Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΜΕ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε..  Τίτλος: «Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό του»  Δημιουργοί: Ευαγγελία Κανάλη, φιλόλογος στο Γυμνάσιο Μηλιάς Σταματοπούλου Πολυτίμη,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΜΕ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε..  Τίτλος: «Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό του»  Δημιουργοί: Ευαγγελία Κανάλη, φιλόλογος στο Γυμνάσιο Μηλιάς Σταματοπούλου Πολυτίμη,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΜΕ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε.

2  Τίτλος: «Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό του»  Δημιουργοί: Ευαγγελία Κανάλη, φιλόλογος στο Γυμνάσιο Μηλιάς Σταματοπούλου Πολυτίμη, φιλόλογος στο 4 ο Γυμνάσιο Κατερίνης  Γνωστικό αντικείμενο: Νεοελληνική γλώσσα Α΄ Γυμνασίου –Τοπική Ιστορία Γ΄ Γυμνασίου – Πληροφορική  Διδακτική ενότητα : 10 η ενότητα: Α εισαγωγικά κείμενα / Δ χρήση λεξικών / Ε δραστηριότητες παραγωγής λόγου / Διαθεματική εργασία  Προβλεπόμενος χρόνος διδασκαλίας: 4 διδακτικές ώρες (2 δίωρα)  Ομάδες εργασίας: 10 (των 3 μαθητών η κάθε μία)  Εργαλεία: Διαδίκτυο, Ms Word, Ms Powerpoint, συνεργατικό site (Blog της φιλολόγου)

3  Να ασκηθούν οι μαθητές στην ομαδoσυνεργατική μέθοδο  Να ανακαλύψουν γνώσεις  Να αξιοποιήσουν πηγές  Να κινητοποιήσουν δημιουργικά τη σκέψη τους  Να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα  Να καλλιεργήσουν δεξιότητες στη συμπαραγωγή κειμένων

4 Θεματικός άξονας αυτού του σεναρίου είναι η γνωριμία του μαθητή με τον τόπο του και τον πολιτισμό του. Ο σκοπός είναι οι μαθητές να σκύψουν με ενδιαφέρον πάνω στον τόπο τους, να ψάξουν και να βρουν στοιχεία που θα τους κάνουν να τον γνωρίσουν καλύτερα και να προβληματιστούν γύρω από τα εξής θέματα: ποια στοιχεία συνιστούν τον πολιτισμό ενός τόπου (η αρχιτεκτονική του, η μουσική, ο χορός, τα ήθη και τα έθιμα, οι παραδόσεις, η νοοτροπία των κατοίκων του, τα επαγγέλματα κ.α.).

5  Να αποκτήσουν την ικανότητα οι μαθητές να πλοηγούνται στο διαδίκτυο και να συλλέγουν υλικό για τις εργασίες τους  Να εξοικειωθούν με τη χρήση ηλεκτρονικών λεξικών  Να κατακτήσουν την ικανότητα παραγωγής συνεχούς γραπτού λόγου στον επεξεργαστή κειμένου  Να ασκηθούν στη χρήση λογισμικού παρουσιάσεων  Να παράγουν πολυτροπικά κείμενα  Να αναρτούν τα αποτελέσματα των εργασιών τους σε blog

