Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ» Σχεδιασμός καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (project s) ως «κοινωνικών τόπων», όπου οικοδομείται ο κριτικός στοχασμός.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ» Σχεδιασμός καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (project s) ως «κοινωνικών τόπων», όπου οικοδομείται ο κριτικός στοχασμός."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ» Σχεδιασμός καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (project s) ως «κοινωνικών τόπων», όπου οικοδομείται ο κριτικός στοχασμός και η σχέση με τον «άλλο» Εισηγητές: Σχίζα Κωνσταντίνα, Παύλος Κοσμίδης Ζεφύρι, 30 Απριλίου 2014 Καλαμάτα, 2 Μαΐου 2014 Αγία Βαρβάρα, 8 Μαΐου 2014

2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΜΑΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 20 ΔΙΩΡΑ Ο εκπαιδευτικός που θα αναλάβει να εκπονήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τους μαθητές του, χρειάζεται να επινοήσει μια σειρά δραστηριοτήτων στην τάξη και στο πεδίο, οι οποίες: 1. να έχουν χρονικό ορίζοντα ενός σχολικού έτους 2. να κινούνται στο πλαίσιο μιας σαφούς μεθοδολογικής προσέγγισης 3. να διέπονται από μια δέσμη θεμελιακών παιδαγωγικών αρχών 4. να υιοθετούν κατάλληλα παιδαγωγικά εργαλεία και (μέσω όλων αυτών) 5. να συγκροτούν ένα εγχείρημα με εσωτερική συνοχή, με αρχή, μέση και τέλος και με ξεκάθαρη «ταυτότητα» ΣΤΟΧΟΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: Η ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ-ΣΧΕΔΙΟΥ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ¨ΧΤΙΣΙΜΟ» ΑΞΙΩΝ ΣΤΟ ΠΕΔΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

3 «ΠΟΙΑ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ; Καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα θεωρούμε εκείνα τα οποία (α) δημιουργούν ρήγματα-τομές στις αντιλήψεις μας για το «τι είναι γνώση», «πώς οικοδομείται» και «πώς μεταβιβάζεται από τον έναν άνθρωπο στον αλλο» (β) εγκαταλείπουν τον ακραία ακαδημαϊκό, ατομικιστικό και τεχνοκρατικό χαρακτήρα της διδασκαλίας-μάθησης για να υιοθετήσουν παιδαγωγικές θεωρίες κοινωνικές και κοινωνιογνωστικές, (δ) λειτουργούν ως νησίδες αμφισβήτησης, αλληλοκατανόησης, αλληλεγγύης, διεκδίκησης και ελπίδας (ως κοινωνικής κατηγορίας)

4 ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ I. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1981, Άτυπα σε λίγα σχολεία της χώρας 1992, Τμήμα των Προγραμμάτων Σπουδών, εκτός Ωρολογίου Προγράμματος Ξεκίνησαν από τη Δευτεροβάθμια με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση. Πέρασαν στην Πρωτοβάθμια και τις υπόλοιπες αγωγές (Αγωγή Υγείας, Πολιτιστικά, Αγωγή Σταδιοδρομίας κ.α.) Διαθεματική, Βιωματική, Συνεργατική (Διαλογική), Ανακαλυπτική (Διερευνητική) II. ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ , 2005 Στηρίχθηκε στα Projects ή Σχέδια Εργασίας. Η πορεία της έχει δεχθεί έντονη κριτική (;) III. ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ 2011, Υποχρεωτικά για όλα τα Λύκεια της χώρας Ξεκίνησαν από την Α΄ Τάξη, εντός ζωνών, για ένα εβδομαδιαίο 3ωρο. Πέρασαν στη Β΄ εντός ή εκτός ζωνών, για ένα εβδομαδιαίο 2ωρο. Προβλέπονται δύο Ε.Ε. / σχολικό έτος. Βαθμολογούνται και ανακοινώνονται στο σχολείο και στο διαδίκτυο. Διαθεματική, Βιωματική, Συνεργατική (Διαλογική), Ανακαλυπτική (Διερευνητική) IV. ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ , Πιλοτικά 2013, Υποχρεωτικά Α΄ Γυμνασίου: «Σχολική και Κοινωνική Ζωή» Β΄ Γυμνασίου: «Φύση και Άθληση», «Πολιτισμός, Δραστηριότητες Τέχνης» Γ΄ Γυμνασίου: «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός», «Τοπική Ιστορία», «Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» Προβλέπονται τρεις Β.Δ. / σχολικό έτος. Βαθμολογούνται και ανακοινώνονται στο σχολείο και στο διαδίκτυο. Για την Πρωτοβάθμια οι Βιωματικές Δράσεις εισήχθησαν στη θέση της Ευέλικτης Ζώνης (Φ. 12 / 520 /61575 /Γ1, ) Διαθεματική, Βιωματική, Συνεργατική (Διαλογική), Ανακαλυπτική (Διερευνητική)

