Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι  Διαφήμιση:

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι  Διαφήμιση:"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι

3

4  Διαφήμιση:

5  Η Διαφήμιση πρωτοεκδηλώθηκε:  Στη Ζωγραφική και  Στη Βραχογραφία των σπηλαίων. Οι κήρυκες ή αλλιώς ντελάληδες υπήρξαν η πρώτη μορφή προβολής της διαφήμισης.

6 Θετικές Μείωση τιμών προϊόντωνΝέα επαγγέλματαΤόνωση εθνικής οικονομίαςΑύξηση πωλήσεωνΟικονομική ενίσχυση ΜΜΕΒοήθεια εκλογής προϊόντων Αρνητικές Περιορισμός ελευθερίας σκέψης και βούλησηςΏθηση στην υπερκατανάλωσηΔημιουργεί επιθυμίες άσχετες με τις ανάγκες μας.Μεγάλο οικονομικό κόστοςΠλύση εγκεφάλουΟικονομική αντοχή πολυεθνικών εταιριών =>Βλάβη εθνικής οικονομίας

7 Θέσπιση αρχών αντικειμενικότητας και αλήθειας από την πολιτεία για τα διαφημιζόμενα προϊόντα Θέσπιση αρχών θεμιτού ανταγωνισμούΠαύση υπερβολής και περιορισμός σε όρια λογικά Σωστή πληροφόρηση και ενημέρωση για να υπάρξει σεβασμός στην ανθρώπινη προσωπικότητα και το παιδί

8 Γνωστοποίηση της ύπαρξης νέου προϊόντος η υπηρεσίας Υπενθύμιση ύπαρξης προϊόντος η υπηρεσίας Διαφήμιση κατασκευαστικής εταιρείας Επηρεασμός του καταναλωτικού κοινού υπέρ του προϊόντος ή της υπηρεσίας Στόχοι

9  Απρόσωπη  Μαζική  Πληρωμένη  Αναγνωρίσιμη πηγή μηνύματος  Αντικείμενο-Υποκείμενο  Στόχος  Απρόσωπη  Μαζική  Πληρωμένη  Αναγνωρίσιμη πηγή μηνύματος  Αντικείμενο-Υποκείμενο  Στόχος

10 ΕΕτικέτα ΡΡεκλάμα ΠΠροϊόν MMarketing ΔΔοκιμή ΠΠροσπέκτους ΦΦυλλάδιο ΑΑφίσα ΦΦέιγ-βολάν ΠΠροβολή ΣΣχεδιασμός ΈΈρευνα ΜΜάρκα ΚΚόστος ΔΔημοσίευση ΚΚαταναλωτής ΑΑγορά ΕΕπικοινωνία ΠΠαραγωγή ΑΑπόδοση ΚΚωδικοποίηση BBarcode

11  Οι τακτικές για μια αποτελεσματική διαφήμιση στηρίζονται σε διάφορους τρόπους έλξης και σε μία ειδικά διαμορφωμένη διαφημιστική γλώσσα.

12  Έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαφήμιση. Συγκεκριμένα: Είναι περίτεχνεςΕίναι πειστικές Δημιουργούν μια κατασκευασμένη ή διαμορφωμένη δημόσια εντύπωση με την βοήθεια οπτικών τεχνικών Επειδή οι τηλεθεατές ότι βλέπουν αυτό παίρνουν, η εικόνα είναι πολύ σημαντική

13  Υπάρχουν τρία επίπεδα νοήματος σε μία εικόνα: Στάδιο 1 Πρωτογενούς ή φυσικού υλικού Φωτισμοί, χρώμα, σχήμα, κίνηση Στάδιο 2 Δευτερογενούς η συμβατικού υλικού Κουλτούρα, συνδεόμενα μοτίβα και συνδυασμοί με θέματα και έννοιες Στάδιο 3 Εγγενές νόημα ή περιεχόμενο

14 Καθαρός Αθώος Αγνός - Ψυχρός Άδειος Στείρος Δυνατός Γενναίος Παθιασμένος - Επικίνδυνος Επιθετικός Δεσποτικός Χαρούμενος Φιλικός Αισιόδοξος - Φοβισμένος Ενοχλητικός Αγενής Ζεστός Γήινος Ώριμος - Ακάθαρτος Θλιμμένος Τσιγκούνης Φυσικός Ήρεμος Χαλαρωτικός - Ζηλιάρης Άπειρος Άπληστος Δυνατός Αξιόπιστος Δεσποτικός - Ψυχρός Καταθλιπτικός Μελαγχολικός ΛΕΥΚΟΚΟΚΚΙΝΟΚΙΤΡΙΝΟΚΑΦΕΠΡΑΣΙΝΟΜΠΛΕ