6  Οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου με το υπάρχον διδακτικό σενάριο θα κληθούν να ανακαλύψουν (ανακαλυπτική μέθοδος γνώσεων) μέσα από την έρευνα στο διαδίκτυο τον τόπο τους και τον πολιτισμό του, συγκεκριμένα την πρωτεύουσα του Νομού Πιερίας, την Κατερίνη. Αυτή η δραστηριότητα έχει ως στόχο να συνεργαστούν οι μαθητές στη συλλογή υλικού, στην οργάνωσή του, στην παραγωγή γραπτού λόγου και κυρίως στην παρουσίαση αυτού του υλικού στο άμεσο και ευρύτερο σχολικό και κοινωνικό περιβάλλον.  Οι μαθητές το πρώτο δίωρο χωρισμένοι σε 10 ομάδες των 3 παιδιών θα μεταβούν στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου και εκεί θα βρουν τα φύλλα εργασίας τους στο blog της φιλολόγου. Αφού πλοηγηθούν στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις που τους υποδεικνύονται μετά πρέπει να τα συμπληρώσουν. Στη συνέχεια στο δεύτερο δίωρο οι μαθητές πρέπει να ενημερωθούν για τα αποτελέσματα της εργασίας όλων των ομάδων και να συμπληρώσουν ένα ενιαίο φύλλο εργασίας που θα το ανεβάσουν στο blog.  Το τελικό προϊόν αυτής της συνεργασίας θα το ανεβάσουν στο διαδίκτυο και θα εκδοθεί από την Αντιδημαρχία Πολιτισμού Κατερίνης με τη συγχρηματοδότηση της Νομαρχίας Πιερίας και θα διανεμηθεί σε τουριστικές εκθέσεις που παίρνουν μέρος, για να γνωρίσουν Έλληνες και ξένοι την Κατερίνη μέσα από τα «μάτια» των μαθητών.

7  Μια ώρα έρευνα στο διαδίκτυο και συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων.  Μια ώρα γραφή κειμένων μέσω Ms Word και παρουσίαση αποτελεσμάτων μέσω Ms Powerpoint.  Μια ώρα συμπαρουσίαση των εργασιών όλων των ομάδων και ενημέρωση των μαθητών.  Η τελευταία ώρα θα διατεθεί για τη δημιουργία ενός ενιαίου κειμένου με τις αντίστοιχες φωτογραφίες το οποίο θα αναρτηθεί στο blog, στην ιστοσελίδα του σχολείου και θα σταλεί μαζί με μια επιστολή- πρόσκληση με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στα s των άλλων γυμνασίων της χώρας. Η πρόσκληση θα έχει τον τίτλο «Γνωρίστε τον τόπο μας, την Κατερίνη».

8  Το σενάριο θα εφαρμοστεί σε τμήμα της Α΄ Γυμνασίου του 4 ου Γυμνασίου Κατερίνης, το οποίο αποτελείται από 30 μαθητές.  Στην αρχή στο πρώτο δίωρο θα τους χωρίσουμε σε 10 ομάδες των 3 μαθητών με τέτοιο τρόπο, ώστε τουλάχιστον ένας εξ αυτών να γνωρίζει τα προγράμματα Ms Word και Ms Powerpoint.  Στη συνέχεια θα μεταβούμε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου και θα τους δώσουμε οδηγίες και θα τους λύσουμε απορίες για τα ηλεκτρονικά μέσα που θα χρησιμοποιήσουν.  Έπειτα η κάθε ομάδα θα μπει στο blog των φιλολόγων και θα πρέπει να δουλέψει πάνω στο δικό της φύλλο εργασίας.  Καταρχάς και οι 10 ομάδες έχουν κοινή εργασία να μάθουν να αναζητούν λέξεις στην Πύλη για την Ελληνική γλώσσα και συγκεκριμένα τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός».  Έπειτα θα επισκεφθεί η κάθε ομάδα τις δικές της ιστοσελίδες, για να μπορέσει να απαντήσει στις δικές της ερωτήσεις.

