Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Παύλος Θεοδωράκης Σύμβουλος Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δημάρχου Αθηναίων και Υπεύθυνος εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Παύλος Θεοδωράκης Σύμβουλος Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δημάρχου Αθηναίων και Υπεύθυνος εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Παύλος Θεοδωράκης Σύμβουλος Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δημάρχου Αθηναίων και Υπεύθυνος εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΙΓΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΑΝΤΙΣΤΙΓΜΑ ΑΘΗΝΑ ΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ

2 Οι φαύλοι κύκλοι του “στίγματος” Προκαταλήψεις Στερεότυπα Στίγμα Διακρίσεις Κοινωνικός αποκλεισμός

3 Ομάδες – στόχοι του σχεδίου δράσης  Άτομα με αναπηρίες  Χρήστες ουσιών  Μετανάστες, πρόσφυγες  Οροθετικοί  Ψυχικά ασθενείς  Υπερήλικες  Ανήλικοι παραβάτες  Αναλφάβητοι  Τσιγγάνοι  Άποροι  Αλλόθρησκοι  Παλιννοστούντες  Μονογονεϊκές οικογένειες  Μακροχρόνια άνεργοι  Άστεγοι  Ομοφυλόφιλοι  Αποφυλακισμένοι/ Φυλακισμένοι  Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες

4 Τομείς της καθημερινότητας των πολιτών που επηρεάζονται αρνητικά από το “στίγμα”  Απασχόληση  Ασφάλεια  Σωματική και ψυχική υγεία  Οικονομική κατάσταση και δανεισμός  Στέγη  Διασκέδαση, ψυχαγωγία και ταξίδια  Εκπαίδευση  Πολιτιστικό επίπεδο  Οικογενειακή ζωή  Κοινωνική ζωή  Απονομή Δικαιοσύνης  Αντιμετώπιση από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

5 Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι: Η συστράτευση των πολιτών της Αθήνας, ώστε να εμποδίσουμε κάθε είδους διάκριση ανάμεσα στους ανθρώπους λόγω της φυλετικής ή της εθνικής τους προέλευσης, της θρησκείας ή της ιδεολογίας τους, της αναπηρίας, της ηλικίας ή του σεξουαλικού τους προσανατολισμού.

6 Επιμέρους στόχοι του σχεδίου δράσης είναι:  Η αμφισβήτηση των στάσεων και της συμπεριφοράς που ενισχύουν τις διακρίσεις, δημιουργούν καταστάσεις στιγματισμού ευπαθών κοινωνικά ομάδων και ατόμων και καλλιεργούν αρνητικά κοινωνικά στερεότυπα.  Η ενημέρωση των πολιτών της Αθήνας, αλλά και της υπόλοιπης χώρας, σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για όλα τα άτομα, ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνικής προέλευσης, θρησκείας ή ιδεολογίας, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού.  Η κινητοποίηση των πολιτών, η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με το πρόβλημα και τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την καταπολέμηση των διακρίσεων.  Η υποστήριξη μέτρων, ενεργειών, δράσεων, σχεδίων και δραστηριοτήτων, που ευνοούν την πολυμορφία και καταπολεμούν τα αρνητικά κοινωνικά στερεότυπα, το στιγματισμό και τις διακρίσεις, αλλά και τις βασικές αιτίες που τα δημιουργούν.

7 Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης 8 Κάθετοι Άξονες 1.Ενημερωτικές εκστρατείες 2.Πολιτιστικές δραστηριότητες 3.Παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού 4.Συγκρότηση δικτύου 5.Εκπαιδευτικές δραστηριότητες 6.Ενέργειες πληροφόρησης 7.Υπηρεσίες υποστήριξης και συνηγορίας 8.Μητρώο ΜΚΟ και εθελοντών

8 Επιχειρησιακό Σχέδιο Δράσης 5 Οριζόντιοι Άξονες Ενημέρωση και Εκπαίδευση Άξονας 1: Ενημέρωση και Εκπαίδευση Δικτυακού Τόπου Άξονας 2: Δημιουργία ενός μεγάλου Δικτυακού Τόπου (portal), αφιερωμένου στις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και στον αποστιγματισμό ΕπικοινωνιακέςΔράσεις Άξονας 3: Διαδραστικές Επικοινωνιακές Δράσεις Youth Projects Άξονας 4: Youth Projects (διαδραστικές επικοινωνιακές δράσεις για τη νεολαία) Θεσμικές Δράσεις Άξονας 5: Θεσμικές Δράσεις

