Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΑΘΗΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΑΘΗΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΑΘΗΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

2 Αφόρμηση Ένα από τα παιδιά της τάξης μας έφερε στο σχολείο φωτογραφίες από την οικογενειακή εκδρομή του στο χιονισμένο Τρόοδος. Kάποια παιδιά μας έφεραν και φωτογραφίες από τους χιονάνθρωπους που έφτιαξαν όταν χιόνισε στο χωριό μας. Αυτό αποτέλεσε το έναυσμα για συζήτηση για τα χιόνια. Όλοι μαζί, τότε, αποφασίσαμε ότι θέλαμε να μάθουμε περισσότερα για το νερό. Έτσι, το Οικολογικό Νηπιαγωγείο Καλού Χωριού Ορεινής ενημέρωσε τους γονείς ότι θα άρχιζε εις βάθος μελέτη για το νερό και ότι έχει σχέση με αυτό. Μιλώντας για τα χιόνια οδηγηθήκαμε σε κάτι πολύ ενδιαφέρον! Τα παιδιά είπαν ότι όταν πήγαν στα χιόνια βράχηκαν πολύ και ευτυχώς είχαν μαζί τους κάλτσες και παπούτσια και άλλαξαν. «Γιατί βράχηκαν οι κάλτσες σας;», ρωτήθηκαν. «Όταν το χιόνι λιώσει γίνεται νερό! Γι’ αυτό βραχήκαμε», απάντησαν! Από τη συζήτηση φάνηκε πως σε όλους αρέσει να φτιάχνουν χιονάνθρωπους! Πρότειναν, μάλιστα, να φτιάξουν έναν και στο σχολείο! Δεν είχαμε όμως χιόνια στο σχολείο μας. Έτσι η κατασκευή ενός χιονάνθρωπου από χαρτί ήταν μάλλον πιο εύκολη υπόθεση!!

3 «Τι θέλετε να μάθετε για το νερό;» Πού βρίσκεται το νερό; Τα παιδιά πρότειναν όλα όσα ήθελαν να μάθουν για το νερό! Οι απορίες τους καταγράφηκαν και τότε άρχισαν όλοι δουλειά. Τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες μέσα από βιβλία, φωτογραφίες, πηγές από το διαδίκτυο! Τι κάνουμε με το νερό; Γιατί λιώνει το χιόνι; Πώς έρχεται το νερό στα σπίτια μας; Πώς μπορούμε να φτιάξουμε παγάκια; Πώς ξέρουμε αν είναι καθαρό το νερό; Πώς πάει το νερό στη θάλασσα; Γιατί είναι τόσο σημαντικό το νερό;

4 Συζητήσαμε τους λόγους για τους οποίους το νερό είναι πολύτιμο και τους καταγράψαμε. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το νερό είναι πολύτιμο σαν διαμάντι γιατί το χρειάζονται οι άνθρωποι, τα ζώα και τα φυτά για να μπορούν να επιβιώσουν. Γιατί το νερό είναι πολύτιμο; -Οι άνθρωποι πίνουν το νερό για να ζήσουν -Πλένουμε τα χέρια μας, τα δόντια μας και το σώμα μας για να είναι καθαρά -Πλένουμε το αυτοκίνητό μας -Πλένουμε τα πιάτα, τα ποτήρια και τα μαχαιροπήρουνα -Πλένουμε τα ρούχα μας -Καθαρίζουμε το πάτωμα του σπιτιού ή του σχολείου μας -Καθαρίζουμε τα τζάμια του σπιτιού μας και του σχολείου μας -Πλένουμε τα φρούτα, τα λαχανικά, το κρέας και το ψάρι για να φύγουν τα μικρόβια - Πλένουμε τα παπούτσια μας. -Ποτίζουμε τα λουλούδια και τα δέντρα με το νερό -Μαγειρεύουμε φαγητό με το νερό.

