Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου” Απρίλιος 2003.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου” Απρίλιος 2003."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου” Απρίλιος 2003

2 EDI & E-Commerce EDI: Με τη χρήση συγκεκριμένου λογισμικού και από τις δύο πλευρές των συναλλαγών EDI: Με τη χρήση συγκεκριμένου λογισμικού και από τις δύο πλευρές των συναλλαγών E-Commerce: Web-based με τη χρήση απλού web browser από την πλευρά του client (B2C) E-Commerce: Web-based με τη χρήση απλού web browser από την πλευρά του client (B2C)

3 Η Εξέλιξη της Τεχνολογίας στο Χρηματοδοτικό Σύστημα Οι Τράπεζες Πρωτοπόροι στη Χρήση Υπολογιστών Οι Τράπεζες Πρωτοπόροι στη Χρήση Υπολογιστών 1960: Εισαγωγή των Η/Υ στις εσωτερικές Λειτουργίες των Τραπεζών 1960: Εισαγωγή των Η/Υ στις εσωτερικές Λειτουργίες των Τραπεζών 1970: Πιστωτικές κάρτες και Ηλεκτρονική Μεταφορά χρήματος 1970: Πιστωτικές κάρτες και Ηλεκτρονική Μεταφορά χρήματος 1980: Αυτοματοποίηση Συναλλαγών (ΑΤΜ) 1980: Αυτοματοποίηση Συναλλαγών (ΑΤΜ) 1996: Νέες Υπηρεσίες - Διεκπεραίωση Συναλλαγών από το σπίτι 1996: Νέες Υπηρεσίες - Διεκπεραίωση Συναλλαγών από το σπίτι

4 Στοιχεία του παραδοσιακού EDI ( Electronic Data Interchange) Μεταφορά πληροφοριών μεταξύ των συστημάτων δύο επιχειρήσεωνΜεταφορά πληροφοριών μεταξύ των συστημάτων δύο επιχειρήσεων Χρησιμοποίηση αυστηρών προτύπωνΧρησιμοποίηση αυστηρών προτύπων Υποστηρίζεται Βatch-time & real-time επεξεργασία μηνυμάτωνΥποστηρίζεται Βatch-time & real-time επεξεργασία μηνυμάτων Περιορισμένα τα όρια προσβασιμότητας (λόγω λειτουργίας του σε intranets/extranets)Περιορισμένα τα όρια προσβασιμότητας (λόγω λειτουργίας του σε intranets/extranets)

5 Internet based – EDI Μεγαλύτερη πρόσβαση χρηστών (λόγω της χρήσης του EDIINT νέας σειράς πρωτοκόλλων για τη χρήση του EDI over Internet)Μεγαλύτερη πρόσβαση χρηστών (λόγω της χρήσης του EDIINT νέας σειράς πρωτοκόλλων για τη χρήση του EDI over Internet) Πολλές οι μέθοδοι συναλλαγών με EDI over Internet, αλλά απαραίτητη η δημιουργία κοινού προτύπου για τις συναλλαγές μέσω InternetΠολλές οι μέθοδοι συναλλαγών με EDI over Internet, αλλά απαραίτητη η δημιουργία κοινού προτύπου για τις συναλλαγές μέσω Internet Στο RFC1767 περιγράφεται το πακετάρισμα των EDI X12 and UN/EDIFACT μηνυμάτων σε φακέλους MIMEΣτο RFC1767 περιγράφεται το πακετάρισμα των EDI X12 and UN/EDIFACT μηνυμάτων σε φακέλους MIME Πιθανή λύση η XML για την περιγραφή των heading fieldsΠιθανή λύση η XML για την περιγραφή των heading fields Υπάρχουν Internet drafts που αναφέρουν τις μεθόδους ασφάλειας (με υπογραφή και κρυπτογράφηση)Υπάρχουν Internet drafts που αναφέρουν τις μεθόδους ασφάλειας (με υπογραφή και κρυπτογράφηση) RFC 3335: MIME-based Secure Peer-to-Peer Business Data Interchange over the Internet (η ασφάλεια γίνεται με S/MIME ή PGP/MIMERFC 3335: MIME-based Secure Peer-to-Peer Business Data Interchange over the Internet (η ασφάλεια γίνεται με S/MIME ή PGP/MIME

