Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Το κίνημα των μαύρων πληθυσμών της Αμερικής Καλλιόπη Τριανταφύλλου Εξάμηνο: Η Α.Ε.Μ.: 7270 Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6980971799 Ξυλογραφία του Frank Cieciorka.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Το κίνημα των μαύρων πληθυσμών της Αμερικής Καλλιόπη Τριανταφύλλου Εξάμηνο: Η Α.Ε.Μ.: 7270 Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6980971799 Ξυλογραφία του Frank Cieciorka."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Το κίνημα των μαύρων πληθυσμών της Αμερικής Καλλιόπη Τριανταφύλλου Εξάμηνο: Η Α.Ε.Μ.: 7270 Τηλέφωνο επικοινωνίας: Ξυλογραφία του Frank Cieciorka 1

2 Ποιες ήταν οι διεκδικήσεις των Μαύρων της Αμερικής την περίοδο ; 2

3 Τάξη: ΣΤ Διδακτικές ώρες: 12 3

4 Στόχοι Δηλωτικοί Μεθοδολογικοί 1. Να κατανοήσουν τους λόγους που οδήγησαν τους μαύρους της Αμερικής στη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους. 1. Να παρατηρούν, να κρίνουν και να απαντούν σε ερωτήματα. 4. Να μάθουν να συνθέτουν και να συγκρίνουν πληροφορίες από διάφορες και αντικρουόμενες πηγές και να βγάζουν συμπεράσματα Nα γνωρίσουν ποια ήταν η κατάσταση που βίωναν οι μαύροι στις ΗΠΑ την περίοδο Να μάθουν να τοποθετούν στο χάρτη τις πόλεις και να προσανατολίζονται. 2. Να μάθουν να διαβάζουν εικόνες και να αντλούν ιστορικές πληροφορίες από αυτές.

5 5 Εννοιολογικοί Καλλιέργειας στάσεων και αντιλήψεων 1. Να καλλιεργήσουν θετική στάση απέναντι στο διαφορετικό 2. Να αναπτύξουν αίσθημα αλληλεγγύης απέναντι σε ομάδες που βιώνουν τον ρατσισμό 1. Να κατανοήσουν την έννοια της φυλετικής διάκρισης

6 Το πρώτο πλοίο με αφρικανούς σκλάβους έφτασε στο Τζειμστάουν της Αμερικής το Από τότε εκατομμύρια αφρικανών έφταναν στην ήπειρο για να ανταλλαχθούν με καπνό και άλλα προϊόντα αρχικά και αργότερα να πωληθούν σε παζάρια για να δουλέψουν στα χωράφια των λευκών. Από την πρώτη αυτή άφιξη ως τον αγώνα για τα πολιτικά δικαιώματα οι μαύροι, αν και με την πάροδο των αιώνων κατοχυρώθηκαν νομικά, στην πράξη ήταν ακόμη θύματα του ρατσισμού και της τακτικής «Ίσοι αλλά διαχωρισμένοι». Ιστορικό Σημείωμα 6

7 Ανακτήθηκε:1/05/2011 Παρατηρείστε τον χάρτη του τριγωνικού εμπορίου. 1.Ποιες ήπειροι έπαιρναν μέρος σ’ αυτό; 2.Γιατί ονομάζεται τριγωνικό εμπόριο; 3.Πως γίνονταν η μεταφορά αγαθών και ατόμων ; 4.Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες, σχεδιάστε την κίνηση σε ένα δικό σας χάρτη και τοποθετήστε στο χάρτη πιθανά λιμάνια αναχώρησης και αύξησης των μαύρων. Χάρτης που απεικονίζει το τριγωνικό εμπόριο ΠΗΓΗ 1α 7

8 https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/graphics/ref_maps/pdf/political_world.pdf https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/graphics/ref_maps/pdf/political_world.pdf ανακτήθηκε 17 Μαρτίου Παρατηρείστε τον παγκόσμιο χάρτη και εντοπίστε πού είμαστε εμείς. Αναζητήστε τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. 6.Αναζητείστε την Αφρική. Σημειώστε τη διαδρομή πάνω στο χάρτη που έκαναν τα πλοία μεταφέροντας μαύρους. Εκτυπώστε τις φωτογραφίες της πηγής 2 α και 2β και τοποθετήστε στο χάρτη με blue tac στις Ηνωμένες Πολιτείες. ΠΗΓΗ 1β 8 Παγκόσμιος χάρτης

9 Είμαι άνθρωπος 7.Παρατηρείστε τις δυο φωτογραφίες. Γιατί ο μαύρος άνθρωπος χρειάζεται να δηλώνει 'Είμαι άνθρωπος»; Το αμφισβητεί κανείς; Enlargement.aspx?id= &tab=details&caller=search Enlargement.aspx?id= &tab=details&caller=search ανακτήθηκε Ποιος χρειάζεται αράπηδες; Πίσω στα δέντρα σας “boogies” argement.aspx?id= &tab=details&caller=search argement.aspx?id= &tab=details&caller=search ανακτήθηκε: ΓΛΩΣΣΑΡΙ Boogies: Ηχοποίητη λέξη της εποχής που χρησιμοποιούνταν για να χαρακτηρίσει την απέχθεια απέναντι στους μαύρους ΠΗΓΗ 2α ΠΗΓΗ 2β 9 Λευκός διαδηλωτής στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής τη δεκαετία του ‘60 Μαύρος διαδηλωτής στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής τη δεκαετία του ‘60

