Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΗ Εργαλεία WEB 2.0. Περιεχόμενα  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΗ Εργαλεία WEB 2.0. Περιεχόμενα  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΗ Εργαλεία WEB 2.0

2 Περιεχόμενα  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων Web 2.0, διαδικτύου:  Wiki  blog

3 Από το web 1.0 στο web 2.0  Ο όρος web 2.0 έχει πλέον καταστεί η κοινά παραδεκτή ονομασία μιας νέας γενιάς διαδικτυακών υπηρεσιών και εφαρμογών.  Το web 2.0, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για νέες κοινωνικές και διδακτικές πρακτικές.  Η επίδραση του web 2.0 στην Εκπαίδευση μπορεί να είναι καταλυτική.  Αλλαγές στον τρόπο που χρησιμοποιούνται οι ήδη υπάρχουσες τεχνολογίες  Αξιοποίηση της συλλογικής νοημοσύνης

4 Ο νέος παγκόσμιος ιστός web 2.0  Ο νέος παγκόσμιος ιστός web 2.0 ενθαρρύνει τη συμμετοχή χρηστών για τη παραγωγή πλουσιότερου και δυναμικότερου περιεχομένου (open projects)  Οι χρήστες μεταμορφώνονται σε δημιουργούς και διαμορφώνουν το περιεχόμενο: κείμενο, εικόνα, ήχο, βίντεο, να το κατηγοριοποιούν, να το αξιολογούν, να το κατατάσσουν, όπως για παράδειγμα τις ειδήσεις που θεωρούν σημαντικές.  Με τις νέες δικτυακές υπηρεσίες οι χρήστες συνεργάζονται και ανταλλάζουν δεδομένα online

5 Web 2.0 εφαρμογές – χαρακτηριστικά  Διαδραστικότητα  Δυναμικό περιεχόμενο  Συνεργασία  Συνεισφορά  Κοινότητα και κοινωνική δικτύωση

6 Το διαδίκτυο ως πλατφόρμα  Αποτελεί ενιαία πλατφόρμα, χωρίς ιδιοκτήτη  Βασική ικανότητα των εφαρμογών web 2.0 είναι η διαχείριση των Βάσεων Δεδομένων (όπως Google, Yahoo, Amazon eBay, MapQuest, Napster)  Το μεγαλύτερο μέρος του χρήσιμου λογισμικού είναι ανοικτού κώδικα  Λογισμικό πέρα από συσκευές

7 Web 2.0 – Βασικά χαρακτηριστικά

8 Web 2.0 τεχνολογίες  RSS Feeds  AJAX  Trackback  SOA & web services

9 RSS Feed  RSS (Really Simple Syndication) εργαλείο διανομής ειδήσεων  Ο χρήστης του Διαδικτύου ενημερώνεται για γεγονότα και νέα από άλλους χρήστες ή και κανάλια πληροφορίας.  Η πληροφορία διανέμεται αυτόματα μέσω του RSS στους εγγεγραμμένους χρήστες

10 AJAX  Asynchronous JavaScript and XML, είναι λογισμικό ενσωματωμένο σε όλους τους browsers που επιτρέπει στον JavaScript κώδικα, που εκτελείται στους browsers, να ζητήσει δεδομένα από έναν server χωρίς επαναφόρτωση της σελίδας.  Πχ. σε web 2.0 εφαρμογές, όπως Flickr, Gmail ή YouTube, μπορούμε να κάνουμε κλικ σε μία φόρμα, να εισάγουμε δεδομένα (πχ. τρέχουσα τιμή μετοχής) και η ενημέρωση να γίνει χωρίς να απομακρυνθούμε από τη σελίδα

11 Trackback  Είναι ένα πλαίσιο για peer to peer κοινοποιήσεις μεταξύ δικτυακών τόπων.  Ενημερώνεις ένα συγγραφέα ότι αναφέρεσαι στο έργο του.  Το trackback αντιπροσωπεύεται από ένα URL  Μία ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί trackback μπορεί να δημιουργήσει αυτόματα μία λίστα με όλα τα sites που έχουν σχετικά posts

12 SOA & web services  Service-Oriented Architecture (SOA) επιτρέπει την ενσωμάτωση υπηρεσιών ανάμεσα σε διαφορετικούς οργανισμούς μέσω κοινών προτύπων

13 Web 2.0 εφαρμογές- κοινωνική δικτύωση  Blogs  Wikis  Mashups  Tagging  Podcasting  Widgets  Web chat, forums  Social Bookmarking  E-portfolios  3D virtual environments  Joomla

14 Web 2.0 εφαρμογές- πλατφόρμες  Moodle  E-class

15 Blogs  Το Βlog λέξη είναι η συντομευμένη εκδοχή του weblog.  Blog είναι το είδος της ιστοσελίδας, που συνήθως συντηρείται από ένα άτομο με τακτικές εγγραφές σχολιασμού, περιγραφές των γεγονότων, ειδήσεις, ή άλλο υλικό όπως γραφικά ή βίντεο.  Οι εγγραφές εμφανίζονται συχνά σε αντίστροφη χρονολογική σειρά.  Άλλα λειτουργούν ως πιο προσωπικά ημερολόγια ή ομάδες συζήτησης.

16 Blog & Εκπαίδευση  ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο μπορεί να ενισχύσει το μαθησιακό ενδιαφέρον μιας τάξης.   

