Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης

2 Γενικά  Αγορά 65 εκατομμυρίων καταναλωτών  Η 2 η μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης  Ο υψηλότερος δείκτης γεννητικότητας στην Ευρώπη 2,2%  1 ος παγκόσμιος τουριστικός προορισμός με άνω των 80 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο  Παραδοσιακά ένας από τους 3 κυριότερους προορισμούς ξένων επενδύσεων στον κόσμο  Αλλά και μια από τις κυρίες χώρες που επενδύουν στο εξωτερικό  Παρίσι το τρίτο οικονομικό κέντρο της Ευρώπης, η πόλη με τον μεγαλύτερο εκθεσιακό και συνεδριακό τουρισμό στο κόσμο, κέντρο επιχειρηματικών συναντήσεων

3 Οικονομικό Περιβάλλον  Μακροοικονομικοί δείκτες  Ρυθμός ανάπτυξης 2012  0,1% 201020112012 Πραγματικό ΑΕΠ (δις €) 1890,51996,62003,2 Κατά κεφαλήν ΑΕΠ Ρυθμός ανάπτυξης 30.067 1,6% 30.850 1,7% 31.050 0,1% Πληθωρισμός1,5% 1,6% Ανεργία9,6%10,1%11% Δημόσιο Χρέος Έλλειμμα Εισαγωγές (δις €) Εξαγωγές (δις € ) Εμπορικό Ισοζύγιο (δις € ) 81,7% -7,0% 443,960 340,816 -51,442 85,4% -5,2% 458,440 389,615 -68,825 89% -4,2% 508,815 441,657 -67,158

4 ■ Εισαγόμενα Προϊόντα Πετρέλαιο, αυτοκίνητα, βιομηχανικό εξοπλισμό, καταναλωτικά προϊόντα, τρόφιμα ποτά, πρώτες ύλες κλπ, ■ Σημαντικότεροι προμηθευτές Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Βέλγιο, Ηνωμένο Βασίλειο ), Κίνα, ΗΠΑ. Σημειώνεται ότι οι συγκεκριμένες 5 χώρες απορροφούν το 50% περίπου των γαλλικών εξαγωγών και καλύπτουν αντίστοιχα το 40% των γαλλικών εισαγωγών. ■ Χώρες Προορισμοί εξαγωγών Χώρες ΕΕ (Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Κίνα), Εξωτερικό Εμπόριο

5 Οι 10 κύριοι προμηθευτές της Γαλλίας 2010-2011(σε δισ. € ) Χώρα2011Μερίδιο Αγοράς 1Γερμανία86.512.140.06517,03% 2Κίνα40.792.849.8538,03% 3Βέλγιο39.142.713.8907,70% 4Ιταλία36.812.361.3837,25% 5Ισπανία30.278.002.8325,96% 6ΗΠΑ28.875.884.8865,68% 7Ην. Βασίλειο22.061.864.4764,34% 8Ολλανδία21.727.859.0934,28% 9Ρωσία13.928.967.8892,74% 10Ελβετία11.530.878.2282,27% 60Ελλάς724.453.1290,14%

6 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας  Ο 8 ος πελάτης των ελληνικών προϊόντων  Ο 4 ος προμηθευτής  Διμερές εμπόριο ελλειμματικό από πλευράς Ελλάδος  Από τους σημαντικότερους επενδυτές στην Ελλάδα την τελευταία 10ετια

7 Διμερές εμπόριο Ελλάδος - Γαλλίας Εμπορικό Ισοζύγιο (εκατ. €) 200920102011 Μεταβολή 2011/2010 2012 Μεταβολή 2012/2011 Ελλ. Εξαγωγές545,3619,5631,11,9% 619,1-1,9% Ελλ. Εισαγωγές3.098,12.337,52.180,6-6,7% 1.940,2-11,2% Όγκος Εμπορίου3.205,32.957,12.831,6-4,2% 2559,3-9,62% Εμπ. Ισοζύγιο-2.114,5-1.717,9-1.526,6-11% -1.321,1-13,46% Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

8 Διμερές εμπόριο Ελλάδος -Γαλλίας Πηγή: ΕΛ.ΣΤΑΤ.