10 10 All railway companies carrying passengers in their coaches in this State, shall provide equal but separate accommodations for the white, and colored races, by providing two or more passenger coaches for each passenger train, or by dividing the passenger coaches by a partition so as to secure separate accommodations....No person or persons, shall be admitted to occupy seats in coaches, other than the ones assigned to them, on account of the race they belong to” Νόμος της Αλαμπάμα Όλες οι σιδηροδρομικές επιχειρήσεις που εκτελούν μεταφορά επιβατών σε αυτή την Πολιτεία, θα παρέχουν ίσα αλλά ξεχωριστά καταλύματα για τη λευκή και έγχρωμη φυλή, με την παροχή δύο ή περισσότερων βαγονιών για κάθε τρένο ή με διαίρεση του με χωρίσματα, ώστε να εξασφαλίσει ξεχωριστά καταλύματα.... Κανένα πρόσωπο δε θα γίνεται δεκτό να καταλάβει θέση, εκτός από εκείνη που του έχει οριστεί, με βάση τη φυλή στην οποία ανήκει. w/plessy.htmlhttp://law2.umkc.edu/faculty/projects/ftrials/conla w/plessy.html ανακτήθηκε Τι υποστήριζε ο νομοθέτης σχετικά με τα μέσα μαζικής μεταφοράς και τη χρήση τους από τους μαύρους; 9.Που βρίσκεται η Αλαμπάμα; Αναζητήστε την στο χάρτη. ΠΗΓΗ 3 Alabama law Νόμος της Αλαμπάμα

11 Το 1955 ο οδηγός σε ένα λεωφορείο στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα ζήτησε από τη Ρόζα Παρκς να σηκωθεί από τη θέση της για να καθίσει ένας λευκός επιβάτης. Η Ρόζα Παρκς αρνήθηκε και ο οδηγός κάλεσε την αστυνομία. Ο αστυνομικός ρώτησε τη Ρόζα Παρκς γιατί δε σηκώθηκε. Η απάντηση της: Γιατί δε πιστεύω ότι θα έπρεπε να σηκωθώ (I dοn't think I should stand up. ) t&lang=eng&suite=def&reservedids=lang%2Csuite&su bmitmode=&submitname=&target=colored+passenger s&Search+Catalog.x=64&Search+Catalog.y=9 t&lang=eng&suite=def&reservedids=lang%2Csuite&su bmitmode=&submitname=&target=colored+passenger s&Search+Catalog.x=64&Search+Catalog.y=9 ανακτήθηκε 12 Μαρτίου 2011 Έγχρωμοι επιβάτες ΠΗΓΗ 4α ΠΗΓΗ 4β 11 Λεωφορείο της δεκαετίας του ‘50 στην Αλαμπάμα 10.Για ποιο λόγο ο οδηγός του λεωφορείου ζήτησε από τη Ρόζα Παρκς να σηκωθεί; Χρησιμοποιήστε τις πληροφορίες που δίνονται στην πηγή 4β και 3 για να δικαιολογήσετε την απάντηση σας

12 Adamson, H. (2009). The Civil Rights' Movement: An Interactive History Adventure. Minnesota: Capstone Press. Ανακτήθηκε 26 Φεβρουαρίου, 2011, Δικτυακός τόπος: tcover&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r- RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&res num=4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false. Ανακτήθηκε tcover&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r- RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&res num=4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false ανακτήθηκε ΠΗΓΗ 4δΠΗΓΗ 4γ 12 Η Ρόζα Παρκς μετά τη σύλληψη της στο αστυνομικό τμήμα 11.Ποια ήταν η αντίδραση του αστυνομικού; Απαντήστε παρατηρώντας την εικόνα της πηγής 4γ και 4δ. 12.Δραματοποιήστε τη σκηνή με τη Ρόζα Παρκς, τον οδηγό του λεωφορείου και τον αστυνομικό

13 ΓΛΩΣΣΑΡΙ Μποϋκοτάζ: Ο όρος αυτός προήλθε από το όνομα του Άγγλου γαιοκτήμονα Τσαρλς ΜπόικοτΤσαρλς Μπόικοτ στον οποίο αρνήθηκαν οι καλλιεργητές του κάθε υπηρεσία. Είναι ένα τρόπος για να δείξει ο καταναλωτής τη δυσαρέσκεια του: σταματά να στηρίζει οικονομικά μία εταιρεία, να αγοράζει τα προϊόντα της ή να πληρώνει για τις υπηρεσίες της. n_lg.JPGhttp://www.holtlaborlibrary.org/images/BusBoycottSegregatio n_lg.JPG ανακτήθηκε: 12/03/2011 Μπα μπα- Δεν είμαι στο δρόμο σας 13.Σχολιάστε την πολιτική γελοιογραφία. Για ποιο λόγο ο μαύρος αρνείται να ανέβει στο λεωφορείο; Ποια είναι η κατεύθυνση του λεωφορείου; Αναζητήστε τη λέξη segregation σε ένα αγγλο-ελληνικό λεξικό 14.Κάντε μια γελοιογραφία για το μποϋκοτάζ των λεωφορείων. ΠΗΓΗ 5α 13 Μετά τη φυλάκιση της Ρόζα Παρκς, τον Δεκέμβριο του 1955, ξεκίνησε το μπουκοτάζ των λεωφορείων. Πολιτική γελοιογραφία της εποχής

14 Το Δεκέμβριο του 1956 το Ανώτατο Δικαστήριο των Ηνωμένων Πολιτειών αποφάσισε ότι η διάκριση στις θέσεις των λεωφορείων με βάση το χρώμα ήταν αντισυνταγματική. Έτσι, τελείωσε το μποϋκοτάζ των λεωφορείων του Μοντγκόμερι μετά από 381 ημέρες. 14 day/November/Supreme-Court-Outlaws-Bus- Segregation.htmlhttp://www.findingdulcinea.com/news/on-this- day/November/Supreme-Court-Outlaws-Bus- Segregation.html ανακτήθηκε 12 Μαϊου 2011 Δύο μαύροι άντρες κάθονται στις πρώτες θέσεις λεωφορείου στο Μοντγκόμερι την 21 η Δεκεμβρίου του 1956 ΠΗΓΗ 5β 15.Υποθέστε ότι είστε δημοσιογράφοι και παρακολουθείται τη δίκη για την κατάργηση των διακρίσεων στα λεωφορεία της Αλαμπάμα. Γράψτε ένα άρθρο στην τοπική εφημερίδα σχετικά με την απόφαση του δικαστηρίου και τη λήξη του μποϋκοτάζ των λεωφορείων.

