Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Οι κοινωνικές επιρροές στην μόδα και την ένδυση

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Οι κοινωνικές επιρροές στην μόδα και την ένδυση"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Οι κοινωνικές επιρροές στην μόδα και την ένδυση

2 ΜΟΔΑ

3 Ενότητες Χωρισμός ομάδων : 1920-1930 1940-1950 1960-1970 1980-1990
Μόδα του σήμερα Μελέτη των κοινωνικών επιρροών στη μόδα από το 1920 έως σήμερα Μελέτη της επιρροής της μόδας στη σύγχρονη κοινωνία

4 Δραστηριότητες Σχέδια μόδας Συχνές παρουσιάσεις του υλικού κάθε ομάδας
Επισκέψεις: στη σχολή μόδας Pansik και στην έκθεση φωτογραφίας του Helmut Newton

5 Μόδα του

6 Κοινωνικοοικονομικό Πλαίσιο
Αλλαγές μετά τον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο Μαζική παραγωγή ρούχων Η σχέση της βιομηχανίας γίνεται πιο στενή με τη διαφήμιση Επανάσταση στη μόδα Εισαγωγή γυναικών στην εργασία Τεχνολογική ανάπτυξη (π.χ. νέα υφάσματα) Κοινωνικοοικονομικό Πλαίσιο

7 Η επίδραση των ΜΜΕ Ηθοποιοί & διασημότητες ρυθμίζουν τη μόδα Μουσική Επίδραση της τζαζ , χορός

8 Γυναικεία μόδα Μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο:
Αποχωρισμός του κορσέ και πιο άνετο ντύσιμο Κοντά φορέματα για πρακτικούς λόγους Αγορίστικο στυλ : φαρδιές φούστες ακριβώς πάνω από το γόνατο -Στο τέλος του ’20 οι φούστες φτάνουν πάνω από το γόνατο -Στο τέλος του ’30 φορούν παντελόνια

9 Αξεσουάρ: Γούνες, καπέλο κλος, πέρλες, ταμπακιέρες και πίπες(1920) Μονοκόμματα μαγιο, καπέλα με μεγάλο γείσο, πρώτες πλατφόρμες, καρφίτσες(1930) Κούρεμα: κόψιμο “bob”: Είναι ένα κοντό κούρεμα ίσιο ή κυματιστό. Παραλλαγές του: το Eton και το shingle bob. Μακιγιάζ: Τα μάτια είναι πολύ τονισμένα με σκούρες γκρι και μαύρες σκιές. Τα χείλη σκούρα σε τόνους μπορντό και βυσσινί(1920) Βγαλμένα έντονα φρύδια, ψεύτικες βλεφαρίδες και κόκκινα νύχια(1930)

10 Στυλ Flapper Το στυλ flapper ( ) χαρακτηρίζει τις νεαρές γυναίκες που ήταν αντίθετες στο συμβατικό ντύσιμο και στην αντίστοιχη συμπεριφορά και δεν διστάζουν να κάνουν ό,τι ακριβώς και οι άντρες, όπως να πίνουν και να καπνίζουν.

11 Ανδρική Μόδα Μετά το Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο:
Απλά σακάκια και σταυροκουμπωτά Γήινα χρώματα Πιο ανθεκτικά υφάσματα 1920: κοστούμι ,άνετα, απλά και αθλητικά ρούχα 1930: επηρεάστηκε από το κραχ του '29. Η μόδα τότε επικεντρώθηκε σε ρούχα μαζικής παραγωγής. Τα κοστούμια από στενά έγιναν φαρδιά με βάτες. Το 1935 τα κοστούμια απέκτησαν το αγγλικό στυλ. Και στις δύο δεκαετίες, η αντρική μοδα επηρεάστηκε από το στυλ των gangsters

12 Μόδα του

13 Κοινωνικοοικονομικό Πλαίσιο
1940 Νεωτερισμός αν και μοιάζει συντηρητική δεκαετία Παρίσι: Κατεβάζουν ρολά οι μεγάλοι οίκοι λόγω του Β΄Παγκοσμίου πολέμου Γερμανία: Αποτυχία μετατροπής Βερολίνου σε κέντρο μόδας Αμερική: Αθλητικό στυλ και προσαρμογή του στην καθημερινότητα κάνοντας επανάσταση, κοντά σακάκια και στενές φούστες. Το μαλλί και το νάιλον τα χρειαζόταν η πολεμική βιομηχανία και οι σχεδιαστές έπρεπε να περιοριστούν στα συνθετικά υλικά.

