Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας για το σχολ. έτος 2006-07 Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, Υπεύθυνος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας για το σχολ. έτος 2006-07 Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, Υπεύθυνος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας για το σχολ. έτος Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, Υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας

2 2 Για τα μαθήματα των Φυσικών Επιστημών, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, είναι γνωστή η μεγάλη σημασία της εργαστηριακής διδασκαλίας στην καθημερινή διδακτική πρακτική. Προς την κατεύθυνση αυτή κινούμενο το ΥΠΕΠΘ, - εκτός του ότι ίδρυσε τα ΕΚΦΕ, - ολοκληρώνει τον εξοπλισμό των Εργαστηρίων Φ. Ε. των Ενιαίων Λυκείων και - προτείνει όλο και περισσότερες κάθε χρόνο εργαστηριακές ασκήσεις να γίνονται στα σχολεία.

3 3 Στα σύγχρονα προγράμματα σπουδών το ΥΠΕΠΘ περιλαμβάνει εργαστηριακές ασκήσεις (υποχρεωτικές) ανά μάθημα και τάξη, σε όλους τους τύπους των σχολείων. -Το σχολ. έτος έπρεπε να γίνουν τέσσερις (4) ασκήσεις στα Εν. Λύκεια (Γ2/106608/ ), - Το σχολ. έτος τρεις (3) ασκήσεις ανά μάθημα και τάξη στα Γυμνάσια (Γ7/126864/ ), - Το σχολ. έτος έντεκα (11) ασκήσεις στα Εν. Λύκεια και τρεις (3) ασκήσεις ανά μάθημα και τάξη στα Γυμνάσια και ΤΕΕ (Γ7/42270/ ), - Το σχολ. έτος τριανταμία (31) ασκήσεις στα Εν. Λύκεια και τρεις (3) ασκήσεις ανά μάθημα και τάξη στα Γυμνάσια και ΤΕΕ (Γ7/62975/ ) και

4 4 - Το τρέχον σχολ. έτος τριανταμία (31) ασκήσεις στα Εν. Λύκεια, είκοσι έξι (26) στα Γυμνάσια και τρεις (3) ασκήσεις ανά μάθημα και τάξη στα ΕΠΑΛ και τα ΤΕΕ (Υ.Α /Γ7/ ).

5 5 Στις Υπουργικές Αποφάσεις, που καθορίζουν τις εργαστηριακές ασκήσεις, αναφέρεται ότι: -Τα ΕΚΦΕ θα χρησιμοποιήσουν κάθε πρόσφορο τρόπο προκειμένου να διατεθεί στα Σχολικά Εργαστήρια της περιοχής ευθύνης τους η απαιτούμενη τεχνική και οργανωτική βοήθεια για την πραγματοποίηση των εργαστηριακών δραστηριοτήτων. - Θα πρέπει να οργανώσουν ενημερωτικές συναντήσεις στο χώρο τους, να επισκεφτούν τα σχολικά εργαστήρια της περιοχής τους και να συνεργαστούν προσωπικά με τους καθηγητές.

6 6 Το ΕΚΦΕ Καρδίτσας τα σχολικά έτη έως στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο ρόλο του είχε συνοπτικά τις εξής δραστηριότητες: Επιμορφώσεις Καθηγητών από το ΕΚΦΕ [συνήθως από 11:30πμ έως 2μμ και κυρίως για πειράματα] : : :18 Επισκέψεις μαθητών στο ΕΚΦΕ [αριθμός τμημάτων] : : :134

7 7 Παραγωγή και διάθεση εποπτικού υλικού [x60= σε όλα τα σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του νομού] : a) 2 φάκελοι με σημειώσεις και δισκέτα για τα προβλεπόμενα να γίνουν πειράματα. β) 2 σημειώσεις με τα προβλεπόμενα να γίνουν πειράματα (βιβλιοδετημένες - σπιράλ) : α) 4 σημειώσεις με τα προβλεπόμενα να γίνουν πειράματα (βιβλιοδετημένες - σπιράλ). β) CD με υλικό σχετικό με τα εργαστήρια (πειράματα, websites, MultiLog, κλπ). γ) CD με υλικό σχετικό με τις δραστηριότητες του ΕΚΦΕ (φωτογραφίες, εκθέσεις, κλπ). δ) Πειράματα για την ενέργεια (βιβλιοδετημένη – σπιράλ) ε) Δημιουργία ιστοσελίδας με περιεχόμενο σχετικό με τα πειράματα και τα εργαστήρια.

