Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι

2 Έννοια και ιστορική εξέλιξη
Πλάνο εργασίας Διαφήμιση Έννοια και ιστορική εξέλιξη Σημασία και στόχοι Γλωσσάρι Μορφές πειθούς – λόγος Διαδίκτυο

3 Η Έννοια της διαφήμισης
Διαφήμιση: Πρόκειται για μία διαδικασία γνωστοποίησης και επηρεασμού του καταναλωτικού κοινού για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία επί πληρωμή.

4 Η ιστορική εξέλιξη της Διαφήμισης
Η Διαφήμιση πρωτοεκδηλώθηκε: Στη Ζωγραφική και Στη Βραχογραφία των σπηλαίων. Οι κήρυκες ή αλλιώς ντελάληδες υπήρξαν η πρώτη μορφή προβολής της διαφήμισης.

5 Η Σημασία και οι Συνέπειες της Διαφήμισης
Θετικές Μείωση τιμών προϊόντων Νέα επαγγέλματα Τόνωση εθνικής οικονομίας Αύξηση πωλήσεων Οικονομική ενίσχυση ΜΜΕ Βοήθεια εκλογής προϊόντων Αρνητικές Περιορισμός ελευθερίας σκέψης και βούλησης Ώθηση στην υπερκατανάλωση Δημιουργεί επιθυμίες άσχετες με τις ανάγκες μας. Μεγάλο οικονομικό κόστος Πλύση εγκεφάλου Οικονομική αντοχή πολυεθνικών εταιριών => Βλάβη εθνικής οικονομίας

6 Τρόποι αντιμετώπισης των αρνητικών συνεπειών
Θέσπιση αρχών αντικειμενικότητας και αλήθειας από την πολιτεία για τα διαφημιζόμενα προϊόντα Θέσπιση αρχών θεμιτού ανταγωνισμού Παύση υπερβολής και περιορισμός σε όρια λογικά Σωστή πληροφόρηση και ενημέρωση για να υπάρξει σεβασμός στην ανθρώπινη προσωπικότητα και το παιδί

7 Στόχοι της διαφήμισης Στόχοι
Γνωστοποίηση της ύπαρξης νέου προϊόντος η υπηρεσίας Υπενθύμιση ύπαρξης προϊόντος η υπηρεσίας Διαφήμιση κατασκευαστικής εταιρείας Επηρεασμός του καταναλωτικού κοινού υπέρ του προϊόντος ή της υπηρεσίας

8 Στοιχεία που απαρτίζουν μια Διαφήμιση
Απρόσωπη Μαζική Πληρωμένη Αναγνωρίσιμη πηγή μηνύματος Αντικείμενο-Υποκείμενο Στόχος

9 Το Γλωσσάρι της Διαφήμισης
Ετικέτα Ρεκλάμα Προϊόν Marketing Δοκιμή Προσπέκτους Φυλλάδιο Αφίσα Φέιγ-βολάν Προβολή Σχεδιασμός Έρευνα Μάρκα Κόστος Δημοσίευση Καταναλωτής Αγορά Επικοινωνία Παραγωγή Απόδοση Κωδικοποίηση Barcode

10 Τακτικές για μια αποτελεσματική διαφήμιση
Οι τακτικές για μια αποτελεσματική διαφήμιση στηρίζονται σε διάφορους τρόπους έλξης και σε μία ειδικά διαμορφωμένη διαφημιστική γλώσσα.

11 Οι εικόνες ως τρόπος έλξης
Έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφήμιση. Συγκεκριμένα: Είναι περίτεχνες Είναι πειστικές Δημιουργούν μια κατασκευασμένη ή διαμορφωμένη δημόσια εντύπωση με την βοήθεια οπτικών τεχνικών Επειδή οι τηλεθεατές ότι βλέπουν αυτό παίρνουν, η εικόνα είναι πολύ σημαντική