9  Η πρώτη ομάδα θα ασχοληθεί με το όνομα και την ιστορία της Κατερίνης.  Η δεύτερη με το γεγονός ότι είναι διοικητικό κέντρο και πρωτεύουσα Νομού.  Η τρίτη θα μελετήσει τις οικονομικές δραστηριότητες των κατοίκων.  Η τέταρτη τις εορταστικές εκδηλώσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.  Η πέμπτη ομάδα θα προσπαθήσει να γνωρίσει τον πολιτισμό αυτού του τόπου.  Η έκτη τον τουρισμό.  Η έβδομη θα συλλέξει συνταγές από την τοπική κουζίνα.  Η όγδοη θα ασχοληθεί με τις δυνατότητες της περιοχής για αθλητικές δραστηριότητες.  Η ένατη θα ασχοληθεί με το φυσικό περιβάλλον.  Η δέκατη τι αξίζει να επισκεφθεί κανείς στην Κατερίνη.  Έτσι τελειώνει το πρώτο δίωρο με τα παιδιά να έχουν γράψει τις απαντήσεις τους με Ms Word, να τις έχουν έτοιμες για παρουσίαση στην ολομέλεια με Ms powerpoint και να τις ανεβάσουν στο blog.

10  Στη συνέχεια στο επόμενο δίωρο: 1. Γίνεται προβολή και παρουσίαση του συνόλου της ομαδικής εργασίας στην ολομέλεια. 2. Οι μαθητές απαντούν σε κοινό φύλλο εργασίας. 3. Ανεβάζουν τη δουλειά τους στο site του σχολείου. 4. Την αναρτούν στο facebook σε ομάδα «Αγαπώ την Κατερίνη» 5. Την στέλνουν με σε μαθητές άλλων σχολείων προσκαλώντας τους να επισκεφθούν και να γνωρίσουν την Κατερίνη. 6. Τέλος την προσφέρουν στο Δήμο Κατερίνης, για να εκδοθεί διαφημιστικό φυλλάδιο.

11 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ  Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».  Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη;  Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε αυτή που ταιριάζει από όσες διαβάσατε στο λεξικό.

12 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης και της Πιερικής Αναπτυξιακής ΑΕ και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Από πού προέρχεται η ονομασία της πόλης «Κατερίνη»;  Πότε ιδρύθηκε;  Ποιος ο ρόλος της πόλης στην εποχή της Τουρκοκρατίας;  Πότε απελευθερώθηκε από τους Τούρκους;  Ποια η εξέλιξή της από την απελευθέρωσή της ως σήμερα;

13 ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΥ  Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».  Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη;  Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό.

14 ΔΙΟΙΚΗΣΗ – ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΝΟΜΟΥ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής ΑΕ και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Τι γνωρίζετε για την Κατερίνη ως πρωτεύουσα του Νομού Πιερίας;  Ποιος ο συνολικός πληθυσμός του Δήμου Κατερίνης μετά την τελευταία απογραφή του 2001;  Ποια η γεωγραφική της θέση και με ποιους Νομούς συνορεύει;  Να επισυνάψετε φωτογραφικό υλικό από την πόλη της Κατερίνης.

15 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ  Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».www.greek-language.grwww.greek-language.gr  Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη;  Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό.

16 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Τι γνωρίζετε για την ενασχόληση των κατοίκων με τις παρακάτω οικονομικές δραστηριότητες: 1. Γεωργία 2. Κτηνοτροφία 3. Αλιεία 4. Βιοτεχνία 5. Τουρισμός 6. Εμπόριο 7. Μεταφορές 8. Υπηρεσίες  Να επισυνάψετε αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό όπου υπάρχει

17 ΓΙΟΡΤΕΣ – ΕΘΙΜΑ  Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».  Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη;  Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό.

18 ΓΙΟΡΤΕΣ – ΕΘΙΜΑ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Δήμου Κατερίνης και της Πιερικής Αναπτυξιακής ΑΕ και της Νομαρχίας και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Ποιος είναι ο πολιούχος Άγιος της πόλης και πότε και πώς γιορτάζεται;  Ποιες γιορτές εθνικές, θρησκευτικές ή άλλες εκδηλώσεις γίνονται την Άνοιξη;  Ποιες γίνονται το Καλοκαίρι;  Ποιες γίνονται το Φθινόπωρο και ποιες κατά τη διάρκεια του Χειμώνα;  Τι γνωρίζετε για τα «Αικατερίνια»;  Να επισυνάψετε αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό.

19 ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».www.greek-language.grwww.greek-language.gr  Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη;  Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό.