8 : α) Νομοθεσία για τα Εργαστήρια (βιβλιοδετημένη – σπιράλ), σειρά εντύπων χρήσιμων για την εύρυθμη λειτουργία των εργαστηρίων Φ.Ε. και σχετική δισκέτα σε κουτί με λάστιχο. β) 4 σημειώσεις με τα προβλεπόμενα να γίνουν πειράματα (βιβλιοδετημένες - σπιράλ). γ) DVD (3,7GB) με υλικό σχετικό με τις Φ.Ε. (πειράματα, applets, αξιολόγηση, κλπ). δ) Κατασκευή νέας ιστοσελίδας με περιεχόμενο, που καλύπτει κατά την άποψή μας, τις ανάγκες οργάνωσης του ΣΕΦΕ, την πειραματική διδασκαλία των Φ.Ε., την ενημέρωση για τις δραστηριότητες του ΕΚΦΕ, κ.ά.

9 9 Άλλες δραστηριότητες α) Αποσύραμε από τα σχολεία τις άχρηστες - ατιτλοδότητες χημικές ουσίες. β)Προμηθεύσαμε σε σχολεία χημικές ουσίες, δείκτες, απιονισμένο νερό για τις ανάγκες των εργαστηριακών ασκήσεων. γ) Επισκεφθήκαμε τα ΣΕΦΕ και συνεργαστήκαμε με εκπ/κούς για θέματα πειραμάτων, διευθέτησης οργάνων, λειτουργίας συσκευών, Η/Υ και εκπ/κού λογισμικού, λειτουργικής οργάνωσης του εργαστηρίου, κλπ. δ) Δανείσαμε όργανα και συσκευές σε σχολεία για την πραγματοποίηση εργαστηριακών ασκήσεων. ε) Μεσολαβήσαμε για την ανακατανομή οργάνων μεταξύ εργαστηρίων σχολείων. στ)Επισκευάσαμε τις μηχανές Wimshurst των ΣΕΦΕ του νομού (οι περισσότερες των οποίων δεν λειτουργούσαν).

10 10 ζ) Δημιουργήσαμε κατασκευές, σχετικές με πειράματα, για τις ανάγκες των Δημοτικών σχολείων και ΚΠΕ Μουζακίου κυρίως. η) Συμμετείχαμε σε Συνέδρια με δύο εισηγήσεις και μια αφίσα, με θεματολογία σχετική με τις δραστηριότητες του ΕΚΦΕ Καρδίτσας. Επίσης είχαμε εισήγηση σε 3/ήμερο που διοργάνωσε το ΚΠΕ Μουζακίου για την ενέργεια στο περιβάλλον του παιδιού. θ) Συνεργαστήκαμε με τον Δ/ντη Π/θμιας Εκπ/σης, ώστε το σχ. έτος να έχουμε και δάσκαλο αποσπασμένο στο ΕΚΦΕ, για να καλύπτουμε και τα Δημοτικά σχολεία. ι) Το παρελθόν σχ. έτος δανείσαμε το χώρο και τον εξοπλισμό του εργαστηρίου του ΕΚΦΕ (για ένα πρωί και όλα τα απογεύματα κάθε εβδομάδας) στο νεοσύστατο στην πόλη μας Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων του ΤΕΙ Λάρισας. κ) Στείλαμε άρθρα, που δημοσιεύτηκαν από όλο τον τοπικό Τύπο, για τις δραστηριότητες του ΕΚΦΕ (11 την τελευταία τριετία).

