Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕΛΗ ΤΟΥ PROJECT 7 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕΛΗ ΤΟΥ PROJECT 7 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γενικό Λύκειο Σκύδρας Γεώργιος Δήμου Διαθεματική εργασία: Ρούχο και ενδυμασία

2 ΜΕΛΗ ΤΟΥ PROJECT 7 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ
ΚΑΙΣΙΔΗΣ ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΛΛΙΠΟΛΙΤΗ ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΑΚΑΣΙΔΟΥ ΣΟΦΙΑ ΚΟΙΜΤΖΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΡΤΗ ΕΡΒΙΣΑ ΜΕΡΟΚΗ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΟΚΡΗ ΜΑΡΙΑ ΜΟΥΚΟΛΑΡΙ ΦΙΟΡΑΛΜΠΑ ΜΟΥΤΣΙ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΪΝΑΝΤΖΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΠΙΝΕΤΖΗ ΑΘΗΝΑ ΠΑΣΧΑΛΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΠΡΑΝΤΣΙΔΟΥ ΠΕΓΚΥ ΣΑΛΑΜΠΑΣΗ ΒΑΣΩ ΣΥΝΑΝΙΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΤΟΥΡΑΤΖΙΔΟΥ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΦΕΡΙΚΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

3 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ
Κεφάλαιο 1ο : Ενδυμασία 1.1 Τι είναι η ενδυμασία 1.2 Τα αίτια και η δημιουργία της ενδυμασίας 1.3 Η ενδυμασία στους προϊστορικούς χρόνους 1.4 Η ενδυμασία των αρχαίων πολιτισμών της Αρχαίας Ελλάδας και της Αρχαίας Αιγύπτου. 1.5 Αναγέννηση Κεφάλαιο 2ο : Η μόδα σε διάφορες δεκαετίες 2.1 Η επανάσταση της μόδας στον 20ο αιώνα Κεφάλαιο 3ο Πρώτες Ύλες 3.1 Κλωστές-Νήματα 3.2 Υφάσματα 3.3 Το βαμβάκι Κεφάλαιο 4ο : Πως επηρεάζατε η ψυχολογία και η προσωπικότητα από την ενδυμασία Κεφάλαιο 4ο: Ο ψυχικός κόσμος μέσα από την ενδυμασία 4.1 H έκφραση του χαρακτήρα μέσα από την ενδυμασία 4.2 Οι εμμονές και ανασφάλειες μας στην ενδυμασία 4.3 Ο συμβολισμός των χρωμάτων 4.4 Η προσωπικότητα και η αποκριάτικη στολή

4 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ
Το ένδυμα αποτελεί μια δυναμική μορφή πολιτισμού με βιομηχανική, κοινωνική ,ιστορική ,ψυχολογική ,οικονομική διάσταση και είναι κομμάτι της αυτογνωσίας του λαού. Η ιστορική εξέλιξη της ενδυμασίας υποδηλώνει την σημαντική θέση που κατέχει η ενδυμασία στη ζωή του ανθρώπου .Σε κάθε στάδιο της εξέλιξης της ενδυμασίας συναντούμε διαφορετικές ενδυματολογικές τεχνικές και τάσεις που είναι συνδεδεμένες με τις επικρατούσες ιστορικές, κοινωνικές, οικονομικές και πολιτιστικές συνθήκες. Ακόμη το ένδυμα σε αρκετές περιπτώσεις χρησιμοποιήθηκε προκειμένου να βοηθήσει το άτομο να επιτύχει τα αισθητικά ιδεώδη της εποχής του.

5 Γενικά, η ενδυμασία στην εξέλιξη της επηρεάζεται και καθορίζεται από τον χαρακτήρα και τον ρυθμό που προσδιορίζουν σε κάθε πολιτισμό. Ταυτόχρονα η εξέλιξη της ενδυμασίας βρίσκεται σε στενή σχέση εξάρτησης με τον χαρακτήρα της εργασίας του ανθρώπου, τις κοινωνικές του σχέσεις, που από πολύ νωρίς καθόρισαν την εμφάνιση για τα ανώτερα και κατώτερα κοινωνικά στρώματα.

