Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφάλαιο 3 Εισαγωγή στον Πληθωρισμό και Ανεργία. Διάφοροι τρόποι μέτρησης του Πληθωρισμού Θεωρητικά υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τρόποι που η κυβέρνηση.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφάλαιο 3 Εισαγωγή στον Πληθωρισμό και Ανεργία. Διάφοροι τρόποι μέτρησης του Πληθωρισμού Θεωρητικά υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τρόποι που η κυβέρνηση."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κεφάλαιο 3 Εισαγωγή στον Πληθωρισμό και Ανεργία

2 Διάφοροι τρόποι μέτρησης του Πληθωρισμού Θεωρητικά υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τρόποι που η κυβέρνηση μετρά τον πληθωρισμό. Σταθερή βαρύτητα (Fixed Weight Deflators): Δείκτης τιμώ καταναλωτή (CPI) και παραγωγού (PPI). Implicit deflator: Εκτιμάται έμμεσα ως ονομαστικό/πραγματικό ΑΕΠ current/constant GDP. Αλυσιδωτός Αποπληθωριστής: Παρόμοιο με το πιο πάνω, αλλά η περίοδος βάσης αλλάζει κάθε χρόνο.

3 Fixed Weight Deflators Η μέθοδος που χρησιμοποιείται για πολλά χρόνια. Εντούτοις, η μέθοδος αυτή υπερεκτιμά τον πληθωρισμό. Αν η τιμή του Α ανεβεί και του Β πέσει, οι καταναλωτές θα αγοράσουν λιγότερο Α και περισσότερο Β. Έτσι ο πραγματικός δείκτης τιμών θα ανεβεί λιγότερο από ότι θα δείξει ο fixed-weight indicator. Επίσης υπερεκτιμά τον πληθωρισμό αν οι καταναλωτές αγοράζουν περισσότερο από discount stores. Επίσης αποτυγχάνει να εισαγάγει έγκαιρα νέα προϊόντα και γενικά δεν ενσωματώνει τις ποιοτικές αλλαγές.

4 Προβλήματα Υπερεκτίμησης Πληθωρισμού Τα επιτόκια είναι ψηλότερα από ότι θα έπρεπε να είναι. Οι πληρωμές στις κοινωνικές ασφαλίσεις ανεβαίνουν γρηγορότερα, προκαλώντας μεγάλα ελλείμματα ή ψηλότερους φόρους.

5 Implicit Deflators Χρησιμοποιούν ουσιαστικά τη βαρύτητα (weights) που ισχύει την τρέχον περίοδο, έτσι μια στροφή σε αγαθό ή υπηρεσία χαμηλότερης τιμής οδηγεί σε μικρότερη αύξηση του δείκτη σε σχέση με το fixed-weight index. Δουλεύει καλά για την προ-computer εποχή. Οι τιμές των Computer πέφτει περίπου 15% το χρόνο, σύμφωνα με τις κυβερνητικές στατιστικές. Έτσι με την πάροδο των χρόνων, ακόμα και αν το ποσό που δαπανάται στα computers δεν άλλαξε, το σταθερό ποσό σε χρήματα θα αυξηθεί απότομα και θα επικρατήσει στο δείκτη. Ως αποτέλεσμα ο implicit deflator θα υποεκτιμήσει τον πραγματικό πληθωρισμό.

6 Chained Deflators Για αυτό το λόγο, η Στατιστική Υπηρεσία, εισήγαγε το θεσμό του chained deflator. Η τρέχον βαρύτητα (weights) εξακολουθεί να χρησιμοποιείται, αλλά το έτος βάσης αλλάζει κάθε χρόνο, έτσι η παρατεταμένη στρέβλωση από τα προηγούμενα χρόνια μηδενίζεται. Θεωρητικά το καλύτερο μέτρο μέτρησης του πληθωρισμού είναι σε όρους των components του GDP. Έχει όμως πολλές δυσκολίες στη συλλογή δεδομένων.

7 Μπορεί ο Πληθωρισμός να υποεκτιμηθεί; Ναι, αν υπολογίζονται έξοδα μικρότερα από ότι στην πραγματικότητα είναι.

8 Τι διαφορά έχει για τους business managers; Αν υποεκτιμηθεί ο πληθωρισμό, τα κέρδη από τα επιτόκια και τις αυξήσεις μισθών θα είναι χαμηλότερα. Εντούτοις μπορεί η επιχείρηση σας να πληρώνει περισσότερα για διάφορα αγαθά και υπηρεσίες από ότι δηλώνεται στο δείκτη πληθωρισμού. Για αυτό το λόγο διάφοροι δείκτες πληθωρισμού μπορεί να μην είναι κατάλληλοι ως βάση αξιολόγησης του κόστους της εταιρείας.