14 Τέλος πολέμου: ο Κριστιάν Ντιορ λάνσαρε το new look,δηλαδή φάρδυνε τη φούστα και πλούτυνε με κλος τον ποδόγυρο, ανέβασε τη μέση στα ρούχα αναδεικνύοντας τα πόδια και κάνοντάς τα να φαίνονται πιο μακριά

15 1950 Η πιο κολακευτική δεκαετία Οι ρίζες της κοινωνικής στάσης και του στυλ Άγγιγμα κίνησης, μια νύξη λουλουδιών και μια δόση αίγλης. Φορέματα πιο αποκαλυπτικά με έντονα ντεκολτέ και εφαρμοστό μπούστο, ενώ ο τονισμός του μπούστου, της μέσης και των γοφών, είναι πρωταρχικό στοιχείο που ανάγεται πίσω, στην αριστοκρατία του 18ου αιώνα. Τα φορέματα και οι φούστες νοικοκυρών ή υπαλλήλων γραφείου, ήταν ελαφρώς πιο συγκρατημένα και πρακτικά

16 Αξεσουάρ 1940: Μεγάλες καπελίνες, καπέλα με voile από δίχτυ ή δαντέλα που σκιάζουν το πρόσωπο αλλά και μπερέδες. Γάντια και τσάντες που κρέμονται από τον ώμο. Τα παπούτσια είναι πέδιλα, με χοντρά τακούνια ή διπλές σόλες και φοριούνται με κοντά καλτσάκια. Καρφίτσες. 1950: Μεγάλες τσάντες ή μικρές κομψές, μαντήλια στο κεφάλι, πέρλες που αγκαλιάζουν το λαιμό και γυαλιά πεταλούδα. Απαραίτητα τα γάντια, τα οποία ταιριάζουν αυστηρά με το παπούτσι, τη τσάντα και το φόρεμα/ταγιέρ. Ζώνες που τονίζουν τη μέση. Κομψά πέδιλα ή λεπτά μυτερά με τακούνια. Βελούδινα καπέλα με ή χωρίς βέλο.

17 Μόδα του

18 Κοινωνικοπολιτικό Πλαίσιο
Βιομηχανική ανάπτυξη – μαζική παραγωγή ρούχων Υπερκατανάλωση Αύξηση μέσων επικοινωνίας Η μόδα ανανεώνεται και εμφανίζονται νέοι σχεδιαστές που θέλουν να κάνουν τη δική τους επανάσταση. Η ροκ μουσική κάνει τη μόδα εκκεντρική.

19 Ζητιάνοι: αντιπροσώπευε έναν εναλλακτικό τρόπο ενδυμασίας Χίπις:
Κινήματα της δεκαετίας και μόδα Mod’s: το 1964 στη Βρετανία προαναγγέλλει την εμφάνιση του punk τη δεκαετία του ’70 Ζητιάνοι: αντιπροσώπευε έναν εναλλακτικό τρόπο ενδυμασίας Χίπις: Επηρέασε έντονα τη μουσική ,την τηλεόραση, τον κινηματογράφο και τις τέχνες Η κληροδότηση της κουλτούρας τους μπορεί να γίνει αντιληπτή στο σύγχρονο πολιτισμό με πολλές μορφές – όπως στην υγιεινή διατροφή και στα μουσικά φεστιβάλ

20 Γυναικεία Μόδα Μίνι φορέματα, μίνι φούστες, ζιβάγκο, μικρά εφαρμοστά πουλόβερ. Στενά και κάπρι παντελόνια, καυτά σορτς,παντελονόφουστες. Ταγιέρ τύπου Jacki Kennedy και Coco Channel , βελούδινα σακάκια και παλτό μέχρι το γόνατο και τα φορέματα σε στυλ πριγκίπισσας.

21 Αξεσουάρ Ζώνες με τεράστιες αγκράφες Κολιέ από χάντρες
Παγιέτες, σατέν κολάν Τεράστιοι ασημένιοι κρίκοι στα αυτιά. Τα παπούτσια είναι χοντροκομμένα με υπερβολικούς πάτους-πλατφόρμες και περίεργα τακούνια Μπαντάνες, φουλάρια και πόντσο.

22 Μακιγιάζ και Μαλλιά Ψεύτικες βλεφαρίδες Μπλε και πράσινη σκιά
Λιπ - γκλος Προς το τέλος της δεκαετίας, η εμφάνιση του punk δίνει έμφαση στο έντονο eye-liner, ενώ τα νύχια βάφονται μαύρα Τα μαλλιά είναι μακριά με χωρίστρα στη μέση, έχουν ανταύγειες ή είναι περμανάντ. Επίσης το χτένισμα της Farrah Fawcett υιοθετήθηκε από πολλές γυναίκες. 

23 Ανδρική Μόδα Ίσια,κομμένα,φαρδιά παντελόνια. Το 1965 έγιναν μεσάτα και στενά χωρίς ρεβέρ. Οι πιο αντιδραστικοί φορούσαν πολύχρωμα πουκάμισα, παντελόνια και γιλέκα με κρός. Επίσημο ένδυμα:βελουτέ, σκούρο κοστούμι, λευκό πουκάμισο και εμπριμέ γραβάτα, μεταξωτό μαντήλι στο πέτο.