15  Επανάληψη  Έλλειψη  Ο μη ακροαματικός σχεδιασμός  Η μεταφορά  Η διακειμενικότητα  Υπερβολή  Ομοιοκαταληξία  Αντίθεση  Λεξιλόγιο του καθημερινού προφορικού λόγου  Ερώτηση  Προστακτική

16  H γλώσσα της Διαφήμισης χρησιμοποιεί τρία μέσα για να πετύχει του στόχους της:  Τα συναισθήματα των λέξεων  Το σλόγκαν και το σήμα  Το Χιούμορ ως τρόπο πειθούς

17  Όλες οι λέξεις εκφράζουν αισθήματα.  Συνήθως επιλέγονται λέξεις που:  Φέρουν το προϊόν στη προσοχή του κοινού- στόχου  Είναι ελκυστικές

18  Αποτελεί συμπύκνωση κειμένου και διαφήμισης: Σε μία σύντομη, Σε μία εύκολα απομνημονεύσιμη και Σε μία επαναλαμβανόμενη πρόταση. Οι στόχοι του σλόγκαν είναι οι εξής: Προσφορά συνέχειας στη διαφημιστική Εκστρατεία Κεφαλαιοποίηση κερδών προηγούμενων διαφημιστικών εκστρατειών

19  Η καλή χιουμοριστική διαφήμιση δεν πληροφορεί απλά. Πουλά. Βοηθά στην προώθηση ενός προϊόντος και συντηρεί τη ζωτικότητα των εταιρειών.

20 Κλάδος με τεράστια ανάπτυξη Δημιουργεί ενδιαφέρον στις εταιρείες, λόγω της αύξησης των χρηστών του internet Ξεκίνησε με αρνητικές αντιδράσεις στις αρχές της δεκαετίας του ενενήντα Σήμερα => Υπηρεσία Παγκόσμιου ιστού Πληροφοριών Η Υ.Π.Ι.Π. προτιμάται λόγω χαμηλού κόστους διάδοσης και διάθεσης πληροφοριών σε ευρύ κοινό αλληλεπιδραστικά

21 Τρόποι Διαφήμισης στο Διαδίκτυο Διαφήμιση με Banner Διαφήμιση με text link

22 Κλασική μορφή διαδικτυακής διαφήμισηςΗ απόδοση της δεν είναι ξεκάθαρηΒοηθά στη προώθηση του ονόματος της εταιρείαςΔύσκολα οδηγείται ο χρήστης στο να κάνει click banner

23 Ίδια λειτουργία με το banner Αντί για γραφικό, έχει ένα μικρό κείμενο με link για την ιστοσελίδα που επιθυμείτε Τα προγράμματα adverse και Adwords της Google έφεραν πραγματική έκρηξη σε αυτό τον τομέα και για τους διαφημιστές και για τους διαφημιζόμενους.

24 Μαζική και διαπροσωπική επικοινωνία Ενεργό κοινό Δυνατότητα αναπροσαρμογής του διαφημιστικού μηνύματος Χαμηλό κόστος Μετάδοση μεγάλης ποσότητας πληροφοριών

25 ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Έλεγχος αποτελεσματικότητας Απεριόριστος χρόνος διαφημιστικής προβολής Δυνατότητα πετυχημένου «targeting» Υψηλή χωρητικότητα πληροφορίαςΔυνατότητα « ανάδρασης » Εύκολη ανάκτηση πληροφοριών & Υψηλή επιλεκτικότητα ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Δεν έχει αναπτυχθεί πλήρωςΑνάγκη για πρωτοτυπία Οι χρήστες του διαδικτύου δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο στις διαφημίσεις αυτές Καταιγισμός διαφημίσεων

26 OnlineΠαραδοσιακή ΑποτελεσματικήΕπιλεκτικήΌχι πάντα διαθέσιμηΌχι πάντα ακριβήΑκριβήΑλληλεπιδραστικήΠροσιτή

27

28 B’ ΟΜΑΔΑ Τ ΟΜΕΙΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ Κοινωνία και Διαφήμιση Τρόποι κατάταξης Περιβάλλον Κατανάλωση