5 Αφού συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικό είναι το νερό στη ζωή μας αποφασίσαμε να το εξοικονομούμε. Καταγράψαμε τις εισηγήσεις μας. Μήπως θα πρέπει να εξοικονομήσουμε το νερό; Πώς; -Να κλείνουμε τις βρύσες καλά για να μην στάζουν νερό -Να τραβούμε μόνο μια φορά το καζανάκι στην τουαλέτα -Όταν κάνουμε μπάνιο να είμαστε προσεχτικοί να μην σπαταλούμε το νερό. Να το κλείνουμε όταν βάζουμε σαμπουάν, μαλακτικό ή όταν σαπουνίζουμε το σώμα μας. -Να πλένουμε το αυτοκίνητό μας με ένα κουβά νερό. -Όταν σφουγγαρίζουμε να μην βάζουμε πολύ νερό μέσα στον κουβά. -Όταν η μαμά πλένει τα πιάτα να μην αφήνει τη βρύση ανοικτή -Πρέπει τα πλυντήρια των πιάτων και των ρούχων να είναι πάντα γεμάτα. -Το νερό που βάζουμε στα ποτήρια μας και δεν θέλουμε να το πιούμε μπορούμε να το αφήσουμε στο ποτήρι μας για να το πιούμε πιο μετά ή να ποτίσουμε μια γλαστρούλα -Να κλείνουμε το νερό όταν βουρτσίζουμε τα δόντια μας. -Να ποτίζουμε μόνο με το ποτιστήρι.

6 Τα παιδιά μας δείχνουν τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εξοικονομήσουμε το νερό Πλένω το αυτοκίνητό μου με ένα κουβά νερό. Ποτίζουμε τα λουλούδια και τα δέντρα με το ποτιστήρι. Kλείνουμε το νερό όταν κάνουμε μπάνιο. Γεμίζουμε το πλυντήριο των ρούχων ή των πιάτων. Επιδιορθώνουμε τις βρύσες για να μην στάζουν

7 Στην οικολογική πινακίδα του σχολείου αναρτήθηκαν οι ζωγραφιές των παιδιών με εισηγήσεις για την εξοικονόμησή του νερού. Επίσης, τα παιδιά έγραψαν επιστολή στους γονείς τους. Αποφάσισαν να παρακολουθούν προσεχτικά τους γονείς τους και να τους υπενθυμίζουν όταν προσέξουν ότι σπαταλούν το νερό. Στόχος των παιδιών ήταν σε κάθε ένα από τα σπίτια τους να εξοικονομείται το νερό με κάθε δυνατό τρόπο. Τα παιδιά ανέλαβαν δράση

8 Που βρίσκεται το νερό; Τα παιδιά κατέγραψαν που βρίσκεται το νερό και στη συνέχεια χρησιμοποίησαν τον ηλεκτρονικό υπολογιστή για να βρουν φωτογραφίες. Εκτύπωσαν τις φωτογραφίες και ετοίμασαν καρτέλες για τη θάλασσα, το ποτάμι, το ρυάκι, τον καταρράκτη, τα σύννεφα και τον υδρατμό. Τα παιδιά αποφάσισαν να τοποθετήσουν τις καρτέλες που έφτιαξαν στη γωνιά της γραφής. Μιας και στη γωνιά της γραφής υπήρχαν καρτέλες και διάφορα άλλα υλικά που σχετίζονταν με το νερό αποφασίσαμε να αλλάξει και το όνομά της. Ονομάστηκε «Γωνιά του νερού»

9 Γωνιά του νερού Κάπως έτσι απασχολούνταν εκεί… Έπαιρναν από το στόμα του νεροσυννεφούλη λέξεις σχετικές με το νερό, για να τις ταυτίσουν μεταξύ τους ή να τις αντιγράψουν. Έφτιαχναν τα δικά τους αυτοσχέδια παραμυθάκια χρησιμοποιώντας διάφορες εικόνες σχετικές με το νερό και την εξοικονόμησή του. Έβαζαν σε σειρά τα γράμματα για να φτιάξουν λέξεις σχετικές το νερό. Συμπλήρωναν διαδρομές σε λαβύρινθους. Τα παιδιά με πολύ ενθουσιασμό κάθονταν στην κυρία Σταγονούλα και στον κύριο Σταγονούλη. Έλεγαν ότι η αγαπημένη τους γωνιά ήταν η γωνιά του νερού!

10 Γλωσσική Αγωγή Το ανθοπωλείο της τάξης μας Το μπακάλικο της τάξης μας μετατράπηκε σε ανθοπωλείο. Τα παιδιά αγόραζαν γλαστρούλες, ποτιστήρια, λουλούδια και κάρτες. Τα παιδιά πότιζαν τα λουλούδια στις γλαστρούλες που αγόραζαν πάντα με το ποτιστήρι τους. Τα παιδιά φύτεψαν λουλούδια σε μεγάλες γλάστρες οι οποίες ήταν τοποθετημένες στην είσοδο του σχολείου μας. Πότιζαν τα λουλούδια τους με το ποτιστήρι.