5 ΜΑΘΗΤΗΣ- ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΣΥΜΜΑΘΗΤΗΣ - ΣΥΝΟΜΙΛΗΤΗ Σ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ- ΔΙΑΛΟΓΟΣ, ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ TEXNHMATA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΚΑΤΟΧΟΣ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΣΚΕΨΗΣ Κεντρικό Μοτίβο: (α) σκέφτομαι μια όψη της ζωής, (β) εκφράζω τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου στην ομάδα, (γ) συζητάμε και από κοινού καταλήγουμε σε μια ενιαία περιγραφή, τεχνήματα (δ) αποτυπώνουμε τις περιγραφές σε τεχνήματα και τις παρουσιάζουμε στην ολομέλεια (ε) επαναλαμβάνουμε δημιουργικά το εγχείρημα, μέχρι να καταλήξουμε στον «κατ΄εμάς» κριτικό και αυτοκριτικό λόγο. Σημείωση: «Το Συστημικό Διδακτικό Μοντέλο», για περισσότερα στην ιστοσελίδα

6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ Α. ΕΜΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ Β. ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ Γ. Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ Δ. ΚΡΙΤΙΚΗ, ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ, ΟΙ ΑΛΛΟΙ Α. ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ ΖΩΗΣ Β. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΦΑΙΡΑ ΖΩΗΣ Γ. ΣΦΑΙΡΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Δ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Σημείωση: «Η Συστημική του Παρατηρητή σε τέσσερις φάσεις», για περισσότερα στην ιστοσελίδα ΤΟ ΜΟΤΙΒΟ ΞΕΤΥΛΙΓΕΤΑΙ ΣΕ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΦΑΣΕΙΣ ΜΕ ΧΡΟΝΙΚΟ ΟΡΙΖΟΝΤΑ ΕΝΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΈΤΟΥΣ

7 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΜΑΡΤΙΟΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ ΜΑΪΟΣ 1 η ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΖΩΗΣ, ΣΤΟ «ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ», ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑ ΚΕΝΤΡΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ 2 η ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΗ ΣΧΕΣΗ ΠΟΛΗΣ-ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΊΝΑΙ «ΜΑΚΡΟΣΚΟΠΙΚΕΣ», ΑΦΟΥ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΗ (ΔΟΜΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ) ΩΣ ΈΝΑ ΑΔΙΑΧΩΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΟΣΥΜΠΛΗΡΟΥΜΕΝΟ «ΌΛΟ». 3 η ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΌΡΓΑΝΑ (ΔΟΜΕΣ) ΠΟΥ ΑΠΟΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ. ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ «ΠΑΡΑΤΗΡΟΥΜΕΝΑ» ΜΕ ΝΟΜΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ, ΠΟΥ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ 4 η ΑΠΕΙΚΟΝΙΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΜΑΣ, ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΙΣ ΑΝΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΟΥΜΕ, ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΜΑΣ ΣΕ ΕΚΕΙΝΟΥΣ, ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΑΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ. ΤΑ ΤΕΧΝΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

8 ΠΡΩΤΗ ΦΑΣΗ Σήμερα είναι μια πολύ όμορφη μέρα, φωτεινή, γλυκιά και γεμάτη χρώματα. Η κυρία ….., μας έβγαλε στην αυλή για να κολατσίσουμε. Σε λίγο είδαμε πάνω μας να πετούν δυο σπουργίτια με γρήγορα φτερουγίσματα. Τα παρακολουθήσαμε με περιέργεια και παρατηρήσαμε ότι μετά από κάθε γύρο κάθονταν στο διπλανό δέντρο του πεζοδρομίου και έμοιαζαν να συζητούν με επίμονα τιτιβίσματα. Τι να λένε άραγε τα δυο σπουργίτια; Αποφασίσαμε να κάνουμε ησυχία για να μην τα τρομάξουμε. Δεν πέρασε πολύ ώρα και ένα από τα δυο, με μικρά πηδηματάκια πλησίασε και άρχισε να τσιμπολογά τα ψιχουλάκια που έπεφταν καθώς τρώγαμε. Τότε καταλάβαμε ότι τα σπουργίτια μιλούσαν για εμάς, για το κολατσιό που είχαμε μαζί μας και για το τι και πόσο τους άρεσε…. Συνεχίστε την ιστορία με τίτλο το «κολατσιό στην αυλή» και απεικονίστε την σε ένα χαρτόνι με τις ζωγραφιές που σας δίνουμε και με άλλες που θα φτιάξετε μόνοι σας. Βάλτε μέσα στην ιστορία το τι λένε τα σπουργίτια για εσάς και το κολατσιό σας...

