Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

“Μαθησιακά εργαλεία και Μαθησιακοί Στόχοι στην Α.Ε. Δυνατότητες & Προτάσεις αξιοποίησης τους στο ΤΕΙ Κρήτης ” Φίλιππος Βερβερίδης Καθηγητής, Ομάδα Δημοσιότητας.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "“Μαθησιακά εργαλεία και Μαθησιακοί Στόχοι στην Α.Ε. Δυνατότητες & Προτάσεις αξιοποίησης τους στο ΤΕΙ Κρήτης ” Φίλιππος Βερβερίδης Καθηγητής, Ομάδα Δημοσιότητας."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 “Μαθησιακά εργαλεία και Μαθησιακοί Στόχοι στην Α.Ε. Δυνατότητες & Προτάσεις αξιοποίησης τους στο ΤΕΙ Κρήτης ” Φίλιππος Βερβερίδης Καθηγητής, Ομάδα Δημοσιότητας Έργου “Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης” Εκπαιδευόμενος Εμψυχωτής Ομάδων Μη Κατευθυντικής Παρέμβασης (NDI),

2 Εν συντομία (Α) Πως ξεκίνησαν όλα… Γιατί δεν ευόδωσε η προσπάθεια; (Α) Πως ξεκίνησαν όλα… Γιατί δεν ευόδωσε η προσπάθεια; (Β) Γιατί οι προσπάθειες μας για ποιοτική παιδεία είναι αδύναμες συντονισμού και ουσιαστικού αποτελέσματος; (Β) Γιατί οι προσπάθειες μας για ποιοτική παιδεία είναι αδύναμες συντονισμού και ουσιαστικού αποτελέσματος; (Γ) Μαθησιακά Εργαλεία- Η σχέση Μάθησης και Διδασκαλίας (Γ) Μαθησιακά Εργαλεία- Η σχέση Μάθησης και Διδασκαλίας (Δ) Το Στοιχείο της επικοινωνίας Εκπαιδευτή – Εκπαιδευόμενου (Δ) Το Στοιχείο της επικοινωνίας Εκπαιδευτή – Εκπαιδευόμενου (Ε) Προτάσεις αξιοποίησης στο ΤΕΙ Κρήτης (Ε) Προτάσεις αξιοποίησης στο ΤΕΙ Κρήτης 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης2

3 Γιατί η αναφορά στα Μαθησιακά Εργαλεία Πως ξεκίνησαν όλα… έκδοση νέας υπουργικής απόφασης του νέου Ν 3404/05 περικοπής του αρχικού προϋπολογισμού σε >60%, Βαθιές τομές δεν έγιναν. Εξαιτίας της έκδοση νέας υπουργικής απόφασης του νέου Ν 3404/05 και της περικοπής του αρχικού προϋπολογισμού σε >60%, περιοριστήκαμε μόνο σε ορισμένες ποιοτικές αλλαγές και όχι σε έντονα ποσοτικές, που προϋποθέτουν και μεγάλες αλλαγές. Βαθιές τομές δεν έγιναν. ΒΕΛΤΙΩΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ (Αναμόρφωση ΠΠΣ ΦΠ– ) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης3 (Α)

4 03/02/ ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ;ΓΙΑΤΙ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΑΓΚΗ; ΝΕΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ / ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΉ ΜΑΣ –Έχουμε αναρωτηθεί ποτέ τι ποιότητα εκπαίδευσης παρέχουμε ; –Έχουμε αναρωτηθεί ποτέ αν εχουμε στόχο εκπαίδευσης και αν με το τέλος του εξαμήνου τον πετυχαίνουμε; –ποσο επιτυχημένοι ή αποτυχημένοι αισθανόμαστε ως διδάσκοντες; –αυτενέργεια σπουδαστών –βελτίωση της ποιότητας διδασκαλίας –επιστροφή των σπουδαστών στις αίθουσες –ανταγωνιστικότεροι πτυχιούχοι ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ;ΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΤΥΧΟΥΜΕ;

5 03/02/ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Η ΜΕΤΑΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ Η ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

