Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

2.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 2 Η-Επιχειρείν: Πώς Χρησιμοποιούν οι Επιχειρήσεις τα Πληροφοριακά Συστήματα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "2.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 2 Η-Επιχειρείν: Πώς Χρησιμοποιούν οι Επιχειρήσεις τα Πληροφοριακά Συστήματα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 2.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 2 Η-Επιχειρείν: Πώς Χρησιμοποιούν οι Επιχειρήσεις τα Πληροφοριακά Συστήματα

2 2.2 © 2007 by Prentice Hall ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις  Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά μιας επιχείρησης που έχουν σημασία στην κατανόηση του ρόλου των πληροφοριακών συστημάτων;  Πώς τα πληροφοριακά συστήματα υποστηρίζουν τις κύριες λειτουργίες της επιχείρησης: πωλήσεις και μάρκετινγκ, κατασκευή και παραγωγή, χρηματοοικονομικά και λογιστήριο, και ανθρώπινοι πόροι;  Πώς τα συστήματα εξυπηρετούν τα διάφορα επίπεδα στελεχών μιας επιχείρησης και πώς αυτά συνδέονται μεταξύ τους;

3 2.3 © 2007 by Prentice Hall  Πώς βελτιώνουν την απόδοση του οργανισμού οι επιχειρησιακές εφαρμογές, τα συστήματα συνεργασίας και επικοινωνίας και τα ενδοδίκτυα;  Ποιος είναι ο ρόλος της μονάδας πληροφοριακών συστημάτων σε μια επιχείρηση; ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ (Συνέχεια) Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

4 2.4 © 2007 by Prentice Hall Τα Πληροφοριακά Συστήματα Έρχονται στο Πάρτι της Tupperware Πρόβλημα: Η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου προκάλεσε άσκοπες δυσκολίες στις συμβούλους πωλήσεων της Tupperware.Πρόβλημα: Η αλλαγή του επιχειρηματικού μοντέλου προκάλεσε άσκοπες δυσκολίες στις συμβούλους πωλήσεων της Tupperware. Λύσεις: Υλοποίηση συστήματος διαχείρισης παραγγελιών που απλοποιεί την εισαγωγή παραγγελιών και άλλες εργασίεςΛύσεις: Υλοποίηση συστήματος διαχείρισης παραγγελιών που απλοποιεί την εισαγωγή παραγγελιών και άλλες εργασίες. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

5 2.5 © 2007 by Prentice Hall Τα Πληροφοριακά Συστήματα Έρχονται στο Πάρτι της Tupperware Oracle Collaboration Suite και Oracle Portal, αυτά απλοποιούν επίσης την επικοινωνία και την υποστήριξη.Oracle Collaboration Suite και Oracle Portal, αυτά απλοποιούν επίσης την επικοινωνία και την υποστήριξη. Παρουσιάζει το ρόλο της ΤΠ στη συγκέντρωση δεδομένων, τη βελτίωση των διεργασιών παραγωγής που οδηγούν σε ανάπτυξη και κερδοφορία.Παρουσιάζει το ρόλο της ΤΠ στη συγκέντρωση δεδομένων, τη βελτίωση των διεργασιών παραγωγής που οδηγούν σε ανάπτυξη και κερδοφορία. Είναι παράδειγμα της σημασίας της αυτοματοποίησης επιχειρηματικών διεργασιών για μείωση του φόρτου εργασίας και αύξηση της παραγωγικότητας.Είναι παράδειγμα της σημασίας της αυτοματοποίησης επιχειρηματικών διεργασιών για μείωση του φόρτου εργασίας και αύξηση της παραγωγικότητας. Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

6 2.6 © 2007 by Prentice Hall Τα Πληροφοριακά Συστήματα Έρχονται στο Πάρτι της Tupperware Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

7 2.7 © 2007 by Prentice Hall Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις  Τέσσερις βασικές επιχειρηματικές λειτουργίες: Κατασκευή και παραγωγήΚατασκευή και παραγωγή Πωλήσεις και μάρκετινγκΠωλήσεις και μάρκετινγκ Χρηματοοικονομική και λογιστήριοΧρηματοοικονομική και λογιστήριο Ανθρώπινοι πόροιΑνθρώπινοι πόροι Οργάνωση μιας Επιχείρησης: Κύριες Λειτουργίες της Επιχείρηση: Επίσημος οργανισμός που παράγει προϊόντα ή παρέχει υπηρεσίες με σκοπό το κέρδος

