Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Λεκτική περιγραφή της περίπτωσης χρήσης «Διεκπεραίωση Πώλησης»

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Λεκτική περιγραφή της περίπτωσης χρήσης «Διεκπεραίωση Πώλησης»"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Λεκτική περιγραφή της περίπτωσης χρήσης «Διεκπεραίωση Πώλησης»

2 Περίπτωση Χρήσης ΠΧ1: Διεκπεραίωση Πώλησης Κύριος χρήστης: Ταμίας. Εμπλεκόμενοι και Ενδιαφέροντα:  Ταμίας: Θέλει ακριβή, γρήγορη εισαγωγή δεδομένων και καθόλου λάθη πληρωμών, αφού πιθανά ελλείμματα αφαιρούνται από το μισθό του.  Πωλητής: Θέλει καθημερινή ενημέρωση της προμήθειάς του από τις πωλήσεις.  Πελάτης: Θέλει αγορά και γρήγορη εξυπηρέτηση με τον ελάχιστο δυνατό κόπο. Θέλει απόδειξη αγοράς για το ενδεχόμενο επιστροφών.  Εταιρία: Θέλει να καταγράφει με ακρίβεια τις συναλλαγές και να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών. Θέλει κάποια ανοχή στα σφάλματα, ώστε οι πωλήσεις να μπορούν να καταγραφούν ακόμα και αν κάποια μηχανικά συστήματα (όπως για παράδειγμα το σύστημα επιβεβαίωσης των πιστωτικών καρτών) δεν είναι διαθέσιμα λόγω βλάβης. Θέλει αυτόματη και γρήγορη ενημέρωση των λογιστικών και των αποθεμάτων.  Εφορία: Θέλει να εισπράττει φόρο για κάθε πώληση. Μπορεί να εμπλέκονται διαφορετικοί φορείς (εθνικοί, δημοτικοί, κ.λπ.).  Υπηρεσία Εξουσιοδότησης Πληρωμών: Θέλει να λαμβάνει ψηφιακές αιτήσεις για έγκριση πληρωμών, στη σωστή μορφή και με το σωστό πρωτόκολλο. Θέλει τον ακριβή υπολογισμό των πληρωμών του καταστήματος. 2

3 Προϋποθέσεις: Ο ταμίας έχει αναγνωρισθεί και ταυτοποιηθεί. Μετασυνθήκες / Κατάσταση Εξόδου  Η πώληση αποθηκεύεται.  Ο φόρος υπολογίστηκε σωστά.  Τα λογιστικά και τα αποθέματα ενημερώθηκαν.  Οι προμήθειες καταγράφηκαν.  Η απόδειξη εκτυπώθηκε.  Οι εγκρίσεις πληρωμών καταγράφηκαν. 3

4 Κύριο Σενάριο Επιτυχίας (Βασική Ροή): 1. Ο Πελάτης έρχεται σε ένα ταμείο POS για να αγοράσει προϊόντα ή/και υπηρεσίες. 2. Ο Ταμίας ξεκινά μια νέα πώληση. 3. Ο Ταμίας εισάγει τον κωδικό του προϊόντος. 4. Το Σύστημα καταγράφει το προϊόν και παρουσιάζει την περιγραφή, την τιμή και το τρέχον σύνολο. Η τιμή υπολογίζεται σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες τιμολόγησης. Ο ταμίας επαναλαμβάνει τα βήματα 3-4 μέχρι να δηλώσει την ολοκλήρωση της διαδικασίας. 5. Το Σύστημα εμφανίζει το συνολικό κόστος, συμπεριλαμβανομένων και των φόρων. 6. Ο Ταμίας ενημερώνει τον Πελάτη για το κόστος και ζητάει την πληρωμή. 7. Ο Πελάτης πληρώνει και το Σύστημα διαχειρίζεται την πληρωμή. 8. Το Σύστημα καταγράφει την ολοκληρωμένη πώληση και στέλνει πληροφορίες σχετικές με την πώληση και την πληρωμή στο εξωτερικό Λογιστικό σύστημα (για λογιστική επεξεργασία και υπολογισμό προμηθειών), καθώς και στο Αποθεματικό σύστημα (για την ενημέρωση των αποθεμάτων). 9. Το Σύστημα εκδίδει απόδειξη. 10. Ο Πελάτης αναχωρεί με την απόδειξη και τα προϊόντα. 4