29 Τ ΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΜΕΣΑ ΠΡΟΒΟΛΗΣ: Τα συνηθέστερα μέσα προβολής είναι: ΤηλεόρασηΔιαφήμιση στα Μ.Μ.Μ. (Transit advertising) ΕφημερίδαΔιαφημιστικά αντικείμενα (advertising specialties) ΡαδιόφωνοΚινηματογράφος Ταχυδρομική αποστολή (Direct mail) Χορηγίες ΠεριοδικάΔιαφήμιση σε βιντεοκασέτες Υπαίθρια διαφήμιση (Bilboard) Διαφήμιση στο Internet

30 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ Διαμορφώνονται τρεις διαφορετικές επικοινωνιακές ενέργειες με βάση τους αντίστοιχους επικοινωνιακούς σκοπούς: Η πρόκληση γνωστικής αντίδρασης από τον καταναλωτή Η πρόκληση συναισθηματικής αντίδρασης Η πρόκληση συμπεριφοριακής αντίδρασης

31 Ε ΜΠΟΡΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ  Η έννοια της εμπορικής διαφήμισης συνδέεται με την έννοια του μάρκετινγκ.  Οι κυριότερες μορφές μάρκετινγκ είναι: 1) Άμεσο ή αλληλεπιδραστικό marketing 2) Mass και Mass media marketing 3) Viral marketing 4) Word of mouth ή buzz marketing 5) Connected marketing

32 Π ΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Η πολιτική διαφήμιση είναι η διαφήμιση με την οποία μια πηγή αγοράζει την ευχέρεια προβολής πολιτικών μηνυμάτων στους δέκτες με στόχο την επίδραση στις πολιτικές στάσεις. Η πληροφόρηση και προσέγγιση των πολιτών Η προβολή και προώθηση ενός συγκεκριμένου υποψηφίου Δύο λειτουργίες πολιτικής διαφήμισης

33 Κ ΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Πρόκειται για την εφαρμογή στο μάρκετινγκ για την προώθηση κοινωνικών ζητημάτων ώστε να υπάρξουν θετικές αλλαγές συμπεριφοράς. Στην κοινωνική διαφήμιση η διαφήμιση στοχεύει με βάση τι γνωρίζει για κοινωνικό δίκτυο του κάθε χρήστη.

34 Ο ΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ Ως οικολογική νοείται κάθε διαφήμιση που αναφέρεται στα αποτελέσματα ενός προϊόντος (συμπεριλαμβανομένης της συσκευασίας του) ή μίας υπηρεσίας στο περιβάλλον, καθ'όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Όμως, έχουν προβλήματα: Οι πληροφορίες που δίνονται ενδέχεται να είναι αναληθείς Οι καταναλωτές δεν μπορούν να επαληθεύσουν ή να διαψεύσουν το περιεχόμενο του διαφημιστικού μηνύματος Συχνά η διαφήμιση εκμεταλλεύεται τις περιβαλλοντικές ανησυχίες των καταναλωτών.

35 Δ ΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Ελληνικός Κώδικας Διαφήμισης-Επικοινωνίας και ορίζει τους κανόνες επαγγελματικής δεοντολογίας και ηθικής συμπεριφοράς, που πρέπει να τηρούνται απέναντι στον πολίτη-καταναλωτή: 1) Ευπρέπεια [Άρθρο 1] 2) Τιμιότητα [Άρθρο 2] 3) Κοινωνική ευθύνη [Άρθρο 3] 4) Αλήθεια[Άρθρο 4] 5) Συγκρίσεις [Άρθρο 5] 6) Επώνυμες μαρτυρίες [Άρθρο 6] 7) Δυσφήμηση [Άρθρο 7] 8) Προστασία της ιδιωτικής ζωής [Άρθρο 8] 9) Σεβασμός στην ασφάλεια [Άρθρο 12] 10) Παιδιά και νέοι [Άρθρο 13] 11) Ευθύνη [Άρθρο 14] 12) Νομική και ηθική υποχρέωση [Άρθρο 17]

36 Π ΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ - ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ Παραπλανητική είναι κάθε διαφήμιση που πραγματοποιείται από έναν επαγγελματία και σας παραπλανά ή ενδέχεται να σας παραπλανήσει έτσι ώστε να επηρεάσει την επιλογή σας. ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ Η συγκριτική διαφήμιση ορίζεται ως κάθε που κατονομάζει ρητά ή υπονοεί έναν ανταγωνιστή ή τα αγαθά και τις υπηρεσίες που προσφέρονται από έναν ανταγωνιστή.