6 E-Commerce Some Points: Java Based Applications Java Based Applications Many Developers (IBM, Microsoft etc.) & products Many Developers (IBM, Microsoft etc.) & products Security based on cryptography and TTP Security based on cryptography and TTP Payments (payment cards, smart cards, credit/debit transfers etc.) Payments (payment cards, smart cards, credit/debit transfers etc.)

7 Μορφές Ηλεκτρονικού Εμπορίου E-Commerce (Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Commerce (Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Business (Ηλεκτρονικό Επιχειρείν) E-Business (Ηλεκτρονικό Επιχειρείν) E-Enterprise (Ηλεκτρονική Επιχείρηση) E-Enterprise (Ηλεκτρονική Επιχείρηση) M-Commerce (Κινητό Ηλεκτρονικό Εμπόριο) M-Commerce (Κινητό Ηλεκτρονικό Εμπόριο) E-Marketplace (Ηλεκτρονική Αγορά, Β2Β) E-Marketplace (Ηλεκτρονική Αγορά, Β2Β) E-Malls (Ηλεκτρονικά Εμπορικά Κέντρα) E-Malls (Ηλεκτρονικά Εμπορικά Κέντρα) E-Procurement (Σύστημα Ηλεκτρονικών Προμηθειών) E-Procurement (Σύστημα Ηλεκτρονικών Προμηθειών) E-Auctions (Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών) E-Auctions (Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοπρασιών) E-Infobrokers (Μεσίτες πληροφοριών) E-Infobrokers (Μεσίτες πληροφοριών)

8 E-Commerce Μία τυπική συναλλαγή Ηλεκτρονικού Εμπορίου μπορεί να περιλαμβάνει : την παρουσίαση των εμπορευμάτων την παρουσίαση των εμπορευμάτων την προσέλκυση των πελατών (διαφήμιση, marketing) την προσέλκυση των πελατών (διαφήμιση, marketing) την αλληλεπίδραση με τον πελάτη (κατάλογοι εμπορευμάτων, πωλήσεις) την αλληλεπίδραση με τον πελάτη (κατάλογοι εμπορευμάτων, πωλήσεις) τη διεκπεραίωση παραγγελιών-πωλήσεων (καταγραφή παραγγελιών, πληρωμές) τη διεκπεραίωση παραγγελιών-πωλήσεων (καταγραφή παραγγελιών, πληρωμές) την υποστήριξη των πελατών (after sales support, order tracking) την υποστήριξη των πελατών (after sales support, order tracking) την επικοινωνία με τους προμηθευτές την επικοινωνία με τους προμηθευτές Κατηγοριοποίηση Όρων: Business-to-Business (B2B)Business-to-Business (B2B) Business-to-Government (B2Government)Business-to-Government (B2Government) Business-to-Consumer (B2C)Business-to-Consumer (B2C) Individual-to-Government (C2G)Individual-to-Government (C2G) (π.χ. Amazon.com)

9 E-Business Ηλεκτρονικό Επιχειρείν : οι συναλλαγές και η αλληλεπίδραση ανάμεσα στην εταιρία και τους εταιρικούς πελάτες της αλλά και τους συνεταίρους της Χαρακτηριστικά της κατηγορίας αυτής είναι: η εστίαση της επιχειρηματικότητας στις βασικές ικανότητες του οργανισμού η εστίαση της επιχειρηματικότητας στις βασικές ικανότητες του οργανισμού ο προσανατολισμός στη συσσώρευση διαδικασιών ο προσανατολισμός στη συσσώρευση διαδικασιών (π.χ. MetalSite.com) MetalSite.com