5 Επεκτάσεις / Εναλλακτικές Ροές  *α. Σε οποιαδήποτε στιγμή, το Σύστημα αποτυγχάνει: (Για να είναι δυνατή η ανάκαμψη και η διόρθωση των λογιστικών, πρέπει όλα τα σχετικά με μια συναλλαγή στοιχεία να μπορούν να ανακτηθούν, σε οποιοδήποτε βήμα του σεναρίου) 1. Ο Ταμίας επανεκκινεί το Σύστημα, συνδέεται σε αυτό και ζητά την επαναφορά της προηγούμενης κατάστασης. 2. Το Σύστημα ανακατασκευάζει την προηγούμενη κατάσταση:  2α. Το Σύστημα ανιχνεύει δυσλειτουργίες που εμποδίζουν την επαναφορά:  Το Σύστημα εμφανίζει στον Ταμία ένα μήνυμα σφάλματος, καταγράφει το σφάλμα και εισέρχεται σε μια αρχική κατάσταση λειτουργίας.  Ο Ταμίας ξεκινάει μια νέα πώληση.  3α. Εσφαλμένος κωδικός προϊόντος:  Το Σύστημα εμφανίζει μήνυμα σφάλματος και απορρίπτει την εισαγωγή.  3β. Υπάρχουν πολλά ίδια προϊόντα ώστε δεν ενδείκνυται η καταγραφή καθενός ξεχωριστά:  Ο Ταμίας έχει τη δυνατότητα να εισάγει τον κωδικό του προϊόντος και την ποσότητα. 5

6  3-6α. Ο Πελάτης αλλάζει γνώμη και ζητά από τον Ταμία να αφαιρέσει ένα προϊόν:  Ο Ταμίας εισάγει τον κωδικό του προϊόντος και την αίτηση αφαίρεσής του.  Το Σύστημα εμφανίζει την ενημερωμένη συνολική χρέωση.  3-6β. Ο Πελάτης λέει στον Ταμία να ακυρώσει την πώληση:  Ο Ταμίας ακυρώνει την πώληση στο Σύστημα.  3-6γ. Ο Ταμίας αναβάλλει την πώληση:  Το Σύστημα αποθηκεύει την πώληση ώστε να είναι δυνατή η μετέπειτα ανάκτησή της από οποιοδήποτε τερματικό POS. 6

7  5α. Το Σύστημα αποτυγχάνει να επικοινωνήσει με το εξωτερικό σύστημα υπολογισμού φόρου:  1. Το σύστημα επανεκκινεί τη σχετική υπηρεσία στον κόμβο POS και συνεχίζει:  1α. Το Σύστημα ανιχνεύει ότι η υπηρεσία δεν επανεκκινείται:  Το Σύστημα εμφανίζει μήνυμα σφάλματος.  Ο Ταμίας μπορεί, είτε να υπολογίσει χειροκίνητα το φόρο, είτε να ακυρώσει την πώληση.  6α. Ο Πελάτης λέει ότι σκόπευε να χρησιμοποιήσει μετρητά, αλλά δεν έχει αρκετά:  1α. Ο Πελάτης χρησιμοποιεί έναν εναλλακτικό τρόπο πληρωμής.  1β. Ο Πελάτης λέει στον Ταμία να ακυρώσει την πώληση:  Ο Ταμίας ακυρώνει την πώληση στο Σύστημα. 7