6 Γιατί δεν ευόδωσε η προσπάθεια; Συνέπεσε με μείωση προϋπολογισμού… Συνέπεσε με μείωση προϋπολογισμού… Με μείωση προσωπικού λόγω της κρίσης που ξεκίνησε λίγο αργότερα, Με μείωση προσωπικού λόγω της κρίσης που ξεκίνησε λίγο αργότερα, Συνέπεσε με περιρέουσα τότε πραγματικότητα περί συγχωνεύσεων τμημάτων και νέων νομοθετικών αλλαγών που ακόμα δεν μας έχουν ηρεμήσει… Συνέπεσε με περιρέουσα τότε πραγματικότητα περί συγχωνεύσεων τμημάτων και νέων νομοθετικών αλλαγών που ακόμα δεν μας έχουν ηρεμήσει… Την απουσία ενός μοντέλου εκπαιδευτικής στρατηγικής Την αδυναμία των συναδέλφων διδασκόντων να αυτενεργήσουν (πολλοί οι λόγοι) Την ανυπαρξία ενός παιδαγωγικού φορέα Εκπαίδευσης των Εκπαιδευτών εντός του Ιδρύματος που να καθόριζε εξελίξεις κλπ. κλπ. 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης6

7 03/02/ «ΟΙ ΜΕΛΕΤΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ» 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

8 03/02/ /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

9 9 03/02/ /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

10 Γιατί οι προσπάθειες μας για ποιοτική παιδεία είναι αδύναμες συντονισμού και ουσιαστικού αποτελέσματος; 10 (Β) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

11 Το τρίγωνο της γνώσης – Ελληνική πραγματικότητα 11 Δυναμική Οικονομία AEI Έρευνα Καινοτομία Τρίγωνο της Γνώσης Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

12 Αναπόφευκτη και επιτακτική η ανάγκη συνεχούς, δια βίου, εκπαίδευσης 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης12 Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, 2012 Επιβεβλημένη πλέον συμβολή των ΑΕΙ: στην ευρύτερα νοούμενη επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, στην οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ανάπτυξη της κοινωνίας.

13 Στον τομέα της τηλεκπαίδευσης είναι αναγκαίο τα ΑΕΙ: 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης13 Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, 2012  να εξετάσουν κριτικά την άμεση ανάληψη πρωτοβουλιών  να διαφυλάξουν και κατοχυρώσουν τον ακαδημαϊκό χαρακτήρα Προγραμμάτων Ανοικτής Διδασκαλίας που οδηγούν σε τίτλους σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης

14 Τη μαζική ανοικτή on-line εκπαίδευση υιοθέτησαν τα Πανεπιστήμια: 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης14 Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, 2012  Κυρίως Παν/μια των ΗΠΑ  Harvard  MIT  Princeton  Michigan  Pennsylvania

15 Projected Global Demand for Higher Education (millions of students) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης15 Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, 2012

16 Οι σπουδαστές – με πλεονεκτήματα;; 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης16 Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, 2012  θα μετέχουν on-line στη διδασκαλία  θα λαμβάνουν εργασίες στο σπίτι  δεν θα λαμβάνουν δίπλωμα αλλά πιστοποιητικό γνώσεων  δεν θα λαμβάνουν δίπλωμα αλλά πιστοποιητικό γνώσεων – προσόντων με σημαντικότατο, όμως, κύρος μεταξύ των εργοδοτών Πρόκειται για εκπαιδευτική επανάσταση στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης; Πρόκειται μήπως για το Πανεπιστήμιο Τσουνάμι;

17 Ευρώπη /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης17 Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, 2012 Σε εθνικό επίπεδο τα κράτη μέλη θα πρέπει:  Να δώσουν ισχυρή ώθηση στην εφαρμογή του EQF μέσω της θέσπισης Εθνικών Πλαισίων Προσόντων  Να αναπτύξουν σχέσεις ανάμεσα στην εκπαίδευση/κατάρτιση και την εργασία, ιδίως με τη συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων επίκεντρο των πολιτικών Τα προσόντα βρίσκονται στο επίκεντρο των πολιτικών και η αντίληψή μας αλλά και ο τρόπος που τα χρησιμοποιούμε έχει μεταβληθεί.