11 11 1.Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας  13 Ενιαία Λύκεια  6 στην Καρδίτσα και 7 στην περιφέρεια  5 Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις  1 στην Καρδίτσα και 4 στην περιφέρεια  23 Γυμνάσια  9 στην Καρδίτσα και 14 στην περιφέρεια  6 ΤΕΕ (& 6 ΕΠΑ.Λ. αντίστοιχα)  3 στην Καρδίτσα και 3 στην περιφέρεια  1 Ιδιωτικό Εκπαιδευτήριο  στην Καρδίτσα  Εκκλησιαστικό Φροντιστήριο & Σχολείο 2ης Ευκαιρίας  στην Καρδίτσα  ΣΥΝΟΛΟ:50 Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης  Σήμερα απευθυνόμαστε στα 48 από αυτά (δεν συμπεριλαμβάνεται η τελευταία κατηγορία)

12 12 2.Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών στο Ν. Καρδίτσας  Σε 15 Ενιαία Λύκεια  υπάρχουν συνολικά 22 (από ΕΠΕΑΕΚ) Εργαστήρια Φ. Ε.  Στα υπόλοιπα 3 Ενιαία Λύκεια  υπάρχει συνολικά 1 Εργαστήριο Φ. Ε.  Στα 6 Τ.Ε.Ε. (& ΕΠΑ.Λ. από φέτος)  υπάρχει συνολικά 1 Εργαστήριο Φ. Ε. (στο 1ο ΤΕΕ τέως 6ο Ε.Λ., που συστεγάζεται με το 1ο Εσπερινό ΤΕΕ Καρδίτσας)  Σε 28 Γυμνάσια  υπάρχουν συνολικά 7 Εργαστήρια Φ. Ε.  ΣΥΝΟΛΟ:10 Σχολεία δεν έχουν Εργαστήρια Φ. Ε., εκ των οποίων τα 8 έχουν δυσκολία πρόσβασης σε κάποιο εργαστήριο και καλύπτονται μόνο με δανεισμό οργάνων.

13 13 3.Συστεγαζόμενα Σχολεία – Κοινή χρήση Εργαστηρίων Φ. Ε.  5 Ενιαία Λύκεια συστεγάζονται με Γυμνάσια  2ο, 4ο Καρδίτσας, Φαναρίου, Λεονταρίου και Κέδρου.  4 Γυμνάσια με Λυκειακές Τάξεις στην περιφέρεια  χρησιμοποιούν από κοινού το Εργαστήριο.  4 Γυμνάσια  1ο, 2ο Παλαμά & 1ο, 2ο Μουζακίου κάνουν κοινή χρήση.  2 Γυμνάσια και 2 ΤΕΕ (& ΕΠΑΛ)  1ο, 2ο Σοφάδων, ΤΕΕ Παλαμά και 3ο ΤΕΕ Καρδίτσας βρίσκονται στον ίδιο αυλόγυρο με σχολεία που έχουν εργαστήριο.

14 14 4.Οι εργαστηριακές ασκήσεις που προβλέπεται να γίνουν το σχολικό έτος  Γυμνάσια (Υ.Α /Γ7/ ) ΒΙΟΛΟΓΙΑ Α΄ Τάξης α) Μικροσκόπιο Ι: Γνωριμία με το μικροσκόπιο και παρατήρηση ζωικών κυττάρων (1) β) Μικροσκόπιο ΙΙ: Παρατήρηση φυτικών κυττάρων (2) γ) Αποταμιευτικές ύλες στα φυτά – Άμυλο (6Α) δ) Παρατήρηση άνθους (10Α) ε) Μεταφορά ουσιών στα φυτά (12) ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γ΄ Τάξης α) Παρατήρηση μονοκύτταρων ευκαρυωτικών οργανισμών (6) β) Παρατήρηση μυκήτων (8) γ) Μελέτη του καρυότυπου ανθρώπου (12)

15 15 ΦΥΣΙΚΗ Β΄ Τάξης α) Μέτρηση μήκους, εμβαδού, όγκου (1) β) Μέτρηση βάρους, μάζας και πυκνότητας (2) γ) Μετατροπή υγρού σε αέριο – Βρασμός (5) δ) Διάθλαση (10) ε) Ηλεκτρικό ρεύμα και ηλεκτρικό κύκλωμα (14) ΦΥΣΙΚΗ Γ΄ Τάξης α) Νόμος του Hooke (5) β) Άνωση – Αρχή του Αρχιμήδη (9) γ) Σύνδεση λαμπτήρων σε σειρά ή / και παράλληλα (15, 16)

