Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Γεν. Γραμματεία Εμπορίου

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Γεν. Γραμματεία Εμπορίου"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Γεν. Γραμματεία Εμπορίου
Τεχνική Διεύθυνση Ημερίδα για τη σήμανση κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων «Διεθνή Σύμβολα Φροντίδας» Μαρία Μανωλάκη Διπλ. Μηχανικός Κλωστοϋφαντουργίας Σταυρούλα Μουζάκη Μηχ.Κλωστοϋφαντουργίας

2 Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ Κ/Υ ΕΙΔΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ Κ/Υ ΕΙΔΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

3 Η ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΗΜΑΝΣΗΣ
Οι ετικέτες, τα σήματα και τα σύμβολα είναι μέσα μεταφοράς κωδικοποιημένων, υποχρεωτικών ή προαιρετικών πληροφοριών, από τον κατασκευαστή προς τον καταναλωτή/χρήστη. Οι πληροφορίες αυτές σχετίζονται με κατασκευαστικά, τεχνικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά του προϊόντος τα οποία είναι κρίσιμα τόσο κατά τη στιγμή της αγοράς όσο και στη συνέχεια κατά τη διάρκεια της χρήσης του.

4 Οι ετικέτες περιλαμβάνουν πληροφορίες:
Οι ετικέτες περιλαμβάνουν πληροφορίες: Ενημερωτικές (Μέγεθος, Προέλευση) Συμβουλευτικές (Σύμβολα Φροντίδας) Προειδοποιητικές (Πυρανθεκτικότητα) Διαφημιστικές (Εμπορική ονομασία) Πιστοποίησης (ECO LABEL) Συμμόρφωσης (CE)

5 ΕΙΔΗ ΕΤΙΚΕΤΩΝ ΧΩΡΑ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΟΝΟΜΑΣΙΑ ΜΕΓΕΘΟΣ ΣΥΝΘΕΣΗ
ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΥΡΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΑΛΛΕΡΓΙΟΓΟΝΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ (SOCIAL, ETHICAL LABELS, FAIR TRADE) CE MARK

6 ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΤΙΚΕΤΩΝ Το 1939, καθιερώθηκε η υποχρεωτική σήμανση σε όλα τα μάλλινα με το Wool Products Labeling Act Το 1951, με το Fur Products Labeling Act καθιερώθηκε η υποχρεωτική σήμανση του ζώου και της χώρας προέλευσης του Το 1969, Textile Labelling Act καθιερώθηκε στη Γερμανία Νόμος για την υποχρεωτική ετικέτα σύνθεσης στα Κ/Υ προϊόντα Το η GINETEX (Groupement Internationale d’Etiquetage pour l’Entretien des Textiles) καθιέρωσε για πρώτη φορά τα διεθνή σύμβολα φροντίδας

7

8

9

10 ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΑ ΣΗΜΑΤΑ

11 ΣΥΜΒΟΛΑ ΓΙΑ ΟΡΓΑΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
McDonough Braungart Design Chemistry

12 ΣΗΜΑΤΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

13 ΕΙΔΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ

14 ΕΤΙΚΕΤΑ ΔΙΚΑΙΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ

15 ΣΥΜΒΟΛΟ ΑΝΑΦΛΕΞΙΜΟΤΗΤΑΣ

16 ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΗΣ GINΕTEX

17 Τι περιλαμβάνουν οι ετικέτες φροντίδας
Oι ετικέτες φροντίδας περιέχουν σύμβολα και πληροφορίες τα οποία υποδεικνύουν στο χρήστη τον τρόπο συντήρησης και περιποίησης των ενδυμάτων, ώστε να διατηρούνται τα ποιοτικά τους χαρακτηριστικά κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους

18 Είναι υποχρεωτική η σήμανση;
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση Υποχρεωτική σήμανση Ετικέτες σύνθεσης Ετικέτες προέλευσης Σήματα CE, όπου απαιτείται Προαιρετική σήμανση Ετικέτες φροντίδας Οικολογικά Σήματα Άλλα σήματα και ετικέτες

19 ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΠΛΗΘΩΡΑ ΕΤΙΚΕΤΩΝ ΚΑΙ ΣΗΜΑΤΩΝ
ΕΛΛΕΙΨΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΕΝΙΑΙΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΗΜΑΝΣΗΣ (ΜΕΓΕΘΟΛΟΓΙΑ, ΣΥΜΒΟΛΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ, ΣΥΝΘΕΣΗ Κ.Λ.Π.) ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΕΡΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΕΛΛΙΠΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ, ΕΜΠΟΡΩΝ, ΑΓΟΡΑΣΤΩΝ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΥ ΕΛΛΙΠΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΨΕΥΔΗΣ Ή ΕΛΛΙΠΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΕΤΙΚΕΤΩΝ

20 ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΑΡΧΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΗΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΤΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΣΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
Για την προστασία και την ενημέρωση του καταναλωτή Για την προστασία του κατασκευαστή/ διανομέα, από τον αθέμιτο ανταγωνισμό

21 Δημόσιες συμβάσεις προϊόντων Κ/Υ, Ένδυσης και Υπόδησης
Στο Ευρωπαϊκό Κωδικολόγιο Ειδών υπάρχουν περίπου 300 κωδικοί που αναφέρονται σε προϊόντα των κλάδων Κλωστοϋφαντουργίας, Ένδυσης και Υπόδησης

