Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Προστασία καινοτόμου προϊόντος/υπηρεσίας μέσω Διακριτικών Γνωρισμάτων – Σχετικά νομικά ζητήματα στο Διαδίκτυο ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ – Δικηγόρος LL.M.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Προστασία καινοτόμου προϊόντος/υπηρεσίας μέσω Διακριτικών Γνωρισμάτων – Σχετικά νομικά ζητήματα στο Διαδίκτυο ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ – Δικηγόρος LL.M."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Προστασία καινοτόμου προϊόντος/υπηρεσίας μέσω Διακριτικών Γνωρισμάτων – Σχετικά νομικά ζητήματα στο Διαδίκτυο ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ – Δικηγόρος LL.M Μαλάμης & Συνεργάτες

2 Εισαγωγή • Προστασία εκτός της «ιδέας» • Α αλλαγή σε προώθηση και είδη προσβολών • Σημασία νομικής προστασίας του ονόματος του προϊόντος/υπηρεσίας • Συνηθέστερα λάθη • Αναφορά σε νομολογία • Εξελίξεις και μελλοντικοί προβληματισμοί Διαδίκτυο

3 «Δέσμη» δικαιωμάτων • Πολλαπλή προστασία για ένα προϊόν/ υπηρεσία *ονομα & εμφάνιση

4 Διακριτικά γνωρίσματα Επιχειρήσεως Προϊόντος/ Υπηρεσίας Όνομα/Επωνυμία (Ν. 146/1914 πε & ΑΚ) Εμπορικό σήμα (Ν.4072/2012) Όνομα χώρου (domain name) ΑΠ 371/2012 λειτουργία διακριτικού τίτλου & σήματος υπό προϋποθέσεις Ιδιαίτερος διασχηματισμός ή διακόσμηση προϊόντος Ιδιαίτερο διακρ. γνώρισμα (Ν. 146/1914) Διακριτικός τίτλος (Ν. 146/1914 )

5 Ονομα ως brand name 3 κοινά σφάλματα α) απουσία ενδελεχούς έρευνας διαθεσιμότητας β) καταχώριση μόνο ως domain name χωρίς ουσιαστική χρήση, και όχι ως εμπορικό σήμα γ) επιλογή ενός περιγραφικού ονόματος = Επιπλέον έξοδα / αβεβαιότητα σε ανάπτυξη επιχείρησης

6 Έρευνα διαθεσιμότητας Εμπορικά Σήματα 28 χώρες ΕΕ ΗΠΑ, ΡΩΣΙΑ κα ΓΕΜΗ - Επωνυμία & διακριτικοί τίτλοι Ελληνικών εταιριών

7 Σημασία κατοχύρωσης σήματος • Άρση & παράλειψη προσβολής και αίτημα αποζημίωσης (κοινό στοιχείο με Αθεμ. Αντ.) • Δεν απαιτείται να αποδειχθούν περαιτέρω ιδιότητες του σημείου (π.χ. χρήση, διακριτικότητα, επικράτηση στις συναλλαγές) • Αποζημίωση: υπολογισμός / υπαιτιότητα* (Ν.4072/2012) vs γνώση ότι θα επέλθει σύγχυση (Ν.146/14)

8 Νομολογία - 1 Γενική αρχή η σύγκρουση μεταξύ διακριτικού γνωρίσματος επιχείρησης, επωνυμίας, σήματος κ.λ.π. και domain name θα αρθεί κατ' αρχάς, με βάση την αρχή της χρονικής προτεραιότητας *χρόνικό σημείο γέννησης δικαιώματος* αλλά το δικαίωμα δεν γεννάται με την απλή κατοχύρωση στο Διαδίκτυο ως domain name, χωρίς να πληρούνται οι λοιπες προϋποθέσεις του Ν.146/1914.

9 Νομολογία - 2 Σημεία κλειδιά Α- (κίνδυνος) σύγχυσης καταναλωτή Β- συνάφεια διακρινόμενων προϊόντων Γ- βαθμός καθιέρωσης μίας ένδειξης στις συναλλαγές

10 Νομολογία - 3 • Υπόθεση ΗΟNDA (ΑΠ 1803/2007 ΝοΒ 2008 σελ. 377) εξωτερικη εμφάνιση κινητήρα & τεχνικώς απαραίτητα χαρακτηριστικά • Υπόθεση LEXICON (ΑΠ 371/2012 ΕΕμπΔ 2013 ΞΖ σελ. 77) “απαιτείται εγγύητα οικονομικών κλάδων” & domain name *edu • Υπόθεση BABY STAR (ΕφΘεσ 498/2010 ΕΕμπΔ 2011 ΞΒ σελ. 191) Συνολική εντύπωση /χρήση στο Διαδίκτυο για προοσδιορισμό εταιρίας λεκτικού μέρους προστατευμένου σήματος/ διαδικτυακή προτεραιότητα

11 Νέα είδη προσβολών • FACEBOOK – δημιουργία page, προώθηση προϊόντων, παράνομη χρήση σήματος * ειδική online αίτηση • ADWORDS (λέξεις κλειδιά) * χρήση σημάτων τρίτων σε μηχανές αναζήτησης Απόφαση ΔΕΚ Google Inc. -V- LVMH C-236/08, C-237/08 And C-238/08 - μη ευθύνη παρόχου της υπηρεσίας

12 Συμπεράσματα • Κρίσιμο το χρονικό σημείο πριν το λανσάρισμα του προϊόντος ώστε να μην υπάρχει αβεβαιότητα και μελλοντικά δικαστικά έξοδα. • Προσοχή στη φύση του domain name ως διακριτικού γνωρίσματος καθώς η απλή διαδικτυακή κατοχύρωση μπορεί να μην αρκεί. • Τα διακριτικά γνωρίσματα μπορούν να λειτουργήσουν προληπτικά αλλά και κατασταλτικά, ως μέσα νομικής προστασίας, και συνεπώς να συμβάλουν στο “χτίσιμο” ενός ισχυρού BRAND NAME για το καινοτόμο προϊόν ή υπηρεσία.

13 Ευχαριστώ για την προσοχή σας! You can use this PowerPoint template for free based on creative commons license.


Κατέβασμα ppt "Προστασία καινοτόμου προϊόντος/υπηρεσίας μέσω Διακριτικών Γνωρισμάτων – Σχετικά νομικά ζητήματα στο Διαδίκτυο ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ – Δικηγόρος LL.M."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google