15 Η φωτογραφία τραβήχτηκε τον Δεκέμβρη του Σχολιάστε την πινακίδα 16.Γιατί την κατεβάζει ο οδηγός του λεωφορείου; 17.Είχε άμεσο αποτέλεσμα ο αγώνας της Ρόζα Παρκς και το μποϋκοτάζ των λεωφορείων; ΝΟΜΟΣ ΝΟΤΙΑΣ ΚΑΡΟΛΙΝΑΣ Λευκοί επιβάτες παρακαλούνται να κάθονται μπροστά Έγχρωμοι επιβάτες παρακαλούνται να κάθονται πίσω 734&tab=details&caller=searchhttp://www.corbisimages.com/Enlargement/Enlargement.aspx?id=BE &tab=details&caller=search ανακτήθηκε: 13/03/2011 ΠΗΓΗ 5γ 15 Οδηγός λεωφορείου κατεβάζει την πινακίδα από όχημα

16 Κάντε κολάζ προσθέτοντας τους λευκούς και μαύρους επιβάτες στα δύο λεωφορεία. 16 Λεωφορείο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής του stealing-city-bus/ /Apr _4-39-pm/http://www.wkrg.com/alabama/article/man-arrested-after- stealing-city-bus/ /Apr _4-39-pm/ ανακτήθηκαν 13 Μαϊου 2011 Λεωφορείο των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής του ΠΗΓΗ 5δ ΠΗΓΗ 5ε

17 Δε θα πάμε σχολείο με νέγρους ment.aspx?id=BE047165&tab=details&caller=s earch Ανακτήθηκε Η τακτική «Ίσοι αλλά διαχωρισμένοι» ακολουθήθηκε και στην εκπαίδευση. 19.Θυμηθείτε τον νόμο που συναντήσαμε στην πηγή 3. Παρατηρώντας την εικόνα σκεφθείτε πως αυτός θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και στην περίπτωση των σχολείων. 20.Γιατί, κατά την άποψη σας, το παιδί της εικόνας κρατάει το συγκεκριμένο πλακάτ; Ποιες απόψεις εκφράζει; 21.Χρησιμοποιείται σήμερα η λέξη «νέγροι» ή η λέξη «αράπηδες» που συναντήσαμε στην πηγή 2α; Γιατί οι λευκοί επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τις συγκεκριμένες λέξεις; Ποιες άλλες λέξεις θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αντί του «νέγρος» για να χαρακτηρίσει τα άτομα στα οποία αναφέρεται; ΠΗΓΗ 6α 17 Λευκός μαθητής που διαδηλώνει το 1956 στο Τέννεσσι των Η.Π.Α

18 Ανακτήθηκε h96KsP7GJwc/TWzdkSacHI/AAAAAAAABW8/_l_yC05D6- s/s1600/classroom%2B1950%2Bimage%2Bpinelles%2Bcounty%2Bschool s%2Bk-12.jpghttp://4.bp.blogspot.com/- h96KsP7GJwc/TWzdkSacHI/AAAAAAAABW8/_l_yC05D6- s/s1600/classroom%2B1950%2Bimage%2Bpinelles%2Bcounty%2Bschool s%2Bk-12.jpg ανακτήθηκε ΠΗΓΗ 6β ΠΗΓΗ 6γ 18 Σχολική αίθουσα για μαύρα παιδιά Σχολική αίθουσα για λευκά παιδιά. 24.Χωριστείτε σε 4 ομάδες και ανταλλάξτε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με παιδιά που ζουν σε διαφορετικές χώρες. Ζητήστε να φωτογραφίσουν τις τάξεις τους και να στείλουν τις φωτογραφίες αυτές. Φωτογραφήστε την τάξη σας και στείλετε και τις δικές σας φωτογραφίες. Σχολιάστε το υλικό που συλλέξατε και παρουσιάστε το στην τάξη. 22.Παρατηρήστε τις δύο τάξεις των πηγών 6β και 6γ. Ποιες διαφορές βλέπετε; Ποια παιδιά φοιτούν κατά την άποψη σας στην τάξη της δεύτερης εικόνας; 23.Αναζητήστε φωτογραφίες στο διαδίκτυο που να δείχνουν πως είναι σήμερα οι σχολικές αίθουσες στα διάφορα μέρη του κόσμου. Δημοσιεύστε κάποιες από τις φωτογραφίες στη σχολική εφημερίδα μαζί με ένα ποίημα που θα γράψετε για τα παιδιά του κόσμου

19 ΟΙ 9 ΤΟΥ ΛΙΤΛ ΡΟΚ Το 1957 σε ένα γυμνάσιο του Αρκανσό, στην πόλη Λιτλ Ροκ, γράφτηκαν 9 μαύροι μαθητές. Όταν όμως προσπάθησαν να μπουν στο κτίριο στρατιώτες του κυβερνήτη του Αρκανσό τους το απαγόρευσαν. Αργότερα με εντολή του Προέδρου της Αμερικής Άιζενχάουερ οι μαθητές κατάφεραν να ξεκινήσουν τα μαθήματα τους στο σχολείο. ΠΗΓΗ 7α 19 ΠΗΓΗ 7β he_21st_century/http://campusprogress.org/articles/segregation_in_t he_21st_century/ Ανακτήθηκε 10 Μαϊου Ανακτήθηκε 10 Μαϊου 2011 Μνημείο για τους 9 μαθητές του Λιτλ Ροκ στο Αρκανσό 25.Τι συνέβη στους εννέα μαύρους μαθητές όταν προσπάθησαν να μπουν στο σχολείο; Γιατί; 26.Σχολιάστε την εικόνα της πηγής 7β. 27.Κατασκευάστε μια μακέτα του μνημείου της εικόνας 7β χρησιμοποιώντας πηλό.