6 Κεφάλαιο 1ο 1.1 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ
Η ανάγκη για ρουχισμό είναι μια βασική ανθρώπινη ανάγκη που είχε σχέση με τις λειτουργικές ανάγκες του οργανισμού μας και είναι απαραίτητη για να επιβιώσουμε. Με τον όρο ενδυμασία εννοούμε το σύνολο των ενδυμάτων που απαρτίζουν την εξωτερική εμφάνιση του ανθρώπου ενώ ο όρος ένδυμα περιλαμβάνει όχι μόνο τα ρούχα αλλά και τα συμπληρώματα τους (αξεσουάρ) δηλαδή παπούτσια τσάντες, καπελά, γάντια, και αλλά. Περιλαμβάνει επίσης και κοσμήματα μακιγιάζ ακόμα και χτένισμα.

7 2. Φόρεσε ρούχα για λόγους τελετουργικούς.
1.2 ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ 1. Ο άνθρωπος άρχισε να ψάχνει τρόπους να προστατευτεί από τις καιρικές συνθήκες. 2. Φόρεσε ρούχα για λόγους τελετουργικούς. 3. Με την προϋπόθεση να ταυτιστεί με θεότητες, ζώα ή άλλους ανθρώπους άρχισε να διακοσμεί το σώμα του. 4. Η ενδυμασία του ανθρώπου αναδεικνύει την επιθυμία του να ξεχωρίσει από το σύνολο.

8 1.3 ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ Η αισθητική των ενδυμάτων των Αρχαίων Ελλήνων επέβαλλαν την ιδέα του ωραίου. Το ένδυμα των αρχαίων Ελλήνων άλλαξε στην διάρκεια των περιόδων της ιστορίας. Το κύριο ένδυμα των αρχαίων Ελλήνων τόσο των ανδρών όσο και των γυναικών είναι ο χιτώνας.

9 ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟΣ Το πρώτο αιγυπτιακό αντρικό ένδυμα ήταν μια στενή λωρίδα υφάσματος γύρω από την μέση. Οι βασιλείς και αξιωματούχοι φορούσαν σανδάλια από ψάθα ή δέρμα ενώ οι υπόλοιποι κυκλοφορούσαν ανυπόδητοι. Οι γυναίκες φορούσαν απλά μακριά και εφαρμοστά φορέματα τα οποία κάλυπταν το σώμα τους από το στήθος μέχρι τους αστραγάλους. Οι άνδρες φορούσαν πιο μακριές και ίσιες φούστες ενώ το χειμώνα φορούσαν μακριούς μανδύες.

10

11 ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ Στην τελευταία φάση του Μεσαίωνα έγιναν οι βαθιές αλλαγές που οδήγησαν στις κλασικές και σύγχρονες ενδυμασίες. Σε αυτήν την περίοδο η αλλαγή ήταν στους χιτώνες οι οποίοι είναι εφαρμοστοί στο επάνω μέρος. Το γυναικείο ένδυμα είχε μακριές ουρές διαχωρίζοντας έτσι από το ανδρικό. Χαρακτηριστικό ενδυματολογικό γνώρισμα αυτής της εποχής είναι ο κορσές.

12 Παράλληλα διαμορφωθήκαν οι εθνικές ενδυμασίες
Παράλληλα διαμορφωθήκαν οι εθνικές ενδυμασίες. Οι αλλαγές έγιναν ταχύτατα και τον 18ο αιώνα καθιερώθηκε το σακάκι. Κατά την Γαλλική επανάσταση μπήκαν στο προσκήνιο τα παντελόνια. Στις αρχές του 20ου αιώνα η βιομηχανική πρόοδος και η μαζική τυποποιημένη παράγωγη σάρωσαν τις κοινωνικές και εθνικές αποστάσεις δίνοντας στην ενδυμασία την σημερινή της μορφή.

13

14 Κεφάλαιο 2ο 2.1 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ
Κεφάλαιο 2ο 2.1 Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΝ 20Ο ΑΙΩΝΑ 1920 Ο κορσές καταργείται δίνοντας ακόμα περισσότερη ελευθερία και τα ρούχα αποκτούν φαρδιές γραμμές, ενώ για πρώτη φορά τα πόδια αποκαλύπτονται. Τα πλεκτά μαγιό είναι πλέον αποδεκτή περιβολή για την παραλία και καθιερώνονται από την αυστραλιανή κολυμβήτρια Anette Kellerman. Το 1921 η Chanel λανσάρει το περίφημο Chanel No 5. Το 1925 η γραμμή ανεβαίνει μέχρι το γόνατο και για πρώτη φορά μετά από δύο χρόνια πάνω από το γόνατο. Τα φορέματα είναι κεντημένα, έχουν κρόσσια και συνήθως τα υφάσματα είναι αέρινα και διαφανή. Τα παλτό είναι βαριά και φοριούνται γύρω από το σώμα σαν κιμονό. Αμάνικες μπλούζες, βαθιά ντεκολτέ, αλλά και τα πρώτα πουλόβερ. Οι φούστες έχουν πιέτες και είναι διακοσμημένες με φιόγκους, λουλούδια και χάντρες και αργότερα με γεωμετρικά σχέδια.