22 Βασικές κατηγορίες Κ/Υ προϊόντων στις Δημόσιες Συμβάσεις της ΓΓΕ
ΥΦΑΣΜΑΤΑ (μάλλινα, βαμβακερά, σύμμεικτα) ΡΟΥΧΙΣΜΟΣ ΣΤΟΛΕΣ (Επαγγελματικές, Στρατιωτικές, ειδικές, εργασίας ) ΠΟΥΚΑΜΙΣΑ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ, ΕΠΑΝΩΦΟΡΙΑ ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΠΟΔΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΕΙΔΗ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ ΡΟΥΧΙΣΜΟΥ ΖΩΝΕΣ ΜΠΕΡΕΔΕΣ ΤΖΟΚΕΫ ΓΑΝΤΙΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ΣΤΟΛΕΣ ΜΠΟΤΕΣ ΚΡΑΝΗ ΑΔΙΑΒΡΟΧΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΝΕΜΙΚΑ ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΠΛΕΚΤΑ ΕΝΔΥΜΑΤΑ ΠΟΥΛΟΒΕΡ ΜΠΛΟΥΖΕΣ ΕΣΩΡΟΥΧΑ ΚΑΛΤΣΕΣ ΕΙΔΗ ΚΛΙΝΟΣΤΡΩΜΝΗΣ ΣΕΝΤΟΝΙΑ ΠΕΤΣΕΤΕΣ ΚΟΥΒΕΡΤΕΣ ΥΠΝΟΣΑΚΟΙ ΚΑΛΥΜΜΑΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΑΚΙΔΙΑ

23 Κ/Υ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

24 ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΑΝΣΗ ΤΩΝ Κ/Υ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ
Στις Τεχνικές Προδιαγραφές φορέων όπως το ΓΕΣ, ΓΕΑ, ΓΕΝ, ΕΛΑΣ, ΑΠΣ, υπάρχουν απαιτήσεις σήμανσης κυρίως για: Το μέγεθος Τον κατασκευαστή Τη σύνθεση Τα σύμβολα φροντίδας

25 Τι ελέγχεται και πώς; Η σύνθεση (εργαστηριακά)
Το μέγεθος (μακροσκοπικά) Η σταθερότητα διαστάσεων (εργαστηριακά) Η σταθερότητα χρωματισμού (εργαστηριακά) - στο πλύσιμο - στο χλώριο - στο στεγνό καθάρισμα

26 Προβλήματα Δεν εφαρμόζονται οι ετικέτες φροντίδας σε όλα τα Κ/Υ είδη για τις δημόσιες συμβάσεις Οι απαιτήσεις για τις ετικέτες φροντίδας δεν ανταποκρίνονται πάντα στις ανάγκες Ελλιπής ενημέρωση των φορέων για τη σωστή αποτύπωση των απαιτήσεων σήμανσης στις τεχνικές προδιαγραφές Ελλιπής ενημέρωση των χρηστών

27 Νέες Δράσεις της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ) ΝΕΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΕΡΓΟ ΕΣΠΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΗΤΡΩΟΥ ΕΝΙΑΙΩΝ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ

28 Η ΕΡΕΥΝΑ ΕΓΙΝΕ ΣΕ 13 ΚΡΑΤΗ-ΜΕΛΗ
ΒΕΛΓΙΟ ▸ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΠΟΛΩΝΙΑ ▸ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ▸ ΡΟΥΜΑΝΙΑ ΔΑΝΙΑ ▸ ΑΓΓΛΙΑ ΙΣΠΑΝΙΑ ΦΙΛΑΝΔΙΑ ΓΑΛΛΙΑ ΙΤΑΛΙΑ ΛΙΘΟΥΑΝΙΑ

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ
ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ

45 ΕΓΓΡΑΦΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΣΤΟ ΕΣΗΔΗΣ
Εγγραφτείτε ως Οικονομικός φορέας Αίτηση εγγραφής Οικονομικών Φορέων με ελληνικό ΑΦΜ (Οδηγίες εγγραφής)

46 ΕΓΓΡΑΦΗ ΦΟΡΕΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΣΤΕΛΕΧΗ ΦΟΡΕΩΝ ΠΡΟΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΕΣΗΔΗΣ α/α Ονομασία Φορέα Κωδικός Φορέα ΕΠΠ (αν υπάρχει) Ταχυδρομική Δ/νση Δνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ΦΟΡΈΑ Τηλέφωνο/ Fax Επώνυμο Όνομα Λειτουργίες(*) (συμπληρώστε τους κωδικούς με τις λειτουργίες- ενέργειες που θα διεκπεραιώνει) Τηλέφωνο Δνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ Όνομα χρήστη στο Διαύγεια (**) Χρήστης ΕΣΗΔΗΣ (ΝΑΙ/ΟΧΙ) ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ Ειδικότερα στην στήλη «Λειτουργίες» θα συμπληρωθεί ο αντίστοιχος κωδικός σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα: (*) Λειτουργίες Κωδικός ΕΠΠ: ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΑΠΌ ΦΟΡΕΙΣ 1 ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΧΥΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ 3 ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ, ΥΠΟΒΟΛΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΕΣ 4 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΩΝ ΠΛΑΙΣΙΟ 5


Κατέβασμα ppt "Υπουργείο Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας Γεν. Γραμματεία Εμπορίου"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google