10 E-Εnterprise Συνδυασμός των κατηγοριών Β2B & B2C : συνδυασμός των παραδοσιακών ενεργητικών της εταιρίας και της αποτελεσματικής διαμεσολάβησης με τους καταναλωτές, πελάτες, διανομείς, συνεργάτες και Ανταγωνιστές. Οι συν-ανταγωνιστικοί (co-opetitive) οργανισμοί. Οι συν-ανταγωνιστικοί (co-opetitive) οργανισμοί. (π.χ.http://www.Dell.Com ) Dell.Com

11 M-Commerce Ενώ η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα έχει φτάσει το70%, δεν έχει γίνει διύσδειση του M-Commerce ακόμη Ενώ η κινητή τηλεφωνία στην Ελλάδα έχει φτάσει το70%, δεν έχει γίνει διύσδειση του M-Commerce ακόμη Βασικοί Φορείς ανάπτυξης του M-Commerce: Βασικοί Φορείς ανάπτυξης του M-Commerce: Παροχείς Δικτυακών ΥπηρεσιώνΠαροχείς Δικτυακών Υπηρεσιών Έμπιστα Τρίτα ΠρόσωπαΈμπιστα Τρίτα Πρόσωπα Ρυθμιστικά Όργανα (π.χ. ΕΕΤΤ)Ρυθμιστικά Όργανα (π.χ. ΕΕΤΤ) Κατασκευαστές Τηλεφώνων και ΣυσκευώνΚατασκευαστές Τηλεφώνων και Συσκευών Δίκτυα Λιανικού ΕμπορίουΔίκτυα Λιανικού Εμπορίου Εταιρικοί ΠελάτεςΕταιρικοί Πελάτες Δημόσιος ΤομέαςΔημόσιος Τομέας ΚαταναλωτέςΚαταναλωτές

12 Προσπάθειες για το μελλοντικό Μ-Commerce Service Location Protocol is a product of the Service Location Protocol Working Group (SVRLOC) of the ΙΕΤF Service Location Protocol is a product of the Service Location Protocol Working Group (SVRLOC) of the ΙΕΤF Είναι ένα πρωτόκολλο για αυτόματη εύρεση πηγών στα πρωτόκολλα του Internet Είναι ένα πρωτόκολλο για αυτόματη εύρεση πηγών στα πρωτόκολλα του Internet Τα χαρακτηριστικά του πρωτοκόλλου μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιαδήποτε γλώσσα Τα χαρακτηριστικά του πρωτοκόλλου μπορούν να αναπτυχθούν σε οποιαδήποτε γλώσσα The Service Location Protocol infrastructure consists of three types of agents: The Service Location Protocol infrastructure consists of three types of agents: User Agent (που βρίσκεται π.χ. σε ένα palm pilot)User Agent (που βρίσκεται π.χ. σε ένα palm pilot) Service Agent (αυτός που κρατάει την πληροφορία)Service Agent (αυτός που κρατάει την πληροφορία) Directory Agent (διατηρεί τη λίστα με τις υπηρεσίες δικτύου)Directory Agent (διατηρεί τη λίστα με τις υπηρεσίες δικτύου)

13 E-marketplace Υιοθετείται από : μια επιχείρηση-ενδιάμεσο που εμπλέκεται μεταξύ αγοραστών και πωλητών προκειμένου να δημιουργήσει μια ηλεκτρονική αγορά (π.χ Yassas.com). Υιοθετείται από : μια επιχείρηση-ενδιάμεσο που εμπλέκεται μεταξύ αγοραστών και πωλητών προκειμένου να δημιουργήσει μια ηλεκτρονική αγορά (π.χ Yassas.com). Επιτρέπεται συνήθως η είσοδος συγκεκριμένων αγοραστών και προμηθευτών Επιτρέπεται συνήθως η είσοδος συγκεκριμένων αγοραστών και προμηθευτών Το επιχειρηματικό μοντέλο ανήκει στις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β Το επιχειρηματικό μοντέλο ανήκει στις εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου Β2Β Οι βασικότερες υπηρεσίες είναι : Οι βασικότερες υπηρεσίες είναι : Δημιουργία ηλεκτρονικών καταλόγων με τα προϊόντα των προμηθευτών Δημιουργία ηλεκτρονικών καταλόγων με τα προϊόντα των προμηθευτών Τήρηση αρχείου πελατών Τήρηση αρχείου πελατών Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης ώστε οι αγοραστές να βρίσκουν με ευκολία τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης ώστε οι αγοραστές να βρίσκουν με ευκολία τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν Ολοκλήρωση της διαδικασίας της παραγγελίας και των πληρωμών Ολοκλήρωση της διαδικασίας της παραγγελίας και των πληρωμών Παροχή μηχανισμών ασφάλειας για την αυθεντικοποίηση του χρήστη και την ασφαλή μετάδοση των δεδομένων στο Internet Παροχή μηχανισμών ασφάλειας για την αυθεντικοποίηση του χρήστη και την ασφαλή μετάδοση των δεδομένων στο Internet