20 ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής AE και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Τι γνωρίζετε για το πνευματικό κέντρο της πόλης και τη Δημοτική βιβλιοθήκη;  Τι γνωρίζετε για το τμήμα logistics του ΤΕΙ Θεσ/νίκης που λειτουργεί στη Κατερίνη;  Αν υπάρχουν ωδεία δημοτικά και ιδιωτικά, τι γνωρίζετε για αυτά;  Πώς καλύπτονται οι ανάγκες των Κατερινιωτών για κινηματογράφο και θέατρο;  Υπάρχουν αίθουσες Τέχνης;  Τι γνωρίζετε για το περίφημο Φεστιβάλ Ολύμπου;  Τι γνωρίζετε για το Διεθνές Φολκλορικό Φεστιβάλ;  Υπάρχουν πολλοί πολιτιστικοί σύλλογοι στην πόλη και ποιος ο ρόλος τους στα πολιτιστικά δρώμενα;  Να επισυνάψετε αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό.

21 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ  Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».www.greek-language.grwww.greek-language.gr  Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη;  Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό.

22 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής AE και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Πώς θα επισκεφθεί κάποιος την πόλη της Κατερίνης, με τι μεταφορικό μέσο;  Τι γνωρίζετε για τη διάσημη «χρυσή άμμο» της Ολυμπιακής Ακτής, γνωστής και ως Κατερινόσκαλας;  Τι ξέρετε για το Δημοτικό Πάρκο, που φημολογείται ότι είναι το μεγαλύτερο των Βαλκανίων;  Πού θα συναντήσετε εντυπωσιακά πλατανοδάση;  Ποιες εξορμήσεις προς Βορρά και προς Νότο μπορεί να κάνει κάποιος με ορμητήριο την Κατερίνη;  Πού θα μείνει ο επισκέπτης στην πόλη και πού θα πάει για να δοκιμάσει τις τοπικές νοστιμιές και τα ντόπια κρασιά και τσίπουρα;  Να επισυνάψετε αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό.

23 ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».www.greek-language.grwww.greek-language.gr Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη; Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο Δίωρο - Ομάδα Ζ΄

24 ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ - ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Ποιες συνταγές Ποντιακές ξέρετε;  Ποιες συνταγές Θρακιώτικες γνωρίζετε;  Ποιες συνταγές Βλάχικες προτείνετε στους επισκέπτες της πόλης;  Ποιες συνταγές Μικρασιατικές συνιστάτε;  Τι γνωρίζετε για τις πίτες, τη γλυκιά και αλμυρή μπουγάτσα και τον πατσά; (αναζητήστε τη σημασία τους στην Πύλη)  Τι γνωρίζετε για τα ντόπια κρασιά, τα τσίπουρα και τα λικέρ από κράνα;  Πιστεύετε ότι η τοπική κουζίνα ανήκει στη φημισμένη και τόσο υγιεινή Μεσογειακή διατροφή; Αιτιολογείστε το.  Να επισυνάψετε αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό.

25 ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».www.greek-language.grwww.greek-language.gr Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη; Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο Δίωρο - Ομάδα Η΄

26 ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Τι ξέρετε για το Εθνικό στάδιο;  Σε ποια αθλήματα μπορεί κάποιος να ασκηθεί στο Εθνικό Αθλητικό κέντρο;  Τι γνωρίζετε για το Ναυτικό όμιλο Κατερίνης;  Υπάρχουν ιππικοί όμιλοι στην πόλη;  Ποιες άλλες αθλητικές δραστηριότητες μπορούν να αναπτύξουν ντόπιοι και ξένοι στην Κατερίνη;  Να επισυνάψετε αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό.

