Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ Τηλεόραση και παιδί Αθανασοπούλου Αναστασία Αλεξιάδη Μαρία - Σέντα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ Τηλεόραση και παιδί Αθανασοπούλου Αναστασία Αλεξιάδη Μαρία - Σέντα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ Τηλεόραση και παιδί Αθανασοπούλου Αναστασία Αλεξιάδη Μαρία - Σέντα

2 Παιδιά και Έφηβοι. Μια σχέση εξάρτησης με την TV. Μια πρόσφατη μεγάλη έρευνα του Mediterranean College, έρχεται να φωτίσει τις πτυχές αυτής της σχέσης, τις επιπτώσεις της και να δώσει απαντήσεις για τον ορισμό αυτής της σχέσης παιδιών και εφήβων με την τηλεόραση.

3 Ταυτότητα της Έρευνας Ταυτότητα της Έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, εντός του Οκτωβρίου του 2011, με την επιστημονική συνδρομή του Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας ) του Mediterranean College και την πρωτοβουλία των φοιτητών του τμήματος Παιδαγωγικών του κολεγίου. Στην διεξαγωγή της έρευνας συμμετείχαν επίσης φοιτητές των σχολών Διοίκησης Επιχειρήσεων και Πληροφορικής του κολεγίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα, εντός του Οκτωβρίου του 2011, με την επιστημονική συνδρομή του Κ.Ε.Τ.Α.Κ. (Κέντρο Ερευνών, Τεχνολογικής Ανάπτυξης & Καινοτομίας ) του Mediterranean College και την πρωτοβουλία των φοιτητών του τμήματος Παιδαγωγικών του κολεγίου. Στην διεξαγωγή της έρευνας συμμετείχαν επίσης φοιτητές των σχολών Διοίκησης Επιχειρήσεων και Πληροφορικής του κολεγίου. Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε 700 γονείς (*), ηλικίας ετών, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στηρίχθηκε στις μεθόδους των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου και της τηλεφωνικής συνέντευξης. Το δείγμα της έρευνας περιελάμβανε 700 γονείς (*), ηλικίας ετών, από την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε στηρίχθηκε στις μεθόδους των προσωπικών συνεντεύξεων μέσω δομημένου ερωτηματολογίου και της τηλεφωνικής συνέντευξης. (*) Το σύνολο των ερωτώμενων του δείγματος είναι γονείς παιδιών και εφήβων, ηλικίας από 7 έως 17 ετών. (*) Το σύνολο των ερωτώμενων του δείγματος είναι γονείς παιδιών και εφήβων, ηλικίας από 7 έως 17 ετών.

4 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΚΥΡΙΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ 1.Το σύνολο των ερωτώμενων διαθέτει τουλάχιστον μία συσκευή τηλεόρασης στο σπίτι. 1.Το σύνολο των ερωτώμενων διαθέτει τουλάχιστον μία συσκευή τηλεόρασης στο σπίτι. 2.To 65% των ερωτώμενων απαντά πως τις επιλογές προγραμμάτων στην τηλεόραση καθορίζουν τα παιδιά, έχοντας άμεση πρόσβαση σε αυτή. 2.To 65% των ερωτώμενων απαντά πως τις επιλογές προγραμμάτων στην τηλεόραση καθορίζουν τα παιδιά, έχοντας άμεση πρόσβαση σε αυτή. 3.Το 42% των γονέων του δείγματος δηλώνουν ότι διαθέτουν συσκευές παιχνιδιών στο σπίτι τύπου XBOX / PlayStation, που χρησιμοποιούν τα παιδιά, σε χρόνο διαφορετικό από αυτό που αφιερώνουν στην τηλεόραση. 3.Το 42% των γονέων του δείγματος δηλώνουν ότι διαθέτουν συσκευές παιχνιδιών στο σπίτι τύπου XBOX / PlayStation, που χρησιμοποιούν τα παιδιά, σε χρόνο διαφορετικό από αυτό που αφιερώνουν στην τηλεόραση.