8 2.8 © 2007 by Prentice Hall Κάθε επιχείρηση, ανεξάρτητα από το μέγεθός της, πρέπει να εκτελεί τέσσερις λειτουργίες για να επιτύχει. Πρέπει να παράγει το προϊόν ή την υπηρεσία· να διαθέτει το προϊόν στην αγορά και να το πουλάει· να παρακολουθεί τα λογιστικά και τις χρηματοοικονομικές συναλλαγές· και να εκτελεί στοιχειώδεις εργασίες ανθρώπινων πόρων, όπως η πρόσληψη και διατήρηση εργαζομένων. Οι Τέσσερις Κύριες Λειτουργίες μιας Επιχείρησης Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

9 2.9 © 2007 by Prentice Hall Συστατικά μέρη επιχείρησης  Πέντε βασικές επιχειρηματικές οντότητες: ΠρομηθευτέςΠρομηθευτές ΠελάτεςΠελάτες ΠροσωπικόΠροσωπικό Τιμολόγια/ΠληρωμέςΤιμολόγια/Πληρωμές Προϊόντα και υπηρεσίεςΠροϊόντα και υπηρεσίες Οργάνωση Επιχείρησης: Βασικές Οντότητες Επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

10 2.10 © 2007 by Prentice Hall  Λογικά συνεκτικό σύνολο δραστηριοτήτων που ορίζουν πώς εκτελούνται συγκεκριμένες εργασίες στην επιχείρηση Οι εργασίες που εκτελεί κάθε εργαζόμενος, με ποια σειρά και με ποιο πρόγραμμα, π.χ. τα βήματα για μια νέα πρόσληψηΟι εργασίες που εκτελεί κάθε εργαζόμενος, με ποια σειρά και με ποιο πρόγραμμα, π.χ. τα βήματα για μια νέα πρόσληψη  Κάποιες διεργασίες συνδέονται με ένα λειτουργικό τομέα Οι πωλήσεις και το μάρκετινγκ εντοπίζουν πελάτεςΟι πωλήσεις και το μάρκετινγκ εντοπίζουν πελάτες  Άλλες διεργασίες εκτείνονται σε περισσότερους τομείς Διεκπεραίωση παραγγελίας πελάτηΔιεκπεραίωση παραγγελίας πελάτη Επιχειρηματικές Διεργασίες Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

11 2.11 © 2007 by Prentice Hall Η εκτέλεση μιας παραγγελίας περιλαμβάνει ένα πολύπλοκο σύνολο βημάτων, που προϋποθέτει τον στενό συντονισμό των τμημάτων πωλήσεων, λογιστηρίου και παραγωγής. Η Διεργασία Εκτέλεσης Παραγγελιών Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

12 2.12 © 2007 by Prentice Hall  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Ποιες είναι οι βασικές αρχές του συστήματος παραγωγής Toyota; Σε ποιους τομείς του οργανισμού έχουν εφαρμογή αυτές οι αρχές; Πώς συνδέεται το TPS με την κουλτούρα της Toyota; Βρίσκεται το TPS σε αλληλεξάρτηση με την κουλτούρα της Toyota; Θα μπορούσε το ένα να υπάρχει χωρίς το άλλο; Περιγράψτε πώς τα πληροφοριακά συστήματα υποστηρίζουν κάθε μία από τις επιχειρηματικές διεργασίες που αναφέρονται στη μελέτη. Μελέτη Περίπτωσης: Η Toyota Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

13 2.13 © 2007 by Prentice Hall Διοίκηση της Επιχείρησης και Ιεραρχία  Οι επιχειρήσεις συντονίζουν την εργασία του προσωπικού αναπτύσσοντας μια ιεραρχία στην οποία η εξουσία συγκεντρώνεται στην κορυφή –Ανώτερα στελέχη –Μεσαία στελέχη –Επιχειρησιακά στελέχη –Χειριστές γνώσεων –Χειριστές δεδομένων –Προσωπικό παραγωγής ή εξυπηρέτησης  Κάθε ομάδα έχει διαφορετικές ανάγκες πληροφόρησης Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

14 2.14 © 2007 by Prentice Hall Τα επίπεδα μιας επιχείρησης Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Οι επιχειρηματικοί οργανισμοί είναι ιεραρχίες που αποτελούνται από τρία βασικά επίπεδα: ανώτερα στελέχη, μεσαία στελέχη και επιχειρησιακά στελέχη. Τα πληροφοριακά συστήματα εξυπηρετούν το καθένα από αυτά τα τρία επίπεδα. Οι επιστήμονες και οι χειριστές γνώσεων συχνά εργάζονται μαζί με τα μεσαία στελέχη.