12 Η εικονογραφική ανάλυση ως τρόπος έλξης
Υπάρχουν τρία επίπεδα νοήματος σε μία εικόνα: Στάδιο 1 Πρωτογενούς ή φυσικού υλικού Φωτισμοί, χρώμα, σχήμα, κίνηση Στάδιο 2 Δευτερογενούς η συμβατικού υλικού Κουλτούρα, συνδεόμενα μοτίβα και συνδυασμοί με θέματα και έννοιες Στάδιο 3 Εγγενές νόημα ή περιεχόμενο

13 Τα χρώματα ως τρόπος έλξης
Καθαρός Ψυχρός Αγνός Αθώος Άδειος - Στείρος Επικίνδυνος Παθιασμένος Δυνατός Γενναίος Δεσποτικός Επιθετικός Χαρούμενος Φοβισμένος Αισιόδοξος Φιλικός Ενοχλητικός Αγενής Ζεστός - Ακάθαρτος Ώριμος Γήινος Τσιγκούνης Θλιμμένος Χαλαρωτικός - Ζηλιάρης Ήρεμος Φυσικός Άπληστος Άπειρος Αξιόπιστος Μελαγχολικός Καταθλιπτικός ΛΕΥΚΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΙΤΡΙΝΟ ΚΑΦΕ ΠΡΑΣΙΝΟ ΜΠΛΕ

14 Τα βασικά γλωσσικά γνωρίσματα
Επανάληψη Έλλειψη Ο μη ακροαματικός σχεδιασμός Η μεταφορά Η διακειμενικότητα Υπερβολή Ομοιοκαταληξία Αντίθεση Λεξιλόγιο του καθημερινού προφορικού λόγου Ερώτηση Προστακτική

15 Η γλώσσα της Διαφήμισης
H γλώσσα της Διαφήμισης χρησιμοποιεί τρία μέσα για να πετύχει του στόχους της: Τα συναισθήματα των λέξεων Το σλόγκαν και το σήμα Το Χιούμορ ως τρόπο πειθούς

16 Λέξεις και συναισθήματα
Όλες οι λέξεις εκφράζουν αισθήματα. Συνήθως επιλέγονται λέξεις που: Φέρουν το προϊόν στη προσοχή του κοινού- στόχου Είναι ελκυστικές

17 Το σλόγκαν και το σήμα Αποτελεί συμπύκνωση κειμένου και διαφήμισης:
Αποτελεί συμπύκνωση κειμένου και διαφήμισης: Σε μία σύντομη, Σε μία εύκολα απομνημονεύσιμη και Σε μία επαναλαμβανόμενη πρόταση. Οι στόχοι του σλόγκαν είναι οι εξής: Προσφορά συνέχειας στη διαφημιστική Εκστρατεία Κεφαλαιοποίηση κερδών προηγούμενων διαφημιστικών εκστρατειών

18 Χιούμορ και πειθώ Η καλή χιουμοριστική διαφήμιση δεν πληροφορεί απλά. Πουλά. Βοηθά στην προώθηση ενός προϊόντος και συντηρεί τη ζωτικότητα των εταιρειών.

19 Η Διαφήμιση στο Ίντερνετ
Κλάδος με τεράστια ανάπτυξη Δημιουργεί ενδιαφέρον στις εταιρείες, λόγω της αύξησης των χρηστών του internet Ξεκίνησε με αρνητικές αντιδράσεις στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα Σήμερα => Υπηρεσία Παγκόσμιου ιστού Πληροφοριών Η Υ.Π.Ι.Π. προτιμάται λόγω χαμηλού κόστους διάδοσης και διάθεσης πληροφοριών σε ευρύ κοινό αλληλεπιδραστικά

20 Τρόποι διαφήμισης στο διαδίκτυο
Τρόποι Διαφήμισης στο Διαδίκτυο Διαφήμιση με Banner Διαφήμιση με text link

21 Διαφήμιση με Banner Κλασική μορφή διαδικτυακής διαφήμισης
Η απόδοση της δεν είναι ξεκάθαρη Βοηθά στη προώθηση του ονόματος της εταιρείας Δύσκολα οδηγείται ο χρήστης στο να κάνει click banner

22 Διαφήμιση με text link Ίδια λειτουργία με το banner
Τα προγράμματα adverse και Adwords της Google έφεραν πραγματική έκρηξη σε αυτό τον τομέα και για τους διαφημιστές και για τους διαφημιζόμενους.