16 16 ΧΗΜΕΙΑ Β΄ Τάξης α) Έλεγχος της διαλυτότητας των υλικών στο νερό και την αιθανόλη (2Β) β) Παρασκευές διαλυμάτων ορισμένης περιεκτικότητας (4) γ) Μίγματα – Παρασκευές και διαχωρισμοί (5) δ) Μελέτη της χημικής αντίδρασης (6, Πείραμα 2ο και 3ο) ε) Σκληρότητα του νερού (9, Πείραμα 1ο και 2ο) ΧΗΜΕΙΑ Γ΄ Τάξης α) Μελέτη ιδιοτήτων οξέων Ι (1) β) Μελέτη ιδιοτήτων οξέων ΙΙ (2) γ) Μελέτη ιδιοτήτων βάσεων (3) δ) Υγροχημική ανίχνευση αλογόνων (5) ε) Μέτρηση αιθανόλης με αλκοολόμετρο σε διάφορα ποτά (κρασί, ούζο) (7, Πείραμα 2ο)

17 17  Ενιαία Λύκεια (Υ.Α /Γ7/ ) Α’ Λυκείου ΦΥΣΙΚΗ α) Μέτρηση μήκους, χρόνου, μάζας και δύναμης (1). β) Μελέτη ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης (2α). γ) Τριβή ολίσθησης σε κεκλιμένο επίπεδο με τη χρήση του Μultilog ή την κλασσική μέθοδο (7). δ) Διατήρηση της ορμής σε μια έκρηξη (8). ΧΗΜΕΙΑ α) Εύρεση pH διαλυμάτων με χρήση δεικτών, πεχαμετρικού χάρτου, πεχάμετρου και του αισθητήρα pH του Multilog (όπου υπάρχει) (5). β) Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων (6). γ) Παρασκευή διαλύματος ορισμένης συγκέντρωσης – αραίωση διαλυμάτων (7).

18 18 Β’ Λυκείου ΦΥΣΙΚΗ Γενικής Παιδείας α) Ενεργειακή μελέτη των στοιχείων απλού ηλεκτρικού κυκλώματος DC με πηγή, ωμικό καταναλωτή και κινητήρα (2). β) Μελέτη της χαρακτηριστικής καμπύλης ηλεκτρικής πηγής και ωμικού καταναλωτή (3). γ) Προσδιορισμός της έντασης της βαρύτητας με την βοήθεια απλού εκκρεμούς (5). ΦΥΣΙΚΗ Κατεύθυνσης α) Γνωριμία με τον παλμογράφο - Πειρ. 1: Επίδειξη φαινομένου επαγωγής (6.1). Φαινόμενο επαγωγής με τη χρήση του Μultilog ή την κλασσική μέθοδο. ΧΗΜΕΙΑ Γενικής Παιδείας α) Οξείδωση της αιθανόλης (1,β). β) Όξινος χαρακτήρας των καρβοξυλικών οξέων (3). γ) Ανίχνευση υδατανθράκων (5).

19 19 ΧΗΜΕΙΑ Κατεύθυνσης α) Υπολογισμός θερμότητας αντίδρασης (1). β) Δράση καταλυτών (ετερογενής κατάλυση) (3.1). γ) Παράγοντες που επηρεάζουν τη θέση της χημικής ισορροπίας (4). ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γενικής Παιδείας α) Μικροσκοπική παρατήρηση πυρήνων μετά από ειδική χρώση (2). β) Μικροσκοπική παρατήρηση στομάτων φύλλων, καταφρακτικών κυττάρων και χλωροπλαστών (4). γ) Μετουσίωση των πρωτεϊνών (7). ΒΙΟΛΟΓΙΑ Επιλογής α) Μικροσκοπική παρατήρηση μόνιμου παρασκευάσματος αίματος (4). β) Μικροσκοπική παρατήρηση μόνιμου παρασκευάσματος τομής ωοθήκης και όρχεως (8).