37 Π ΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ Ο διαφημιστής προσπαθεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού, την προσοχή του, καταρχήν για να ενημερώσει και στη συνέχεια να πείσει. Γίνεται προσπάθεια να αξιοποιηθούν τα καλύτερα χαρακτηριστικά του προϊόντος. Στην προβολή του διαφημιστικού μηνύματος η συνεργασία επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων είναι πολύ σημαντική: σημειολόγοι, γλωσσολόγοι και σκηνοθέτες. Επίσης, συνδυάζονται και η κινούμενη εικόνα, η ανάλυση της δράσης, τα χρώματα, τα πλάνα, ο φωτισμός και ο ήχος.

38 ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΔΑΠΑΝΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ: 1. Οικονομικοί παράγοντες(περιουσιακά στοιχεία κλπ.) 2. Βιολογικοί παράγοντες(ηλικία, φύλο) 3. Κοινωνικοί παράγοντες(κοινωνικό δίκτυο – ομάδα) 4. Πολιτιστικοί παράγοντες(πολιτισμός – κουλτούρα χώρας) 5. Ψυχολογικοί παράγοντες(αγορά αγαθών για την κάλυψη αναγκών) 6. Τεχνολογικοί και φυσικοί παράγοντες(με την βοήθεια της τεχνολογίας δημιουργούνται νέα πιο ελκυστικά προϊόντα) Κ ΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

39 Τ ΕΧΝΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ  Η τεχνική της αντίθεσης.  Η τεχνική της αμοιβαιότητας.  Οι υποσχέσεις.  Η τεχνική της κοινωνικής καταδίκης.  Η τεχνική της συμπάθειας.  Η τεχνική της ομορφιάς.  Η τεχνική του κύρους.  Η τεχνική της έλλειψής και της εγρήγορσης.  Η γενικότερη προσπάθεια για έλεγχο του. υποσυνείδητου μέσω πλαγίων τρόπων.  Η τεχνική της προσφοράς.  Η τεχνική τοποθέτησης των προϊόντων στα ράφια.

40 ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ: Η λεγόμενη περιβαλλοντική διαφήμιση είναι η προώθηση βιώσιμων προτύπων παραγωγής. Επηρεάζει τον καταναλωτή προς την αναζήτηση των φιλικότερων προς το περιβάλλον προϊόντων και συμβάλλει με αυτόν τον τρόπο έμμεσα, αλλά αποφασιστικά στην προστασία του περιβάλλοντος. Στην κατηγορία αυτή εντάσσουμε τις διαφημίσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων οι οποίες έχουν ως στόχο όχι να προωθήσουν προϊόντα, αλλά να ενημερώσουν, να ευαισθητοποιήσουν και να διαμορφώσουν στάσεις και συμπεριφορές συμβατές και μη επιβλαβείς για το περιβάλλον.

41 Σ ΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ Η προστασία του περιβάλλοντος Η προώθηση των εναλλακτικών μορφών ενέργειας, ή γενικότερα υπηρεσιών και προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον. Η προώθηση της πράσινης ανάπτυξης Η ευαισθητοποίηση όλων μας απέναντι στις περιβαλλοντικές εξελίξεις, όπως οι κλιματικές αλλαγές

42 Π ΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζεται το περιβάλλον στην διαφήμιση έχει πάντα ως στόχο την αειφορία. Αειφόρος κατανάλωση είναι ο τύπος της ανθρώπινης κατανάλωσης που ανταποκρίνεται στην αειφόρο ανάπτυξη. Αειφόρος ανάπτυξη είναι η ανέλιξη που καλύπτει τις τρέχουσες ανάγκες της ανθρωπότητας, χωρίς να εμποδίζει τις επόμενες γενιές να καλύψουν τις δικές τους

43

44 Στερεότυπα - Πρότυπα Λαοί – Εποχές - Κουλτούρες Σχέσεις των δύο φύλων Πλάνο της εργασίας:  Αποτύπωση στερεοτύπων-προτύπων στη διαφήμιση που σχετίζονται με το φύλο.  Διαφήμιση και εποχές, λαοί, κουλτούρες  Διαφήμιση στις σχέσεις των δύο φύλων

45 Στερεότυπα – Πρότυπα στη Διαφήμιση Η διαφήμιση, όπως φαίνεται και στο παρακάτω διάγραμμα, δέχεται και επεξεργάζεται διάφορα στερεότυπα, προβάλλοντας τα ως πρότυπα.