5 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ-ΚΥΡΙΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ 4.Το 83% των γονέων δηλώνουν ότι τα παιδιά τους βλέπουν τηλεόραση κάθε μέρα ενώ το υπόλοιπο 17% δηλώνει ότι τα παιδιά βλέπουν τηλεόραση τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα. 4.Το 83% των γονέων δηλώνουν ότι τα παιδιά τους βλέπουν τηλεόραση κάθε μέρα ενώ το υπόλοιπο 17% δηλώνει ότι τα παιδιά βλέπουν τηλεόραση τουλάχιστον έξι ημέρες την εβδομάδα. 5.Το 78% των γονέων δηλώνει πως τα παιδιά τους βλέπουν τηλεόραση τουλάχιστον 3-4 ώρες ημερησίως, ενώ το υπόλοιπο 22% τουλάχιστον 2-3 ώρες την ημέρα. 5.Το 78% των γονέων δηλώνει πως τα παιδιά τους βλέπουν τηλεόραση τουλάχιστον 3-4 ώρες ημερησίως, ενώ το υπόλοιπο 22% τουλάχιστον 2-3 ώρες την ημέρα. 6.Το 51% των γονέων δηλώνει ότι τα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση κυρίως τις βραδινές ώρες (από 20:00 έως 24:00), το 35% από 16:00 έως 20:00 και το υπόλοιπο 14% από 13:00 έως 16:00. 6.Το 51% των γονέων δηλώνει ότι τα παιδιά παρακολουθούν τηλεόραση κυρίως τις βραδινές ώρες (από 20:00 έως 24:00), το 35% από 16:00 έως 20:00 και το υπόλοιπο 14% από 13:00 έως 16:00. 7.Το 22% των γονέων δηλώνει ότι διαθέτουν ξεχωριστή συσκευή τηλεόρασης στο δωμάτιο των παιδιών 7.Το 22% των γονέων δηλώνει ότι διαθέτουν ξεχωριστή συσκευή τηλεόρασης στο δωμάτιο των παιδιών

6 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ Η κοινωνικοποίηση των παιδιών αρχίζει από μικρή ηλικία. Η κοινωνικοποίηση των παιδιών αρχίζει από μικρή ηλικία.

7 ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ Η κοινωνικοποίηση των παιδιών ως καταναλωτές ξεκινά από μικρή ηλικία. Οι σημαντικότεροι παράγοντες σε αυτή τη διαδικασία είναι οι γονείς, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι συνομήλικοι. Η τηλεόραση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οικογενειακής ζωής. Έχει αντικαταστήσει τον απόντα γονέα, τη γιαγιά και το παιχνίδι στη γειτονιά. Αναπόφευκτα έχει συνδεθεί με την κάλυψη των ψυχαγωγικών αναγκών του παιδιού Η κοινωνικοποίηση των παιδιών ως καταναλωτές ξεκινά από μικρή ηλικία. Οι σημαντικότεροι παράγοντες σε αυτή τη διαδικασία είναι οι γονείς, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και οι συνομήλικοι. Η τηλεόραση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οικογενειακής ζωής. Έχει αντικαταστήσει τον απόντα γονέα, τη γιαγιά και το παιχνίδι στη γειτονιά. Αναπόφευκτα έχει συνδεθεί με την κάλυψη των ψυχαγωγικών αναγκών του παιδιού

8 O ρόλος των γονέων! Κατά πόσο όμως οι γονείς τα χρησιμοποιούν για αυτές τους τις ιδιότητες, με επίβλεψη και περιορισμούς? Ποιοί θα έπρεπε να είναι αυτοί οι περιορισμοί και ποιός ο λόγος για να υπάρχουν περιορισμοί στην χρήση τους? Το Ομοσπονδιακό Κέντρο για την Ενημέρωση της Υγείας της Γερμανίας (BZGA στην Κολονία) συνιστά τους εξής χρονικούς περιορισμούς για την παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση και τον υπολογιστή, ανά ημέρα: Κατά πόσο όμως οι γονείς τα χρησιμοποιούν για αυτές τους τις ιδιότητες, με επίβλεψη και περιορισμούς? Ποιοί θα έπρεπε να είναι αυτοί οι περιορισμοί και ποιός ο λόγος για να υπάρχουν περιορισμοί στην χρήση τους? Το Ομοσπονδιακό Κέντρο για την Ενημέρωση της Υγείας της Γερμανίας (BZGA στην Κολονία) συνιστά τους εξής χρονικούς περιορισμούς για την παρακολούθηση προγραμμάτων στην τηλεόραση και τον υπολογιστή, ανά ημέρα:BZGA παιδιά 3-5 ετών: μισή ώρα παιδιά 6 – 10 ετών: μία ώρα παιδιά 10 – 13 ετών: μιάμιση ώρα παιδιά 3-5 ετών: μισή ώρα παιδιά 6 – 10 ετών: μία ώρα παιδιά 10 – 13 ετών: μιάμιση ώρα