15 2.15 © 2007 by Prentice Hall Το Επιχειρηματικό Περιβάλλον Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις  Γενικοί περιβαλλοντικοί παράγοντες Τεχνολογία και επιστήμη Οικονομία Πολιτική Διεθνείς αλλαγές  Παράγοντες άμεσου περιβάλλοντος Πελάτες Προμηθευτές Ανταγωνιστές Κανονισμοί Μέτοχοι

16 2.16 © 2007 by Prentice Hall Για να γνωρίσει την επιτυχία, ένας οργανισμός πρέπει συνεχώς να παρακολουθεί τις εξελίξεις στο περιβάλλον του, να ανταποκρίνεται σε αυτές ή ακόμα και να τις προλαμβάνει. Το περιβάλλον μιας επιχείρησης περιλαμβάνει ειδικές ομάδες με τις οποίες η επιχείρηση πρέπει να έρχεται σε επαφή απευθείας, όπως πελάτες, προμηθευτές και ανταγωνιστές, καθώς και το ευρύτερο γενικό περιβάλλον, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται οι κοινωνικοοικονομικές τάσεις, οι πολιτικές περιστάσεις, οι τεχνολογικές καινοτομίες και τα παγκόσμια γεγονότα. Το Επιχειρηματικό Περιβάλλον Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

17 2.17 © 2007 by Prentice Hall  Οι επιχειρήσεις επενδύουν σε πληροφοριακά συστήματα για: Να πετύχουν επιχειρηματική αριστείαΝα πετύχουν επιχειρηματική αριστεία Να αναπτύσσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίεςΝα αναπτύσσουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες Να πετύχουν εγγύτητα με τους πελάτες και εξυπηρέτησηΝα πετύχουν εγγύτητα με τους πελάτες και εξυπηρέτηση Να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεωνΝα βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων Να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΝα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τουςΝα εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους Ρόλος των Πληροφοριακών Συστημάτων στην Επιχείρηση Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

18 2.18 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ  Συστήματα κατασκευής και παραγωγής  Συστήματα χρηματοοικονομικής διαχείρισης και λογιστηρίου  Συστήματα ανθρώπινων πόρων Τα Συστήματα από Λειτουργική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

19 2.19 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα πωλήσεων και μάρκετινγκ Υποστηρίζουν δραστηριότητες πωλήσεων και μάρκετινγκ των προϊόντων ή υπηρεσιών της επιχείρησης Ανώτερα στελέχη:  Παρακολουθούν τις τάσεις που επηρεάζουν προϊόντα και πωλήσεις, προγραμματίζουν νέα προϊόντα και υπηρεσίες, παρακολουθούν την επίδοση των ανταγωνιστών Μεσαία στελέχη:  Υποστηρίζουν την έρευνα αγοράς, αναλύουν τις εκστρατείες μάρκετινγκ, τις αποφάσεις τιμολόγησης και την απόδοση πωλήσεων Επιχειρησιακά στελέχη και λοιπό προσωπικό:  Εντοπισμός και επαφή με πιθανούς πελάτες, επεξεργασία παραγγελιών, υποστήριξη εξυπηρέτησης πελατών Τα Συστήματα από Λειτουργική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

20 2.20 © 2007 by Prentice Hall Το σύστημα αυτό αποτυπώνει δεδομένα πωλήσεων τη στιγμή που πραγματοποιείται η πώληση, ώστε να βοηθά την επιχείρηση να παρακολουθεί τις συναλλαγές πωλήσεων και να παρέχει πληροφορίες που βοηθούν τα στελέχη να αναλύουν τις τάσεις των πωλήσεων και την αποτελεσματικότητα των εκστρατειών μάρκετινγκ. Παράδειγμα πληροφοριακού συστήματος πωλήσεων Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

21 2.21 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα κατασκευής και παραγωγής Υποστηρίζουν δραστηριότητες παραγωγής των προϊόντων ή υπηρεσιών της επιχείρησης Ανώτερα στελέχη:  Βοηθούν στο σχεδιασμό μακροπρόθεσμων παραγωγικών στόχων, όπως επενδύσεων σε τεχνολογία και επιλογή τοποθεσιών νέων εγκαταστάσεων Μεσαία στελέχη:  Αναλύουν και παρακολουθούν κόστη και πόρους κατασκευής και παραγωγής Επιχειρησιακά στελέχη:  Ασχολούνται με την κατάσταση των εργασιών παραγωγής Τα Συστήματα από Λειτουργική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

22 2.22 © 2007 by Prentice Hall Εικόνα 2-6 Το σύστημα παρέχει πληροφορίες για το ύψος του διαθέσιμου αποθέματος κάθε είδους προκειμένου να υποστηρίζει τις δραστηριότητες κατασκευής και παραγωγής Γενική άποψη συστήματος αποθεμάτων Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