46 Αποτύπωση στερεοτύπων-προτύπων σε σχέση με τα δύο φύλα Γυναίκα ΝοικοκυράΑφοσιωμένη ΜητέραΛίγες φορές δυναμική Σεξουαλικό αντικείμενο – καλοβαλμένη και όμορφη Άνδρας ΑποφασιστικόςΙσχυρός Έχει το πάνω χέρι στη σχέση Υπηρετείται από τη γυναίκα.

47 Η άλλη πλευρά… Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η γυναίκα παρουσιάζεται δυναμική και επιβλητική.

48 Συνέπειες των στερεοτύπων-προτύπων στην διαφήμιση στη γυναίκα Η γυναίκα μέσω των διαφημιστικών προτύπων: Χάνει την αυτοπεποίθησή της. Χάνει την σκέψη της και την άποψή της. Μπορεί να εμφανίσει ιατρικά προβλήματα, όπως ανορεξία. Δημιουργεί λανθασμένα σεξουαλικά στερεότυπα.

49 Συνέπειες των στερεοτύπων-προτύπων στην διαφήμιση στη σχέση των δύο φύλων Η σχέση των δύο φύλων μέσω των διαφημιστικών προτύπων:  Στηρίζεται σε υλιστικά δεδομένα.  Χάνει την αξία της.  Εμπορευματοποιείται.

50 Διαφήμιση και Λαοί, Εποχές, Κουλτούρες Είναι φανερό ότι ο κάθε λαός, η κάθε εποχή και η κάθε κουλτούρα έχει ξεχωριστή σχέση με τη διαφήμιση. Εποχές Χρονική μελέτη διαφήμισης Αλλαγή διαφήμισης στον τρόπο προβολής των δύο φύλων Λαοί Φυλή & Διαφήμιση Κουλτούρες Πολιτισμοί & Διαφήμιση

51 Διαφήμιση και Εποχές Κατά την πάροδο του χρόνου, η διαφήμιση διαφοροποιήθηκε αρκετά. Συγκεκριμένα: Αλλαγές στη Διαφήμιση Προσθήκη χρώματος Γυναίκα πιο τολμηρή και δυναμική Αύξηση αριθμού τους

52 Διαφήμιση και Λαοί, Κουλτούρες Οι διαφημιστές, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων και συγκρούσεων, δεν συγκεκριμενοποιούν στοιχεία πολιτιστικά, εκτός από τις τουριστικές διαφημίσεις. Έτσι, η διαφήμιση είναι ανοικτή προς όλους, ανεξαρτήτως φυλής, με ορισμένες εξαιρέσεις.

53 Διαφήμιση και σχέσεις των δύο φύλων Θα μπορούσαμε να κατηγοριοποιήσουμε τον τρόπο με τον οποίον προβάλλονται οι σχέσεις των δύο φύλων στη διαφήμιση σύμφωνα με το παρακάτω διάγραμμα:

54 Ιδανική σχέση των δύο φύλων στη διαφήμιση Αποτελεί την μειονότητα της αποτύπωσης της σχέσης των δύο φύλων και εμφανίζει όπως είναι προφανές τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

55 Υλιστική σχέση των δύο φύλων στη διαφήμιση Όπως φανερώνει η ίδια η λέξη πρόκειται για ένα τρόπο παρουσίασης της σχέσης των φύλων στη διαφήμιση που εμφανίζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

56 Μορφολογική σχέση των δύο φύλων στην διαφήμιση Πρόκειται για έναν τρόπο παρουσίασης της σχέσης των δύο φύλων στην διαφήμιση που εμφανίζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

57 Άνιση σχέση των δύο φύλων στην διαφήμιση Πρόκειται για έναν τρόπο παρουσίασης της σχέσης των δύο φύλων στην διαφήμιση που εμφανίζει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