9 Ελληνικές εξαγωγές ανά κατηγορία ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ20112012 % επί συνόλου 1Φαρμακευτικά Προϊόντα59.082.96776.271.48112,3% 2Αργίλιο και τεχνουργήματα αυτών76.989.86167.810.12811,0% 3Ιχθυηρά56.954.21253.124.4618,6% 4Πλαστικές ύλες45.174.09650.747.8068,2% 5Χαλκός και τεχνουργήματα αυτών55.349.20048.746.4427,9% 6Παρασκευάσματα λαχανικών καρπών φρούτων36.796.80641.328.3956,7% 7Τεχνουργήματα από Χυτοσίδηρο, σίδηρο38.299.52426.395.6174,3% 8Μηχανές Συσκευές και ηλεκτρικά υλικά12.404.82318.984.5153,1% 9Ενδύματα26.327.48916.526.0532,7% 10Λέβητες, Μηχανές, Αντιδραστήρες14.118.85215.294.6422,5% 11Εμπιστευτικά Εφοδιασμοί Πλοίων22.694.57312.956.8732,1% 12Αλάτι, Θείο, Γύψος, Πέτρες9.277.35611.597.5281,9% 13Φρούτα10.724.18011.089.8121,8% 14Μεταλλεύματα, Σκουριές12.121.53110.734.4851,7% 15Αιθέρια έλαια8.426.3819.993.7611,6% Σύνολο631.010.252619.112.635100,0%

10 Τα 10 κύρια εξαγόμενα προϊόντα Περιγραφή προϊόντοςΑΞΙΑ ΕΥΡΩΠΟΣΟΤΗΤΑ ΣΕ ΚΙΛΑΠοσοστό επί συνόλου Φάρμακα συσκευασμένα για τη λιανική πώληση45.372.913781.2327,00% Σωλήνες χαλκού,36.531.0635.043.9405,60% Τσιπούρες "Sparus aurata", νωπές ή διατηρημένες30.725.4785.671.8054,70% Συγκολλημένοι ελικοειδώς24.012.90222.341.7103,70% ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ22.694.3614.786.1103,50% Βαμμένα, βερνικωμένα ή επενδυμένα με πλαστική ύλη21.878.9466.306.4073,40% Λαυράκια "Dicentrarchus labrax", νωπά ή διατηρημένα20.290.4653.812.8133,10% Σωλήνες από καθαρισμένο χαλκό, περιελιγμένοι ή άλλοι17.737.5302.401.7272,70% Πλάκες, φύλλα, μεμβράνες, ταινίες και λουρίδες,11.959.3422.714.1591,80%

11 Χαρακτηριστικά αγοράς (1)  Εντελώς ανοιχτή οικονομία με λειτουργία πλήρους ανταγωνισμού σε όλες τις αγορές (ενίοτε απαιτείται προσαρμογή σε γαλλικά πρότυπα)  Κοινές πρακτικές για τις εμπορικές συναλλαγές σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ  Μεγάλη εσωτερική αγορά 65 εκ. καταναλωτών υψηλής αγοραστικής δύναμης  Εγχώρια παραγωγή καλύπτει μεγάλο μέρος εγχώριας κατανάλωσης ιδιαίτερα σε τρόφιμα ποτά  Συγκέντρωση των δικτύων διανομής σε μικρό αριθμό εταιρειών

12 Χαρακτηριστικά αγοράς (2)  Ευέλικτο και φιλικό προς τον επιχειρηματία  Σταθερό φορολογικό καθεστώς επιχειρήσεων  Για την είσοδο στην αγορά προϋπόθεση είναι: • είτε η εξεύρεση εισαγωγέα ή αντιπρόσωπου (για εξαγωγές) • είτε η σύσταση επιχείρησης στη χώρα για άσκηση οικονομικής δραστηριότητας

13 Χαρακτηριστικά αγοράς (3)  Εξεύρεση εισαγωγέα: • Βάσεις δεδομένων Γραφείου ΟΕΥ Ελληνικής Πρεσβείας • Σύνδεσμος Αντιπροσώπων Προϊόντων (www.snci-fr.com)www.snci-fr.com • Σύνδεσμος Εισαγωγέων Φρέσκων Φρούτων-Λαχανικών (www.csifl.org)www.csifl.org • Γαλλικό Μητρώο Εταιρειών (www.inforgreff.fr, www.verif.fr)www.inforgreff.frwww.verif.fr

14 Ανάλυση SWOT γαλλικής αγοράς τροφίμων ΠλεονεκτήματαπληθυσμόςεισόδημαδημογραφίαΑδυναμίες δομή λιανεμπορίου τιμή Ευκαιρίες διατροφικές συνήθειες ΑπειλέςΕισαγωγές

