Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο - 11.1 Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο - 11.1 Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

2 Κόμβοι και Σύνδεσμοι Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

3 Γραμμική και μη γραμμική πρόσβαση στην πληροφορία Πρόσβαση στην πληροφορία  Γραμμική : Πρόσβαση στην πληροφορία με προκαθορισμένη σειρά  Μη γραμμική : Οργάνωση της πληροφορίας σε αυτοτελείς ενότητες, ώστε καθεμία να μπορεί να προσπελαστεί ανεξάρτητα από τις άλλες (Theodor Nelson 1965).  Μετάβαση από μια ενότητα στην άλλη χωρίς να χρειάζεται να διατρέξει ενδιάμεσα άλλο κείμενο  Επίσκεψη μιας ενότητας από πολλά σημεία διαφορετικών ενοτήτων Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

4 Κόμβοι και σύνδεσμοι Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα  Κόμβοι (nodes): Αυτοτελείς ενότητες που απαρτίζουν τη μη γραμμικά διαρθρωμένη ύλη ενός θέματος.  Σύνδεσμος (link): Δομή που δίνει τη δυνατότητα άμεσης μετάβασης από ένα σημείο ενός κόμβου σε ένα άλλο σημείο του ίδιου ή άλλου κόμβου. Από κόβμο αφετηρίας (source) σε προορισμό (destination) Source Κόμβος αφετηρίας Destination Προορισμός

5 Κόμβοι και σύνδεσμοι Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα Είδη διασυνδέσεων Από σημείο σε σημείο Από σημείο σε κόμβο Από κόμβο σε σημείο Από κόμβο σε κόμβο

6 Ο σηματοδότης ενός συνδέσμου ονομάζεται άκγυρα και μπορεί να είναι :  Κείμενο που έχει διαφορετική διαμόρφωση ( χρώμα ή πλαίσιο κ. α.)  Εικονίδιο ή σύμβολο  Εικόνα Σε γραφικό περιβάλλον όταν ο δείκτης του ποντικιού βρεθεί στην περιοχή του συνδέσμου αλλάζει μορφή. Κόμβοι και Σύνδεσμοι Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

7 Υπερκείμενα και Υπερμέσα Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

8 Υπερκείμενα Χαρακτηριστικά υπερκειμένων  Κάθε κόμβος αποτελείται από πληροφορίες σε μορφή κειμένου  Η πρόσβαση στον κόμβο πραγματοποιείται μέσω συνδέσμων  Κάθε χρήστης μπορεί να ακολουθήσει τη δική του διαδρομήγια να φτάσει σε έναν κόμβο Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

9 Υπερμέσα Οι κόμβοι εμπλουτίστηκαν με εικόνα, ήχο, γραφικά, βίντεο κ. α., οπότε προέκυψε μια νεά δομή που χαρακτηρίζεται με τον όρο υπερμέσα (hypermedia). Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

10 Δομή Εφαρμογής Υπερμέσων Μία εφαρμογή υπερμέσων αποτελείται από 3 επίπεδα :  Επίπεδο επικοινωνίας με το χρήστη - διεπαφή χρήστη (user interface).  Επίπεδο των συνδέσμων – Καθορισμός των σχέσεων μεταξύ των κόμβων.  Επίπεδο αποθήκευσης – Ασχολείται με την αποθήκευση της πληροφορίας και την οργάνωση σε κόμβους. Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

11 Πλοήγηση σε εφαμογή υπερμέσων Η περιήγηση μεταξύ των κόμβων συνηθίζεται να αποκαλέιται πλοήγηση (navigation).  Πλοήσηση από κόβμο σε κόμβο.  Αναζήτηση με λέξεις – κλειδιά (Key words). Λειτουργική είναι μια εφαρμογή που παρέχει :  Βοήθεια στην πλοήγηση  Ποικιλία διαδρομών  Ελευθερία στην επιλογή πλοήγησης  Πίνακα περιεχομένων  ευρετήριο Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

12 Εφαρμογές πολυμέσων Εφαρμογές στις οποίες γίνεται ενσωμάτωση διαφορετικών μορφών πληροφορίας σε ψηφιακή μορφή, που μπορεί να αποθηκευτεί, να μεταδοθεί και να υποστεί επεξεργασία. Οι εφαρμογές πολυμέσων δημιουργούναι από συστήματα πολυμέσων. Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

13 Διαλογικές εφαρμογές πολυμέσων Εφαρμογές όπου υπάρχει η δυνατότητα ανάδρασης (feedback) εκ μέρους του χρήστη. Επιτρέπεται η παρέμβαση του χρήστη για την αλλαγή πορείας στην εξέλιξη της παρουσίασης της εφαρμογής. Διαλογικά ή αλληλειδραστικά πολυμέσα (interactive multimedia): Επιτρέπουν την αμφίδρομη επικοινωνία ανθρώπου υπολογιστή και η ύλη τους ( κείμενο, εικόνα κ. α.) είναι οργανωμένη συνήθως σε δενδροειδή δομή. Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

14 Διαλογικά ή αλληλεπιδραστικά πολυμέσα Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα Δομή αλληλεπδιδρ αστικής εφαρμογής

15 Αξιοποίηση πολυμέσων Χρήση πολυμέσων σε τομείς όπως :  Στην ψυχαγωγία, με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια κ. α.  Στις επιχειρήσεις, για πωλήσεις, επιμορφώσεις κ. α.  Σε οργανισμούς κοινής ωφέλειας όπως αεροδρόμια, λιμάνια, μουσεία κ. α.  Στην εκπαίδευση, εκπαιδευτικές εφαρμογές, ηλεκτρονικές εγκυκλοπαίδειες, προσομοιώσεις, λεξικά κ. α. Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα

16 Συμπίεση Στις εφαρμογές πολυμέσων τα ψηφιακά στοιχεία ( εικόνες, ήχοι κ. α.) καταλαμβάνουν μεγάλο όγκο, δημιουργώντας προβλήματα στην αποθήκευση και τη διαχείριση τους. Η διαδικασία με την οποία περιορίζεται, με τη χρήση ειδικών αλγορίθμων, το μέγεθος ενός αρχείου καλείται συμπίεση (compression). Λόγος συμπίεσης = όγκος αρχικών δεδομένων / όγκο συμπιεσμένων δεδομένων. Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα


Κατέβασμα ppt "ΠΟΛΥΜΕΣΑ Κεφάλαιο 11 ο - 11.1 Βασικές Έννοιες Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google