23 Τα χαρακτηριστικά της on-line διαφήμισης
Μαζική και διαπροσωπική επικοινωνία Ενεργό κοινό Δυνατότητα αναπροσαρμογής του διαφημιστικού μηνύματος Χαμηλό κόστος Μετάδοση μεγάλης ποσότητας πληροφοριών

24 Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του Διαδικτύου ως μέσο διαφήμισης
ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Έλεγχος αποτελεσματικότητας Απεριόριστος χρόνος διαφημιστικής προβολής Δυνατότητα πετυχημένου «targeting» Υψηλή χωρητικότητα πληροφορίας Δυνατότητα «ανάδρασης» Εύκολη ανάκτηση πληροφοριών &Υψηλή επιλεκτικότητα ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Δεν έχει αναπτυχθεί πλήρως Ανάγκη για πρωτοτυπία Οι χρήστες του διαδικτύου δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο στις διαφημίσεις αυτές Καταιγισμός διαφημίσεων

25 Σύγκριση της on-line με την παραδοσιακή διαφήμιση
Αποτελεσματική Επιλεκτική Όχι πάντα διαθέσιμη Όχι πάντα ακριβή Παραδοσιακή Ακριβή Αλληλεπιδραστική Προσιτή

26 Διάγραμμα

27 B’ ΟΜΑΔΑ Τομεισ που ασχοληθηκαμε
Κοινωνία και Διαφήμιση Τρόποι κατάταξης Περιβάλλον Κατανάλωση

28 Τροποι καταταξης της διαφημιςης
ΜΕΣΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ: Τα συνηθέστερα μέσα προβολής είναι: Τηλεόραση Διαφήμιση στα Μ.Μ.Μ. (Transit advertising) Εφημερίδα Διαφημιστικά αντικείμενα (advertising specialties) Ραδιόφωνο Κινηματογράφος Ταχυδρομική αποστολή (Direct mail) Χορηγίες Περιοδικά Διαφήμιση σε βιντεοκασέτες Υπαίθρια διαφήμιση (Bilboard) Διαφήμιση στο Internet

29 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ
Διαμορφώνονται τρεις διαφορετικές επικοινωνιακές ενέργειες με βάση τους αντίστοιχους επικοινωνιακούς σκοπούς: Η πρόκληση γνωστικής αντίδρασης από τον καταναλωτή Η πρόκληση συναισθηματικής αντίδρασης Η πρόκληση συμπεριφοριακής αντίδρασης

30 Εμπορικη διαφημιση Η έννοια της εμπορικής διαφήμισης συνδέεται με την έννοια του μάρκετινγκ. Οι κυριότερες μορφές μάρκετινγκ είναι: Άμεσο ή αλληλεπιδραστικό marketing Mass και Mass media marketing Viral marketing Word of mouth ή buzz marketing Connected marketing

31 Πολιτικη διαφημιση Δύο λειτουργίες πολιτικής διαφήμισης
Η πολιτική διαφήμιση είναι η διαφήμιση με την οποία μια πηγή αγοράζει την ευχέρεια προβολής πολιτικών μηνυμάτων στους δέκτες με στόχο την επίδραση στις πολιτικές στάσεις. Η πληροφόρηση και προσέγγιση των πολιτών Η προβολή και προώθηση ενός συγκεκριμένου υποψηφίου Δύο λειτουργίες πολιτικής διαφήμισης

32 Κοινωνικη διαφημιση Πρόκειται για την εφαρμογή στο μάρκετινγκ για την προώθηση κοινωνικών ζητημάτων ώστε να υπάρξουν θετικές αλλαγές συμπεριφοράς. Στην κοινωνική διαφήμιση η διαφήμιση στοχεύει με βάση τι γνωρίζει για κοινωνικό δίκτυο του κάθε χρήστη.