24 Μόδα του

25 Κοινωνικοοικονομικό Πλαίσιο
1980: Η δεκαετία της υπερβολής Οι ώμοι φαρδαίνουν, οι βάτες κυριαρχούν. Η γυμναστική γίνεται μόδα και το αθλητικό look βγαίνει και εκτός γυμναστηρίου. Το τζιν αποκτά υπογραφή και τα logos κυριαρχούν παντού. Είναι η εποχή των super - models και του καταναλωτισμού. Η γυναίκα κυνηγάει την καριέρα και γίνεται οικονομικά ανεξάρτητη. Ο Lacroix φέρνει το μπαρόκ, ο Alaia με τα πλεκτά του αγκαλιάζει το γυναικείο σώμα τονίζοντας τα κατάλληλα σημεία του, η Donna Karan χρησιμοποιεί το στρετς στα καλσόν και στα πουκάμισα body, διευκολύνοντας την εργαζόμενη γυναίκα, ενώ οι Manolo Blahnik και Christian Louboutin καθιερώνονται στο χώρο του υποδήματος. Στην Ελλάδα υπάρχει έκρηξη στα περιοδικά μόδας, με το ΚΛΙΚ, DIVA αλλά και το πρώτο αντρικό περιοδικό το ΜΕΝ.

26 Η σιλουέτα ελευθερώνεται και δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο στυλ.
1990:Η δεκαετία της απλότητας Η σιλουέτα ελευθερώνεται και δεν υπάρχει ένα συγκεκριμένο στυλ. Νέοι σχεδιαστές κάνουν την εμφάνιση τους,όπως οι John Galliano, Alexander McQueen και Stella McCartney είναι το νέο αίμα. Ο Tom Ford αναλαμβάνει τον οίκο Gucci και τον απογειώνει, ενώ οι οίκοι Prada, D&G, καθιερώνονται στο στερέωμα της μόδας. Η Kate Moss είναι αναμφισβήτητα το πρόσωπο της δεκαετίας. Ενσωματώνει την απλότητα, την ιδιαιτερότητα, τη μοναδικότητα και γίνεται μούσα πολλών σχεδιαστών, τραγουδιστών, ζωγράφων. Την ίδια περίοδο μια Ελληνίδα, η Σοφία Κοκοσαλάκη, παίρνει κριτικές για τις συλλογές της με χρώμα και άρωμα από Ελλάδα. Τα περιοδικά μόδας αυξάνονται και εμφανίζονται και οι πρώτες εκπομπές μόδας στη τηλεόραση.

27 New wave:Ένα νέο κύμα βρετανικού heavy metal μακρύ μαλλί, κολλητό δερμάτινο τζιν και τζιν μπουφάν πάντα συνοδευόμενο από ραφτά συγκροτημάτων Yuppies: μια κοινωνική ομάδα νέων, ανερχομένων και ανταγωνιστικά επιτυχημένων επαγγελματιών, για τους περισσότερους από τους οποίους η εμφάνιση ήταν το παν Grunge: είναι είδος της εναλλακτικής ροκ,αισθητικά απογυμνωμένη, και πολλοί καλλιτέχνες της είναι γνωστοί για την απάθειά τους προς την εξωτερική τους εμφάνιση. Οι ενδυματολογικές επιλογές είναι πολύ απλές, γιατί δεν έδιναν σημασία σε αυτήν

28 Ρούχα και Αξεσουάρ 1980: Φούστες τύπου balon, μίνι, κολάν
Τεράστια φαρδιά τα σιρτς με τεράστια μανίκια Ξεβαμένα και σκισμένα τζιν, μπουφάν τζιν, κοντά τζακετς, βάτες Τοπ από δίχτυ και φορέματα με τον έναν ώμο έξω, φαρδιές παντελόνες Αθλητικές φόρμες και κορμάκια Γκέτες, γάντια με κομμένα δάχτυλα, γάντια με δαντέλα Φιόγκοι στα μαλλιά, στέκες, πολύχρωμα γυαλιά Τεράστιες ζώνες, πλαστικά βραχιόλια, μακριά κολιέ Πολύχρωμα καλσόν ,αγαπημένα παπούτσια τα αθλητικά Nike και Reebok 1990: Τα gadget της νέας τεχνολογίας Επίσης διάσημες σταρ του εξωτερικού κάνουν μόδα αντικείμενα και ρούχα που φορούν χωρίς να είναι διαχρονικά, καθώς αλλάζουν πολύ γρήγορα.