14 E-malls Οι παρεχόμενες υπηρεσίες του συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου : Παρουσίαση Προϊόντων (π.χ. ηλεκτρονικοί κατάλογοι) Παρουσίαση Προϊόντων (π.χ. ηλεκτρονικοί κατάλογοι) Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης προϊόντων και καταστημάτων Εξελιγμένος μηχανισμός αναζήτησης προϊόντων και καταστημάτων Δυναμική ενημέρωση του καλαθιού αγορών Δυναμική ενημέρωση του καλαθιού αγορών Ολοκληρωμένος μηχανισμός πληρωμών Ολοκληρωμένος μηχανισμός πληρωμών Παρακολούθηση Παραγγελιών Παρακολούθηση Παραγγελιών Μηχανισμοί Διαφημίσεων Μηχανισμοί Διαφημίσεων (π.χ. net.com/vvtc/DepartmentStores/emalls/)

15 E-procurement Μεγάλες εταιρίες ή δημόσιοι οργανισμοί υλοποιούν εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών στο διαδίκτυο Μεγάλες εταιρίες ή δημόσιοι οργανισμοί υλοποιούν εφαρμογές ηλεκτρονικών προμηθειών στο διαδίκτυο Επιτυγχάνεται η αυτοματοποίηση της διαδικασίας των προμηθειών Επιτυγχάνεται η αυτοματοποίηση της διαδικασίας των προμηθειών (π.χ. Οι λειτουργίες αυτού του επιχειρηματικού μοντέλου είναι : Παρουσίαση καταλόγων προϊόντων Παρουσίαση καταλόγων προϊόντων Διαχείριση παραγγελιών Διαχείριση παραγγελιών Διαχείριση πληρωμών Διαχείριση πληρωμών Μηχανισμός αξιολόγησης προσφορών Μηχανισμός αξιολόγησης προσφορών

16 E-auctions Οι εμπλεκόμενες οντότητες σε ένα σύστημα ηλεκτρονικών δημοπρασιών είναι: Ο «πλειστηριαστής»: καθορίζει τους όρους με βάση τους οποίους θα πραγματοποιηθεί η δημοπρασία Ο «πλειστηριαστής»: καθορίζει τους όρους με βάση τους οποίους θα πραγματοποιηθεί η δημοπρασία Ο «προμηθευτής»: προσφέρει τα προϊόντα του προς πώληση Ο «προμηθευτής»: προσφέρει τα προϊόντα του προς πώληση Ο «πελάτης»: προσφέρει τιμή για τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει Ο «πελάτης»: προσφέρει τιμή για τα προϊόντα που επιθυμεί να αγοράσει (π.χ.

17 E-Infobrokers Μεσίτες Πληροφορίας με ασφαλή και γρήγορο τρόπο Λειτουργίες: Εντοπισμός Πληροφορίας Εντοπισμός Πληροφορίας Συγκέντρωση Πληροφορίας Συγκέντρωση Πληροφορίας Αποθήκευση Πληροφορίας Αποθήκευση Πληροφορίας Λειτουργία ως TTP Λειτουργία ως TTP (π.χ.


Κατέβασμα ppt "“Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου” Απρίλιος 2003."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google