Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χ. Βασδέκης Μάιος 2007 Τα Τι, Γιατί και Πως των Blog και του Blogging.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χ. Βασδέκης Μάιος 2007 Τα Τι, Γιατί και Πως των Blog και του Blogging."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χ. Βασδέκης Μάιος 2007 Τα Τι, Γιατί και Πως των Blog και του Blogging

2 2004 H Λέξη της Χρονιάς

3 Ορισμοί των Blog & Blogging - 1 Ένα blog είναι ένας δικτυακός τόπος στον οποίο ένα άτομο ή μια ομάδα ατόμων εισάγει τακτικά κείμενα, εικόνες, βίντεο, ήχους και συνδέσμους συνήθως σε ημερήσια βάση. Ο όρος είναι συντομογραφία της λέξης weblog. –Πρακτικά πρόκειται για ένα νέο είδος ψηφιακού ημερολογίου (log), στο οποίο μπορεί κανείς να εισάγει καταχωρήσεις σχετικά μ’ ένα θέμα κατά χρονολογική σειρά. http://en.wikipedia.org/wiki/Blog

4 Ορισμοί των Blog & Blogging - 2 Η δημιουργία και συντήρηση ενός blog ή η προσθήκη ενός άρθρου σε υπάρχον blog καλείται “blogging”. Τα ανεξάρτητα άρθρα σε ένα blog ονομάζονται “blog posts” (δημοσιεύσεις), “posts”, ή “entries” (εισαγωγές). Το άτομο που δημοσιεύει αυτά τα άρθρα ονομάζεται “blogger”. Τα blog αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου δικτύου “κοινωνικών μέσων”. http://en.wikipedia.org/wiki/Blog

5 Blog – Τα Βασικά Τα Blog είναι ιστοσελίδες! Εμφανίζονται με αντίθετη χρονολογική σειρά – οι πιο πρόσφατες δημοσιεύσεις διαβάζονται πρώτες Η δημοτικότητά τους συνεχίζει να αυξάνεται – ένα νέο blog δημιουργείται κάθε δευτερόλεπτο Είναι δημοφιλή μερικώς λόγω των απλών προγραμμάτων που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία τους –Απλά στη δημιουργία –Απλά στην ανανέωση –Τακτοποιημένα και οργανωμένα –Δωρεάν!

6 Το blogging στην Αμερική 58% αυξήθηκε η αναγνωσιμότητα το 2004 8 εκατομ. άτομα έχουν δημιουργήσει το δικό τους blog 27% των χρηστών του Διαδικτύου έχει διαβάσει τουλάχιστον ένα blog 12% των χρηστών έχουν καταχωρήσει σχόλια σε κάποιο blog 5% των χρηστών χρησιμοποιούν RSS feedsγια να μάθουν νέα και να πάρουν άλλες πληροφορίες

7 Εξάπλωση του Blogging Το Μάιο του 2007 η Technorati blog search engine αναφέρει πάνω από 71 εκατομμύρια blog

8 Blog & Blogging - Πολυμέσα Τα περισσότερα blog βασίζονται στο κείμενο Υπάρχουν επίσης: –Φωτο - blog (photo blog), –Ηχο - blog (podcasts), –Βίντεο - blog (vodcasts), –Mo blog (mobile – blog, με τη χρήση κινητού τηλεφώνου)

9 Blogging – Η Πλευρά του Συγγραφέα - 1 Δημιουργείστε ένα δωρεάν λογαριασμό στο Blogger.com Blogger.com

10 Blogging – Η Πλευρά του Συγγραφέα - 2 Εισάγεται τη δημοσίευσή σας σε μια διαδικτυακή φόρμα

11 Blogging – Η Πλευρά του Συγγραφέα - 3 Το blog δημοσιεύεται στο Blogspot.comBlogspot.com

12 Blogging – Η Πλευρά του Αναγνώστη Εμφάνιση των δημοσιεύσεων του blog απευθείας από το web Είτε εγγραφή στο RSS feed του blog με τη χρήση συνδρομής σε RSS feed

13 Γιατί να θέλετε να κάνετε Blog; - 1 Εξάσκηση στη Συγγραφή Άρθρων (Writing practice) Δημιουργική Διέξοδος (Creative outlet) –Ικανοποίηση από την ολοκλήρωση μιας δημιουργικής απασχόλησης Αποκρυστάλλωση σοφίας (Crystallize wisdom) –Κατανόηση προσωπικών αρχών μας, χρήσιμες για τη μελλοντική κριτική σκέψη και λήψη αποφάσεων Συνεισφορά στη γνώση (Contribution) http://decker.typepad.com/welcome/2004/10/why_blog_7_reas.html

14 Γιατί να θέλετε να κάνετε Blog; - 2 Επαφές με άτομα όμοιων ή παραπλήσιων απόψεων για ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών ( Connections) Επιτάχυνση γνωριμιών ( Speed familiarity) Ατομική αποτύπωση σκέψεων και εμπειριών ( Capture learning history) Προσωπική έκφραση (self-expression) Διατήρηση επαφής (keeping in touch) Δημιουργία φήμης (reputation-building)

15 Η Blog-ο-σφαιρα “Η Blog-ο-σφαιρα είναι ο όρος που περιγράφει όλα τα blog σαν κοινότητα ή σαν κοινωνικό δίκτυο. Πολλά weblog συνδέονται πυκνά μεταξύ τους, οι blogger διαβάζουν blog άλλων, δημιουργούν συνδέσεις με αυτούς, τους αναφέρουν στα κείμενά τους, και δημοσιεύουν σχόλια στα blog των άλλων. Έτσι τα συνδεδεμένα blog έχουν αναπτύξει τη δική τους κουλτούρα.” http://en.wikipedia.org/wiki/Blogosphere