23 2.23 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα χρηματοοικονομικών και λογιστηρίου Υποστηρίζουν τη διαχείριση χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού, κεφαλαιοποίησης και οικονομικών εκθέσεων Ανώτερα στελέχη:  Καθορίζουν μακροπρόθεσμους επενδυτικούς στόχους και πραγματοποιούν μακροπρόθεσμες προβλέψεις της οικονομικής επίδοσης της επιχείρησης Μεσαία στελέχη:  Επιβλέπουν και ελέγχουν τους οικονομικούς πόρους της επιχείρησης Επιχειρησιακά στελέχη:  Παρακολουθούν τις χρηματικές ροές της επιχείρησης μέσω συναλλαγών (έκδοση επιταγών, πληρωμές, αναφορές χρεογράφων, εισπράξεις κ.λπ.) Τα Συστήματα από Λειτουργική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

24 2.24 © 2007 by Prentice Hall Εικόνα 2-7 Το σύστημα εισπρακτέων λογαριασμών παρακολουθεί και αποθηκεύει σημαντικά δεδομένα για τους πελάτες, όπως ιστορικό πληρωμών, πιστωτική αξιολόγηση και ιστορικό έκδοσης λογαριασμών Ένα σύστημα εισπρακτέων λογαριασμών Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

25 2.25 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα ανθρώπινων πόρων Υποστηρίζουν δραστηριότητες προσέλκυσης, ανάπτυξης και διατήρησης του προσωπικού της επιχείρησης Ανώτερα στελέχη:  Προσδιορίζουν τις ανάγκες σε προσωπικό (δεξιότητες, μόρφωση, κατηγορίες και αριθμό θέσεων κ.λπ.) για την υλοποίηση των μακροπρόθεσμων επιχειρησιακών σχεδίων Μεσαία στελέχη:  Παρακολουθούν και αναλύουν προσλήψεις, κατανομή και αμοιβές προσωπικού Επιχειρησιακά στελέχη:  Παρακολουθούν προσλήψεις και τοποθετήσεις προσωπικού Τα Συστήματα από Λειτουργική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

26 2.26 © 2007 by Prentice Hall Εικόνα 2-8 Το σύστημα αυτό τηρεί δεδομένα για το προσωπικό της επιχείρησης ώστε να υποστηρίζει τον τομέα των ανθρώπινων πόρων Σύστημα τήρησης στοιχείων προσωπικού Συστατικά μέρη επιχείρησης Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

27 2.27 © 2007 by Prentice Hall  Διαβάστε τη Μελέτη Περίπτωσης και συζητήστε τα ακόλουθα ερωτήματα: Δημιούργησαν προβλήματα οι παραδοσιακές πρακτικές προσλήψεων της Google; Αιτιολογήστε την απάντησή σας. Αποτελεί η ποσοτική προσέγγιση της Google καλή λύση στα προβλήματά της προσλήψεων; Ναι ή όχι, και γιατί; Ποιο ρόλο διαδραματίζει η κουλτούρα στις προτιμήσεις προσλήψεων της Google; Ποια είδη συστημάτων που περιγράφονται σ’ αυτό το κεφάλαιο εξετάζονται σ’ αυτήν τη μελέτη; Ποιες είναι οι εισροές, οι διεργασίες και οι εκροές; Μελέτη Περίπτωσης: Άνθρωποι Η Google αναζήτά τους καλύτερους και ευφυέστερους Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις

28 2.28 © 2007 by Prentice Hall Καταρτίστε έναν κατάλογο 10 ερωτήσεων που πιστεύετε ότι θα ήταν κατάλληλες για ένα ερωτηματολόγιο προς υποψήφιους υπαλλήλους της Google. Αιτιολογήστε κάθε ερώτηση με μια σύντομη εξήγηση του λόγου για τον οποίο αυτή θα ήταν χρήσιμη. Αν κάνατε αίτηση πρόσληψης στην Google, πώς θα θέλατε να αξιολογηθείτε; Ποιες τεχνικές αξιολόγησης θεωρείτε ότι ευνοούν τα δικά σας προσόντα; Ποιες τεχνικές θα μπορούσαν να φέρουν στο φως τις αδυναμίες σας; Μελέτη Περίπτωσης: Άνθρωποι Η Google αναζήτά τους καλύτερους και ευφυέστερους Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις

29 2.29 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα επεξεργασίας συναλλαγών: Παρακολουθούν τις βασικές δραστηριότητες και συναλλαγές του οργανισμού (π.χ. πωλήσεις, εισπράξεις, καταθέσεις, μισθοδοσία, πιστώσεις, ροή υλικών στο εργοστάσιο)Παρακολουθούν τις βασικές δραστηριότητες και συναλλαγές του οργανισμού (π.χ. πωλήσεις, εισπράξεις, καταθέσεις, μισθοδοσία, πιστώσεις, ροή υλικών στο εργοστάσιο)  Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης, συστήματα υποστήριξης αποφάσεων: Βοηθούν την παρακολούθηση, τον έλεγχο, τη λήψη αποφάσεων και σε διοικητικές δραστηριότητεςΒοηθούν την παρακολούθηση, τον έλεγχο, τη λήψη αποφάσεων και σε διοικητικές δραστηριότητες  Συστήματα υποστήριξης διοίκησης: Βοηθούν την αντιμετώπιση στρατηγικών ζητημάτων και μακροπρόθεσμων τάσεων, μέσα και έξω από την επιχείρησηΒοηθούν την αντιμετώπιση στρατηγικών ζητημάτων και μακροπρόθεσμων τάσεων, μέσα και έξω από την επιχείρηση Τα Συστήματα από Υποστηρικτική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

30 2.30 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα επεξεργασίας συναλλαγών (TPS) Εξυπηρετούν τα επιχειρησιακά στελέχη Κύριος σκοπός του η απάντηση σε ερωτήματα ρουτίνας και η παρακολούθηση της ροής συναλλαγών μέσω του οργανισμού  π.χ. ερωτήσεις για απόθεμα, χορήγηση πίστωσης σε πελάτη Παρακολούθηση της κατάστασης των εσωτερικών λειτουργιών και των σχέσεων της επιχείρησης με το εξωτερικό περιβάλλον Κύριες πηγές πληροφοριών για άλλα συστήματα Ζωτικής σημασίας για τις λειτουργίες και της υπόσταση της επιχείρησης Τα Συστήματα από Υποστηρικτική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

31 2.31 © 2007 by Prentice Hall  Πληροφοριακά συστήματα διοίκησης (MIS) Εφοδιάζουν τα μεσαία στελέχη με αναφορές για την απόδοση της επιχείρησης  για παρακολούθηση της επιχείρησης και πρόβλεψη της μελλοντικής απόδοσής της Συνοψίζουν και αναφέρουν στοιχεία για βασικές λειτουργίες χρησιμοποιώντας δεδομένα από τα TPS Εφοδιάζουν με εβδομαδιαία, μηνιαία και ετήσια αποτελέσματα, αν και μπορεί να βλέπουν και ημερήσια ή και ωριαία δεδομένα Κατά κανόνα δεν είναι πολύ ευέλικτα και έχουν λίγες αναλυτικές δυνατότητες Τα Συστήματα από Υποστηρικτική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

32 2.32 © 2007 by Prentice Hall Πώς τα MIS παίρνουν τα δεδομένα τους από τα TPS Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Στο σύστημα που παρουσιάζεται σε αυτό το διάγραμμα, τρία TPS εφοδιάζουν το σύστημα αναφορών MIS με συγκεντρωτικά δεδομένα συναλλαγών στο τέλος κάθε χρονικής περιόδου. Tα στελέχη έχουν πρόσβαση στα δεδομένα του οργανισμού μέσω του MIS, το οποίο τους παρέχει τις κατάλληλες αναφορές.

33 2.33 © 2007 by Prentice Hall Δείγμα αναφοράς MIS Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Εικόνα 2-10 Η αναφορά αυτή, που παρουσιάζει συγκεντρωτικά ετήσια δεδομένα πωλήσεων, παρήχθη από το MIS της Εικόνας 2-9

34 2.34 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα υποστήριξης αποφάσεων (DSS) Υποστηρίζουν τα μεσαία στελέχη στη λήψη αποφάσεων που δεν είναι ρουτίνας  π.χ. ποιος θα ήταν ο αντίκτυπος στα προγράμματα παραγωγής αν οι πωλήσεις διπλασιαστούν τον Δεκέμβριο; Χρησιμοποιούν πληροφορίες από τα TPS, τα MIS και εξωτερικές πηγές Χρησιμοποιούν μοντέλα ανάλυσης δεδομένων  π.χ. σύστημα αξιολόγησης δρομολογίων μιας μεταλλουργικής εταιρείας που υπολογίζει οικονομικές και τεχνικές λεπτομέρειες των δρομολογίων Εστιάζουν στην εξαγωγή και ανάλυση μεγάλου αριθμού δεδομένων Τα Συστήματα από Υποστηρικτική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

35 2.35 © 2007 by Prentice Hall Σύστημα Yποστήριξης Aποφάσεων Aξιολόγησης Δρομολογίων Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Εικόνα 2-11 Αυτό το DSS λειτουργεί σε έναν ισχυρό προσωπικό υπολογιστή. Χρησιμοποιείται καθημερινά από τα στελέχη που καταρτιζουν προσφορές για συμβόλαια μεταφορών.