58 Συνέπειες του τρόπου παρουσίασης των σχέσεων των δύο φύλων στη διαφήμιση Υποβάθμιση της θέσης της γυναίκας στη σχέση Τεχνητά χάσματα μεταξύ των φύλων Ατομικισμός σχέσεων, χάνεται η εμπιστοσύνη. Μεταχείριση γυναίκας από άνδρα => Αρνητικά πρότυπα για τα σύγχρονα ζευγάρια Απαξίωση αντίθετου φύλου Ανισότητα Υλοποίηση των σχέσεων των δύο φύλων Έμφαση στα υλικά και όχι στα πνευματικά αγαθά Παρουσίαση των ανθρώπινων σχέσεων μέσω της κερδοσκοπίας και του υλισμού. Υλισμός Η εξωτερική εμφάνιση και η επαγγελματική επιτυχία συνεπάγεται της αποδοχής και της αγάπης. Εξευτελισμός ανθρωπίνων σχέσεων. Έμφαση στην εξωτερική εμφάνιση

59

60 ΕΦΗΒΟΣ και ΠΑΙΔΙ Χαρακτηριστικά διαφημίσεων με και για παιδιά Ο ρόλος και η σημασία σου παιδιού στη διαφήμιση Πρότυπα παιδιού εφήβου, Παρουσίαση και χρήση του Τρόποι άμυνας

61  Τα παιδιά Πρωταγωνιστές Σε Διαφήμιση. o Παιδιά που πρωταγωνιστούν στην τηλεόραση και κυρίως στις διαφημίσεις είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο. o Γιατί όμως τα παιδιά επιλέγονται τόσο συχνά για να συμμετέχουν σε διαφημίσεις ? o Επειδή είναι χαριτωμένα, δεν προβληματίζουν κανέναν, γίνονται εύκολα αρεστά και αγαπητά, μας δημιουργούν καλή διάθεση και φυσικά καταφέρνουν να μας τραβήξουν την προσοχή και να μας συγκινήσουν. o Τα αγόρια στις διαφημίσεις, ταυτίζονται περισσότερο με τους χαρακτήρες από ότι τα κορίτσια, τα οποία παρουσιάζονται να παίζουν ήσυχα στο κουκλόσπιτό τους.

62  Τα Παιδιά Ως Αποδέκτες Των Διαφημίσεων. o Τα παιδιά αποτελούν ένα σημαντικό στόχο για διαφημιστές και επαγγελματίες του μάρκετινγκ o Συχνά γίνονται θύματα της διαφήμισης καθώς δεν μπορούν να αντιληφθούν ότι το μήνυμα που δέχονται είναι αποκλειστικά και μόνο διαφημιστικό. o Παρατηρήσαμε ότι η χρήση αφηρημένων, ισχυρισμών, όπως: "Πιες το και θα νιώσεις δυνατός", λειτουργούν, ως κίνητρο, για την αγορά ενός τροφίμου, πολύ πιο έντονα, στα παιδιά, από ότι στους ενηλίκους.

63 o Τα ζωηρά χρώματα και τα ευτυχισμένα πρόσωπα, που εμφανίζονται, στις διαφημίσεις, προσελκύουν τα παιδιά, ακόμα κι αν τα διαφημιζόμενα προϊόντα είναι πολύ ακριβά και δεν ταιριάζουν, στην ηλικία τους. o Στις διαφημίσεις παιχνιδιών που απευθύνονται σε κορίτσια δίνεται λιγότερη έμφαση στη φαντασία από ότι στα αγόρια. Τα παιδιά αποτελούν ένα σημαντικό στόχο για διαφημιστές, καθώς αντιπροσωπεύουν ‘’τρεις αγορές΄’ σε μία: αποτελούν μια βασική ομάδα αγοραστών που διαθέτει χρήματα για τις δικές της ανάγκες και επιθυμίες, αποτελούν μια ομάδα προσώπων με επιρροή, αφού συχνά επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς στο σπίτι, και τέλος, αποτελούν μια ομάδα μελλοντικών αγοραστών.

64  Η μεγάλη συχνότητα της συμμετοχής του παιδιού σε διαφημίσεις που είτε προορίζονται για το ίδιο είτε για τους ενήλικες καταδεικνύει την σπουδαιότητα της.  Η διαφήμιση απευθύνεται στις ανάγκες του παιδιού.  Οι επιστήμονες και ο κόσμος θεωρεί ότι οι διαφημίσεις δημιουργούν πλασματικές ανάγκες, εξαπατούν το κοινό και το ωθούν να αγοράσει πράγματα που δεν χρειάζεται.  Το παιδί συμβολίζει όλα τα καλά αγαθά όπως ζωή, ελπίδα, ξεγνοιασιά και αγνότητα.