33 Οικολογικη διαφημιση Ως οικολογική νοείται κάθε διαφήμιση που αναφέρεται στα αποτελέσματα ενός προϊόντος (συμπεριλαμβανομένης της συσκευασίας του) ή μίας υπηρεσίας στο περιβάλλον, καθ'όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Όμως, έχουν προβλήματα: Οι πληροφορίες που δίνονται ενδέχεται να είναι αναληθείς Οι καταναλωτές δεν μπορούν να επαληθεύσουν ή να διαψεύσουν το περιεχόμενο του διαφημιστικού μηνύματος Συχνά η διαφήμιση εκμεταλλεύεται τις περιβαλλοντικές ανησυχίες των καταναλωτών.  

34 Δεοντολογια διαφημισησ
Δεοντολογια διαφημισησ Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης-Επικοινωνίας και ορίζει τους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, που πρέπει να τηρούνται απέναντι στον πολίτη-καταναλωτή: Ευπρέπεια [Άρθρο 1] Τιμιότητα [Άρθρο 2] Κοινωνική ευθύνη [Άρθρο 3] Αλήθεια[Άρθρο 4] Συγκρίσεις [Άρθρο 5] Επώνυμες μαρτυρίες [Άρθρο 6] Δυσφήμηση [Άρθρο 7] Προστασία της ιδιωτικής ζωής [Άρθρο 8] Σεβασμός στην ασφάλεια [Άρθρο 12] Παιδιά και νέοι [Άρθρο 13] Ευθύνη [Άρθρο 14] Νομική και ηθική υποχρέωση [Άρθρο 17]

35 Παραπλανητικη - συγκριτικη διαφημιση
Παραπλανητικη - συγκριτικη διαφημιση ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ Παραπλανητική είναι κάθε διαφήμιση που πραγματοποιείται από έναν επαγγελματία και σας παραπλανά ή ενδέχεται να σας παραπλανήσει έτσι ώστε να επηρεάσει την επιλογή σας. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ Η συγκριτική διαφήμιση ορίζεται ως κάθε που κατονομάζει ρητά ή υπονοεί έναν ανταγωνιστή ή τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προσφέρονται από έναν ανταγωνιστή.

36 Περιεχομενο Ο διαφημιστής προσπαθεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού , την προσοχή του, καταρχήν για να ενημερώσει και στη συνέχεια να πείσει. Γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα καλύτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Στην προβολή του διαφημιστικού μηνύματος η συνεργασία επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων είναι πολύ σημαντική: σημειολόγοι, γλωσσολόγοι και σκηνοθέτες. Επίσης, συνδυάζονται και η κινούμενη εικόνα, η ανάλυση της δράσης, τα χρώματα, τα πλάνα, ο φωτισμός και ο ήχος.

37 Καταναλωση και διαφημιση
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΑΠΑΝΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: Οικονομικοί παράγοντες(περιουσιακά στοιχεία κλπ.) Βιολογικοί παράγοντες(ηλικία, φύλο) Κοινωνικοί παράγοντες(κοινωνικό δίκτυο – ομάδα) Πολιτιστικοί παράγοντες(πολιτισμός – κουλτούρα χώρας) Ψυχολογικοί παράγοντες(αγορά αγαθών για την κάλυψη αναγκών) Τεχνολογικοί και φυσικοί παράγοντες(με την βοήθεια της τεχνολογίας δημιουργούνται νέα πιο ελκυστικά προϊόντα)

38 Τεχνικεσ για την αυξηση τησ καταναλωσησ
Η τεχνική της αντίθεσης. Η τεχνική της αμοιβαιότητας. Οι υποσχέσεις. Η τεχνική της κοινωνικής καταδίκης. Η τεχνική της συμπάθειας. Η τεχνική της ομορφιάς. Η τεχνική του κύρους. Η τεχνική της έλλειψής και της εγρήγορσης. Η γενικότερη προσπάθεια για έλεγχο του. υποσυνείδητου μέσω πλαγίων τρόπων. Η τεχνική της προσφοράς. Η τεχνική τοποθέτησης των προϊόντων στα ράφια.