18 Σημαντική μεταβολή στον τρόπο θεώρησης της μάθησης Διαδρομές απόκτησης προσόντων 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης18 Γιάννης Γεροθανάσης, Πρώην Πρύτανης Παν/μιο Ιωαν.Μέλλος ΑΔΙΠ, ΑΠΘ, 2012 Ή: συνδυασμός όλων Επαγγελματική εκπαίδευση Εργασιακή εμπειρία Ακαδημαϊκό πλαίσιο Προσόν Αξιολόγηση & επικύρωση μαθησιακών αποτελεσμάτων 18

19 Πολιτισμική Βιομηχανία Επιβάλλει κοινωνικές κατασκευές και διαμορφώνει ταυτότητες υπαγορεύει την αναγκαιότητα μιας κριτικής παιδαγωγικής των μέσων και των πολιτισμικών τους αναπαραστάσεων. Επιβάλλει κοινωνικές κατασκευές και διαμορφώνει ταυτότητες υπαγορεύει την αναγκαιότητα μιας κριτικής παιδαγωγικής των μέσων και των πολιτισμικών τους αναπαραστάσεων. Με άξονα την εκπαίδευση προβάλλονται παιδαγωγικές πρακτικές στις προδιαγραφές της Χολλυγουντιανής συνταγής, που προτυποποιούνται, συγκαλύπτοντας την πολιτική τους διάσταση. Με άξονα την εκπαίδευση προβάλλονται παιδαγωγικές πρακτικές στις προδιαγραφές της Χολλυγουντιανής συνταγής, που προτυποποιούνται, συγκαλύπτοντας την πολιτική τους διάσταση. Το μοντέλο του καλού δασκάλου κυμαίνεται από την αυτοθυσία και τον αλτρουισμό μέχρι την επιβολή και την πειθαρχία, ο κυρίαρχος πολιτισμικός λόγος, συμπορευόμενος με το λόγο της εξουσίας, αποσιωπά τις βαθύτερες συστημικές αιτίες των εκπαιδευτικών προβλημάτων και επικυρώνει ατομικιστικές επιλογές. Το μοντέλο του καλού δασκάλου κυμαίνεται από την αυτοθυσία και τον αλτρουισμό μέχρι την επιβολή και την πειθαρχία, ο κυρίαρχος πολιτισμικός λόγος, συμπορευόμενος με το λόγο της εξουσίας, αποσιωπά τις βαθύτερες συστημικές αιτίες των εκπαιδευτικών προβλημάτων και επικυρώνει ατομικιστικές επιλογές. η μαζική κουλτούρα, η οποία διαμορφώνεται μέσω της αλληλεπίδρασης των πολιτισμικών πόρων και της καθημερινότητας και έχει αντίκτυπο στη διαμόρφωση των ταυτοτήτων. η μαζική κουλτούρα, η οποία διαμορφώνεται μέσω της αλληλεπίδρασης των πολιτισμικών πόρων και της καθημερινότητας και έχει αντίκτυπο στη διαμόρφωση των ταυτοτήτων. Οι ατομικές και συλλογικές ταυτότητες δομούνται σε τρία επίπεδα: μέσω των βιολογικών χαρακτηριστικών, μέσω των κοινωνικών επίκτητων χαρακτηριστικών που αποκτώνται στην οικογένεια και στο σχολείο και μέσω των τεχνολογικών αισθητηριακών ερεθισμάτων της μαζικής κουλτούρας. Οι ατομικές και συλλογικές ταυτότητες δομούνται σε τρία επίπεδα: μέσω των βιολογικών χαρακτηριστικών, μέσω των κοινωνικών επίκτητων χαρακτηριστικών που αποκτώνται στην οικογένεια και στο σχολείο και μέσω των τεχνολογικών αισθητηριακών ερεθισμάτων της μαζικής κουλτούρας. η κουλτούρα δεν είναι φαινόμενο αισθητικό, ούτε ανθρωπιστικό, αλλά κυρίως πολιτικό. η κουλτούρα δεν είναι φαινόμενο αισθητικό, ούτε ανθρωπιστικό, αλλά κυρίως πολιτικό. 19 (Δρ. Μουλά Ευαγγελία, ο τεύχος του περιοδικού "Νέος Παιδαγωγός«) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