11 Οι διάσημοι ζωγράφοι, όπως ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ και ο Κλοντ Μονέ, πολλές φορές ζωγραφίζουν το νερό. Τα παιδιά μελέτησαν τους πίνακές τους και μετά τους ζωγράφισαν και αυτά. Βίνσεντ Βαν Γκογκ Τα κατάφεραν περίφημα! Κλοντ Μονέ Μελέτη έργων τέχνης διάσημων ζωγράφων

12 Τα παιδιά χρωματίζουν το νερό Τα παιδιά χρωματίζουν το νερό σε ρυάκι, λίμνη, θάλασσα και καταρράκτη. καταρράκτης θάλασσα ρυάκι λίμνη

13 Τα παιδιά χρωματίζουν το νερό Τα παιδιά είδαν φωτογραφίες αλλά και βίντεο από ποτάμια στην Κύπρο αλλά και σε άλλες χώρες. Στη συνέχεια ζωγράφισαν το δικό τους μεγάλο ποτάμι και τα ψαράκια που ζουν σε αυτό.

14 Τα παιδιά είδαν φωτογραφίες και βίντεο από άλλους καταρράκτες, όπως των Καληδονιών στο Τρόοδος στην Κύπρο, τους καταρράκτες του Νιαγάρα στον Καναδά και του Ιγκουασού στη Βραζιλία και Αργεντινή. Τι είναι ο καταρράκτης; Με παστέλ δημιούργησαν υπέροχους πίνακες! Στο οικοδομικό υλικό τα παιδιά έφτιαξαν τον καταρράκτη!

15  Τα παιδιά παρατήρησαν την υδρόγειο σφαίρα και εντόπισαν ότι το μεγαλύτερο μέρος της αποτελείται από νερό. Έφτιαξαν τη δική τους υδρόγειο σφαίρα με ποτάμια και καταρράκτες σε πολλές χώρες. Υδρόγειος σφαίρα

16  Διοργανώσαμε εργαστήρι αγγειοπλαστικής στην τάξη μας, με την κα Ελένη, γιαγιά της Ελένης μας, που τυγχάνει να εργάζεται στο Κέντρο Κυπριακής Χειροτεχνίας. Με πηλό έφτιαξε μια «κούζα», το αγγείο που οι παλιοί χρησιμοποιούσαν για να βάζουν το νερό. Έπειτα βοήθησε τα παιδιά να φτιάξουν πουλάκια που έπιναν νερό από μικρά δοχεία. Εργαστήρι αγγειοπλαστικής Αυτές είναι οι κατασκευές των παιδιών!

17 Θεατρικό Παιχνίδι: Το ταξίδι του νερού Τα παιδιά έφτιαξαν τις σταγονούλες τους με πολύ μεράκι. Στη συνέχεια μεταμορφώθηκαν σε σταγονούλες. Έγιναν υδρατμοί, πήγαν ψηλά στα σύννεφα και μετά έπεσαν στη γη. Η κάθε σταγονούλα προσγειώθηκε κάπου διαφορετικά. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φανταστούν που προσγειώθηκαν και να το μοιραστούν με τους φίλους τους. -Εγώ προσγειώθηκα στο κεφάλι ενός ανθρώπου. -Εγώ προσγειώθηκα σε μια λίμνη με πολλά βατραχάκια -Εγώ προσγειώθηκα σε ένα τραπέζι με πολλά φαγητά -Εγώ προσγειώθηκα σε μια σανίδα που ήταν στη θάλασσα και κάποιος έκανε σκι

18 Μαθηματικά παιγνίδια και νερό «Πόσες σταγόνες πέφτουν;» Κάθε ένα παιδί έχει μια κάρτα με ένα σύννεφο, στο οποίο αναγράφεται ένας αριθμός. Αφού αναγνωρίσει τον αριθμό, τοποθετεί κάτω από το σύννεφο τον αντίστοιχο αριθμό από σταγόνες. Στη συνέχεια παίρνει κι άλλες καρτέλες, έχοντας την ευκαιρία να παίξει με όλους τους αριθμούς από το 1 μέχρι το 10. «Ζάρι με σταγονούλες» Τα παιδιά ρίχνουν το ζάρι με τις σταγονούλες, τις μετρούν, βρίσκουν τον αριθμό και μετρούν τόσους κύβους όσες είναι και οι σταγόνες στο ζάρι.