20 20 Γ’ Λυκείου ΦΥΣΙΚΗ Γενικής Παιδείας α) Παρατήρηση συνεχών - γραμμικών φασμάτων (1). β) Μέτρηση ακτινοβολίας υποβάθρου με τον αισθητήρα Geiger Muller του Μultilog (όπου υπάρχει) (3). ΦΥΣΙΚΗ Κατεύθυνσης α) Προσδιορισμός της ροπής αδράνειας κυλίνδρου που κυλίεται σε πλάγιο επίπεδο (4). β) Απλή αρμονική ταλάντωση με τη χρήση του Μultilog (όπου υπάρχει). ΧΗΜΕΙΑ Κατεύθυνσης α) Παρασκευή και ιδιότητες ρυθμιστικών διαλυμάτων (1). β) Υπολογισμός της περιεκτικότητας του ξιδιού σε οξικό οξύ με τη χρήση του Multilog ή την κλασσική μέθοδο (2).

21 21 ΒΙΟΛΟΓΙΑ Γενικής Παιδείας α) Μικροσκοπική παρατήρηση βακτηρίων σε καλλιέργεια ή σε μόνιμο παρασκεύασμα (1). ΒΙΟΛΟΓΙΑ Κατεύθυνσης α) Μικροσκοπική παρατήρηση μόνιμου παρασκευάσματος ανθρώπινου χρωμοσώματος. β) Η ανάπτυξη ζυμομυκήτων στη μαγιά (5)

22 22  Τ.Ε.Ε. & ΕΠΑ.Λ. (εντός του Σεπτεμβρίου θα σταλεί νέο έγγραφο) Α΄ Τάξη (ΕΠΑ.Λ.) (Υ.Α /Γ7/ ) ΦΥΣΙΚΗ α) Μέτρηση μήκους, χρόνου, μάζας και δύναμης (1). β) Μελέτη ευθύγραμμης ομαλά επιταχυνόμενης κίνησης (2α). γ) Τριβή ολίσθησης σε κεκλιμένο επίπεδο με την κλασσική μέθοδο (7). ΧΗΜΕΙΑ α) Εύρεση pH διαλυμάτων με χρήση δεικτών, πεχαμετρικού χάρτου και πεχάμετρου (5). β) Χημικές αντιδράσεις και ποιοτική ανάλυση ιόντων (6). γ) Παρασκευή διαλύματος ορισμένης συγκέντρωσης – αραίωση διαλυμάτων (7).

23 23 Β΄ Τάξη - 1ος κύκλος (Τ.Ε.Ε.) (ΔΔΕ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ/8258/ ) ΦΥΣΙΚΗ α)Στατικός ηλεκτρισμός β)Ηλεκτρικό κύκλωμα - Νόμος του Ohm. γ)Σε σειρά και παράλληλη σύνδεση αντιστατών. ΧΗΜΕΙΑ α)1η Εργαστ. άσκηση Εργαστηριακού Οδηγού (Αραίωση διαλύματος) β)Παρασκευή διαλυμάτων ορισμένης συγκέντρωσης (πχ 0,1M) γ)Αναπαράσταση οργανικών ενώσεων - δεσμών, κλπ. με μοντέλα

24 24 Α΄ Τάξη - 2ος κύκλος (Τ.Ε.Ε.) (ΔΔΕ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ/8258/ ) ΦΥΣΙΚΗ 1.Άσκηση 1 – Μαγνητικό πεδίο ρευματοφόρου αγωγού - Δύναμη Laplace. 2.Άσκηση 2 – Μαγνήτες - Ηλεκτρομαγνήτες. 3.Άσκηση 3 – Ηλεκτρομαγνητική επαγωγή - Κανόνας Lenz - Αμοιβαία επαγωγή - Αυτεπαγωγή.