20 1. Πρέπει να έχει το θάρρος να γράφει την αλήθεια, που παντού την καταπνίγουν. 2. Να έχει την εξυπνάδα να την αναγνωρίσει, παρ’ όλο που τη σκεπάζουν παντού. 3. Να έχει την τέχνη να την κάνει εύχρηστο όπλο. 4. Να διαθέτει την κρίση σε ποιους θα την πει, ώστε στα χέρια τους η αλήθεια να αποκτήσει δύναμη. 5.Τέλος, να έχει την πονηριά για να τη διαδώσει, κάτω από τη μύτη αυτών που ελέγχουν τα μέσα πληροφόρησης.» Συνέδριο, Παρίσι το 1935 «για την υπεράσπιση της κουλτούρας», ο Μπέρτολτ Μπρεχτ για την Αλήθεια: «Όποιος σήμερα θέλει να πολεμήσει την ψευτιά και την αμάθεια και να γράφει την αλήθεια, έχει να ξεπεράσει το λιγότερο πέντε δυσκολίες: 20 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

21 ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Μάθηση αντιστοιχεί στη Διδασκαλία;; (Γ) 24 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

22 25 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

23 ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ  Μάθηση πληροφοριών  Μάθηση νοητικών δεξιοτήτων  Μάθηση γνωστικής στρατηγικής  Μάθηση στάσεων  Μάθηση κινητικών δεξιοτήτων GAGNE  Γενική μάθηση (γενικές πληροφορίες, περισσότεροι από ένας τομείς)  Ειδική μάθηση (domain specif knowledge, αναφέρεται σε συγκεκριμένο τομέα) 23 (Καλογιαννάκης Μιχάλης, Τ. Ε. Ι. Κρήτης,Σεμινάριο Επιμόρφωσης Μελών ΕΠ, 2006) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

24 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΑΘΗΣΗ - EIΔΗ ΜΑΘΗΣΗΣ  Η μάθηση δεν είναι αποδοχή, αλλά πρόσκληση στο μαθητή να ακούσει, να δει και να στοχαστεί (Oakeshott, 1989)  Ο εκπαιδευτικός είναι εκείνος που διευκολύνει τη μάθηση των μαθητών του (Rogers, 1989)  Ως μάθηση θεωρείται η νοητική διεργασία με την οποία το άτομο αποκτά νέες δεξιότητες και γνώσεις 24 (Καλογιαννάκης Μιχάλης, Τ. Ε. Ι. Κρήτης,Σεμινάριο Επιμόρφωσης Μελών ΕΠ, 2006) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

25 ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ  Παραδοσιακή Παιδαγωγική - Λόγος του ανθρώπου προς άνθρωπο (Opahle) Συνθήκη για τη διδασκαλία: Η ύπαρξη τουλάχιστον δύο ατόμων Διδασκαλία = ενέργεια που αφορά κατεξοχήν το δάσκαλο και το μαθητή (ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ) 25 (Καλογιαννάκης Μιχάλης, Τ. Ε. Ι. Κρήτης,Σεμινάριο Επιμόρφωσης Μελών ΕΠ, 2006) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

26 ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (1)  Η μάθηση μπορεί να λάβει χώρα ανεξάρτητα από τη διδασκαλία; Ν Α Ι  Κάθε φορά που κάποια δραστηριότητα ενός οργανισμού επιφέρει μια σταθερή αλλαγή στη συμπεριφορά του (Stones, 1987)  Με ποιό τρόπο μπορεί να επιταχυνθεί η μάθηση ;  Με τη διδασκαλία 26 (Καλογιαννάκης Μιχάλης, Τ. Ε. Ι. Κρήτης,Σεμινάριο Επιμόρφωσης Μελών ΕΠ, 2006) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

27 ΣΧΕΣΗ ΑΝΑΜΕΣΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (2)  Όπου λαμβάνει χώρα διδασκαλία πραγματοποείται μάθηση; Ο Χ Ι  Για να λάβει χώρα μάθηση με την έννοια της μόνιμης τροποποίησης της συμπεριφοράς είναι απαραίτητες οι πληροφορίες αλλά δεν αρκούν μόνο αυτές  Η διδασκαλία πρέπει να περιλαμβάνει:  Μετάδοση πληροφοριών  Άλλες ενέργειες με σκοπό να υποβοηθήσουν την εσωτερική διαδικασία της μάθησης 27 (Καλογιαννάκης Μιχάλης, Τ. Ε. Ι. Κρήτης,Σεμινάριο Επιμόρφωσης Μελών ΕΠ, 2006) 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