39 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ: Η λεγόμενη περιβαλλοντική διαφήμιση είναι η προώθηση βιώσιμων προτύπων παραγωγής. Επηρεάζει τον καταναλωτή προς την αναζήτηση των φιλικότερων προς το περιβάλλον προϊόντων και συμβάλλει με αυτόν τον τρόπο έμμεσα, αλλά αποφασιστικά στην προστασία του περιβάλλοντος. Στην κατηγορία αυτή εντάσσουμε τις διαφημίσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων οι οποίες έχουν ως στόχο όχι να προωθήσουν προϊόντα, αλλά να ενημερώσουν, να ευαισθητοποιήσουν και να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές συμβατές και μη επιβλαβείς για το περιβάλλον.

40 Στοχοι τησ περιβαλλοντικησ διαφημισησ
Η προστασία του περιβάλλοντος Η προώθηση των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, ή γενικότερα υπηρεσιών και προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Η προώθηση της πράσινης ανάπτυξης Η ευαισθητοποίηση όλων μας απέναντι στις περιβαλλοντικές εξελίξεις, όπως οι κλιματικές αλλαγές

41 Περιβαλλοντικη διαφημιση και αειφοροσ καταναλωση
Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται το περιβάλλον στην διαφήμιση έχει πάντα ως στόχο την αειφορία. Αειφόρος κατανάλωση είναι ο τύπος της ανθρώπινης κατανάλωσης που ανταποκρίνεται στην αειφόρο ανάπτυξη. Αειφόρος ανάπτυξη είναι η ανέλιξη που καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες της ανθρωπότητας, χωρίς να εμποδίζει τις επόμενες γενιές να καλύψουν τις δικές τους

42 ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΦΥΛΑ Ομάδα Γ

43 Πλάνο της εργασίας: Αποτύπωση στερεοτύπων-προτύπων στη διαφήμιση που σχετίζονται με το φύλο. Διαφήμιση και εποχές, λαοί, κουλτούρες Διαφήμιση στις σχέσεις των δύο φύλων Στερεότυπα - Πρότυπα Λαοί – Εποχές - Κουλτούρες Σχέσεις των δύο φύλων

44 Στερεότυπα – Πρότυπα στη Διαφήμιση
Η διαφήμιση, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα, δέχεται και επεξεργάζεται διάφορα στερεότυπα, προβάλλοντας τα ως πρότυπα. Στερεότυπα Διακρίσεις Προκαταλήψεις Διαφήμιση Οικονομικό συμφέρον Πρότυπα Έκθεση στο ευρύ κοινό και Παρουσίαση ως ↓

45 Αποτύπωση στερεοτύπων-προτύπων σε σχέση με τα δύο φύλα
Γυναίκα Νοικοκυρά Αφοσιωμένη Μητέρα Λίγες φορές δυναμική Σεξουαλικό αντικείμενο –καλοβαλμένη και όμορφη Άνδρας Αποφασιστικός Ισχυρός Έχει το πάνω χέρι στη σχέση Υπηρετείται από τη γυναίκα.

46 Η άλλη πλευρά… Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η γυναίκα παρουσιάζεται δυναμική και επιβλητική.

47 Συνέπειες των στερεοτύπων-προτύπων στην διαφήμιση στη γυναίκα
Η γυναίκα μέσω των διαφημιστικών προτύπων: Χάνει την αυτοπεποίθησή της. Χάνει την σκέψη της και την άποψή της. Μπορεί να εμφανίσει ιατρικά προβλήματα, όπως ανορεξία. Δημιουργεί λανθασμένα σεξουαλικά στερεότυπα.

48 Συνέπειες των στερεοτύπων-προτύπων στην διαφήμιση στη σχέση των δύο φύλων
Η σχέση των δύο φύλων μέσω των διαφημιστικών προτύπων: Στηρίζεται σε υλιστικά δεδομένα. Χάνει την αξία της. Εμπορευματοποιείται.