29 Μακιγιάζ 1980: Τα φρύδια είναι φυσικά και παχιά, το ρουζ και η πούδρα δίνουν την εντύπωση του ηλιοκαμένου δέρματος. Τα χείλη βάφονται σε έντονο κόκκινο, ενώ οι σκιές παίζουν από γήινους τόνους σε έντονα χρώματα 1990: Έχει επιρροές από πολλές δεκαετίες. Κάθε γυναίκα προσαρμόζει το μακιγιάζ της στην προσωπικότητά της. Τα καλλυντικά από οίκους μόδας είναι γεγονός Μαλλιά 1980: Έχουν όγκο, οι φράντζες κρύβουν το πρόσωπο, ενώ η χρήση τζελ και λακ γίνεται καθημερινή συνήθεια 1990: Κοντά ή μακριά, όλα τα στυλ μαλλιών είναι στη μόδα

30 Μόδα του σήμερα

31 Κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο
Η δεκαετία αυτή υποδέχεται τη μόδα με την αλλαγή του Millenium, γεγονός στο οποίο ξοδεύτηκαν τεράστια οικονομικά ποσά από επώνυμες εταιρίες ρούχων.Σ’ αυτήν τη δεκαετία δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, καθώς οι ιδέες έχουν αρχίσει να στερεύουν, οπότε ανακυκλώνονται vintage στυλ από παλιότερες δεκαετίες Η παγκοσμιοποίηση επηρέασε τις τάσεις στα ρούχα της δεκαετίας με την ενσωμάτωση της Μέσης Ανατολής και της Ασίας στην καθημερινή ενδυμασία της Ευρώπης και της Αμερικής. Οικολογικά είδη ένδυσης, όπως ανακυκλωμένες μόδες και ψεύτικες γούνες, ήταν εμφανή στη δεκαετία. Μετά το 2005 που αρχίζει να σημειώνεται οικονομική κρίση, ο κόσμος καταφεύγει περισσότερο σε καταστήματα τύπου “ZARA” , στα οποία η ποιότητα των υφασμάτων είναι πολύ πιο πτωχή, καθώς έρχεται και στην Ευρώπη η Αμερικάνικη μόδα του «Shopping Mall», η οποία ήταν αρκετά πρωτόγνωρη.

32 Emo: ίσια, ξασμένα μαύρα μαλλιά με μία φράντζα στο πλάι που καλύπτει το ένα ή και τα δύο μάτια. Φοράνε κολλητά τζιν, κολλητές μπλούζες που γράφουν συνήθως ονόματα διάφορων ροκ συγκροτημάτων, διάστικτες (με καρφιά ή ανάλογα αντικείμενα) ζώνες, σκέιτ παπούτσια. Punk-Rock: οι αρχές της μόδας τους ήταν προκλητικά αντι-υλιστικές. Γενικά απεριποίητοι, συχνά κοντά κουρέματα τα οποία στην πορεία αντικαταστήθηκαν από μακριά μαλλιά και συνήθως περίτεχνα 1970 rock / disco στυλ. Βρώμικα, απλά ρούχα - που κυμαίνονται από τους Ramones σακάκι T-shirt/jeans/leather . Metal: Ο Halford φόρεσε ένα κοστούμι από δέρμα στη σκηνή το 1978 για να συμπέσει με την προώθηση του άλμπουμ του Killing Machine. Λίγο μετά από μία συνέντευξη του ,στην οποία χαρακτήρισε το δέρμα ως έμπνευση για αυτό, το κίνημα οικειοποιήθηκε την εμφάνιση δέρματος. Goth: περιλαμβάνει χλωμή επιδερμίδα με μαύρο χρώμα μαλλιών, μαύρα χείλη και μαύρα ρούχα, σκούρα eyeliner και σκούρα βαμμένα νύχια. Hip Hop: επίσης γνωστή ως μόδα των αστικών, είναι ένα ξεχωριστό στυλ ντυσίματος που προέρχεται από την Αφρικανικοαμερικανική νεολαία

33 Δημοφιλή Ρούχα Hoodies Skinny Jeans Tζιν μίνι φούστα Burberry
Hip-hop εμπνευσμένα sweatpants Daisy Dukes Πουκάμισα πόλο κολεγιακά Κοντά tops εκθέτοντας το στομάχι Χαμηλοκάβαλα τζιν παντελόνια Λύκρα παντελόνια γιόγκα Πουκάμισα με μεγάλες ή λεπτές ζώνες Κάπρι παντελόνια Φορέματα με σανδάλια Hippie

34 Αξεσουάρ Ugg μπότες High Tops Flip-flops Trenchcoats kai peacoats
Τζιν μπουφάν Ψηλές μπότες του 1960 Πόντσο


Κατέβασμα ppt "Οι κοινωνικές επιρροές στην μόδα και την ένδυση"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google