36 2.36 © 2007 by Prentice Hall  Συστήματα υποστήριξης διοίκησης (ESS) Εξυπηρετούν τα ανώτερα στελέχη Ασχολούνται με στρατηγικά ζητήματα και μακροπρόθεσμες τάσεις  π.χ. ποια προϊόντα θα πρέπει να κατασκευάζουμε σε 5 χρόνια; Βοηθούν στη λήψη αποφάσεων που δεν είναι ρουτίνας Δημιουργούν γενικευμένο υπολογιστικό περιβάλλον που μπορεί να εφαρμοστεί σε μεταβαλλόμενη σειρά προβλημάτων Αντλούν συνοπτικές πληροφορίες από MIS, DSS και δεδομένα για εξωτερικά γεγονότα Συνήθως χρησιμοποιούν πύλη Διαδικτύου για την παρουσίαση περιεχομένου Τα Συστήματα από Υποστηρικτική Άποψη Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

37 2.37 © 2007 by Prentice Hall Μοντέλο Συστήματος Υποστήριξης Διοίκησης Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Εικόνα 2-12 Αυτό το σύστημα συγκεντρώνει δεδομένα από διάφορες εσωτερικές και εξωτερικές πηγές και τα παρουσιάζει στα διευθυντικά στελέχη σε εύχρηστη μορφή.

38 2.38 © 2007 by Prentice Hall  TPS: Κύρια πηγή δεδομένων για άλλα συστήματα  ESS: Κυρίως αποδέκτες δεδομένων από συστήματα κατωτέρου επιπέδου  Άλλα συστήματα μπορούν επίσης να ανταλλάσσουν δεδομένα  Ανταλλαγή δεδομένων μεταξύ λειτουργικών τομέων π.χ. παραγγελία πωλήσεων που μεταδίδεται στο σύστημα παραγωγής  Στους περισσότερους οργανισμούς, τα συστήματα είναι χαλαρά συνδεδεμένα Σχέσεις των Συστημάτων Μεταξύ τους Τύποι Πληροφοριακών Συστημάτων σε Επιχειρήσεις Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις

39 2.39 © 2007 by Prentice Hall Αλληλεξάρτηση Μεταξύ Συστημάτων Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Εικόνα 2-13 Οι διάφοροι τύποι συστημάτων ενός οργανισμού βρίσκονται σε αλληλεξάρτηση. Tα TPS αποτελούν κύρια πηγή πληροφοριών για τα άλλα συστήματα, τα οποία με τη σειρά τους παράγουν πληροφορίες για άλλα συστήματα. Στους περισσότερους οργανισμούς, η σύνδεση των διαφόρων τύπων συστημάτων είναι χαλαρή.

40 2.40 © 2007 by Prentice Hall Επιχειρησιακές Εφαρμογές Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας  Οι επιχειρησιακές εφαρμογές είναι συστήματα που εκτείνονται σε περισσότερους λειτουργικούς τομείς και αυτοματοποιούν διεργασίες για πολλά τμήματα της επιχείρησης και πολλούς τομείς της οργάνωσης· σε αυτά περιλαμβάνονται: Επιχειρησιακά συστήματα Συστήματα διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας Συστήματα διαχείρισης σχέσεων με πελάτες Συστήματα διαχείρισης γνώσεων

41 2.41 © 2007 by Prentice Hall Η Αρχιτεκτονική των Επιχειρησιακών Εφαρμογών Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Οι επιχειρησιακές εφαρμογές αυτοματοποιούν διεργασίες που εκτείνονται σε περισσότερους από έναν λειτουργικούς τομείς και επίπεδα του οργανισμού και μπορεί να επεκτείνονται και έξω από τα όρια του οργανισμού.