49 Διαφήμιση και Λαοί, Εποχές, Κουλτούρες
Είναι φανερό ότι ο κάθε λαός, η κάθε εποχή και η κάθε κουλτούρα έχει ξεχωριστή σχέση με τη διαφήμιση. Εποχές Χρονική μελέτη διαφήμισης Αλλαγή διαφήμισης στον τρόπο προβολής των δύο φύλων Λαοί Φυλή & Διαφήμιση Κουλτούρες Πολιτισμοί & Διαφήμιση

50 Γυναίκα πιο τολμηρή και δυναμική
Διαφήμιση και Εποχές Κατά την πάροδο του χρόνου, η διαφήμιση διαφοροποιήθηκε αρκετά. Συγκεκριμένα: Αλλαγές στη Διαφήμιση Προσθήκη χρώματος Γυναίκα πιο τολμηρή και δυναμική Αύξηση αριθμού τους

51 Διαφήμιση και Λαοί, Κουλτούρες
Οι διαφημιστές, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων και συγκρούσεων, δεν συγκεκριμενοποιούν στοιχεία πολιτιστικά, εκτός από τις τουριστικές διαφημίσεις. Έτσι , η διαφήμιση είναι ανοικτή προς όλους, ανεξαρτήτως φυλής, με ορισμένες εξαιρέσεις.

52 Διαφήμιση και σχέσεις των δύο φύλων
Θα μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τον τρόπο με τον οποίον προβάλλονται οι σχέσεις των δύο φύλων στη διαφήμιση σύμφωνα με το παρακάτω διάγραμμα: Σχέση των δύο φύλων Ιδανική Υλιστική Μορφολογική Άνιση

53 Ιδανική σχέση των δύο φύλων στη διαφήμιση
Αποτελεί την μειονότητα της αποτύπωσης της σχέσης των δύο φύλων και εμφανίζει όπως είναι προφανές τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Δεν εξαρτάται από την ηλικία Δεν εμπλέκει την έννοια της μοιχείας Δεν προβάλλει την ανισότητα μεταξύ των δύο φύλων

54 Υλιστική σχέση των δύο φύλων στη διαφήμιση
Όπως φανερώνει η ίδια η λέξη πρόκειται για ένα τρόπο παρουσίασης της σχέσης των φύλων στη διαφήμιση που εμφανίζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Βασίζεται στα υλικά αγαθά Παρουσιάζει τη σχέση των δύο φύλων εν συναρτήσει των υλικών αγαθών Αφήνει υπονοούμενα, ότι το προβαλλόμενο υλικό ενισχύει τη σχέση των δύο φύλων

55 Μορφολογική σχέση των δύο φύλων στην διαφήμιση
Πρόκειται για έναν τρόπο παρουσίασης της σχέσης των δύο φύλων στην διαφήμιση που εμφανίζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Δίνει έμφαση στα εξωτερικά χαρακτηριστικά των ατόμων. Δεν στηρίζεται στον αληθινό έρωτα. Κάποιες φορές συνδέεται και με τον υλιστικό τρόπο παρουσίασης της σχέσης των δύο φύλων στην διαφήμιση.

56 Άνιση σχέση των δύο φύλων στην διαφήμιση
Πρόκειται για έναν τρόπο παρουσίασης της σχέσης των δύο φύλων στην διαφήμιση που εμφανίζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: Υποβαθμίζει αυτόματα τα δύο φύλα Με την βοήθεια των στερεοτύπων που προαναφέραμε Δημιουργούνται άνισα πρότυπα μέσω του διαφημιζόμενου προιόντος.

57 Έμφαση στην εξωτερική εμφάνιση
Συνέπειες του τρόπου παρουσίασης των σχέσεων των δύο φύλων στη διαφήμιση Ανισότητα Υποβάθμιση της θέσης της γυναίκας στη σχέση Τεχνητά χάσματα μεταξύ των φύλων Ατομικισμός σχέσεων, χάνεται η εμπιστοσύνη. Μεταχείριση γυναίκας από άνδρα => Αρνητικά πρότυπα για τα σύγχρονα ζευγάρια Απαξίωση αντίθετου φύλου Υλισμός Υλοποίηση των σχέσεων των δύο φύλων Έμφαση στα υλικά και όχι στα πνευματικά αγαθά Παρουσίαση των ανθρώπινων σχέσεων μέσω της κερδοσκοπίας και του υλισμού. Έμφαση στην εξωτερική εμφάνιση Η εξωτερική εμφάνιση και η επαγγελματική επιτυχία συνεπάγεται της αποδοχής και της αγάπης. Εξευτελισμός ανθρωπίνων σχέσεων.