15 Coco Chanel Από απλή σχεδιάστρια καπέλων γίνεται ιέρεια του στιλ και απογειώνει τη γυναικεία κομψότητα. Η καμέλια -το αγαπημένο της λουλούδι- και οι λατρεμένες της πέρλες αποτελούν πια σύμβολα της μόδας. Η Chanel δημιουργεί το ταγιέρ αλλά και το γνωστό «little black dress»: ένα απλό μικρό φόρεμα που το φάρδος του φτάνει μέχρι το γόνατο με στρογγυλή λαιμόκοψη και μακριά μανίκια χωρίς μανσέτες .Η αίσθηση ελευθερίας και η πρακτικότητα που αποπνέουν τα ρούχα της την κάνουν αγαπητή στις γυναίκες της δεκαετίας, αλλά την καθιερώνουν επίσης ως μια από τις σχεδιάστριες που σφράγισαν τον κόσμο της μόδας.

16

17 Δεκαετία του 1930 Η σιλουέτα είναι λεπτή και ψιλή με τονισμένη μέση και έντονους ώμους. Τα φορέματα είναι λοξά κομμένα, καλύπτουν τις γάμπες αλλά αφήνουν όλη την πλάτη έξω. Καπέλα και γάντια γίνονται απαραίτητα στοιχεία της γυναικείας γκαρνταρόμπας. Τα παντελόνια και τα σορτς γίνονται αποδεκτά ως ενδύματα παραλίας αλλά και άνεσης. Το μαύρισμα γίνεται μανία, τα μονοκόμματα μαγιό με βαθιά ανοιχτή πλάτη συναρπάζουν, ενώ τα γυαλιά ηλίου είναι το απόλυτο αξεσουάρ. Το λευκό χρώμα και το σατέν κυριαρχούν.

18

19 Δεκαετία του 1940 O Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος βάζει τη μόδα σε δεύτερη μοίρα. Η μόδα παίρνει ένα πιο στρατιωτικό και επιβλητικό look. Οι ώμοι είναι τονισμένοι με ελαφριές βάτες, όχι μόνο στα ταγιέρ αλλά και στα φορέματα. Όλα αυτά μέχρι το 1947 όπου ο Christian Dior κάνει την επανάσταση και δημιουργεί το New Look. Η βασική σιλουέτα, είναι κωνική, τονίζει τη μέση, έχοντας φυσικούς ώμους, ενώ το μήκος της φούστας παίζει από τα μέσα του γονάτου μέχρι τα μέσα της κνήμης.

20

21 Δεκαετία του 1950 Οι γραμμές ακολουθούν το κορμί τονίζοντας το στήθος, τη μέση και την περιφέρεια. Το μάκρος ξεκινάει κάτω από το γόνατο και καταλήγει στη μέση της γάμπας. Τα χρώματα είναι παστέλ, ασπρόμαυρο, πουά αλλά και εμπριμέ με λουλούδια. Οι ώμοι είναι χαλαροί, κυριαρχεί η λαιμόκοψη bateau και συνδυάζεται με περίεργα γεωμετρικά καπέλα. Το 1958 η γραμμή πάλι αλλάζει και η σιλουέτα γίνεται τραπέζιο. Τα μανίκια είναι τρία τέταρτα και οι ώμοι φαρδαίνουν. Το τακούνι στιλέτο καθιερώνεται και ο Duport ανακαλύπτει τη λίκρα κάνοντας επανάσταση στο γυναικείο εσώρουχο.

