Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 1 Προγράμματα πληροφοριακού γραμματισμού: σύγχρονοι οδηγοί.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 1 Προγράμματα πληροφοριακού γραμματισμού: σύγχρονοι οδηγοί."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 1 Προγράμματα πληροφοριακού γραμματισμού: σύγχρονοι οδηγοί για τη Δια-Βίου Εκπαίδευση Ηλίας Νίτσος, Μηχανικός πληροφορικής Βιβλιοθήκη ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης Διημερίδα «Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού» Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2008

2 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 2 Προγράμματα πληροφοριακού γραμματισμού (1) Στόχος: εκπαίδευση των φοιτητών σε ζητήματα  Εντοπισμού πληροφοριών  Αξιολόγησης της πληροφορίας  Συγγραφής εργασιών  Λογοκλοπής  Πνευματικών δικαιωμάτων Συμπληρώνουν και ενισχύουν την εκπαιδευτική διαδικασία Απαραίτητο εργαλείο για τη δια-βίου εκπαίδευση

3 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 3 Προγράμματα πληροφοριακού γραμματισμού (2) Υφιστάμενα διεθνή πρότυπα  Αμερικάνικη Ένωση Κολεγιακών και Ερευνητικών Βιβλιοθηκών (A.C.R.L.)  Ινστιτούτο Πληροφοριακού Γραμματισμού της Αυστραλίας και Ν. Ζηλανδίας (Australian and New Zealand Institute for Information Literacy)  Κοινότητα Κολεγιακών, Εθνικών και Πανεπιστημιακών Βιβλιοθηκών της Μεγάλης Βρετανίας (SCONUL)  Διεθνής Ομοσπονδία Ενώσεων και Ινστιτούτων Βιβλιοθηκών (IFLA)

4 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 4 ΩΡΙΩΝ - Πρόγραμμα Πληροφοριακού Γραμματισμού Πρότυπα  Ακολουθεί το πρότυπο του Ινστιτούτου Πληροφοριακού Γραμματισμού της Αυστραλίας και Ν. Ζηλανδίας (Australian and New Zealand Institute for Information Literacy)  Το πρότυπο έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες του ΑΤΕΙΘ

5 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 5 ΩΡΙΩΝ - Ενότητες  Προσδιορισμός πληροφοριακών αναγκών  Αναζήτηση και ανάκτηση πληροφοριών  Αξιολόγηση πληροφοριών  Συγγραφή και δημοσίευση  Επιπρόσθετα

6 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 6 Ενότητα 1: προσδιορισμός πληροφοριακών αναγκών Στόχος: εκπαίδευση των φοιτητών σε ζητήματα  Περιγραφής ενός θέματος με λέξεις κλειδιά  Εντοπισμού βιβλιογραφίας  Κατανόησης των διαφορετικών πηγών πληροφόρησης και δημοσίευσης, π.χ.: Βιβλία Περιοδικά Διαδίκτυο Εφημερίδες Οπτικοακουστικό υλικό Κυβερνητικές εκδόσεις και νομοθεσία  Επιλογής της κατάλληλης πηγής σε κάθε περίπτωση

7 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 7 Ενότητα 1: Παιχνίδι εξάσκησης

8 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 8 Ενότητα 1: Άσκηση κατανόησης

9 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 9 Ενότητα 2: Αναζήτηση και ανάκτηση πληροφοριών Στόχος: εκπαίδευση των φοιτητών σε  Διαφορετικές στρατηγικές αναζήτησης Με τελεστές boolean Με λέξεις κλειδιά Με ολόκληρες φράσεις Χρήση αποκοπής και σύμβολα αποκοπής π.χ. *, %  Χρήση πηγών αναζήτησης Κατάλογος βιβλιοθήκης Heal Link Βάσεις δεδομένων Μηχανές αναζήτησης

10 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 10 Ενότητα 3: Αξιολόγηση πληροφοριών Στόχος: διαβάθμιση της αξιοπιστίας κάθε πηγής  Σε ποιον απευθύνεται η πηγή;  Πόσο αξιόπιστος θεωρείται ο συγγραφέας;  Πόσο επίκαιρη είναι η πληροφορία;

11 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 11 Ενότητα 4: Συγγραφή και δημοσίευση Στόχος: εκπαίδευση των φοιτητών σε ζητήματα συγγραφής και δημοσίευσης εργασιών  Κατηγορίες εργασιών  Στάδια συγγραφής  Δομή εργασίας Ορισμός θέματος Συλλογή και μελέτη βιβλιογραφίας Προσχέδιο εργασίας Αρχικό κείμενο Αναθεώρηση κειμένου Ανάγνωση από τρίτο άτομο Συμπλήρωση τελικού κειμένου  Η παρουσίαση της εργασίας

12 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 12 Ενότητα 5: Σωστή χρήση της πληροφορίας Στόχος: εκπαίδευση των φοιτητών σε  Ζητήματα πνευματικής ιδιοκτησίας  Ζητήματα λογοκλοπής  Δημιουργία βιβλιογραφικών παραπομπών Harvard MLA Chicago

13 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 13 Επιπρόσθετα (1) Sitemap Γλωσσάριο Επικοινωνία Εργαλείο σύνταξης βιβλιογραφικών αναφορών  APA  Harvard  MLA  Turabian Βιβλιογραφία Ωρίωνα

14 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 14 Επιπρόσθετα (2)

15 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 15 ΩΡΙΩΝ - Τεχνολογίες Server: LAMP  Linux  Apache  MySQL  PHP Client: XHTML, CSS

16 11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 16 Ευχαριστώ!


Κατέβασμα ppt "11-13/9/08, Οι Βιβλιοθήκες: χώρος διαχείρισης και διάδοσης της Γνώσης και παραγωγής Πολιτισμού 1 Προγράμματα πληροφοριακού γραμματισμού: σύγχρονοι οδηγοί."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google