20 content/uploads/2011/02/Little-Rock-Nine.jpg content/uploads/2011/02/Little-Rock-Nine.jpg ανακτήθηκε Παρατηρήστε την εικόνα της πηγής 7γ. Γιατί κατά τη γνώμη σας συνοδεύονται από το στρατό; 29.Εντοπίστε το Αρκανσό στον αρχικό χάρτη 30.Εδώ Λιτλ Ροκ είναι το όνομα της πόλης. Γνωρίζετε τι σημαίνει Little Rock; Πως θα το λέγαμε στα ελληνικα; 20 ΠΗΓΗ 7γ Οι 9 μαύροι μαθητές μπαίνουν στο σχολείο του Λιτλ Ροκ

21 Adamson, H. (2009). The Civil Rights' Movement: An Interactive History Adventure. Minnesota: Capstone Press. Ανακτήθηκε 26 Φεβρουαρίου, 2011, Δικτυακός τόπος: er&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r- RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum =4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false. er&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r- RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum =4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false Το αμερικανικό πρακτορείο ειδήσεων Associated Press θεωρεί αυτή τη φωτογραφία μία από τις 100 καλύτερες του 20 ου αιώνα 21 ΠΗΓΗ 7δ 31.Ποια σκηνή βλέπουμε στη φωτογραφία της πηγής 7δ; 32.Γιατί, κατά τη γνώμη σας, η φωτογραφία αυτή θεωρήθηκε μια από τις καλύτερες φωτογραφίες του 20 ου αιώνα; Φωτογραφία του 1957 της μαθήτριας του Λιτλ Ροκ, Ελίζαμπεθ Έκφορντ

22 Προσπαθούσα να δω ένα φιλικό πρόσωπο μέσα στον όχλο – κάποιον που ίσως θα μπορούσε να βοηθήσει. Κοίταξα το πρόσωπο μιας ηλικιωμένης γυναίκας και μου φάνηκε συμπαθές αλλά όταν την ξανακοίταξα εκείνη με έφτυσε. Ελίζαμπεθ ΄Εκφορντ μαθήτρια από τους 9 του Λιτλ Ροκ gationcrisisindepth.htmlhttp://www.nps.gov/archive/chsc/desegre gationcrisisindepth.html ανακτήθηκε Διαβάστε το αγγλικό κείμενο και αναζητήστε στο λεξικό τις λέξεις που δεν γνωρίζετε. 34.Κάντε υποθέσεις για τις απόψεις της ηλικιωμένης κυρίας με βάση τη συμπεριφορά της. "I tried to see a friendly face somewhere in the mob - someone who maybe would help. I looked into the face of an old woman and it seemed a kind face, but when I looked at her again, she spat on me." Elizabeth Eckford 22 ΠΗΓΗ 7ε Μαρτυρία του 1957 της μαθήτριας Ελίζαμπεθ Έκφορντ για την πρώτη μέρα της στο σχολείο

23 Freedom Rides Βόλτες της Ελευθερίας Adamson, H. (2009). The Civil Rights' Movement: An Interactive History Adventure. Minnesota: Capstone Press. Ανακτήθηκε 26 Φεβρουαρίου, 2011, Δικτυακός τόπος: =frontcover&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r- RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result &resnum=4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false. =frontcover&dq=civil+rights+movement&hl=en&ei=r- RoTamUCo2LhQf_xsjyDg&sa=X&oi=book_result&ct=result &resnum=4&ved=0CDwQ6AEwAw#v=onepage&q&f=false 23 ΠΗΓΗ 8α Το πρώτο ‘Freedom Ride” ξεκίνησε τον Μάιο του 1961 από την Ουάσινγκτον. Επτά μαύροι και 6 λευκοί φοιτητές συμμετείχαν στη Βόλτα της Ελευθερίας. Για να διαπιστώσουν αν τηρούνταν οι νόμοι που είχαν ψηφιστεί, με βάση τους οποίους οι μαύροι μπορούσαν να χρησιμοποιούν τα μέσα μεταφοράς μαζί με τους λευκούς, ξεκίνησαν μαζί ένα ταξίδι με λεωφορείο. Χάρτης της εποχής που δείχνει την πορεία που ακολούθησαν οι Βόλτες της Ελευθερίας 35.Προς τα πού κατευθύνονταν το πρώτο λεωφορείο που ξεκίνησε από την Ουάσινγκτον τον Μάιο του 1961; 36.Οι τελείες του χάρτη δείχνουν τις πόλεις –σταθμούς. Για ποιο λόγο ακολούθησαν την συγκεκριμένη κατεύθυνση; 37.Κοιτάζοντας τον χάρτη της πηγής 8 α θυμηθείτε τις Πολιτείες στις οποίες έχουμε αναφερθεί ως τώρα. Με ποια γεγονότα συνδέθηκαν οι Πολιτείες αυτές;

24 online.org/History/freedom%20rides.htm online.org/History/freedom%20rides.htm ανακτήθηκαν Την πρώτη βδομάδα του Freedom Ride δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα. Την δεύτερη βδομάδα οι φοιτητές δέχτηκαν επίθεση από ομάδα ατόμων που έβαλε φωτιά στο λεωφορείο. Αφού το λεωφορείο επιδιορθώθηκε συνέχισε τη διαδρομή του. Οι φοιτητές δέχτηκαν την επίθεση περίπου 1000 λευκών. Λευκοί και μαύροι επιβάτες του λεωφορείου οδηγήθηκαν στην φυλακή. Το θέμα πήρε μεγάλη έκταση με αποτέλεσμα να επέμβει ο πρόεδρος και να δώσει ένα τέλος 24 ΠΗΓΗ 8β Το λεωφορείο στο οποίο επέβαιναν φοιτητές του κινήματος«Βόλτα της Ελευθερίας» 38.Γιατί κατά την άποψη σας, την πρώτη βδομάδα οι Freedom Riders δεν αντιμετώπισαν προβλήματα; 39.Θυμηθείτε την Ρόζα Παρκς και το μποϋκοτάζ των λεωφορείων. Ίσχυε στην πράξη ο νόμος που πέρασε σχετικά με τα μέσα μεταφοράς;

25 Παρατηρήστε τη φωτογραφία. 40.Που είναι συγκεντρωμένοι οι άνθρωποι αυτοί; 41.Ποια στιγμή της ημέρας γίνεται η συγκέντρωση; 42.Ποιο είναι το φλεγόμενο σύμβολο τους; 43.Πως στέκονται σε σχέση με το σύμβολο τους; 44.Πως είναι ντυμένοι; Παρατηρήστε τα χρώματα και τα σύμβολα που φέρουν οι στολές τους 45.Αναζητήστε πληροφορίες στην εγκυκλοπαίδεια της τάξης σχετικά με την οργάνωση Κου Κλουξ Κλαν. 46.Για ποιους λόγους πιστεύετε ότι καλύπτουν τα πρόσωπα τους; 47.Γράψτε ένα κείμενο που να συνθέτει την απάντηση όλων των παραπάνω q=ku+klux+klan+pictures&hl=en&ei=odyBTdXcL8eBhQfL0Y3NBA& sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CDwQ6AEwAg# v=onepage&q=ku%20klux%20klan%20pictures&f=false q=ku+klux+klan+pictures&hl=en&ei=odyBTdXcL8eBhQfL0Y3NBA& sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=3&ved=0CDwQ6AEwAg# v=onepage&q=ku%20klux%20klan%20pictures&f=false ανακτήθηκε ΠΗΓΗ 9α Συγκέντρωση της Κου Κλουξ Κλαν στη Φλόριντα του 1950