42 2.42 © 2007 by Prentice Hall  Συγκεντρώνουν δεδομένα από βασικές επιχειρηματικές διεργασίες σε ένα ενιαίο σύστημα  Επιταχύνουν τη μετάδοση πληροφοριών σε ολόκληρη την επιχείρηση  Παρέχουν μεγαλύτερη ευελιξία στην ανταπόκριση σε αιτήματα πελατών και μεγαλύτερη ακρίβεια στην εκτέλεση παραγγελιών  Επιτρέπουν στα στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων να έχουν συνολική εικόνα των λειτουργιών  Η Alcoa εγκατέστησε ERP για να καταργήσει πλεονασμούς και ανεπάρκειες στα διαφορετικά συστήματά της Επιχειρησιακά συστήματα (ERP) Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας

43 2.43 © 2007 by Prentice Hall Επιχειρησιακά συστήματα Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Εικόνα 2-15 Τα επιχειρησιακά συστήματα ολοκληρώνουν τις κομβικές επιχειρηματικές διεργασίες μιας ολόκληρης επιχείρησης σε ένα ενιαίο σύστημα λογισμικού που επιτρέπει την απρόκοπτη ροή των πληροφοριών σε όλη την έκταση του οργανισμού. Τα συστήματα αυτά εστιάζονται κατά κύριο λόγο στις εσωτερικές διεργασίες, αλλά μπορούν να περιλαμβάνουν και συναλλαγές με πελάτες και προμηθευτές.

44 2.44 © 2007 by Prentice Hall  Διαχείριση σχέσεων με προμηθευτές, επιχειρήσεις αγορών, διανομείς και εταιρείες εφοδιαστικής  Διαχείριση μερισμού πληροφοριών για παραγγελίες, παραγωγή, ύψος αποθεμάτων κ.λπ. Στόχος είναι η διακίνηση της σωστής ποσότητας προϊόντος από την πηγή στο σημείο κατανάλωσης στον ελάχιστο χρόνο και με το χαμηλότερο κόστος  Τύπος διεπιχειρησιακού συστήματος: Αυτοματοποιεί τη ροή πληροφοριών εκτός των οργανωσιακών ορίων Συστήματα Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας

45 2.45 © 2007 by Prentice Hall Παράδειγμα συστήματος διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Εικόνα 2-16 Παραγγελίες πελατών, ειδοποιήσεις αποστολής, βελτιστοποιημένα σχέδια αποστολής, και άλλες πληροφορίες εφοδιαστικής αλυσίδας ρέουν ανάμεσα στο Σύστημα Διαχείρισης Αποθήκης (WMS), στο Σύστημα Διαχείρισης Μεταφορών (TMS) και στα εσωτερικά εταιρικά συστήματα της Haworth.

46 2.46 © 2007 by Prentice Hall  Βοηθούν τη διαχείριση σχέσεων με πελάτες  Συντονίζουν τις επιχειρηματικές διεργασίες που αφορούν πελάτες για τη βελτιστοποίηση εσόδων και ικανοποίησης πελατών και αύξηση πωλήσεων  Συνδυάζουν δεδομένα αρχείων πωλήσεων, μάρκετινγκ και σέρβις από πολλαπλά κανάλια επικοινωνίας για να υπάρχει ενοποιημένη θεώρηση του πελάτη, καταργώντας τις περιττές προσπάθειες  π.χ. οι εφαρμογές CRM της Saab για σφαιρική θεώρηση των πελατών είχε ως αποτέλεσμα την καλύτερη παρακολούθηση των επαφών πωλήσεων και τη μεγαλύτερη ικανοποίηση των πελατών Συστήματα Διαχείρισης Σχέσεων με Πελάτες (CRM) Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας

47 2.47 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας Η εικόνα παρουσιάζει τις δυνατότητες της Salesforce.com, ενός κορυφαίου παρόχου λογισμικού κατά παραγγελία για διαχείριση των σχέσεων με πελάτες (CRM). Τα συστήματα CRM ενοποιούν πληροφορίες από τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και την εξυπηρέτηση των πελατών.

48 2.48 © 2007 by Prentice Hall Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας  Άυλα περιουσιακά στοιχεία γνώσεων Γνώσεις για παραγωγή και παράδοση προϊόντων Πηγή αξίας και πλεονεκτήματος για επιχειρήσεις  Συστήματα διαχείρισης γνώσεων: Βοηθούν στην απόκτηση, αποθήκευση, διανομή και εφαρμογή γνώσεων, ώστε να μπορούν να αξιοποιηθούν για στρατηγικό όφελος Περιλαμβάνουν συστήματα για:  Διαχείριση και διανομή εγγράφων, διαγραμμάτων και άλλων ψηφιακών αντικειμένων γνώσης  Εταιρικούς καταλόγους για προσωπικό με ειδικές γνώσεις  Διανομή γνώσεων και πληροφοριών Συστήματα Διαχείρισης Γνώσεων