28 31 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

29 29 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

30

31

32 Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η κατανόηση της πραγματικότητας είναι υποκειμενική. Κάθε άνθρωπος έχει ένα μοναδικό και ιδιαίτερο τρόπο να αντιλαμβάνεται τον κόσμο, να βιώνει τα γεγονότα και τις εμπειρίες, να αντιδράει, να αισθάνεται, να σκέπτεται. Είναι εξαιρετικά χρήσιμο να μπορούμε να αντιλαμβανόμαστε και να σεβόμαστε αυτήν την διαφορετικότητα και να γνωρίζουμε ότι έχουμε δικαίωμα μόνο στην δική μας αλήθεια. Ακόμη πιο χρήσιμο, να είμαστε σε θέση να βλέπουμε τον κόσμο και από την θέση του άλλου. Η Ανάγκη Αποδοχής – Οικουμενική και αναλλοίωτη στο χρόνο. Όταν την αποσύρω, είναι ένα είδος τιμωρίας. Δύο οι Βασικές Αρχές (Δ) Νεκταρία Πατεράκη-Καστρινάκη - Ψυχολόγος- Ψυχοθεραπέυτρια /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

33 ΑΛΛΑ και οι δάσκαλοι (ΑΕΙ)Οι γονείς ΑΛΛΑ και οι δάσκαλοι (ΑΕΙ) επικρίνονται αλλά δεν εκπαιδεύονται Είναι άνθρωποι, όχι παντογνώστες Κάνουν λάθη (Αποδοχή Ανθρώπινης Υπόστασης) Οι προθέσεις τους είναι καλοπροαίρετες Οι έφηβοι επαναστατούν ενάντια στις μεθόδους πειθαρχίας, όχι ενάντια στους γονείς Πολυπλοκότητα εποχής Χρήσιμες Πληροφορίες που δεν λαμβάνονται υπόψη

34 Οι 3 συνηθισμένοι χαρακτήρες διαπαιδαγώγησης Εξουσιαστικός, αυστηρός, απαιτητικόςΕξουσιαστικός, αυστηρός, απαιτητικός Επιτρεπτικός, χωρίς όριαΕπιτρεπτικός, χωρίς όρια ΕναλλασσόμενοςΕναλλασσόμενος Ισχύει τόσο για γονείς όσο και για δασκάλους 34 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

35 Συμπεριφορά Αξίες Ανάγκες Ιεράρχηση Αναγκών & Αξιών Γιατί οι συγκρούσεις είναι Αναπόφευκτες 35 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

36 Αυτοπραγμάτωση Αυτοεκτίμηση Κοινωνικότητα Ασφάλεια Επιβίωση Αναπνοή, τροφή, ρουχισμός, ύπνος, ζέστη, στέγη Υγεία, εργασία, προστασία, τάξη, Ψυχική ασφάλεια, ελευθερία από φόβο Φιλία, οικογένεια, στοργή, αποδοχή, κατανόηση Αυτοπεποίθηση, διάκριση, φήμη, επιτυχία, αναγνώριση, διαφοροποίηση Ηθική, δημιουργία, πληρότητα, ανάταση, σκοπιμότητα ζωής, αυτο-εκπλήρωση Επικοινωνία – Θέμα Ιεραρχίας Αναγκών κατά τον Maslow 36 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

37 Τα χαρακτηριστικά μιας σχέσης επικοινωνίας. ΑξιοπιστίαΑξιοπιστία ΕμπιστοσύνηΕμπιστοσύνη ΣταθερότηταΣταθερότητα

38 Πότε γίνομαι καλύτερος Δάσκαλος /Γονέας;;

39 Αυτεπίγνωση-αυτογνωσία Αν μπορώ να έχω επίγνωση και αποδοχή των δικών μου συναισθημάτων μπορώ να αποδεχτώ και τα συναισθήματα του άλλου. Θετική στάση ως προς το άλλο άτομο - μια στάση ζεστασιάς, φροντίδας, συμπάθειας, ενδιαφέροντος, σεβασμού.