22

23 Δεκαετία του 1960 Η ροκ μουσική, τα ναρκωτικά και η σεξουαλική απελευθέρωση κάνει τη μόδα εκκεντρική. Το μίνι πάντως είναι γεγονός και αποτελεί σύμβολο της δεκαετίας. Ο Courrèges κάνει πραγματική επανάσταση με τα διαστημικά του σύνολα από πλαστικό. Ο Paco Rabanne παρουσιάζει ρούχα από μέταλλο, ανοίγοντας νέους δρόμους στην κατασκευή των ρούχων. Τα μικροσκοπικά μπικίνι λατρεύονται τόσο από άντρες όσο και από γυναίκες. Η Ελίζαμπεθ από την Ολλανδία και η Βανέσσα είναι η ελληνική απάντηση στα μοντέλα του εξωτερικού, αφού μονοπωλούν τις πασαρέλες και τα showrooms. Ήδη αρχίζει να δημιουργείται ένα θετικό κλίμα στην ελληνική μόδα, οι σχεδιαστές γίνονται πιο οικείοι στο ελληνικό κοινό και βάζουν τα θεμέλια για την άνθηση που πρόκειται να ακολουθήσει. Παράλληλα η νέα τάση των χίπις αρχίζει να λαμβάνει χώρα.

24

25 Δεκαετία του 1970 Μια δεκαετία επηρεασμένη από τη μουσική και τα κινήματα της νεολαίας που αφήνει χώρο στη μόδα να υιοθετήσει πολλές και διαφορετικές επιλογές. Το φολκλόρ μπερδεύεται με το ρετρό, το κιτς, το γκλίτερ και το πανκ. Ο διαλογισμός γίνεται μόδα από τους χίπις. Η Gloria Vanderbilt κάνει δημοφιλή τα εφαρμοστά τζιν παντελόνια. Το 1977 το κίνημα του πανκ από τη Μεγάλη Βρετανία φέρνει δερματίνες, καρφιά και παραμάνες. Στην Ελλάδα ο Μιχάλης Ασλάνης ανοίγει στη Δημοχάρους το ατελιέ του για να γνωρίσει επιτυχία με τα έθνικ φορέματα του. Για πρώτη φορά καθιερώνεται ο ρόλος του στυλίστα και του make-up artist.

26

27 Δεκαετία του 1980 Η δεκαετία της υπερβολής. Οι ώμοι φαρδαίνουν, οι βάτες κυριαρχούν. Η γυμναστική γίνεται μόδα και το αθλητικό look βγαίνει και εκτός γυμναστηρίου. Το τζιν αποκτά υπογραφή και τα logos κυριαρχούν παντού. Είναι η εποχή των super - models και του καταναλωτισμού. Ο Lacroix φέρνει το μπαρόκ, ο Alaia με τα πλεκτά του αγκαλιάζει το γυναικείο σώμα τονίζοντας τα κατάλληλα σημεία του, η Donna Karan χρησιμοποιεί το στρετς στα καλσόν και στα πουκάμισα body διευκολύνοντας την εργαζόμενη γυναίκα. Στην Ελλάδα υπάρχει έκρηξη στα περιοδικά μόδας, με το ΚΛΙΚ, DIVA αλλά και το πρώτο αντρικό περιοδικό το ΜΕΝ.

28

29 Δεκαετία του 1990 Μετά την υπερβολή έρχεται η απλότητα. Ο Tom Ford αναλαμβάνει τον οίκο Gucci και τον απογειώνει, ενώ οι οίκοι Prada, D&G, Blumarine καθιερώνονται στο στερέωμα της μόδας. Η Kate Moss είναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο της δεκαετίας. Ενσωματώνει την απλότητα, την ιδιαιτερότητα, τη μοναδικότητα και γίνεται μούσα πολλών σχεδιαστών, τραγουδιστών, ζωγράφων. Επειδή η μόδα έχει πολλά πρόσωπα και πολλές επιλογές , η μοναδικότητα και η προσωπικότητα είναι αυτά που χαρακτηρίζουν το στυλ του καθενός. Τα περιοδικά μόδας αυξάνονται και εμφανίζονται και οι πρώτες εκπομπές μόδας στη τηλεόραση, που όμως δε θα κρατήσουν για πολύ.

30

31 Κεφάλαιο 2Ο 3.1 Νήματα Το ρούχο φτιάχνετε από τα υφάσματα τα οποία φτιάχνονται από τα νήματα και τις κλωστές. Υπάρχουν διάφορες τεχνικές κλώσης, οι οποίες καθορίζονται ανάλογα με τις ίνες που χρησιμοποιούνται και το σκοπό της χρήσης του. Διακρίνονται σε: βαμβακερό νήμα, το λινό και μάλλινο νήμα, το νήμα από φυσικό μετάξι, το νήμα από συνθετικές ίνες, το νήμα από αμίαντο, καθώς επίσης και υφαντικό νήμα για πλέξιμο.