17 Blogs v Forum Διαφορά ανάμεσα σε blog και φόρουμ  Το blog είναι μία αμφίδρομη υπόθεση, με τον συγγραφέα / ιδιοκτήτη στην κορυφή που ελέγχει την κατεύθυνση της συνομιλίας, αφού στο δικό του χώρο δημοσιεύτηκε το αρχικό άρθρο.  Ένα φόρουμ, αντίθετα, είναι μια υπόθεση στρογγυλής τραπέζης, όπου οι εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να ξεκινήσουν το δικό τους θέμα ή την απάντησή τους σε κάθε ένα από τα δεκάδες άλλα θέματα.

18 Wikis – τι είναι?  Ένα Wiki είναι συνήθως μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και εύκολα, μέσω ενός web browser, χωρίς να έχουν κάνει υποχρεωτικά εγγραφή. Έτσι, διευκολύνεται η συνεργασία πολλών ατόμων για τη συγγραφή ενός Έργου  Ένα wiki είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για τη διατήρηση:  ενός εγχειριδίου  αρχείων βοήθειας,  μιας εγκυκλοπαίδειας,  εγγράφου συνεργασίας που θα αναπτύσσεται και θα εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου.

19 Wikis – δομή και οργάνωση  Τα wikis σπάνια οργανώνονται με βάση τη χρονολογία (όπως συμβαίνει με τα Blogs).  Τα wikis έχουν ιεραρχική δομή που επιτρέπει την αναζήτηση δεδομένων και τη πρόσβαση σε άλλες ιστοσελίδες μέσω ενσωματωμένων συνδέσμων.  Η απλότητα της επεξεργασίας και της χρήσης επιτρέπουν την εύκολη χρήση  Η πατρότητα και η ιδιοκτησία έχουν διαφορετική έννοια λόγω της συνεισφοράς από πολλούς.

20 Wikis  Χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία συνεργατικών δικτυακών τόπων (collaborative websites), για να ενδυναμώσουν (community websites), σε εταιρικά δίκτυα και σε συστήματα διαχείρισης γνώσης (knowledge management systems).  Οι χρήστες ενός wiki μπορεί να χρησιμοποιούν τα συντακτικά τους δικαιώματα για να αφαιρέσουν υλικό που θεωρείται «off topic”. Παράδειγμα η συνεργατική εγκυκλοπαίδεια Wikipedia.  Τα wikis ανοικτού σκοπού δέχονται περιεχόμενο χωρίς αυστηρούς κανόνες.

21 Wikis’ … backstage  Τα wikis συνήθως αναπτύσσονται με open source λογισμικό (wiki software). Η δομή και η μορφοποίηση των σελίδων τους καθορίζονται από μια απλουστευμένη γλώσσα σήμανσης γνωστή ως wikitext.  Υποστηρίζονται περιορισμένα HTML tags, Cascading Style Sheets ( CSS) στυλ και επεξεργασία WYSIWYG.  Αποθηκεύονται συνήθως σε σχεσιακή βάση δεδομένων που τρέχει σε ένα ή περισσότερους web servers.

22 Wikis και συνεργασία  Υπηρεσίες, που συνεργάζονται με το περιβάλλον του wiki, και που επιτρέπουν τη συνεργασία με άλλους χρήστες πάνω σε ένα κοινό έγγραφο.  SocialText  MediaWiki  Google Docs

23 Εργαλεία ανάπτυξης wiki  Wikispaces,  Foswiki,

24 Το wiki ως εκπαιδευτικό εργαλείο Χρήση του wiki ως χώρου:  Επικοινωνίας  Συνεργασίας  Ανταλλαγής  Διαμοιρασμού  Οικοδόμησης γνώσης

25 Wikis - Παραδείγματα  Το πιο γνωστό wiki είναι η Wikipedia, η online εγκυκλοπαίδεια.   «Σχεδίαση Εκπαιδευτικού λογισμικού» : Εργασίες φοιτητών 

26 Mashups  Είναι ιστοσελίδες ή εφαρμογές που χρησιμοποιούν Web 2.0 τεχνολογίες και συνδυάζουν δεδομένα από πηγές για τη παρουσίαση πληροφοριών από διαφορετικές εξωτερικές πηγές με διαφορετικούς τρόπους.  Στη μουσική ένα Mashup είναι ένα νέο τραγούδι που προέρχεται από 2 ή περισσότερα αρχικά τραγούδια  πχ. Google Maps Mashups (χαρτογράφησης)

27 Tagging  Τα tags είναι λέξεις-κλειδιά που συνδέονται ή αποδίδονται σε κομμάτια πληροφορίας (όπως εικόνες, άρθρα, αρχεία βίντεο).  Με τον τρόπο αυτό περιγράφουν το αντικείμενο και επιτρέπουν ταξινόμηση της πληροφορίας με βάση λέξεις-κλειδιά.  Στα blogs, τα tags χρησιμοποιούνται ευρέως, καθώς είναι πιο δυναμικά και ευέλικτα από τηνκλασική μέθοδο ταξινόμησης με κατηγορίες.

28 Κοινωνική δικτύωση  Facebook:  Ning:  MySpace:  YouTube:  Twitter:

29 Διαμοιρασμός πόρων Πρωτογενείς πηγές:   Διαμοιρασμός πόρων:    


Κατέβασμα ppt "ΚΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΗ Εργαλεία WEB 2.0. Περιεχόμενα  Web 2.0 τεχνολογίες, εφαρμογές και υπηρεσίες  Σχεδίαση μαθημάτων με τη χρήση εργαλείων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google