Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

2 Γενικά  Αγορά 65 εκατομμυρίων καταναλωτών  Η 2 η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης  Ο υψηλότερος δείκτης γεννητικότητας στην Ευρώπη 2,2%  1 ος παγκόσμιος τουριστικός προορισμός με άνω των 80 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο  Παραδοσιακά ένας από τους 3 κυριότερους προορισμούς ξένων επενδύσεων στον κόσμο  Αλλά και μια από τις κυρίες χώρες που επενδύουν στο εξωτερικό  Παρίσι το τρίτο οικονομικό κέντρο της Ευρώπης, η πόλη με τον μεγαλύτερο εκθεσιακό και συνεδριακό τουρισμό στο κόσμο, κέντρο επιχειρηματικών συναντήσεων

3 Οικονομικό Περιβάλλον  Μακροοικονομικοί δείκτες  Ρυθμός ανάπτυξης 2012  0,1% Πραγματικό ΑΕΠ (δις €) 1890,51996,62003,2 Κατά κεφαλήν ΑΕΠ Ρυθμός ανάπτυξης ,6% ,7% ,1% Πληθωρισμός1,5% 1,6% Ανεργία9,6%10,1%11% Δημόσιο Χρέος Έλλειμμα Εισαγωγές (δις €) Εξαγωγές (δις € ) Εμπορικό Ισοζύγιο (δις € ) 81,7% -7,0% 443, , ,442 85,4% -5,2% 458, , ,825 89% -4,2% 508, , ,158

4 ■ Εισαγόμενα Προϊόντα Πετρέλαιο, αυτοκίνητα, βιομηχανικό εξοπλισμό, καταναλωτικά προϊόντα, τρόφιμα ποτά, πρώτες ύλες κλπ, ■ Σημαντικότεροι προμηθευτές Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο ), Κίνα, ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες 5 χώρες απορροφούν το 50% περίπου των γαλλικών εξαγωγών και καλύπτουν αντίστοιχα το 40% των γαλλικών εισαγωγών. ■ Χώρες Προορισμοί εξαγωγών Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα), Εξωτερικό Εμπόριο

5 Οι 10 κύριοι προμηθευτές της Γαλλίας (σε δισ. € ) Χώρα2011Μερίδιο Αγοράς 1Γερμανία ,03% 2Κίνα ,03% 3Βέλγιο ,70% 4Ιταλία ,25% 5Ισπανία ,96% 6ΗΠΑ ,68% 7Ην. Βασίλειο ,34% 8Ολλανδία ,28% 9Ρωσία ,74% 10Ελβετία ,27% 60Ελλάς ,14%

6 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας  Ο 8 ος πελάτης των ελληνικών προϊόντων  Ο 4 ος προμηθευτής  Διμερές εμπόριο ελλειμματικό από πλευράς Ελλάδος  Από τους σημαντικότερους επενδυτές στην Ελλάδα την τελευταία 10ετια

7 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας Εμπορικό Ισοζύγιο (εκατ. €) Μεταβολή 2011/ Μεταβολή 2012/2011 Ελλ. Εξαγωγές545,3619,5631,11,9% 619,1-1,9% Ελλ. Εισαγωγές3.098,12.337,52.180,6-6,7% 1.940,2-11,2% Όγκος Εμπορίου3.205,32.957,12.831,6-4,2% 2559,3-9,62% Εμπ. Ισοζύγιο-2.114, , ,6-11% ,1-13,46% Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

8 Διμερές εμπόριο Ελλάδος -Γαλλίας Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

9 Ελληνικές εξαγωγές ανά κατηγορία ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ % επί συνόλου 1Φαρμακευτικά Προϊόντα ,3% 2Αργίλιο και τεχνουργήματα αυτών ,0% 3Ιχθυηρά ,6% 4Πλαστικές ύλες ,2% 5Χαλκός και τεχνουργήματα αυτών ,9% 6Παρασκευάσματα λαχανικών καρπών φρούτων ,7% 7Τεχνουργήματα από Χυτοσίδηρο, σίδηρο ,3% 8Μηχανές Συσκευές και ηλεκτρικά υλικά ,1% 9Ενδύματα ,7% 10Λέβητες, Μηχανές, Αντιδραστήρες ,5% 11Εμπιστευτικά Εφοδιασμοί Πλοίων ,1% 12Αλάτι, Θείο, Γύψος, Πέτρες ,9% 13Φρούτα ,8% 14Μεταλλεύματα, Σκουριές ,7% 15Αιθέρια έλαια ,6% Σύνολο ,0%

10 Τα 10 κύρια εξαγόμενα προϊόντα Περιγραφή προϊόντοςΑΞΙΑ ΕΥΡΩΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΙΛΑΠοσοστό επί συνόλου Φάρμακα συσκευασμένα για τη λιανική πώληση ,00% Σωλήνες χαλκού, ,60% Τσιπούρες "Sparus aurata", νωπές ή διατηρημένες ,70% Συγκολλημένοι ελικοειδώς ,70% ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ,50% Βαμμένα, βερνικωμένα ή επενδυμένα με πλαστική ύλη ,40% Λαυράκια "Dicentrarchus labrax", νωπά ή διατηρημένα ,10% Σωλήνες από καθαρισμένο χαλκό, περιελιγμένοι ή άλλοι ,70% Πλάκες, φύλλα, μεμβράνες, ταινίες και λουρίδες, ,80%