49 2.49 © 2007 by Prentice Hall Ενδοδίκτυα και Εξωδίκτυα Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας  Τεχνολογικά περιβάλλοντα που αυξάνουν την ολοκλήρωση και επισπεύδουν τη ροή πληροφοριών Ενδοδίκτυα:  Εσωτερικά δίκτυα με βάση τα πρότυπα του Διαδικτύου  Συνήθως χρησιμοποιούν μια πύλη Διαδικτύου Εξωδίκτυα:  Ενδοδίκτυα που έχουν επεκταθεί σε εξουσιοδοτημένους χρήστες εκτός εταιρείας (συνεργάτες, πελάτες)  Διευκολύνουν τη συνεργασία

50 2.50 © 2007 by Prentice Hall Συστήματα Συνεργασίας και Επικοινωνίας: «Αλληλεπίδραση» σε μια Παγκόσμια Οικονομία Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας  Αλληλεπιδραστικές θέσεις εργασίας: Κυρίως δραστηριότητες προστιθέμενης αξίας είναι η συνομιλία, η επικοινωνία με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, οι παρουσιάσεις, η πειθώ Το 41% του εργατικού δυναμικού των ΗΠΑ Το 70% των νέων θέσεων εργασίας από το 1998 Γνώσεις και επίλυση προβλημάτων που δεν μπορούν να γίνουν από πληροφοριακό σύστημα

51 2.51 © 2007 by Prentice Hall Συστήματα Συνεργασίας και Επικοινωνίας: «Αλληλεπίδραση» σε μια Παγκόσμια Οικονομία Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας  Επιχειρησιακής κλίμακας λύσεις πληροφοριακών συστημάτων για αλληλεπίδραση Περιβάλλοντα συνεργασίας που βασίζονται στο Διαδίκτυο Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και άμεσα μηνύματα (IM) Κινητά τηλέφωνα και ασύρματες συσκευές χειρός Κοινωνική δικτύωση Wikis Εικονικοί κόσμοι

52 2.52 © 2007 by Prentice Hall Η-Επιχειρείν, Η-Εμπόριο, Η-Διακυβέρνηση Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Συστήματα Επιχειρησιακής Κλίμακας  Η-Επιχειρείν: Χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και Διαδικτύου για την εκτέλεση των κύριων επιχειρηματικών διεργασιών  Η-Εμπόριο: Υποσύνολο του η-επιχειρείν Αγορά και πώληση αγαθών και υπηρεσιών μέσω Διαδικτύου  Η-Διακυβέρνηση: Χρήση τεχνολογίας Διαδικτύου για παροχή πληροφοριών και υπηρεσιών σε πολίτες, προσωπικό και επιχειρήσεις

53 2.53 © 2007 by Prentice Hall Η Διεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Η Λειτουργία Πληροφοριακών Συστημάτων στην Επιχείρηση  Προγραμματιστές  Αναλυτές συστημάτων Κύριοι σύνδεσμοι με την υπόλοιπη επιχείρηση  Στελέχη πληροφοριακών συστημάτων Επί κεφαλής ομάδων προγραμματιστών και αναλυτών, διαχειριστές έργου, εγκαταστάσεων, τηλεπικοινωνιών, ειδικοί βάσεων δεδομένων, προϊστάμενοι λειτουργίας υπολογιστών και προσωπικού εισαγωγής δεδομένων  Διευθυντές Πληροφοριακών Συστημάτων (CIO), Ασφάλειας (CSO), Γνώσεων (CKO)  Τελικοί χρήστες  Εξωτερικοί ειδικοί

54 2.54 © 2007 by Prentice Hall Υπηρεσίες Πληροφοριακών Συστημάτων Υπηρεσίες Πληροφοριακών Συστημάτων Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης Κεφάλαιο2: Η-Επιχειρείν: Χρήση των Πληροφοριακών Συστημάτων από Επιχειρήσεις Η Λειτουργία Πληροφοριακών Συστημάτων στην Επιχείρηση  Υπηρεσίες που παρέχει διεύθυνση πληροφοριακών συστημάτων: Υπηρεσίες υπολογιστικής και τηλεπικοινωνιών Υπηρεσίες διαχείρισης δεδομένων Υπηρεσίες λογισμικού εφαρμογών Υπηρεσίες διαχείρισης εγκαταστάσεων Υπηρεσίες διαχείρισης τεχνολογίας πληροφοριών (ΤΠ) Υπηρεσίες προτύπων τεχνολογίας πληροφοριών Εκπαιδευτικές υπηρεσίες τεχνολογίας πληροφοριών Υπηρεσίες έρευνας και ανάπτυξης ΤΠ


Κατέβασμα ppt "2.1 © 2007 by Prentice Hall Κεφάλαιο 2 Η-Επιχειρείν: Πώς Χρησιμοποιούν οι Επιχειρήσεις τα Πληροφοριακά Συστήματα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google