15 Οι μεγάλοι όμιλοι του λιανεμπορίου

16 Κύρια χαρακτηριστικά Γάλλου καταναλωτή  Καταναλωτές υψηλής αγοραστικής δύναμης αυξημένης καταναλωτικής συνείδησης  Υψηλός βαθμός ευαισθητοποίησης σε περιβαλλοντικά θέματα, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην καθημερινότητα και στις καταναλωτικές επιλογές

17 Χαρακτηριστικά γαλλικής επιχειρηματικής συμπεριφοράς  Δυσκολία στην επίτευξη επαγγελματικού ραντεβού χωρίς σαφή και εμπεριστατωμένη πρόταση  Συνέπεια σε προθεσμίες παραδόσεων και ποιότητα  Αποφυγή ξαφνικών αλλαγών σε προτάσεις και όρους συμβολαίων

18 Σημαντικές Εκθέσεις  Διεθνής Έκθεση Τροφίμων και Ποτών (SIAL) – Παρίσι  Διεθνής Έκθεση Κατασκευαστικού Κλάδου (BATIMAT)- Παρίσι  Διεθνές Σαλόνι Γεωργίας (SIA)- Παρίσι  Διεθνής Έκθεση Οίνου (VINEXPO) – Bordeaux Πληροφορίες: www.foiresalon.comwww.foiresalon.com

19 Η Εικόνα της Ελλάδας  Τουριστικός προορισμός  Μεσογειακή Διατροφή  Δύσκολη Οικονομική Συγκυρία

20 H Κεντρική Αγορά Τροφίμων Rungis στο Παρίσι  Η μεγαλύτερη κεντρική αγορά τροφίμων της Ευρώπης  Καλύπτει μια αγορά 13 εκατομμυρίων καταναλωτών  Πάνω από 2000 εισαγωγείς – χονδρέμποροι  5 τμήματα προϊόντων (φρούτα, γαλακτοκομικά και είδη παντοπωλείου, κρέατα και ψάρια, ανθοκομικά προϊόντα)  www.rungisinternational.com

21 Τα πολυκαταστήματα Galeries Lafayette  Αλυσίδα πολυκαταστημάτων με εξειδίκευση σε υψηλής ποιότητας προϊόντα (τρόφιμα – ποτά)  Υψηλή αναγνωρισιμότητα και επισκεψιμότητα  Δυνατότητα διοργάνωσης έκθεσης ελληνικών προϊόντων  http://haussmann.galerieslafayette.com

22 Προώθηση ελληνικών κρασιών σε Γαλλία  Διοργάνωση Έκθεσης Ελληνικών Οίνων στον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου & Οίνου  Συμμετοχή σε VINEXPO, VINISUD  Συμμετοχή σε Διαγωνισμούς Γευσιγνωσίας Οίνων

23 Επισημάνσεις  Έγγραφα/ πιστοποιητικά για εισαγόμενα προϊόντα σε Γαλλία: Ότι ισχύει εντός ΕΕ: τιμολόγιο, πιστοποιητικό προέλευσης, άδεια παράδοσης, κατάλογος προϊόντων, φορτωτική, εμπορική άδεια εισαγωγέα, πιστοποιητικό υγείας (τρόφιμα), πιστοποιητικό Χαλάλ (κρέας, κοτόπουλο)  Συσκευασία: ετικέτα σε γαλλική γλώσσα  Τιμή – ποιότητα - αξιοπιστία – επιμονή  Γαλλική - Γλώσσα επικοινωνίας

24 Ευχαριστώ για την προσοχή σας Στοιχεία επικοινωνίας Πρεσβεία της Ελλάδος στη Γαλλία Γραφείο Ο.Ε.Υ. Παρισίων 17, rue Auguste Vacquerie, 75116 Paris Τηλ.: +33 1 47202660 Φαξ: +33 1 47 701904 Email: ecocom-paris@mfa.grecocom-paris@mfa.gr url: www.agora.mfa.grwww.agora.mfa.gr Σπύρος Δάκογλου, Β8 Δ/νση Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Υπουργείο Εξωτερικών


Κατέβασμα ppt "Η αγορά της Γαλλίας  Οικονομικό περιβάλλον  Διμερείς σχέσεις Ελλάδος – Γαλλίας.  Είσοδος στην αγορά – Προτάσεις Υπουργείο Εξωτερικών Β8 Διεύθυνση Επιχειρηματικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google