40 Σεβασμός στη διαφορετικότητα. Είμαι αρκετά ασφαλής μέσα μου, ώστε να επιτρέψω στον άλλο να είναι διαφορετικός από μένα; 44 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

41 Ενσυναίσθηση – Ένα προσόν υπό εξαφάνιση Μπορώ να αφήσω τον εαυτό μου να μπει ολοκληρωτικά στον κόσμο των συναισθημάτων και των νοημάτων του άλλου και να τα δω, όπως τα βλέπει εκείνος;Μπορώ να αφήσω τον εαυτό μου να μπει ολοκληρωτικά στον κόσμο των συναισθημάτων και των νοημάτων του άλλου και να τα δω, όπως τα βλέπει εκείνος; 44 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

42 Αποδοχή Μπορώ να αποδεχτώ κάθε πλευρά που μου παρουσιάζει το άλλο πρόσωπο;Μπορώ να αποδεχτώ κάθε πλευρά που μου παρουσιάζει το άλλο πρόσωπο; Μπορώ να τον δεχθώ όπως είναι ή μπορώ μόνο να τον δεχθώ υπό όρους;Μπορώ να τον δεχθώ όπως είναι ή μπορώ μόνο να τον δεχθώ υπό όρους; Μπορώ να ενεργώ με αρκετή ευαισθησία στη σχέση, ώστε η συμπεριφορά μου να μη γίνεται αντιληπτή ως απειλή;Μπορώ να ενεργώ με αρκετή ευαισθησία στη σχέση, ώστε η συμπεριφορά μου να μη γίνεται αντιληπτή ως απειλή; 46 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

43  Σύμφωνα με το μοντέλο ο δάσκαλος διευκολύνει το έργο των μαθητών ως εξής: -αναπτύσσει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που βασίζονται στη φυσική ικανότητα του παιδιού για μάθηση και στη σημασία που δίνει ο ίδιος ο μαθητής σ’αυτό που μαθαίνει  Δυνατότητα πειραματισμού  Αυτενέργειας  Ανακάλυψης της γνώσης  Ο μαθητής θα μάθει ευκολότερα όταν : - ενθαρρύνεται, - δεν αισθάνεται απειλή για τον εαυτό του - του δίνεται η ευκαιρία να αντιμετωπίζει πρακτικά θέματα και να κατευθύνει μόνος του τη μάθησή του  Ο μαθητής ενθαρρύνεται να εκφράσει τα συναισθήματά του σχετικά με τα προβλήματα που συναντά και να προτείνει λύσεις  Ο μαθητής θεωρείται ικανός να αντιληφθεί τη φύση των προβλημάτων και να καθορίσει την πορεία του 43 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης ΜΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ (συμβουλευτική) Μοντέλο Carl ROGERS

44 Ο δρόμος του Κάρλ Ρότζερς ” Όταν βγήκα απ’ αυτό το ταξίδι, είχα μάθει ν’ αγαπώ αυτά που αγαπώ ακόμα και τώρα: τον σεβασμό του άλλου, την τεράστια αξία κάθε όντος, την επιθυμία να καταλαβαίνω-κατανοώ ό,τι με περιβάλλει, την επιθυμία να βοηθώ χωρίς να παραβιάζω, την ελευθερία μέσα στις σχέσεις” /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

45 Η μέθοδος του Michel Lobrot θα διαφοροποιηθεί ως προς την στάση του Εκπαιδευτή / εμψυχωτή. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάποιον να εξελιχθεί ενάντια στη θέληση του, χωρίς τη βαθύτερη συμμετοχή του. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι το περιβάλλον δεν παίζει καθοριστικό ρόλο /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης Μετά από πολλά χρόνια ψυχοπαιδαγωγικής και ψυχοθεραπευτικής πρακτικής ανέπτυξε την Μη Κατευθυντική Παρεμβατική ψυχοθεραπεία (ή N.D.I), ένα πολυσυλλεκτικό προσωποκεντρικό μοντέλο. Η επιστημονική του σκέψη και εργασία απλώνεται και πέρα από την παιδαγωγική και την ψυχολογία, στο χώρο της κοινωνιολογίας, της κοινωνιο- πολιτικής, της ψυχοθεραπείας, της βιολογίας