25 25 5.Νομοθεσία Εργαστηρίων για το σχολικό έτος  Υ.Α /Γ7/ /ΥΠΕΠΘ «Λειτουργία των Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών κατά το σχολικό έτος » - Τις ασκήσεις τις αναφέραμε παραπάνω - Οι ΥΣΕΦΕ θα βοηθούν τους υπολοίπους που χρησιμοποιούν το Εργαστήριο  80066/Γ7/4-8-06/ΥΠΕΠΘ/Δνση ΣΕΠΕΔ/Γρ. Εργαστηρίων «Διευθέτηση ωραρίου των καθηγητών κλάδου ΠΕ04» - Ο καθορισμός της ημέρας συνεργασίας Σχολ. Συμβούλου, ΕΚΦΕ – Σχολείου θα γίνει από τη Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης και θα ανακοινωθεί στο Σχολείο για να καταρτίσει το πρόγραμμά του

26 26  82430/Γ7/ /ΥΠΕΠΘ/Δνση ΣΕΠΕΔ/Γρ Εργαστηρίων «Επιλογή και αρμοδιότητες Υπευθύνου Σχολικού Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών (ΥΣΕΦΕ)» - Προτείνει ο Σύλλογος διδασκόντων (κατά την κατανομή των εξωδιδακτικών εργασιών), αποφασίζει ο Δ/ντής Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης και κοινοποιείται στο Σχολείο - 1 ΥΣΕΦΕ σε κάθε Σχολείο - 2 ΥΣΕΦΕ στα Ενιαία Λύκεια με 2 Εργαστήρια Φ.Ε. από ΕΠΕΑΕΚ - 2 ΥΣΕΦΕ στα Σχολεία με 2 οργανωμένα Εργαστήρια Φ.Ε. και τουλάχιστον 12 τμήματα - Δεν γίνεται ΥΣΕΦΕ ο Δ/ντής του Σχολείου - Στο τέλος του διδακτικού έτους ο ΥΣΕΦΕ συντάσσει ετήσια έκθεση για τη λειτουργία του Εργαστηρίου, την υποβάλλει στο Δ/ντή του και την κοινοποιεί στο ΕΚΦΕ

27 27  82428/Γ7/ /ΥΠΕΠΘ/Δνση ΣΕΠΕΔ/Γρ. Εργαστηρίων «Εργαστηριακή Διδασκαλία των Φυσικών Μαθημάτων στα Γενικά Λύκεια» - Τις ασκήσεις τις αναφέραμε παραπάνω (31 ίδιες με πέρυσι) - Ο ΥΣΕΦΕ συντάσσει, σε συνεργασία με τους άλλους καθηγητές ΠΕ04, τετραμηνιαίο πρόγραμμα λειτουργίας του Εργαστηρίου Φ.Ε. και το δίνει στο Δ/ντή του, που έχει την ευθύνη ελέγχου εφαρμογής του - Οι εργαστηριακές ασκήσεις γράφονται στο βιβλίο ύλης και στο ημερολόγιο του Εργαστηρίου - Έως 1/6/2007 οι Δ/ντές θα στείλουν στο ΕΚΦΕ συνολικά στοιχεία για τις εργαστηριακές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν (όχι μόνο τις υποχρεωτικές – όλες) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους - Να απελευθερωθούν τα Εργαστήρια Φ.Ε. από άλλες χρήσεις για να γίνονται οι εργαστηριακές ασκήσεις (& των συστεγαζόμενων σχολείων)

28 28  82427/Γ7/ /ΥΠΕΠΘ/Δνση ΣΕΠΕΔ/Γρ Εργαστηρίων «Εργαστηριακή Διδασκαλία των Φυσικών Μαθημάτων στα Γυμνάσια» - Τις ασκήσεις τις αναφέραμε παραπάνω (26 φέτος αντί 18 πέρυσι) - Ο ΥΣΕΦΕ συντάσσει τριμηνιαίο πρόγραμμα λειτουργίας του Εργαστηρίου Φ.Ε. και το δίνει στο Δ/ντή του, που έχει την ευθύνη ελέγχου εφαρμογής του - Οι εργαστηριακές ασκήσεις γράφονται στο βιβλίο ύλης και στο ημερολόγιο του Εργαστηρίου - Έως 1/6/2007 οι Δ/ντές θα στείλουν στο ΕΚΦΕ συνολικά στοιχεία για τις εργαστηριακές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν (όχι μόνο τις υποχρεωτικές – όλες) κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους - Να απελευθερωθούν τα Εργαστήρια Φ.Ε. από άλλες χρήσεις για να γίνονται οι εργαστηριακές ασκήσεις