9 Ανεργία: Ορισμός Μπορεί να είναι απλός: Αυτός που θέλει να δουλέψει αλλά δεν μπορεί να βρει δουλειά. Αλλά τι γίνεται με έναν κάτοχο MBA που δε μπορεί να βρει δουλειά ως αναλυτής αλλά βρίσκει δουλειά ως γκαρσόνι και την απορρίπτει. Είναι αυτό το άτομο άνεργος; Ή τι γίνεται με τα άτομα εντός πόλεων που απορρίπτουν δουλειές στην επαρχία επειδή δεν έχουν αυτοκίνητο να πάνε στις δουλειές; Ή με τα άτομα που σταματούν να κοιτάζουν για δουλειά αλλά θα ήταν πρόθυμοι να εργαστούν αν υπήρχαν διαθέσιμες θέσεις εργασίας;

10 Μέτρα Μέτρησης Ανεργίας Για να τακτοποιηθούν τα πιο πάνω προβλήματα, αναπτύχθηκαν δύο μέθοδοι για κατηγοριοποίηση της ανεργίας. Η πρώτη είναι θεωρητική, γνωστή ως «τύποι ανεργίας». Η δεύτερη είναι εμπειρική, γνωστή ως «Βαθμοί ανεργίας».

11 Τύποι ανεργίας Εποχική Τριβής Κυκλική Δομική

12 Βαθμοί ανεργίας Μακράς διάρκειας Απολύσεις Επίσημο ποσοστό Αλλά είδη

13 Ασυμφωνία μεταξύ Εργασίας και Ανεργίας Μακροπρόθεσμα, το εργατικό δυναμικό μεγαλώνει περίπου κατά 100,000 το μήνα. Λαμβάνοντας αυτό υπόψη, κάποιος θα περίμενε ότι η αλλαγή στην ανεργία θα ήταν ίση με την αλλαγή στην εργασία με αντίθετο πρόσημο συν 100,000. Βραχυπρόθεσμα, οι δύο σειρές δεν έχουν ψηλή συσχέτιση. Η ανεργία μαζεύεται από έρευνες που γίνονται στα νοικοκυριά. Η εργασία από έρευνες στα payroll.

14 Διάφορες Μετρήσεις Συνθηκών Εργασίας Ώρες εργασίας ανά βδομάδα (leading indicator) Εργασία (coincident indicator) % Ανεργίας (lagging indicator)

15 Διάρκεια Ανεργίας Αν κάποιος είναι άνεργος για μια βδομάδα είναι λιγότερο σοβαρό από ότι αν είναι άνεργος για ένα χρόνο. Έτσι η μέση διάρκεια ανεργίας είναι εξίσου σημαντικός δείκτης για τις συνθήκες εργασίας που επικρατούν στην αγορά. Τα τελευταία χρόνια η διάρκεια ανεργίας αυξήθηκε γρηγορότερα από ότι η ανεργία. Αν γίνεις άνεργος, χρειάζεται περισσότερο χρόνο να βρεις δουλειά.

16 Ερμηνεύοντας τις Στατιστικές αγοράς εργασίας. Μηνιαίες αλλαγές τόσο στην εργασία όσο και στην ανεργία έχουν μέσα τους πολλούς τυχαίους παράγοντες και εποχικές διορθώσεις. Γενικά, η τάση σε οποιαδήποτε κατεύθυνση δεν είναι ορατή προτού περάσουν 3 μήνες. Το % ανεργίας είναι ευαίσθητος δείκτες (σε πολιτικούς όρους) αλλά ουσιαστικά περιέχει πολύ λίγες χρήσιμες πληροφορίες επειδή αποτελεί (lagging indicator)

17 Η έννοια της πλήρης απασχόλησης Γενικά ορίζεται (τουλάχιστον θεωρητικά) ως τον αριθμό των ατόμων που κοιτάζουν για δουλειά να είναι ίσο με τις θέσεις εργασίας. Αυτό το ποσοστό αλλάζει από χρόνο σε χρόνο. Στις ΗΠΑ κυμαίνεται από 3 ½% σε 6%. Η πλήρης απασχόληση εξαρτάται από δημογραφικούς παράγοντες και το μακροχρόνιο % ανάπτυξης. Γρηγορότερη ανάπτυξη (growth) δημιουργεί περισσότερες ευκαιρίες εργασίας.

18 Διάφορα Είδη Δεδομένων Index of Leading Indicators Index of Coincident Indicators Seasonally Adjusted Data Preliminary and Revised Data


Κατέβασμα ppt "Κεφάλαιο 3 Εισαγωγή στον Πληθωρισμό και Ανεργία. Διάφοροι τρόποι μέτρησης του Πληθωρισμού Θεωρητικά υπάρχουν τρείς διαφορετικοί τρόποι που η κυβέρνηση."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google