Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής

2 Μεταφορές και Logistics • Η απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών. • Δίκτυα και τερματικοί σταθμοί. • Χαρακτηριστικά των μέσων μεταφοράς. • Η έννοια των συνδυασμένων μεταφορών. • Γενικά κριτήρια επιλογής μέσου στο σύστημα μεταφορών. 1 Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής

3 Η απελευθέρωση των ταχυδρομικών υπηρεσιών • Ευρωπαϊκή οδηγία 97/67 του 1997, καθορίζει τους όρους λειτουργίας των ιδιωτικών ταχυδρομικών υπηρεσιών. • Αναμένεται πλήρης απελευθέρωση το 2013. • Αποτελούν εξέλιξη των ταχυμεταφορών courier. • Δημιουργείται ανταγωνισμός ως προς: – Την ταχύτητα διανομής της αλληλογραφίας. – Την ασφάλεια. – Το κόστος. 2Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής

4 Δίκτυα και τερματικοί σταθμοί 3Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής  Κάθε εταιρία ταχυδρομικών μεταφορών διαθέτει ένα δίκτυο από τερματικούς σταθμούς, στους οποίους συγκεντρώνονται τα δέματα και η αλληλογραφία, ή και παραδίδονται στους παραλήπτες.  Οι τερματικοί σταθμοί συνδέονται μεταξύ τους με συστηματικές μεταφορές, είτε απευθείας, είτε μέσω κέντρων διαλογής και προώθησης, που είναι μεταφορικοί κόμβοι, σύμφωνα με την ορολογία της Εφοδιαστικής.  Στις περιπτώσεις που ο όγκος των διακινούμενων αντικειμένων είναι μεγάλος, για ένα τερματικό σταθμό, αυτός αποτελεί και κόμβο (κέντρο διαλογής).  Τα εθνικά δίκτυα συνδέονται μεταξύ τους, ώστε να εξασφαλίζεται η μεταφορά δεμάτων και αλληλογραφίας σ’ ολόκληρο τον κόσμο.  Η κατάργηση των κρατικών μονοπωλίων των ταχυδρομικών μεταφορών δεν κατέληξε ακόμη σε έκδοση γραμματοσήμων, δηλαδή ενιαίου κινητού τέλους μεταφοράς επιστολών, δεμάτων, πληροφοριακού υλικού (εφημερίδες – περιοδικά), χρημάτων και διαφημιστικού υλικού.

5 Χαρακτηριστικά των μέσων μεταφοράς • Η ταχυδρομική μεταφορά, ιδιαίτερα κάτω από την πίεση του ανταγωνισμού, επιδιώκει την αύξηση της ταχύτητας στη μεταφορά «ταχυδρομικών αντικειμένων», με ασφάλεια. • Για να το πετύχει χρησιμοποιεί όλα τα διαθέσιμα μεταφορικά μέσα. – Φορτηγά αυτοκίνητα, για μαζικές μεταφορές, ιδιόκτητα ή ναυλωμένα. – Το σιδηρόδρομο, που διαθέτει ειδικά ταχυδρομικά βαγόνια στις επιβατηγές αμαξοστοιχίες. – Επιβατηγά αεροπλάνα. – Αεροπλάνα μεταφοράς φορτίων (cargo). – Επιβατηγά πλοία. – Υπεραστικά Λεωφορεία. – Δίκυκλα διανομής και παραλαβής. 4Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής

6 Η έννοια των συνδυασμένων (Intermodal) μεταφορών Στις ταχυδρομικές μεταφορές συνδυάζονται όλα τα διαθέσιμα μέσα, αφού πρόκειται για μεταφορές πόρτα – πόρτα. 5Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Βασικό πλεονέκτημα είναι η μεταφορά με ένα και μόνο φορτωτικό έγγραφο. Μειώνει το κόστος μεταφοράς. Αυξάνει την ταχύτητα μεταφοράς. Μειώνει την περιβαλλοντική επιβάρυνση. Μειώνει την ανάγκη κατασκευής μεταφορικών υποδομών. Μειώνει τον οδικό κυκλοφοριακό φόρτο. Μειώνει τα ατυχήματα. Αυξάνει την ασφάλεια των πακέτων. ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Βασικό μειονέκτημα είναι η ανάγκη για την κατασκευή πολλών τερματικών σταθμών. Υπόκειται στην αβεβαιότητα των φορτίων, με την αντίστοιχη δέσμευση μεταφορικών μέσων. (πχ το πλοίο θα κάνει δρομολόγιο, έστω και άδειο, το φορτηγό μισογεμάτο, ο συρμός με λίγα βαγόνια κλπ). Αυξάνει τον αστικό κυκλοφοριακό φόρτο, επειδή τα λιμάνια στην Ευρώπη είναι και αστικά κέντρα. Απαιτεί υψηλή ψηφιακή τεχνολογία στη διαχείριση των μεταφορών.

7 Γενικά κριτήρια επιλογής μέσου στο σύστημα ταχυδρομικών μεταφορών • Συνολική ταχύτητα, από την προέλευση στον προορισμό. • Κόστος μεταφοράς του πακέτου. • Συνολικό κόστος μεταφορών (με μέτρο τον τόνο ανά χιλιόμετρο [tkm]). • Ασφάλεια των πακέτων από φθορές, απώλειες ή και «άνοιγμα». • Κόστος διαχείρισης του συστήματος. • Ύψος επενδύσεων για τερματικούς σταθμούς ή και μεταφορικά μέσα. 6Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής

8 Ταχυδρομική διανομή προϊόντων Είναι η μεταφορά προϊόντων από την πόρτα του πωλητή στην εγκατάσταση του αγοραστή, με τη μεσολάβηση ταχυδρομικού μεταφορέα. 7Νικόλαος Καρανάσιος - επίκουρος καθηγητής ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Ταχύτητα μεταφοράς. Ασφάλεια παράδοσης. Ασφάλεια είσπραξης «αντικαταβολής».ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Ακατάλληλη μέθοδος μεταφοράς τροφίμων. Υψηλό κόστος μεταφοράς. Ακατάλληλη για μεταφορά μεγάλων φορτίων. Η μέθοδος διανομής με ενδιάμεσο μεταφορέα αποτελεί την αφετηρία των ταχυμεταφορών και την ανάπτυξη των ιδιωτικών ταχυδρομικών υπηρεσιών. Ξεκίνησε από τα μεγάλα αστικά κέντρα της Αμερικής και της Ευρώπης, με την έκρηξη των πωλήσεων με βάση καταλόγους, από τη δεκαετία του 50. Εξελίσσεται διαρκώς και προβλέπεται ότι θα καλύψει το 30% των διανομών στην επόμενη πενταετία.


Κατέβασμα ppt "ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT) Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google