26 Walking along just kicking stones Minding my own business I come face to face, with my foe Disguised In violence from head to toe. I holla and I bawl (Ku Klux Klan) But dem naw let me go now To let me go was not dem intention Dem seh one nigger the less The better for the show Stand strong black skin and take your blow It's the Ku, the Ku Klux Klan Rape, lynch, kill and maim Things can't remain the same yah no! Those cowards only kill who they fear That's why they hide behind The hoods and cloaks they wear Περπατώντας και κλωτσώντας πέτρες Και ενώ κοιτούσα μόνο τη δουλειά μου Έρχομαι πρόσωπο με πρόσωπο, με τον εχθρό μου Καλυμμένος με βία απ την κορφή ως τα νύχια Φωνάζω και φωνάζω αλλά αυτοί δε μ΄αφήνουν Δεν έχουν σκοπό να μ αφήσουν Αυτοί λεν ένα αράπης λιγότερος Τόσο το καλύτερο για την παράσταση Μαύρο μου δέρμα στάσου δυνατό και ρίσκαρε το Είναι η Κου, η Κου Κλουξ Κλαν Βιάζουν, λιντσάρουν, σκοτώνουν Τα πράγματα δε μπορούν να συνεχίσουν έτσι, όχι! Αυτοί οι δειλοί σκοτώνουν μόνο αυτόν που φοβούνται Γι αυτό και κρύβονται πίσω Από τις κουκούλες και τις κάπες τους 48.Καλύψτε την ελληνική μετάφραση και προσπαθήστε να καταλάβετε το κείμενο διαβάζοντας την αγγλική μορφή. 49.Ελέγξτε το νόημα του κειμένου αφού διαβάσετε και την ελληνική μετάφραση του. 50.Ποια είναι η κατάσταση η οποία περιγράφετε στο τραγούδι; 51.Στο μάθημα της μουσικής συζητήστε για το είδος στο οποίο ανήκει το συγκεκριμένο τραγούδι. Αναζητήστε και μελετήστε μουσικά κομμάτια με αντίστοιχο θέμα. 10 Μαρτίου ΠΗΓΗ 9β Τραγούδι των Steel Pulse που ονομάζεται Κου Κλουξ Κλαν

27 ανακτήθηκε Οι ορισμοί αλλάζουν ανάλογα με την περιοχή. Σε κάποια μέρη πρέπει κάποιος να έχει λιγότερο από ¾ «λευκό » αίμα για να θεωρηθεί έγχρωμος ενώ σε άλλες Πολιτείες μια σταγόνα «μαύρου» αίματος αρκεί για να σε κάνει «έγχρωμο» 52.Διαβάστε την επιγραφή του κτιρίου και συζητήστε για ποιο λόγο ήταν απαραίτητη η ύπαρξη τέτοιου χώρου; 53.Ποιος άνθρωπος θεωρείται έγχρωμος με βάση την πηγή 10β; Το θέατρο ΡΕΞ -για έχρωμους ανθρώπους 27 ΠΗΓΗ 10α ΠΗΓΗ 10β

28 Ανακτήθηκαν Παρατηρώντας τις εικόνες και σχολιάζοντας τις πινακίδες αναφέρετε που αλλού ίσχυε η τακτική “Ίσοι αλλά διαχωρισμένοι”; 55.Αναζητήστε στον αρχικό χάρτη το Τεννεσσί και το Κεντάκι. Eκτυπώστε τις φωτογραφίες των πηγών 10γ και 10δ και κολλήστε τις με blue tac στο χάρτη. Ξενοδοχείο Κλαρκ: Η καλύτερη εξυπηρέτηση για ΕΓΧΡΩΜΟΥΣ ΜΟΝΟ Εστιατόριο Εγχρώμων στο Κεντάκι 28 ΠΗΓΗ 10γ ΠΗΓΗ 10δ Ξενοδοχείο στο Τεννεσσί

29 Την 1 η Φεβρουαρίου του 1960 προστέθηκε στις στρατηγικές του κινήματος μια νέα τακτική μη βίαιης διαμαρτυρίας. Τέσσερις Αφροαμερικάνοι φοιτητές πήγαν στο ταμείο εστιατορίου της Νότιας Καρολίνα και ζήτησαν να τους σερβίρουν. Στο συγκεκριμένο εστιατόριο οι μαύροι πελάτες δεν είχαν δικαίωμα να τρων στον ίδιο χώρο με τους λευκούς. ανακτήθηκε Αναζητήστε τη Νότια Καρολίνα στο χάρτη 57.Περιγράψτε την εικόνα της πηγής 11 α. Επιτρέπονταν στους μαύρους φοιτητές να κάθονται στο συγκεκριμένο χώρο; 58.Γράψτε έναν διάλογο μεταξύ των μαύρων και του λευκού ιδιοκτήτη του εστιατορίου και κάντε υποθέσεις σχετικά με το τι μπορεί να συμβεί στους φοιτητές 29 ΠΗΓΗ 11α ΠΗΓΗ 11β Οι τέσσερις μαύροι φοιτητές που ξεκίνησαν τις καθιστικές διαμαρτυρίες στο Γκρίνσμπορο της Νότιας Καρολίνας. ανακτήθηκε

