηση.  Συνεχής προτροπή και αναγνώριση των ατομικών ικανοτήτων.  Ομαδικά παιχνίδια για κορίτσια και αγόρια.  Προσοχή στη συγκρότηση των ομάδων και στον ορισμό του αρχηγού.  Πειθαρχία μέσω αυτοπειθαρχίας.

27 Χαρακτηριστικά παιδιών χρονών  Γρήγορη σωματική ανάπτυξη / προεφηβική ηλικία.  Βελτίωση του συντονισμού κινήσεων με γοργό ρυθμό.  Αύξηση της προσοχής / αντίληψης.  Συχνή αλλαγή διάθεσης /« περίοδος αναταραχής ».  Ανταγωνισμός των δύο φύλλων.  Διαφορετικά ενδιαφέροντα μεταξύ αγοριών / κοριτσιών.  Τάση για ανεξαρτησία που εγκυμονεί κινδύνους.  Αναζητούν πρότυπα / ιδέες / ομάδες … και επηρεάζονται.  Βελτιώνεται η αντοχή.  Αφύπνιση της σεξουαλικότητας.  Έντονη ευαισθησία στο σωστό / λάθος, δίκαιο / άδικο.

28 Δραστηριότητες παιδιών (11-14 χρονών )  Αθλοπαιδιές  Δραστηριότητες φυσικής κατάστασης  Ρυθμικές δραστηριότητες / χορός  Διάφορα είδη γύμνασης / αθλήματα  Αγώνες / τουρνουά / συναγωνισμοί  Χειρισμός οργάνων / δραστηριότητες επιδεξιότητας  Αθλήματα περιπέτειας  Ομαδικά παιχνίδια με διάφορα υλικά / βραδινά παιχνίδια  Κολύμβηση / αθλήματα θάλασσας / αθλοπαιδιές στο νερό / παραλία.  Δημιουργική απασχόληση / εφημερίδα / περιβάλλον …  Παραστάσεις / σαφάρι / πυρά / γιορτές …

29 Παρατηρήσεις  Έντονες δραστηριότητες με μεγάλη διάρκεια.  Ενθάρρυνση των κοριτσιών να συμμετέχουν σε έντονες κινητικές δραστηριότητες.  Έμφαση σε κινητικές δραστηριότητες που έχουν στόχο τη βελτίωση της ορθής στάσης και ανάπτυξης του σώματος.  Προγράμματα αντοχής με χαμηλή ένταση και συχνά διαλείμματα.  Κινητικές δραστηριότητες με έμφαση στην επιδεξιότητα και ευλυγισία.  Διαχωρισμός των δύο φύλλων όταν κρίνεται απαραίτητο και αποφυγή ανταγωνιστικών παιχνιδιών μεταξύ τους.  Μεγάλη ποικιλία ευκαιριών / δραστηριοτήτων / προκλήσεων …  Αυτο - οργάνωση / υπευθυνότητα  Προσοχή στη συμπεριφορά … προσβάλλονται εύκολα.  Έμφαση στην προσπάθεια και όχι στο αποτέλεσμα.

30 Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΙΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google