19 Μαθηματικά: Γραφική Παράσταση Mε τα παιδιά τραγουδήσαμε το αγγλικό τραγούδι «Five little speckled frogs» και μετά χρωμάτισαν το δικό τους βάτραχο. Έμαθαν ότι ο βάτραχος στα αγγλικά ονομάζεται «frog». Κάποιοι βάτραχοι είχαν στο σώμα τους ρίγες, κάποιοι κηλίδες και κάποιοι αστεράκια. Κάθε φορά που ένα παιδί έβαζε το βάτραχο του στον φενελλογράφο χρωμάτιζε και ένα κουτάκι στην γραφική παράσταση. Στο τέλος έγινε συζήτηση για το ποιοι βάτραχοι είναι περισσότεροι και ποιοι λιγότεροι. Ακόμη, λύσαμε προφορικά και απλά μαθηματικά προβλήματα όπως: «Πόσους βάτραχους με ρίγες χρειαζόμαστε ακόμη για να είναι ίδιος ο αριθμός με τους βάτραχους με τα αστεράκια;»

20 Φυσικές Επιστήμες Πειράματα με το νερό Με απλά πειράματα καταλήξαμε στις τέσσερις ιδιότητες του νερού. - Το νερό είναι άγευστο -Το νερό είναι άχρωμο -Το νερό είναι άοσμο -Το νερό δεν έχει σχήμα, παίρνει το σχήμα του δοχείου που το βάζουμε

21 Τα παιδιά μαθαίνουν με ευκολία απλά αγγλικά τραγούδια. «Listen to the water» Μαθαίνουμε και Αγγλικά! Listen to the water; listen to the water, rolling down the river, Listen to the water; listen to the water, rolling down the river. We saw some birds by the waterside, We saw some birds by the waterside We saw some birds by the waterside Oh, oh, by the waterside. We saw some fish by the waterside, We saw some fish by the waterside We saw some fish by the waterside Oh, oh, by the waterside. Five little speckled frogs, Sat on a speckled log, Eating some most delicious bugs. Yum Yum! One jumped into the pool, Where it was nice and cool, Then there were four speckled frogs. Glug Glug! Four little speckled frogs, Sat on a speckled log, Eating some most delicious bugs. Yum Yum! One jumped into the pool, Where it was nice and cool, Then there were three speckled frogs. Glug Glug! «Five little speckled frogs».

22 Τα παιδιά κάλεσαν τους γονείς τους για να συμμετέχουν στο μάθημα των Ελεύθερων δραστηριοτήτων και να δημιουργήσουν μαζί τους. Όλες οι δραστηριότητες είχαν σχέση με το νερό. Τα παιδιά φτιάχνουν μαράκες με άδεια μπουκάλια νερού. Διακοσμούν τις μαράκες με τη βοήθεια των γονιών τους. Τα παιδιά χρησιμοποιούσαν χοντρό πινέλο με το οποίο άπλωναν νερό στην κόλλα τους. Στη συνέχεια δημιουργούσαν ελεύθερα στην βρεγμένη κόλλα χρησιμοποιώντας νερομπογιές. “ Aγαπημένοι μας γονείς, ελάτε να δημιουργήσουμε μαζί»

23 Τα παιδιά σχημάτιζαν τη λέξη «ΝΕΡΟ» στο ζυμαράκι. Ακόμη, έφτιαχναν σταγονούλες ή ποτιστήρια με το ζυμαράκι. “ Aγαπημένοι μας γονείς, ελάτε να δημιουργήσουμε μαζί» Παιδιατρική Κλινική Καλού Χωριού Ορεινής Το κουκλόσπιτο της τάξης μας μετατράπηκε σε Παιδιατρική Κλινική. Οι παιδίατροι και οι παθολόγοι της κλινικής φρόντιζαν να υπενθυμίζουν στα παιδιά και τους ενήλικες πόσο σημαντικό είναι να πίνουν πολλά ποτήρια με νερό κάθε μέρα.

24 Γιορτή για τους γονείς για το νερό Οι γονείς ήταν καλεσμένοι στη γιορτή που διοργανώσαμε στο σχολείο μας. Στόχος της γιορτής ήταν να πείσει τους παρευρισκομένους ότι η προστασία των δασών αλλά και των ποταμών που βρίσκονται στα δάση πρέπει να αποτελεί καθήκον για όλους τους ανθρώπους. Οι γονείς πείστηκαν. Υποσχέθηκαν να προστατεύουν τα ποτάμια και τα δάση. Υποσχέθηκαν ότι πάντα θα μαζεύουν τα σκουπίδια τους όταν πηγαίνουν εκδρομές στο δάσος και θα φροντίζουν να μην πετούν ποτέ σκουπίδια στα ποτάμια.

25 Επίσκεψη στο φράγμα της Κλήρου Πήγαμε επίσκεψη στο φράγμα της Κλήρου. Παρατηρήσαμε το νερό στο φράγμα, μιλήσαμε για τις καλαμιές, για τα ψάρια αλλά και για την αφαλάτωση που θα γίνεται σύντομα και θα στέλλει καθαρό νερό στην περιοχή. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν! Φανταστήκαμε ότι είμαστε διάσημοι ζωγράφοι. Καθίσαμε στο έδαφος, θαυμάσαμε τη φύση και αρχίσαμε να ζωγραφίζουμε! Οι διάσημοι ζωγράφοι μας σε δράση!

