Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο Τροχός Σταδιοδρομίας – Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση) Νικολάου Ευαγγελία ΚΕ.ΣΥ.Π Ρόδου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο Τροχός Σταδιοδρομίας – Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση) Νικολάου Ευαγγελία ΚΕ.ΣΥ.Π Ρόδου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο Τροχός Σταδιοδρομίας – Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση) Νικολάου Ευαγγελία ΚΕ.ΣΥ.Π Ρόδου

2 Οι 4 πυλώνες του ΣΕΠ • Αυτογνωσία - Αυτοαντίληψη • Πληροφόρηση - Περιβαλλοντογνωσία • Λήψη απόφασης • Μετάβαση

3 Δύο σημαντικά εργαλεία αυτογνωσίας -αυτοαντίληψης • Προσωπικός φάκελος επαγγελματικών προσόντων (Portfolio) • Τροχός Σταδιοδρομίας

4 Προσωπικός φάκελος επαγγελματικών προσόντων (Portfolio)

5 Ο τροχός σταδιοδρομίας

6 Τροχός Σταδιοδρομίας Κάθε επάγγελμα απαιτεί ένα συγκεκριμένο συνδυασμό χαρακτηριστικών. Οι εργαζόμενοι που θεωρούνται επιτυχημένοι στo χώρο τους, έχουν ως επί το πλείστον επίγνωση αυτών των χαρακτηριστικών. Όπως και με τη διαδικασία δημιουργίας του Portfolio η συγκεκριμένη δραστηριότητα έχει σαν σκοπό να βοηθήσει τα παιδιά ν’ ανακαλύψουν τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά αξιοποιώντας όλες τις δραστηριότητες αυτοδιερεύνησης μέσα από τους τομείς του Τροχού Σταδιοδρομίας.

7 Οι τομείς • Ο Τροχός περιλαμβάνει 8 τομείς. • Όλοι είναι καθοριστικοί όταν πρόκειται να «κοιτάξουμε μέσα μας», καθώς χαράσσουμε την εκπαιδευτική μας πορεία και τη σταδιοδρομία μας.

8 • Προσωπικό Στυλ: Αναφέρεται στα προσωπικά χαρακτηριστικά που διαθέτουμε (π.χ. συνεπής, ενθουσιώδης, δραστήριος, ειλικρινής κλπ.) • Αξίες : Αφορούν τις πεποιθήσεις και τα συναισθήματα που κατευθύνουν τις πράξεις κάθε ατόμου. Αντανακλούν ό, τι είναι πραγματικά σημαντικό για μας και αυτά που επιδιώκουμε μέσω της σταδιοδρομίας μας (οικονομικές απολαβές, δημιουργικότητα, ελεύθερος χρόνος κλπ.)

9 • Ενδιαφέροντα: Δραστηριότητες στις οποίες «συναντιόμαστε» με τον αληθινό εαυτό μας. Δραστηριότητες που μάς γεμίζουν καλή ενέργεια και χαρά. • Δεξιότητες: Σε ποιους τομείς είμαι πραγματικά καλός? Πώς μπορώ να μάθω να κάνω καινούρια πράγματα επίσης καλά?

10 • Επαγγελματικές ευκαιρίες: Έχω τη κοινωνική «δικτύωση» που απαιτείται ώστε να είμαι ενημερωμένος για νέες πιθανές επαγγελματικές ευκαιρίες? (π.χ. η ανέγερση εμπορικού κέντρου στην περιοχή μου). • Επαγγελματικές εμπειρίες /Εμπειρίες ζωής: Έχω κάποια εργασιακή εμπειρία στην οποία μπορώ να ανατρέξω? Τι αποκόμισα? Θα ήθελα να την επαναλάβω? Στο τμήμα αυτό του τροχού περιλαμβάνονται κάθε μορφής εθελοντική εργασία, οι ευθύνες του νοικοκυριού, χόμπι, αθλήματα, συμμετοχή σε αγώνες. Τέτοιες δραστηριότητες είναι εξίσου και μάλιστα κάποιες φορές περισσότερο πολύτιμες από την τυπική εκπαίδευση.

11 • Μαθησιακές εμπειρίες: Οτιδήποτε έχουμε κάνει ή έχουμε μάθει μέσω της τυπικής εκπαίδευσης. • Σημαντικοί Άλλοι: Πρόσωπα που παίζουν ή έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας (γονείς, δάσκαλοι, ή άλλα πρόσωπα ) που προσφέρουν σε μας αγάπη, υποστήριξη, γνώση.

12 Συμπερασματικά Καθώς τα παιδιά προχωρούν στην αυτοδιερεύνηση, κι αφού έχουν λάβει υπόψη τους όλα τα στοιχεία που έχουν στη διάθεση τους από τη δημιουργία του τροχού, εξετάζουν όλες τις εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας που έχουν στη διάθεση τους. Έρχονται έτσι σε επαφή με όλα όσα αποτελούν γι’ αυτά εμπειρίες ζωής, γιατί μπορούν να τους αποκαλύψουν πολλά για τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους.

13 βιβλιογραφία • Amundson, A., Pattern, M. & Poehnell G. (2005). Καριεροσκόπιο: Κοιτάζοντας μέσα, κοιτάζοντας έξω, κοιτάζοντας γύρω: ΕΚΕΠ • Γκιάστας Ι.,Δημητρόπουλος Ε.,Ρέππα Ε. &Τσέργας Ν. Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Σχεδιάζοντας το Επαγγελματικό μου Μέλλον. Βιβλίο εκπαιδευτικού:ΟΕΔΒ


Κατέβασμα ppt "Ο Τροχός Σταδιοδρομίας – Προσωπικό Στυλ (βιωματική άσκηση) Νικολάου Ευαγγελία ΚΕ.ΣΥ.Π Ρόδου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google