46 δημιουργικές προτάσεις Ενδιαφέροντα άνθηση της προσωπικότητας κυρώσεις φόβοι καταναγκασμοί /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

47 ‘’ Η πρώτη αρχή είναι «το άκουσμα της επιθυμίας». Όχι μόνο ακούμε τα λόγια του πελάτη, όπως οι κλασικοί ροτζεριανοί, αλλά ακούμε, κυρίως, την επιθυμία του ή τις επιθυμίες του. Οι επιθυμίες του θα αποτελέσουν τη βάση της δουλειάς που θα κάνουμε μαζί. Η δεύτερη αρχή αφορά αυτήν κάθε αυτήν τη δουλειά που γίνεται μέσα από την θεραπευτική συνεργασία’’

48 Γιατί δεν ευόδωσε η προσπάθεια στην Γ’θμια; Συνέπεσε με μείωση προϋπολογισμού… Με μείωση προσωπικού λόγω της κρίσης που ξεκίνησε λίγο αργότερα, Συνέπεσε με περιρέουσα τότε πραγματικότητα περί συγχωνεύσεων τμημάτων και νέων νομοθετικών αλλαγών που ακόμα δεν μας έχουν ηρεμήσει… Την απουσία ενός μοντέλου εκπαιδευτικής στρατηγικής Την απουσία ενός μοντέλου εκπαιδευτικής στρατηγικής Την αδυναμία των συναδέλφων διδασκόντων να αυτενεργήσουν (πολλοί οι λόγοι) Την αδυναμία των συναδέλφων διδασκόντων να αυτενεργήσουν (πολλοί οι λόγοι) Την ανυπαρξία ενός παιδαγωγικού φορέα Εκπαίδευσης των Εκπαιδευτών εντός του Ιδρύματος που να καθόριζε εξελίξεις Την ανυπαρξία ενός παιδαγωγικού φορέα Εκπαίδευσης των Εκπαιδευτών εντός του Ιδρύματος που να καθόριζε εξελίξεις κλπ. κλπ. 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης48 (Ε)

49 ΣΤΟ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑΣ ΑΠΌ ΤΟ e-CLASS ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ» ΑΠΌ ΤΟ 2013 ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης49

50 Παιδαγωγική προσέγγιση της ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Συνεργατική Μάθηση Ενηλίκων - Παιδαγωγική προσέγγιση - 1. Μαθητοκεντρική Παιδαγωγική Προσέγγιση - 2. Ανοικτές συζητήσεις, - 3. Ανατροφοδότηση του διαλόγου, - 4. Συλλογικό «χτίσιμο» μιας «Βάσης Γνώσεων», - 5. Πειραματική προσέγγιση, - 6. Ομαδικές δραστηριότητες - εργασίες 50 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

51 Ι.Καλιακάτσος, Α.Μαλάμος, κ.α., Θεσσαλονίκη, Σεπτεμβρίου 2012, ΚΕ.Δ.Ε.Α.-ΑΠΘ,Συνέδριο «Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Διοίκηση και Καλές Πρακτικές» Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΌΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗΣ /ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ  Στο Τ.Ε.Ι. Κρήτης θεωρούμε την αξιολόγηση εργαλείο του στρατηγικού σχεδιασμού και ανάπτυξης του ιδρύματος αλλά και εργαλείο διασφάλισης της ποιότητας των σπουδών και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους φοιτητές μας και προς τρίτους  Οι Διοικήσεις του ΤΕΙ Κρήτης έχουν επιδείξει ιδιαίτερη ευαισθησία σε θέματα διασφάλισης και βελτίωσης της ποιότητας του έργου που επιτελεί το Ίδρυμα /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης 23/6/2014