8  7α. Πληρωμή τοις μετρητοίς: include «Πληρωμή τοις μετρητοίς».  7β. Πληρωμή με πιστωτική κάρτα: include «Πληρωμή με πιστωτική κάρτα».  7γ. Πληρωμή με επιταγή: include «Πληρωμή με επιταγή».  9α. Κάποια προϊόντα έχουν έκπτωση:  Το Σύστημα εμφανίζει την έκπτωση και την ανάλογη απόδειξη για κάθε προϊόν που έχει έκπτωση.  9β. Ο Πελάτης ζητά μια απόδειξη δώρου (δεν αναγράφονται οι τιμές):  Ο Ταμίας ζητά μια απόδειξη δώρου και το Σύστημα την εκδίδει. 8

9 Ειδικές Απαιτήσεις  Περιβάλλον χρήστη βασισμένο σε μεγάλες οθόνες αφής. Το κείμενο πρέπει να είναι ευδιάκριτο από απόσταση 1 μέτρου.  Η επιβεβαίωση μιας πιστωτικής κάρτας πρέπει στο 90% των περιπτώσεων να ολοκληρώνεται μέσα σε 30 δευτερόλεπτα.  Πρέπει να διασφαλιστεί με κάποιον τρόπο η ακέραια ανάκαμψη του συστήματος σε περιπτώσεις που δεν επιτευχθεί η επικοινωνία με απομακρυσμένες υπηρεσίες.  Τα μηνύματα του συστήματος πρέπει να μπορούν να εμφανισθούν και σε διαφορετικές γλώσσες.  Εύκολη προσθήκη των ιδιαίτερων κανόνων της κάθε επιχείρησης στα βήματα 3 και 7. 9

10 Κατάλογος Παραλλαγών του Εξοπλισμού και των Δεδομένων  3α. Ο κωδικός του προϊόντος εισάγεται με laser σαρωτή γραμμωτού κώδικα (αν υπάρχει γραμμωτός κώδικας) ή με το πληκτρολόγιο.  3β. Ο κωδικός του προϊόντος μπορεί να ακολουθεί κάποια από τις τυποποιήσεις UPC, EAN, JAN ή SKU.  7α. Οι πληροφορίες της πιστωτικής κάρτας εισάγονται με συσκευή ανάγνωσης της κάρτας ή με το πληκτρολόγιο.  7β. Η υπογραφή για την πληρωμή με πιστωτική κάρτα γίνεται σε χαρτί, αλλά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, προβλέπεται ότι οι πελάτες θα προτιμούν ψηφιακή εισαγωγή της υπογραφής. 10

11 Συχνότητα εμφάνισης: Σχεδόν συνεχής. Ανοικτά θέματα:  Ποιες είναι οι λεπτομέρειες του νόμου για τους φόρους;  Μελέτη της διαδικασίας για την επαναφορά απομακρυσμένων υπηρεσιών.  Τι παραμετροποίηση απαιτείται για διαφορετικού είδους επιχειρήσεις;  Πρέπει ο ταμίας να παίρνει τα χρήματα του ταμείου όταν αποσυνδέεται από το σύστημα;  Μπορεί ο πελάτης να χρησιμοποιήσει ο ίδιος τη συσκευή ανάγνωσης πιστωτικών καρτών ή πρέπει να το κάνει ο ταμίας; 11

12  Το διάγραμμα περιπτώσεων χρήσης λαμβάνοντας υπ’ όψιν την δυνατότητα εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, όπως:  Πληρωμή τοις μετρητοίς.  Πληρωμή με πιστωτική κάρτα.  Πληρωμή με επιταγή.  Πληρωμή μέρους του συνολικού ποσού με δωροεπιταγή. 12 Το διάγραμμα περιπτώσεων χρήσης

13 13


Κατέβασμα ppt "Λεκτική περιγραφή της περίπτωσης χρήσης «Διεκπεραίωση Πώλησης»"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google