30 ανακτήθηκε Τι συμβαίνει στον χώρο του εστιατορίου της φωτογραφίας; 60.Επαληθεύτηκαν οι προηγούμενες υποθέσεις σας; 61.Ποια είναι η αντίδραση των μαύρων που βρίσκονται στο χώρο του εστιατορίου; 62.Ποιες άλλες τακτικές διαμαρτυρίας έχετε συναντήσει ως τώρα; Sit in: κατάληψη του εσωτερικού ενός χώρου που ακολουθείται από συγκεκριμένους κανόνες συμπεριφοράς 30 ΠΗΓΗ 11γ Την πρώτη ομάδα των τεσσάρων φοιτητών,που αρνήθηκαν να συμμορφωθούν στον κανόνα,ακολούθησαν πολλές άλλες δημιουργώντας αυτό που ονομάστηκε “sit-ins”. Αντιδράσεις λευκών φοιτητών

31 Οι κανόνες των sit-ins  Τι να μην κάνετε : Μην ανταποδώσετε αν σας χτυπήσουν ή βρίσουν. Μη γελάσετε δυνατά. Μη μιλάτε με οποιονδήποτε περπατά στο χώρο. Μην αφήσετε την θέση σας μέχρι ο αρχηγός σας να σας δώσει την άδεια να το κάνετε. Μη μπλοκάρετε εισόδους του καταστήματος ή τους διαδρόμους αυτού.  Τι να κάνετε: Να είστε φιλικοί και ευγενικοί κάθε στιγμή. Κάθεστε ίσια: πάντα με πρόσωπο στον πάγκο. Αναφέρετε όλα τα σημαντικά γεγονότα στον αρχηγό σας με ευγενικό τρόπο. Να θυμάστε τα διδάγματα του Ιησού, του Μαχάτμα Γκάντι και του Μαρτιν Λουθερ Κινγκ. Η αγαπή και η μη βία είναι ο δρόμος. 63.Ποιον τρόπο αντιμετώπισης των προβλημάτων προτείνουν οι φοιτητές; 64.Γνωρίζετε τον Μαχάτμα Γκάντι; Βρείτε πληροφορίες για το άτομο αυτό. 65.Δημιουργήστε μια αφίσα για τα sit-ins χρησιμοποιώντας φωτογραφίες των προσώπων, που αναφέρονται στην πηγή 11δ και φράσεις από τα διδάγματα τους. ανακτήθηκε ΠΗΓΗ 11δ

32 66.Στην εικόνα της πηγής 12β βλέπουμε ένα αμερικάνικο γραμματόσημο. Αναζητήστε στο διαδίκτυο γραμματόσημα άλλων χωρών στα οποία απεικονίζεται ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. Τι δείχνει η επιλογή τους αυτή; 67.Δημιουργήστε τα δικά σας γραμματόσημα με θέμα τα σημαντικότερα πρόσωπα που σχετίστηκαν με τις διεκδικήσεις των μαύρων της Αμερικής του Επισκεφθείτε τη σελίδα Αποθηκεύστε ένα “wallpaper” καi τοποθετήστε το ως φόντο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή της τάξης. s.jsp?q=martin+luther+king s.jsp?q=martin+luther+king ανακτήθηκε Ο Μαρτιν Λούθερ Κινγκ γεννήθηκε τον Ιανουάριο του Εγγονός ιερέα ακολούθησε και ο ίδιος το επάγγελμα του παππού του. Θεωρήθηκε ο ηγέτης του μαύρου κινήματος και ένας από τους πιο γνωστούς ανθρώπους της Αμερικής. 32 ΠΗΓΗ 12α ΠΗΓΗ 12β artinlutherking1.htmhttp://www.socialstudiesforkids.com/articles/ushistory/m artinlutherking1.htm ανακτήθηκε Γραμματόσημο του 1999 που απεικονίζει τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ

33 Πάστορας στο Μοντγκόμερι της Αλαμπάμα ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ προέτρεπε τους μαύρους να διεκδικήσουν τα δικαιώματα τους χρησιμοποιώντας ειρηνικές τακτικές διαμαρτυρίας Σε ηλικία 35 ετών ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ ήταν ο νεότερος άνθρωπος που κέρδισε το Nόμπελ Ειρήνης. 03,00.htmlhttp://www.time.com/time/covers/0,16641, ,00.html ανακτήθηκε ΠΗΓΗ 12γΠΗΓΗ 12δ utherking1.htmhttp://www.socialstudiesforkids.com/articles/ushistory/martinl utherking1.htm ανακτήθηκε Παρατηρείστε προσεκτικά το εξώφυλλο της πηγής 12δ. Σχολιάστε το. Γιατί θεωρήθηκε «Άντρας της Χρονιάς»; 70.Επισκεφθείτε τη σελίδα και δείτε φωτογραφίες του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ και έργα τέχνης που έχουν γίνει για αυτόν. Ψηφίστε το αγαπημένο έργο της τάξης, εκτυπώστε το και τοποθετήστε το στην αίθουσα. 71.Θυμηθείτε τα γεγονότα που έχετε συναντήσει ως τώρα, χωριστείτε σε ομάδες και ζωγραφίστε τα. Εκθέστε τα στην τάξη,σε μια έκθεση για τις Διεκδικήσεις των μαύρων της Αμερικής την περίοδο Εξώφυλλο του περιοδικού TIME του 1964

34 Κονκάρδα της εποχής: Η πορεία στην Ουάσινγκτον Για δουλειές και ελευθερία 28 Αυγούστου Ποιες πληροφορίες αντλούμε από την κονκάρδα της πηγής 13 α ; Που βρίσκεται η Ουάσινγκτον; Εκτυπώστε τη φωτογραφία της πηγής 13β και τοποθετήστε την στον αρχικό χάρτη. Για ποιο λόγο πιστεύετε ότι δημιουργήθηκε η συγκεκριμένη κονκάρδα; Κατασκευάστε μια δική σας κονκάρδα για την πορεία της Ουάσινγκτον. 73.Παρατηρήστε το πλήθος του κόσμου στη φωτογραφία της πηγής 13β. Που έχετε ξαναδεί αυτό το μνημείο; 74.Αναζητήστε παρόμοιες φωτογραφίες με πορείες ανθρώπων που βιώνουν τον ρατσισμό από εφημερίδες και περιοδικά και δημιουργήστε ένα κολάζ με αυτές προσθέτοντας δικές σας λεζάντες. ανακτήθηκαν ΠΗΓΗ 13αΠΗΓΗ 13β Η πορεία στην Ουάσινγκτον του ge.php?flash=true&doc=96