9 ΥΛΙΚΑ

10 ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ tvtv SUPER MARKET ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΑΣΤ- ΦΟΥΝΤΑΔΙΚΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΑΣΗ Άλλη μια πολύ όμορφη μέρα, φωτεινή, γλυκιά και γεμάτη χρώματα. Ευκαιρία για κολατσιό στην αυλή. Ευκαιρία να ξαναδούμε τα δυο σπουργίτια και να τα ταΐσουμε με ψιχουλάκια. Να τα παρατηρήσουμε καθώς τιτιβίζουν ζωηρά και χαρούμενα. Να κάνουμε ησυχία και να απολαύσουμε τους γνώριμους και περίεργους ήχους με τους οποίους επικοινωνούν. Σε λίγο έφτασε στο δέντρο του δρόμου μια δεκοχτούρα, ένα πουλί πιο μεγάλο και δυνατό που γυρίζει σε όλη την πόλη και γνωρίζει πολλά περισσότερα. Τα τιτιβίσματα έγιναν πιο ζωηρά, το ίδιο και η δική μας περιέργεια για το «τι άραγε να λένε» αυτή τη φορά οι φτερωτοί μας φίλοι; Μήπως, το περιστέρι που πετά πιο μακριά και πιο ψηλά, τους λέει πώς τρέφονται τα άλλα της πόλης; «Αχ, να είχαμε και εμείς φτερά να πετούσαμε», είπε η Ισμήνη. «Δεν έχουμε φτερά, έχουμε, όμως, φαντασία», είπε ο Μιχάλης. Να, λοιπόν, που πετούμε νοερά πάνω από την Πόλη μας. Μπορούμε, κατεβαίνοντας λίγο πιο χαμηλά, να διακρίνουμε τα καταστήματα που πουλούν τρόφιμα, τις λαϊκές αγορές που πουλούν φρούτα και λαχανικά. Μπορούμε να διακρίνουμε και καταστήματα που πουλούν γλυκά, ψωμί και αναψυκτικά. Ξεχωρίζουμε και τα αυτοκίνητα που τα μεταφέρουν. Τους ανθρώπους που έχουν ψωνίσει και γυρίζουν φορτωμένοι σπίτι τους. Ανεβαίνοντας πιο ψηλά, βλέπουμε -λίγο έξω από την Πόλη μας- εκτάσεις με καλλιέργειες λαχανικών και με οπωροφόρα δέντρα. Βλέπουμε αμπέλια, ελαιώνες και λίγα χωράφια με καλαμπόκι και σιτάρι. Να και ένα εργοστάσιο που φτιάχνει ντοματοχυμό, ένα άλλο που ψύχει και συσκευάζει μπάμιες, φασολάκια και μανιτάρια. Η Μαρία παρατηρεί ένα ……., ο Γιώργος ένα ………, ο Σαμπέρ ένα ………, η Μαρίνα ένα ……. Είμαστε ενθουσιασμένοι από τη νοερή μας πτήση και έτοιμοι, με μαρκαδόρους και δικές μας ζωγραφιές να σχεδιάσουμε όλα τα στοιχεία της Πόλης μας και κάποια άλλα έξω από αυτήν που συνδέονται με τη διατροφή μας και να διηγηθούμε ό,τι είδαμε…..

