Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ «ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» “Η Πιστοποίηση των Τοπικών Προϊόντων και η Συμβολή της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ «ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» “Η Πιστοποίηση των Τοπικών Προϊόντων και η Συμβολή της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ «ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» “Η Πιστοποίηση των Τοπικών Προϊόντων και η Συμβολή της στην Αειφόρο Ανάπτυξη της Περιφέρειας” Νίκος Χανιωτάκης Εργαστήριο Αναλυτικής Χημείας, Τμήμα Χημείας, Πανεπιστήμιο Κρήτης

2 ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ “Η ανάπτυξη που καλύπτει τις ανάγκες του παρόντος χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη δυνατότητα των μελλοντικών γενεών να καλύψουν τις δικές τους ανάγκες.” “Η μέριμνα ώστε η σημερινή ανάπτυξη και εκμετάλλευσή να μην υπονομεύει τις δυνατότητες ανάπτυξης των μελλοντικών γενεών.”

3 3 ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η αειφόρος ανάπτυξη έχει επομένως τρεις συνιστώσες: Οικονομική Κοινωνική και Περιβαλλοντική Απαιτούν ισόρροπη πολιτική συνεκτίμηση και πιστοποίηση της ποιότητας από διαπιστευμένους- έγκυρους οργανισμούς. Απαιτείται ταυτόχρονη αειφόρος διαχείριση για αυξημένο κέρδος, και μελλοντική ανάπτυξη.

4 Ένα επώνυμο προϊόν έχει καλύτερη διείσδυση στις αγορές. Η χωρική ένδειξη, και ειδικά της Κρήτης που φημίζεται για τη διατροφή της, προσδίδει αγοραστική αξία στα προϊόντα. Η σταθερή αγοραστική δύναμη υπάρχει στους καταναλωτές οι οποίοι έχουν απαιτήσεις από τα προϊόντα που αγοράζουν, γνωρίζουν τι θέλουν. Η τιμή δεν είναι το καθοριστικό κριτήριο αγοράς. ΕΠΩΝΥΠΟ ΠΟΙΟΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

5 5 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ-ΑΓΟΡΑ Κάθε κοινωνία έχει τις δικές της συνήθειες: Πρέπει να τις γνωρίζουμε ιδιοτροπίες: Πρέπει να τις κατανοούμε απαιτήσεις: Πρέπει να τις εκπληρώνουμε δυσκολίες: Πρέπει να τις αντιμετωπίζουμε Η επιτυχία απαιτεί προσαρμογή Πρέπει να προσαρμοστεί η ποιότητα Να υπάρχουν αυστηρά πρότυπα Να παράγονται καινοτόμα προϊόντα και Τα προϊόντα πρέπει απαραίτητα να έχουν ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ

6 6 •εντοπιότητα (η) η δια νόμου σύνδεση προσώπου με ορισμένο τόπο λόγω καταγωγής ή δημοσιοϋπαλληλικής υπηρεσίας σε σχέση με τα δικαιώματα ή τις υποσχέσεις που προκύπτουν από αυτήν (λ.χ. ως στοιχείο που δίνει μόρια για τον διορισμό καθηγητή στον τόπο μόνιμης κατοικίας του) ΣΧΟΛΕΙΟ λ. ντόπιος Λεξικό της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Γ. Μπαμπινιώτης

7 7 ΕΝΤΟΠΙΟ Υπάρχει ψυχολογία για την αναζήτηση της ποιότητας μέσα στο εντόπιο, το τοπικό γιατί: οι ιδιότητες του είναι γνωστές, άρα επιθυμητές μπορεί να είναι ακριβό - έχει όμως ποιότητα ο κατασκευαστής ο παραγωγός και ο πωλητής έχουν ήθος υπάρχει εγγύηση

8 8 Το εντόπιο δεν είναι μόνο τοπικό, ως προς την ακτινοβολία του. Το ποιοτικό εντόπιο, είναι αυτόματα παγκοσμιοποιημένο. Το ποιοτικό εντόπιο, απευθύνεται σε παγκόσμια αγορά. Το ποιοτικό εντόπιο, αποτελεί ευταξία και αυτοτροφοδοτούμενη υπεραξία. Το ποιοτικό εντόπιο, προσφέρει προστιθέμενη αξία η οποία διαχέεται στην τοπική κοινωνία. Το ποιοτικό εντόπιο ακτινοβολεί, διαχέεται, αξίζει Έχει εντοπιότητα Το ΕΝΤΟΠΙΟ

9 9 ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ Επομένως, ότι τοπικό όντας ποιοτικό, αξίζει να απευθύνεται παντού, και μπορεί να ξεφύγει των ορίων της τοπικής αγοράς, Είτε είναι αγαθό, υπηρεσία, κατασκεύασμα, καινοτομία, καθαρή γνώση, ή δημιουργία. Είτε είναι σώμα, μυαλό και ψυχή. Εντόπιοτητα => προϊόν, υπηρεσία, άνθρωπος, κοινωνία με αυθεντικότητα

10 10 Επομένως η τοπική παραγωγή των ιδεών και των αγαθών έχει σημαντικά πλεονεκτήματα, αν πληρεί τις προδιαγραφές της ποιότητας, και της εντοπιότητας Οι εντόπιοι παραγωγοί δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα αν κάνουν την υπέρβαση, και μπουν στην ψυχολογία της ποιοτικής παραγωγής και προσφοράς. ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ

11 11 ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ-ΚΡΗΤΗ Η Κρήτη πρέπει να αποκτήσει την τοπική παγκοσμιοποιημένη αυτοπεποίθηση της, μέσω της αυτοεκτίμησης και της αυτογνωσίας που θα επιτευχθεί με την παραγωγή, εμπορία, και γενικά την υποστήριξη των εντόπιων προϊόντων, υπηρεσιών, και γνώσεων.

12 12 ΦΟΡΕΙΣ Πιστοποίησης Διαπίστευσης της ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑΣ I.CRETACERT II.AGROCERT III.ΔΗΩ IV.ΕΣΥΔ V.Πανεπιστήμιο Κρήτης, VI.ΤΕΙ Κρήτης, VII.Άλλοι δημόσιοι οργανισμοί, και Πανεπιστήμιο των Ορέων

13 13 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗΣ ΧΗΜΕΙΑΣ Π.Κ. •Έγκριση από ΥΠΕΠΘ για παροχή υπηρεσιών (ΦΕΚ ) •Διαπιστευμένο από τον ΕΣΥΔ (ΕΝ/ISO/IEC 17025:2005) για για συγκεκριμένες αναλύσεις - ελέγχους •Διαθέτει την πλέων σύγχρονη οργανολογία για αναλύσεις και χαρακτηρισμό •Αναπτύσσει μεθόδους •Παράγει οργανολογία •Διαθέτει τεχνογνωσία στον τομέα της πιστοποίσης- διαπίστευσης

14 14 •Πιστοποίηση της εντοπιότητας των γεωργικών προϊόντων •Ανάδειξη της εντοπιότητας του Αγροτοτουρισμού •Υποστήριξη της μεταποίησης και των ΜΜΕ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ και Πανεπιστήμιο Ορέων


Κατέβασμα ppt "ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΩΝ ΟΡΕΩΝ «ΟΡΟΠΕΔΙΟ ΛΑΣΙΘΙΟΥ - ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ» “Η Πιστοποίηση των Τοπικών Προϊόντων και η Συμβολή της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google