52 ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΕΝΌΣ ΚΕΝΤΡΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗΣ /ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ Δημιουργία πυρήνων βελτίωσης της επικοινωνίας του κάθε δασκάλου/ ερευνητή όχι μόνο με τους φοιτητές τους αλλά και με το ευρύτερο κοινωνικό του περιβάλλον. Οι πυρήνες αυτοί μπορούν επικοινωνούν μεταξύ τους και να έχουν σαν στόχο την αυτεπίγνωση δίνοντας στα μέλη :  Δυνατότητα πειραματισμού  Δυνατότητα πειραματισμού  Αυτενέργειας  Αυτενέργειας  Ανακάλυψης της γνώσης  Ανακάλυψης της γνώσης 59 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης Ι.Καλιακάτσος, Α.Μαλάμος, κ.α., Θεσσαλονίκη, Σεπτεμβρίου 2012, ΚΕ.Δ.Ε.Α.-ΑΠΘ,Συνέδριο «Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Διοίκηση και Καλές Πρακτικές»

53 δημιουργικές προτάσεις Ενδιαφέροντα άνθηση της προσωπικότητας κυρώσεις φόβοι καταναγκασμοί /6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

54  Μικρός αριθμός φοιτητών που παρακολουθεί τα θεωρητικά μαθήματα  Πολύ μεγάλος αριθμός φοιτητών που αποτυγχάνουν στις εξετάσεις  Πολύ μικρός αριθμός κανονικών πτυχιούχων  Χαμηλή απασχολησιμότητα έκτακτου Ε.Π.  Οι τυπικές ώρες λειτουργίας των γραμματειών για τους φοιτητές είναι λίγες  Δεν υπάρχει συστηματική παρακολούθηση της επαγγελματικής πορείας των πτυχιούχων  Μικρός ο αριθμός Ε.Π. που μετέχει ενεργά στην έρευνα ΑΔΥΝΑΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (που μπορούμε να τα βελτιώσουμε) 61 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης Ι.Καλιακάτσος, Α.Μαλάμος, κ.α., Θεσσαλονίκη, Σεπτεμβρίου 2012, ΚΕ.Δ.Ε.Α.-ΑΠΘ,Συνέδριο «Διασφάλιση και Διοίκηση Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση: Διοίκηση και Καλές Πρακτικές»

55 Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΥΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΩΝ  Να βρούμε τρόπους να αυξηθεί η παρακολούθηση των θεωρητικών μαθημάτων.  Η ανάθεση διδασκαλίας σε μαθήματα μικρών εξαμήνων να γίνεται σε έμπειρα μέλη Ε.Π. για να ελκύονται οι φοιτητές  Να καθορίζονται τα προαπαιτούμενα μαθήματα με ορθολογικό τρόπο για καλλίτερη ροή των φοιτητών  Να υπάρχουν τα θέματα των εξετάσεων προηγούμενων ετών στο διαδίκτυο για να φαίνεται και η ποιότητα και η δυσκολία των  Να υπάρχουν σύμβουλοι σπουδών για τους φοιτητές είτε για συγκεκριμένους φοιτητές είτε για τις ομάδες μαθημάτων 62 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

56 03/02/ ΤΕΛΙΚΑ … Paulo Coehlo «Ο Αλχημιστής» Μια αναζήτηση αρχίζει πάντα με την τύχη του πρωτάρη, …. «Μια αναζήτηση αρχίζει πάντα με την τύχη του πρωτάρη, …. ΚΑΙ … τελειώνει πάντα με τη δοκιμασία του κατακτητή τελειώνει πάντα με τη δοκιμασία του κατακτητή» 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης

57 57 Ευχαριστώ για την υπομονή σας … στις επόμενες συναντήσεις ελπιζουμε σε μεγαλύτερη ανάλυση «στις επόμενες συναντήσεις ελπιζουμε σε μεγαλύτερη ανάλυση» 23/6/2014 1η Ημερίδα "Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα ΤΕΙ Κρήτης" - Φ. Βερβερίδης


Κατέβασμα ppt "“Μαθησιακά εργαλεία και Μαθησιακοί Στόχοι στην Α.Ε. Δυνατότητες & Προτάσεις αξιοποίησης τους στο ΤΕΙ Κρήτης ” Φίλιππος Βερβερίδης Καθηγητής, Ομάδα Δημοσιότητας."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google