58 ΠΑΙΔΙ/ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ–ΟΜΑΔΑ Δ

59 Πλάνο εργασίας ΕΦΗΒΟΣ και ΠΑΙΔΙ
Χαρακτηριστικά διαφημίσεων με και για παιδιά Ο ρόλος και η σημασία σου παιδιού στη διαφήμιση Πρότυπα παιδιού εφήβου, Παρουσίαση και χρήση του Τρόποι άμυνας

60 Χαρακτηριστικά διαφημίσεων ΜΕ παιδιά.
Τα παιδιά Πρωταγωνιστές Σε Διαφήμιση. Παιδιά που πρωταγωνιστούν στην τηλεόραση και κυρίως στις διαφημίσεις είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. Γιατί όμως τα παιδιά επιλέγονται τόσο συχνά για να συμμετέχουν σε διαφημίσεις ? Επειδή είναι χαριτωμένα, δεν προβληματίζουν κανέναν, γίνονται εύκολα αρεστά και αγαπητά, μας δημιουργούν καλή διάθεση και φυσικά καταφέρνουν να μας τραβήξουν την προσοχή και να μας συγκινήσουν. Τα αγόρια στις διαφημίσεις, ταυτίζονται περισσότερο με τους χαρακτήρες από ότι τα κορίτσια, τα οποία παρουσιάζονται να παίζουν ήσυχα στο κουκλόσπιτό τους.

61 Χαρακτηριστικά διαφημίσεων ΓΙΑ παιδιά.
Τα Παιδιά Ως Αποδέκτες Των Διαφημίσεων. Τα παιδιά αποτελούν ένα σημαντικό στόχο για διαφημιστές και επαγγελματίες του μάρκετινγκ Συχνά γίνονται θύματα της διαφήμισης καθώς δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι το μήνυμα που δέχονται είναι αποκλειστικά και μόνο διαφημιστικό. Παρατηρήσαμε ότι η χρήση αφηρημένων, ισχυρισμών, όπως: "Πιες το και θα νιώσεις δυνατός", λειτουργούν, ως κίνητρο, για την αγορά ενός τροφίμου, πολύ πιο έντονα, στα παιδιά, από ότι στους ενηλίκους.

62 Τα ζωηρά χρώματα και τα ευτυχισμένα πρόσωπα, που εμφανίζονται, στις διαφημίσεις, προσελκύουν τα παιδιά, ακόμα κι αν τα διαφημιζόμενα προϊόντα είναι πολύ ακριβά και δεν ταιριάζουν, στην ηλικία τους. Στις διαφημίσεις παιχνιδιών που απευθύνονται σε κορίτσια δίνεται λιγότερη έμφαση στη φαντασία από ότι στα αγόρια. Τα παιδιά αποτελούν ένα σημαντικό στόχο για διαφημιστές, καθώς αντιπροσωπεύουν ‘’τρεις αγορές΄’ σε μία: αποτελούν μια βασική ομάδα αγοραστών που διαθέτει χρήματα για τις δικές της ανάγκες και επιθυμίες, αποτελούν μια ομάδα προσώπων με επιρροή, αφού συχνά επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς στο σπίτι, και τέλος, αποτελούν μια ομάδα μελλοντικών αγοραστών .

63 Ο Ρόλος Και Η Σημασία Του Παιδιού Στην Διαφήμιση.
Η μεγάλη συχνότητα της συμμετοχής του παιδιού σε διαφημίσεις που είτε προορίζονται για το ίδιο είτε για τους ενήλικες καταδεικνύει την σπουδαιότητα της. Η διαφήμιση απευθύνεται στις ανάγκες του παιδιού. Οι επιστήμονες και ο κόσμος θεωρεί ότι οι διαφημίσεις δημιουργούν πλασματικές ανάγκες, εξαπατούν το κοινό και το ωθούν να αγοράσει πράγματα που δεν χρειάζεται. Το παιδί συμβολίζει όλα τα καλά αγαθά όπως ζωή , ελπίδα , ξεγνοιασιά και αγνότητα.