9 Άξονας 1: Ενημέρωση / Εκπαίδευση Στο πλαίσιο της παροχής ευρύτερης ενημέρωσης και (μετ)εκπαίδευσης, θα παραχθεί επικοινωνιακό υλικό (σειρά από dvd, φυλλάδια, εγχειρίδια) για διανομή: 1) Εκπαίδευση Εκπαιδευτών α) Εκπαίδευση δασκάλων πώς να επικοινωνούν στα παιδιά θέματα αποστιγματισμού (με σεμινάρια, dvd, φυλλάδια/booklets), β) Quiz/questionnaires που θα αποτελεί για τους δασκάλους εργαλείο αναγνώρισης κοινωνικού στίγματος στα παιδιά και έναυσμα για σεμινάρια ισότητας στα παιδιά. 2) Εκπαίδευση – Υποστήριξη Οικογένειας Εκπαίδευση της οικογένειας και παροχή ψυχολογικής υποστήριξης σε οικογένειες που έχουν μέλος/η με αναπηρία, ναρκομανή, αποφυλακισμένο κ.λπ. 3) Ενημέρωση Μεταναστών Διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και δημοσιεύσεις advertorials για τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες μεταφρασμένα σε διάφορες γλώσσες, ειδικά για τους μετανάστες. 4) Ενημέρωση ΜΜΕ Παραγωγή και αποστολή στα ΜΜΕ πρακτικού εγχειριδίου / οδηγού που θα προσφέρει ενημέρωση και οδηγίες (guidelines) για τους δημοσιογράφους.

10 Άξονας 2: Δικτυακός Τόπος (portal) Δημιουργία ενός δυναμικού και «ζωντανού» δικτυακού ιστότοπου με ειδικές ιστοσελίδες/παραρτήματα, όπου θα αναρτηθούν αναλυτικές πληροφορίες για: (α) τις ευπαθείς κοινωνικά ομάδες, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κ.λπ., (β) τα τελευταία νέα και τα κέντρα που έχουν δημιουργηθεί και μπορούν οι ΑΜΕΑ να απευθυνθούν, (γ) τα δικαιώματα των ευπαθών ομάδων, (δ) τις διακρίσεις και το κοινωνικό στίγμα, (ε) τον αποστιγματισμό και πώς να τον προωθήσουμε και (στ) ό,τι υλικό συγκεντρωθεί από όλες τις επικοινωνιακές και λοιπές δράσεις.

11 Άξονας 3: Διαδραστικές Επικοινωνιακές Δράσεις Φωνητική Πύλη (1) Φωνητική Πύλη Καραβάνι της Αλήθειας (2) Καραβάνι της Αλήθειας (3) Βιβλίο «Καθημερινές ιστορίες» Εκδηλώσεις (4) Εκδηλώσεις Βράβευση (5) Βράβευση

12 Άξονας 4: Διαδραστικές Επικοινωνιακές Δράσεις με έμφαση στη Νεολαία Social media (1) Social media Digital Film Festival/ virtual journey (2) Digital Film Festival/ virtual journey Γνώρισε την κουλτούρα της πόλης σου (3) Γνώρισε την κουλτούρα της πόλης σου

13 Άξονας 5: Θεσμικές Δράσεις 1) Δίκτυο 2) Παρατηρητήριο 3) Υπηρεσία Υποστήριξης και Συνηγορίας 4) Μητρώο Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων - Εθελοντών 5) Καθιέρωση Εθνικής Ημέρας «Αντιστίγμα – Αθήνα» 6) Προβολή Τηλεοπτικού Σποτ 7) Προβολή Ραδιοφωνικού Σποτ 8) Ειδική εκδήλωση/event που θα βραβεύονται οι νικητές των διαγωνισμών (πχ του digital film festival) και θα ανακοινώνονται οι δημοσκοπήσεις

14 Ενδεικτικές ενέργειες για 2009 Άξονας 1: Ενημέρωση ΜΜΕ Παραγωγή και αποστολή στα ΜΜΕ πρακτικού εγχειριδίου / οδηγού που θα προσφέρει ενημέρωση και οδηγίες (guidelines) για τους δημοσιογράφους πώς να γράφουν για τις κοινωνικά ευπαθείς ομάδες Άξονας 2: Portal Δημιουργία ενός δυναμικού και «ζωντανού» (που θα ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και κάθε χρόνο θα συμπληρώνεται) δικτυακού ιστότοπου με ειδικές ιστοσελίδες/παραρτήματα Καραβάνι της Αλήθειας Άξονας 3: Καραβάνι της Αλήθειας Συγκρότηση ομάδας από πάσχοντες και τις οικογένειές τους που θα περιοδεύσει στην Αθήνα και θα πραγματεύεται το κοινωνικό στίγμα, θα παρουσιάζει την σημερινή κατάσταση των κοινωνικά ευπαθών ομάδων, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν κ.λπ. Social media Άξονας 4:Social media Αξιοποίηση των Social Media για την προώθηση του Προγράμματος Εθνική Ημέρα κατά του κοινωνικού στίγματος Άξονας 5: Εθνική Ημέρα κατά του κοινωνικού στίγματος Καθιέρωση μιας Εθνικής Ημέρας κατά του κοινωνικού στίγματος


Κατέβασμα ppt "ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ Παύλος Θεοδωράκης Σύμβουλος Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης του Δημάρχου Αθηναίων και Υπεύθυνος εκπόνησης του Επιχειρησιακού Προγράμματος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google