16 Ενδιαφέροντα Blogs Online Learning Update Techno-News Update Reflections (photo blog) Reflections Burks On Learning (audio blog) Burks On Learning Lanny on Learning Technology Chronicle Wired Campus Tama’s e-Learning Blog pestaola.gr

17

18 Πώς να βρείτε Blog Google blog search Yahoo! blog search Technorati Bloglines www.blogs.gr

19 Blog & Δημοσιογραφία Αυτά που γράφουν ή συντάσσουν δημοσιογράφοι. Αυτά που συντάσσονται από επαγγελματίες για επιχειρήσεις. Αυτά που συνδέονται με ειδησεογραφικές ιστοσελίδες. Αυτά που συντάσσονται από αυτόπτες μάρτυρες σημαντικών γεγονότων.

20 Blog – Σημαντική Πηγή Επτά σημεία που θα πρέπει να γνωρίζετε για τα … Blog – από την EDUCAUSE Επτά σημεία που θα πρέπει να γνωρίζετε για τα … Blog –Τι είναι; –Ποιος τα δημιουργεί; –Πως λειτουργούν; –Γιατί είναι σημαντικά; –Ποια είναι τα μειονεκτήματα; –Που πηγαίνουν; –Ποιες είναι οι επιπτώσεις στη διδασκαλία και στη μάθηση;

21 Διδασκαλία και Μάθηση “Τα Blog γίνονται όλο και πιο αποδεκτά ως εκπαιδευτικό τεχνολογικό εργαλείο. Τα Blog μπορούν να χρησιμοποιηθούν σαν εργαλεία τάξεων, καριέρας ή γεγονότων. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη συνεργασία μαθητών και καθηγητών.” “Τα Blog προσφέρουν στην ακαδημαϊκή κοινότητα ένα υψηλό επίπεδο αυτονομίας ενώ δημιουργούν και νέες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών της. Τα Blog προσφέρουν ένα φόρουμ συζητήσεων που μπορούν να αφορούν οποιοδήποτε θέμα. Οι μαθητές συχνά μαθαίνουν τόσα πολλά από άλλους μαθητές όσα και από καθηγητές ή βιβλία, και τα blog δίνουν ακόμα μια μέθοδο για διαμοιρασμό και απόκτηση γνώσης.”

22 Θετικά στοιχεία - 1 Πηγή απόκτησης πληροφοριών για ειδήσεις και απόψεις που δεν αποκαλύπτονται από τα παραδοσιακά μέσα. Οι δημοσιογράφοι εμπλουτίζουν τις ιστορίες τους με επιπλέον στοιχεία στα blog τους. Οι δημοσιογράφοι αποδεικνύουν ότι υπάρχουν και ως ξεχωριστές οντότητες στον κόσμο των μέσων. Έρχονται σε επαφή με το κοινό.

23 Θετικά στοιχεία - 2 Προβάλλουν την προσωπικότητα, το ύφος και την αμεσότητά τους. Απλοί άνθρωποι παίζουν σημαντικό ρόλο στην έρευνα, αναζήτηση, ανάλυση και διανομή ειδήσεων και πληροφοριών. Δεν υπάρχει περιορισμός στα θέματα που έρχονται στην επιφάνεια. Δημιουργούνται ειδικές κοινότητες ενδιαφέροντος.

24 Αρνητικά στοιχεία Το κοινό αναρωτιέται για την ακρίβεια και αμφισβητεί την εγκυρότητα των δημοσιογράφων του Διαδικτύου. Η σύνδεση με άρθρα άλλων δεν αποτελεί άσκηση δημοσιογραφίας. Δεν ασκείται το λεγόμενο “reporting”. Δεν υπάρχει συντάκτης που να ελέγχει τα προς καταχώρηση κείμενα. Κίνδυνοι που πηγάζουν από την έκθεση προσωπικών απόψεων. Δεν είναι πάντα καλογραμμένα!

25 Τα blog ως συμμετοχικά μέσα Βασίζονται στην ανάδραση του κοινού, μέσω των e-mails ή των σχολιασμών τους σε άλλα blog. Επιτρέπουν σε κάθε συμμετέχοντα να αναλαμβάνει πολλαπλούς ρόλους ταυτόχρονα: του εκδότη, σχολιαστή, μεσολαβητή, συγγραφέα. Αυτό το είδος εκδόσεων απαιτεί υψηλό επίπεδο αφοσίωσης και διάθεσης χρόνου απ’ το δημιουργό τους. Δημιουργούνται και λειτουργούν εύκολα γιατί η τεχνολογία που χρησιμοποιείται είναι σχετικά φθηνή ή παρέχεται εντελώς δωρεάν.

26 Μια (προαιρετική) Άσκηση Πηγαίνετε στο Blogger.com και δημιουργείστε ένα δωρεάν λογαριασμό.Blogger.com Δημιουργείστε ένα blog με το όνομά σας. Δημιουργείστε την πρώτη σας δημοσίευση. Εκδώστε την στο: http://όνομα.blogspot.com http://όνομα.blogspot.com Κάντε γνωστή τη διεύθυνση σε όλους τους φίλους, συνεργάτες και στην οικογένειά σας. Τώρα είστε και επίσημα ένας blogger!!


Κατέβασμα ppt "Χ. Βασδέκης Μάιος 2007 Τα Τι, Γιατί και Πως των Blog και του Blogging."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google