32

33 3.2 Υφάσματα ΥΦΑΣΜΑΤΑ Από τα νήματα διαμορφώνονται τα υφάσματα μετά από ειδικευμένες διεργασίες. Υπάρχουν πολλά είδη υφασμάτων: α) το μετάξι είναι μια από τις πολυτιμότερες υφαντικές ίνες ζωικής προέλευσης, που βγαίνει από την κάμπια του μεταξοσκώληκα, όταν φτιάχνει το κουκούλι. Εκτός όμως από το ζωικό μετάξι υπάρχει και το φυτικό, που παράγεται από τις ίνες μερικών φυτών. β) το λινάρι που είναι αγγειόσπερμο και ποώδης. Το λινάρι καλλιεργείται για τις κλωστικές ίνες του τις από τις οποίες κατασκευάζονται λινά νήματα και υφάσματα.

34 γ) Το βαμβάκι Ιθαγενές των τροπικών περιοχών της Αφρικής και της Ασίας είναι γνωστό από τα πανάρχαια χρόνια και καλλιεργείται για τις ίνες του. Σήμερα το βαμβάκι καλλιεργείται σε πολλές χώρες της γης αλλά το μεγαλύτερο τμήμα της παραγωγής προέρχεται από το βόρειο ημισφαίριο

35 4.1 H ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ
Σημαντικό στοιχείο της προσωπικότητας ενός ανθρώπου αποτελεί η ενδυμασία του. Πιστεύεται ότι από την ενδυμασία και μόνο μπορούμε να κατανοήσουμε σε μεγάλο βαθμό πολλά στοιχειά για την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα των άλλων. Από τα ρούχα κάποιου φαίνεται το επάγγελμα που ασκεί αλλά και η ιεραρχία του.

36 Καθρεπτίζεται η οικονομική του επιφάνεια αφού η ακριβή και επώνυμη ενδυμασία, μας οδηγεί σε κάποιο εύπορο άτομο ίσως και σε άτομο υψηλής κοινωνικής τάξης. Φαίνεται επίσης η ιδεολογική ή θρησκευτική τους τοποθέτηση. Άλλοι πάλι με την ενδυμασία τους αναδεικνύουν την ενασχόληση τους με αθλητικές ή άλλες δραστηριότητες.

37

38 4.2 Οι εμμονές και ανασφάλειες μας στην ενδυμασία
Άνθρωποι που έχουν σαν μόνιμη επιλογή ενδυμασίας τα μαύρα ρούχα φανερώνουν άτομα με έντονη άρνηση ένταξης στο σύστημα ή ίσως άτομα που ανήκουν στο σύστημα, άτομο με μόνιμα αρνητικά συναίσθημα δηλ. καταθλιπτικά. Άτομα που επιλέγουν μόνιμη επιλογή mini ρούχα φανερώνουν περιπτώσεις γυναικών που υπερεκτιμούν την εικόνα του ρούχου, θεωρούν ότι το ενδιαφέρον του δέκτη θα τραβήξει η φούστα και όχι η ίδια αλλά και γυναίκες που θεωρούν «δυνατό» τους σημείο τα ποδιά και για αυτό τα λόγω θέλουν την προβολή τους.

39 Τα απαγορευμένα ρούχα Άνθρωποι που δεν θέλουν να αποκαλύπτουν πολλά σημεία του στάματος τους δηλώνουν ανασφάλεια ως προς το σώμα τους και την αποδοχή των άλλων. Οι εμμονές αυτές είναι πιο συνηθισμένες σε άτομα νεαρής ηλικίας. Γρουσούζικα ρούχα Αρκετοί άνθρωποι πιστεύουν ότι καθημερινά γεγονότα στη ζωή τους σχετίζονται με την ενδυμασία τους. Τέτοιες απόψεις εμφανίζουν άτομα που δεν έχουν αίσθηση ελέγχου των πραγμάτων και άτομα που δεν έχουν την ικανότητα να βρίσκουν την αιτία.

40 Η παρουσίαση έγινε από της μαθήτριες:
Αθηνά Μπινετζή Κατερίνα Μερόκη Υπεύθυνος Project 7: Χαραλαμπίδης Βασίλειος Πηγές: Internet, εγκυκλοπαίδεια δομή, άρθρα εφημερίδων, απόψεις ψυχολόγων


Κατέβασμα ppt "ΜΕΛΗ ΤΟΥ PROJECT 7 ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΑΝΝΑ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google