26 Δεντροφύτευση στον εκδρομικό χώρο Καλού Χωριού Ορεινής Τα παιδιά με τη βοήθεια του Κοινοτικού Σύμβουλου κύριου Γιαννάκη και του οδηγού του λεωφορείου κύριου Ανδρέα φύτεψαν δεντράκια στον εκδρομικό χώρο Καλού Χωριού Ορεινής. Στη συνέχεια, τα πότισαν με τον κουβά! Να οι οικολόγοι που αγαπούν τα δέντρα και τα δάση!

27 Δεντροφύτευση στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο Καλού Χωριού Ορεινής Ο Κυριάκος απουσίαζε τη μέρα που τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας έκαναν δεντροφύτευση στον εκδρομικό χώρο. Πήγε με τη μητέρα του στο φυτώριο της περιοχής, διάλεξε το δέντρο που ήθελε και την επόμενη μέρα το φύτεψε στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας. Στη συνέχεια το πότισε με το ποτιστήρι του! Τα παιδιά ανέλαβαν να ποτίζουν το δέντρο του Κυριάκου αλλά και τα υπόλοιπα δέντρα της αυλής του σχολείου με το ποτιστήρι δύο φορές την εβδομάδα.

28 Καθαριότητα στο πάρκο Καλού Χωριού Ορεινής Όταν τα παιδιά έμαθαν ότι τα αγριόχορτα απορροφούν το νερό με το οποίο ποτίζουμε τα δέντρα και τα φύτα και δεν τα αφήνουν να μεγαλώσουν αποφάσισαν ότι έπρεπε να αναλάβουν δράση. Έστειλαν πρόσκληση στους γονείς τους και τους κοινοτικούς συμβούλους του χωριού για βοήθεια. Το πάρκο του χωριού ήταν γεμάτο αγριόχορτα και έπρεπε μικροί και μεγάλοι να βοηθήσουν να επιλυθεί το πρόβλημα. Δεν ήταν δύσκολο γιατί παιδιά, δασκάλες, μαμάδες, γιαγιάδες και κοινοτικοί σύμβουλοι συνεργάστηκαν και έτσι όλοι ήταν περήφανοι όταν ολοκλήρωσαν τις εργασίες τους. Το πάρκο του χωριού τώρα είναι καθαρό από αγριόχορτα. Τα παιδιά ήταν χαρούμενα γιατί τα δέντρα και τα φυτά του πάρκου θα μπορούν να απορροφούν όλο το νερό της βροχής και να μεγαλώνουν πιο γρήγορα!

29 Τα παιδιά πρόσεξαν ότι οι γονείς τους δεν ήταν πολύ προσεχτικοί και πολλές φορές σπαταλούσαν το νερό. Έτσι, αποφάσισαν να οργανώσουν μια εκστρατεία διαφώτισης. Ετοίμασαν το οικολογικό τους πανό, τραγούδησαν το τραγούδι «Οικονομία στο νερό» και έδωσαν «πατάκια» με οικολογικά μηνύματα στους γονείς τους για να τοποθετούν πάνω τα ποτήρια τους. Εκστρατεία Διαφώτισης στην αυλή του σχολείου μας

30 Επίσκεψη στο δημοτικό Εκστρατεία Διαφώτισης στο Καλό Χωριό Τα παιδιά εξήγησαν στους φίλους τους στο δημοτικό τι κάνουν εκείνοι και οι γονείς τους για να εξοικονομούν το νερό. Τους έδωσαν μια αφίσα από το Τμήμα Αναπτύξεως Υδάτων για να αναρτήσουν στην τάξη τους. Ακόμη, τους έδωσαν πατάκια για να τοποθετούν πάνω τα ποτήρια τους, τα οποία είχαν ζωγραφιές και οικολογικά μηνύματα.

31 Τέλος στην εις βάθους μελέτη για το νερό! Αρχή στην οικολογική υδάτινη συνείδηση για όλους! Το νου σου στο νερό που είναι πολύτιμο αγαθό να το εξοικονομάς και πολύ να το αγαπάς. Η οικολογική υδάτινη συνείδηση καλλιεργήθηκε σε μικρούς αλλά και σε μεγάλους!


Κατέβασμα ppt "ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΑΘΗΝΑ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2013-2014."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google