64 Η εμπλοκή των παιδικών αναπαραστάσεων λοιπόν λειτουργεί σε τρία
επίπεδα. Το παιδί χρησιμοποιείται για να τραβήξει την προσοχή των άλλων παιδιών ή των γονιών του, για να παρουσιάσει καταναλωτικές πρακτικές και για να διαδραματίζει με τις ιδιότητες που φέρει αποφασιστικό ρόλο στην δημιουργία μιας ιδεολογικής διάστασης του εμπορεύματος Στις περισσότερες διαφημίσεις το παιδί χρησιμοποιείται ως «δόλωμα» της προσοχής του καταναλωτικού κοινού και ως πόλος έλξης. Η εικόνα του παιδιού, στην ουσία, λειτουργεί σαν αντικείμενο-ερέθισμα σε σχέση με το εμπορευματικό αντικείμενο. Είναι δηλαδή το πρόσχημα για τις αγορές των ενηλίκων, είτε απευθυνόμενο σ’ εκείνους είτε στα ίδια τα παιδιά.

65 Πρότυπα Παιδιού Εφήβού.
Τα παιδιά και οι έφηβοι, σήμερα, κυριολεκτικά μεγαλώνουν με την τηλεόραση και τις διαφημίσεις. Δέχονται συνεχή και κατά μέτωπο  επίθεση από τη διαφήμιση. Είναι   ίσως  και ο πρώτος-και ιδιαίτερα ευάλωτος στόχος. Η διαφήμιση  προβάλλει πρότυπα  αρνητικά στα παιδιά, τα οποία γίνονται  θύματά της. Όμορφοι, αδύνατοι μέχρι ανορεκτικοί. Νέοι που ακολουθούν πιστά τη μόδα, ελκυστικοί! Η τηλεόραση επηρεάζει χωρίς αμφιβολία τα πιστεύω των παιδιών για την κοινωνία. Οι νέοι θέλουν να πρωτοτυπήσουν και προωθούν μέσα από τη διαφήμιση το γλωσσικό ιδίωμα, νέες  χειρονομίες  και προσπαθούν με τον τόνο της φωνής τους να  προκαλέσουν πολλές φορές την οργή των μεγάλων και έτσι οδηγούμαστε σε χάσμα. Η χρήση νέων καταλήξεων και ο ελλιπής λόγος κακοποιούν την γλώσσα.

66 Τρόποι Άμυνας Από Τις Διαφήμισεις.
Οι πιο βασικοί είναι οι παρακάτω: Ορθή αγωγή από την οικογένεια. Ανάλογη με τη στάση των γονέων απέναντι στη διαφήμιση θα είναι και η στάση των παιδιών. Τα νεαρά άτομα μιμούνται τους γονείς τους και επηρεάζονται από τις συμβουλές τους. Σωστή παιδεία. Θα πρέπει να μάθει στους νέους να διατηρούν την ελευθερία της βούλησης. Να εξετάζουν σφαιρικά τα δεδομένα, να κρίνουν, να συγκρίνουν και να επιλέγουν. Με τον τρόπο αυτό τα άτομα θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και θα αποφύγουν την «πλύση εγκεφάλου» και τη χειραγώγηση.

67 Καλό είναι να προσπαθήσουν οι γονείς να περιορίσουν στα παιδιά την προβολή διαφημίσεων στο σπίτι ή να επεμβαίνουν λεκτικά σε κάθε ευκαιρία. Δείτε μαζί με το παιδί σας διαφημίσεις (στην τηλεόραση, σε περιοδικά, εφημερίδες) και μιλήστε για τα προϊόντα που του αρέσουν και γιατί. Συζητήστε για ο πόσα από αυτά που διαφημίζονται αποτελούν ανάγκες για την οικογένειά σας.

68 ΤΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Σας ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε! Οι συντελεστές της εργασίας:

69 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ

70 ΜΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΣΥΝΑΡΠΑΣΕΙ…

71 ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ ΚΑΙ Η ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΧΑΟΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ
Κάντε κλικ στην πεταλούδα για μια υπολογιστική προσέγγιση που θα σας συναρπάσει!


Κατέβασμα ppt "Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google