11 ΥΛΙΚΑ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ

12 ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΔΟΜΗΣ tvtv SUPER MARKET ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΦΑΣΤ- ΦΟΥΝΤΑΔΙΚΟ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ ΤΡΙΤΗ ΦΑΣΗ Σήμερα θα πετάξουμε άλλη μια φορά. Αυτή τη φορά, είμαστε πιο προετοιμασμένοι. Έχουμε πάρει μαζί μας και κιάλια. Μας ενδιαφέρει να δούμε λεπτομέρειες που δεν φαίνονται με γυμνό μάτι. Πλησιάζουμε στα κτίρια και στους δρόμους. Διακρίνουμε καθαρά τους ανθρώπους και ανάμεσα σ’ αυτούς ξεχωρίζουμε κάποιους που φαίνεται να μην ψωνίζουν αλλά μπαίνουν στα μαγαζιά ή κουβεντιάζουν με τους πωλητές-παραγωγούς της λαϊκής για να μάθουν τις τιμές των αγαθών, για να ελέγξουν την ποιότητα των τροφίμων, για να πάρουν δείγματα από αυτά και να τα εξετάσουν σε εργαστήρια. Μήπως κάποιοι από αυτούς τους ανθρώπους είναι γνωστοί μας; Μα βέβαια, ο κύριος με το καπέλο και το μπλοκάκι στο χέρι. Είναι ο κ. Πελοπίδας, τον έχουμε δει να έρχεται στο σχολείο και να μιλάει με τη δασκάλα μας. Εργάζεται στο Δήμο. Και η κυρία που βλέπουμε μέσα σε ένα εργαστήριο να παρατηρεί κάτι στο μικροσκόπιο. Είναι γειτόνισσα και εργάζεται σε μια δημόσια υπηρεσία που τη λένε Ε.Φ.Ε.Τ. Και ο ….. Ενθουσιασμένοι και από αυτήν τη νοερή μας πτήση, επιστρέφουμε στο σχολείο και ετοιμαζόμαστε, με μαρκαδόρους και ζωγραφιές, να σχεδιάσουμε αυτούς που ελέγχουν τα τρόφιμα που καταναλώνουμε και το χώρο όπου εργάζονται. Ετοιμαζόμαστε, όμως, και να διηγηθούμε το ταξίδι μας σε άλλους.

13 ΥΛΙΚΑ ΠΛΑΤΕΙΑ Ο.Τ.Α ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΝΤΙΝΑ

14 ΤΕΧΝΗΜΑ: ΤΑ ΘΕΣΜΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΣΕ ΤΟΠΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΧΟΛΙΑ Ο.Τ.Α

15 ΕΜΕΙΣ; ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΤΕΤΑΡΤΗ ΦΑΣΗ Έφτασε η άνοιξη και νάμαστε πάλι στην αυλή του σχολείου. Έχουμε διάλειμμα. Ευκαιρία να παρατηρήσουμε τα πουλιά που τιτιβίζουν στο δέντρο του δρόμου. Πόσα πολλά πουλιά έχουν μαζευτεί. Σπουργίτια, Δεκοχτούρες, Κοτσύφια, Μυγοχάφτες, Χελιδόνια, …. Κοιτάξτε, κάτι κρατούν στα ράμφη τους. Μοιάζουν με μικρά χρωματιστά χαρτάκια. Όταν μας βλέπουν, πετούν πάνω μας και τα αφήνουν να πέσουν στην αυλή. Είναι φωτογραφίες παιδιών από άλλους τόπους, από άλλες γειτονιές και φωτογραφίες που μας θυμίζουν κάτι από τη δική μας ζωή. Να και μια φωτογραφία του πλανήτη μας. Γιατί, άραγε, μας τις έδωσαν; Μήπως για να φτιάξουμε μια ιστορία για το «πώς» τρέφονται οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο; Ας μην απογοητεύσουμε τους φτερωτούς μας φίλους. Ας φτιάξουμε μια τελευταία ιστορία και μια τελευταία ζωγραφιά για τον κόσμο μας και τη διατροφή του και ας δείξουμε ότι νοιαζόμαστε για τους άλλους.

16 ΥΛΙΚΑ

17 ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ, ΤΙ ΜΑΘΑΜΕ, ΤΙ ΝΙΩΣΑΜΕ …………………………… ………… …………………………… …………. …………………………… ………… …………………………… …………. …………………………… ………… …………………………… …………. …………………………… ………… …………………………… …………. …………………………… ………… …………………………… …………. …………………………… ………… …………………………… ………….

18 ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ Θα σβήνουμε τα φώτα Θα σβήνουμε την τηλεόραση Θα αλλάξουμε τις λάμπες Θα σβήνουμε το θερμοσίφωνο Θα ρυθμίζουμε χαμηλά το καλοριφέρ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΑΣ Θα στείλουμε γράμματα Θα πάμε στο δημοτικό συμβούλιο Θα φτιάξουμε αφίσα ……………………………………… ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΆΛΛΟΥΣ θα μιλάμε γι’ αυτούς Θα γράφουμε στο περιοδικό μας Θα γράψουμε τραγούδια Θα φτιάξουμε αφίσα ………………………………………


Κατέβασμα ppt "«ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΡΟΜΑ» Σχεδιασμός καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων (project s) ως «κοινωνικών τόπων», όπου οικοδομείται ο κριτικός στοχασμός."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google