35 Στην πορεία της Ουάσινγκτον ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ εκφώνησε τον λόγο που έμεινε γνωστός ως “Έχω ένα όνειρο”: Έχω ένα όνειρο, ότι τα τέσσερα μικρά παιδιά μου θα ζήσουν μια μέρα σ’ ένα έθνος όπου δε θα κρίνονται από το χρώμα του δέρματος τους αλλά από την ποιότητα του χαρακτήρα τους. Έχω ένα όνειρο σήμερα! Έχω ένα όνειρο, ότι κάποια μέρα κάτω στην Αλαμπάμα, με τους ρατσιστές της, με τον κυβερνήτη που απ’ τα χείλη του στάζουν λόγια αντίδρασης και μηδενισμού*, ναι ακριβώς εκεί, στην Αλαμπάμα, θα έρθει η μέρα που τα μαύρα αγοράκια και κοριτσάκια θα μπορούν να δώσουν το χέρι στα λευκά αγοράκια και κοριτσάκια σαν αδέρφια. Έχω ένα όνειρο σήμερα! […] ανακτήθηκε 15 Μαρτίου Σχολιάστε το απόσπασμα του λόγου του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ. 76.Για ποιο λόγο ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ λέει πως ονειρεύεται τα παιδιά του να ζουν σε ένα έθνος όπου θα κρίνονται από την ποιότητα του χαρακτήρα τους; Τι συνέβαινε ως τότε; 77.Έχει έρθει η μέρα που ονειρεύτηκε ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ; 35 ΠΗΓΗ 13γ ΓΛΩΣΣΑΡΙ Μηδενισμός: εδώ η απόρριψη κάθε ηθικής αξίας Ο λόγος του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στην Πορεία της Ουάσινγκτον

36 ανακτήθηκε Παρατηρήστε την εικόνα της πηγής 14 α. Μπορείτε να αναγνωρίσετε κάποιο πρόσωπο με το οποίο έχουμε ασχοληθεί; 79.Κάντε υποθέσεις σχετικά με τις αντιδράσεις των μαύρων της Αμερικής και των λευκών του νότου μετά την υπογραφή του Νομοσχεδίου; 36 ΠΗΓΗ 14α Ο πρόεδρος της Αμερικής Λίντον Τζόνσον ενώ υπογράφει το Νομοσχέδιο Τον Ιούλιο του 1964 ο πρόεδρος της Αμερικής Λίντον Τζόνσον υπέγραψε το Νομοσχέδιο για τα κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα. Με το Νομοσχέδιο αυτό οι διακρίσεις των ανθρώπων με βάση το χρώμα τους έγιναν παράνομες. ΠΗΓΗ 14β

37 Civil Rights Act of 1964 All persons shall be entitled to the full and equal enjoyment of the goods, services, facilities, and privileges, advantages, and accommodations of any place of public accommodation, as defined in this section, without discrimination or segregation on the ground of race, color, religion, or national origin. (b) Each of the following establishments which serves the public is a place of public accommodation within the meaning of this title if its operations affect commerce, or if discrimination or segregation by it is supported by State action: (1) any inn, hotel, motel, or other establishment which provides lodging to transient guests, other than an establishment located within a building which contains not more than five rooms for rent or hire and which is actually occupied by the proprietor of such establishment as his residence; (2) any restaurant, cafeteria, lunchroom, lunch counter, soda fountain, or other facility principally engaged in selling food for consumption on the premises, including, but not limited to, any such facility located on the premises of any retail establishment; or any gasoline station; (3) any motion picture house, theater, concert hall, sports arena, stadium or other place of exhibition or entertainment; […] ανακτήθηκε: http://www.ourdocuments.gov/doc.php?flash=old&doc=97&page=transcript Το Νομοσχέδιο για τα κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα του 1964 Όλα τα άτομα δικαιούνται πλήρη και ίση δυνατότητα απόλαυσης των αγαθών, υπηρεσιών, εγκαταστάσεων και προνομίων, πλεονεκτημάτων και διαμονών οποιουδήποτε δημοσίου χώρου, όπως καθορίζονται εδώ, χωρίς διάκριση και προκατάληψη βασισμένη σε φυλή, χρώμα, θρησκεία ή εθνική προέλευση. Κάθε μία από τις παρακάτω εγκαταστάσεις που εξυπηρετεί το λαό είναι μέρος δημόσιας διαμονής: (1) Κάθε ξενοδοχείο, πανδοχείο ή μοτέλ, ή οποιαδήποτε άλλη εγκατάσταση η οποία παρέχει κατάλυμα σε επισκέπτες, εκτός από εγκατάσταση η οποία βρίσκεται μέσα σε ένα κτίριο το οποίο δεν περιέχει περισσότερα από πέντε ενοικιαζόμενα δωμάτια και και το οποίο στην πραγματικότητα κατοικείται από τον ιδιοκτήτη του οικήματος. (2) Κάθε εστιατόριο, καφετέρια, αίθουσα γεύματος, αναψυκτήριο ή άλλη εγκατάσταση για την πώληση τροφής και κατανάλωσης στον ίδιο χώρο, περιλαμβανομένων και εγκαταστάσεων λιανικής πωλήσεως ή πρατηρίων καυσίμων (3) Κάθε κινηματογραφική αίθουσα, θέατρο, χώρος συναυλιών και σπορ, στάδια ή χώροι εκθέσεων ή διασκέδασης […} 37 ΠΗΓΗ 14γ

38 38 80.Ποιο είναι κατά την άποψη σας, το σημαντικότερο σημείο του Νομοσχεδίου για τα Κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα; 81.Ποια είναι τα δικαιώματα που καταπατώνται στις μέρες μας και τι πιστεύετε ότι πρέπει να γίνεται σε αυτή την περίπτωση; Παρατηρήστε σχετικά θέματα στην τηλεόραση, σε εφημερίδες, αφίσες στο δρόμο κλπ. 82.Μπορείτε να σκεφτείτε και άλλους τρόπους εκτός από αυτούς που αναφέραμε, διεκδίκησης των δικαιωμάτων; 83.Τι συμβαίνει σήμερα με τους μαύρους της Αμερικής; Αναφέρετε κάποια πρόσωπα που σας είναι γνωστά.