11 Χαρακτηριστικά αγοράς (1)  Εντελώς ανοιχτή οικονομία με λειτουργία πλήρους ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές (ενίοτε απαιτείται προσαρμογή σε γαλλικά πρότυπα)  Κοινές πρακτικές για τις εμπορικές συναλλαγές σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ  Μεγάλη εσωτερική αγορά 65 εκ. καταναλωτών υψηλής αγοραστικής δύναμης  Εγχώρια παραγωγή καλύπτει μεγάλο μέρος εγχώριας κατανάλωσης ιδιαίτερα σε τρόφιμα ποτά  Συγκέντρωση των δικτύων διανομής σε μικρό αριθμό εταιρειών

12 Χαρακτηριστικά αγοράς (2)  Ευέλικτο και φιλικό προς τον επιχειρηματία  Σταθερό φορολογικό καθεστώς επιχειρήσεων  Για την είσοδο στην αγορά προϋπόθεση είναι: • είτε η εξεύρεση εισαγωγέα ή αντιπρόσωπου (για εξαγωγές) • είτε η σύσταση επιχείρησης στη χώρα για άσκηση οικονομικής δραστηριότητας

13 Χαρακτηριστικά αγοράς (3)  Εξεύρεση εισαγωγέα: • Βάσεις δεδομένων Γραφείου ΟΕΥ Ελληνικής Πρεσβείας • Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Προϊόντων (www.snci-fr.com)www.snci-fr.com • Σύνδεσμος Εισαγωγέων Φρέσκων Φρούτων-Λαχανικών (www.csifl.org)www.csifl.org • Γαλλικό Μητρώο Εταιρειών (www.inforgreff.fr,

14 Ανάλυση SWOT γαλλικής αγοράς τροφίμων ΠλεονεκτήματαπληθυσμόςεισόδημαδημογραφίαΑδυναμίες δομή λιανεμπορίου τιμή Ευκαιρίες διατροφικές συνήθειες ΑπειλέςΕισαγωγές

15 Οι μεγάλοι όμιλοι του λιανεμπορίου

16 Κύρια χαρακτηριστικά Γάλλου καταναλωτή  Καταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης  Υψηλός βαθμός ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά θέματα, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα και στις καταναλωτικές επιλογές

17 Χαρακτηριστικά γαλλικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς  Δυσκολία στην επίτευξη επαγγελματικού ραντεβού χωρίς σαφή και εμπεριστατωμένη πρόταση  Συνέπεια σε προθεσμίες παραδόσεων και ποιότητα  Αποφυγή ξαφνικών αλλαγών σε προτάσεις και όρους συμβολαίων

18 Σημαντικές Εκθέσεις  Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών (SIAL) – Παρίσι  Διεθνής Έκθεση Κατασκευαστικού Κλάδου (BATIMAT)- Παρίσι  Διεθνές Σαλόνι Γεωργίας (SIA)- Παρίσι  Διεθνής Έκθεση Οίνου (VINEXPO) – Bordeaux Πληροφορίες:

19 Η Εικόνα της Ελλάδας  Τουριστικός προορισμός  Μεσογειακή Διατροφή  Δύσκολη Οικονομική Συγκυρία

20 H Κεντρική Αγορά Τροφίμων Rungis στο Παρίσι  Η μεγαλύτερη κεντρική αγορά τροφίμων της Ευρώπης  Καλύπτει μια αγορά 13 εκατομμυρίων καταναλωτών  Πάνω από 2000 εισαγωγείς – χονδρέμποροι  5 τμήματα προϊόντων (φρούτα, γαλακτοκομικά και είδη παντοπωλείου, κρέατα και ψάρια, ανθοκομικά προϊόντα) 

21 Τα πολυκαταστήματα Galeries Lafayette  Αλυσίδα πολυκαταστημάτων με εξειδίκευση σε υψηλής ποιότητας προϊόντα (τρόφιμα – ποτά)  Υψηλή αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα  Δυνατότητα διοργάνωσης έκθεσης ελληνικών προϊόντων 

22 Προώθηση ελληνικών κρασιών σε Γαλλία  Διοργάνωση Έκθεσης Ελληνικών Οίνων στον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου & Οίνου  Συμμετοχή σε VINEXPO, VINISUD  Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας Οίνων

23 Επισημάνσεις  Έγγραφα/ πιστοποιητικά για εισαγόμενα προϊόντα σε Γαλλία: Ότι ισχύει εντός ΕΕ: τιμολόγιο, πιστοποιητικό προέλευσης, άδεια παράδοσης, κατάλογος προϊόντων, φορτωτική, εμπορική άδεια εισαγωγέα, πιστοποιητικό υγείας (τρόφιμα), πιστοποιητικό Χαλάλ (κρέας, κοτόπουλο)  Συσκευασία: ετικέτα σε γαλλική γλώσσα  Τιμή – ποιότητα - αξιοπιστία – επιμονή  Γαλλική - Γλώσσα επικοινωνίας

24 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Στοιχεία επικοινωνίας Πρεσβεία της Ελλάδος στη Γαλλία Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων 17, rue Auguste Vacquerie, Paris Τηλ.: Φαξ: url: Σπύρος Δάκογλου, Β8 Δ/νση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Εξωτερικών


Κατέβασμα ppt "Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google