29 29  82431/Γ7/ /ΥΠΕΠΘ/Δνση ΣΕΠΕΔ/Γρ Εργαστηρίων «Εργαστηριακή Διδασκαλία της Φυσικής και Χημείας γενικής παιδείας στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) καιΤΕΕ» - Τις ασκήσεις τις αναφέραμε παραπάνω (θα σταλούν εγγράφως στα Σχολεία μέχρι 2/10/2006) ============================================================== Τα προηγούμενα σχολικά έτη, με βάση τα δηλωθέντα από τους ΥΣΕΦΕ στοιχεία, έχουμε πετύχει οι εργαστηριακές ασκήσεις να γίνονται σε ικανοποιητικό βαθμό στα σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας. Πληροφορίες σχετικά με τα πεπραγμένα των προηγουμένων ετών μπορεί κάποιος να πάρει από την ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ Καρδίτσας όπως φαίνεται παρακάτω.http://ekfe.kar.sch.gr

30 30

31 31 6.Θέματα για συζήτηση, που αφορούν το Ε.Κ.Φ.Ε. και τους εκπαιδευτικούς κλ. ΠΕ04, για το σχολικό έτος  Εκδήλωση ενδιαφέροντος από συναδέλφους Χημικούς και Βιολόγους να αποσπασθούν στο ΕΚΦΕ για να αναλάβουν τους αντίστοιχους τομείς.  Εκδήλωση ενδιαφέροντος από ένα συνάδελφο Βιολόγο, που επιθυμεί να πάει με τον Υπεύθυνο ΕΚΦΕ στη Λάρισα σε συνάντηση των ΕΚΦΕ Θεσσαλίας, κάποια μέρα το Σεπτέμβριο, να ενημερωθεί για θέματα της ειδικότητας του και να ενημερώσει τους υπολοίπους Βιολόγους.  Παρουσίαση μόνο των νέων πειραμάτων και διατάξεων (όχι όσων επαναλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια, για τα οποία υπάρχουν ήδη σημειώσεις). Στους νέους συναδέλφους και σε όσους άλλους το επιθυμούν, παρουσίαση όποιων θέλουν (ακόμα και όλων) μετά από συνεννόηση.

32 32  Να τυπωθούν Φύλλα Εργασίας για τα πειράματα, αν οι συνάδελφοι δεν καλύπτονται από τα Τετράδια Εργαστηρίου.  Οι συνάδελφοι των Γυμνασίων (ιδιαίτερα οι ΥΣΕΦΕ) που συστεγάζονται με Ενιαία Λύκεια (που έχουν Εργαστήριο Φ.Ε.) να επιδιώξουν κοινή χρήση ( /Γ7/ /ΥΠΕΠΘ - Κοινή χρήση Εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών από συστεγαζόμενα σχολεία ) και δανεισμό οργάνων, γιατί οι περισσότερες εργαστηριακές ασκήσεις φέτος κάνουν την ανάγκη αυτή σχεδόν επιτακτική. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα Εργαστήρια πρέπει να χρησιμοποιούνται μόνο σαν Εργαστήρια Φ. Ε. ( /Γ7/ /ΥΠΕΠΘ - Μη αλλαγή χρήσης των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των σχολείων ).  Οι συνάδελφοι να προσπαθήσουν να κάνουν όσα περισσότερα πειράματα μπορούν στο σχολείο τους, αν είναι δυνατόν και μετωπικά, γιατί στο Εργαστήριο του ΕΚΦΕ θα φιλοξενούμε πάλι φέτος για κάποιο διάστημα το Τμήμα Τεχνολογίας Τροφίμων των ΤΕΕ μέχρι την ολοκλήρωση παραλαβής των οργάνων του (που μάλλον δεν θα γίνει πριν από τα Χριστούγεννα).

33 33 Ευχαριστώ για την υπομονή σας και εύχομαι μια εποικοδομητική σχολική χρονιά


Κατέβασμα ppt "Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας για το σχολ. έτος 2006-07 Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, Υπεύθυνος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google