27 ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».www.greek-language.grwww.greek-language.gr Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη; Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο Δίωρο - Ομάδα Θ΄

28 ΦΥΣΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις:  Αν και ο Νομός Πιερίας διαθέτει τα πιο διάσημα βουνά της Ελλάδας, τον Όλυμπο και τα Πιέρια, εντούτοις η πόλη της Κατερίνης είναι χτισμένη στην πεδιάδα. Να βρείτε στοιχεία για τη χλωρίδα, την πανίδα και το κλίμα της περιοχής.  Τι γνωρίζετε για την ανακύκλωση στο Δήμο Κατερίνης και τους ειδικούς μπλε κάδους;  Να επισυνάψετε αντίστοιχο φωτογραφικό υλικό.

29 ΑΞΙΖΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ Να μπείτε στην ιστοσελίδα Η Πύλη για την ελληνική γλώσσα και να αναζητήσετε στο Νεοελληνικό Λεξικό του Μανώλη Τριανταφυλλίδη τη σημασία των λέξεων «τόπος» και «πολιτισμός».www.greek-language.grwww.greek-language.gr Πόσες σημασίες της λέξης «τόπος» και της λέξης «πολιτισμός» δίνονται στην Πύλη; Ο τίτλος της 10 ης ενότητας της Νεοελληνικής Γλώσσας της Α΄ Γυμνασίου περιέχει τις λέξεις «τόπος» και «πολιτισμός». Ποια σημασία έχει; Διαλέξτε μια από όσες διαβάσατε στο λεξικό. ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1 ο Δίωρο - Ομάδα Ι΄

30 Στη συνέχεια επισκεφθείτε τις ιστοσελίδες του Δήμου Κατερίνης, της Νομαρχίας Πιερίας και της Πιερικής Αναπτυξιακής και απαντήστε στις παρακάτω ερωτήσεις: Να γράψετε ό,τι γνωρίζετε καθώς και να επισυνάψετε φωτογραφίες αν υπάρχουν από τους παρακάτω χώρους που αξίζει να τους επισκεφθεί ο επισκέπτης: 1. Δημαρχείο 2. Νομαρχία 3. Μητροπολιτικός Ναός Θείας Ανάληψης 4. Ναός Αγίας Αικατερίνης 5. Ποντιακό Μουσείο 6. Σιδηροδρομικός Σταθμός 7. Επιμελητήριο 8. Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών 9. Τσαλοπούλειο (διατηρητέο) 10. Αστική σχολή (διατηρητέο) 11. Παλιό Γυμνάσιο (διατηρητέο) 12. Τζαμί (διατηρητέο) 13. Ευαγγελική εκκλησία 14. Δημοτικό πάρκο 15. Πάρκο Ευαγγελικών 16. Εμπορικό κέντρο στον κεντρικό Πεζόδρομο

31  Να ενώσετε οι ομάδες τα κείμενα με τις φωτογραφίες και να ετοιμάσετε ένα ενιαίο πολυτροπικό κείμενο το οποίο θα το ανεβάσετε στο blog.  Να το ανεβάσετε στο site του σχολείου.  Να το «δανείσετε» στο Δήμο Κατερίνης, για να τυπώσει φυλλάδιο ενημερωτικό στα Ελληνικά και στα Αγγλικά που θα το μοιράσει στις τουριστικές εκθέσεις, για να γνωρίσουν «Πώς βλέπουν οι μαθητές μας τον τόπο τους».  Να δημιουργήσετε ομάδα στο Facebook «Αγαπώ την Κατερίνη» όπου να παραπέμπει στην εργασία σας.  Τέλος να γράψετε μια επιστολή όπου να καλείτε μαθητές από άλλα σχολεία της Ελλάδας να επισκεφθούν την πόλη σας και να την στείλετε με στα site των άλλων σχολείων επισυνάπτοντας την εργασία σας.

32


Κατέβασμα ppt "ΜΕ ΧΡΗΣΗ Τ.Π.Ε..  Τίτλος: «Γνωρίζω τον τόπο μου και τον πολιτισμό του»  Δημιουργοί: Ευαγγελία Κανάλη, φιλόλογος στο Γυμνάσιο Μηλιάς Σταματοπούλου Πολυτίμη,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google