65  Η εμπλοκή των παιδικών αναπαραστάσεων λοιπόν λειτουργεί σε τρία επίπεδα. Το παιδί χρησιμοποιείται για να τραβήξει την προσοχή των άλλων παιδιών ή των γονιών του, για να παρουσιάσει καταναλωτικές πρακτικές και για να διαδραματίζει με τις ιδιότητες που φέρει αποφασιστικό ρόλο στην δημιουργία μιας ιδεολογικής διάστασης του εμπορεύματος  Στις περισσότερες διαφημίσεις το παιδί χρησιμοποιείται ως «δόλωμα» της προσοχής του καταναλωτικού κοινού και ως πόλος έλξης. Η εικόνα του παιδιού, στην ουσία, λειτουργεί σαν αντικείμενο-ερέθισμα σε σχέση με το εμπορευματικό αντικείμενο. Είναι δηλαδή το πρόσχημα για τις αγορές των ενηλίκων, είτε απευθυνόμενο σ’ εκείνους είτε στα ίδια τα παιδιά.

66 Τα παιδιά και οι έφηβοι, σήμερα, κυριολεκτικά μεγαλώνουν με την τηλεόραση και τις διαφημίσεις. Δέχονται συνεχή και κατά μέτωπο επίθεση από τη διαφήμιση. Είναι ίσως και ο πρώτος-και ιδιαίτερα ευάλωτος στόχος. Η διαφήμιση προβάλλει πρότυπα αρνητικά στα παιδιά, τα οποία γίνονται θύματά της. Όμορφοι, αδύνατοι μέχρι ανορεκτικοί. Νέοι που ακολουθούν πιστά τη μόδα, ελκυστικοί! Η τηλεόραση επηρεάζει χωρίς αμφιβολία τα πιστεύω των παιδιών για την κοινωνία. Οι νέοι θέλουν να πρωτοτυπήσουν και προωθούν μέσα από τη διαφήμιση το γλωσσικό ιδίωμα, νέες χειρονομίες και προσπαθούν με τον τόνο της φωνής τους να προκαλέσουν πολλές φορές την οργή των μεγάλων και έτσι οδηγούμαστε σε χάσμα. Η χρήση νέων καταλήξεων και ο ελλιπής λόγος κακοποιούν την γλώσσα.

67 Οι πιο βασικοί είναι οι παρακάτω :  Ορθή αγωγή από την οικογένεια. Ανάλογη με τη στάση των γονέων απέναντι στη διαφήμιση θα είναι και η στάση των παιδιών. Τα νεαρά άτομα μιμούνται τους γονείς τους και επηρεάζονται από τις συμβουλές τους.  Σωστή παιδεία. Θα πρέπει να μάθει στους νέους να διατηρούν την ελευθερία της βούλησης. Να εξετάζουν σφαιρικά τα δεδομένα, να κρίνουν, να συγκρίνουν και να επιλέγουν. Με τον τρόπο αυτό τα άτομα θα αποκτήσουν αυτοπεποίθηση και θα αποφύγουν την «πλύση εγκεφάλου» και τη χειραγώγηση.

68  Καλό είναι να προσπαθήσουν οι γονείς να περιορίσουν στα παιδιά την προβολή διαφημίσεων στο σπίτι ή να επεμβαίνουν λεκτικά σε κάθε ευκαιρία.  Δείτε μαζί με το παιδί σας διαφημίσεις (στην τηλεόραση, σε περιοδικά, εφημερίδες) και μιλήστε για τα προϊόντα που του αρέσουν και γιατί.  Συζητήστε για ο πόσα από αυτά που διαφημίζονται αποτελούν ανάγκες για την οικογένειά σας.

69  Σας ευχαριστούμε που παρακολουθήσατε ! Οι συντελεστές της εργασίας :

70 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ

71 ΜΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΠΟΥ ΘΑ ΣΑΣ ΣΥΝΑΡΠΑΣΕΙ…

72 Κάντε κλικ στην πεταλούδα για μια υπολογιστική προσέγγιση που θα σας συναρπάσει!


Κατέβασμα ppt "Έννοια, Ιστορικό, Σημασία & Στόχοι  Διαφήμιση:"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google