39 39 ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΜΠΕΔΩΣΗΣ 9 του Λιτλ Ροκ Μποϋκοτάζ των λεωφορείων Freedom Rides 84.Καταγράψτε τις λέξεις- κλειδιά, ημερομηνίες και ονόματα ατόμων που σχετίζονται με τα παρακάτω:

40 40 Sit- ins Νομοσχέδιο για τα Κοινωνικοπολιτικά δικαιώματα Πορεία την Ουάσινγκτον

41 41

42 42 86.Γράψτε ένα θεατρικό έργο βασισμένο στα σημαντικότερα γεγονότα του κινήματος των μαύρων της Αμερικής. Μοιράστε τους ρόλους, δημιουργήστε και δακτυλογραφήστε τους διαλόγους και παρουσιάστε το στην τάξη στο τέλος της σχολικής περιόδου. Ζητήστε τη βοήθεια δασκάλων, γονέων και φίλων. Χρησιμοποιήστε πληροφορίες και υλικό από τις πηγές αλλά και πρόσθετα ότι προκύψει από την προσωπική σας έρευνα σχετικά με το γεγονός που έχετε αναλάβει να δραματοποιήσετε.

43 43 ΣτόχοιΠηγέςΔραστηριότητεςΑξιολόγηση Δηλωτικοί.1 2 α +2βσελ.9, 3σελ.10, 6ασελ.17,7 α +7βσελ.19, 9ασελ.25, 11 α +11βσελ.29, 11γσελ.30, 12 α +12βσελ.32, 12γ+12δσελ.33 Ασκήσεις εμπέδωσης σελ ,8,20,25,45,47,58,59,67, 71,84,85,86. Δηλωτικοί.2 2 α +2βσελ.9, 3σελ.10, 6ασελ.17, 7 α +7βσελ.19, 7δσελ.21, 9ασελ.25, 9βσελ.26, 11 α +11βσελ.29, 11γσελ.30, 12γ+12δσελ.33 13γσελ.35, Ασκήσεις εμπέδωσης σελ ,8,20,25,32,45,47,50,58, 59,71,75,84,85,86.

44 44 ΣτόχοιΠηγέςΔραστηριότητεςΑξιολόγηση Μεθοδολογικοί.1 1 α σελ.7,1βσελ.8, 2 α +2βσελ.9,3σελ.10, 5ασελ.13,5βσελ.14, 5γσελ.15, 6ασελ.17, 6β+6γσελ. 18, 7 α +7βσελ.19, 7γσελ.20,7εσελ.22, 8ασελ.23,8βσελ.24, 9ασελ.25,9βσελ.26, 10 α +10βσελ.27, 10γ+ 10δσελ.28, 11γσελ.30, 11δσελ.31, 12 α +12βσελ.32, 12γ+12δσελ.33, 13 α +13βσελ.34, 13γσελ.35, 14 α +14βσελ.36, 14γσελ.37. 1,2,3,4,5,7,8,13,14,15,16,1 7,20,21,22,25,26,30,33,36, 38,40,41,42,43,44,46,47,48 49,53,54,59,60,63,66,69,72 73,75,77,79,80,82,83. Μεθοδολογικοί.2 1 α σελ.7,2 α +2β σελ.9, 5γσελ.15, 6β+6γσελ. 18, 7 α +7βσελ.19, 7γσελ.20, 7δσελ.21, 8ασελ.23, 9ασελ.25, 10 α +10βσελ.27, 11 α +11βσελ.29, 11γσελ.30, 12γ+12δσελ.33, 13 α +13βσελ..34, 14 α +14βσελ.36. 1,2,3,7,16,22,26,28,31,36,4 0,41,42,43,44,46,47,52,57, 59,61,69,72,78.

45 45 ΣτόχοιΠηγέςΔραστηριότητεςΑξιολόγηση Μεθοδολογικοί.3 1 α σελ7,1βσελ.8, 3σελ.10, 7γσελ.20, 8ασελ.23, 10γ+ 10δσελ.28, 11 α +11βσελ.29, 13 α +13βσελ.34. 4,5,6,9,29,35,37,55,56,72. Μεθοδολογικοί.4 1 α σελ7, 2 α +2βσελ9, 4 α +4βσελ.11, 4γ+4δσελ.12, 6ασελ.17, 6β+6γσελ. 18, 8ασελ.23, 8βσελ.24, 9ασελ.25, 10γ+10δσελ28, 11γσελ.30, 11δσελ.31, 12 α +12βσελ.32, 13 α +13βσελ.34, 14γσελ.37, Ασκήσεις εμπέδωσης σελ.42. 2,3,7,10,11,19,21,22,37,39 47,54,62,64,66,73,74,81, 86.

46 46 ΣτόχοιΠηγέςΔραστηριότητεςΑξιολόγηση Εννοιολογικοί.1 2 α +2βσελ.9, 3 σελ.10, 4 α +4βσελ.11, 4γ+4δσελ.12, 5δ+5ε σελ.16, 6ασελ.17, 7εσελ.22, 9βσελ.26, 11 α +11βσελ.29, 13γσελ.35, Ασκήσεις εμπέδωσης σελ.42. 7,8,10,12,18,20,34,51,57, 75,86. Καλλιέργειας στάσεων και αντιλήψεων.1 6ασελ.17, 6β+6γσελ.18, 7 α +7βσελ.19, 7δσελ.21, 9βσελ.26, 11δσελ.31, 12 α +12βσελ.32, 12γ+12δσελ.33, 13γσελ.35, Ασκήσεις εμπέδωσης σελ ,23,24,27,32,51,65,68, 70,76,86. Καλλιέργειας στάσεων και αντιλήψεων.2 7 α +7βσελ.19, 7δσελ.21, 9βσελ.26, 11δσελ.31, 12γ+12δσελ.33, 13γσελ.35, 14γσελ.37, Ασκήσεις εμπέδωσης σελ ,32,51,64,65,70,76,81, 86.


Κατέβασμα ppt "Το κίνημα των μαύρων πληθυσμών της Αμερικής Καλλιόπη Τριανταφύλλου Εξάμηνο: Η Α.Ε.Μ.: 7270 Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6980971799 Ξυλογραφία του Frank Cieciorka."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google