9 Τα κύρια χαρακτηριστικά που ενοχοποιούν την τηλεόραση : Οι υπέρογκες ώρες παρακολούθησης τηλεόρασης που οδηγούν στην υιοθέτηση ενός καθιστικού τρόπου ζωής. Είναι γεγονός ότι η αδράνεια που συνοδεύει την παρακολούθηση τηλεόρασης, και κατ’ επέκταση η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας αναγνωρίζεται ως ένας από τους δύο βασικούς λόγους που οδηγούν στην παχυσαρκία. Η διαφήμιση των fast-food και των θερμιδογόνων σνακ που φαίνεται να επηρεάζει θετικά τόσο τα παιδιά όσο και τους ενήλικες.

10 Παιδική παχυσαρκία και τηλεόραση! Ίσως η πρώτη ματιά να μην προσδιορίζει επακριβώς το μέγεθος της σχέσης των δύο αυτών φαινομένων, ίσως πάλι για πολλούς να φαίνονται ως δύο μη σχετικές μεταξύ τους καταστάσεις, η αλήθεια όμως είναι ότι πρόκειται για μία αποδεδειγμένη σχέση αιτίας- αποτελέσματος. Δηλαδή οι αυξημένες ώρες παρακολούθησης τηλεόρασης βίντεο και βιντεοπαιχνιδιών οδηγούν στην αύξηση βάρους Ίσως η πρώτη ματιά να μην προσδιορίζει επακριβώς το μέγεθος της σχέσης των δύο αυτών φαινομένων, ίσως πάλι για πολλούς να φαίνονται ως δύο μη σχετικές μεταξύ τους καταστάσεις, η αλήθεια όμως είναι ότι πρόκειται για μία αποδεδειγμένη σχέση αιτίας- αποτελέσματος. Δηλαδή οι αυξημένες ώρες παρακολούθησης τηλεόρασης βίντεο και βιντεοπαιχνιδιών οδηγούν στην αύξηση βάρους

11 Παιδική παχυσαρκία και τηλεόραση Το φαινόμενο της παιδικής παχυσαρκίας παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις παγκοσμίως και το δυστύχημα είναι ότι η επιστημονική κοινότητα δεν προσφέρει επαρκώς αποτελεσματικές λύσεις. Η αποτυχημένη προσέγγιση καθρεπτίζεται στις επιδημικές διαστάσεις που τείνει να λάβει σήμερα το φαινόμενο της ενήλικης παχυσαρκίας όπου τα τελευταία 15 χρόνια είχαμε αύξηση των παχύσαρκων κατά 75%. Είναι κοινός τόπος πια σήμερα ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα από τις ρίζες του, δηλαδή από την παιδική ηλικία. Το φαινόμενο της παιδικής παχυσαρκίας παίρνει ανησυχητικές διαστάσεις παγκοσμίως και το δυστύχημα είναι ότι η επιστημονική κοινότητα δεν προσφέρει επαρκώς αποτελεσματικές λύσεις. Η αποτυχημένη προσέγγιση καθρεπτίζεται στις επιδημικές διαστάσεις που τείνει να λάβει σήμερα το φαινόμενο της ενήλικης παχυσαρκίας όπου τα τελευταία 15 χρόνια είχαμε αύξηση των παχύσαρκων κατά 75%. Είναι κοινός τόπος πια σήμερα ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα από τις ρίζες του, δηλαδή από την παιδική ηλικία.

12 Η πολύωρη παρακολούθηση στην τηλεόραση Όλο και περισσότερος χρόνος ξοδεύεται μπροστά στην τηλεόραση, σε βάρος άλλων σημαντικών δραστηριοτήτων, όπως η συστηματική άσκηση, η συναναστροφή με άλλους ανθρώπους και η κοινωνική διασκέδαση.


Κατέβασμα ppt "ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ Τηλεόραση και παιδί Αθανασοπούλου Αναστασία Αλεξιάδη Μαρία - Σέντα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google